Miksi ei saisi olla työtön ja nostaa työttömyskorvausta

Anonyymi-ap

Koska beeoissani olen maksanut työttömysturva vakuutusmaksukakin 35 buitta

Niin eihän nappikauppiaat sitä maksa

11

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä saa olla työtön ja kyllä saa nostaa työttömyyskorvausta.

Kaikki eivät vain ole samaa mieltä siitä asiasta.

Joillakin on sellainen mielikuvituksen tuotteeseen perustuva narratiivi, eli jonkinlainen valhe, jossa he elävät. He jotka tuossa narratiivissa elävät puhuvat kaikenlaisia velvollisuudentunteeseen ja moraaliin vetoavia valheellisia sanoja kuten vastikkeellisuus, ja näitä sanoja peitesanoina käyttäen he perustelevat yhteiskuntaan rakennettavan väkivallan työttömiä kohtaan.

Kyse on fasismista, siitäkin huolimatta, että se piilotellaan jonkin peitesanojen alle.

Mihinkään työhön ei voi ketään pakottaa millään tavoin, koska Suomessa on edelleenkin voimassa lait ja sopimukset joiden mukaisesti jokaikisellä on oikeus vapaasti valita (tai olla valitsematta) työnsä, ja valtion on järjestettävä työttömille tarkoitetut toimensa (mm. te-toimiston palvelut) siten, että tuo lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu ehdottoman täydellisesti.

Onhan tämä nyt ihmeellistä temppuilua miten Suomi hyvämaineisena maana piilottelee tällaista täysin järjestelmällistä kansan tuhoamiseen tarkoitettua toimintaa työvoimatoimiensa piirissä - siis juuri niiden toimien, joilla piti varmistaa työttömien edut ja mahdollisuudet.

Nythän niitä käytetään vain elinkeinoelämän etujen varmistamiseen, työttömien talouden ja oikeuksien kustannuksella, kyse on valtaisista summista, satojen tuhansien työttömien ihmisten palkkarahoista jotka heille kuuluisi maksettavaksi.

• Anonyymi

Täytyy vain ihmetellä, miten voi edes olla mahdollista että EDES maan hallitus ei suostu toimimaan niiden lakien mukaan jotka Suomessa on voimassa, sekä perustuslaki että kansainväliset, Suomen oikeusjärjestelmään ratifioidut sopimukset.

Sama temppuilu jatkuu vuosikaudesta toiseen eikä halua edes pääministeri herätä että Suomessa toimitaan täysin järjestelmällisesti ja häikäilemättömästi suorastaan törkeän lainvastaisesti siten että Suomen kansalaisten elämä tuhotaan aivan täydellisesti, kaikki vain siksi että maan johdossa ei löydy halua toimia siten kuin laki heiltä vaatii, vaan sen sijasta maan johto jopa kannustaa viranomaisia toimimaan suoraan lainvastaisesti.

• Anonyymi

Missä matu, siellä ongelma.

• Anonyymi

Jos kaikki lopettavat työnteon, koska se ei ole pakollista, kukaan ei voi saada työttömyystukia. Loppuu rahat. Yhteiskunta ei silloin enää toimi. Jokainen on omillaan, voi alkaa itse marjastaa ja metsästää ja muuttaa itse tekemäänsä korsuun.

• Anonyymi

Ei olisi ainakaan vittumaisia naapureita hakkaamassa ovea rappukäytävässä ja möykkäämässä seinän takana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olisi ainakaan vittumaisia naapureita hakkaamassa ovea rappukäytävässä ja möykkäämässä seinän takana

Joo ja mölisemässä turhan päiväsiä miks ei toikin vaan muuttas idiootti maisuutejaan kun ei tapahdu ei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Skeida naapuri hevo kuuseen.

• Anonyymi

Eivät kaikki lopeta vielä sillä on kaikesta huolimatta sellaisia työpaikkoja joiden palkalla elää ja sitten on paljon sellaisia hölmöjä jotka tekevät työtä vaikka palkalla ei eläkään.
        Kun työolot saadaan hallitusohjelman mukaisesti kurjistettua banaanivaltioiden tasolle niin moni lopettaa työnteon, työvoimapula pahenee, huuto kovenee ja yhteiskunta ei silloin enää toimi.

• Anonyymi

Kukaan ei ole missään puhunut siitä että työnteko lopetettaisiin siksi että se ei ole pakollista, vaan kysymys on koko ajan Suomessa vuosi toisensa jälkeen siitä, että työn vapaa valinta ei onnistu, kuten laki edellyttää sen tapahtuvan.

Tälle asialle on syynsä, erityisesti se, että jotkin valtaryhmät kokee itsellään olevan niin paljon enemmän valtaa kuin muilla, että sen seurauksena he kahmivat MUIDENKIN työpaikkojen rahoittamiseen tarvittavat rahat itselleen, ja SE on se syy, miksi meillä ei ole työpaikkoja.

Kyse on mitä suurimmassa määrin valtion ohjaamistoimia vaativasta asiasta, ja lisäksi kyse on myös tulonjaollinen asia. Ei voi olla niin, että suojatyöpaikoissa olevat ay-liikeläiset ja valtion tukipotteja nauttiva elinkeinoelämä määräisivät kaikkien muidenkin työvalinnat. Meillä Suomessa massatyöttömyys kasvaa vain ja ainoastaan siksi, että tällaiset valtaryhmät on saaneet ääntänsä liian hyvin kuuluviin, kaikkien heidän kustannuksella, joiden ääni ei kuulu.

Pakottamalla ei tule mitään työtä, sen kieltää laki. Pakkotyö on rikos.

• Anonyymi

Nykyinen työmarkkinakituraha on niin onnettoman pieni, että sen määrä pitäisi vähintään kaksinkertaistaa nykytasolta

• Anonyymi

Sellaiset ei vain tiedä ellei ole itse joutunut siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe