Trafikom muistuttaa uudistamaan ammattipätevyyden ajoissa

Anonyymi-ap

HUU!

Nytpä IltaLehti on löytänyt todellisen sensaatio uutisen.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b68da01d-ae94-4368-a2a2-3a30a6c45bdb

"ONKO SINULLA C-AJOKOTTI
NYT TULI VAROITUS PÄTEVYYDEN PÄÄTTYMISESTÄ"

Ihanko totta!
Täytyykö lähteä istumaan 5 direktiivipäivää.
Tämäpä oli uutinen.

16

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      AnnoinC-kortin pois kun en tarvitse,jäi ne 5 vuotis tarkastuksetkin pois.

    • Anonyymi

      Ammattilupa ? Kaippa omia romuja saa kuljettaa jos niitä on.

    • Anonyymi

      Uus kortti taskussa. Kevääl kävin ja loput parin vuoden päästä.
      Niin yksityiskäytössä saa romujaan liikuttaa miten haluaa ilman ammattipätevyyskoulutuksia.

    • Anonyymi

      Aivan turhia tunteja istua. EU hömpötyksiä.

      • Anonyymi

        Taas taliaivot tekevät Iltalehden aivan hyvästä kirjoituksesta pilkkaa aivan suotta. Aivan taatusti todella monella ammattikuljettajalla tämä ammattipätevyyskortin vaaditut koulutuspäivien suorittaminen ja uusiminen on jäänyt täysin unholaan . Näin käy kansalaisille myös kiinteistöveron maksujen suhteen, koska maksulaput tulevat jo aikaisin keväällä, mutta eräpäivä on vasta syksyllä. Ihmisten muisti on hyvä ,mutta onnettoman lyhyt. Minulta ei ole koskaan ratsioissa kyseistä korttia kysytty, mutta kun viranomainen kysyy niin varmasti se on parasta löytyä lompakosta. Työnantaja maksaa kurssit ja maksaa palkankin kun kuski opiskelee.Ja jos on hyvä työnantaja niin tarjoaa myös hyvät sapuskat.
        Tärkeitä aiheita koulutuspäiviin on 1. Hätäensiapu kurssi. Tästä on jokaiselle hyötyä myös työn ulkopuolella. (Jokaisen suomalaisen pitäisi käydä tämä). 2. Työaikalaki ja lainsäädäntö kuljetusalalla. 3. Kuormansidonta ja tähän liittyvät määräykset. Sitten jokainen voi valita 2 kurssia mieltymysten mukaisesti. Ei ole iso asia syventyä "pulpetissa" 5 päivänä 7 tuntia 5 vuoden aikana . Kyllä raavas mies sen kestää. Pitäähän muillakin ammattialoilla säännöllisesti päivittää osaaminen ( esim. sähkömiehet) Ei luoda kuskeina meistä sellaista kuvaa ,että asioiden kertaaminen tyhmää, kun se on kaikille muille aikuisille arkipäivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas taliaivot tekevät Iltalehden aivan hyvästä kirjoituksesta pilkkaa aivan suotta. Aivan taatusti todella monella ammattikuljettajalla tämä ammattipätevyyskortin vaaditut koulutuspäivien suorittaminen ja uusiminen on jäänyt täysin unholaan . Näin käy kansalaisille myös kiinteistöveron maksujen suhteen, koska maksulaput tulevat jo aikaisin keväällä, mutta eräpäivä on vasta syksyllä. Ihmisten muisti on hyvä ,mutta onnettoman lyhyt. Minulta ei ole koskaan ratsioissa kyseistä korttia kysytty, mutta kun viranomainen kysyy niin varmasti se on parasta löytyä lompakosta. Työnantaja maksaa kurssit ja maksaa palkankin kun kuski opiskelee.Ja jos on hyvä työnantaja niin tarjoaa myös hyvät sapuskat.
        Tärkeitä aiheita koulutuspäiviin on 1. Hätäensiapu kurssi. Tästä on jokaiselle hyötyä myös työn ulkopuolella. (Jokaisen suomalaisen pitäisi käydä tämä). 2. Työaikalaki ja lainsäädäntö kuljetusalalla. 3. Kuormansidonta ja tähän liittyvät määräykset. Sitten jokainen voi valita 2 kurssia mieltymysten mukaisesti. Ei ole iso asia syventyä "pulpetissa" 5 päivänä 7 tuntia 5 vuoden aikana . Kyllä raavas mies sen kestää. Pitäähän muillakin ammattialoilla säännöllisesti päivittää osaaminen ( esim. sähkömiehet) Ei luoda kuskeina meistä sellaista kuvaa ,että asioiden kertaaminen tyhmää, kun se on kaikille muille aikuisille arkipäivää.

        Ei jää unholaan. Trafilta tulee kirje .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas taliaivot tekevät Iltalehden aivan hyvästä kirjoituksesta pilkkaa aivan suotta. Aivan taatusti todella monella ammattikuljettajalla tämä ammattipätevyyskortin vaaditut koulutuspäivien suorittaminen ja uusiminen on jäänyt täysin unholaan . Näin käy kansalaisille myös kiinteistöveron maksujen suhteen, koska maksulaput tulevat jo aikaisin keväällä, mutta eräpäivä on vasta syksyllä. Ihmisten muisti on hyvä ,mutta onnettoman lyhyt. Minulta ei ole koskaan ratsioissa kyseistä korttia kysytty, mutta kun viranomainen kysyy niin varmasti se on parasta löytyä lompakosta. Työnantaja maksaa kurssit ja maksaa palkankin kun kuski opiskelee.Ja jos on hyvä työnantaja niin tarjoaa myös hyvät sapuskat.
        Tärkeitä aiheita koulutuspäiviin on 1. Hätäensiapu kurssi. Tästä on jokaiselle hyötyä myös työn ulkopuolella. (Jokaisen suomalaisen pitäisi käydä tämä). 2. Työaikalaki ja lainsäädäntö kuljetusalalla. 3. Kuormansidonta ja tähän liittyvät määräykset. Sitten jokainen voi valita 2 kurssia mieltymysten mukaisesti. Ei ole iso asia syventyä "pulpetissa" 5 päivänä 7 tuntia 5 vuoden aikana . Kyllä raavas mies sen kestää. Pitäähän muillakin ammattialoilla säännöllisesti päivittää osaaminen ( esim. sähkömiehet) Ei luoda kuskeina meistä sellaista kuvaa ,että asioiden kertaaminen tyhmää, kun se on kaikille muille aikuisille arkipäivää.

        Vanhempi rahtari Oppilas tietää enempi ku opettaja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempi rahtari Oppilas tietää enempi ku opettaja....

        Nyt pitää muistaa ,että Traficomin palvelut on nyt vasta tullut sille tasolle joka pitäisi olla itsestään selvyys kansalaisia palvelevana laitoksena.
        Vielä 10 vuotta sitten Traficomin edeltäjä ei lähettänyt mitään muistutusta . Jos täytin 70 v. ja ajokortti meni vanhaksi jos et ajoissa alkanut itse toimia niin sinulla 70 v. ei ollut ajokorttia. Mars uudestaan autokouluun.
        Sama homma ammattipätevyysasioissa. Silloin valtionlaitos ei todellakaan palvellut kansalaisiaan , onneksi nykyisin asiat ovat tältä osin paremmin. Näin kuuluu asian olla. Korttihan on maksullinen. Työnantajan kuuluu maksaa ja jos työnantaja on A-katsastus/Ajovarman laskutusasiakas niin asia hoituu sitä kautta ilman ,että kuskin tarvitsee maksaa itse.


    • Anonyymi

      Meillä sai ruuat. Käytettiin logisteam yrityksen koulutusta. Riihimäeltä. Oli hyvä koulutus. Kirjoitat väärin tuossa ylhäällä. Ennakoiva ajo on pakollinen ja hyvä niin.

      • Anonyymi

        Kiitos oikaisusta, olet todella oikeassa unohdin mainita tämän pakollisen kurssin ennakoiva ja taloudellinen ajo. Hienoa että muistutit asiasta. Itse pidän tärkeimpänä kurssina tätä hätä ensiapukurssia, Jos on todella hyvä kouluttaja niin ei tarvitse katsella kelloa ranteessa. Tärkeää asiaa tulee paljon ja mielenkiintoisessa muodossa. Kun vielä joka iikka joutuu harjoittelemaan elvytystä ja sydämen käynnistyslaitteen käyttöä niin koulutuspäivä on täydellinen paketti tavalliselle kansalaiselle perustason osaamisesta kun ensiapua tarvitaan. Ne on taitoja mitä voi tarvita työssä ,mutta eteenkin vapaa-ajalla.SKAL koulutuksen järjestämillä kursseilla opettajana toimii aina pelastusalan ammattilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos oikaisusta, olet todella oikeassa unohdin mainita tämän pakollisen kurssin ennakoiva ja taloudellinen ajo. Hienoa että muistutit asiasta. Itse pidän tärkeimpänä kurssina tätä hätä ensiapukurssia, Jos on todella hyvä kouluttaja niin ei tarvitse katsella kelloa ranteessa. Tärkeää asiaa tulee paljon ja mielenkiintoisessa muodossa. Kun vielä joka iikka joutuu harjoittelemaan elvytystä ja sydämen käynnistyslaitteen käyttöä niin koulutuspäivä on täydellinen paketti tavalliselle kansalaiselle perustason osaamisesta kun ensiapua tarvitaan. Ne on taitoja mitä voi tarvita työssä ,mutta eteenkin vapaa-ajalla.SKAL koulutuksen järjestämillä kursseilla opettajana toimii aina pelastusalan ammattilainen.

        Alkuperäinen viestiketjun aloittaja puhui Trafikomista vaikka se todellisuudessa on traficom. No pannaan kyseinen virhe savolaisuuden piikkiin... saat anteeksi. On todella hienoa ,että viranomainen muistuttaa kuljettajia kyseisestä asiasta. Asia joka pitää jokaisen kuskin hoitaa ajoissa., mutta helposti unohtuu kun vuodet vierivät vauhdilla. Ne hyvät työnantajat kyllä hoitavat asian työntekijän puolesta järjestämällä koulutuspäivän vuosittain ja asian päätteksi
        saunaillan kun kaikki on suoritettu. Kun tästä kaikesta saa myös palkan niin mikä siinä ollessa, kyllä minä kestän tällaisen 7 tunnin rupeaman kerran vuodessa.


    • Anonyymi

      Ilman aikuinen kurssi...hoh hoijaa....pari kurssia olen käynyt,ikää nyt 59v....eipä kiinnosta enää...kaikkea ne keksiikin,,,,

      • Anonyymi

        Ei muuta kuin kurssit käyt , nuori mies 59 v. Työnantaja maksaa ja täydellä palkalla istut pulpestissa ja ei tarvitse tehdä muuta kuin kuunnella , maailman helpoin homma.
        Ajattele, kun jäät eläkkeelle. Niin jatkat uraa "tarvittaessa apukuskina" Ajelet silloin kun tuntuu siltä, olet mökillä kun on hyvä sää. Sinä päätät itse . Kuljettajien tunnetusti surkean eläkkeen lisänä kohtuullinen työn tekeminen oman aikataulun mukaisesti on ihan järkevä " harrastus" mikä parasta eläkeläisenä saat itse päättää milloin ajat . Tosi moni rahtari kun jää eläkkeelle niin elämän muutos on niin täydellinen, että eläkkeellä olo menee kaljoitteluksi. Masennus iskee. Hyvä ratkaisu monelle on ollut tällainen pienimuotoinen työnteko jolloin nautitaan eläkkeellä olosta ,mutta välillä on aktiviteettia tutussa työpaikassa vaikka osa-aikaisena apuna.


    • Anonyymi

      Niin no. Jos on vauvasta asti tottunut paapomiseen, niin hyvähän se on sinne uuninpankolle lähetellä muistutuksia.
      Kyllä normikansalaisen pitäisi huomata, milloin täyttää seitsemänkymmentä vuotta.
      Vaikka maksaahan ne ihmiset laskujaankin sitten kun vouti muistuttaa.

      • Anonyymi

        Pitää muistaa,että täällä Suomessa kun elämä on tylsän tasaista, vuodet vierivät , mitään omassa elämässä ei tapahdu varsinkaan sen jälkeen kun jäänyt eläkkeelle päivät, viikot, kuukaudet ja vuodenajat vilistävät silmissä .Vauhti elämässä kiihtyy, sellainen tunne ikä ihmisellä on. Harvempi 70 v. lähestyvä ihminen tutkailee omaa ajokorttia ja niitä pieniä
        tekstejä jossa kerrotaan milloin ajo-oikeus päättyy. Myönnetty ajokortti on voimassa 70 v.
        asti. Aikoja sitten kun tästä asiasta ei annettu tiedonantoa ihmiselle, niin todella moni
        menetti ajo-oikeuden aivan suotta. Tässä media keskeisessä yhteiskunnassa on täysin oikein muistuttaa kansalaista siitä,että tämäkin asia pitää hoitaa ajallaan kuntoon.Se ei maksa veronmaksajille mitään .Onneksi nykyisin tulee asiasta ilmoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa,että täällä Suomessa kun elämä on tylsän tasaista, vuodet vierivät , mitään omassa elämässä ei tapahdu varsinkaan sen jälkeen kun jäänyt eläkkeelle päivät, viikot, kuukaudet ja vuodenajat vilistävät silmissä .Vauhti elämässä kiihtyy, sellainen tunne ikä ihmisellä on. Harvempi 70 v. lähestyvä ihminen tutkailee omaa ajokorttia ja niitä pieniä
        tekstejä jossa kerrotaan milloin ajo-oikeus päättyy. Myönnetty ajokortti on voimassa 70 v.
        asti. Aikoja sitten kun tästä asiasta ei annettu tiedonantoa ihmiselle, niin todella moni
        menetti ajo-oikeuden aivan suotta. Tässä media keskeisessä yhteiskunnassa on täysin oikein muistuttaa kansalaista siitä,että tämäkin asia pitää hoitaa ajallaan kuntoon.Se ei maksa veronmaksajille mitään .Onneksi nykyisin tulee asiasta ilmoitus.

        Onhan se nyt oikeus ja kohtuus seniorikansalaisia kohtaan kun 70 vuoden ikä täytetään niin traficom muistuttaa asiasta ,että ajo-oikeus säilyy, Kun nämä nuoremmat ihmiset unohtavat katsastaa autonsa tai ainakin se jää viime tinkaan. Onneksi mainosposti muistuttaa useilla korteilla ,että" autosi katsastus lähestyy" tule meille................ puhumattakaan ,että oma auto huolleittaisiin ajallaan. Vetelää kansaa olemme nykyään Sanon minä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8139
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2171
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2072
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1698
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1637
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      25
      1116
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1071
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe