Kaksi miestä löytyi menehtyneenä veneestä

Anonyymi-ap

Lainaus YLEn jutusta:
"Espoon Haukilahden satamassa ankkuroituna olleesta veneestä on löytynyt kaksi menehtynyttä henkilöä, tiedottaa Länsi-Uudenmaan poliisi.

Menehtyneet ovat hieman yli 20-vuotiaita miehiä. Heidät löydettiin veneen sisätiloista. Poliisi sai ilmoituksen tapahtumasta sunnuntaina 30. kesäkuuta.

Poliisi on tehnyt veneessä teknistä tutkintaa ja kuullut miesten ystäväpiiriin kuuluneita henkilöitä. Poliisi ei epäile, että kuolemiin liittyy rikosta.

Tutkinnassa tähän mennessä selvinneiden asioiden perusteella poliisi epäilee, että kyseessä on todennäköisesti onnettomuus, jonka taustalla on mahdollisesti häkämyrkytys.

Länsi-Uudenmaan poliisilaitoksen lisäksi onnettomuutta tutkii Onnettomuustutkintakeskus."


Erittäin ikävä juttu.
Pidetään laitteet kunnossa ja opetellaan niiden oikea käyttö ja käytetään niitä oikein.

69

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noo, jos vaikka on otettu vähän hapanta, niin lämmittimestä huolehtiminen on unohtunut . . .

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiinan lämmitin on rikos.

    • Anonyymi

      Tilaan kaikki sähkö- ja kaasulaitteet Temusta! Eipä pääse suomalaiset ahneet jälleenmyyjät ja maahantuojat vetämään välistä, hähää. Samaa tavaraa ne kuitenkin on.

    • Anonyymi

      Naapuri osti kiinan lämmittimen ja tilasi Teemusta siihen pakoputken.
      Lähikorjaamon roskalavalta olisi saanut Saksalaista pakoputkea ilmaiseksi.

      Kukaan ei ota kantaa kun on veneet täynnä kiinan roinaa.
      Hyvää yötä Hanna ja Lapset.

      • Anonyymi

        Kuka ottaa vaztuun siitä vm 1976 Wallaksesta, jota on tekohengitetty joka kevät viimeiset 10 vuotta?


      • Anonyymi

        Se on täynnä kiinanroinaa joika tapauksessa. Osassa on vain länsimaiset tarrat.
        Sano yksikin tuote, joka tehdään vaikkapa Saksassa eikä pelkästään koota tai pakata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka ottaa vaztuun siitä vm 1976 Wallaksesta, jota on tekohengitetty joka kevät viimeiset 10 vuotta?

        Taisi olla vm.2000.


    • Anonyymi

      Ostetaan halvalla kiinanpaskaa kelvottomilla asennustarvikkeilla, ja asennetaan se "ite" kun asentajat ryövää kauheasti rahaaa ja oikeat asennustarvikkeet maksaa enemmän kuin lämmitin. Olen seurannut noita Facebookin "kiinan lämmittimet" ryhmiä ja herranjumala mitä patentteja siellä on. IHME, että ei ole tapahtunut enemmänkin näitä. Tapauksestahan ei ole vielä tullut mitään tiedotetta ulos syistä, mutta vaihtoehtoja on aika vähän jos epäilynä on häkämyrkytys. Lämmitin, joko kaasulämmitin tai muu polttoainelämmitin, moottori (perämoottorivene, epätodennäköistä) tai kaasujääkaappi, joka toimii huonosti. Todennäköisimmäksi jää lämmitin, joka on vuotanut pakokaasut sisään.

      • Anonyymi

        Olen ymmärtänyt, että veneessä oli Wallas vuodelta 2000.
        Ihan lehtitietojen perusteella lämmitin oli epäkuntoinen jo edellisellä omistajalla, joka ei sitä käytänyt.

        Sanopa, mikä lämmitin ei ole kiinanpaskaa?
        Tarra voi olla mistä vaan, mutta käytännössä kaikki elektronikka ja metallityö tehdään Kiinassa, jos ei sitten Taiwanissa tai Vietnamissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että veneessä oli Wallas vuodelta 2000.
        Ihan lehtitietojen perusteella lämmitin oli epäkuntoinen jo edellisellä omistajalla, joka ei sitä käytänyt.

        Sanopa, mikä lämmitin ei ole kiinanpaskaa?
        Tarra voi olla mistä vaan, mutta käytännössä kaikki elektronikka ja metallityö tehdään Kiinassa, jos ei sitten Taiwanissa tai Vietnamissa.

        Taitaa sähkömoottoritkin olla Kiinasta ja muut liikkuvat osat.

        Kokoonpano voidaan tehdä missä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että veneessä oli Wallas vuodelta 2000.
        Ihan lehtitietojen perusteella lämmitin oli epäkuntoinen jo edellisellä omistajalla, joka ei sitä käytänyt.

        Sanopa, mikä lämmitin ei ole kiinanpaskaa?
        Tarra voi olla mistä vaan, mutta käytännössä kaikki elektronikka ja metallityö tehdään Kiinassa, jos ei sitten Taiwanissa tai Vietnamissa.

        Siinä oli perämoottori vm 2000 ja lämppäri vaihtokunnossa kun vene vaihtoi omistajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä oli perämoottori vm 2000 ja lämppäri vaihtokunnossa kun vene vaihtoi omistajaa.

        Kuka olisi tarvinut tuona yönä lämmitintä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että veneessä oli Wallas vuodelta 2000.
        Ihan lehtitietojen perusteella lämmitin oli epäkuntoinen jo edellisellä omistajalla, joka ei sitä käytänyt.

        Sanopa, mikä lämmitin ei ole kiinanpaskaa?
        Tarra voi olla mistä vaan, mutta käytännössä kaikki elektronikka ja metallityö tehdään Kiinassa, jos ei sitten Taiwanissa tai Vietnamissa.

        No Wallas ja Safire ainakin tehdään Suomessa. Jopa piirikortit ladotaan suomessa, Näissä on lisäksi pakoputki sellainen, että se ei vuoda sisälle. Paloilma menee ulkokehää ja pakokaasu sisäkehää. Sillä piirikortilla olevalla transistorilla ei ole merkitystä, jos ympärillä olevat asennustarvikkeet on kuraa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka olisi tarvinut tuona yönä lämmitintä?

        Olisin hyvinkin voinut kaivata lämppäriä jos olisin ollut veneilemässä viime viikonloppuna... 14 astetta ja kosteaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Wallas ja Safire ainakin tehdään Suomessa. Jopa piirikortit ladotaan suomessa, Näissä on lisäksi pakoputki sellainen, että se ei vuoda sisälle. Paloilma menee ulkokehää ja pakokaasu sisäkehää. Sillä piirikortilla olevalla transistorilla ei ole merkitystä, jos ympärillä olevat asennustarvikkeet on kuraa

        Vuosien aikana pakoputketkin irtoaa ja/tai osia syöpyy tai muuten hajoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Wallas ja Safire ainakin tehdään Suomessa. Jopa piirikortit ladotaan suomessa, Näissä on lisäksi pakoputki sellainen, että se ei vuoda sisälle. Paloilma menee ulkokehää ja pakokaasu sisäkehää. Sillä piirikortilla olevalla transistorilla ei ole merkitystä, jos ympärillä olevat asennustarvikkeet on kuraa

        Suomalaisuus ei ole laadun tae kuin suomalaisille.
        Käsin tehty altistaa virheille eikä kahta samanlaista tuotetta tule koskaan.

        Kaiken laadun ensimmäinen sääntö on tasalaatuisuus, jota käsityöllä ei koskaan saada yhtä vakioksi kuin automaatiolla. Pieniä sarjoja on pakko tehdä käsin, mutta se ei johdu siitä, että laatu paranisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Wallas ja Safire ainakin tehdään Suomessa. Jopa piirikortit ladotaan suomessa, Näissä on lisäksi pakoputki sellainen, että se ei vuoda sisälle. Paloilma menee ulkokehää ja pakokaasu sisäkehää. Sillä piirikortilla olevalla transistorilla ei ole merkitystä, jos ympärillä olevat asennustarvikkeet on kuraa

        Sillä ympärille asennetulla laitteistolla ei ole mitään virkaa, jos transistori (vieläkö niitä on?) on kuraa tai se on huonosti juotettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisin hyvinkin voinut kaivata lämppäriä jos olisin ollut veneilemässä viime viikonloppuna... 14 astetta ja kosteaa.

        Minä en kysynyt lämmitintarpeesta, mutta olin veneilemässä. Perjantaina lähdettiin shortseissa Espoosta, koko lauantai oltiin shortseissa ja sunnuntaina palattiin Espooseen. Joskus kuuden maissa sunnuntaina tuli shortseissa kylmä, kun vastatuuli voimistui. Yöllä ei lämmitintä käytetty.

        Vesi kylmeni Espoossa lauantain kovemman tuulen takia. Ulkoväylällä oli 18 C pe ja 12 C su. Kotisatamassa 20 ja 17 C. Tuskin Haukilahden satamassa kovin kylmäksi vesi meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että veneessä oli Wallas vuodelta 2000.
        Ihan lehtitietojen perusteella lämmitin oli epäkuntoinen jo edellisellä omistajalla, joka ei sitä käytänyt.

        Sanopa, mikä lämmitin ei ole kiinanpaskaa?
        Tarra voi olla mistä vaan, mutta käytännössä kaikki elektronikka ja metallityö tehdään Kiinassa, jos ei sitten Taiwanissa tai Vietnamissa.

        Onko lämmittimen merkki ja vuosimalli sanottu jossain? Perämoottorin on kerrottu olleen 2000. Lämmittimen on kerrottu edellisen omistajan aikana olleen rikkinäinen valopetroolilämmitin, jota ei koskaan käytetty. Jos lämmitintä on käytetty, se on vaihdettu tai korjattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lämmittimen merkki ja vuosimalli sanottu jossain? Perämoottorin on kerrottu olleen 2000. Lämmittimen on kerrottu edellisen omistajan aikana olleen rikkinäinen valopetroolilämmitin, jota ei koskaan käytetty. Jos lämmitintä on käytetty, se on vaihdettu tai korjattu.

        Eikös nimimerkki sepeteus aikoinaan kirjoittanut miten tärkeää oli Wallaksessa tarkistaa että sisäkalut ovat oikella paikoillaan? Jos ei niin piilikö siinä vuodon vaara. Muistaako joku tarkemmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että veneessä oli Wallas vuodelta 2000.
        Ihan lehtitietojen perusteella lämmitin oli epäkuntoinen jo edellisellä omistajalla, joka ei sitä käytänyt.

        Sanopa, mikä lämmitin ei ole kiinanpaskaa?
        Tarra voi olla mistä vaan, mutta käytännössä kaikki elektronikka ja metallityö tehdään Kiinassa, jos ei sitten Taiwanissa tai Vietnamissa.

        Taas joku joka ei ymmärrä mikä ero on länsimaisen firman tuotteella joka sisältää Kiinassa valmistettuja tai koottuja osia ja toisaalta aito kiinalaisen firman kiinanpaska. Jos mietit hetken, ehkä tajuat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lämmittimen merkki ja vuosimalli sanottu jossain? Perämoottorin on kerrottu olleen 2000. Lämmittimen on kerrottu edellisen omistajan aikana olleen rikkinäinen valopetroolilämmitin, jota ei koskaan käytetty. Jos lämmitintä on käytetty, se on vaihdettu tai korjattu.

        Mielestäni se löytyi veneen myynti-ilmoituksesta. Voin olla väärässäkin.
        Mikään ei katoa netistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas joku joka ei ymmärrä mikä ero on länsimaisen firman tuotteella joka sisältää Kiinassa valmistettuja tai koottuja osia ja toisaalta aito kiinalaisen firman kiinanpaska. Jos mietit hetken, ehkä tajuat.

        Jos mietit, niin ehkä tajuat sen, että jos veneessä on Wallas-Marinen tuote, niin sanot kiinanpaskan olevan turvallisempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mietit, niin ehkä tajuat sen, että jos veneessä on Wallas-Marinen tuote, niin sanot kiinanpaskan olevan turvallisempi.

        Wallaksia on tehty myyty ja asennettu viiskymmentä vuotta. Käytännössä likijokaisessa 70-80-90(2000 luvun kotimaisessa veneessä oli Wallas ja edelleenkin merkittävä määriä uusissa ja käytetyissä vanhojakin käytössä.

        Yhtään kuolemantapausta en muista liitettäneen näihin laitteisiin.

        Lähtökohta parempi tietenkin kun ne on asennettu usein oikein, oikeilla osilla ja ohjeiden mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wallaksia on tehty myyty ja asennettu viiskymmentä vuotta. Käytännössä likijokaisessa 70-80-90(2000 luvun kotimaisessa veneessä oli Wallas ja edelleenkin merkittävä määriä uusissa ja käytetyissä vanhojakin käytössä.

        Yhtään kuolemantapausta en muista liitettäneen näihin laitteisiin.

        Lähtökohta parempi tietenkin kun ne on asennettu usein oikein, oikeilla osilla ja ohjeiden mukaan

        En väitä, etteikö Wallas olisi yleensä turvallinen.
        Sama pätee kuitenkin myös Eberiin, Webastoon ja siihen kiinanpaskaan.

        Jos sinlla ei ole esittää mitään lukuja Wallaksen turvallisuudesta muihin verrattuna, niin sinulla on vain mielipide.


    • Anonyymi

      oliko moottori päällä pitkään tai oliko väärin päin pakoputki?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ainakin se on hyvin saman näköinen.
        Lämppärit on yleensä maahantuojan tai tehtaan asentamia, joten varustelu sen suhteen on varmaankin sama, vaikka olisi eri venekin.


      • Anonyymi

        Ei näytä siltä että ko. myynti-ilmoituksen veneen lämmitin olisi kajuutassa, koska kajuutan katolla ei näy pakoputkea.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen Belmar 755:n myynti-ilmoituksen kuvassa onko se lämmittimen pakoputki joka näkyy tuossa takakannen vasemmalla puolella:

        https://www.nettivene.com/moottorivene/belmar/958099

        Polttoainesäiliön korkilta näyttää (958099).

        Mutta aiemmassa (918499) on lämmittimen kansiläpivienti paapuurin laidalla keskiknaapista puolisen metriä perään päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainesäiliön korkilta näyttää (958099).

        Mutta aiemmassa (918499) on lämmittimen kansiläpivienti paapuurin laidalla keskiknaapista puolisen metriä perään päin.

        Rättikattoisessa hieman riskipaikalla... sopivassa tuulenvireessä pakokaasut tulee kuomun raoista sisälle... koettu veneessä, jossa pakoputki on enemmän keulassa ja reunalistan alapuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoainesäiliön korkilta näyttää (958099).

        Mutta aiemmassa (918499) on lämmittimen kansiläpivienti paapuurin laidalla keskiknaapista puolisen metriä perään päin.

        Lämmitin lienee sitten siinä ihan apukuskin vieressä sen pleksin takana, tavallaan ulkotilassa mutta vähän sisätilassakin ulkona mutta sisälläkin pleksin alla mutta ulkona suljettavan pressun alla.


    • Anonyymi

      Aika härskiä aloittaa joidenkin tuotteiden parjauskampanja käyttämällä hyväksi traagista onnettomuutta, vaikka ei edes ole kerrottu tarkemmin tapahtuman yksityiskohtia saatikka mahdollisesti veneessä käytetyn lämmittimen merkkiä ja muita tietoja.

      • Anonyymi

        Ei ole ensimmäinen kerta kun nämä höppänät ryhtyvät arvuuttelemaan.
        Onneksi nuo kommentit ovat sen verran kahjoja, että ne on helppo sivuuttaa.


      • Anonyymi

        Se on nimeltään vahvistusharha ja vaanii meitä kaikkia.


    • Anonyymi

      Otkes ei lähtenyt tutkimaan tapausta. Voisiko tästä päätellä että kyseessä oli niin epätyypillinen/erikoinen viritelmä ettei asialla ole yleisempää turvallisuuteen liittyvää merkitystä.

      • Anonyymi

        Tai sitten oletus lämmittimestä ja häkäkaasusta on tyystin virheellinen ja on löydetty oikea kuolemansyy.


    • Anonyymi

      Jotta vastaavat onnettomuudet voidaan välttää, olisi syytä kertoa syy.

      Nimimerkki

      aloittelija veneilyssä, joka on jo löytänyt uutena hankkimastaan veneestä yhdeksän pommin paikkaa.

      • Anonyymi

        Miksi etsit veneestäsi paikkoja pommeille? 😶

        Syyn ilmoittamisessa on järkeä, jos se on sellainen, jonka kertomisesta on hyötyä. On paljon syitä, jotka eivät kuulu muille.


    • Anonyymi

      Keväällä pojat hääräsivät Suomenojalla innokkaana venettänsä ja asensivat sinne mm. Vevor lämmitintä.paikalleen kehuen venenaapureille kuinka edullisesti saivat. Vanha Wallas kun oli antautunut ja eivät halunneet korjata sitä, kun osat olisi maksaneet enemmän kuin uusi laite. Intoa paljon, osaamista vähemmän. Ikävä tapaus

      • Anonyymi

        Kuitenkaan ei ole varmutta, onko kyseessä häkämyrkytys ja liittyykö se millään tavalla lämmittimeen tai edes koko veneeseen.

        Häkäkaasun lisäksi on muitakin kaasuja, jotka ovat myrkyllisiä, jos halutaan pysyä kaasulinjalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkaan ei ole varmutta, onko kyseessä häkämyrkytys ja liittyykö se millään tavalla lämmittimeen tai edes koko veneeseen.

        Häkäkaasun lisäksi on muitakin kaasuja, jotka ovat myrkyllisiä, jos halutaan pysyä kaasulinjalla.

        Poliisi ilmoitti ykskantaan, että häkämyrkytys. Veneessä ei ollut keittiötä eikä kaasulaitteita. Ennen ruumiinavausta ja tutkintaa ei ilmoiteta tarkemmin. Tästä varmaan tulee tarkempaa selkoa myöhemmin kun tekninen tutkinta valmistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi ilmoitti ykskantaan, että häkämyrkytys. Veneessä ei ollut keittiötä eikä kaasulaitteita. Ennen ruumiinavausta ja tutkintaa ei ilmoiteta tarkemmin. Tästä varmaan tulee tarkempaa selkoa myöhemmin kun tekninen tutkinta valmistuu.

        Laita linkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisi ilmoitti ykskantaan, että häkämyrkytys. Veneessä ei ollut keittiötä eikä kaasulaitteita. Ennen ruumiinavausta ja tutkintaa ei ilmoiteta tarkemmin. Tästä varmaan tulee tarkempaa selkoa myöhemmin kun tekninen tutkinta valmistuu.

        Jos olisi ollut lämmittimen aiheuttama häkämyrkytys, OTKES olisi tutkinut. Kun eivät tutkineet niin ei ollut.


    • Anonyymi

      No Bertil ja Karl pääsi taivaaseen.

    • Anonyymi

      Valitettava tapaus.

      Kenellä on veneessä laitteita, jotka voivat tuottaa häkää, on hyvä hankkia vielä yksi laite. En viitsi laittaa linkkiä, mutta kuukkeloi

      häkävaroitin

      Saa alle kahden kympin ja toiminta-aika 10v.

      • Anonyymi

        Se on hyvä.

        Joku esitti varmana tietona, että kyse oli häkämyrkytyksestä. Hiukan epäilen koska tulokset eibät tule niin nopeasti, mutta ehkä de oli patologi itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä.

        Joku esitti varmana tietona, että kyse oli häkämyrkytyksestä. Hiukan epäilen koska tulokset eibät tule niin nopeasti, mutta ehkä de oli patologi itse.

        Kaksi sairauskohtausta voisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi sairauskohtausta voisi olla.

        Voisi.

        Ja voihan kyseessä olla häkä, mutta sille ei ole kuitenkaan muuta kuin epäilys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi.

        Ja voihan kyseessä olla häkä, mutta sille ei ole kuitenkaan muuta kuin epäilys.

        No ei ole häkä. Sen muodostumiseen tarvitaan jokin laite. Joka on sitten viallinen, väärin asennettu tai väärin käytetty. Kaikissa näissä tapauksissa Otkes olisi tutkinut ja antanut suosituksia. On ihan muu juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole häkä. Sen muodostumiseen tarvitaan jokin laite. Joka on sitten viallinen, väärin asennettu tai väärin käytetty. Kaikissa näissä tapauksissa Otkes olisi tutkinut ja antanut suosituksia. On ihan muu juttu.

        Mistä päättelet, että Otkes tutkii kaikki häkämyrkytykset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä päättelet, että Otkes tutkii kaikki häkämyrkytykset?

        Tuo jäi minuakin vaivaamaan.

        "OTKESin tehtävänä on tutkia ilmailussa, raideliikenteessä tai vesiliikenteessä tapahtunut onnettomuus tai vakava vaaratilanne sekä onnettomuus, jota on kuolleiden tai loukkaantuneiden taikka ympäristöön, omaisuuteen tai varallisuuteen kohdistuneiden vahinkojen määrän taikka onnettomuuden laadun perusteella pidettävä erityisen vakavana."

        Jos kaksi kuolee, niin se on joko vakava tai ei ole. ainakin se on vaaratilanne.
        En huomaa, että tuossa olisi mitään mainintaa hiilimonoksidista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole häkä. Sen muodostumiseen tarvitaan jokin laite. Joka on sitten viallinen, väärin asennettu tai väärin käytetty. Kaikissa näissä tapauksissa Otkes olisi tutkinut ja antanut suosituksia. On ihan muu juttu.

        Hään muodostumiseen tarvitaan kemiallinen reaktio laitteella tai ilman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jäi minuakin vaivaamaan.

        "OTKESin tehtävänä on tutkia ilmailussa, raideliikenteessä tai vesiliikenteessä tapahtunut onnettomuus tai vakava vaaratilanne sekä onnettomuus, jota on kuolleiden tai loukkaantuneiden taikka ympäristöön, omaisuuteen tai varallisuuteen kohdistuneiden vahinkojen määrän taikka onnettomuuden laadun perusteella pidettävä erityisen vakavana."

        Jos kaksi kuolee, niin se on joko vakava tai ei ole. ainakin se on vaaratilanne.
        En huomaa, että tuossa olisi mitään mainintaa hiilimonoksidista.

        Ei ollut ilmailussa, raideliikenteessä eikä vesiliikenteessä tapahtunut. Vene ei ollut tapahtuma-ajankohtana kulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut ilmailussa, raideliikenteessä eikä vesiliikenteessä tapahtunut. Vene ei ollut tapahtuma-ajankohtana kulussa.

        Epäilen, ettei kulussa olemisella ole merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen, ettei kulussa olemisella ole merkitystä.

        Epäilen, että on. Ei OTKES myöskään tutki vaikka joku kuukahtaa festaritelttaan häkään, joka tapahtumana on täysin vertailukelpoinen satamassa olevaan veneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo jäi minuakin vaivaamaan.

        "OTKESin tehtävänä on tutkia ilmailussa, raideliikenteessä tai vesiliikenteessä tapahtunut onnettomuus tai vakava vaaratilanne sekä onnettomuus, jota on kuolleiden tai loukkaantuneiden taikka ympäristöön, omaisuuteen tai varallisuuteen kohdistuneiden vahinkojen määrän taikka onnettomuuden laadun perusteella pidettävä erityisen vakavana."

        Jos kaksi kuolee, niin se on joko vakava tai ei ole. ainakin se on vaaratilanne.
        En huomaa, että tuossa olisi mitään mainintaa hiilimonoksidista.

        Valintaan liittyy paljon myös se voidaanko tutkimuksesta saada uutta turvallisuutta parantavaa tietoa. Häkäkuolemia veneessä on sattunut säännöllisin väliajoin, joten vaikea kuvitella tässä olevan mitään uutta. YLEn uutisessa olikin:
        "Otkesin viestintäpäällikkö Tiina Bieber kertoo STT:lle, että ratkaisuun päädyttiin, koska Otkes ei pysty tapauksen osalta antamaan jatkosuosituksia yleisen turvallisuuden parantamiseksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valintaan liittyy paljon myös se voidaanko tutkimuksesta saada uutta turvallisuutta parantavaa tietoa. Häkäkuolemia veneessä on sattunut säännöllisin väliajoin, joten vaikea kuvitella tässä olevan mitään uutta. YLEn uutisessa olikin:
        "Otkesin viestintäpäällikkö Tiina Bieber kertoo STT:lle, että ratkaisuun päädyttiin, koska Otkes ei pysty tapauksen osalta antamaan jatkosuosituksia yleisen turvallisuuden parantamiseksi."

        Tässä yksi vastaava tapaus. Ei taidettu siitäkään tehdä Otkes-tutkimusta.
        https://venelehti.fi/onnettomuusanalyysi-hiljaisuus-kaislikossa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen, että on. Ei OTKES myöskään tutki vaikka joku kuukahtaa festaritelttaan häkään, joka tapahtumana on täysin vertailukelpoinen satamassa olevaan veneeseen.

        Höpö höpö. Otkes on tutkinut myös esim. häkäkuolemia mökeissä. Tutkii aina jos sillä on yleisen turvallisuuden kannalta merkitystä. Erityisesti jos epäillään esim. asennus- ja laitevirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Otkes on tutkinut myös esim. häkäkuolemia mökeissä. Tutkii aina jos sillä on yleisen turvallisuuden kannalta merkitystä. Erityisesti jos epäillään esim. asennus- ja laitevirheitä.

        Eli itsekin sanot, ettei Otkes tutki aina häkäkuolemia.

        Sitähän tässä muutkin sanoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Otkes on tutkinut myös esim. häkäkuolemia mökeissä. Tutkii aina jos sillä on yleisen turvallisuuden kannalta merkitystä. Erityisesti jos epäillään esim. asennus- ja laitevirheitä.

        Ei minkään perusjampan asennusvirheitä tutki. Festariteltasta löytyy "väärin asennettu" kertakäyttögrilli, niin ei siinä patologin lausunnon lisäksi muuta tutkimusta tarvita. TUKES tutkii kaupan olevia mahdollisesti turvattomia laitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minkään perusjampan asennusvirheitä tutki. Festariteltasta löytyy "väärin asennettu" kertakäyttögrilli, niin ei siinä patologin lausunnon lisäksi muuta tutkimusta tarvita. TUKES tutkii kaupan olevia mahdollisesti turvattomia laitteita.

        Höpö höpö taas. OTKES tutki esim. sen Levin mökkipalon jossa 3 kuoli virheellisen sähköasennuksen takia.


    • Anonyymi

      Kiinalaisesta huonosti asennetusta Lämmittimestä on ollut kyse tässä tapauksessa. Paikalla laiturilla olleet kertoivat satamassa, että lämmitin tohisi vielä kun poliisit menivät sisään veneeseen. Keväällä asensivat suurella innolla kiinanvebastoa paikalleen satamassa. Tämä vain satamassa kuultua tietoa ja ei lehdisssä että voisi antaa linkkiä. Karmea murhenäytelmä.

      • Anonyymi

        Minkä merkkinen laite on?

        Ettei kuitenkin olisi ollut Wallas, joka oli vain huollettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä merkkinen laite on?

        Ettei kuitenkin olisi ollut Wallas, joka oli vain huollettu.

        Joku kiinalainen. Hääräsivät sitä satamassa vanhan wallaksen paikalle kivalla tohinalla ja kehuivat vielä että oli halvempi ostaa uus kun korjata vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kiinalainen. Hääräsivät sitä satamassa vanhan wallaksen paikalle kivalla tohinalla ja kehuivat vielä että oli halvempi ostaa uus kun korjata vanha.

        Suhtaudun epäilevästi tähän hevosmiesten tietotoimiston uutiseen.

        Vaikuttaa pikemminkin samalta systemaattiselta kiinalaisten tuotteiden parjaukselta, joka alkoi heti tämän ketjun myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhtaudun epäilevästi tähän hevosmiesten tietotoimiston uutiseen.

        Vaikuttaa pikemminkin samalta systemaattiselta kiinalaisten tuotteiden parjaukselta, joka alkoi heti tämän ketjun myötä.

        Minulla on vene haukilahdessa ja tieto on varmaa. Vainajien omaiset eivät halua ymmärrettävistä syistä tulla asian kanssa ulos, eivätkä halua sille julkisuutta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7745
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1955
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      106
      1004
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      889
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe