Kysymyksiä ja tuumailuja

Anonyymi-ap

Mitäs kuuluu synnyinkuntaan ?

Putkahdin 1970 luvun lopulla maailmaan ja 16 ensimmäistä vuottani vietin Outokummussa. Muutin pois vanhempieni mukana enkä ole sen jälkeen paikkakunnalla liikkunut.

Reilu 30 vuotta on vierähtänyt lähdöstä, mukavaa olisi lomalla ollessa poiketa vierailulla muistoja verestämässä. Tiedän kaivoksen ja Särkiselän mutta monta muuta mukavaa kohdetta niiden lisäksi ilmeisesti löytyy. Olen ymmärtänyt matkailun olevan leipälajinne ja kaupungille tärkeä tulonlähde.

Mihin kannattaa siis tutustua kaivoksen lisäksi ?

Onko Malmikumpu vielä toiminnassa ja voiko siinä majoittua jos vähän pidemmän kaavan mukaan pyörisin riesananne.
Ruokapaikat kiinnostaa myös, mitä suosittelisitte mulle jonkin sortin kulinaristille..

6

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rahtari makkaraperunaa saa kioskilta.

      • Anonyymi

        Mokoma ei taida olla auki juuri koskaan.. Pari kertaa pistäytynyt katsomassa molemmilla kerroilla kiinni toisin kuin aukiolo lapussa kerrotaan.


    • Anonyymi

      Tänne ei kannata tulla, täällä ei tapahdu mitään.. Paskapaikkakunta on ja ilmapiiri perseestä.

      Kuoleva kylä vailla tulevaisuutta..

    • Anonyymi

      Minusta kaupunki voi ihan hyvin, täällä on hyvä elää rauhassa ja miksei lomakin olisi onnistunut. Vasta oli Okufest, mukava nähdä ihmisiä kerrankin yhdessä. Hotelli ravintola Kumpu ok. paikka majoittua, mutta onhan noita esim. mökkejä vuokrata. Kahviloita on useampi, elävää musiikkiakin tarjolla. Pitsapaikkoja jopa kolme. Lasten kaivos, museotunneli, Särkiselkä, Juojärvi, Viinijärvi... Kalaan ja marjaan pääsee. Valamo ja Lintula eivät ole kaukana, eikä Kolikaan. Kävely-ja maastopyöräreittejä löytyy Särkiselältäpäin, Luontokeskukselta, Tuusniemellä on Rotkolaakso. Ratsastusta, melontaa, suppailua ja frisbeegolfia on helppo harrastaa, samoin golfkenttä löytyy. Urheilukenttä ja urheilutalon edessä ulkokuntosali. Outokummun keskustassa on muutama liike, minä ainakin olen löytänyt tarvitsemani ja palvelu on ystävällistä. Pitkään on minulla kestänyt kotiutua, mutta täälläpä vielä olen. Hyvää lomaa, jos sellaista Outokummussa aiot perheinesi viettää.

    • Anonyymi

      Hyvä kaupunki tää on, älkää valittako turhaan

      • Anonyymi

        Kaupungin irvikuva Outokumpu..

        Pröystäily velaksi on ollut vuosikymmenten aikana tuttua ja se jatkuu edelleen. Yleinen ilmapiiri on mätä, jos olet vähänkin erilainen kuin muut sinua tollotetaan ja puhutaan paskaa selän takana.
        Asuin aikoinaan Outokummussa, olin ja elin ns. omassa kuplassani enkä levitellyt itsestäni mitään ulkopuolisten tietoon. Yksi esimerkki sanojen tueksi..

        Juoru ukot keksivät kaikenlaista mukamas minun tekemäksi, räjäyttänyt yhtä ja toista, sytyttänyt tulipaloja, juossut vieraissa...
        Lähelläkään tapahtumapaikkoja en ollut eikä poliisi kysellyt perään, onnekseni lähipiiriin kuului ihmisiä jotka kertoivat mulle keksityistä tekemisistä ja sain nauraa todella makeasti okun satusetien kustannuksella...

        Asun nykyään toisaalla, olen oma itseni enkä tarvitse muuria ympärille. Tulen toimeen ihmisten kanssa eikä paskajutut kulje mukana. Moni ihminen jolle kertonut otteita elämästäni Outokummusta on ihmetellyt suuresti asiaa. Kuka siellä käynyt on aistinut samaa ylimielisyyttä ja uteliaisuutta kuin minäkin aikoinaan.

        Tällainen on Outokumpu ja sen ilmapiiri, yhdelle hyvä toiselle maanpäällinen helvetti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe