Olen ostamassa alle 6 m venettä ja ilmoituksia selatessa tuli mieleen vanhempien veneiden mahdolliset turvallisuuspuutteet. Löytyisiköhän täältä tietoa, mistä vuodesta lähtien valmistetut veneet ovat vedelläkin täyttyneenä kelluvia?
Mistä lähtien alle 6 m veneen tulee olla vedellä täyttyneenä kelluva?
9
293
Vastaukset
- Anonyymi
Laita federeitä kiertämään pulttilla rungon läpi, niin on turvallinen
Ensimmäinen huvivenedirektiivi tuli voimaan 16.6.1996, kahden vuoden ylimenokaudella. Direktiiviä uudistetaan aika ajoin ja nyt on voimassa jo kolmas direktiivi, eli 2013/53/EU.
Tuolla välillä mennään... - Anonyymi
Mitäpä noista pykälistä. Ostaa veneen mikä kelluu, enkä nyt tarkoita Terhiä.
Minun vene ei täytä mitään lakipykäliä on 44v, omalla vastuulla ja sekin on vähän hiinäjahiinä. Iän myötä olen käynyt varovaisemmaksi.
Silti hölmöile, viimeksi eilen. - Anonyymi
Melko aikaisin -80 luvulla oli jo tuollaisia vaatimuksia.
- Anonyymi
Kuinkahan moni niistä enää kelluu?
Polyesterihartsi on päästänyt läpi litratolkulla vettä vuosien saatossa ja polyuretaanitäyte on mikrobien suussa muuttunut kaasuksi, joka on haihtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan moni niistä enää kelluu?
Polyesterihartsi on päästänyt läpi litratolkulla vettä vuosien saatossa ja polyuretaanitäyte on mikrobien suussa muuttunut kaasuksi, joka on haihtunut.Ja puuta sisältävät sandwish-rakenteet mullaksi muuttuneet. 80-luvun purjeveneiden kannet ja moottoriveneiden peräpeilit pommirakenteita, joiden korjaaminen ei ole halpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja puuta sisältävät sandwish-rakenteet mullaksi muuttuneet. 80-luvun purjeveneiden kannet ja moottoriveneiden peräpeilit pommirakenteita, joiden korjaaminen ei ole halpaa.
Aha, kiitos avautumisestasi. sinun ei sitten varmaankaan kannata hankkia iäkästä venettä.
Poitti oli se että tuollaisia vaatimuksia oli jo melko varhain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha, kiitos avautumisestasi. sinun ei sitten varmaankaan kannata hankkia iäkästä venettä.
Poitti oli se että tuollaisia vaatimuksia oli jo melko varhain.Vanha vene on vanha vene ja niistä löytyy edellä esitettyjä ongelmia.
Ei sille voi mitään. Vanhan veneen toki voi ostaa, mutta on hyvä tietää, mihin laittaa rahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poitti oli se että tuollaisia vaatimuksia oli jo melko varhain.Tänäkin päivänä saa itselleen rakentaa veneen mikä ei kellu, omistaa ja käyttää sitä 6 vuotta ja myydä edelleen siinä kunnossa kuin se on.
Eli ehdotonta vaatimusta kelluvuudesta ei ole minkään ikäisille veneille koosta taikka käyttövoimasta riippumatta.
- Anonyymi
Kellumattomia on kaiken ikäisissä edelleen. Ehdotonta kysymäsi ikärajaa ei ole olemassa.
Rajoja on, mutta niihin on poikkeuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984