Mitä mieltä olette ahneudesta ?

Anonyymi-ap

Eihä rahal pääse ko taivaa portile ast.

17

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rikas ja köyhä kohtaavat toisensa, Herra on luonut kumpaisenkin.

    • Anonyymi

      Nöyryyden ja Herran pelon palkka on rikkaus, kunnia ja elämä,
      sanoo Raamattu ?

    • Anonyymi

      Ahneutta on se, kun kahmii itselleen enemmän kuin tarvitsee.

      • Anonyymi

        Teen juuri sitä viihteenä. Tarvitsen viihdettä

        Lähden siitä että Jordan Bardella voittaa Ranskassa ja hänestä tulee pääministeri

        Ja Keir Starmer lähes murskavoittaa ja Sir Keir työväenpuolueesta on pääministeri Englannista

        E on sellainen vaalijärjestrlmä että voitot ovat usein murskaa, jolloin voittaja saa tehdä mitä haluaa eikä tarvitse kysyä tuppuraisilta oppositiossa mitään

        Jos nämä kaksi vaalia aiheuttaa markkinoilla putouksen, aion ostaa, ole varannut sotakassaa Suomen hallituksen yritysmyynteihin mutta jos dippaus tulee, käytän sen nyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen juuri sitä viihteenä. Tarvitsen viihdettä

        Lähden siitä että Jordan Bardella voittaa Ranskassa ja hänestä tulee pääministeri

        Ja Keir Starmer lähes murskavoittaa ja Sir Keir työväenpuolueesta on pääministeri Englannista

        E on sellainen vaalijärjestrlmä että voitot ovat usein murskaa, jolloin voittaja saa tehdä mitä haluaa eikä tarvitse kysyä tuppuraisilta oppositiossa mitään

        Jos nämä kaksi vaalia aiheuttaa markkinoilla putouksen, aion ostaa, ole varannut sotakassaa Suomen hallituksen yritysmyynteihin mutta jos dippaus tulee, käytän sen nyt

        Mene muualle sekoilemaan.


      • Anonyymi

        Mistä tiedät muiden tarpeet ja mahdollisen varautumisen tulevaisuuden suunnitelmiin?
        Vai arvosteletko muiden tarpeita oman asteikkosi mukaan?


      • Anonyymi

        Tarkoitatko tilannetta jossa henkilö ei kuluta itselleen tuntemia tarpeitaan enemmän?
        Tiedätkö toisten tarpeet?
        Onko mielestäsi ahneutta kun hyvin rajallisista tuloista jättää kuluttamatta ajatellen omia vastaisuuden suunnitelmiaan?


    • Anonyymi

      Köyhän tyhmäporukan lisäksi pieni varakas eliitti näyttelee joskus rahan halveksuntaa, jotta ns. voisivat pitää muut loitolla vaurastumasta

      Suomessa on pankkitileillä reilusti yli 100 lähesnollakorkorahaa josta ainakin 80 on taviksilla. Miljardia

      Pidän 4 salkun salkkuryhmää, tuotto puolessa vuodessa nyt 10%

      Huomatkaa, että sijoittaminen on ammatti jota voi tehdä viihteenä loppuun asti. Paskanpuheet tällaisilla palstoilla ei ole viihdettä

      • Anonyymi

        suomi24:ssä on erikseen mielenterveyspalsta.


      • Anonyymi

        Kumma juttu kun sinäkin eksyt näitten paskanpuhujien palstoille, vaikka tämä ei ole mielestäsi viihdettä.

        Minä olen harrastanut osakesijoittamista -70- luvulta lähtien, jolloin pankissa virkailijan kanssa päätimme mihin osakkeisiin sillä kertaa satsaamme. Aloitin pankkiosakkeilla.

        Nyt yli 20 vuotta on ollut helpompaa ja tuottoisampaa, kun on itse hoitanut osakesalkkujaan.

        Kauppalehden keskustelupalstoja seuraamalla saa vihjeitä, mutta niitten mukaan ei kannata ostojaan tehdä.
        Olen ottanut yleensä seurantaani parikymmentä pörssiyhtiötä ja ostanut ja myynyt suhdanteiden mukaan.
        Voittoja ja tappioita on tullut tämän 50 vuoden osakesijoittamiseni aikana, mutta tappiot on onneksi pystynyt vähentämään verotuksessa viiden vuoden aikana kertyneistä voitoista.
        Varsinaista työtäni liike elämässä tein 70 vuotiaaksi kunnes myin yritykseni.
        Osakesijoittamista harrastan edelleen pienimuotoisesti, en ammattina. Olen eläkeläinen.

        Ja nyt asiaan, nämä ikäisteni keskustelupalstat ovat eräänlainen ikkuna meidän vanhojen ihmisten elämään ja olosuhteisiin. Täällä on fiksuja keskustelijoita, joitten elämän tapaa, työteliäisyyttä ja pärjäämistä sairauksiensakin kanssa arvostan suuresti.
        tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu kun sinäkin eksyt näitten paskanpuhujien palstoille, vaikka tämä ei ole mielestäsi viihdettä.

        Minä olen harrastanut osakesijoittamista -70- luvulta lähtien, jolloin pankissa virkailijan kanssa päätimme mihin osakkeisiin sillä kertaa satsaamme. Aloitin pankkiosakkeilla.

        Nyt yli 20 vuotta on ollut helpompaa ja tuottoisampaa, kun on itse hoitanut osakesalkkujaan.

        Kauppalehden keskustelupalstoja seuraamalla saa vihjeitä, mutta niitten mukaan ei kannata ostojaan tehdä.
        Olen ottanut yleensä seurantaani parikymmentä pörssiyhtiötä ja ostanut ja myynyt suhdanteiden mukaan.
        Voittoja ja tappioita on tullut tämän 50 vuoden osakesijoittamiseni aikana, mutta tappiot on onneksi pystynyt vähentämään verotuksessa viiden vuoden aikana kertyneistä voitoista.
        Varsinaista työtäni liike elämässä tein 70 vuotiaaksi kunnes myin yritykseni.
        Osakesijoittamista harrastan edelleen pienimuotoisesti, en ammattina. Olen eläkeläinen.

        Ja nyt asiaan, nämä ikäisteni keskustelupalstat ovat eräänlainen ikkuna meidän vanhojen ihmisten elämään ja olosuhteisiin. Täällä on fiksuja keskustelijoita, joitten elämän tapaa, työteliäisyyttä ja pärjäämistä sairauksiensakin kanssa arvostan suuresti.
        tepa

        Saman tapaista. Aloituspalkkani oli kohtuullisen hyvä aivan 60-luvun lopulla. Lisäksi työsuhdeasunto oli todella edullinen joten, huolimatta vaimoni hyvin pienestä puotipuksupalkasta jäi aina jotain kuluttamatta.
        Aloitin pienimuotoisen osakesäästämisen. Säätelytalouden aikaan olivat pankit tyrvallinen kohde ja kahden kotimaisen lisäksi merkitsin Instrua.
        2 lasta ja vaimo kotiin lasten kanssa.
        Rakensimme ok:n 1976 ja siinä revohkassa menivät kaikki osakkeet myyntiin.
        Oli helpotti 80-luvun alussa ja käynnistin uudelleen harrastuksen.
        Matkan varrella tuli yhdessä vaiheessa paha takaisku. 2000 luvun alussa olimme kiertelemässä Kiinan sisäalueita ja kv-hotellienkin nettiyhteydet olivat onnettomat.
        Palattuamme oli jo romahdus tapahtunut.
        Joskus olen hätäillyt myynneissä. Joskus hidastelun seurauksena jättänyt myymättä.

        80-luvun alussa hahmotimme tavoitteeksemme "pois palkkatyöstä 50v/45v ikäisinä ilman almuja. Kahden työnantajani konkurssit siirsivät toteutusta kahdella vuodella.
        Ok:n myynti sattui sopivaan aikaan. Ukrainalaiset tulivat yli 20 vuotta sitten ovelta kysymään "myykö sinä tämä talo"? Myimme.
        Lasten ja lastenlastemme suuntaan olemme vuosien saatossa tehneet järjestelyjä. Lapsemme saivat itse rahoittaa yliopistopintonsa. Toinen rahoitti sen kokonaan sivutöillään. Toinen otti yhtenä vuotena opintolainan. Oppivat arvostamaan työtä ja rahaa.

        Olen hyvin laiska kaupan kävijä. Meillä on vaimoni kanssa ollut alusta alkaen selkeä tehtäväjako. Vaimo on pienituloisena ollut kiinnostunut kulurakenteesta mutta tulopuolella luottanut minuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman tapaista. Aloituspalkkani oli kohtuullisen hyvä aivan 60-luvun lopulla. Lisäksi työsuhdeasunto oli todella edullinen joten, huolimatta vaimoni hyvin pienestä puotipuksupalkasta jäi aina jotain kuluttamatta.
        Aloitin pienimuotoisen osakesäästämisen. Säätelytalouden aikaan olivat pankit tyrvallinen kohde ja kahden kotimaisen lisäksi merkitsin Instrua.
        2 lasta ja vaimo kotiin lasten kanssa.
        Rakensimme ok:n 1976 ja siinä revohkassa menivät kaikki osakkeet myyntiin.
        Oli helpotti 80-luvun alussa ja käynnistin uudelleen harrastuksen.
        Matkan varrella tuli yhdessä vaiheessa paha takaisku. 2000 luvun alussa olimme kiertelemässä Kiinan sisäalueita ja kv-hotellienkin nettiyhteydet olivat onnettomat.
        Palattuamme oli jo romahdus tapahtunut.
        Joskus olen hätäillyt myynneissä. Joskus hidastelun seurauksena jättänyt myymättä.

        80-luvun alussa hahmotimme tavoitteeksemme "pois palkkatyöstä 50v/45v ikäisinä ilman almuja. Kahden työnantajani konkurssit siirsivät toteutusta kahdella vuodella.
        Ok:n myynti sattui sopivaan aikaan. Ukrainalaiset tulivat yli 20 vuotta sitten ovelta kysymään "myykö sinä tämä talo"? Myimme.
        Lasten ja lastenlastemme suuntaan olemme vuosien saatossa tehneet järjestelyjä. Lapsemme saivat itse rahoittaa yliopistopintonsa. Toinen rahoitti sen kokonaan sivutöillään. Toinen otti yhtenä vuotena opintolainan. Oppivat arvostamaan työtä ja rahaa.

        Olen hyvin laiska kaupan kävijä. Meillä on vaimoni kanssa ollut alusta alkaen selkeä tehtäväjako. Vaimo on pienituloisena ollut kiinnostunut kulurakenteesta mutta tulopuolella luottanut minuun.

        Hyvin olette toimineet, yhteen hiileen puhaltaneet puolisoina ja perheenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu kun sinäkin eksyt näitten paskanpuhujien palstoille, vaikka tämä ei ole mielestäsi viihdettä.

        Minä olen harrastanut osakesijoittamista -70- luvulta lähtien, jolloin pankissa virkailijan kanssa päätimme mihin osakkeisiin sillä kertaa satsaamme. Aloitin pankkiosakkeilla.

        Nyt yli 20 vuotta on ollut helpompaa ja tuottoisampaa, kun on itse hoitanut osakesalkkujaan.

        Kauppalehden keskustelupalstoja seuraamalla saa vihjeitä, mutta niitten mukaan ei kannata ostojaan tehdä.
        Olen ottanut yleensä seurantaani parikymmentä pörssiyhtiötä ja ostanut ja myynyt suhdanteiden mukaan.
        Voittoja ja tappioita on tullut tämän 50 vuoden osakesijoittamiseni aikana, mutta tappiot on onneksi pystynyt vähentämään verotuksessa viiden vuoden aikana kertyneistä voitoista.
        Varsinaista työtäni liike elämässä tein 70 vuotiaaksi kunnes myin yritykseni.
        Osakesijoittamista harrastan edelleen pienimuotoisesti, en ammattina. Olen eläkeläinen.

        Ja nyt asiaan, nämä ikäisteni keskustelupalstat ovat eräänlainen ikkuna meidän vanhojen ihmisten elämään ja olosuhteisiin. Täällä on fiksuja keskustelijoita, joitten elämän tapaa, työteliäisyyttä ja pärjäämistä sairauksiensakin kanssa arvostan suuresti.
        tepa

        20 on aika paljon seursttavaksi mutta lykkyä tykö

        Nämä ovat surkeiden tulonsiirtoinisijöiden pskapalstoja höpötystä
        Sitä ei pysty peittelemään yleisillä lauseilla lun detaljit puuttuvat

        Ei wikipediatiedoilla voi esiintyä ammattilaiselle


    • Anonyymi

      Älkää seuratko sijoitusmielessä

      Hesarin Visio
      pitkää lässyä ilman käyriä ja taulukoita , piensijoittajan pelottelua

      Kuppalehden keskustelupalsta
      Kontrol loimatonta jankutusta riitelevien egoåersoonien välillä

      Hoidan neljää salkkua
      Nyt puolivuotistuotto 2024 noin 10%

      Ole hiukan myynyt ja varannut sotakassaa
      ostomielessä

    • Anonyymi

      Ahneus huono. Taivasvisiotkin huuhaata. Kaikki met aikanaan kuolemma.
      Monelle vähenevä valoisin aika oli viimeinen. Yritetään sitkistellä ilman päihteitä.
      - hanuri ja hattu.

    • Anonyymi

      Jos ahneudella tarkoitetaan mammonan haalimista yli oman kulutustarpeen niin kyse on elämäntavasta joka ei kuulu muille.
      Kun se tapahtuu lain ja yleisten, sosiaalisten normien puitteissa niin kysehän on säästävän elintavan mallista.
      Ehkä sivulliset vetavät turhan helposti johtopäätöksiä ahneudesta tietämättä mitä tavoitteita saattaa taustalla olla.
      Arvostelijoiden ikävän yleinen asenne tuntuu olevan, että kohde on kateuden kohde koska ei kuluta siten kuin arvostelija tekisi itse samassa tilanteessa.

    • Anonyymi

      Eikö sananlaskun mukaan ahneella ole pashkainen loppu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe