Kertausharjoituksesta vapautus masennuksen takia?

Anonyymi-ap

Voiko masennuksen takia saada vapautuksen kertausharjoituksesta? Minulla ei siis ole diagonsoitu masennusta mutta ajattelin jos hankkisin lääkärintodistuksen masennuksta ja näin saisin vapautuksen kertausharjoituksesta

4

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysy lääkäriltä ja armeijalta. Me ei tiedetä

• Anonyymi

Tietysti saat tilapäisen vapautuksen, mutta koska masennus ei ole pysyvä sairaus, sinut määrätään myöhemmin kertausharjoituksiin.

• Anonyymi

"Minulla ei siis ole diagonsoitu masennusta mutta ajattelin jos hankkisin lääkärintodistuksen masennuksta ja näin saisin vapautuksen kertausharjoituksesta"

Mitenkään vähättelemättä tilannettasi sanon kuitenkin että se, että aiot hankkia sellaisen diagnoosin ei sitten tarkoita sitä, että kävelet vain psykiatriseen kertoen että sinulla olevan masennus ja saat diagnoosin ja todistuksen kuin kaupan hyllyltä. Ennen kuin moinen voidaan määritellä -tai ylipäätään mikä sinua edes vaivaa ja onko kyseessä edes masennus vai jotain muuta-, sinulle tehdään useampi testi ja haastattelu useampana käyntikertana, riippuen toki asuinpaikkasi mielenterveys- ja päihdeosaston toiminnasta millaiset käytännöt heillä ovat. Unohda ne puheet helpoista diagnooseista. Sellaisia et saa edes yksityiseltä lääkäriasemalta. Kukaan ei pysty yhdellä potilaskäynnillä sanomaan mikä sinua vaivaa vai vaivaako mitään. Monesti osastolle hakeutuu potilaita, joilla on taka-ajatuksena saada jokin tietty lääkitys (päihdekäyttöön) tai jotain muuta vilpillistä, joten tästä syystä potilaita arvioidaan tarkasti.

Eli jos tarkoituksesi on vain saada äkkiä vapautustodistus olettaen että kertausharjoituksesi on tulossa pian, niin silloin kannattaa moinen unohtaa sillä jonot voivat olla pitkiä itse tutkimuksesta puhumattakaan, tai vaihtoehtoisesti jos sinulla on paljon rahaa (useampi tuhat) yksityiselle puolelle silloin voi ehkä onnistuakin mutta muista ettei sielläkään psykiatri ole mikään diagnoosikauppias. Diagnoosin saaminen voi kestää kuukausia, jopa vuodenkin jos jonoa on paljon, ja se vaatii todellakin useita käyntejä, haastatteluja ja testejä.

• Anonyymi

Etköhän sinä Gubtamoktar ole jo 75-vuotias, joten ota rennosti vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe