NOJATUOLI !

Huomenta ja tervetuloa puhtaalle kirjoitusalustalle kirjoittamaan.
Tuntuu, että jatkuvasti aloitusta teen, mutta en jaksa selata pitkiä ketjuja, kai siihen totuin Kahvipirtti aikoina, kun ylläpito ketjun lopetti aina 200 viestin jälkeen, tiplun siitä sai, mihinkä ne" tiplut" on kadonneet ?
Helle jatkuu, sälekaihtimia lasken ja nostan tarpeen mukaan, sekin on tutkittu, että kaihtimet pitää paremmin lämmön pois sisältä, kuin tavan verhot.
Kyllä maailmassa tutkimuksia meidän ihmisten vuoksi tehdään, mutta paremmaksi ei vaan hommat muutu, sotimiset ja muut kauheudet jatkuu,, nyt jo meidän lintukodossammekin.

Kiitos kaikista myötämielisistä viesteistä, joskus tuntuu, että liian hyvän kuvan olen itsestäni antanut, tämä kirjoittelu on ihan oman ajatusten tuottamaa ja jaksankin siksi, että koen itselleni hyvää tekeväni.

Vastaus kysymykseen olenko luitani katkonut, en ole, olen vahvaluinen, tukeva, tanakka ja pönäkkä ja kaiken lisäksi pehmusteet omasta takaa;)
En ole koskaan leikkauspöydälle joutunut, siis lääkärin sanoin, perusterve mummo.
Vaivojani valitan siinä missä kaikki tämän ikäiset väliin tekevät, ei se vanhuus ilman kipuja suju, mutta selvitä pitää.
Pian joku pääsee sanomaan, että kehuskelen, pois se minusta, totuus on mottoni.

Olen niin iloinen, kun aina väliin nämä pitkäaikaiset kirjoittajaystävät näen ketjussa, kiitos , että olette olemassa.
Myös anoja kiitän, joilla halu olla mukana sopuisasti viestitellen.
Nimiä en tarvitse sanoa, on niin useasti asiasta puhuttu, ikävää on se, että aina vaan ketjun täyttää nämä ikävät kiistat/ pahan sanomiset, mutta jaksetaan.
Ketään en pysty, en haluakaan moista, kirjoittamasta kieltää, mutta toivomuksiakin on näköjään vaikea toteuttaa.
Korpikirjailija saa mittavan määrän moitteita, minä en jaksaisi, haluni kirjoittaa varmasti häipyisi ja jättäisin palstan.
Meistä on moneen, ehkä hän haluaa innostaa tämän tyylistä kirjoittelua, ottaen kantaa määrätyllä tavalla.

Eliaanan ihanan kuvauksen sieltä mökki/koti maisemista lukee mielellään, aina ihmetellen kykyjäsi ja sisua monen asian suhteen.
Tuosta kalan liikkumisesta pitää tuoda täällä kalastavan vävyni saaliista eilen, kahdeksan kuhaa ja 8,5 kilon hauki, melkoinen oli verkon anti.
Hauki saattaa olla aika mauton, näin sanotaan , mutta kalapulliin kuulemma sopii, hyvin maustaen.
Onnittelen Väinöstäsi, ei kaikki kissat kotiin kutsusta tule, jos ulos pääsevät.
Eläimet tunnistavat hyvän emännän/isännän ja osaavat siitä yhdessä olosta nauttia.
Hyvää kesää teille molemmille.

Minulla ei ole kuin pieni tuuletusikkuna, joten parveke on hyvä paikka vaatteiden tuuletukselle ja puhdistamiselle, parveke on takapihalle sekin on hyvä, ei kadulle tarvitse ravistaa, vaikka ei kai sekään kiellettyä ole, ei vuodevaatteissa ole muuta kuin pölyä.
Jokaisella on tavat ja tottumukset, ehkä liikaa näitä omiani luettelen.

Näitä omia tapojani taas mainitsen tämän päivän osalta, pulla ja sämpylätaikinan alustan, mietin josko kakkua myös yrittäisi tehdä pitkästä aikaa, pakkaseen vierasvaraksi.
Leipominenkin on kivaa, jos vielä onnistumista tapahtuu.
Pitää kiirehtiä homman kanssa, aurinko puolilta päivin keittiöön saapuu.
Tulkaapa kirjoittelemaan mukavia, elämään liittyviä asioita.

236

1623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Virsi 408, Joutukaa sielut .......

    • Anonyymi

      Jep, mennään sopuisasti vaan - se kai oli pääsanoma kansakoulussakin uskontotunneilla.

    • Anonyymi

      Tule kanssani Kiusan Henki, tule illoin ja aamuin varhain..........

    • Anonyymi

      ----kaitse sella paimen hyvä laumassasi minua----

      • Anonyymi

        Ehkäpä virsilaulanta sopii edellisten Nojatuolien vastapainoksi. Niinpä voin minäkin muistuttaa jälleen, että joka aamu on armo uus.
        Laulu syömmet aukaisee.
        Viileneekö sää? Tuulee ainakin, ukkosista ei tietoakaan.
        Minä yritän taas pontevasti muistella Koiviston sanoja. Miten niiden noudattaminen onkin niin vaikeaa?
        Voikaa hyvin.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Kiitos Sella uudesta aloituksestasi. On helpompi lukea ja kommentoida itsekin kun ei tarvitse kahlata läpi pitkää listaa.
      Kuvailit itseäsi tanakaksi ja pönäkäksi, se sama kuvaus päätee minunkin ulkomuotooni,
      tosin minulla on osteoporoosi, joka on katkonut luitani muutaman sairaala reissun verran.
      Sellan vävyn kalansaalis oli mahtava, samoin Eliaanakin oli saanut katiskasta hyvän kokoisen hauen, hyviä ruokakaloja kaikki. Jotkut eivät arvosta haukea hyvänä ruokakalana, mutta minä olen lapsesta saakka tykännyt korppujauhoilla leivitetystä
      voissa rapeaksi paistetusta hauesta. Suuresta hauesta valmistettu haukimureke ja kalapullat ovat myös hyvää ruokaa kunhan maustaa hyvin.
      Olen luullut, ettei keskikesällä kannata kalan pyydyksiä järveen laittaa, etteivät kalat pyydyksiin ui , mutta olinpa väärässä jälleen kerran. sanonta "luulo ei ole tiedon väärti", pitää paikkansa.
      Täällä on tuuli virinnyt, tietäneekö sadetta? No, eipä olisi pahitteeksi.
      Hyvää päiväjatkoa kaikille palstalaisille!
      T tepa

    • Komeasti virret kajahtelevat kotikirkossani, keskiaikaisten holvien suojissa. Nyt heteilläkin on ihana ollut pistäytyä viileään pyhättöön, kesäisin on hyvin rinas musiikkianti, akustiikkaa on mahtava ja "maallistakin" musiikkia esitetään. Viikottain on kesällä kanttorin musiikkituokio, hän itsekin laulaa upeasti ja välillä on muita solisteja. On myös yhteislauluja, viimeksi mieheni maakuntalaulu ja virsi Soi kunniaksi Luojan. Matkoillakin poiketaan aina kirkoissa, sattuu joskus urkurikin olemaan paikalla. Myös hautausmaat ovar rauhoittavia keitaita, eniten pidän vanhoista varjoisista metsähautausmaista, joitakin muistomerkkejä katsoessa miettii sen alla lepäävän tarinaa ja varsinkin pienokaisten haudat liikuttavat.

      Helteet loppuivat yölliseen sateeseen, tuuli on virinnyt, mutta kesäisen lämmintä on. Mansikoilla herkutellaan, en enää niitä pakasta kuin yhden laatikollisen, kaupasta saa kotimaisia valmiiksi pakastettuja marjoja pitkin talvea. Mustikat alkavat kypsyä, kovin pieniä vaan ovat. Ehkä mökillä hiukan poimin, kun saa suoraan tontilta eikä niillä apajilla muita käy. Ensi viikolla ollaan lähdössä kuudeksi päiväksi kiertolaisiksi retkiautolla. Punkaharju on yksi sielunmaisemiani, sieltä Saimaalle, Puumala ja Savonlinna ovat mieleisiä kohteita ja Puumalaan on mökkivierailukutsukin, samoin siskon porukan mökille Päijänteelle. Ollaan helppoja mökkivieraita, kun on oma kortteeri mukana, ja yleensä maltetaan vain yksi yönseutu olla. :) Kiva pulahdella eri järvien aaltoihin. Onneksi ei ole kuin kesäkukkia ja hiukan yrttejä välttämättöminä kasteltavina, olen kehitellyt itsekastelusysteemejä niihin. Ensimmäiset kirsikat jo punottavat, harakatkin sen ovat huomanneet. Petolintujen kuvia heiluu keppien nokassa jäljitellen syöksyjä, olen viritellyt myös kirjavia viirejä, mutta verkkoja ei laiteta , sovussa jaetaan marjat lintujen kanssa.

      Leppoisaa kesäkuun loppua ja pian alkavaa heinäkuuta !

      • Anonyymi

        Kiitos Ramoona hienosta kuvauksestasi keskiaikaisen kivikirkon tunnelmista. Musiikin kuuntelu tällaisessa miljöössä on aivan erilaista kuin uudemmissa kirkoissa.
        Varsinkin miehesi maakuntalaulun kuuntelu ja esittäminen tuovat vielä oman henkilökohtaisen lisänsä tunnelmaan.
        Hautausmaat ovat minullakin olleet hartaita käynti kohteita. Niitten rauhallinen tunnelma ja muistomerkkien muoto ja nimet niissä syntymä ja kuolinpäivineen saa ajattelemaan omaakin kuolevaisuuttaan.

        Retkeily Järvi Suomen alueella kiireettömästi omalla asunto autolla on kätevää, kaikki tavarat kulkevat mukana ja aikataulu on joustava.
        Mekin mieheni kanssa kävimme Punkaharjulla Retretissä joka kesä taidenäyttelyissä, joskus oli konserttikin luolastossa. Harmi, että Retretti on nyt hiljaiselossa.
        T tepa


    • Anonyymi

      Armaat Palstalaiset! Kun minä tänään kauniina kesäpäivänä kävelin kunnanpuistossa, istui siellä penkillä kaksi miestä. Kinastelivat yhteiskunnallisista asioista. Suut kävivät ja kädet heiluivat. Puhuivat rumia sanoja ja jopa nimittelivät toisian joillakin poliittisilla nimityksillä.
      Noh, paheksuin tietysti tuota heidän käytöstään ja sanoin kuinka te viitsitte kinastella näin kauniina kesäpäivänä.
      Toinen miehistä vastasi minulle ja sanoi: Paista paska!
      Noh, jatkoin kulkuani, mutta sain jonkinasteisen "taivaallisen" voiman, käännyin takaisin ja sanoin: Haista itte!

      • Anonyymi

        Mitä???

        Toinen käski paistamaan ja sinä menet heti haistattelemaan!


    • Korven terveiseni, myrskyn jälkeen. Satoi, salamoi ja tuuli. Kun myrsky alkoi kastuin läpimäräksi sitoessani kasvilaatikoiden suojamuovia jota tuuli riepotti.


      "Korpikirjailija saa mittavan määrän moitteita, minä en jaksaisi, haluni kirjoittaa varmasti häipyisi ja jättäisin palstan." Kirjoitit Sel-la.

      Totta, ja sinä kerroit jaksavasi positiivisten viestien kantamana. No, mitä nyt rautalangan vääntö loukkasi;))

      Kirjoitustyylini on normaalia puhekieltä. Loukkaantuminen jää lukijan kontolle.

      Eilinen ilta meni kun yritin koota sisarukseni Niemelle ensi viikonlopuksi.

      Iso sisko ei pääse vaikka halusisi.
      No, pikkuveli ja hänen vaimonsa tulevat. Isoveli potee jalkavammaa, joten jaksaako, jää nähtäväksi.

      Näin me saman katon alla varttuneet lapset erkaannumme toisistamme ja viimeistään vanhuus meidät erottaa.

      No, nyt aurinko jo pilkottaa, pitää lähteä ostoksille.

      Onko se saunailta, katsotaan.

      • Anonyymi

        Ei ollut sellan tekstissä mitään rautalangan väännöstä ?


      • Anonyymi

        Korvessa on siis tosi vulgääri puhekieli ja eikös se ole äidin perintöä? Vain kehittymättömät juuttuu siihen äidin malliin, suurin osa sivistää itseään ja kielikin sivistyy. Sinänsä kansan kiekeen ei kuulu ilkeily, vaikka kieli karkeaa olisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut sellan tekstissä mitään rautalangan väännöstä ?

        Sellalla on tosiaan hyvät hoksottimet , ei tsrvitse mitään rautalankoja. Hän myös ilmaisee asiat selkeästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellalla on tosiaan hyvät hoksottimet , ei tsrvitse mitään rautalankoja. Hän myös ilmaisee asiat selkeästi.

        Pitää niin paikkansa.Korppis taas yrittää tölviä sellaa heti uudessa nojatuolissa 😒


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää niin paikkansa.Korppis taas yrittää tölviä sellaa heti uudessa nojatuolissa 😒

        Sella niin nätisti vihjasi, ettei itse jaksaisi korppiksen saappaissa sitä huonoa palautetta. Mutta huomiotahan sekin on ja joku nauttii inhokkina olostakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korvessa on siis tosi vulgääri puhekieli ja eikös se ole äidin perintöä? Vain kehittymättömät juuttuu siihen äidin malliin, suurin osa sivistää itseään ja kielikin sivistyy. Sinänsä kansan kiekeen ei kuulu ilkeily, vaikka kieli karkeaa olisikin.

        Todellakin, kirjoitat kuten nämä toisetkin anot asianvierestä. Sivistynyt ei tunge keskustelussa väliin varsinkaan kun ei tiedä mistä yksittäisestä kommetista kirjoitin Se-lalle.

        Sivistynyt ei suuna päänä persiennä tunge jokaiseen viestiini kun ei ymmärrä, ei ymmärrä.

        Miettikää minä te Sel-laa pidätte kun hänen kirjoituksiaan selvennätte.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Todellakin, kirjoitat kuten nämä toisetkin anot asianvierestä. Sivistynyt ei tunge keskustelussa väliin varsinkaan kun ei tiedä mistä yksittäisestä kommetista kirjoitin Se-lalle.

        Sivistynyt ei suuna päänä persiennä tunge jokaiseen viestiini kun ei ymmärrä, ei ymmärrä.

        Miettikää minä te Sel-laa pidätte kun hänen kirjoituksiaan selvennätte.

        Sinähän se tunget rautalangan vääntöä sellalle vaikkei mitään aihetta.olisit yhden ketjun antanut olla.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Todellakin, kirjoitat kuten nämä toisetkin anot asianvierestä. Sivistynyt ei tunge keskustelussa väliin varsinkaan kun ei tiedä mistä yksittäisestä kommetista kirjoitin Se-lalle.

        Sivistynyt ei suuna päänä persiennä tunge jokaiseen viestiini kun ei ymmärrä, ei ymmärrä.

        Miettikää minä te Sel-laa pidätte kun hänen kirjoituksiaan selvennätte.

        Keskustelussa? Ei se vielä ole keskustelua, jos kirjoitat yhden kommentin ketjuun.
        Keskustelu on sitä, että vähintään kaksi ihmistä keskustelee keskenään.


      • Anonyymi

        Tuo on totta että myös vanhuus sisarukset toisistaan erottaa. Minä en raihnaisuuteni takia jaksa ajatellakaan lähteä junalla tai bussilla sisareni luokse 250 km:n päähän. Mieheni eläessä kävimme kolmisen kertaa vuodessa hänen ja miehensä luona autollamme, mieheni aina ajoi, minulla ei ole ollut koskaan ajokorttia.

        Sisareni ja miehensä sen sijaan lopettivat meillä käynnin jo vuosia sitten kun kumpikaan ei uskaltanut ajaa enää Helsingissä. Nuorempina uskalsivat. Nyt sisareni ei uskalla ajaa enää edes omassa kotikaupungissaan. Miehensä toimii kuskina niillä kotinurkilla. Viime kesänä siskoni kävi luonani kerran kun sai tyttärensä kuskikseen.

        Mira


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Todellakin, kirjoitat kuten nämä toisetkin anot asianvierestä. Sivistynyt ei tunge keskustelussa väliin varsinkaan kun ei tiedä mistä yksittäisestä kommetista kirjoitin Se-lalle.

        Sivistynyt ei suuna päänä persiennä tunge jokaiseen viestiini kun ei ymmärrä, ei ymmärrä.

        Miettikää minä te Sel-laa pidätte kun hänen kirjoituksiaan selvennätte.

        Sinä tunget meidän keskustelun väliin.me ihmettelemme keskenämme mistä rautalanka tuli vaikka sella nätisti kirjoitti.mitään sellan kirjoituksia selvennetty.miten ymmärrät taas omiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sella niin nätisti vihjasi, ettei itse jaksaisi korppiksen saappaissa sitä huonoa palautetta. Mutta huomiotahan sekin on ja joku nauttii inhokkina olostakin.

        Aika ilkeästi sanottu, minusta
        Pitää hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat.
        Tuollaiset vertaukset ovat typeriä.
        Korppis tuo tähän palstaan monta ilosta asiaa, siinä kuin moni muukin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ilkeästi sanottu, minusta
        Pitää hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat.
        Tuollaiset vertaukset ovat typeriä.
        Korppis tuo tähän palstaan monta ilosta asiaa, siinä kuin moni muukin.

        Skillan taannoin oli useta viikkoja, taisi mennä kuukausiakin, pois jostain anojen kirjoituksista närkäsyneenä , mutta palasi sitten taas omia aikojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skillan taannoin oli useta viikkoja, taisi mennä kuukausiakin, pois jostain anojen kirjoituksista närkäsyneenä , mutta palasi sitten taas omia aikojaan.

        Anojenko kirjoituksista närkästyi? Taisi olla erään rekatun jankkaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ilkeästi sanottu, minusta
        Pitää hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat.
        Tuollaiset vertaukset ovat typeriä.
        Korppis tuo tähän palstaan monta ilosta asiaa, siinä kuin moni muukin.

        Onneksi täältä pääsee pois kun painaa nappia. Vaikka ihmiset hyväksytään sellaisinaan, huonoa käytöstä ei tarvitse hyväksyä. Myös oman käytöksensä seuraukset pitää hyväksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta että myös vanhuus sisarukset toisistaan erottaa. Minä en raihnaisuuteni takia jaksa ajatellakaan lähteä junalla tai bussilla sisareni luokse 250 km:n päähän. Mieheni eläessä kävimme kolmisen kertaa vuodessa hänen ja miehensä luona autollamme, mieheni aina ajoi, minulla ei ole ollut koskaan ajokorttia.

        Sisareni ja miehensä sen sijaan lopettivat meillä käynnin jo vuosia sitten kun kumpikaan ei uskaltanut ajaa enää Helsingissä. Nuorempina uskalsivat. Nyt sisareni ei uskalla ajaa enää edes omassa kotikaupungissaan. Miehensä toimii kuskina niillä kotinurkilla. Viime kesänä siskoni kävi luonani kerran kun sai tyttärensä kuskikseen.

        Mira

        Eikö julkisilla voi matkustaa ja käyttää lisäksi taksia?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Todellakin, kirjoitat kuten nämä toisetkin anot asianvierestä. Sivistynyt ei tunge keskustelussa väliin varsinkaan kun ei tiedä mistä yksittäisestä kommetista kirjoitin Se-lalle.

        Sivistynyt ei suuna päänä persiennä tunge jokaiseen viestiini kun ei ymmärrä, ei ymmärrä.

        Miettikää minä te Sel-laa pidätte kun hänen kirjoituksiaan selvennätte.

        Kirjoita niin että sitä ymmärtää! Tai pysy mieluummin poissa ja tee oma päiväkirjasi blogiin, niin ei anot tunge joka väliin. Blogiin voit valita vastaajat, jotka myötäilee sinua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tunget meidän keskustelun väliin.me ihmettelemme keskenämme mistä rautalanka tuli vaikka sella nätisti kirjoitti.mitään sellan kirjoituksia selvennetty.miten ymmärrät taas omiasi.

        Vanhoja muistaa tai arkistoja kaivaa taas. Vaikka siitä muita syytetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skillan taannoin oli useta viikkoja, taisi mennä kuukausiakin, pois jostain anojen kirjoituksista närkäsyneenä , mutta palasi sitten taas omia aikojaan.

        Olisiko sinun kirjoitusten takia, ano?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sinun kirjoitusten takia, ano?

        Sella on niin avarakatseinen, että ottaa viestit viesteinä, arvostaa myös anojen asiallisia viestejä. Anokin on tunteva ihminen, nikkilkään eiole sama kuin nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sella niin nätisti vihjasi, ettei itse jaksaisi korppiksen saappaissa sitä huonoa palautetta. Mutta huomiotahan sekin on ja joku nauttii inhokkina olostakin.

        Kuinka monta haukkumisviestiä vielä viitsit kirjoittaa. Kaiket päivät jaksat täällä oksentaa
        pahaa oloasi. Eikö terveydenhoidosta löytyisi apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anojenko kirjoituksista närkästyi? Taisi olla erään rekatun jankkaukset.

        Meissä Anoissa ei ole vikaa. Valistuneita ja rauhaa rakastavia kirjoittajia, joiden ajatukset ovat yleviä ja sovinnollisia.


    • Kävin keskustassa.
      Meinasin saada lmpöhalvauksen, naama tulipunainen ja tuskainen olo.
      Sitten bensa-asemalla töppöilin oikein kunnolla. Piti kolme kertaa yrittää kunnes tankkaaminen onnistui.
      Allekirjoitan että iän myötä kuumuuden sietokyky vähenee.
      Olin onnellinen kun pääsin mökkiini, se on aika viileä helteelläkin.
      Virkkaaminen äänikirjan kanssa on parasta rentoutumista minulle. Teen isoäidin neliöistä hametta, aloin virkata ja kuutelinkin Youtubesta "Murhamysteereitä".
      Todella rentouttavaa ajanvietettä ?? :)
      Vietän viikonloppua kissani kanssa kahden, kaveri ei päässyt tulemaan.
      Onko muilla sosiaalisuus vähentynyt kun ikää tulee?
      En ole koskaan ollut sosiaalinen, mutta iän myötä katson tarkkaan jaksanko kanssakäymistä ihmisten kanssa.
      Olen huomannut että puhun mielelläni ihmisten kanssa jos tapaan heitä vaikkapa kauppareissulla vaikka muuten tykkään olla omissa oloissani.
      Elokuussa tulee 80v täyteen, nyt alan tajuta että se on kunnioitettava ikä.
      Tämän ikäisistä puhutaan ylensä vanhuksena.
      Kai pitää vielä yrittää sopeutua että ymmärtää kunnamaininnan koskevan myös itseäni.
      Onneksi ikä on armeliaasti poistanut joutavat ikäkriisit ym...

    • Anonyymi

      Lisäys edelliseen: Pidämme kyllä sisareni kanssa yhteyttä ihan päivittäin puhelimella, tekstiviestein ja kuvia lähettämällä. Hänellä ei ole tietokonetta, mutta on opetellut älykännykän käytön ja lukee sieltä esim Ilta-Sanomia. Whatsapp on kätevä kuvien lähettämisessä.

      Mira

      • Hiljaisuutta, auringon paistetta, kesää mitä parhaimmillaan näin sunnuntaiaamuksi tarjolla.
        Eilen satoi rankasti vettä, ilma raitistui ja toi mukanaan helpomman olon hengitellä.
        Saunan jälkeen istuin pitkään parvekkeella ja ajattelin, että ei hullumpaa tämäkään elämä mistä saan nauttia.
        Miniä soitti eilen ja totesi samaa, yöhön myöhään olivat istuneet mökin terassilla ja itikat ei kiusanneet, mihinkä ne katosi?
        Hellekö ne vei ja siitä sitten syntyikin toinen ajatus, mitä syövät hyönteisiä syövät linnut.?
        Olen kuullut, että esimerkiksi pääskyset keräävät liitäessään suu auki, hyttysiä, kysymys jatkuu, meneekö hyttynen niihin korkeuksiin, missä pääskyt lentää, kun olen kokenut, että neljänteen kerrokseen ei itikat puremaan tule.
        Tyhmiä kyselen, mutta minulle ei tuttuja nämäkään asiat ole, monen muun rinnalla, ihmettelyä riittää.
        Tulipa mieleen laulu, "isä ja lapisi, kerrothan isä oi, onko pyöreä maa" vanhanakin joutuu kyselemään.

        Liekko kyllä 80 jo vanhus on, eikös ennen 65 jo vanhuksen iän saavutti, ainakin eläke on vanhuuseläke, minkä 65 -vuotiaana saa.
        Mutta siinäpä onkin jatkoa asialle, olemme niin vanhoja miltä olomme tuntuu, joskus en ikääni edes muista, kunnes joku vaiva pysäyttää ja saa tuota ikääkin miettimään
        Ikä tuo tullessaan tuota erakoitumista, halua olla omissa oloissaan, joskin ystäviäkin joskus kaipaa.

        Minulla ei sisaruksia ollutkaan kuin kaksi, molemmat jo aikoja sitten kuolleet, lähisukua on kälyni ja perheensä, omien jälkeläisteni lisäksi.
        Muistelen lapsuuteni aikaa, isälläni oli sisaruksia, ja usein sunnuntaisin kyläiltiin, ei ollut kännyköitä mahdollistamassa kysyä sopiiko kylään tulla, sitä vaan mentiin.
        Jotenkin niin mutkatonta oli elämä silloin, verrattuna tähän päivään.

        Kirkossa oma tunnelmansa, sen olen kokenut, vaikka vähän kirkoissa käynkään, kotikirkkoni on tiekirkko, ovet auki turisteille.
        Kaikenlainen kiertely näissä nähtävyyksissä on jäänyt, syystä jota en oikein itsekään tiedä, kai ainainen kiire ja elämästä huoli on osaksi syynä.
        Mieheni harrastus vei yhteisen vapaa ajan ja minulla myös työstä työhön rientäminen, arkea se elämä suurilta osin oli.
        Ramoonan kertomana saan minäkin pienen nautinnon, kun mielikuvitus kuitenkin pelaa.

        Tepa, tuosta kalasaaliista on moni vihreä kateudesta, näin olen kuullut, on iso selkä mistä pyytävät ja ottavat väliin verkkoja poiskin, kun tyhjää pyytävät.
        Kalatkin helteen aistivat ja painuvat syvälle,.
        Minä en hauesta tykkää, olen joskus tehnyt itse syyn siihen, paistoin kalan voissa ja varmaan se jäi raaáksi, tai oli liian suolaton, siitä jäi kammo haukeen.
        Kuhaa otan vastaan, yleensä, mutta nyt ei sekään kelvannut, olin juuri lohesta täysi.

        Eipä arvaa mennä riitapukareiden väliin, siitä voi seurata vaikka sairaala reissu.
        Tuo kielen käyttö on muuttunut huonoon suuntaan, kun nuorisoakin seuraa, no mitä vanhat, sitä nuoret perästä

        Minä yritän sanoja varoen kirjoittaa, että en loukkaisi ketään, usein väärään kohdistuvat viestit myös kinaa aiheuttaa.
        Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata,

        Viimeinen tämän kuukauden päivä elettävissä, huomenna jo heinäkuu alkaa ja tuo mukanaan, niin mitäpä tuoneekaan, sitä odottelemaan, päivän jatkoja;)


      • Anonyymi
        Sel-la kirjoitti:

        Hiljaisuutta, auringon paistetta, kesää mitä parhaimmillaan näin sunnuntaiaamuksi tarjolla.
        Eilen satoi rankasti vettä, ilma raitistui ja toi mukanaan helpomman olon hengitellä.
        Saunan jälkeen istuin pitkään parvekkeella ja ajattelin, että ei hullumpaa tämäkään elämä mistä saan nauttia.
        Miniä soitti eilen ja totesi samaa, yöhön myöhään olivat istuneet mökin terassilla ja itikat ei kiusanneet, mihinkä ne katosi?
        Hellekö ne vei ja siitä sitten syntyikin toinen ajatus, mitä syövät hyönteisiä syövät linnut.?
        Olen kuullut, että esimerkiksi pääskyset keräävät liitäessään suu auki, hyttysiä, kysymys jatkuu, meneekö hyttynen niihin korkeuksiin, missä pääskyt lentää, kun olen kokenut, että neljänteen kerrokseen ei itikat puremaan tule.
        Tyhmiä kyselen, mutta minulle ei tuttuja nämäkään asiat ole, monen muun rinnalla, ihmettelyä riittää.
        Tulipa mieleen laulu, "isä ja lapisi, kerrothan isä oi, onko pyöreä maa" vanhanakin joutuu kyselemään.

        Liekko kyllä 80 jo vanhus on, eikös ennen 65 jo vanhuksen iän saavutti, ainakin eläke on vanhuuseläke, minkä 65 -vuotiaana saa.
        Mutta siinäpä onkin jatkoa asialle, olemme niin vanhoja miltä olomme tuntuu, joskus en ikääni edes muista, kunnes joku vaiva pysäyttää ja saa tuota ikääkin miettimään
        Ikä tuo tullessaan tuota erakoitumista, halua olla omissa oloissaan, joskin ystäviäkin joskus kaipaa.

        Minulla ei sisaruksia ollutkaan kuin kaksi, molemmat jo aikoja sitten kuolleet, lähisukua on kälyni ja perheensä, omien jälkeläisteni lisäksi.
        Muistelen lapsuuteni aikaa, isälläni oli sisaruksia, ja usein sunnuntaisin kyläiltiin, ei ollut kännyköitä mahdollistamassa kysyä sopiiko kylään tulla, sitä vaan mentiin.
        Jotenkin niin mutkatonta oli elämä silloin, verrattuna tähän päivään.

        Kirkossa oma tunnelmansa, sen olen kokenut, vaikka vähän kirkoissa käynkään, kotikirkkoni on tiekirkko, ovet auki turisteille.
        Kaikenlainen kiertely näissä nähtävyyksissä on jäänyt, syystä jota en oikein itsekään tiedä, kai ainainen kiire ja elämästä huoli on osaksi syynä.
        Mieheni harrastus vei yhteisen vapaa ajan ja minulla myös työstä työhön rientäminen, arkea se elämä suurilta osin oli.
        Ramoonan kertomana saan minäkin pienen nautinnon, kun mielikuvitus kuitenkin pelaa.

        Tepa, tuosta kalasaaliista on moni vihreä kateudesta, näin olen kuullut, on iso selkä mistä pyytävät ja ottavat väliin verkkoja poiskin, kun tyhjää pyytävät.
        Kalatkin helteen aistivat ja painuvat syvälle,.
        Minä en hauesta tykkää, olen joskus tehnyt itse syyn siihen, paistoin kalan voissa ja varmaan se jäi raaáksi, tai oli liian suolaton, siitä jäi kammo haukeen.
        Kuhaa otan vastaan, yleensä, mutta nyt ei sekään kelvannut, olin juuri lohesta täysi.

        Eipä arvaa mennä riitapukareiden väliin, siitä voi seurata vaikka sairaala reissu.
        Tuo kielen käyttö on muuttunut huonoon suuntaan, kun nuorisoakin seuraa, no mitä vanhat, sitä nuoret perästä

        Minä yritän sanoja varoen kirjoittaa, että en loukkaisi ketään, usein väärään kohdistuvat viestit myös kinaa aiheuttaa.
        Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata,

        Viimeinen tämän kuukauden päivä elettävissä, huomenna jo heinäkuu alkaa ja tuo mukanaan, niin mitäpä tuoneekaan, sitä odottelemaan, päivän jatkoja;)

        Heräsinpä aikaisin, jo ennen viittä. Pitkäksi aamu tulee, kun sen jo silloin aloittaa. Join kahvia ja ihmettelin tv:n ääressä, löytyisikö sieltä seuraa aamun tunteihin. No Netflixissä pyörii se turkkilainen poliisisarja. Eilen sitä katselin ja ajattelin, että nyt muistini on kyllä mennyt ja ohentunut, koska en oikein päässyt mukaan juoneen , kunnes huomasin, että 10 jaksoa oli jäänyt väliin. Niitä kun riittää, muistaakseni yli 160!
        Suoratoisto on kyllä siitä kiva seurattava, että voi hyppiä ohi jaarittelut ja silmiin katsomiset vilauksessa, niin että juonen kulku on ripeämpää.

        Seurasin myös vähän Promesaa lauantaina, kun kaikki jaksot näytetään kerralla. Pikkuisen virkistin muistiani ja masennuin syvästi Catalinan pään menoksi kaavaillusta juonimisesta. Ettäs ovatkin kieroja siellä!
        Koskahan se markiisitar saa palkkansa.
        - Historiasta voimme lukea, että Espanja ei liittynyt I maailmansotaan, mutta myöhemmin seillä puhkesi sisällissota, joka nosti Francon valtaan. Miten aateliston siinä myllerryksessä mahtoi käydä? Jatkuuko Promesa sinne asti?
        Mkr.


      • Anonyymi
        Sel-la kirjoitti:

        Hiljaisuutta, auringon paistetta, kesää mitä parhaimmillaan näin sunnuntaiaamuksi tarjolla.
        Eilen satoi rankasti vettä, ilma raitistui ja toi mukanaan helpomman olon hengitellä.
        Saunan jälkeen istuin pitkään parvekkeella ja ajattelin, että ei hullumpaa tämäkään elämä mistä saan nauttia.
        Miniä soitti eilen ja totesi samaa, yöhön myöhään olivat istuneet mökin terassilla ja itikat ei kiusanneet, mihinkä ne katosi?
        Hellekö ne vei ja siitä sitten syntyikin toinen ajatus, mitä syövät hyönteisiä syövät linnut.?
        Olen kuullut, että esimerkiksi pääskyset keräävät liitäessään suu auki, hyttysiä, kysymys jatkuu, meneekö hyttynen niihin korkeuksiin, missä pääskyt lentää, kun olen kokenut, että neljänteen kerrokseen ei itikat puremaan tule.
        Tyhmiä kyselen, mutta minulle ei tuttuja nämäkään asiat ole, monen muun rinnalla, ihmettelyä riittää.
        Tulipa mieleen laulu, "isä ja lapisi, kerrothan isä oi, onko pyöreä maa" vanhanakin joutuu kyselemään.

        Liekko kyllä 80 jo vanhus on, eikös ennen 65 jo vanhuksen iän saavutti, ainakin eläke on vanhuuseläke, minkä 65 -vuotiaana saa.
        Mutta siinäpä onkin jatkoa asialle, olemme niin vanhoja miltä olomme tuntuu, joskus en ikääni edes muista, kunnes joku vaiva pysäyttää ja saa tuota ikääkin miettimään
        Ikä tuo tullessaan tuota erakoitumista, halua olla omissa oloissaan, joskin ystäviäkin joskus kaipaa.

        Minulla ei sisaruksia ollutkaan kuin kaksi, molemmat jo aikoja sitten kuolleet, lähisukua on kälyni ja perheensä, omien jälkeläisteni lisäksi.
        Muistelen lapsuuteni aikaa, isälläni oli sisaruksia, ja usein sunnuntaisin kyläiltiin, ei ollut kännyköitä mahdollistamassa kysyä sopiiko kylään tulla, sitä vaan mentiin.
        Jotenkin niin mutkatonta oli elämä silloin, verrattuna tähän päivään.

        Kirkossa oma tunnelmansa, sen olen kokenut, vaikka vähän kirkoissa käynkään, kotikirkkoni on tiekirkko, ovet auki turisteille.
        Kaikenlainen kiertely näissä nähtävyyksissä on jäänyt, syystä jota en oikein itsekään tiedä, kai ainainen kiire ja elämästä huoli on osaksi syynä.
        Mieheni harrastus vei yhteisen vapaa ajan ja minulla myös työstä työhön rientäminen, arkea se elämä suurilta osin oli.
        Ramoonan kertomana saan minäkin pienen nautinnon, kun mielikuvitus kuitenkin pelaa.

        Tepa, tuosta kalasaaliista on moni vihreä kateudesta, näin olen kuullut, on iso selkä mistä pyytävät ja ottavat väliin verkkoja poiskin, kun tyhjää pyytävät.
        Kalatkin helteen aistivat ja painuvat syvälle,.
        Minä en hauesta tykkää, olen joskus tehnyt itse syyn siihen, paistoin kalan voissa ja varmaan se jäi raaáksi, tai oli liian suolaton, siitä jäi kammo haukeen.
        Kuhaa otan vastaan, yleensä, mutta nyt ei sekään kelvannut, olin juuri lohesta täysi.

        Eipä arvaa mennä riitapukareiden väliin, siitä voi seurata vaikka sairaala reissu.
        Tuo kielen käyttö on muuttunut huonoon suuntaan, kun nuorisoakin seuraa, no mitä vanhat, sitä nuoret perästä

        Minä yritän sanoja varoen kirjoittaa, että en loukkaisi ketään, usein väärään kohdistuvat viestit myös kinaa aiheuttaa.
        Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata,

        Viimeinen tämän kuukauden päivä elettävissä, huomenna jo heinäkuu alkaa ja tuo mukanaan, niin mitäpä tuoneekaan, sitä odottelemaan, päivän jatkoja;)

        Hyvää huomenta kaikille`
        Kalajutullapa aloitan tämän aamun tapahtumat.
        Naapurin rouva toi äsken vadillisen muikkuja. Hänen miehensä oli käynyt jo verkoilla ja saanut hyvän muikkusaaliin. Minulla on jatkuva " ostosopimus" muikuille ja muillekin kaloille jos niitä tulee heille yli oman tarpeen.
        Kissat olivat jo aamuruokansa syöneet ja olivat parvekkeella köllöttelemässä. mutta Pessin nenään kävi muikkujen haju ja kissa oli salamana kiehnäämässä naapurin rouvan jaloissa.
        Annoin heti yhden kalan ja se meni ahnaasti alas, annoin toisen, senkin se söi nopeasti ja kerjäsi lisää. En kuitenkaan antanut koska se oksentaa kun maha tulee liian täyteen.
        Missikin ilmestyi ja annoin vain yhden muikun ettei se oksenna heti. Missi on pieni kissa, vain puolet Pessin painosta.

        Ramoona kertoi keskiaikaisesta kivikirkosta konsertteineen ja tunnelmineen sieltä.
        Pystyn hieman paneutumaan vanhan kirkon miljööseen. Olen käynyt Sastamalassa 1400-luvulta olevassa kirkossa sen taulujen entisöinti töiden ollessa meneillään.
        Vaikuttava kokemus, vaikka ei ollut edes konserttia eikä muutakaan opastusta.

        Oman seurakuntani Marian kirkossa minut on vihitty 13.8.1980 toiseen avioliittooni.
        Meitä oli kuusi henkilöä, vihkipappi, kanttori, kaksi todistajaa ja me, sulhanen ja morsian.

        Seremonian aikana kirkkoon tuli bussilastillinen saksalaisia turisteja oppaansa kanssa.
        He olivat jääneet kirkon takaosaan kunnioittavasti, eivätkä häirinneet vihkitoimitusta lainkaan.
        Pappi, joka meidät vihki, oli seurakuntamme rovasti ja kummankin meistä tuttava. Hän piti koskettavan puheen. Seremonian lopussa mieheni lauloi minulle romanssin. Sua vain yli kaiken mä rakastan. Turistit ablodeerasivat.
        Saksalaisten turistien opas kävi onnittelemassa meitä ja kiittämässä että saivat seurata vihkitoimitusta.
        Marian kirkko on n.s tiekirkko joka on auki turisteille joka arkipäivä tiettyinä kellon aikoina ja koska vihkipäivämme oli arkipäivä, kirkko oli avoinna kaikille.
        Olimme itse sopineet että vihkitoimitus pidettäisiin sakastissa, mutta jostakin syystä rovasti päätti pitää toimituksen alttarilla.
        Nämä ovat tallaisia vanhoja muistelmia, jotka tulevat mieleen nostalgisina.

        Toivoisin tälle keskustelu foorumille asiallista käytöstä. Toisten ihmisten mielipiteiden kunnioittamista ja vanhojen erimielisyyksien unohtamista.
        Ajat muuttuvat ja me ihmiset sen mukana, menkäämme eteenpäin ja unohdetaan vanhat kaunat jos niitä kenellä vielä on.
        Sellalle kiitos, että sinä jaksat!

        T tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta kaikille`
        Kalajutullapa aloitan tämän aamun tapahtumat.
        Naapurin rouva toi äsken vadillisen muikkuja. Hänen miehensä oli käynyt jo verkoilla ja saanut hyvän muikkusaaliin. Minulla on jatkuva " ostosopimus" muikuille ja muillekin kaloille jos niitä tulee heille yli oman tarpeen.
        Kissat olivat jo aamuruokansa syöneet ja olivat parvekkeella köllöttelemässä. mutta Pessin nenään kävi muikkujen haju ja kissa oli salamana kiehnäämässä naapurin rouvan jaloissa.
        Annoin heti yhden kalan ja se meni ahnaasti alas, annoin toisen, senkin se söi nopeasti ja kerjäsi lisää. En kuitenkaan antanut koska se oksentaa kun maha tulee liian täyteen.
        Missikin ilmestyi ja annoin vain yhden muikun ettei se oksenna heti. Missi on pieni kissa, vain puolet Pessin painosta.

        Ramoona kertoi keskiaikaisesta kivikirkosta konsertteineen ja tunnelmineen sieltä.
        Pystyn hieman paneutumaan vanhan kirkon miljööseen. Olen käynyt Sastamalassa 1400-luvulta olevassa kirkossa sen taulujen entisöinti töiden ollessa meneillään.
        Vaikuttava kokemus, vaikka ei ollut edes konserttia eikä muutakaan opastusta.

        Oman seurakuntani Marian kirkossa minut on vihitty 13.8.1980 toiseen avioliittooni.
        Meitä oli kuusi henkilöä, vihkipappi, kanttori, kaksi todistajaa ja me, sulhanen ja morsian.

        Seremonian aikana kirkkoon tuli bussilastillinen saksalaisia turisteja oppaansa kanssa.
        He olivat jääneet kirkon takaosaan kunnioittavasti, eivätkä häirinneet vihkitoimitusta lainkaan.
        Pappi, joka meidät vihki, oli seurakuntamme rovasti ja kummankin meistä tuttava. Hän piti koskettavan puheen. Seremonian lopussa mieheni lauloi minulle romanssin. Sua vain yli kaiken mä rakastan. Turistit ablodeerasivat.
        Saksalaisten turistien opas kävi onnittelemassa meitä ja kiittämässä että saivat seurata vihkitoimitusta.
        Marian kirkko on n.s tiekirkko joka on auki turisteille joka arkipäivä tiettyinä kellon aikoina ja koska vihkipäivämme oli arkipäivä, kirkko oli avoinna kaikille.
        Olimme itse sopineet että vihkitoimitus pidettäisiin sakastissa, mutta jostakin syystä rovasti päätti pitää toimituksen alttarilla.
        Nämä ovat tallaisia vanhoja muistelmia, jotka tulevat mieleen nostalgisina.

        Toivoisin tälle keskustelu foorumille asiallista käytöstä. Toisten ihmisten mielipiteiden kunnioittamista ja vanhojen erimielisyyksien unohtamista.
        Ajat muuttuvat ja me ihmiset sen mukana, menkäämme eteenpäin ja unohdetaan vanhat kaunat jos niitä kenellä vielä on.
        Sellalle kiitos, että sinä jaksat!

        T tepa

        Korppis tähän ketjuun toi "rautalangan väännön", jonka sella kertoi olevan 'vanha asia'.olisi hyvä osoittaa sanansa ja toiveensa suoraan tekijälle.😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis tähän ketjuun toi "rautalangan väännön", jonka sella kertoi olevan 'vanha asia'.olisi hyvä osoittaa sanansa ja toiveensa suoraan tekijälle.😇

        Ja mitä väliä, kuka sen toi ensimmäisenä, koska haluat vain riitaa tänne.

        Kuinka kauan olet seurannut "SkillaN-Sel-lan" palstaa ja huomasitko, kun "korppis" tuli kattamaan uudestaan Kahvipirtin pöydänkin, joka oli aina aloittajan luoma ja me toiset toimme sinne niitä virtuaalsia herkkuja, joista tietenkin oli "Laten" täyttämä "nurkka kaappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä väliä, kuka sen toi ensimmäisenä, koska haluat vain riitaa tänne.

        Kuinka kauan olet seurannut "SkillaN-Sel-lan" palstaa ja huomasitko, kun "korppis" tuli kattamaan uudestaan Kahvipirtin pöydänkin, joka oli aina aloittajan luoma ja me toiset toimme sinne niitä virtuaalsia herkkuja, joista tietenkin oli "Laten" täyttämä "nurkka kaappi.

        en halua riitaa päinvastoin.kun sanat osoittaa suoraan tekijälle on hänellä mahdollisuus puolustautua.selittää miksi teki niinkuin teki.😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta kaikille`
        Kalajutullapa aloitan tämän aamun tapahtumat.
        Naapurin rouva toi äsken vadillisen muikkuja. Hänen miehensä oli käynyt jo verkoilla ja saanut hyvän muikkusaaliin. Minulla on jatkuva " ostosopimus" muikuille ja muillekin kaloille jos niitä tulee heille yli oman tarpeen.
        Kissat olivat jo aamuruokansa syöneet ja olivat parvekkeella köllöttelemässä. mutta Pessin nenään kävi muikkujen haju ja kissa oli salamana kiehnäämässä naapurin rouvan jaloissa.
        Annoin heti yhden kalan ja se meni ahnaasti alas, annoin toisen, senkin se söi nopeasti ja kerjäsi lisää. En kuitenkaan antanut koska se oksentaa kun maha tulee liian täyteen.
        Missikin ilmestyi ja annoin vain yhden muikun ettei se oksenna heti. Missi on pieni kissa, vain puolet Pessin painosta.

        Ramoona kertoi keskiaikaisesta kivikirkosta konsertteineen ja tunnelmineen sieltä.
        Pystyn hieman paneutumaan vanhan kirkon miljööseen. Olen käynyt Sastamalassa 1400-luvulta olevassa kirkossa sen taulujen entisöinti töiden ollessa meneillään.
        Vaikuttava kokemus, vaikka ei ollut edes konserttia eikä muutakaan opastusta.

        Oman seurakuntani Marian kirkossa minut on vihitty 13.8.1980 toiseen avioliittooni.
        Meitä oli kuusi henkilöä, vihkipappi, kanttori, kaksi todistajaa ja me, sulhanen ja morsian.

        Seremonian aikana kirkkoon tuli bussilastillinen saksalaisia turisteja oppaansa kanssa.
        He olivat jääneet kirkon takaosaan kunnioittavasti, eivätkä häirinneet vihkitoimitusta lainkaan.
        Pappi, joka meidät vihki, oli seurakuntamme rovasti ja kummankin meistä tuttava. Hän piti koskettavan puheen. Seremonian lopussa mieheni lauloi minulle romanssin. Sua vain yli kaiken mä rakastan. Turistit ablodeerasivat.
        Saksalaisten turistien opas kävi onnittelemassa meitä ja kiittämässä että saivat seurata vihkitoimitusta.
        Marian kirkko on n.s tiekirkko joka on auki turisteille joka arkipäivä tiettyinä kellon aikoina ja koska vihkipäivämme oli arkipäivä, kirkko oli avoinna kaikille.
        Olimme itse sopineet että vihkitoimitus pidettäisiin sakastissa, mutta jostakin syystä rovasti päätti pitää toimituksen alttarilla.
        Nämä ovat tallaisia vanhoja muistelmia, jotka tulevat mieleen nostalgisina.

        Toivoisin tälle keskustelu foorumille asiallista käytöstä. Toisten ihmisten mielipiteiden kunnioittamista ja vanhojen erimielisyyksien unohtamista.
        Ajat muuttuvat ja me ihmiset sen mukana, menkäämme eteenpäin ja unohdetaan vanhat kaunat jos niitä kenellä vielä on.
        Sellalle kiitos, että sinä jaksat!

        T tepa

        Olisikin jotain erimielisyyksiä, mutta ne ovat olleet yksipuolisia hyökkäyksiä ja moittimisia, omaa erinomaisuutta ylistäviä ja ylhäältä käsin opettavia. palstalaisen Aviopuolison kuolemastakin piti pilkata.Nyt sitte kuorossa huudetaan että unohtakaa. Eipä ole anteeksi pyyntöjäkään kuulunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis tähän ketjuun toi "rautalangan väännön", jonka sella kertoi olevan 'vanha asia'.olisi hyvä osoittaa sanansa ja toiveensa suoraan tekijälle.😇

        Näin korppis teki, mutta sinä teit itsellesi ongelman.

        Korppis kirjoitti Se-llalle.

        "Totta, ja sinä kerroit jaksavasi positiivisten viestien kantamana. No, mitä nyt rautalangan vääntö loukkasi;))"


        "Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata," kvastasi."Sel-la"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin korppis teki, mutta sinä teit itsellesi ongelman.

        Korppis kirjoitti Se-llalle.

        "Totta, ja sinä kerroit jaksavasi positiivisten viestien kantamana. No, mitä nyt rautalangan vääntö loukkasi;))"


        "Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata," kvastasi."Sel-la"

        mulla mitään ongelmaa ole 🤭
        'ongelma' on palstalla.minä nautin tästä 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikin jotain erimielisyyksiä, mutta ne ovat olleet yksipuolisia hyökkäyksiä ja moittimisia, omaa erinomaisuutta ylistäviä ja ylhäältä käsin opettavia. palstalaisen Aviopuolison kuolemastakin piti pilkata.Nyt sitte kuorossa huudetaan että unohtakaa. Eipä ole anteeksi pyyntöjäkään kuulunut.

        Vanhukse haluavat lakaista maton alle. He haluavat osansa riidoista. Seuraamalla tai osallistumalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta kaikille`
        Kalajutullapa aloitan tämän aamun tapahtumat.
        Naapurin rouva toi äsken vadillisen muikkuja. Hänen miehensä oli käynyt jo verkoilla ja saanut hyvän muikkusaaliin. Minulla on jatkuva " ostosopimus" muikuille ja muillekin kaloille jos niitä tulee heille yli oman tarpeen.
        Kissat olivat jo aamuruokansa syöneet ja olivat parvekkeella köllöttelemässä. mutta Pessin nenään kävi muikkujen haju ja kissa oli salamana kiehnäämässä naapurin rouvan jaloissa.
        Annoin heti yhden kalan ja se meni ahnaasti alas, annoin toisen, senkin se söi nopeasti ja kerjäsi lisää. En kuitenkaan antanut koska se oksentaa kun maha tulee liian täyteen.
        Missikin ilmestyi ja annoin vain yhden muikun ettei se oksenna heti. Missi on pieni kissa, vain puolet Pessin painosta.

        Ramoona kertoi keskiaikaisesta kivikirkosta konsertteineen ja tunnelmineen sieltä.
        Pystyn hieman paneutumaan vanhan kirkon miljööseen. Olen käynyt Sastamalassa 1400-luvulta olevassa kirkossa sen taulujen entisöinti töiden ollessa meneillään.
        Vaikuttava kokemus, vaikka ei ollut edes konserttia eikä muutakaan opastusta.

        Oman seurakuntani Marian kirkossa minut on vihitty 13.8.1980 toiseen avioliittooni.
        Meitä oli kuusi henkilöä, vihkipappi, kanttori, kaksi todistajaa ja me, sulhanen ja morsian.

        Seremonian aikana kirkkoon tuli bussilastillinen saksalaisia turisteja oppaansa kanssa.
        He olivat jääneet kirkon takaosaan kunnioittavasti, eivätkä häirinneet vihkitoimitusta lainkaan.
        Pappi, joka meidät vihki, oli seurakuntamme rovasti ja kummankin meistä tuttava. Hän piti koskettavan puheen. Seremonian lopussa mieheni lauloi minulle romanssin. Sua vain yli kaiken mä rakastan. Turistit ablodeerasivat.
        Saksalaisten turistien opas kävi onnittelemassa meitä ja kiittämässä että saivat seurata vihkitoimitusta.
        Marian kirkko on n.s tiekirkko joka on auki turisteille joka arkipäivä tiettyinä kellon aikoina ja koska vihkipäivämme oli arkipäivä, kirkko oli avoinna kaikille.
        Olimme itse sopineet että vihkitoimitus pidettäisiin sakastissa, mutta jostakin syystä rovasti päätti pitää toimituksen alttarilla.
        Nämä ovat tallaisia vanhoja muistelmia, jotka tulevat mieleen nostalgisina.

        Toivoisin tälle keskustelu foorumille asiallista käytöstä. Toisten ihmisten mielipiteiden kunnioittamista ja vanhojen erimielisyyksien unohtamista.
        Ajat muuttuvat ja me ihmiset sen mukana, menkäämme eteenpäin ja unohdetaan vanhat kaunat jos niitä kenellä vielä on.
        Sellalle kiitos, että sinä jaksat!

        T tepa

        Minun hääni vietettiin Pyhäinmiestenpäivänä v. 1956. Oli kaunis ja kirkas päivä, ja minulla nätti puku ja uusi talvitakki ja nätit korolliset kävelykengät sen ajan muodin mukaan.
        No häämatka suuntautui maalaismaisemaan, jonne tuli tavanomainen pyhäinpäivän myrsky. Lunta yli puoli metriä, pakkasta ja tuulta, morsiammella ne pikkukengät ja nahkahanskat.
        Ikimuistoinen reissu. Onneksi auto oli varmuuden vuoksi ladossa, joten se saatiin sentään vedetyksi hankea myöten traktorilla pikitielle. Auton pyörät eivät osuneet maahan, ennen kuin auratulle tielle päästiin!
        Siitä lähtien olen pannut merkille, että marraskuun ensimmäisenä viikonloppuna on aina kamala sää.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta kaikille`
        Kalajutullapa aloitan tämän aamun tapahtumat.
        Naapurin rouva toi äsken vadillisen muikkuja. Hänen miehensä oli käynyt jo verkoilla ja saanut hyvän muikkusaaliin. Minulla on jatkuva " ostosopimus" muikuille ja muillekin kaloille jos niitä tulee heille yli oman tarpeen.
        Kissat olivat jo aamuruokansa syöneet ja olivat parvekkeella köllöttelemässä. mutta Pessin nenään kävi muikkujen haju ja kissa oli salamana kiehnäämässä naapurin rouvan jaloissa.
        Annoin heti yhden kalan ja se meni ahnaasti alas, annoin toisen, senkin se söi nopeasti ja kerjäsi lisää. En kuitenkaan antanut koska se oksentaa kun maha tulee liian täyteen.
        Missikin ilmestyi ja annoin vain yhden muikun ettei se oksenna heti. Missi on pieni kissa, vain puolet Pessin painosta.

        Ramoona kertoi keskiaikaisesta kivikirkosta konsertteineen ja tunnelmineen sieltä.
        Pystyn hieman paneutumaan vanhan kirkon miljööseen. Olen käynyt Sastamalassa 1400-luvulta olevassa kirkossa sen taulujen entisöinti töiden ollessa meneillään.
        Vaikuttava kokemus, vaikka ei ollut edes konserttia eikä muutakaan opastusta.

        Oman seurakuntani Marian kirkossa minut on vihitty 13.8.1980 toiseen avioliittooni.
        Meitä oli kuusi henkilöä, vihkipappi, kanttori, kaksi todistajaa ja me, sulhanen ja morsian.

        Seremonian aikana kirkkoon tuli bussilastillinen saksalaisia turisteja oppaansa kanssa.
        He olivat jääneet kirkon takaosaan kunnioittavasti, eivätkä häirinneet vihkitoimitusta lainkaan.
        Pappi, joka meidät vihki, oli seurakuntamme rovasti ja kummankin meistä tuttava. Hän piti koskettavan puheen. Seremonian lopussa mieheni lauloi minulle romanssin. Sua vain yli kaiken mä rakastan. Turistit ablodeerasivat.
        Saksalaisten turistien opas kävi onnittelemassa meitä ja kiittämässä että saivat seurata vihkitoimitusta.
        Marian kirkko on n.s tiekirkko joka on auki turisteille joka arkipäivä tiettyinä kellon aikoina ja koska vihkipäivämme oli arkipäivä, kirkko oli avoinna kaikille.
        Olimme itse sopineet että vihkitoimitus pidettäisiin sakastissa, mutta jostakin syystä rovasti päätti pitää toimituksen alttarilla.
        Nämä ovat tallaisia vanhoja muistelmia, jotka tulevat mieleen nostalgisina.

        Toivoisin tälle keskustelu foorumille asiallista käytöstä. Toisten ihmisten mielipiteiden kunnioittamista ja vanhojen erimielisyyksien unohtamista.
        Ajat muuttuvat ja me ihmiset sen mukana, menkäämme eteenpäin ja unohdetaan vanhat kaunat jos niitä kenellä vielä on.
        Sellalle kiitos, että sinä jaksat!

        T tepa

        Yleensä pyydetään anteeksi kun loukataan, sitten voi ehkä antaa anteeksi. Mutta jos loukkaaminen jatkuu, loukkaaja poistukoon kuvioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä väliä, kuka sen toi ensimmäisenä, koska haluat vain riitaa tänne.

        Kuinka kauan olet seurannut "SkillaN-Sel-lan" palstaa ja huomasitko, kun "korppis" tuli kattamaan uudestaan Kahvipirtin pöydänkin, joka oli aina aloittajan luoma ja me toiset toimme sinne niitä virtuaalsia herkkuja, joista tietenkin oli "Laten" täyttämä "nurkka kaappi.

        Pitänee vääntää taas rautalangasta, nyt Kristiinalle.

        Kaivetaa vaikka sormella nenää, ja lasketaan kirjoittajat kahvipirtissä, ajalla jolloin Late kirjoitti mukana, niin kaivelu tuottaa tulosta vain Kristiina kuului Skillanin lisäksi silloisen kahvipirtin pöydän kattajiin. Vanhat esiin vedetyt viestit osoittavat myös Kristiinaan ja vastauksiini hänen itsensä kirjoittamiin miestään halveksiviin viesyeihin.

        Suurin osa tuon ajan kirjoittajista on poistunut ikuisesti. He oliva ystävällisiä kirjoittajia. Olin henkilökohtaisesti galleriassa ystävä usealle heistä.

        Siihen aikaan galleriassa pystyi keskustelemaan, eikä ulkopuoliset päässeet väliin.

        Nämä nuoremmat semppaajat eivät tuohon aikaan kirjoitelleet seitkytpalstalla. He ovat tulleet perässäni tänne. Useimmat heistä kirjoitti kuuskytpalstalla.
        Olen saanut ystäviä, mutta myös vihamiehiä suorasukaisen kirjoittamisen myötä.

        Olen joskus maininnutkin, että tulin hyvin toimeen miespuolisten kirjoittajien kanssa. Niin lienen putki- en niinkään piparkakkuaivoinen; )

        Sunnuntai täällä on pilvipoutanen. Istumme kuten tapanamme on parvekkeella aamukahvia nauttien. Ohjelmassani tänään mökin rannan strimmeröintiä ja pienten lepänalkujen tuhoamista.

        Tämmöistä🫠


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Pitänee vääntää taas rautalangasta, nyt Kristiinalle.

        Kaivetaa vaikka sormella nenää, ja lasketaan kirjoittajat kahvipirtissä, ajalla jolloin Late kirjoitti mukana, niin kaivelu tuottaa tulosta vain Kristiina kuului Skillanin lisäksi silloisen kahvipirtin pöydän kattajiin. Vanhat esiin vedetyt viestit osoittavat myös Kristiinaan ja vastauksiini hänen itsensä kirjoittamiin miestään halveksiviin viesyeihin.

        Suurin osa tuon ajan kirjoittajista on poistunut ikuisesti. He oliva ystävällisiä kirjoittajia. Olin henkilökohtaisesti galleriassa ystävä usealle heistä.

        Siihen aikaan galleriassa pystyi keskustelemaan, eikä ulkopuoliset päässeet väliin.

        Nämä nuoremmat semppaajat eivät tuohon aikaan kirjoitelleet seitkytpalstalla. He ovat tulleet perässäni tänne. Useimmat heistä kirjoitti kuuskytpalstalla.
        Olen saanut ystäviä, mutta myös vihamiehiä suorasukaisen kirjoittamisen myötä.

        Olen joskus maininnutkin, että tulin hyvin toimeen miespuolisten kirjoittajien kanssa. Niin lienen putki- en niinkään piparkakkuaivoinen; )

        Sunnuntai täällä on pilvipoutanen. Istumme kuten tapanamme on parvekkeella aamukahvia nauttien. Ohjelmassani tänään mökin rannan strimmeröintiä ja pienten lepänalkujen tuhoamista.

        Tämmöistä🫠

        Korppis, tekstisi (16.11.2018 ) herätti uteliaisuuteni ja toivon, että viitsit vastata kysymyksiini!
        Olit tuore kirjoittaja 70-palstalla ja jo "astumisesi vanhusten huoneisiin" sai ihmiset tolaltaan; miksiköhän! Millainen on elämä, joka poikkeaa "valtaosasta suomalaisista eläkeläisistä"? Kuka nimimerkki on mainitsemasi "Savon kreivitär", joka suolsi katkeraa tekstiä?
        Suora lainaus kirjoittamastasi:
        "Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.
        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.
        Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
        Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.
        Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.
        Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.
        Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee."
        ...ja tiedoksesi: en ole Kristiina...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä pyydetään anteeksi kun loukataan, sitten voi ehkä antaa anteeksi. Mutta jos loukkaaminen jatkuu, loukkaaja poistukoon kuvioista.

        On myös niin, että joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.
        Moni kirjoittaja hämmästyy, kun hänen kommenttinsa koetaan loukkaukseksi.
        Joukossamme on niitä jatkuvasti loukkaantuvia, jotka lukevat tekstit sillä silmällä.
        Jospa he vain loukkaantuisivatkin, mutta kun iskevät takaisin mielestään oikeutetusti ja pahoittavat asiallisenkin kirjoittajan mielen yllättävillä sohaisuilla.
        Saivartelu ja tarkoituksellinen väärinymmärtäminen on monen kirjoittajan mielityö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös niin, että joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.
        Moni kirjoittaja hämmästyy, kun hänen kommenttinsa koetaan loukkaukseksi.
        Joukossamme on niitä jatkuvasti loukkaantuvia, jotka lukevat tekstit sillä silmällä.
        Jospa he vain loukkaantuisivatkin, mutta kun iskevät takaisin mielestään oikeutetusti ja pahoittavat asiallisenkin kirjoittajan mielen yllättävillä sohaisuilla.
        Saivartelu ja tarkoituksellinen väärinymmärtäminen on monen kirjoittajan mielityö.

        Ai että ylättävillä sohaisuilla? Ne ovat varmaan kehittymättömiä kun eivät ronskia vanhan kansan kieltä ymmärrä. Eivätkä muutenkaan ymmärrä mitä joku huippukirjoittaja tarkoittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis, tekstisi (16.11.2018 ) herätti uteliaisuuteni ja toivon, että viitsit vastata kysymyksiini!
        Olit tuore kirjoittaja 70-palstalla ja jo "astumisesi vanhusten huoneisiin" sai ihmiset tolaltaan; miksiköhän! Millainen on elämä, joka poikkeaa "valtaosasta suomalaisista eläkeläisistä"? Kuka nimimerkki on mainitsemasi "Savon kreivitär", joka suolsi katkeraa tekstiä?
        Suora lainaus kirjoittamastasi:
        "Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.
        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.
        Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
        Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.
        Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.
        Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.
        Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee."
        ...ja tiedoksesi: en ole Kristiina...

        Et olekaan vaan Savon kreivitär.
        Jätit allekirjoittamasta nimimerkkisi.... ...Kylmätotuus.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Pitänee vääntää taas rautalangasta, nyt Kristiinalle.

        Kaivetaa vaikka sormella nenää, ja lasketaan kirjoittajat kahvipirtissä, ajalla jolloin Late kirjoitti mukana, niin kaivelu tuottaa tulosta vain Kristiina kuului Skillanin lisäksi silloisen kahvipirtin pöydän kattajiin. Vanhat esiin vedetyt viestit osoittavat myös Kristiinaan ja vastauksiini hänen itsensä kirjoittamiin miestään halveksiviin viesyeihin.

        Suurin osa tuon ajan kirjoittajista on poistunut ikuisesti. He oliva ystävällisiä kirjoittajia. Olin henkilökohtaisesti galleriassa ystävä usealle heistä.

        Siihen aikaan galleriassa pystyi keskustelemaan, eikä ulkopuoliset päässeet väliin.

        Nämä nuoremmat semppaajat eivät tuohon aikaan kirjoitelleet seitkytpalstalla. He ovat tulleet perässäni tänne. Useimmat heistä kirjoitti kuuskytpalstalla.
        Olen saanut ystäviä, mutta myös vihamiehiä suorasukaisen kirjoittamisen myötä.

        Olen joskus maininnutkin, että tulin hyvin toimeen miespuolisten kirjoittajien kanssa. Niin lienen putki- en niinkään piparkakkuaivoinen; )

        Sunnuntai täällä on pilvipoutanen. Istumme kuten tapanamme on parvekkeella aamukahvia nauttien. Ohjelmassani tänään mökin rannan strimmeröintiä ja pienten lepänalkujen tuhoamista.

        Tämmöistä🫠

        Siihen aikaan, kuin Late kirjoitti mukana, niin siellä oli myös anonyymejä.

        Kyllä se on totta, että galleriassa puhuttiin ja paljon, vaan etpä tiedä mitä?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Pitänee vääntää taas rautalangasta, nyt Kristiinalle.

        Kaivetaa vaikka sormella nenää, ja lasketaan kirjoittajat kahvipirtissä, ajalla jolloin Late kirjoitti mukana, niin kaivelu tuottaa tulosta vain Kristiina kuului Skillanin lisäksi silloisen kahvipirtin pöydän kattajiin. Vanhat esiin vedetyt viestit osoittavat myös Kristiinaan ja vastauksiini hänen itsensä kirjoittamiin miestään halveksiviin viesyeihin.

        Suurin osa tuon ajan kirjoittajista on poistunut ikuisesti. He oliva ystävällisiä kirjoittajia. Olin henkilökohtaisesti galleriassa ystävä usealle heistä.

        Siihen aikaan galleriassa pystyi keskustelemaan, eikä ulkopuoliset päässeet väliin.

        Nämä nuoremmat semppaajat eivät tuohon aikaan kirjoitelleet seitkytpalstalla. He ovat tulleet perässäni tänne. Useimmat heistä kirjoitti kuuskytpalstalla.
        Olen saanut ystäviä, mutta myös vihamiehiä suorasukaisen kirjoittamisen myötä.

        Olen joskus maininnutkin, että tulin hyvin toimeen miespuolisten kirjoittajien kanssa. Niin lienen putki- en niinkään piparkakkuaivoinen; )

        Sunnuntai täällä on pilvipoutanen. Istumme kuten tapanamme on parvekkeella aamukahvia nauttien. Ohjelmassani tänään mökin rannan strimmeröintiä ja pienten lepänalkujen tuhoamista.

        Tämmöistä🫠

        Nauttisit kahvista ja miehesi seurasta. Hänellä tuskin 90 vuotta täytettyään on kovinkaan monta vuotta edessä. Älä tuhlaa yhteistä aikaa änkyröimällä palstoilla jopa yhteisten kahvihetkien aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin korppis teki, mutta sinä teit itsellesi ongelman.

        Korppis kirjoitti Se-llalle.

        "Totta, ja sinä kerroit jaksavasi positiivisten viestien kantamana. No, mitä nyt rautalangan vääntö loukkasi;))"


        "Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata," kvastasi."Sel-la"

        Olisit laittanut allekirjoituksesi, Korppis.
        Mielellään myös maininta, että sinulta oli tahditonta vetää 'vanha asia' esiin.
        Nyt sella lakaisi asian maton alle. Sinähän puhut suoraan.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Et olekaan vaan Savon kreivitär.
        Jätit allekirjoittamasta nimimerkkisi.... ...Kylmätotuus.

        ja seuraava anonyymi on varmaankin Tiina? Pystytkö sinä edes yötä kunnolla nukkumaan, kun mietit, kuka kukin on palstalla.

        Minuakin olet epäillyt Kristiinaksi, Makriinaksi, Tellukaksi, Siiliksi ym. ja ihan sama, olenko kirjoittanut sinisellä tai mustalla nikillä, taikka anonyyminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös niin, että joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.
        Moni kirjoittaja hämmästyy, kun hänen kommenttinsa koetaan loukkaukseksi.
        Joukossamme on niitä jatkuvasti loukkaantuvia, jotka lukevat tekstit sillä silmällä.
        Jospa he vain loukkaantuisivatkin, mutta kun iskevät takaisin mielestään oikeutetusti ja pahoittavat asiallisenkin kirjoittajan mielen yllättävillä sohaisuilla.
        Saivartelu ja tarkoituksellinen väärinymmärtäminen on monen kirjoittajan mielityö.

        Miksi et allekirjoita, kun annat "kritiiķkiä". Allekirjoitat vain kun leppoisasti rupattelet ja kiittelet muita kirjoittajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta kaikille`
        Kalajutullapa aloitan tämän aamun tapahtumat.
        Naapurin rouva toi äsken vadillisen muikkuja. Hänen miehensä oli käynyt jo verkoilla ja saanut hyvän muikkusaaliin. Minulla on jatkuva " ostosopimus" muikuille ja muillekin kaloille jos niitä tulee heille yli oman tarpeen.
        Kissat olivat jo aamuruokansa syöneet ja olivat parvekkeella köllöttelemässä. mutta Pessin nenään kävi muikkujen haju ja kissa oli salamana kiehnäämässä naapurin rouvan jaloissa.
        Annoin heti yhden kalan ja se meni ahnaasti alas, annoin toisen, senkin se söi nopeasti ja kerjäsi lisää. En kuitenkaan antanut koska se oksentaa kun maha tulee liian täyteen.
        Missikin ilmestyi ja annoin vain yhden muikun ettei se oksenna heti. Missi on pieni kissa, vain puolet Pessin painosta.

        Ramoona kertoi keskiaikaisesta kivikirkosta konsertteineen ja tunnelmineen sieltä.
        Pystyn hieman paneutumaan vanhan kirkon miljööseen. Olen käynyt Sastamalassa 1400-luvulta olevassa kirkossa sen taulujen entisöinti töiden ollessa meneillään.
        Vaikuttava kokemus, vaikka ei ollut edes konserttia eikä muutakaan opastusta.

        Oman seurakuntani Marian kirkossa minut on vihitty 13.8.1980 toiseen avioliittooni.
        Meitä oli kuusi henkilöä, vihkipappi, kanttori, kaksi todistajaa ja me, sulhanen ja morsian.

        Seremonian aikana kirkkoon tuli bussilastillinen saksalaisia turisteja oppaansa kanssa.
        He olivat jääneet kirkon takaosaan kunnioittavasti, eivätkä häirinneet vihkitoimitusta lainkaan.
        Pappi, joka meidät vihki, oli seurakuntamme rovasti ja kummankin meistä tuttava. Hän piti koskettavan puheen. Seremonian lopussa mieheni lauloi minulle romanssin. Sua vain yli kaiken mä rakastan. Turistit ablodeerasivat.
        Saksalaisten turistien opas kävi onnittelemassa meitä ja kiittämässä että saivat seurata vihkitoimitusta.
        Marian kirkko on n.s tiekirkko joka on auki turisteille joka arkipäivä tiettyinä kellon aikoina ja koska vihkipäivämme oli arkipäivä, kirkko oli avoinna kaikille.
        Olimme itse sopineet että vihkitoimitus pidettäisiin sakastissa, mutta jostakin syystä rovasti päätti pitää toimituksen alttarilla.
        Nämä ovat tallaisia vanhoja muistelmia, jotka tulevat mieleen nostalgisina.

        Toivoisin tälle keskustelu foorumille asiallista käytöstä. Toisten ihmisten mielipiteiden kunnioittamista ja vanhojen erimielisyyksien unohtamista.
        Ajat muuttuvat ja me ihmiset sen mukana, menkäämme eteenpäin ja unohdetaan vanhat kaunat jos niitä kenellä vielä on.
        Sellalle kiitos, että sinä jaksat!

        T tepa

        Ihana kertomus tepa, ja hanan laulun sait vastavhityltä mieheltäsi kirkossa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit laittanut allekirjoituksesi, Korppis.
        Mielellään myös maininta, että sinulta oli tahditonta vetää 'vanha asia' esiin.
        Nyt sella lakaisi asian maton alle. Sinähän puhut suoraan.

        Näkihän tuon sokea Heikkikin, että minun tekstiänihän tuo ;))

        Nyt joudun jättämään teidät, rupatellaan myöhemmin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näkihän tuon sokea Heikkikin, että minun tekstiänihän tuo ;))

        Nyt joudun jättämään teidät, rupatellaan myöhemmin.

        Mikset allekirjoittanut, kun sitä muilta vänkäät? Tasapuolisuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauttisit kahvista ja miehesi seurasta. Hänellä tuskin 90 vuotta täytettyään on kovinkaan monta vuotta edessä. Älä tuhlaa yhteistä aikaa änkyröimällä palstoilla jopa yhteisten kahvihetkien aikana.

        Korppis julisti ihan äskettäin ettei me täällä tiedosteta ikääntymistä, mutta hän osaa suorittaa hyvin etenevää vanhuutta 90vuotiaan vastavihityn muehensä rinnalla. Kuitenkin hän kaiken aikaa kinaa tällä palstalla jakirjoittaa ja jakaa kuvia lisäksi ties kuinka monella foorumilla ja leuhkii miten paljon saa niiltä ylistävää palautetta. Eikö se yhteinen aika ja mieheen keskittyminen olekkaan tärkeintä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit laittanut allekirjoituksesi, Korppis.
        Mielellään myös maininta, että sinulta oli tahditonta vetää 'vanha asia' esiin.
        Nyt sella lakaisi asian maton alle. Sinähän puhut suoraan.

        kauniisti sanottu tuo 'tahditonta'. vähättelyä ja pilkkaamista. ymmärrän nyt, kun luin nuo jo 2018 esitetyt pilkkaamiset 🫤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös niin, että joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy.
        Moni kirjoittaja hämmästyy, kun hänen kommenttinsa koetaan loukkaukseksi.
        Joukossamme on niitä jatkuvasti loukkaantuvia, jotka lukevat tekstit sillä silmällä.
        Jospa he vain loukkaantuisivatkin, mutta kun iskevät takaisin mielestään oikeutetusti ja pahoittavat asiallisenkin kirjoittajan mielen yllättävillä sohaisuilla.
        Saivartelu ja tarkoituksellinen väärinymmärtäminen on monen kirjoittajan mielityö.

        Kyllä normaali paljon elämänkokemusta omaava tietää, mikä loukkaa. Turha vedota ädin sanontoihin tai suoraan puhumiseen tai metaforaan. Varsinkin parikymmentä vuotta monelle foorumille kirjoittaja tietää konstit joilla voi loukata. Varmasti oppii tavoille jos haluaa sopeutua joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis, tekstisi (16.11.2018 ) herätti uteliaisuuteni ja toivon, että viitsit vastata kysymyksiini!
        Olit tuore kirjoittaja 70-palstalla ja jo "astumisesi vanhusten huoneisiin" sai ihmiset tolaltaan; miksiköhän! Millainen on elämä, joka poikkeaa "valtaosasta suomalaisista eläkeläisistä"? Kuka nimimerkki on mainitsemasi "Savon kreivitär", joka suolsi katkeraa tekstiä?
        Suora lainaus kirjoittamastasi:
        "Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.
        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.
        Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
        Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.
        Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.
        Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.
        Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee."
        ...ja tiedoksesi: en ole Kristiina...

        Nivelrikon kustannuksellakin kehtaa pilkata. Kk n pilkannut zombiksi miestä jota vaimonsa työnsi pyörätuolissa ja De ja Kr miehiä on pilkannut äärimmäisen alhaisesti . Sen pilkan on edestään löytänyt, eikös ole selkä ja lonkat hajalla. Erilainen elämänvaihe löytyi teholtakin..Erilainen ei ole sama kuin parempi. Kukaa ei sitäpaitsi tuota erilaista elämää ole kadehtinut, ja ei edes ole harvinaista että on ulkomaalainen puoliso. kannattaa mennä peilin eteen jos muut huoneessa olevat kärsivät sinne takki levällään leuhottavan takia, se kylmentää lämpimänkin ilmapiirin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korppis, tekstisi (16.11.2018 ) herätti uteliaisuuteni ja toivon, että viitsit vastata kysymyksiini!
        Olit tuore kirjoittaja 70-palstalla ja jo "astumisesi vanhusten huoneisiin" sai ihmiset tolaltaan; miksiköhän! Millainen on elämä, joka poikkeaa "valtaosasta suomalaisista eläkeläisistä"? Kuka nimimerkki on mainitsemasi "Savon kreivitär", joka suolsi katkeraa tekstiä?
        Suora lainaus kirjoittamastasi:
        "Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.
        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.
        Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
        Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.
        Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.
        Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.
        Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee."
        ...ja tiedoksesi: en ole Kristiina...

        Kun astuin sisään plus 70-palstalle, tosin paljon aijemmin kuin arkistosi antoi ymmärtää.

        Palstan pakka meni sekaisin. Iloitsin Korvan miehestä, joka tuli isäksi 70-vuotiaana. Se oli ikäihmisille liikaa ja sain valtavan haukkumisryöpyn niskaani. Tällaiset iloiset asiat, eivät olleet tervetulleita.

        No, Saimatyttönen on kaiketi jo teini-ikäinen ja isäkin vielä kalastelee.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kun astuin sisään plus 70-palstalle, tosin paljon aijemmin kuin arkistosi antoi ymmärtää.

        Palstan pakka meni sekaisin. Iloitsin Korvan miehestä, joka tuli isäksi 70-vuotiaana. Se oli ikäihmisille liikaa ja sain valtavan haukkumisryöpyn niskaani. Tällaiset iloiset asiat, eivät olleet tervetulleita.

        No, Saimatyttönen on kaiketi jo teini-ikäinen ja isäkin vielä kalastelee.

        Sekö antaa "oikeuden" piikittelyihin, nälvimisiin ja solvauksiin, kun ei pidetty iloitsemisestasi "vaarin" isäksi tulosta.
        OMG!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nivelrikon kustannuksellakin kehtaa pilkata. Kk n pilkannut zombiksi miestä jota vaimonsa työnsi pyörätuolissa ja De ja Kr miehiä on pilkannut äärimmäisen alhaisesti . Sen pilkan on edestään löytänyt, eikös ole selkä ja lonkat hajalla. Erilainen elämänvaihe löytyi teholtakin..Erilainen ei ole sama kuin parempi. Kukaa ei sitäpaitsi tuota erilaista elämää ole kadehtinut, ja ei edes ole harvinaista että on ulkomaalainen puoliso. kannattaa mennä peilin eteen jos muut huoneessa olevat kärsivät sinne takki levällään leuhottavan takia, se kylmentää lämpimänkin ilmapiirin.

        Miten niin alhaisesti. Kristiina eli erossa miehestään ja haukkui julkisesti palstalla miestään. Demeterin kymmenen vuotta nuorempi miesystävä putosi katolta D.n kertoman mukaan. Sen jälkeen miehestä ei ole kuulunut mitään.
        Pirren kanssa ei minulla ole ongelmia, hän ymmärsi huumoriani.

        No, johan lonkkani ovat vuosien saatossa kuluneet. Teholtakin selvisin. Nyt selvisin rantakivikon kasviston katkomisesta. Apuna käytin pitkää teleskooppioksankatkaisisaa, ei se enää olisi ilman apuvälineitä onnistunet.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miten niin alhaisesti. Kristiina eli erossa miehestään ja haukkui julkisesti palstalla miestään. Demeterin kymmenen vuotta nuorempi miesystävä putosi katolta D.n kertoman mukaan. Sen jälkeen miehestä ei ole kuulunut mitään.
        Pirren kanssa ei minulla ole ongelmia, hän ymmärsi huumoriani.

        No, johan lonkkani ovat vuosien saatossa kuluneet. Teholtakin selvisin. Nyt selvisin rantakivikon kasviston katkomisesta. Apuna käytin pitkää teleskooppioksankatkaisisaa, ei se enää olisi ilman apuvälineitä onnistunet.

        Sekö harmitti, että D:n miesystävä oli sinun miesystävääsi ainakin 20 v. nuorempi? Voi ei 🫤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis tähän ketjuun toi "rautalangan väännön", jonka sella kertoi olevan 'vanha asia'.olisi hyvä osoittaa sanansa ja toiveensa suoraan tekijälle.😇

        "Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata,"

        Miksi sinä otat sen esille taas?

        Huomaatko, minkä sotkun sait aikaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata,"

        Miksi sinä otat sen esille taas?

        Huomaatko, minkä sotkun sait aikaan?

        totuus on tässä. tästä se sotku alkoi tässä ketjussa:
        "Totta, ja sinä kerroit jaksavasi positiivisten viestien kantamana. No, mitä nyt rautalangan vääntö loukkasi;))"

        ei eri vapauksia kenellekään. 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo rautalanka juttu on vanha, ei siihen kannata huomiota tuhlata,"

        Miksi sinä otat sen esille taas?

        Huomaatko, minkä sotkun sait aikaan?

        ja sinä sitten jatkat sitä sotkua.

        Hyvää Päivää vaan!


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Miten niin alhaisesti. Kristiina eli erossa miehestään ja haukkui julkisesti palstalla miestään. Demeterin kymmenen vuotta nuorempi miesystävä putosi katolta D.n kertoman mukaan. Sen jälkeen miehestä ei ole kuulunut mitään.
        Pirren kanssa ei minulla ole ongelmia, hän ymmärsi huumoriani.

        No, johan lonkkani ovat vuosien saatossa kuluneet. Teholtakin selvisin. Nyt selvisin rantakivikon kasviston katkomisesta. Apuna käytin pitkää teleskooppioksankatkaisisaa, ei se enää olisi ilman apuvälineitä onnistunet.

        Sen verran tarkennan tuota kertomaasi, korppis, että kun kerroin puolisoni tapaturmasta, en tietenkään olisi halunnut siitä isoja otsikoita, sinä halusit ja samalla uutisoit myös tuosta sensaatiomaisesta ikäerostamme.
        "Jalat menivät katki poikki "rabortoit", mikä ei pitänyt paikkaansa, mutta teki tietysti uutisesta raflaavamman.
        Vielä viime (?) viikolla yritit lämmitellä tapausta ja tivasit minulta "raborttia" hänen tilanteestaan. Jotakin epäilyttävää siinäkin näit kun en tahtonut sitä antaa ja tuoda häntä tänne uudelleen raadeltavaksesi.
        No. Lisäpisteitä et tuosta uutisoinnistasi etkä asenteestasi tainnut saada, närkästystä se täällä herätti.
        Ei taaskaan ymmärretty huumoriasi.

        Täällä näyttäisi olevan sellainen käytäntö, että jos kirjoittaja kertoo omista asioistaan tieto/viesti on vapaasti muiden käytettävissä. En tiedä mitä tietosuojalaki sanoo tästä, onko tätä huomioitu laissa ?
        Tuntuisi, että jos ihmisellä on riittävä määrä empatiaa ja kunnioitusta toista kohtaan,
        hän osaa suhtautua toisen onnettomuuteen hienotunteisesti, mutta näinhän se selvästi aina ole. Kai tuostakin "keissistä" piti oppia se, ettei pidä olla liian avoin, eikä luottaa ihmiseen, niin tylyltä kuin se kuulostaakin.
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis, tekstisi (16.11.2018 ) herätti uteliaisuuteni ja toivon, että viitsit vastata kysymyksiini!
        Olit tuore kirjoittaja 70-palstalla ja jo "astumisesi vanhusten huoneisiin" sai ihmiset tolaltaan; miksiköhän! Millainen on elämä, joka poikkeaa "valtaosasta suomalaisista eläkeläisistä"? Kuka nimimerkki on mainitsemasi "Savon kreivitär", joka suolsi katkeraa tekstiä?
        Suora lainaus kirjoittamastasi:
        "Aamupäiväisen ostoskierroksen jälkeen istahdin nojatuoliini ja avasin tabletin.
        Kävin lukemassa vanhoja ketjuja. Siirtymiseni plus 70 palstalle ei miellyttänyt siñe blogi-aloituksen tekijää.
        Olen usein ihmetellyt mikä saa ihmiset pois tolaltaan ilmestyttyäni tilaan.
        Sekö, että elän erilaista elämää kuin valtaosa suomalaisista tavan eläkeläisistä.
        Savon kreivitär tuntuu kärsivän suuresti tilassa olostani niin katkeraa tekstiä hän kirjoittaa. En voi auttaa, mutta kirkasvalolamppu voisi tehota.
        Jos nyt oikein tarkkoja ollaan palstojen tiloista. Paloman, Tellun ja allekirjoittaneen astuminen vanhusten huoneisiin saa nivelrikkoisiin jäseniin liikettä eikä ilmapiiri jää kylmäksi..........joo, on se ilmoja pidellyt tilaan.
        Sumuinen sää, lenkille jahka selkenee."
        ...ja tiedoksesi: en ole Kristiina...

        Savon kreivitär nimimerkkiä ei ole olemassakaan.
        Korppis muisti väärin jälleen kerran.

        Minä käytin itsestäni nimitystä "Savon paroonitar" muutamassa aloituksessa, jotka oli tehnyt "PorvoonParoni"- nimimerkki. Kommenttini noissa aloituksissa allekirjoitin kuitenkin nimimerkilläni "kylmätotuus".

        Korppiksen mainitsemat katkerat kommenttini ovat syntyneet hänen vilkkaassa mielikuvituksessaan, joka pahimmillaan vaikuttaa vainoharhaisuudelta.

        Seuraava linkki sisältää lisää ko. asioista https://keskustelu.suomi24.fi/t/17145782/viikonlopun-muistileikki

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen verran tarkennan tuota kertomaasi, korppis, että kun kerroin puolisoni tapaturmasta, en tietenkään olisi halunnut siitä isoja otsikoita, sinä halusit ja samalla uutisoit myös tuosta sensaatiomaisesta ikäerostamme.
        "Jalat menivät katki poikki "rabortoit", mikä ei pitänyt paikkaansa, mutta teki tietysti uutisesta raflaavamman.
        Vielä viime (?) viikolla yritit lämmitellä tapausta ja tivasit minulta "raborttia" hänen tilanteestaan. Jotakin epäilyttävää siinäkin näit kun en tahtonut sitä antaa ja tuoda häntä tänne uudelleen raadeltavaksesi.
        No. Lisäpisteitä et tuosta uutisoinnistasi etkä asenteestasi tainnut saada, närkästystä se täällä herätti.
        Ei taaskaan ymmärretty huumoriasi.

        Täällä näyttäisi olevan sellainen käytäntö, että jos kirjoittaja kertoo omista asioistaan tieto/viesti on vapaasti muiden käytettävissä. En tiedä mitä tietosuojalaki sanoo tästä, onko tätä huomioitu laissa ?
        Tuntuisi, että jos ihmisellä on riittävä määrä empatiaa ja kunnioitusta toista kohtaan,
        hän osaa suhtautua toisen onnettomuuteen hienotunteisesti, mutta näinhän se selvästi aina ole. Kai tuostakin "keissistä" piti oppia se, ettei pidä olla liian avoin, eikä luottaa ihmiseen, niin tylyltä kuin se kuulostaakin.
        demeter1

        No, kerro nyt viimein olen hyvin utelias, mitä miesystävällesi tapahtui. Tiedät itsekin kuinka asioilla on tapana riistäytyä käsistä kun tarina loppuu kesken?

        Enhän toki mitään pahaa kenellekään toivo.

        Korppis


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Et olekaan vaan Savon kreivitär.
        Jätit allekirjoittamasta nimimerkkisi.... ...Kylmätotuus.

        Mitäpä, jos pysyisit tosiasioissa.
        Älä väitä minun kirjoittamiksini kommentteja, joita en ole kirjoittanut.
        Yritä hyvä ihminen päästä irti vainoharhaisuudestasi, joka on jatkunut jo turhan kauan.

        En ole koskaan ollut Savon kreivitär.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heräsinpä aikaisin, jo ennen viittä. Pitkäksi aamu tulee, kun sen jo silloin aloittaa. Join kahvia ja ihmettelin tv:n ääressä, löytyisikö sieltä seuraa aamun tunteihin. No Netflixissä pyörii se turkkilainen poliisisarja. Eilen sitä katselin ja ajattelin, että nyt muistini on kyllä mennyt ja ohentunut, koska en oikein päässyt mukaan juoneen , kunnes huomasin, että 10 jaksoa oli jäänyt väliin. Niitä kun riittää, muistaakseni yli 160!
        Suoratoisto on kyllä siitä kiva seurattava, että voi hyppiä ohi jaarittelut ja silmiin katsomiset vilauksessa, niin että juonen kulku on ripeämpää.

        Seurasin myös vähän Promesaa lauantaina, kun kaikki jaksot näytetään kerralla. Pikkuisen virkistin muistiani ja masennuin syvästi Catalinan pään menoksi kaavaillusta juonimisesta. Ettäs ovatkin kieroja siellä!
        Koskahan se markiisitar saa palkkansa.
        - Historiasta voimme lukea, että Espanja ei liittynyt I maailmansotaan, mutta myöhemmin seillä puhkesi sisällissota, joka nosti Francon valtaan. Miten aateliston siinä myllerryksessä mahtoi käydä? Jatkuuko Promesa sinne asti?
        Mkr.

        Kiitos taas aamunavauksestasi, Sel-la. Aina kun aamulla näen nimesi ruudulla, voin toivoa, että tästä tulee (riittävän) hyvä päivä..)) Aamuinen viestini katosi taas. Ehkä niin oli tarkoitus..))

        Oma pestini lasten kanssa jatkuu ja kun voimat ovat vähisssä, ärsytyskynnys on matalalla.
        Siksi en jaksa tuota jankkaamistakaan...
        Parempia päiviä kuitenkin sinulle ja kaikille muillekin.

        Anoille erityiskiitos eilisestä: asiallisia viestejä, hyvää argumentoinita, näkemisen voimaa...
        demeter1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kerro nyt viimein olen hyvin utelias, mitä miesystävällesi tapahtui. Tiedät itsekin kuinka asioilla on tapana riistäytyä käsistä kun tarina loppuu kesken?

        Enhän toki mitään pahaa kenellekään toivo.

        Korppis

        "Enhän toki mitään pahaa kenellekään toivo."
        🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Enhän toki mitään pahaa kenellekään toivo."
        🤣🤣🤣

        Paistinpannulla päähän, jos on lähituntumassa 😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos taas aamunavauksestasi, Sel-la. Aina kun aamulla näen nimesi ruudulla, voin toivoa, että tästä tulee (riittävän) hyvä päivä..)) Aamuinen viestini katosi taas. Ehkä niin oli tarkoitus..))

        Oma pestini lasten kanssa jatkuu ja kun voimat ovat vähisssä, ärsytyskynnys on matalalla.
        Siksi en jaksa tuota jankkaamistakaan...
        Parempia päiviä kuitenkin sinulle ja kaikille muillekin.

        Anoille erityiskiitos eilisestä: asiallisia viestejä, hyvää argumentoinita, näkemisen voimaa...
        demeter1

        Ja taas Demeter kiittelee oikein erityiskiitoksin anoja jotka täällä kiihkeästi haastavat riitaa
        koko päivän ajan sitkeästi.

        Onhan se ennenkin nähty että mitä enemmän ketjussa riidellään sitä tyytyväisempi Demeter on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas Demeter kiittelee oikein erityiskiitoksin anoja jotka täällä kiihkeästi haastavat riitaa
        koko päivän ajan sitkeästi.

        Onhan se ennenkin nähty että mitä enemmän ketjussa riidellään sitä tyytyväisempi Demeter on.

        Yksinkö Anot täällä riitelivät ? (Ano 11.58) Minusta heillä oli vastapuoli (tai vastapuolia joiden äänenepainot tuntuivat tutuilta..))
        Syntyneessä vastakkainasettelussa taivuin Anojen puolelle. Vastapuolen argumentaatio oli aika hataraa ja sisälsi lähinnä tuttuja maneereita, tuttuja kliseitä.
        En kyseenalaista muiden kokemaa koska kokemukset olivat samansuuntaisia omieni kanssa.

        Heh, tuo viimeinen havainto (?) oli mielestäni vähän tarkoitushakuinen ja ylitulkittu, mutta sehän nyt sopii pelin henkeen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö antaa "oikeuden" piikittelyihin, nälvimisiin ja solvauksiin, kun ei pidetty iloitsemisestasi "vaarin" isäksi tulosta.
        OMG!

        Oliko kirjoittaja jotenkin syyllinen tähän isyyteen, vai miksi kirjoittajaan kohdistettiin ryöpytykset?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis tähän ketjuun toi "rautalangan väännön", jonka sella kertoi olevan 'vanha asia'.olisi hyvä osoittaa sanansa ja toiveensa suoraan tekijälle.😇

        . . . ja olihan siihen tietenkin iskettävä kuin sika limppuun. Harva lukija tietää, mihin rautalangalla viitataan, tietäneeköhän kukaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä pyydetään anteeksi kun loukataan, sitten voi ehkä antaa anteeksi. Mutta jos loukkaaminen jatkuu, loukkaaja poistukoon kuvioista.

        Ketä nämä vihkimispäivien muistamiset loukkaavat?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä normaali paljon elämänkokemusta omaava tietää, mikä loukkaa. Turha vedota ädin sanontoihin tai suoraan puhumiseen tai metaforaan. Varsinkin parikymmentä vuotta monelle foorumille kirjoittaja tietää konstit joilla voi loukata. Varmasti oppii tavoille jos haluaa sopeutua joukkoon.

        "Kyllä normaali paljon elämänkokemusta omaava tietää mikä loukkaa".
        On sen huomannut moni kirjoittaja, jonka tekstiin anot ovat hyökänneet ja tarkoituksella loukanneet. Vastanneet huolellisesti valituilla loukkaavilla kommenteilla ja vääristelleet alkuperäisiä kirjoituksia ja muistelleet tapahtumia, joita ei kukaan muu tunnista.
        Tässäkin ketjussa havaittavissa.
        Syyn sitten saavat kaikki anot.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko kirjoittaja jotenkin syyllinen tähän isyyteen, vai miksi kirjoittajaan kohdistettiin ryöpytykset?

        Kohdistit kysymyksen taas väärin. En ollut paikalla. Olitko sinä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        . . . ja olihan siihen tietenkin iskettävä kuin sika limppuun. Harva lukija tietää, mihin rautalangalla viitataan, tietäneeköhän kukaan.

        Etkö osaa lukea. Sellahan sen selvensi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko kirjoittaja jotenkin syyllinen tähän isyyteen, vai miksi kirjoittajaan kohdistettiin ryöpytykset?

        Ällöttävää iloita vanhan paapan isyydestä, lapsi tarvitsee nuoret vanhemnat, ei isoisovanhempiensa ikäisiä!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas Demeter kiittelee oikein erityiskiitoksin anoja jotka täällä kiihkeästi haastavat riitaa
        koko päivän ajan sitkeästi.

        Onhan se ennenkin nähty että mitä enemmän ketjussa riidellään sitä tyytyväisempi Demeter on.

        Miksi väität, että anot haastavat riitaa? Epäjohdonmukaista. Toiset väittävät ihan muuta, ja tietysti ovat oikeassa. Ei anot ikinä . . .


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ällöttävää iloita vanhan paapan isyydestä, lapsi tarvitsee nuoret vanhemnat, ei isoisovanhempiensa ikäisiä!

        Eläköön! Saamme aiheen repostella kaikille tuntemattoman isoisän ikäisen lapsentekoa.
        Voimme paneutua syvällisesti asiaan.
        Ikätoverimme on isän paikalla kuin aikanaan Picasso!
        Nyt anonyymit asiantuntijat mukaan!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ällöttävää iloita vanhan paapan isyydestä, lapsi tarvitsee nuoret vanhemnat, ei isoisovanhempiensa ikäisiä!

        Uskallatko sanoa tuon Saulille?


    • Anonyymi

      Sellan aloitusta ei mielellään ohita jos haluaa ikäryhmässään kirjoittaa.
      Sen verran synkistelen kun ohitettiin kpt:n ohessa lisääntyvän valon aika.

      Edes sen verran pitää olla sosiaalinen, että suo vuorollaan nyt pimeämmässä etelässä lisääntyvää valoa.
      Hyvinkin hiljaiseloa täällä Kouvolan eteläisessä osassa vietetään.
      Seuraavan keskiyön jälkeen alkaa meidän leveysasteella varsinainen kesäkausi, 61 vrk.

      Lepytellään ilmojenhaltiaa, Luontoa, että se soisi meille edelleen mukavia säitä.
      _ Hurskainen-

      • Anonyymi

        Kiva hurskainen kun jaksat miehistä näkökulmaa täällä pitää yllä. Kaikkea hyvää sinulle🩷


    • Anteeksi Sel-la, viha on aistittavissa. Pidän pienen tauon, jospa kesäsateet viilentäisivät tunteita.

      • Anonyymi

        Onneksi tunnistat vihasi. Tuo paistinpannulla päähän oli jo nuorena vakava oire.


      • Anonyymi

        Viha on niin voimakas sana, etten toivo kenenkään sitä käyttävän.

        Et kai odota, että palstalaiset riemuitsisivat siitä, että vääristelet heidän kirjoituksiaan tai väität heidän kirjoittaneen kommentteja, joita he eivät todellisuudessa ole kirjoittaneet?
        Väistämätön tosiasia on, että sinun on muutettava käyttäytymistäsi, jos mielit, että palstalaisten suhtautuminen sinuun muuttuu ymmärtäväisemmäksi.

        Tiedät, että kirjoitan tämän kommentin ilman sarvia ja hampaita.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha on niin voimakas sana, etten toivo kenenkään sitä käyttävän.

        Et kai odota, että palstalaiset riemuitsisivat siitä, että vääristelet heidän kirjoituksiaan tai väität heidän kirjoittaneen kommentteja, joita he eivät todellisuudessa ole kirjoittaneet?
        Väistämätön tosiasia on, että sinun on muutettava käyttäytymistäsi, jos mielit, että palstalaisten suhtautuminen sinuun muuttuu ymmärtäväisemmäksi.

        Tiedät, että kirjoitan tämän kommentin ilman sarvia ja hampaita.

        kylmätotuus

        Muuta omaa käytöstäsi.


      • Anonyymi

        Älä pidä kiirettä takasin! Kymmenen vuoden tauko vähintään on tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha on niin voimakas sana, etten toivo kenenkään sitä käyttävän.

        Et kai odota, että palstalaiset riemuitsisivat siitä, että vääristelet heidän kirjoituksiaan tai väität heidän kirjoittaneen kommentteja, joita he eivät todellisuudessa ole kirjoittaneet?
        Väistämätön tosiasia on, että sinun on muutettava käyttäytymistäsi, jos mielit, että palstalaisten suhtautuminen sinuun muuttuu ymmärtäväisemmäksi.

        Tiedät, että kirjoitan tämän kommentin ilman sarvia ja hampaita.

        kylmätotuus

        Jokos sinä kylmätotuus olet kahdeksankymppinen. Niin se aika kuluu ;)))


      • Anonyymi

        Puskassahan sinä näytät kyykkivän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos sinä kylmätotuus olet kahdeksankymppinen. Niin se aika kuluu ;)))

        En ole, mutta missään säännössä ei lue, että tälle 80+ palstalle saavat osallistua ainoastaan 80-vuotta täyttäneet. Ihmisten lokeroiminen ei ole mielekästä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole, mutta missään säännössä ei lue, että tälle 80 palstalle saavat osallistua ainoastaan 80-vuotta täyttäneet. Ihmisten lokeroiminen ei ole mielekästä.

        kylmätotuus

        Ethän sinä iän perusteella osallistukaan. Sinähän haet aina keskustelun missä varmasti saat riitaa aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta omaa käytöstäsi.

        Kerrohan, miten minun tulisi käyttäytyä, että olisit siihen tyytyväinen?
        Katsotaan sitten, mitä voin tehdä asian eteen.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta omaa käytöstäsi.

        Kertoisitko, miten minun tulisi käyttäytyä, että olisit tyytyväinen?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole, mutta missään säännössä ei lue, että tälle 80 palstalle saavat osallistua ainoastaan 80-vuotta täyttäneet. Ihmisten lokeroiminen ei ole mielekästä.

        kylmätotuus

        Sitä minäkin. Seuraavaa ikäryhmää ei nimittäin olekaan. Tämä on päätepiste.
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä iän perusteella osallistukaan. Sinähän haet aina keskustelun missä varmasti saat riitaa aikaiseksi.

        Mitä sinä haet? Korppis, anona käyt tökkimässä jokaisra, joka ei ole sinua 'liponut'.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole, mutta missään säännössä ei lue, että tälle 80 palstalle saavat osallistua ainoastaan 80-vuotta täyttäneet. Ihmisten lokeroiminen ei ole mielekästä.

        kylmätotuus

        Ai jaha? Mutta 70+ palstalla ilmoitettiin minulle, että ei ole sinne tulemista väärän ikäkauden vuoksi. Ja mielelläni olen sieltä poissa pysynytkin, koska en halua puhua persuista.
        Kun Pirtti muutti tänne, kaikki toivotettiin tervetulleiksi
        Aluksi olikin ihan kivaa, mutta sitten ne häätäjät edelliseltä palstalta älysivät, minkä olivat menettäneet ja tulivat perässä.
        Pirtin saivat nurin, mutta jäivät kuitenkin raunioille jatkamaan, Nojatuolikin oli kateissa jonkin aikaan, mutta ikä tekee vanhukset sitkeiksi, ja niin täällä ollaan edelleen.
        Mitä anot mahtavat sitten tehdä, jos hermot palavat lopullisesti?
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaha? Mutta 70 palstalla ilmoitettiin minulle, että ei ole sinne tulemista väärän ikäkauden vuoksi. Ja mielelläni olen sieltä poissa pysynytkin, koska en halua puhua persuista.
        Kun Pirtti muutti tänne, kaikki toivotettiin tervetulleiksi
        Aluksi olikin ihan kivaa, mutta sitten ne häätäjät edelliseltä palstalta älysivät, minkä olivat menettäneet ja tulivat perässä.
        Pirtin saivat nurin, mutta jäivät kuitenkin raunioille jatkamaan, Nojatuolikin oli kateissa jonkin aikaan, mutta ikä tekee vanhukset sitkeiksi, ja niin täällä ollaan edelleen.
        Mitä anot mahtavat sitten tehdä, jos hermot palavat lopullisesti?
        Mkr.

        Niin, ketäpäs ne häätäjät olikaan. Sitähän sinä et myönnä, keitä ne oli, vaan syytät anoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaha? Mutta 70 palstalla ilmoitettiin minulle, että ei ole sinne tulemista väärän ikäkauden vuoksi. Ja mielelläni olen sieltä poissa pysynytkin, koska en halua puhua persuista.
        Kun Pirtti muutti tänne, kaikki toivotettiin tervetulleiksi
        Aluksi olikin ihan kivaa, mutta sitten ne häätäjät edelliseltä palstalta älysivät, minkä olivat menettäneet ja tulivat perässä.
        Pirtin saivat nurin, mutta jäivät kuitenkin raunioille jatkamaan, Nojatuolikin oli kateissa jonkin aikaan, mutta ikä tekee vanhukset sitkeiksi, ja niin täällä ollaan edelleen.
        Mitä anot mahtavat sitten tehdä, jos hermot palavat lopullisesti?
        Mkr.

        Minä olen kirjoitellut 60+, 70+ ja 80+ palstoille, eikä niistä ole häätöä tullut.
        Joku on joskus yrittänyt ryhtyä kalifiksi, mutta huomannut sen olevan turhaa.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ketäpäs ne häätäjät olikaan. Sitähän sinä et myönnä, keitä ne oli, vaan syytät anoja.

        Ei ainakaan jotka kaiken aikaa vetosivat osallistujiin ja pyysivät kirjoitusrauhaa.


    • Anonyymi

      Kylläpä täällä on outoa väkeä. Jotkut toraavat viikosta toiseen- uskomatonta?

      Hyvää yötä ja kauniita unia !

      • Anonyymi

        Joka päivä Sel-la esittää vetoomuksen, että edes tämä yksi ketju pysyisi rauhallisena jutustelupaikkana, ja joka päivä ilmestyy ikäviä kommentteja, jotka on kohdistettu jollekin henkilölle, ei Sellalle, jonka luoma palsta tämä kuitenkin on.
        Nämä ns. mielipiteet voisi kerätä johonkin toiseen ketjuun. Aikaisempina aikoina yp. saattoi siirtää kommentin ketjusta toiseen. Siitä tuli ilmoitus kommentin kohdalle. Tapa voisi olla nytkin hyvä, ärrinpurrikommentit omaan ketjuunsa, missä keskustelua voisi jatkaa muita vaivaamatta.
        Moni varmaan provosoituu ottamaan kantaa, vaikka on päättänyt olla puuttumatta. Ei pysy mielessä Koiviston antama ohje: Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan.
        Kumpa sen oppisi vanhoilla päivillään vielä!
        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä Sel-la esittää vetoomuksen, että edes tämä yksi ketju pysyisi rauhallisena jutustelupaikkana, ja joka päivä ilmestyy ikäviä kommentteja, jotka on kohdistettu jollekin henkilölle, ei Sellalle, jonka luoma palsta tämä kuitenkin on.
        Nämä ns. mielipiteet voisi kerätä johonkin toiseen ketjuun. Aikaisempina aikoina yp. saattoi siirtää kommentin ketjusta toiseen. Siitä tuli ilmoitus kommentin kohdalle. Tapa voisi olla nytkin hyvä, ärrinpurrikommentit omaan ketjuunsa, missä keskustelua voisi jatkaa muita vaivaamatta.
        Moni varmaan provosoituu ottamaan kantaa, vaikka on päättänyt olla puuttumatta. Ei pysy mielessä Koiviston antama ohje: Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan.
        Kumpa sen oppisi vanhoilla päivillään vielä!
        Mkr.

        Huomenta maanantaiaamuun ja heinäkuun ensimmäiseen, isäni nimipäivä tänään, onnittelut sinne jonnekin.
        Kunpa toivomukseni joskus onnistuisi ja saisimme rauhaisan kirjoittelualustan näille arjen touhuille, mutta liikaa kai se toive on..
        Vaikka kuinka enkelin kielin yrittäisi kirjoitella aina törmää tähän kiistelyn tautiin ja vanhojen kaiveluun, hohhoijaa.
        Minä en arkistoja kaivele, mitä en muista muuten on minun moka ja sillä on tultava toimeen.

        Kiva Hurskainen, että ketjuamme muistat, olemmehan melkein tuttuja vaikka ei nähty ollakaan, samanikäisiä lähes.

        Makriinan häät samana vuonna kuin omani, melko lähekkäinkin olivat, minut 26 .11. vihittiin.
        Jännitin miten kaikki sujuu, olinhan itse ollut pääkokkina, sitten jos joku kysyy, en muista mitään yksityiskohtaa.
        Tepalla myös kauniit ja mieleen palavat häät, yleisöllekin tapahtuma varmaan mieleen jäi.
        Nyt kuljemme yksin, muistot seurana ja ikäväkään ei anna periksi.

        Näitä kivoja asioita soisi meidän saavan kirjoitella, mutta toisin on päätetty.
        Demeter on osansa saanut kaikesta mistä nyt kirjoitellaan, ikäviä muistettavia ovat kuten monet muut jutut korppiksen puolelta.
        Harvoin hänen viesteihin kantaa otan ja se vähäkin aina käsistä riistäytyy.
        Joskus kysyin neuvoa hänen osaamistaan kunnioittaen, hän totesi, että rautalangasta on minulle kaikki väännettävä, eihän se kivalta tuntunut, vaikka totta olikin.
        Vähän huolimattomasti siitä kirjoitin ja sain aikaan melkoisen ryppään menneitä, pahoillani olen.
        Pyydät anteeksi korppis, syytä ei minulta ole anteeksi pyytää, olen melko hyvin jo kaiken unohtanut, varoen yritän sinua lähestyä jos tarvetta tulee ja palstalla oloa en missään nimessä voi kieltää, toivoisin tuon katkeran ajatusmaailmasi muuttuvan, viha ei ole oikea aihe palstalle, ei ainakaan nojatuoliin.
        Kovin monen katkeroitunut mieli sinua seuraa, sanoit jossain nauttivasi siitä, siinäpä syytä tarkastella omakuvaasi.

        Jatkoa toivon taas rauhallisempana yhteyksien otolla ja elellään mahdollisimman myönteisin mielin, älkäämme näiden häiriöiden mieltämme mustakasi saada.
        Olen melkein sanaton kaiken näkemäni ja lukemani edessä, mitäpä näihin osaisi vastata,
        rauhaa ja hyvää oloa kaikesta huolimatta teille kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka päivä Sel-la esittää vetoomuksen, että edes tämä yksi ketju pysyisi rauhallisena jutustelupaikkana, ja joka päivä ilmestyy ikäviä kommentteja, jotka on kohdistettu jollekin henkilölle, ei Sellalle, jonka luoma palsta tämä kuitenkin on.
        Nämä ns. mielipiteet voisi kerätä johonkin toiseen ketjuun. Aikaisempina aikoina yp. saattoi siirtää kommentin ketjusta toiseen. Siitä tuli ilmoitus kommentin kohdalle. Tapa voisi olla nytkin hyvä, ärrinpurrikommentit omaan ketjuunsa, missä keskustelua voisi jatkaa muita vaivaamatta.
        Moni varmaan provosoituu ottamaan kantaa, vaikka on päättänyt olla puuttumatta. Ei pysy mielessä Koiviston antama ohje: Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan.
        Kumpa sen oppisi vanhoilla päivillään vielä!
        Mkr.

        Ainakin yksi on sellalle kohdistanut ihan nikillään ikäviä kommentteja. Moitti esim sellan digi taitoja. Makriinan olisi syytä riisua silmälaput ja olla puolueeton. Pslsta toimisi oaremmin jos oltaisiin tasapuolisia eikä joittenkin sanomisia lakaistaisi maton alle.


      • Anonyymi
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta maanantaiaamuun ja heinäkuun ensimmäiseen, isäni nimipäivä tänään, onnittelut sinne jonnekin.
        Kunpa toivomukseni joskus onnistuisi ja saisimme rauhaisan kirjoittelualustan näille arjen touhuille, mutta liikaa kai se toive on..
        Vaikka kuinka enkelin kielin yrittäisi kirjoitella aina törmää tähän kiistelyn tautiin ja vanhojen kaiveluun, hohhoijaa.
        Minä en arkistoja kaivele, mitä en muista muuten on minun moka ja sillä on tultava toimeen.

        Kiva Hurskainen, että ketjuamme muistat, olemmehan melkein tuttuja vaikka ei nähty ollakaan, samanikäisiä lähes.

        Makriinan häät samana vuonna kuin omani, melko lähekkäinkin olivat, minut 26 .11. vihittiin.
        Jännitin miten kaikki sujuu, olinhan itse ollut pääkokkina, sitten jos joku kysyy, en muista mitään yksityiskohtaa.
        Tepalla myös kauniit ja mieleen palavat häät, yleisöllekin tapahtuma varmaan mieleen jäi.
        Nyt kuljemme yksin, muistot seurana ja ikäväkään ei anna periksi.

        Näitä kivoja asioita soisi meidän saavan kirjoitella, mutta toisin on päätetty.
        Demeter on osansa saanut kaikesta mistä nyt kirjoitellaan, ikäviä muistettavia ovat kuten monet muut jutut korppiksen puolelta.
        Harvoin hänen viesteihin kantaa otan ja se vähäkin aina käsistä riistäytyy.
        Joskus kysyin neuvoa hänen osaamistaan kunnioittaen, hän totesi, että rautalangasta on minulle kaikki väännettävä, eihän se kivalta tuntunut, vaikka totta olikin.
        Vähän huolimattomasti siitä kirjoitin ja sain aikaan melkoisen ryppään menneitä, pahoillani olen.
        Pyydät anteeksi korppis, syytä ei minulta ole anteeksi pyytää, olen melko hyvin jo kaiken unohtanut, varoen yritän sinua lähestyä jos tarvetta tulee ja palstalla oloa en missään nimessä voi kieltää, toivoisin tuon katkeran ajatusmaailmasi muuttuvan, viha ei ole oikea aihe palstalle, ei ainakaan nojatuoliin.
        Kovin monen katkeroitunut mieli sinua seuraa, sanoit jossain nauttivasi siitä, siinäpä syytä tarkastella omakuvaasi.

        Jatkoa toivon taas rauhallisempana yhteyksien otolla ja elellään mahdollisimman myönteisin mielin, älkäämme näiden häiriöiden mieltämme mustakasi saada.
        Olen melkein sanaton kaiken näkemäni ja lukemani edessä, mitäpä näihin osaisi vastata,
        rauhaa ja hyvää oloa kaikesta huolimatta teille kaikille.

        Hohhoijaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi on sellalle kohdistanut ihan nikillään ikäviä kommentteja. Moitti esim sellan digi taitoja. Makriinan olisi syytä riisua silmälaput ja olla puolueeton. Pslsta toimisi oaremmin jos oltaisiin tasapuolisia eikä joittenkin sanomisia lakaistaisi maton alle.

        Makriinako tässä mielestäsi on pontimena? Minäkö täällä teitä yllytän? Mitä puolueettomuutta minulta odotetaan oikein! Haluaisin ihan selvät ohjeet nyt näiltä tasapuolisuuden kannattajilta.
        Tai ei sentään! Antaa olla!
        Tuli mieleeni eräs ohje, jonka mukaan yritän taas elää. 😀😃🙂
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa!!!

        Hohoijaa, rautalangalla olisi tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriinako tässä mielestäsi on pontimena? Minäkö täällä teitä yllytän? Mitä puolueettomuutta minulta odotetaan oikein! Haluaisin ihan selvät ohjeet nyt näiltä tasapuolisuuden kannattajilta.
        Tai ei sentään! Antaa olla!
        Tuli mieleeni eräs ohje, jonka mukaan yritän taas elää. 😀😃🙂
        Mkr.

        Sinä näytät vaan sulkevan silmäsi siltä, kun tämä henkilö, jota puolustat, piikittelee tämän ketjun vetäjää, toki muutkin saa niitä piikkejä häneltä.

        En tiedä, oletko huomannut, että niin moni pitää ketjun aloittajasta ja lähtevät puolustamaan häntä ja siitä se sota syntyy, mutta näinhän se on kaikessa, että jokainen valitsee puolensa ketä suosii ja ketä ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä näytät vaan sulkevan silmäsi siltä, kun tämä henkilö, jota puolustat, piikittelee tämän ketjun vetäjää, toki muutkin saa niitä piikkejä häneltä.

        En tiedä, oletko huomannut, että niin moni pitää ketjun aloittajasta ja lähtevät puolustamaan häntä ja siitä se sota syntyy, mutta näinhän se on kaikessa, että jokainen valitsee puolensa ketä suosii ja ketä ei.

        Yksi piikki olisi selventävä esimerkki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi piikki olisi selventävä esimerkki?

        Et siis osaa lukea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriinako tässä mielestäsi on pontimena? Minäkö täällä teitä yllytän? Mitä puolueettomuutta minulta odotetaan oikein! Haluaisin ihan selvät ohjeet nyt näiltä tasapuolisuuden kannattajilta.
        Tai ei sentään! Antaa olla!
        Tuli mieleeni eräs ohje, jonka mukaan yritän taas elää. 😀😃🙂
        Mkr.

        Yllytät tukemalla tätä ilkeilijää ja katkeroitunutta.


      • Anonyymi
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta maanantaiaamuun ja heinäkuun ensimmäiseen, isäni nimipäivä tänään, onnittelut sinne jonnekin.
        Kunpa toivomukseni joskus onnistuisi ja saisimme rauhaisan kirjoittelualustan näille arjen touhuille, mutta liikaa kai se toive on..
        Vaikka kuinka enkelin kielin yrittäisi kirjoitella aina törmää tähän kiistelyn tautiin ja vanhojen kaiveluun, hohhoijaa.
        Minä en arkistoja kaivele, mitä en muista muuten on minun moka ja sillä on tultava toimeen.

        Kiva Hurskainen, että ketjuamme muistat, olemmehan melkein tuttuja vaikka ei nähty ollakaan, samanikäisiä lähes.

        Makriinan häät samana vuonna kuin omani, melko lähekkäinkin olivat, minut 26 .11. vihittiin.
        Jännitin miten kaikki sujuu, olinhan itse ollut pääkokkina, sitten jos joku kysyy, en muista mitään yksityiskohtaa.
        Tepalla myös kauniit ja mieleen palavat häät, yleisöllekin tapahtuma varmaan mieleen jäi.
        Nyt kuljemme yksin, muistot seurana ja ikäväkään ei anna periksi.

        Näitä kivoja asioita soisi meidän saavan kirjoitella, mutta toisin on päätetty.
        Demeter on osansa saanut kaikesta mistä nyt kirjoitellaan, ikäviä muistettavia ovat kuten monet muut jutut korppiksen puolelta.
        Harvoin hänen viesteihin kantaa otan ja se vähäkin aina käsistä riistäytyy.
        Joskus kysyin neuvoa hänen osaamistaan kunnioittaen, hän totesi, että rautalangasta on minulle kaikki väännettävä, eihän se kivalta tuntunut, vaikka totta olikin.
        Vähän huolimattomasti siitä kirjoitin ja sain aikaan melkoisen ryppään menneitä, pahoillani olen.
        Pyydät anteeksi korppis, syytä ei minulta ole anteeksi pyytää, olen melko hyvin jo kaiken unohtanut, varoen yritän sinua lähestyä jos tarvetta tulee ja palstalla oloa en missään nimessä voi kieltää, toivoisin tuon katkeran ajatusmaailmasi muuttuvan, viha ei ole oikea aihe palstalle, ei ainakaan nojatuoliin.
        Kovin monen katkeroitunut mieli sinua seuraa, sanoit jossain nauttivasi siitä, siinäpä syytä tarkastella omakuvaasi.

        Jatkoa toivon taas rauhallisempana yhteyksien otolla ja elellään mahdollisimman myönteisin mielin, älkäämme näiden häiriöiden mieltämme mustakasi saada.
        Olen melkein sanaton kaiken näkemäni ja lukemani edessä, mitäpä näihin osaisi vastata,
        rauhaa ja hyvää oloa kaikesta huolimatta teille kaikille.

        Terveisiä Samppalinnan maauimalasta. Olin viikonlopun kissavahtina. Hyvä olikin olla, koska perjantaina oli yli +30. Kävin kolme kertaa meressä uimassa. Hetken helpotus. Lauantaina ja sunnuntaina innostuin viileillä ilmoilla kävelystä, kun oli vieraammat lenkkipolut metsissä. Lonkka ilmoitti kipunsa viimeyönä ja siksi aamulla ennen 7 olin jo uimassa. Vähän oli uijia. Samanlaiset oli jutunaiheet, La Promesa, lonkka ja polvivaivat, verenpaineet :) Normaalisti en noita juttuja kuule, kun olen jumppapuolella.
        En yhtään muista mihin La Promesa päättyi, yllätys odottaa ;) Varmaan juonimista ja romantiikkaa, ehkä ;)

        Ylimalkaan lukasin ketjun alkua. Minusta oli vain hyvä Sel-la, että tuosta rautalangan väännöstä lähti lumipalloefekti. Jos ei noita vanhoja koskaan milläänlailla käsitellä, niin ne kalvaa aina. Demeter, Kristiina ja kylmätotuus ovat saaneet ryöpytystä. Anoista puhumattakaan, tietty. Liekö 20 vuoden ajalta. Kyllä minäkin olin jo Kahvipirtissä, kun SkillaN kattaus meni uusiksi.
        Mitäpä näistä, suosittelen, että eripurat käsiteltäisiin heti ettei jää hampaankoloon.
        Ehkä Sel-lan pitäisi avata kaksi Nojatuolia. Toinen leppoisaa jutustelua varten ja toinen katkeran kalkin juontiin :))
        Ostin kotimatkalla parit korvapuustit leipomosta. Ah, keitän kahvit ja katson La Promesan kaikki viisi jaksoa putkeen.

        Mukavaa viikkoa!
        /brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveisiä Samppalinnan maauimalasta. Olin viikonlopun kissavahtina. Hyvä olikin olla, koska perjantaina oli yli 30. Kävin kolme kertaa meressä uimassa. Hetken helpotus. Lauantaina ja sunnuntaina innostuin viileillä ilmoilla kävelystä, kun oli vieraammat lenkkipolut metsissä. Lonkka ilmoitti kipunsa viimeyönä ja siksi aamulla ennen 7 olin jo uimassa. Vähän oli uijia. Samanlaiset oli jutunaiheet, La Promesa, lonkka ja polvivaivat, verenpaineet :) Normaalisti en noita juttuja kuule, kun olen jumppapuolella.
        En yhtään muista mihin La Promesa päättyi, yllätys odottaa ;) Varmaan juonimista ja romantiikkaa, ehkä ;)

        Ylimalkaan lukasin ketjun alkua. Minusta oli vain hyvä Sel-la, että tuosta rautalangan väännöstä lähti lumipalloefekti. Jos ei noita vanhoja koskaan milläänlailla käsitellä, niin ne kalvaa aina. Demeter, Kristiina ja kylmätotuus ovat saaneet ryöpytystä. Anoista puhumattakaan, tietty. Liekö 20 vuoden ajalta. Kyllä minäkin olin jo Kahvipirtissä, kun SkillaN kattaus meni uusiksi.
        Mitäpä näistä, suosittelen, että eripurat käsiteltäisiin heti ettei jää hampaankoloon.
        Ehkä Sel-lan pitäisi avata kaksi Nojatuolia. Toinen leppoisaa jutustelua varten ja toinen katkeran kalkin juontiin :))
        Ostin kotimatkalla parit korvapuustit leipomosta. Ah, keitän kahvit ja katson La Promesan kaikki viisi jaksoa putkeen.

        Mukavaa viikkoa!
        /brinkkala

        Katkeran kalkin ja myrkyn keittäjän pitäisi pysyä omilla foorumeillaan, jossa sai kerralla 700 kehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkeran kalkin ja myrkyn keittäjän pitäisi pysyä omilla foorumeillaan, jossa sai kerralla 700 kehua.

        Minä ihmettelen miten yksi ihminen ehtii niin paljon. Tuollaiselle seuraajamäärälle täytyy panostaa tuotoksiin. Ei kait niille sen seitsemässä mökkiterassilla istumiset ja tiskien siirrot kelpaa.
        Tähän varmaan saa laittaa sen evvk ;))
        /brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohoijaa, rautalangalla olisi tarvetta.

        Tuo rautalangasta vääntöhän on Suomessa varsin yleinen leikkimielinen sanonta.
        Kuinka tuollaisestakin voi joku loukkaantua?
        Onkohan täällä liian tiukkapiposia (tiukkapipo on myös yleinen sanonta Suomessa)?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa lukea?

        Vastaa, älä venkoile?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen miten yksi ihminen ehtii niin paljon. Tuollaiselle seuraajamäärälle täytyy panostaa tuotoksiin. Ei kait niille sen seitsemässä mökkiterassilla istumiset ja tiskien siirrot kelpaa.
        Tähän varmaan saa laittaa sen evvk ;))
        /brinkkala

        Hohoijaa, sulla puuttuu digitaidot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rautalangasta vääntöhän on Suomessa varsin yleinen leikkimielinen sanonta.
        Kuinka tuollaisestakin voi joku loukkaantua?
        Onkohan täällä liian tiukkapiposia (tiukkapipo on myös yleinen sanonta Suomessa)?

        Sinulle kai pitäisi sitten rautalangasta vääntää vastaus tuohon kysymykseesi, mutta
        en viitsi heittää helmiä sioille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen miten yksi ihminen ehtii niin paljon. Tuollaiselle seuraajamäärälle täytyy panostaa tuotoksiin. Ei kait niille sen seitsemässä mökkiterassilla istumiset ja tiskien siirrot kelpaa.
        Tähän varmaan saa laittaa sen evvk ;))
        /brinkkala

        Se likaisten astioiden siirto sinne ” meidän kaupunkikotiimme” tuskikoneeseen ja takaisin ” minun niemelleni ” jollekkin tee-se/itse jätelautaterassille onkin niin upea juttu, että joka päivä tänne pitää rabortoida, tietystimuillekkin foorumeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se likaisten astioiden siirto sinne ” meidän kaupunkikotiimme” tuskikoneeseen ja takaisin ” minun niemelleni ” jollekkin tee-se/itse jätelautaterassille onkin niin upea juttu, että joka päivä tänne pitää rabortoida, tietystimuillekkin foorumeille.

        Entä ne ulkomaanmatkat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä ne ulkomaanmatkat?

        Eikös ne matkat ole tehty jo kauan sitten? Niistä on jo aikanaan täälläkin jauhettu, ei kai niitä kertauskurssina enää tuputeta. Tavallisia turistimatkoja, joka tavan pulliainen niitä on tehnyt ja tekee. Saatiinhan tänne lentokentän käyttöopetusta, taisi olla joku lähimaan matka.


      • Anonyymi
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenta maanantaiaamuun ja heinäkuun ensimmäiseen, isäni nimipäivä tänään, onnittelut sinne jonnekin.
        Kunpa toivomukseni joskus onnistuisi ja saisimme rauhaisan kirjoittelualustan näille arjen touhuille, mutta liikaa kai se toive on..
        Vaikka kuinka enkelin kielin yrittäisi kirjoitella aina törmää tähän kiistelyn tautiin ja vanhojen kaiveluun, hohhoijaa.
        Minä en arkistoja kaivele, mitä en muista muuten on minun moka ja sillä on tultava toimeen.

        Kiva Hurskainen, että ketjuamme muistat, olemmehan melkein tuttuja vaikka ei nähty ollakaan, samanikäisiä lähes.

        Makriinan häät samana vuonna kuin omani, melko lähekkäinkin olivat, minut 26 .11. vihittiin.
        Jännitin miten kaikki sujuu, olinhan itse ollut pääkokkina, sitten jos joku kysyy, en muista mitään yksityiskohtaa.
        Tepalla myös kauniit ja mieleen palavat häät, yleisöllekin tapahtuma varmaan mieleen jäi.
        Nyt kuljemme yksin, muistot seurana ja ikäväkään ei anna periksi.

        Näitä kivoja asioita soisi meidän saavan kirjoitella, mutta toisin on päätetty.
        Demeter on osansa saanut kaikesta mistä nyt kirjoitellaan, ikäviä muistettavia ovat kuten monet muut jutut korppiksen puolelta.
        Harvoin hänen viesteihin kantaa otan ja se vähäkin aina käsistä riistäytyy.
        Joskus kysyin neuvoa hänen osaamistaan kunnioittaen, hän totesi, että rautalangasta on minulle kaikki väännettävä, eihän se kivalta tuntunut, vaikka totta olikin.
        Vähän huolimattomasti siitä kirjoitin ja sain aikaan melkoisen ryppään menneitä, pahoillani olen.
        Pyydät anteeksi korppis, syytä ei minulta ole anteeksi pyytää, olen melko hyvin jo kaiken unohtanut, varoen yritän sinua lähestyä jos tarvetta tulee ja palstalla oloa en missään nimessä voi kieltää, toivoisin tuon katkeran ajatusmaailmasi muuttuvan, viha ei ole oikea aihe palstalle, ei ainakaan nojatuoliin.
        Kovin monen katkeroitunut mieli sinua seuraa, sanoit jossain nauttivasi siitä, siinäpä syytä tarkastella omakuvaasi.

        Jatkoa toivon taas rauhallisempana yhteyksien otolla ja elellään mahdollisimman myönteisin mielin, älkäämme näiden häiriöiden mieltämme mustakasi saada.
        Olen melkein sanaton kaiken näkemäni ja lukemani edessä, mitäpä näihin osaisi vastata,
        rauhaa ja hyvää oloa kaikesta huolimatta teille kaikille.

        Nyt kun Sella ojennat Korppista tarkastelemaan omakuvaansa niin eikö sinun mielestäsi kellään muulla kirjoittajalla ole siihen syytä?

        Eikö sinusta todellakaan tällä nälvivällä laumalla jotka jo monta päivää täällä ovat
        räkyttäneet ole syytä katsoa peiliin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen miten yksi ihminen ehtii niin paljon. Tuollaiselle seuraajamäärälle täytyy panostaa tuotoksiin. Ei kait niille sen seitsemässä mökkiterassilla istumiset ja tiskien siirrot kelpaa.
        Tähän varmaan saa laittaa sen evvk ;))
        /brinkkala

        No kyllä nuo sinunkin korvapuustin syömiset on evvk!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rautalangasta vääntöhän on Suomessa varsin yleinen leikkimielinen sanonta.
        Kuinka tuollaisestakin voi joku loukkaantua?
        Onkohan täällä liian tiukkapiposia (tiukkapipo on myös yleinen sanonta Suomessa)?

        Zombijsi ja olmiksi nimittelyjin on ihan tavallista kohteliasta kieltä. Takarivin tyyne melkein kehuva sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne matkat ole tehty jo kauan sitten? Niistä on jo aikanaan täälläkin jauhettu, ei kai niitä kertauskurssina enää tuputeta. Tavallisia turistimatkoja, joka tavan pulliainen niitä on tehnyt ja tekee. Saatiinhan tänne lentokentän käyttöopetusta, taisi olla joku lähimaan matka.

        Viime vuonna saimme korppikselta asiallista tietoa ikäihmisille lentokenttäpalveluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle kai pitäisi sitten rautalangasta vääntää vastaus tuohon kysymykseesi, mutta
        en viitsi heittää helmiä sioille.

        Tuo ” helmiä sioille” on yksi kk:n palstalaille osoitettu halveksunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rautalangasta vääntöhän on Suomessa varsin yleinen leikkimielinen sanonta.
        Kuinka tuollaisestakin voi joku loukkaantua?
        Onkohan täällä liian tiukkapiposia (tiukkapipo on myös yleinen sanonta Suomessa)?

        Kun itse nälvii muita ja sanoo sitä suoraan puhumiseksi ja rehellisyydeksi , pitää sama sallia muille. Kyllä nämäkin varmaan ihan rehellisiä mielipiteitä on. Kenestäkään ei voi pakottaa pitämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi on sellalle kohdistanut ihan nikillään ikäviä kommentteja. Moitti esim sellan digi taitoja. Makriinan olisi syytä riisua silmälaput ja olla puolueeton. Pslsta toimisi oaremmin jos oltaisiin tasapuolisia eikä joittenkin sanomisia lakaistaisi maton alle.

        Milloin olen lakaissut ja mitä, onko ihan totta, että vain minä olen kirjoitellut kommentteja, joita muut palstalaiset eivät hyväksy? Hyväksyttekö te kaikki myös minuun kohdistetut hyökkäykset? Pitääkö minun kiittää huomiostanne?
        Siis summasummaarum: minä olen se, joka yllyttää anoja vihamielisiin kirjoituksiin.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin yksi on sellalle kohdistanut ihan nikillään ikäviä kommentteja. Moitti esim sellan digi taitoja. Makriinan olisi syytä riisua silmälaput ja olla puolueeton. Pslsta toimisi oaremmin jos oltaisiin tasapuolisia eikä joittenkin sanomisia lakaistaisi maton alle.

        En suin surminkaan moiti kenenkään digitaitoja. Olen aina sanonut, että olen tumpelo näissä jutuissa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis osaa lukea?

        En ehkä ymmärrä vihjeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle kai pitäisi sitten rautalangasta vääntää vastaus tuohon kysymykseesi, mutta
        en viitsi heittää helmiä sioille.

        Helmiä rautalangasta?
        Ei tietenkään ketään loukkaa, jos Ano nimittää muita sioiksi.
        Anoilla on oikeus pistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En suin surminkaan moiti kenenkään digitaitoja. Olen aina sanonut, että olen tumpelo näissä jutuissa.
        Mkr.

        Miksi luulet että tuolla digitaitojen vähättelijällä tarkoitetaan sinua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helmiä rautalangasta?
        Ei tietenkään ketään loukkaa, jos Ano nimittää muita sioiksi.
        Anoilla on oikeus pistellä.

        Ano taas "unohtanut" että on Ano 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet että tuolla digitaitojen vähättelijällä tarkoitetaan sinua?

        Tietenkin siitä syystä, että kirjoittaja mainitsee nimpparini. Ketä muuta hän tarkoittaisi?
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ” helmiä sioille” on yksi kk:n palstalaille osoitettu halveksunta.

        Vanha humoristinen sanonta tuokin. Ei ole kenenkään palstalaisen täällä keksimä.
        Muistaakseni oli Englannin sodanaikaisen pääministerin Churchillin keksimä.
        Ei pitäisi ottaa niin ano tai nimimerkki-kohtaisesti.
        Tämä nimimerkkiyhteisökään ei ole mikään henkilökohtainen.
        Turha tehdä elämää liian vaikeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha humoristinen sanonta tuokin. Ei ole kenenkään palstalaisen täällä keksimä.
        Muistaakseni oli Englannin sodanaikaisen pääministerin Churchillin keksimä.
        Ei pitäisi ottaa niin ano tai nimimerkki-kohtaisesti.
        Tämä nimimerkkiyhteisökään ei ole mikään henkilökohtainen.
        Turha tehdä elämää liian vaikeaksi.

        Samalla kogiikalla kaikki korppikselle kuittailut ovat vanhoja sanontoja, tuskin ihan uusia sanoja kukaan täällä keksii. Siis ihan turha uikuttaa, että nälvitään. Pitää kestää huumoria, varsinkin kun itse samanlaista viljelee. Jos rehellisyyden nimissä muille laukoo loukkauksia, pitää itse vastaanottaa niitä valittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin siitä syystä, että kirjoittaja mainitsee nimpparini. Ketä muuta hän tarkoittaisi?
        Mkr.

        Voi ei ja näin. Ei siinä sun digitaidosta ollut kyse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle kai pitäisi sitten rautalangasta vääntää vastaus tuohon kysymykseesi, mutta
        en viitsi heittää helmiä sioille.

        Hyvin sanottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha humoristinen sanonta tuokin. Ei ole kenenkään palstalaisen täällä keksimä.
        Muistaakseni oli Englannin sodanaikaisen pääministerin Churchillin keksimä.
        Ei pitäisi ottaa niin ano tai nimimerkki-kohtaisesti.
        Tämä nimimerkkiyhteisökään ei ole mikään henkilökohtainen.
        Turha tehdä elämää liian vaikeaksi.

        Kun joku sanoo jotain, pitää ymmärtää, että se on huumoria, paitsi, jos sen sanoo joku muu, se on loukkaus ja metafoora, ja jos joku ei kiirehdi .moittimaan kirjoittajaa, kulkee laput silmillä ja on puolensa valinnut.
        Täällä oppii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla kogiikalla kaikki korppikselle kuittailut ovat vanhoja sanontoja, tuskin ihan uusia sanoja kukaan täällä keksii. Siis ihan turha uikuttaa, että nälvitään. Pitää kestää huumoria, varsinkin kun itse samanlaista viljelee. Jos rehellisyyden nimissä muille laukoo loukkauksia, pitää itse vastaanottaa niitä valittamatta.

        Löysin luettavaa tiukkapipoille.

        Panisi se hiiri kissalle kellon, jos uskaltaisi. (Nurmes) (KRA)

        Paremp hittaene ku hättäene. (Kangasniemi) (KRA)

        Parempi kokema kun lukema. (Tuusniemi) (KRA)

        Parempi on hyvä päivä eessä kun takana. (Liminka) (KRA)

        Paska ei palijo hiivaa tartte, ennenkö se nousee. (Kuivaniemi) (KRA)

        Suomalainen ei usko, kun se katsoo silmällä, vaan sen pitää koittaa kouralla. (Lemi) (KRA)

        Varikses sanovat ja korppi olikin, silmän nokkas ja lensi pois. (Lapinlahti) (KRA)

        Varis on vanhanpiian pääskynen. (Kalanti) (KRA)

        Vierasha virheen näkköö. (Kivennapa) (KRA)

        Voi sielun rieska, kun sais tapella kirkossa ja purra pappia! (Ähtäri) (KVL)

        Yhyreksää laija hulluja ja mökkihöpöröt päälle. (Ilmajoki) (KRA)

        Yhyren kerran toista narraa, mutta ittensä iäksi. (Seinäjoki) (KRA)

        Yksi viimmeksi jää. (Kestilä) (KRA)


        Ymmärrys hoi, tuu puskasta pois! (Kurikka)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha humoristinen sanonta tuokin. Ei ole kenenkään palstalaisen täällä keksimä.
        Muistaakseni oli Englannin sodanaikaisen pääministerin Churchillin keksimä.
        Ei pitäisi ottaa niin ano tai nimimerkki-kohtaisesti.
        Tämä nimimerkkiyhteisökään ei ole mikään henkilökohtainen.
        Turha tehdä elämää liian vaikeaksi.

        Itse asiassa, Ano 14.11, taitaa olla Raamatusta tuo "helmiä sioille".
        Pitempi versio:
        "Alkaa antako koirille sitä, mikä pyhää on, älkää heittäkö helmiänne sikojen eteen etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa, käy kimppuunne ja raatele teitä"
        (tuosta käännöksestä on eri versioita), mutta ajatus on mielestäni tuo.)
        Ei paha..))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rautalangasta vääntöhän on Suomessa varsin yleinen leikkimielinen sanonta.
        Kuinka tuollaisestakin voi joku loukkaantua?
        Onkohan täällä liian tiukkapiposia (tiukkapipo on myös yleinen sanonta Suomessa)?

        Vääntää rautalangasta ei ole leikkimielinen. Sen sanoja viittaa vastapuolen ymmärtämättömyyteen. Mutta sehän ei takaa sitä, että sanonnan käyttäjä olisi yhtään viisaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääntää rautalangasta ei ole leikkimielinen. Sen sanoja viittaa vastapuolen ymmärtämättömyyteen. Mutta sehän ei takaa sitä, että sanonnan käyttäjä olisi yhtään viisaampi.

        Naurettava seliseli- kampanja menossa korpiksella anona. Koettaa omat ilkeytensä muuttaa loukattujen huumorintajuttomuudeksi. Se vain pahentaa hänen omaa asiaansa. Täällä on laaja kyllästyminen tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naurettava seliseli- kampanja menossa korpiksella anona. Koettaa omat ilkeytensä muuttaa loukattujen huumorintajuttomuudeksi. Se vain pahentaa hänen omaa asiaansa. Täällä on laaja kyllästyminen tilanteeseen.

        Huvittavia kyllä nuo korppiksen selitykset ja korppiksen lakeija kiertää jokaisen kommentin joka on ollut korppiksen kanssa eri mieltä. taitaa olla töpseli-pirre vai onko korppis itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittavia kyllä nuo korppiksen selitykset ja korppiksen lakeija kiertää jokaisen kommentin joka on ollut korppiksen kanssa eri mieltä. taitaa olla töpseli-pirre vai onko korppis itse?

        korppiksella ei ole enää lakeijaa, koska paloma ei pääse palstalle. Korppis on itse oma lakeijansa. Pitää muka taukoa, mutta eihän se pysty olemaan edes kahvihetkeä pysymään pois palstalta. Pitäähän päiviin jotain sisältöä saada.Luuleeko se Sellan ja muiden fiksujen kirjoittajien menevän tuohon halpaan? Siinäpähän kaivaa itseään yhä syvemmälle suohon. Omaan vetelään suohonsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääntää rautalangasta ei ole leikkimielinen. Sen sanoja viittaa vastapuolen ymmärtämättömyyteen. Mutta sehän ei takaa sitä, että sanonnan käyttäjä olisi yhtään viisaampi.

        Rautalankaa vääntäjän kyvystä riippuu, tuleeko lopputuloksesta ymmärrettävä.
        Pahasti on pelättävissä, että se on pelkkää sotkua.


      • Anonyymi
        UUSI

        Taitavat kaataa Nojatuolin. Kyllästyivät Korppiksen terrorisointiin ja jyräämiseen.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin luettavaa tiukkapipoille.

        Panisi se hiiri kissalle kellon, jos uskaltaisi. (Nurmes) (KRA)

        Paremp hittaene ku hättäene. (Kangasniemi) (KRA)

        Parempi kokema kun lukema. (Tuusniemi) (KRA)

        Parempi on hyvä päivä eessä kun takana. (Liminka) (KRA)

        Paska ei palijo hiivaa tartte, ennenkö se nousee. (Kuivaniemi) (KRA)

        Suomalainen ei usko, kun se katsoo silmällä, vaan sen pitää koittaa kouralla. (Lemi) (KRA)

        Varikses sanovat ja korppi olikin, silmän nokkas ja lensi pois. (Lapinlahti) (KRA)

        Varis on vanhanpiian pääskynen. (Kalanti) (KRA)

        Vierasha virheen näkköö. (Kivennapa) (KRA)

        Voi sielun rieska, kun sais tapella kirkossa ja purra pappia! (Ähtäri) (KVL)

        Yhyreksää laija hulluja ja mökkihöpöröt päälle. (Ilmajoki) (KRA)

        Yhyren kerran toista narraa, mutta ittensä iäksi. (Seinäjoki) (KRA)

        Yksi viimmeksi jää. (Kestilä) (KRA)


        Ymmärrys hoi, tuu puskasta pois! (Kurikka)

        Turha yritys Korppis, ei noita kukaan jaksa lukea.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Löysin luettavaa tiukkapipoille.

        Panisi se hiiri kissalle kellon, jos uskaltaisi. (Nurmes) (KRA)

        Paremp hittaene ku hättäene. (Kangasniemi) (KRA)

        Parempi kokema kun lukema. (Tuusniemi) (KRA)

        Parempi on hyvä päivä eessä kun takana. (Liminka) (KRA)

        Paska ei palijo hiivaa tartte, ennenkö se nousee. (Kuivaniemi) (KRA)

        Suomalainen ei usko, kun se katsoo silmällä, vaan sen pitää koittaa kouralla. (Lemi) (KRA)

        Varikses sanovat ja korppi olikin, silmän nokkas ja lensi pois. (Lapinlahti) (KRA)

        Varis on vanhanpiian pääskynen. (Kalanti) (KRA)

        Vierasha virheen näkköö. (Kivennapa) (KRA)

        Voi sielun rieska, kun sais tapella kirkossa ja purra pappia! (Ähtäri) (KVL)

        Yhyreksää laija hulluja ja mökkihöpöröt päälle. (Ilmajoki) (KRA)

        Yhyren kerran toista narraa, mutta ittensä iäksi. (Seinäjoki) (KRA)

        Yksi viimmeksi jää. (Kestilä) (KRA)


        Ymmärrys hoi, tuu puskasta pois! (Kurikka)

        Mistäpä löysit nämä sanonnat. Naurusta ei ole tulla loppua!!!
        Kiitos kevennyksestä. Täytyy kopsata nuo sanonnat talteen värssyvihkooni.
        tepa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        korppiksella ei ole enää lakeijaa, koska paloma ei pääse palstalle. Korppis on itse oma lakeijansa. Pitää muka taukoa, mutta eihän se pysty olemaan edes kahvihetkeä pysymään pois palstalta. Pitäähän päiviin jotain sisältöä saada.Luuleeko se Sellan ja muiden fiksujen kirjoittajien menevän tuohon halpaan? Siinäpähän kaivaa itseään yhä syvemmälle suohon. Omaan vetelään suohonsa.

        Eikö Makriina olekaan Korppiksen lakeija?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Makriina olekaan Korppiksen lakeija?

        Hyvä että kysyit. Selviää tämäkin asia.
        Yllätys.
        Olen ihan itsellinen eläkeläinen. Asun toisella puolen Suomea. Olen täyttänyt 90. Olen ollut kauinten tällä palstalla koko tästä porukasta. En tunne henkilökohtaisesti teistä ketään.
        Keskustellaanpa hetki arvelustasi. Ole ystävällinen, ja kerro minulle, mistä olet saanut tämän oudon käsityksen.
        Samalla voit perustella, mikä oikeus on kenelläkään . esim. sinulla, esittää tuollaisia kysymyksiä? Ja keneltä sitä edes kysyit?
        Alan väsyä siihen, että silmilleni tullaan hyppimään.
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että kysyit. Selviää tämäkin asia.
        Yllätys.
        Olen ihan itsellinen eläkeläinen. Asun toisella puolen Suomea. Olen täyttänyt 90. Olen ollut kauinten tällä palstalla koko tästä porukasta. En tunne henkilökohtaisesti teistä ketään.
        Keskustellaanpa hetki arvelustasi. Ole ystävällinen, ja kerro minulle, mistä olet saanut tämän oudon käsityksen.
        Samalla voit perustella, mikä oikeus on kenelläkään . esim. sinulla, esittää tuollaisia kysymyksiä? Ja keneltä sitä edes kysyit?
        Alan väsyä siihen, että silmilleni tullaan hyppimään.
        Mkr.

        Höllää jo nutturaa mkr! Tuohan on vain metafora, lakeija tarkoittaa oikesti miespalveljaa. Oletkohan huumorintajuton ja liian herkkähipiäinen kun noista vanhoista hauskoista sanonnoista loukkaannut? Puheen pitää olla ronskia ja suoraa, ei mitään kukkaiskieltä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Höllää jo nutturaa mkr! Tuohan on vain metafora, lakeija tarkoittaa oikesti miespalveljaa. Oletkohan huumorintajuton ja liian herkkähipiäinen kun noista vanhoista hauskoista sanonnoista loukkaannut? Puheen pitää olla ronskia ja suoraa, ei mitään kukkaiskieltä.

        Olen käyttänyt huumorintajuni loppuun näiden anojen törkeilyjen seurassa.
        Kuvittelitko, että en Promesan seuraajana varsin hyvin tiedä lakeijan ja sisäkön eroa? Jos asia aikaisemmin olisi minulle selvinnyt, niin nyt se on kyllä kirkastunut.

        En minä edes tiedä, mitä hauskoja sanontoja tarkoitat.

        Minä olen kyllästynyt siihen, että jokaista kommenttiani käsitellään alentavasti ja anonyymisti. Kaikkiin mielipiteisiinikin löytyy negatiivinen vastaus.
        Minä olen kyllästynyt, koska en alennu nimittelemään ketään, enkä käyttämään ronskia kieltä.
        Voinhan tietysti opetella. Opettajia riittää.
        Esimerkin voimalla.
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        demeter1 kirjoitti:

        Itse asiassa, Ano 14.11, taitaa olla Raamatusta tuo "helmiä sioille".
        Pitempi versio:
        "Alkaa antako koirille sitä, mikä pyhää on, älkää heittäkö helmiänne sikojen eteen etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa, käy kimppuunne ja raatele teitä"
        (tuosta käännöksestä on eri versioita), mutta ajatus on mielestäni tuo.)
        Ei paha..))

        Itse asiassa voimme todeta, että raamattuahan täällä vaan siteerataan, ja joka ei sitä ymmärrä, ei ole kunnon kristitty.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt huumorintajuni loppuun näiden anojen törkeilyjen seurassa.
        Kuvittelitko, että en Promesan seuraajana varsin hyvin tiedä lakeijan ja sisäkön eroa? Jos asia aikaisemmin olisi minulle selvinnyt, niin nyt se on kyllä kirkastunut.

        En minä edes tiedä, mitä hauskoja sanontoja tarkoitat.

        Minä olen kyllästynyt siihen, että jokaista kommenttiani käsitellään alentavasti ja anonyymisti. Kaikkiin mielipiteisiinikin löytyy negatiivinen vastaus.
        Minä olen kyllästynyt, koska en alennu nimittelemään ketään, enkä käyttämään ronskia kieltä.
        Voinhan tietysti opetella. Opettajia riittää.
        Esimerkin voimalla.
        Mkr.

        Älä nyt kuitenkaan ala sitä v-sanaa kirjoittelemaan. Siitäkin, kun on opetusta tullut. :)


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Makriina olekaan Korppiksen lakeija?

        Makriina on nainen jolla pitkät hiukset nutturalla. olisiko entinen hippi, kun puhuu kukkaiskieltä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä nuo sinunkin korvapuustin syömiset on evvk!!

        Sinähän syötkin munkkeja Korppis.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käyttänyt huumorintajuni loppuun näiden anojen törkeilyjen seurassa.
        Kuvittelitko, että en Promesan seuraajana varsin hyvin tiedä lakeijan ja sisäkön eroa? Jos asia aikaisemmin olisi minulle selvinnyt, niin nyt se on kyllä kirkastunut.

        En minä edes tiedä, mitä hauskoja sanontoja tarkoitat.

        Minä olen kyllästynyt siihen, että jokaista kommenttiani käsitellään alentavasti ja anonyymisti. Kaikkiin mielipiteisiinikin löytyy negatiivinen vastaus.
        Minä olen kyllästynyt, koska en alennu nimittelemään ketään, enkä käyttämään ronskia kieltä.
        Voinhan tietysti opetella. Opettajia riittää.
        Esimerkin voimalla.
        Mkr.

        Kysyppä mkr näistä hauskoista sanonnoista ystävältäsi korppikselta. Hän kun esimerkiksi haistatteli haravanvarren pituista paskaa, niin selitti sen olevan äitinsä hauska vanha sanonta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppä mkr näistä hauskoista sanonnoista ystävältäsi korppikselta. Hän kun esimerkiksi haistatteli haravanvarren pituista paskaa, niin selitti sen olevan äitinsä hauska vanha sanonta.

        Kuinka monta vuotta oletkaan siitä häntä muistuttanut?
        Sinusta se on hauska ja mieleenpainuva.
        Outo ajatus kuitenkin, että se olisi ystävyyden alku.
        Minä en edes ole ollut mukana siinä keskustelussa.
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän syötkin munkkeja Korppis.

        Joka suupalan korppis rabortoi tänne ennen kuin ehtii sitä edes hotkaista. Muilla on sentään kunnon keittiön pöydät joilta normaalisti syödään, mutta on kai hienompaa syödä ”meidän kaupunkikotimme parvekkeellamme. ”


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka suupalan korppis rabortoi tänne ennen kuin ehtii sitä edes hotkaista. Muilla on sentään kunnon keittiön pöydät joilta normaalisti syödään, mutta on kai hienompaa syödä ”meidän kaupunkikotimme parvekkeellamme. ”

        Korppis "postaa" kaiken Nojatuoliin. Kuvittelee, että kaikki Nojatuolin lukijat ja kirjoittajat ovat hänen seuraajiaan. Siksi on kateellinen, kun Sella tai joku muu saa huomiota. Se on pois hänen seurannastaan 😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Korppis "postaa" kaiken Nojatuoliin. Kuvittelee, että kaikki Nojatuolin lukijat ja kirjoittajat ovat hänen seuraajiaan. Siksi on kateellinen, kun Sella tai joku muu saa huomiota. Se on pois hänen seurannastaan 😂

        Mihin hän kahvipirtin seuraajia tarvitsee, kun jollain toisella foorumilla oli 700 kehua? Ja niitä foorumeita on monia muitakin. ja kaikilla satoja ihailijoita!


    • Anonyymi

      Koska en ole kuin puolivuotta seurannut palstaa kertokaa miten paha ihminen on mainitsemanne korppis. Pitääkö varoa mitä kirjoittaa, että ei saa hänestä vihamiestä.

      • Anonyymi

        Kyllä puolessa vuodessa jo pitäisi huomata.


      • Anonyymi

        Ei Korppiksella mitään vihakohteita ole - ei ole mitenkään vihamielinen ketään kohtaan.
        Täällä on vain niin herkkäsieluisia ja jonkinasteista vihaa pintansa alla kantavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puolessa vuodessa jo pitäisi huomata.

        Tämä ketjukin valaisee jo paljon. Jyrä ja apujyrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ketjukin valaisee jo paljon. Jyrä ja apujyrä.

        Mitä tarkoittaa jyrä ja kuka on apujyrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puolessa vuodessa jo pitäisi huomata.

        Minä myös olen ollut puolisen vuotta palstalla, enkä ole muissakaan ikäryhmissä vieraillut, saati osallistunut keskusteluihin.

        Jonkin aikaa lueskelin keskusteluja ja muistaakseni kirjallisuus keskusteluun osallistuin ensimmäisen kerran mainitsemalla edesmenneen ystäväni Laila Hirvisaaren tuotannosta.

        Muutaman aloituksenkin tein itse ja ne saivat hieman myönteistäkin palautetta.

        Kun aloin aktiivisemmin osallistua keskusteluihin huomasin, että myönteisen palautteen antaminen jonkun rekatun kirjoituksiin sai aikaan itseeni kohdistuvaa spekulointia.

        Koska en lue vuosien takaisia kirjoituksia kenestäkään kirjoittajasta ei minulla ole ennakkoluuloja ketään kohtaan, vaan ne kirjoitukset jotka ovat mielestäni asiallisia ja hauskojakin ovat sellaisia joita kommentoin.

        Näihin juupas eipäs jähinöihin ja arkistojen kaiveluihin en osallistu, hyppään yli ja
        joko kirjoitan omasta tylsästä elämästäni tai katselen muita keskusteluja.

        Sinänsä harmi tälle Sellan keskustelulle kun se tuntuu kuihtuvan aiheiltaan kun mielenkiintoiset ihmiset harventavat vierailujaan ja osallistumistaan keskusteluihin.

        Koeta Sella jaksaa vielä tämän ketjun koossa pitämistä, onhan meitä vielä useita, jotka todella arvostamme työtäsi.
        T tepa


      • Anonyymi

        jatka vain korppiksen lipomista, tepa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatka vain korppiksen lipomista, tepa.

        Sillälailla!!!

        Nyt palstaa jo päivien ajan terrorisoinut hämmentäjä löysi seuraavan kohteensa eli tepan. Kiirettä pitää sinulla kun käyt vuoronperään kaikki vakikirjoittajat läpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillälailla!!!

        Nyt palstaa jo päivien ajan terrorisoinut hämmentäjä löysi seuraavan kohteensa eli tepan. Kiirettä pitää sinulla kun käyt vuoronperään kaikki vakikirjoittajat läpi

        ja jatkaa jatkaa…sinäkin puskasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillälailla!!!

        Nyt palstaa jo päivien ajan terrorisoinut hämmentäjä löysi seuraavan kohteensa eli tepan. Kiirettä pitää sinulla kun käyt vuoronperään kaikki vakikirjoittajat läpi

        Villi veikkaus, että on vastaveto tuolle, joka käy läpi Korppiksen kanssa erimieltä olleet moittimassa. Minäkin olen saanut nyt "seuraajan" :) Yhden vain.
        Tässä käy pian niin, että Nojatuoli on nurin. Pientä rajaa, jos mielitte näin näpsäkän kirjoitusalustan pitää.
        Tepa on ystävällinen kaikille.
        /brinkkala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villi veikkaus, että on vastaveto tuolle, joka käy läpi Korppiksen kanssa erimieltä olleet moittimassa. Minäkin olen saanut nyt "seuraajan" :) Yhden vain.
        Tässä käy pian niin, että Nojatuoli on nurin. Pientä rajaa, jos mielitte näin näpsäkän kirjoitusalustan pitää.
        Tepa on ystävällinen kaikille.
        /brinkkala

        Korppis itsehän tuo on. Hän ilkeilee ja provoilee ja saa muutamat peräänsä ja näin hän saa eloa tyhjään päiväänsä, joten ei kannattaisi olla hänen seuraneitinään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villi veikkaus, että on vastaveto tuolle, joka käy läpi Korppiksen kanssa erimieltä olleet moittimassa. Minäkin olen saanut nyt "seuraajan" :) Yhden vain.
        Tässä käy pian niin, että Nojatuoli on nurin. Pientä rajaa, jos mielitte näin näpsäkän kirjoitusalustan pitää.
        Tepa on ystävällinen kaikille.
        /brinkkala

        Tepa todellakin sai heti hyvää vastakaikua ja on ollut kaikille ystävällinen ja huomaavainen, myös anoille ja korppikselle. Hänellä on myös paljon annettavaa, puutarhasta, luonnosta, kirjallisuudesta jne. . Nyt on tainnut silmät aueta hänelläkin. Nojatuolissakin korppis on saanut asiallista kohtelua, mikäli on itse ollut asiallinen, Sella on todella avarakatseinen , mutta rajansa kaikella


      • Anonyymi
        UUSI

        Kyllä kannattaa varoa. Korppis kostaa jaikille, jitka ovat erimieltä hänen kanssaan. On myös lyönyt oukeasti paistinpannulla jotain päähän. Kaatanut alakoulussa tytön kuralätäkköön, koska oli kadehtinut tytön kaunista mekkoa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Miksi et allekirjoittanut tätä kirjoitustasi, tepa?
        Kaksinaamaisuutesi on tunnistettu jo aikaa sitten.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillälailla!!!

        Nyt palstaa jo päivien ajan terrorisoinut hämmentäjä löysi seuraavan kohteensa eli tepan. Kiirettä pitää sinulla kun käyt vuoronperään kaikki vakikirjoittajat läpi

        Täällä ei ole mitään hämmentäjää vaan palstajyrä apujyränsä kanssa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa varoa. Korppis kostaa jaikille, jitka ovat erimieltä hänen kanssaan. On myös lyönyt oukeasti paistinpannulla jotain päähän. Kaatanut alakoulussa tytön kuralätäkköön, koska oli kadehtinut tytön kaunista mekkoa.

        Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa😆


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei ole mitään hämmentäjää vaan palstajyrä apujyränsä kanssa.

        Molemmilla jyrillä on hyvin samankaltaisia piirteitä.
        Lipovat toisiaan, asettuvat ylimielisesti muiden yläpuolelle. Jyräävät periksiantamatta vaikka ovat väärässä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et allekirjoittanut tätä kirjoitustasi, tepa?
        Kaksinaamaisuutesi on tunnistettu jo aikaa sitten.

        Miksi tepan olisi pitänyt minun kurjoitukseni allekirjoittaa? Vainoharhaisuutesi vaan pahenee, kristallipallosi pahasti paskhan peitossa. Vie se kapunkiasuntonne tiskikoneeseen!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Molemmilla jyrillä on hyvin samankaltaisia piirteitä.
        Lipovat toisiaan, asettuvat ylimielisesti muiden yläpuolelle. Jyräävät periksiantamatta vaikka ovat väärässä.

        Ja kumpikin unohtaa valikoidusti, mitä on tullut kirjoitettua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Korppiksella mitään vihakohteita ole - ei ole mitenkään vihamielinen ketään kohtaan.
        Täällä on vain niin herkkäsieluisia ja jonkinasteista vihaa pintansa alla kantavia.

        Kei tosiaan herkkyydestä mitään tiedä, siksi jyrää armotta . Näyttää olevan yleisvihsinen ja katkeroitunut ihmispolo, umpimähkään sohii kristallipallon vihjeiden mukaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Korppiksella mitään vihakohteita ole - ei ole mitenkään vihamielinen ketään kohtaan.
        Täällä on vain niin herkkäsieluisia ja jonkinasteista vihaa pintansa alla kantavia.

        Elä viitti nostaa itseäsi puskasta anona, Korppis. Kaikkihan väkivaltaisuutesi tietää ja vihasi sanoit itse aistivasi.


    • Anonyymi

      Kaiken maailman nimimerkitkin ne luulee olevansa vaikka mitä, eikä ne ole kuin pelkkiä nimimerkkejä vaan.
      Näin protestilaulua mukaillen.

      • Anonyymi

        Röyhkein ottanut nikikseenkuuluisan kirjailijan nimityksen .


      • Anonyymi

        Älä ny, tännehän, kaikenlaisen rahvaan käytössä olevalle somealustalle pyritään luomaan korkeakulttuurinen nimimerkki-sivilisaatio.


    • Anonyymi

      Vaan ihanan leppoisaa iltaa taas. Ne ovat hyviä nämä sadepäivät, nyt ropisee oikein rapsakasti, kuulen. Aina kun upean aurinkoisen
      paratiisimaisen päivän jälkeen tulee sadesää, niin se kummasti tekee rauhaisan olon.

      Tänäänkin on tullut kuuneltua vain kirjaa LUOPUNEET ja sitten kuuntelin podcastin ,kun Jare Tiihosta haastateltiin. Siinä on viisas menestynyt mies.

      Mutta, niinkuin huomaatte , moninainen on minun ajatuksenjuoksu. Ei, en kuulu mihinkään uskonlahkoon, koska aina olen ajatellut , ettei kukaan ole toistaan parempi. Suora rukousyhteys Jumalaan ( tai mikä kullakin lie) , toimii mulla.

      Kas ,kun mummini oli syntynyt v 1880 ja hän kun laulaa kajautteli mm , Kodista laulun minä laulan mm , ja muitakin Siionin virsiä..ovat muuten aikas svengaavia ja laulettavia ( kuulin ,kun pani kuulumaan suviseuroista niitä lauluosioita. Minä näillä huvitan aina joskus perhekuntaani ja kajauttelen lapsille ja lapsenlapsille.. täytyy niitä perinteitä ylläpitää , vaikka pilke silmäkulmassakin🤗

      Non niin, hiukan vaan jutun juurta ja ,,,🤭lopetan.

      • Anonyymi

        Tuo onkin hyvä perinne ja vaikka ihan perintö laulaa lastenlastenlapsille, niitäkin on jo siunaantunut. Ennen sitä lapsille ja lastenlapsille samat laulut ja virret. Ne itsekkin äidiltä sain. Täällä Pohjantähden alla ja Mua siipeis suojaan kätke ja Herraa hyvää kiittäkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo onkin hyvä perinne ja vaikka ihan perintö laulaa lastenlastenlapsille, niitäkin on jo siunaantunut. Ennen sitä lapsille ja lastenlapsille samat laulut ja virret. Ne itsekkin äidiltä sain. Täällä Pohjantähden alla ja Mua siipeis suojaan kätke ja Herraa hyvää kiittäkää.

        Katsoin Netflixistä bhutanilaisen elokuvan, jossa oli muutama kohtaus koulusta. Mukava kuulla bhutaniksi lastenlaulu " Piippolan vaarilla oli talo, hiiala hiiala hoi". 😀
        Musiikki kuuluu kaikkialle.
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin Netflixistä bhutanilaisen elokuvan, jossa oli muutama kohtaus koulusta. Mukava kuulla bhutaniksi lastenlaulu " Piippolan vaarilla oli talo, hiiala hiiala hoi". 😀
        Musiikki kuuluu kaikkialle.
        Mkr.

        Musiikkia kuunneltiin minunkin lapsuuskodissani paljon. Kylällä oli pelimanni -40 luvulla joka vingutteli viulua ja soitti nurkkatansseissa sota-aikana kun oli tanssikielto.

        Minä olin aika pieni vielä kun pelimanni kävi meilläkin jossain illanvietossa esiintymässä.
        Soitto oli sellaista kansan pelimannien tyylistä ja luultavasti niihin ei ollut sanoitustakaan.

        Äidilläni oli kaunis sopraano ääni ja hän lauloi usein, lähinnä kansanlauluja.

        Minä en ole perinyt äitini tarkkaa sävelkorvaa ja äiti huomauttikin aina kun lauloin väärin harjoitellessani koulun juhlien kaksinlaulu esitystä koulutoverini Ailin kanssa jolla oli puhtaampi sävelkorva.

        Kun lapseni olivat pieniä lauloin paljon, sen ajan iskelmiä ja lastenlauluja.
        Joskus tyttäreni sanoi, äiti älä laula. Olin varmaan vetänyt railakkaasti nuotin vierestä.

        Kumma juttu kun kirkkokuoroon pyydettiin laulamaan, olin kymmenisen vuotta kunnes älysin itse erota kun huomasin etten pysy äänessä, siirryttyäni sopraanosta alttoon.

        Nyt pärjäävät artisteina sellaisetkin laulajat joiden esiintyminen ei perustu lauluääneen ja sen sävelpuhtauteen, vaan muihin ansioihin.
        Hyvää alkupäivää kaikille!
        tepa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Musiikkia kuunneltiin minunkin lapsuuskodissani paljon. Kylällä oli pelimanni -40 luvulla joka vingutteli viulua ja soitti nurkkatansseissa sota-aikana kun oli tanssikielto.

        Minä olin aika pieni vielä kun pelimanni kävi meilläkin jossain illanvietossa esiintymässä.
        Soitto oli sellaista kansan pelimannien tyylistä ja luultavasti niihin ei ollut sanoitustakaan.

        Äidilläni oli kaunis sopraano ääni ja hän lauloi usein, lähinnä kansanlauluja.

        Minä en ole perinyt äitini tarkkaa sävelkorvaa ja äiti huomauttikin aina kun lauloin väärin harjoitellessani koulun juhlien kaksinlaulu esitystä koulutoverini Ailin kanssa jolla oli puhtaampi sävelkorva.

        Kun lapseni olivat pieniä lauloin paljon, sen ajan iskelmiä ja lastenlauluja.
        Joskus tyttäreni sanoi, äiti älä laula. Olin varmaan vetänyt railakkaasti nuotin vierestä.

        Kumma juttu kun kirkkokuoroon pyydettiin laulamaan, olin kymmenisen vuotta kunnes älysin itse erota kun huomasin etten pysy äänessä, siirryttyäni sopraanosta alttoon.

        Nyt pärjäävät artisteina sellaisetkin laulajat joiden esiintyminen ei perustu lauluääneen ja sen sävelpuhtauteen, vaan muihin ansioihin.
        Hyvää alkupäivää kaikille!
        tepa

        Minulta jäi laulut laulamatta, kun pieni esikoiseni aikanaan pani kätensä suuni eteen ja sanoi_ Älä laula.
        Hän oli huono syömään, ja valttini lautasen tyhjentämiseen oli uhkaus; Syötkö vai laulanko?
        Mkr.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin Netflixistä bhutanilaisen elokuvan, jossa oli muutama kohtaus koulusta. Mukava kuulla bhutaniksi lastenlaulu " Piippolan vaarilla oli talo, hiiala hiiala hoi". 😀
        Musiikki kuuluu kaikkialle.
        Mkr.

        Huomenet, vaikka taitaa aamu jo menojaan mennä ja aamupäivä edessä.
        Tänään kampaajalla käynti, hiukseni lyhenee, on uskottava, että ei minua pidemmät hiukset pue, kun en vielä niitä jaksa laittaa, tukka pois ja linnaan;)
        Olen muutenkin hieman nurjalla mielin näistä nykyisistä pitkistä hevosen harjoista, jotka ei aina sovi kaikille, toisaalta muoti on muoti ja sallittavaa.
        Vahva, kiiltävä hius on kaunis, kun näkee, että se on hoidettu hyvin ja kaikki kauniit letitykset saa kauniin kruunun pään päälle.
        Onhan se niinkin, että tätäkään kauneutta ei kaikille suoda, on tyydyttävä vähempään, kuten muissakin asioissa ja kaiken oppii hyväksymään.

        Brinkkalalla on kissa piikana, aika mennyt hyvin ja uiminenkin on tullut kuvioihin mukaan ja oikein meren aalloilla.
        Voi olla niinkin, miten sanoit brinkkala, asiat olisi saatava pois mielestä, ennen kuin voisimme palata nojatuoli ilmapiiriin.
        Vihaa ei kuitenkaan voi tuntea tuntemattomiin ihmisiin, tai ainakaan minä en voi sanoa vihaavani ketään ketjussa, ihmettelen ja ymmärtämistä kaipaan.
        Virheeni tunnustan, kun sen rautalanka väännön esiin otin, mutta totta se oli ja kuten sanoin ei sekään vihaan asti mietteitä laittanut.
        Olen kovin hämmästynyt ja pahoillani, että ketju täyttyy näiden ikävien asioiden myötä ja se empatian puute mikä viesteistä heijastuu on pelottava.

        Demeter samoin kuin mkr ovat saaneet sen tuntea, kumpikin syyttömiä asiaan mistä moitteet on annettu, omia asioita kertoillen olemme kirjoitelleet, ei pilkan kohteeksi olla tarkoittaneet.
        Mukaan myöhemmin tulleet eivät voi millään tietää noita ikäviä huomautuksia mitä vuosien varrella olemme saaneet vastaanottaa, huumorina esitettyinä, minun huumori ei niistä hymyn aihetta ole löytänyt.
        Se että yritän siitä rauhasta ja sopuisasti kirjoittamisesta puhua, johtuu juuri näistä ikävistä kommenteista, ei kellään ole oikeutta jatkuvasti kaataa loskaa toisten niskaan. keskustelu on aivan toista.

        Tepan osallistuminen ketjuun on tervetullut, monia asioita osaat valistaa, mikä minulta esimerkiksi on jäänyt oppimatta, aina uusi tieto voi olla tarpeen, joskin sanotaan, että tieto lisää tuskaa, ei pidä kaiken osalta paikkaansa.
        Kysynkin onko sinulla tietoa petunien osalta, miksi niistä tulee tahmeita ja voivat huonosti, eilen suihkutin pelkällä vedellä, ei tuloksia näy.
        Komeassa kukassa, mutta jotenkin nuukahtaneita, vaikka vettä saavat.

        Minä aika harvoin lauluun asti pääsen, mutta aina soi musiikki ja mielelläni virsiäkin kuuntelen, aika paljon osaankin, jäi äidiltä perinnöksi.
        Samankaltainen on yhteyteni kuin sinulla ano 21,09.

        Yritetään rauhoittaa ilmapiiri ja jatketaan toivoen kaiken ennalleen tulevan.
        Jospa nämä häiriö tekijät mitkä kiusana on ollut, väistyvät ja kesästä ja sen tapahtumisista voimme sopuisasti kertoilla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenet, vaikka taitaa aamu jo menojaan mennä ja aamupäivä edessä.
        Tänään kampaajalla käynti, hiukseni lyhenee, on uskottava, että ei minua pidemmät hiukset pue, kun en vielä niitä jaksa laittaa, tukka pois ja linnaan;)
        Olen muutenkin hieman nurjalla mielin näistä nykyisistä pitkistä hevosen harjoista, jotka ei aina sovi kaikille, toisaalta muoti on muoti ja sallittavaa.
        Vahva, kiiltävä hius on kaunis, kun näkee, että se on hoidettu hyvin ja kaikki kauniit letitykset saa kauniin kruunun pään päälle.
        Onhan se niinkin, että tätäkään kauneutta ei kaikille suoda, on tyydyttävä vähempään, kuten muissakin asioissa ja kaiken oppii hyväksymään.

        Brinkkalalla on kissa piikana, aika mennyt hyvin ja uiminenkin on tullut kuvioihin mukaan ja oikein meren aalloilla.
        Voi olla niinkin, miten sanoit brinkkala, asiat olisi saatava pois mielestä, ennen kuin voisimme palata nojatuoli ilmapiiriin.
        Vihaa ei kuitenkaan voi tuntea tuntemattomiin ihmisiin, tai ainakaan minä en voi sanoa vihaavani ketään ketjussa, ihmettelen ja ymmärtämistä kaipaan.
        Virheeni tunnustan, kun sen rautalanka väännön esiin otin, mutta totta se oli ja kuten sanoin ei sekään vihaan asti mietteitä laittanut.
        Olen kovin hämmästynyt ja pahoillani, että ketju täyttyy näiden ikävien asioiden myötä ja se empatian puute mikä viesteistä heijastuu on pelottava.

        Demeter samoin kuin mkr ovat saaneet sen tuntea, kumpikin syyttömiä asiaan mistä moitteet on annettu, omia asioita kertoillen olemme kirjoitelleet, ei pilkan kohteeksi olla tarkoittaneet.
        Mukaan myöhemmin tulleet eivät voi millään tietää noita ikäviä huomautuksia mitä vuosien varrella olemme saaneet vastaanottaa, huumorina esitettyinä, minun huumori ei niistä hymyn aihetta ole löytänyt.
        Se että yritän siitä rauhasta ja sopuisasti kirjoittamisesta puhua, johtuu juuri näistä ikävistä kommenteista, ei kellään ole oikeutta jatkuvasti kaataa loskaa toisten niskaan. keskustelu on aivan toista.

        Tepan osallistuminen ketjuun on tervetullut, monia asioita osaat valistaa, mikä minulta esimerkiksi on jäänyt oppimatta, aina uusi tieto voi olla tarpeen, joskin sanotaan, että tieto lisää tuskaa, ei pidä kaiken osalta paikkaansa.
        Kysynkin onko sinulla tietoa petunien osalta, miksi niistä tulee tahmeita ja voivat huonosti, eilen suihkutin pelkällä vedellä, ei tuloksia näy.
        Komeassa kukassa, mutta jotenkin nuukahtaneita, vaikka vettä saavat.

        Minä aika harvoin lauluun asti pääsen, mutta aina soi musiikki ja mielelläni virsiäkin kuuntelen, aika paljon osaankin, jäi äidiltä perinnöksi.
        Samankaltainen on yhteyteni kuin sinulla ano 21,09.

        Yritetään rauhoittaa ilmapiiri ja jatketaan toivoen kaiken ennalleen tulevan.
        Jospa nämä häiriö tekijät mitkä kiusana on ollut, väistyvät ja kesästä ja sen tapahtumisista voimme sopuisasti kertoilla.

        Sella. kysyit petunioista. Teoriassa tiedän paljonkin, käytännössä menee usein pieleen näissä kasviasioissakin. Valistunut arvaus kuitenkin on, kirvat imevät voiman ja siksi kukat nuukahtavat. Auttaisikohan Raid, jos huomaat kirvoja jotka ovat pieniä vihreitä, tai ruskehtavia ötököitä.
        tepa


      • Anonyymi
        UUSI
        Sel-la kirjoitti:

        Huomenet, vaikka taitaa aamu jo menojaan mennä ja aamupäivä edessä.
        Tänään kampaajalla käynti, hiukseni lyhenee, on uskottava, että ei minua pidemmät hiukset pue, kun en vielä niitä jaksa laittaa, tukka pois ja linnaan;)
        Olen muutenkin hieman nurjalla mielin näistä nykyisistä pitkistä hevosen harjoista, jotka ei aina sovi kaikille, toisaalta muoti on muoti ja sallittavaa.
        Vahva, kiiltävä hius on kaunis, kun näkee, että se on hoidettu hyvin ja kaikki kauniit letitykset saa kauniin kruunun pään päälle.
        Onhan se niinkin, että tätäkään kauneutta ei kaikille suoda, on tyydyttävä vähempään, kuten muissakin asioissa ja kaiken oppii hyväksymään.

        Brinkkalalla on kissa piikana, aika mennyt hyvin ja uiminenkin on tullut kuvioihin mukaan ja oikein meren aalloilla.
        Voi olla niinkin, miten sanoit brinkkala, asiat olisi saatava pois mielestä, ennen kuin voisimme palata nojatuoli ilmapiiriin.
        Vihaa ei kuitenkaan voi tuntea tuntemattomiin ihmisiin, tai ainakaan minä en voi sanoa vihaavani ketään ketjussa, ihmettelen ja ymmärtämistä kaipaan.
        Virheeni tunnustan, kun sen rautalanka väännön esiin otin, mutta totta se oli ja kuten sanoin ei sekään vihaan asti mietteitä laittanut.
        Olen kovin hämmästynyt ja pahoillani, että ketju täyttyy näiden ikävien asioiden myötä ja se empatian puute mikä viesteistä heijastuu on pelottava.

        Demeter samoin kuin mkr ovat saaneet sen tuntea, kumpikin syyttömiä asiaan mistä moitteet on annettu, omia asioita kertoillen olemme kirjoitelleet, ei pilkan kohteeksi olla tarkoittaneet.
        Mukaan myöhemmin tulleet eivät voi millään tietää noita ikäviä huomautuksia mitä vuosien varrella olemme saaneet vastaanottaa, huumorina esitettyinä, minun huumori ei niistä hymyn aihetta ole löytänyt.
        Se että yritän siitä rauhasta ja sopuisasti kirjoittamisesta puhua, johtuu juuri näistä ikävistä kommenteista, ei kellään ole oikeutta jatkuvasti kaataa loskaa toisten niskaan. keskustelu on aivan toista.

        Tepan osallistuminen ketjuun on tervetullut, monia asioita osaat valistaa, mikä minulta esimerkiksi on jäänyt oppimatta, aina uusi tieto voi olla tarpeen, joskin sanotaan, että tieto lisää tuskaa, ei pidä kaiken osalta paikkaansa.
        Kysynkin onko sinulla tietoa petunien osalta, miksi niistä tulee tahmeita ja voivat huonosti, eilen suihkutin pelkällä vedellä, ei tuloksia näy.
        Komeassa kukassa, mutta jotenkin nuukahtaneita, vaikka vettä saavat.

        Minä aika harvoin lauluun asti pääsen, mutta aina soi musiikki ja mielelläni virsiäkin kuuntelen, aika paljon osaankin, jäi äidiltä perinnöksi.
        Samankaltainen on yhteyteni kuin sinulla ano 21,09.

        Yritetään rauhoittaa ilmapiiri ja jatketaan toivoen kaiken ennalleen tulevan.
        Jospa nämä häiriö tekijät mitkä kiusana on ollut, väistyvät ja kesästä ja sen tapahtumisista voimme sopuisasti kertoilla.

        Kyllä sinä Sel-la olet itse todellinen rauhan lähettiläs. Hyvää mieltä jaksat ylläpitää ja esimerkilläsi ja läsnäolollasi rakentaa sopuisampaa yhteisöä meille kaikille.

        Kun se rikotaan se tuntuu melkein pyhäinhäväistykseltä. Tahtoisin uskoa, että tuo "häirintä"on ainakin osaltaan tahatonta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että se polkee jo muiden oikeuksia, jollaiseksi katson tietyn kirjoitusrauhan takaamisen kaikille.

        Sel-la, Makriina ja varmasti monet muutkin ovat sitä toivoneet, nätisti sen puolesta puhuneet, mutta aina vain tulee näitä ryöpsähdyksiä, hyvin usein "joku" toimii julistuksensa mukaisesti: palsta on hänen, eikä "erityisen", osaavan elämän kuvauksista tule loppua. Siihen moni kirjoittaja on ärsyyntynyt, etenkin kun kuvaus usein on omahyväistä ja provosoivaa ja vastakkainasettelun aikaansaaminen tuntuisi olevan viestittelyn päätavoite.
        Korppista kun vain "huvittaa" muiden kriittiset viestit, jotka tietysti liittyvät heidän omaan problematiikkaansa.

        Minusta tuo edellinen Nojatuoli, Anojen viestit, valottivat ja kuvasivat hyvin korppiksen palstakäyttäytymistä ja tekivät ymmärrettäväksi myös nuo ikävät palautteet, joita hän täällä saa. Ja samaa ajattelen kuin Sel-la: jos itse olisin niiden kohde, lähtisin kiireesti pois palstalta. On siis pakko päätellä, että korppis viihtyy epäsovussa, tarvitsee sitä ja kokee ylemmyyttä kun pystyy - tai ainakin kuvittelee pystyvänsä - iskemään takaisin,
        selviytymään "voittajana" paljolti itse aiheuttamassaan konfliktissa. Itse hän on valistanut muita, kertonut, että täällä kilpaillaan siitä, kuka lyö toiselta luun kurkuun, sanoo viimeisen sanan.
        "Huumoria" tietenkin taas, mutta ehkä totta toinen puoli.

        Nuo sivupersoonat jotka ovat viime aikoina ilmestyneet ketjuihin sättimään kritiikkiä esittäneitä, vaikuttavat kyllä koppiksen itsensä kirjoittamilta.
        Siitä ei tietenkään voi olla varma, enkä tahtoisi syyllistää niitä, jotka näkevät asiat toisin, ja ainakin rekatut kirjoittajat saavat maksaa osallisuudestaan, eikä sekään minusta hyvältä tunnu.
        No. Palstarauhaa on tavoiteltu ainakin niin kauan kuin itse olen täällä kirjoitellut ja ajattelen, että jos jossakin, niin täällä, Sel-lan ketjussa, se voisi löytyäkin. On sitä hetkellisesti ollutkin ja senvuoksi sen eteen kannattaisi mielestäni ponnistella, vai eikö?

        En tarkoita, että palstarauha tai sen puute, olisi kiinni yhdestä henkilöstä, mutta viime aikoina on kyllä siltä tuntunut. Kuten koppis itse on kirjoittanut, hänen ilmestymisensä palstalle noteerataan, se saa säpinää aikaiseksi. Se kai sitten palvelee häntä, mutta palveleeko se muita, meitä kahdeksankymppisiä ?
        demeter1


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä Sel-la olet itse todellinen rauhan lähettiläs. Hyvää mieltä jaksat ylläpitää ja esimerkilläsi ja läsnäolollasi rakentaa sopuisampaa yhteisöä meille kaikille.

        Kun se rikotaan se tuntuu melkein pyhäinhäväistykseltä. Tahtoisin uskoa, että tuo "häirintä"on ainakin osaltaan tahatonta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että se polkee jo muiden oikeuksia, jollaiseksi katson tietyn kirjoitusrauhan takaamisen kaikille.

        Sel-la, Makriina ja varmasti monet muutkin ovat sitä toivoneet, nätisti sen puolesta puhuneet, mutta aina vain tulee näitä ryöpsähdyksiä, hyvin usein "joku" toimii julistuksensa mukaisesti: palsta on hänen, eikä "erityisen", osaavan elämän kuvauksista tule loppua. Siihen moni kirjoittaja on ärsyyntynyt, etenkin kun kuvaus usein on omahyväistä ja provosoivaa ja vastakkainasettelun aikaansaaminen tuntuisi olevan viestittelyn päätavoite.
        Korppista kun vain "huvittaa" muiden kriittiset viestit, jotka tietysti liittyvät heidän omaan problematiikkaansa.

        Minusta tuo edellinen Nojatuoli, Anojen viestit, valottivat ja kuvasivat hyvin korppiksen palstakäyttäytymistä ja tekivät ymmärrettäväksi myös nuo ikävät palautteet, joita hän täällä saa. Ja samaa ajattelen kuin Sel-la: jos itse olisin niiden kohde, lähtisin kiireesti pois palstalta. On siis pakko päätellä, että korppis viihtyy epäsovussa, tarvitsee sitä ja kokee ylemmyyttä kun pystyy - tai ainakin kuvittelee pystyvänsä - iskemään takaisin,
        selviytymään "voittajana" paljolti itse aiheuttamassaan konfliktissa. Itse hän on valistanut muita, kertonut, että täällä kilpaillaan siitä, kuka lyö toiselta luun kurkuun, sanoo viimeisen sanan.
        "Huumoria" tietenkin taas, mutta ehkä totta toinen puoli.

        Nuo sivupersoonat jotka ovat viime aikoina ilmestyneet ketjuihin sättimään kritiikkiä esittäneitä, vaikuttavat kyllä koppiksen itsensä kirjoittamilta.
        Siitä ei tietenkään voi olla varma, enkä tahtoisi syyllistää niitä, jotka näkevät asiat toisin, ja ainakin rekatut kirjoittajat saavat maksaa osallisuudestaan, eikä sekään minusta hyvältä tunnu.
        No. Palstarauhaa on tavoiteltu ainakin niin kauan kuin itse olen täällä kirjoitellut ja ajattelen, että jos jossakin, niin täällä, Sel-lan ketjussa, se voisi löytyäkin. On sitä hetkellisesti ollutkin ja senvuoksi sen eteen kannattaisi mielestäni ponnistella, vai eikö?

        En tarkoita, että palstarauha tai sen puute, olisi kiinni yhdestä henkilöstä, mutta viime aikoina on kyllä siltä tuntunut. Kuten koppis itse on kirjoittanut, hänen ilmestymisensä palstalle noteerataan, se saa säpinää aikaiseksi. Se kai sitten palvelee häntä, mutta palveleeko se muita, meitä kahdeksankymppisiä ?
        demeter1

        Pitkän haukkumiskirjoituksen taas jaksoitkin väsätä. Sehän sinulta käy! Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen haukkumisesi.

        Sinäkin tekopyhänä peräät palstarauhaa ja seuraavassa lauseessa jatkat toisen kirjoittajan alentamista. Hyi mitä kaksinaamaista touhua sinulta.

        Muuten sinä et päätä kuka tänne saa kirjoittaa ja mitä.

        Ja ennen kuin huudat että taas Korppis puskasta nimettömänä kirjoittaa niin minä en todellakaan ole Korppis.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkän haukkumiskirjoituksen taas jaksoitkin väsätä. Sehän sinulta käy! Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen haukkumisesi.

        Sinäkin tekopyhänä peräät palstarauhaa ja seuraavassa lauseessa jatkat toisen kirjoittajan alentamista. Hyi mitä kaksinaamaista touhua sinulta.

        Muuten sinä et päätä kuka tänne saa kirjoittaa ja mitä.

        Ja ennen kuin huudat että taas Korppis puskasta nimettömänä kirjoittaa niin minä en todellakaan ole Korppis.

        Älä viitti Korppis. Kukaan ei usko vaikka kuinka mesoisit ettet ole Korppis. Sinun valheellisuus, mielikuvitus ja 'huono muisti' näkyy aina kun kirjoitat. Silloinkin kun esiinnyt miehenä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä Sel-la olet itse todellinen rauhan lähettiläs. Hyvää mieltä jaksat ylläpitää ja esimerkilläsi ja läsnäolollasi rakentaa sopuisampaa yhteisöä meille kaikille.

        Kun se rikotaan se tuntuu melkein pyhäinhäväistykseltä. Tahtoisin uskoa, että tuo "häirintä"on ainakin osaltaan tahatonta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että se polkee jo muiden oikeuksia, jollaiseksi katson tietyn kirjoitusrauhan takaamisen kaikille.

        Sel-la, Makriina ja varmasti monet muutkin ovat sitä toivoneet, nätisti sen puolesta puhuneet, mutta aina vain tulee näitä ryöpsähdyksiä, hyvin usein "joku" toimii julistuksensa mukaisesti: palsta on hänen, eikä "erityisen", osaavan elämän kuvauksista tule loppua. Siihen moni kirjoittaja on ärsyyntynyt, etenkin kun kuvaus usein on omahyväistä ja provosoivaa ja vastakkainasettelun aikaansaaminen tuntuisi olevan viestittelyn päätavoite.
        Korppista kun vain "huvittaa" muiden kriittiset viestit, jotka tietysti liittyvät heidän omaan problematiikkaansa.

        Minusta tuo edellinen Nojatuoli, Anojen viestit, valottivat ja kuvasivat hyvin korppiksen palstakäyttäytymistä ja tekivät ymmärrettäväksi myös nuo ikävät palautteet, joita hän täällä saa. Ja samaa ajattelen kuin Sel-la: jos itse olisin niiden kohde, lähtisin kiireesti pois palstalta. On siis pakko päätellä, että korppis viihtyy epäsovussa, tarvitsee sitä ja kokee ylemmyyttä kun pystyy - tai ainakin kuvittelee pystyvänsä - iskemään takaisin,
        selviytymään "voittajana" paljolti itse aiheuttamassaan konfliktissa. Itse hän on valistanut muita, kertonut, että täällä kilpaillaan siitä, kuka lyö toiselta luun kurkuun, sanoo viimeisen sanan.
        "Huumoria" tietenkin taas, mutta ehkä totta toinen puoli.

        Nuo sivupersoonat jotka ovat viime aikoina ilmestyneet ketjuihin sättimään kritiikkiä esittäneitä, vaikuttavat kyllä koppiksen itsensä kirjoittamilta.
        Siitä ei tietenkään voi olla varma, enkä tahtoisi syyllistää niitä, jotka näkevät asiat toisin, ja ainakin rekatut kirjoittajat saavat maksaa osallisuudestaan, eikä sekään minusta hyvältä tunnu.
        No. Palstarauhaa on tavoiteltu ainakin niin kauan kuin itse olen täällä kirjoitellut ja ajattelen, että jos jossakin, niin täällä, Sel-lan ketjussa, se voisi löytyäkin. On sitä hetkellisesti ollutkin ja senvuoksi sen eteen kannattaisi mielestäni ponnistella, vai eikö?

        En tarkoita, että palstarauha tai sen puute, olisi kiinni yhdestä henkilöstä, mutta viime aikoina on kyllä siltä tuntunut. Kuten koppis itse on kirjoittanut, hänen ilmestymisensä palstalle noteerataan, se saa säpinää aikaiseksi. Se kai sitten palvelee häntä, mutta palveleeko se muita, meitä kahdeksankymppisiä ?
        demeter1

        Hyvä Demeter, olet ihan oikeassa ja uskon että suurin osa on samaa mieltä. 👍

        Mkr saa paljon kritiikkiä siitä, että myötäilee korppista. Onko se mielestäsi aiheelliista?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitti Korppis. Kukaan ei usko vaikka kuinka mesoisit ettet ole Korppis. Sinun valheellisuus, mielikuvitus ja 'huono muisti' näkyy aina kun kirjoitat. Silloinkin kun esiinnyt miehenä.

        "Älä viitti Korppis."

        Samaa mieltä, että korppishan siellä taas ärhentelee.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä Sel-la olet itse todellinen rauhan lähettiläs. Hyvää mieltä jaksat ylläpitää ja esimerkilläsi ja läsnäolollasi rakentaa sopuisampaa yhteisöä meille kaikille.

        Kun se rikotaan se tuntuu melkein pyhäinhäväistykseltä. Tahtoisin uskoa, että tuo "häirintä"on ainakin osaltaan tahatonta, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että se polkee jo muiden oikeuksia, jollaiseksi katson tietyn kirjoitusrauhan takaamisen kaikille.

        Sel-la, Makriina ja varmasti monet muutkin ovat sitä toivoneet, nätisti sen puolesta puhuneet, mutta aina vain tulee näitä ryöpsähdyksiä, hyvin usein "joku" toimii julistuksensa mukaisesti: palsta on hänen, eikä "erityisen", osaavan elämän kuvauksista tule loppua. Siihen moni kirjoittaja on ärsyyntynyt, etenkin kun kuvaus usein on omahyväistä ja provosoivaa ja vastakkainasettelun aikaansaaminen tuntuisi olevan viestittelyn päätavoite.
        Korppista kun vain "huvittaa" muiden kriittiset viestit, jotka tietysti liittyvät heidän omaan problematiikkaansa.

        Minusta tuo edellinen Nojatuoli, Anojen viestit, valottivat ja kuvasivat hyvin korppiksen palstakäyttäytymistä ja tekivät ymmärrettäväksi myös nuo ikävät palautteet, joita hän täällä saa. Ja samaa ajattelen kuin Sel-la: jos itse olisin niiden kohde, lähtisin kiireesti pois palstalta. On siis pakko päätellä, että korppis viihtyy epäsovussa, tarvitsee sitä ja kokee ylemmyyttä kun pystyy - tai ainakin kuvittelee pystyvänsä - iskemään takaisin,
        selviytymään "voittajana" paljolti itse aiheuttamassaan konfliktissa. Itse hän on valistanut muita, kertonut, että täällä kilpaillaan siitä, kuka lyö toiselta luun kurkuun, sanoo viimeisen sanan.
        "Huumoria" tietenkin taas, mutta ehkä totta toinen puoli.

        Nuo sivupersoonat jotka ovat viime aikoina ilmestyneet ketjuihin sättimään kritiikkiä esittäneitä, vaikuttavat kyllä koppiksen itsensä kirjoittamilta.
        Siitä ei tietenkään voi olla varma, enkä tahtoisi syyllistää niitä, jotka näkevät asiat toisin, ja ainakin rekatut kirjoittajat saavat maksaa osallisuudestaan, eikä sekään minusta hyvältä tunnu.
        No. Palstarauhaa on tavoiteltu ainakin niin kauan kuin itse olen täällä kirjoitellut ja ajattelen, että jos jossakin, niin täällä, Sel-lan ketjussa, se voisi löytyäkin. On sitä hetkellisesti ollutkin ja senvuoksi sen eteen kannattaisi mielestäni ponnistella, vai eikö?

        En tarkoita, että palstarauha tai sen puute, olisi kiinni yhdestä henkilöstä, mutta viime aikoina on kyllä siltä tuntunut. Kuten koppis itse on kirjoittanut, hänen ilmestymisensä palstalle noteerataan, se saa säpinää aikaiseksi. Se kai sitten palvelee häntä, mutta palveleeko se muita, meitä kahdeksankymppisiä ?
        demeter1

        Anojahan täällä haukutaan ja varsinkin tuo Makriina panee kaiken riitelyn anojen syyksi.

        Minua vaan mietityttää, että kuka tai keitä ovat ne rekatut, jotka anojen viestejä peukuttaa?
        Eikö se peukutus tarkoita sitä, että oli hyvä kommentti tms.

        Anohan ei pysty peukuttamaan. Sehän on vain rekatun oikeus.

        Nopeasti tuohonkin kommenttiin tuli peukku, jossa sinä taas sait tuta, klo 14.24


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä Demeter, olet ihan oikeassa ja uskon että suurin osa on samaa mieltä. 👍

        Mkr saa paljon kritiikkiä siitä, että myötäilee korppista. Onko se mielestäsi aiheelliista?

        Ei ole aiheellista Makriinan syyttely, jos minulta kysyit. Ymmärrän, että hän tahtoo olla tasapuolinen ja avoin samalla tavalla kuin tepa, joka nyt on joutunut maalituksen kohteeksi.
        Ja kuten sanottu, hehän maksavat tuosta asenteestaan, mikä ei minusta tunnu hyvältä.
        demeter1


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole aiheellista Makriinan syyttely, jos minulta kysyit. Ymmärrän, että hän tahtoo olla tasapuolinen ja avoin samalla tavalla kuin tepa, joka nyt on joutunut maalituksen kohteeksi.
        Ja kuten sanottu, hehän maksavat tuosta asenteestaan, mikä ei minusta tunnu hyvältä.
        demeter1

        Eihän se ole tasapuolisuutta, jos toista puolustaa ja toista ei? Vai onko?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Anojahan täällä haukutaan ja varsinkin tuo Makriina panee kaiken riitelyn anojen syyksi.

        Minua vaan mietityttää, että kuka tai keitä ovat ne rekatut, jotka anojen viestejä peukuttaa?
        Eikö se peukutus tarkoita sitä, että oli hyvä kommentti tms.

        Anohan ei pysty peukuttamaan. Sehän on vain rekatun oikeus.

        Nopeasti tuohonkin kommenttiin tuli peukku, jossa sinä taas sait tuta, klo 14.24

        Kirjoittavat anoina, ovat rekattuja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittavat anoina, ovat rekattuja.

        Makriinallahan on myös rekattu nimimerkki.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittavat anoina, ovat rekattuja.

        Näinhän se on, mutta sitä ei täällä tajuta tai ei haluta myöntää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkän haukkumiskirjoituksen taas jaksoitkin väsätä. Sehän sinulta käy! Ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen haukkumisesi.

        Sinäkin tekopyhänä peräät palstarauhaa ja seuraavassa lauseessa jatkat toisen kirjoittajan alentamista. Hyi mitä kaksinaamaista touhua sinulta.

        Muuten sinä et päätä kuka tänne saa kirjoittaa ja mitä.

        Ja ennen kuin huudat että taas Korppis puskasta nimettömänä kirjoittaa niin minä en todellakaan ole Korppis.

        Oletteko panneet merkille, että haukkumisesta syyttäminen merkitsee aina näkemyseroja. Toinen ei hyväksy, toinen hyväksyy. Erimielisyyden ilmoittaminen on haukkumista. Se ei ole mielipide. Mielipide on aina samanmielisen kommentti.
        Olen myös huomannut, että haukkujilla on usein suosituksena, että toinen poistuisi palstalta.
        Haukkuja moittii kohdetta ja huomauttaa: "sinä et päätä kuka tänne saa kirjoittaa" huomaamatta, että itse juuri yrittää sitä rajoittaa.
        "Pata kattilaa", sano . . . (Vanha sanonta)
        Mkr.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko panneet merkille, että haukkumisesta syyttäminen merkitsee aina näkemyseroja. Toinen ei hyväksy, toinen hyväksyy. Erimielisyyden ilmoittaminen on haukkumista. Se ei ole mielipide. Mielipide on aina samanmielisen kommentti.
        Olen myös huomannut, että haukkujilla on usein suosituksena, että toinen poistuisi palstalta.
        Haukkuja moittii kohdetta ja huomauttaa: "sinä et päätä kuka tänne saa kirjoittaa" huomaamatta, että itse juuri yrittää sitä rajoittaa.
        "Pata kattilaa", sano . . . (Vanha sanonta)
        Mkr.

        Makriina! Ovatko sanat olmi ja zombi toisista ihmisistä käyttettyinä m ielestäsi haukkumasanoja vaiko vain humoristisia vanhan kansan sanontoja? Lisäyksenä että zombi sanaa käytettiin pyörätuolissa istuvasta henkilöstä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole tasapuolisuutta, jos toista puolustaa ja toista ei? Vai onko?

        Demeterin mielestä se on tasapuolisuutta että hän vuodesta toiseen täällä haastaa riitaa yhdelle kirjoittajalle.

        Samalla hän kerää sädekehää päänsä päälle kehumalla ja kannustamalla anoja jotka jotka kuorossa räksyttävät.

        Jatkahan ilkeilyäsi Demeter ja muista aina välillä kehaista ja nuolaista Sel-laa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Demeterin mielestä se on tasapuolisuutta että hän vuodesta toiseen täällä haastaa riitaa yhdelle kirjoittajalle.

        Samalla hän kerää sädekehää päänsä päälle kehumalla ja kannustamalla anoja jotka jotka kuorossa räksyttävät.

        Jatkahan ilkeilyäsi Demeter ja muista aina välillä kehaista ja nuolaista Sel-laa.

        minä ymmärrän Korppis, että sinua närästää 🤢 pienikin huomio, joka kohdistuu johonkin toiseen palstalaiseen. koet, että se on pois sinusta. paistattele 🌞nyt huomion valokiilassa 💡ja kyllä sinä olet sitä tänään anona hakenutkin🤑


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Makriina! Ovatko sanat olmi ja zombi toisista ihmisistä käyttettyinä m ielestäsi haukkumasanoja vaiko vain humoristisia vanhan kansan sanontoja? Lisäyksenä että zombi sanaa käytettiin pyörätuolissa istuvasta henkilöstä?

        En ole käyttänyt kenestäkään näitä sanoja.
        En tiedä, kuka palstalainen on pyörätuolissa.
        Minulla ei ole rekisteröityä nimimerkkiä. Jätin sen pois silloin, kun Nojatuoli meni tauolle.
        Minun käsitykseni huumorista ei ehkä ole sama kuin kysyjän.
        Mkr.


    • Anonyymi
      UUSI

      Aamusaunasta tultiin juuri, lopuksi uitiin viileässä järvessä,,joten on pirteä olo. Samalla saatiin padallinen kuumaa vettä koko päivän tarpeisiin, saa tiskit puhtaiksi ulkokeittiön altaassa. Aamu on parasta aikaa, ei vielä kuumaa, on hiljaista ja luonnon onat äänet kuuluu. Kuistin pöydällä on kolme kaarnalaivaa jotka ukki lastenlastenlasten( 2 heitä jo on) kanssa veisti kaarnasta. Nuorin lapsenlapsi on musiikkileirillä, hänkin kyllä käy täällä vielä yökylässä ja viihtyy viikonkin kerrallaan. Mustikat jo osin kypsiä, pitää ainakin piirakkamarjat poimia, siihen en kyllä saa pikku apulaisia enkä isojakaan. Ihanaa kesää ihan kaikille!!!

      • Anonyymi
        UUSI

        Tulipa ikävä mökin varhaista aamua, hiljaisuutta ja tyyntä säätä, joka enteilee kuumaa päivää.
        Mäntyjen rungot punaisina, heinikossa näkyy hämähäkkien verkot, joissa kastepisarat välkkyvät.

        Aamutakin helma kastuu ruohikossa, kun kaste vielä viipyy lehdillä, vähän kylmältä tuntuu paljaaseen jalkaan. Aamusaunan lämmittäminen, sitten aamukahvin keittoon. Yhdellä pesällisellä saunan lämpö nousee 60 asteeseen, jos on hyvät klapit. Pihasauna antaa hyvät löylyt siinäkin lämpötilassa.

        Minulla on vitriinissä kaksi isäni veistämään kaarnavenettä. Ne ovat jo yli 60 v. vanhat, lapsille veistetyt. Niissä on airot ja tuhdot. Hän oli paneutunut huolella niiden valmistamiseen. Onneksi olen ne pelastanut talteen. Hieman rosoisempia veneitä lapset uittivat päivät pitkät rantapoikamassa.
        Mkr.


    • Anonyymi
      UUSI

      Puhdistuksista saisi pitkän elokuvan. Niin pitkämielistä demokraattia vaan ei ole syntynyt.

    • Anonyymi
      UUSI

      Hurskainen tässä moro! Sen verran, että postilaatikosta hain päivän lehdet. HS ja Kouvolan Sanomat.
      Sydänflimmeriä päällänsä parhaillaan. Sää on mitä se ny kesällä yleensä on.
      Niukka kannanotto nyt riittäköön. Moro!

      • Anonyymi
        UUSI

        Hurskaiselle. oletko kunnossa? Saatko lääkkeillä flimmerin aisoihin, älä jää pitkäksi aikaa kuuntelemaan. Soita 112 HETI ellet ole vielä soittanut.
        Itselleni pitkään jatkunut flimmeri aiheutti aivoinfarktin, olisi pitänyt aiemmin mennä sairaalaan.
        tepa


    • Anonyymi
      UUSI

      Onko tuo Korppisen mollaaminen jo mennyt vainoamiseksi?

      Jos Korppista anona puolustaa, niin jo on taas itse Korppiksen kirjoittama.

      Miettikää vähän mitä kirjoitatte! Menee jo liiallisuuksiin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Etkö enää muuta keksinyt Korppis?
        Uhriudut nyt, kun esität anoa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Korppis on itse sanonut, että ei anojen sanomisia arvosta pätkääkään.Et ole siis ano vaan korppis. Kas kummaa kun kukaan rekattu ei riennä puolustamaan ” vainottua”.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö enää muuta keksinyt Korppis?
        Uhriudut nyt, kun esität anoa.

        On varmaan jaettu valvontalistat tuossa Korppiksen jahtaamisessa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaan jaettu valvontalistat tuossa Korppiksen jahtaamisessa?

        Olet aina täällä, joten sinut bongaa kyllä. Ei tarvitse jahdata. Nauti nyt Korppis huomiosta 😃


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet aina täällä, joten sinut bongaa kyllä. Ei tarvitse jahdata. Nauti nyt Korppis huomiosta 😃

        Korpis! Eikö ole jo iltadrinkin aika? Kerro ihmeessä millä parvekkeellanne tai terassillasi sen nautitte?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On varmaan jaettu valvontalistat tuossa Korppiksen jahtaamisessa?

        Joo. Kyllä korppiksella on lukujärjestys ja ylityöt päälle, että ehtii rabortoida joka foorumille. Täältä hän pitää mukamas taukoa😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Kyllä korppiksella on lukujärjestys ja ylityöt päälle, että ehtii rabortoida joka foorumille. Täältä hän pitää mukamas taukoa😂

        Joku käski Korppiksen viemään kristallipallonsa tiskikoneeseen. Se oli hieno käsky 😂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku käski Korppiksen viemään kristallipallonsa tiskikoneeseen. Se oli hieno käsky 😂

        Jepp. Sinne ”kaupukiasuntomme tisikoneesemme”.


    • Anonyymi
      UUSI

      Voi teitä, te iloiset, mukavat ja leppoisat satakielet, korppikset, pääskyset västäräkit ja uljaat joutsenet. Nauttikaa juuri tästä hetkestä miten voitte ja olkaa toisillenne ystävällisiä.
      Ystävällisin terveisin harakka.

      • Anonyymi
        UUSI

        Taitaa olla edellisten ikäpalstojen painolastia tämä show. Mitä kylvää, sitä niittää.


      • Anonyymi
        UUSI

        Virhe. korppis ei ole lintu vaan lyhenne korpikirjailijasta 😃 minä löysin sen virheen. vain kuusi lintua, jippii 🤸‍♂️ varmaan voitin 💰


    • Anonyymi
      UUSI

      Kiitän Teitä saamastani ylenpalttisesta huomiosta. Kuitenkin jäitte jälkeen juhannuspostaukseni 870 peukutuksesta ja onnittelutervehdyksistä.

      Olen nauttinut lukiessani kaipauksistanne ja etenkin arvuutteluistanne. No, virhearviointeja sattuu itse kullekin.

      Mietin miten Sel-lan ketju jatkossa pysyisi rauhallisena, tulin siihen tulokseen, että Sel-la, demeter ja brinkkala voivat jatkaa päivittäisiä keskusteluitaan ilman häiriköimistäni. Siirryn rabortoimaan erilaista elämääni galleriaani, jahka kerkiän.

      Galleriaan ei ikävä kyllä voi laittaa ihailijaviestejänne, mutta voitte jatkaa kommentointejanne Sel-lan ketjuun, luen ne sieltä jatkossakin.


      Lähipäivinä olen kiireinen, sillä täytän viiden minuutin jälkeen vuosian ja järjestelen juhlia viikonlopuksi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ikävä nimimerkki ei suostunut tulemaan mukaan, mutta kyllä te minut tunnette 😁


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe