Ollaan muuttamassa tiloapäisesti asuntoon jossa on laminaatti lattia,merkkiä tai mallia en tiedä.Mulla on kaksi isoa(n.65kg)koiraa ja pelkään että pilataan lattiat.Voiko ne suojata jotenkin vahaamalla ja mikä on vahan merkki.Entäs mahdolliset koiran jätökset,pissit tai näin ruohon syönti aikaan,oksennukset?
Laminaatin vahaus
9
6672
Vastaukset
- Laminaattori
Normaalit koiran jätökset eivät normaalisti tee laminaatille yhtään mitään. On sinulla aika isoja koiria, jos vielä 65 kiloiset pennut litauttelevat lattialle, vai onko kyse jo koiravanhuksista.
Ruohon syönnistäkin koira oksentaa yleensä varsin kiinteän jätöksen. Olen törmännyt tässä vuosien aikana pariin tapaukseen, jossa koira on oksentanut pelkät vatsahapot...vähän niinkuin kunnon kankkusessa, ja se lammikko oli ollut yön yli sauman päällä. Sellainen aine menee saumaan ja turvottaa sitä. Kun vähänkin pääsee seuraamaan, mitä koirat laitavat suuhunsa, tällaistakaan ei tule.
Laminaatin pintaa ei kannata yrittää suojata vahalla tai lakalla, koska pinta kestää mm liuottimia paremmin kuin vahat ja lakat. Suurin ongelma tulee silloin, kun vaha tai lakka kuluu ja se pitäisi poistaa. Ei kannata edes yrittää. :) - aika menoa
kysytäänkin, kuinkahan moni on temppaisssut laminaatin päälle lakan...voi tätä uusavutonta porukkaa, ne kuulemma paistaa hk-sinisen kuorineen päivineen ja syövät myös, heh heh
- riittävästi
Suojaa enimmät lattia-alat matoilla.
- jkfd
Mä en oo kuullu ainakaan laminaatista jota sais vahata. Laminaatti kestää laadusta riippuen aika hyvin kulutusta, paremmin ku parketti. Jos lattialle tulee jotain likaa, nii pyyhi pelkällä vedellä nihkeäksi kostutetulla rätillä tai käytä korkeintaan jotain tosi mietoa pesuainetta, mutta laimennettuna, ei suoraan lattiaan! Kaupasta saa myös laminaatinpesuaineita (esim. Johnson).
- ss
miksi kaupoissa myydään laminaattivahaa, jos sitä ei suositella???????
- Koska joku tienaa...
Miksi myydään lukkosulaa, hiusvärejä, tupakkaa, polttoaineen lisäaineita, turkiksia, karjalanpaistia, lemmikkieläimiä, K-18 elokuvia, aseita, tukiasemia, tuholaismyrkkyjä, laminaattia.....?
- Laminaatti on paska
Et voi vahata sitä, et pestä, et hioa, et maalata, et lakata. Ainoa mitä voit, on heittää sen roskikseen ja laittaa kunnon materiaalia tilalle.
- Miksi se pitäisi
vahata, hioa, pestä märällä tai lakata, kun ei tarvitse. Se on aivan sama homma esim. keittiön työtasojen kanssa, joissa on sama pintamateriaali. Ei niitäkään kukaan vahaa, hio tai lakkaa.
Alkuperäisen kysymyksen asia oli vahaus. Vahattu pinta (vahaus) kuluu ja kerää likaa. Ei vahaus ole mikään ratkaisu puhtaanapidolle. Vanha kulunut ja likaa kerännyt vahaus on aika-ajoin poistettava ja uusittava. Toiki on aineiden valmistajia, jotka sanovat, että uusi kerros päälle vaan, mutta siitä se vasta sotku syntyy pitkässä juoksussa.
Laminaatin melamiinihartsipinta toimii parhaiten sellaisenaan niin lattioissa kuin työtasojenkin pinnoilla.
- kissa mamma
Eläimellisillä pitää olla paljon mattoja lattialla, koska kisut ja koirat yrjöävät 99,9 % varmuudella aina matolle tai sohvaan tai sänkyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961896- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693