Mitä some alustoja käytät?

Anonyymi-ap

Minulta kysyttiin noin enkä osannut vastata, koska en tiedä mitä some alusta tarkoittaa. Tiedätkö sinä? Ja osaatko niitä käyttää?

13

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Facebook, sitä käytän. Kai se on somealusta?

      Instagram-, x (entinen Twitter)-, TikTok ym. alustoja en käytä.
      Facebookia käytän lähinnä parissa terveysaiheisessa suljetussa keskusteluryhmässä, lähinnä jonkinlaisena vertaistukiryhmänä..

    • Anonyymi

      Some = sosiaalinen media

    • Anonyymi

      Twitteriä nykyisin X. Tili ollut kauemmin mutta en postaa itse mitään koska vain haluan tietää oikeita asioita eikä minua kiinnosta Suomen politiikka eikä julkut. Seuraan vain tiettyjä tärkeitä amerikkalaisia ja onnistunut keräämään seuraamieni henkiöiden hyvillä viesteillä omia seuraajia joitain kymmeniä. X On ollut kaikista hyödyllisin tietojensa vuoksi monen vuoden ajan. Maailman viat aukesi täysin 2020 v alussa. Siitä mistä media ei puhu ja ei ole tietänyt ennen.
      Se,että olin tuntenut kauan että maailmassa on ollut jotain vialla sai selityksen ja syyn ja mitä aiotaan tehdä Ja ketkä tekee työtä paremman tulevaisuuden eteten.
      Telegramista seurannut vuosia tilejä joille vapaa pääsy lukemaan ja siellä on ollut usean maan ihmisiä. FC en ole käyttänyt koskaan, en tarvitse ja sinnekin pääsee katsomaan julkisia tilejä esim yritys sivuja. Instagram jossa on lähinnä kuvia pääse myös katsomaan jos joku kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Minulle oli aluksi ihmeellinen nimitys jo tuo "tili". En käsittänyt ollenkaan, miksi sitä käytetään somessa. Minulle tili oli palkkapäivänä maksettu tienesti.
        ATK:hon itsekseen tutustuva eläkeläinen joutuu kyllä ihmettelemään monia asioita, ja kysymään tyhmiä, kun taistelee tietokoneensa näytön kanssa ja yrittää ymmärtää ATK-kieltä.
        Nykyisin pidetään jo itsestään selvänä, että kaikki osaavat käyttää tietokonetta ja älypuhelinta.
        Meitä elämän illassa tarpovia on kuitenkin yhä tuhansittain, joille lankapuhelin on se yhteydenpitolaite, jolla on tultava toimeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle oli aluksi ihmeellinen nimitys jo tuo "tili". En käsittänyt ollenkaan, miksi sitä käytetään somessa. Minulle tili oli palkkapäivänä maksettu tienesti.
        ATK:hon itsekseen tutustuva eläkeläinen joutuu kyllä ihmettelemään monia asioita, ja kysymään tyhmiä, kun taistelee tietokoneensa näytön kanssa ja yrittää ymmärtää ATK-kieltä.
        Nykyisin pidetään jo itsestään selvänä, että kaikki osaavat käyttää tietokonetta ja älypuhelinta.
        Meitä elämän illassa tarpovia on kuitenkin yhä tuhansittain, joille lankapuhelin on se yhteydenpitolaite, jolla on tultava toimeen.

        Onkohan niitä lankapuhelimia vielä kuinka monella? Ehkä jokunen ikääntynyt sellaista edelleen käyttää.
        Jo vuosia sitten uutisoitiin, että lankapuhelinverkko lakkautetaan, mutta ei näköjään vielä ole lakkautettu. Äitini käytti lankapuhelinta, ei koskaan hankkinut matkapuhelinta, älypuhelimesta nyt puhumattakaan, ei omistanut tietokonetta, hän menehtyi kuusi vuotta sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle oli aluksi ihmeellinen nimitys jo tuo "tili". En käsittänyt ollenkaan, miksi sitä käytetään somessa. Minulle tili oli palkkapäivänä maksettu tienesti.
        ATK:hon itsekseen tutustuva eläkeläinen joutuu kyllä ihmettelemään monia asioita, ja kysymään tyhmiä, kun taistelee tietokoneensa näytön kanssa ja yrittää ymmärtää ATK-kieltä.
        Nykyisin pidetään jo itsestään selvänä, että kaikki osaavat käyttää tietokonetta ja älypuhelinta.
        Meitä elämän illassa tarpovia on kuitenkin yhä tuhansittain, joille lankapuhelin on se yhteydenpitolaite, jolla on tultava toimeen.

        Puhelinverkon kautta ei sa enää laajakaista kotiin. Kupariverkko loppunut jo osasta Suomea lähinnä Länsi keski Suomi aiankin Telia, DNA. Itä ja P Suomess näkyi olevan vielä käytössä.
        Minäkin jouduin keväällä siirtymään mobiililaajkaistaan ja ostamana 5g reitiimen yli 300e jonka maksan osissa kk 2v. EN halunnut maksaa heti sen verran huonosti esittely Telian asia oli alkuunsa. Lankapuhelinta ei ole ollut pitään aikaan. Nykyään on turvallisempaa kännykällä vastaanottaa puheluja. Lanka puhelimessa voi olla kuka tahansa. Telia on varmaan witt maisin yritys Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan niitä lankapuhelimia vielä kuinka monella? Ehkä jokunen ikääntynyt sellaista edelleen käyttää.
        Jo vuosia sitten uutisoitiin, että lankapuhelinverkko lakkautetaan, mutta ei näköjään vielä ole lakkautettu. Äitini käytti lankapuhelinta, ei koskaan hankkinut matkapuhelinta, älypuhelimesta nyt puhumattakaan, ei omistanut tietokonetta, hän menehtyi kuusi vuotta sitten

        Ystäväni, 92 vuotias leskirouva, ei omistanut älypuhelinta eikä tietokonetta, lankapuhelinkin oli hänelle vaikea yhteydenpitoväline. Hänen lapsensa hoitivat äitinsä pankki- ym. asioinnit.
        Hän kuoli muutama kuukausi sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelinverkon kautta ei sa enää laajakaista kotiin. Kupariverkko loppunut jo osasta Suomea lähinnä Länsi keski Suomi aiankin Telia, DNA. Itä ja P Suomess näkyi olevan vielä käytössä.
        Minäkin jouduin keväällä siirtymään mobiililaajkaistaan ja ostamana 5g reitiimen yli 300e jonka maksan osissa kk 2v. EN halunnut maksaa heti sen verran huonosti esittely Telian asia oli alkuunsa. Lankapuhelinta ei ole ollut pitään aikaan. Nykyään on turvallisempaa kännykällä vastaanottaa puheluja. Lanka puhelimessa voi olla kuka tahansa. Telia on varmaan witt maisin yritys Suomessa.

        Reitittimien hinnat on sikamaista kiskomista.
        DNA on täysp*ska myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystäväni, 92 vuotias leskirouva, ei omistanut älypuhelinta eikä tietokonetta, lankapuhelinkin oli hänelle vaikea yhteydenpitoväline. Hänen lapsensa hoitivat äitinsä pankki- ym. asioinnit.
        Hän kuoli muutama kuukausi sitten.

        Otan osaa.


    • Anonyymi

      Onlyfans

      • Anonyymi

        Pointsit sulle 👍😁


    • Anonyymi

      Jotenkin ällöttävää, että vanhat ukot tiirailee teini-ikäisiä.
      He ovat kai "oman elämänsä Ryydmaneja" ?

    • Anonyymi

      Ja puhelin liittymistä moni "karvalakkipuhelimen" omistaja maksaa kaikenmaailman netinkäyttäjien maksuja vaikka esim Globetel liittymästä löytyy pelkästään 5-15e.. kk ja hyviä puhe/txt paketteja ilman turhia data maksuja joita ei edes voi käyttääkään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe