Jeesus oikeammassa kuin sunna?

Anonyymi-ap

Pitääkö kädet pestä joka hetki. Jeesus sanoi ei. Sydämen puhtaus on tärkein ja pesemättömin käsin syöminen ei saastuta.

Sunna sanoo kyllä. Puhtaus rukoiltaessa ja muutenkin on tärkeää.

Itse sain jonkun pöpön silmääni kun ryhdyin sunnan mukaiseen käsien pesuun. Tuli mieleen että jos käsissä on vähän virtsaa aika ajoin tietyt pöpöt eivät sen tähden mene käsiin. Virtsa on ehkä antiseptista. Ja toisaalta se kuivuu pois sangen nopeaan.

Jatkuva käsien pesu voi altistaa kädet toisen tyyppisille pöpöille kuin pesemättömyys. Ei koskaan ollut ongelmia silloin kun en pessyt jatkuvasti käsiä. Nyt on kun aloin pestä.

Jeesuskin siis tiesi jotakin. Eikä hän ollut heikko tiedoissa. Mutta on otettava huomioon että Muhammedin (saas) aikana ei ollut vessapaperia.

Siksi oli tärkeää opettaa hygienian alkeet. Ja tietenkin Siwakin käyttö on taatelin syömisen jälkeen asiallista?

Sydämen puhtaus on tärkeintä mutta muukin puhtaus on olosuhteista riippuen huomioitava.

Itse taivun kuitenkin sunnan puoleen. Vaikka Jeesus oli korkeatasoista tietoa myös.

Salaam!

28

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      PYSYVÄ ELÄMÄN LÄHDE

      Johannes 14
      Tie, totuus ja elämä
      1»Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. 2Minun Isäni kodissa on monta huonetta – enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. 3Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. 4Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen.»
      5Tuomas sanoi hänelle: »Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?» 6Jeesus vastasi: »Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. 7Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.»
      8Filippus sanoi hänelle: »Herra, anna meidän nähdä Isä, muuta emme pyydä.»
      9Jeesus vastasi:
      »Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: ’Anna meidän nähdä Isä’? 10Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Kun puhun teille, en puhu omissa nimissäni: Isä on minussa, ja minun tekoni ovat hänen tekojaan. 11Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
      12»Totisesti, totisesti: joka uskoo minuun, on tekevä sellaisia tekoja kuin minä teen, ja vielä suurempiakin. Minä menen Isän luo, 13ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. 14Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen.

      ELÄMÄ ON HENKISTÄ LIIKKUVUUTTA

      • Anonyymi

        Kun ihminen kokee tuntee tämän elämän armon,
        HÄN ON KOKENUT TAIVAAN KOSKETUKSEN


    • Anonyymi

      2.7.2024
      Raamatunteksti(t)
      18Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. 19Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo Tarsisiin, Putiin, Ludiin, Mesekiin, Tubaliin ja Javaniin, kaukaisille saarille ja rannikoille, jotka eivät ole kuulleet minusta puhuttavan eivätkä nähneet minun kirkkauttani. Nuo, jotka lähtevät, kertovat vieraiden kansojen keskuudessa minun kirkkaudestani.

      Tämä sanoma on aika kovasta aallokosta esille tuotu

      Mutta ketkäs saavat aalokot nostettua YLI KANSOJEN IHMISKUNNAN

      • Anonyymi

        Näin on Mutta Henkisesti Kuolleet Haudatkoon Kuolleensa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on Mutta Henkisesti Kuolleet Haudatkoon Kuolleensa

        Ihmisen rakentamat taivasportailla ei ole ajassa mitään merkitystä, tämän ON KAIKKEUS HYVINKIN ESTÄNYT PISTÄMÄLLÄ KUOLEMALLA KUOLEMAN ELÄMÄLLE RAJOIKSI

        AINOASTAAN TAIVAS RAKENTAMAT PORTAAT KULETAVAT ELÄMÄÄ IKUISUUTTAAN JOLLE EI IHMISJÄRELLÄ RAJAA NÄY


    • Anonyymi

      3.7.2024
      Raamatunteksti(t)
      14Pidä sinä kiinni siitä, minkä olet oppinut. Sinähän olet siitä varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut.
      2. kirje Timoteukselle 3:14

      Tähän ympäristöön liittyvää -
      Ja Mooses ja Aaron menivät faraon tykö , ja he tekivät niin kuin Herra oli käskenyt: ja Aaron heitti sauvansa alas faraon ja hänen palvelijoidensa eteen , ja siitä tuli käärme . Silloin farao kutsui myös viisaita ja velhoja: nyt Egyptin taikurit tekivät samoin loituksillaan . Sillä kukin heitti sauvansa alas, ja heistä tuli käärmeitä, mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.

    • Anonyymi

      Salaam!

      Jeesuksen kuoltua ristillä 33 jkr alkoi maailmaa hallita vähitellen saatana ja kuusi ELÄVÄÄ JUMALAA. Eli Pyhä Kolminaisuus, ALLAH, Jehova, Sana, Krishna ja ylösnoussut Kristus.

      Olen usein sanonut että Mahdi tuo totuuden mutta koska hänellä on ALLAH elävänä Jumalana ja nuo viisi muuta eivät saattaa käydä että Mahdi kykenee tuomaan VAIN 1/6 osan kaikesta totuudesta. Hän tuo islamin mukaisen totuuden , joka ei välttämättä edusta Täydellistä totuutta.

      Kun otamme Mahdin vastaan joudumme ehkä sulkemaan silmät monilta asioilta jotta autuus säilyisi ja rauha.

      • Anonyymi

        Apostoli Johannes puhuu kirjeessään että synnit pitää tunnustaa ja todistaa olevansa syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla. Muussa tapauksessa SANA ja TOTUUS eivät enää asu hänessä tai tule hänen luokseen.

        Nyt on ollut saatanan ja antikristuksen hallinta-aikaa ollut vuodesta 1998 alkaen ja lähes kaikki ovat langenneet synteihin suuriin mutta koska taikuudella on ollut osuus asiaan eivät kykene tunnustamaan syntejään.

        Tämä alkoi jo 2008 jolloin Jeesus pyysi tunnustamaan tekonsa pahat Pohjanmaan Ruubenia. Kun hän kieltäytyi ja pilkkasi päätettiin Suomi antaa saatanan haltuun ja uhattiin 10 Egyptin vitsauksen kaltaisella vitsauksella.

        Mutta nyt jo kirkkokin luopui raamatusta eli sanasta ja totuudesta. Ja otti eksytyksiä vastaan. Samoin se antoi esikuvan kansalle tehdä samoin.
        Nämä syntiset eivät enää ole SANASSA ja TOTUUDESSA ja eivät ikinä tunnusta kaikkia tekojaan.


      • Anonyymi

        On vain tajuttava JOTTA ON VAIN YKSI ELÄMÄN YLLÄPITÄJÄ
        ja vain Hänellä on on elämän järestykset suunitelmat NÄPEISSÄÄN

        RAAMATTU VAIN PYRKII TÄTÄ TUOMAAN ESILLE ERI KUVAUKSIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostoli Johannes puhuu kirjeessään että synnit pitää tunnustaa ja todistaa olevansa syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla. Muussa tapauksessa SANA ja TOTUUS eivät enää asu hänessä tai tule hänen luokseen.

        Nyt on ollut saatanan ja antikristuksen hallinta-aikaa ollut vuodesta 1998 alkaen ja lähes kaikki ovat langenneet synteihin suuriin mutta koska taikuudella on ollut osuus asiaan eivät kykene tunnustamaan syntejään.

        Tämä alkoi jo 2008 jolloin Jeesus pyysi tunnustamaan tekonsa pahat Pohjanmaan Ruubenia. Kun hän kieltäytyi ja pilkkasi päätettiin Suomi antaa saatanan haltuun ja uhattiin 10 Egyptin vitsauksen kaltaisella vitsauksella.

        Mutta nyt jo kirkkokin luopui raamatusta eli sanasta ja totuudesta. Ja otti eksytyksiä vastaan. Samoin se antoi esikuvan kansalle tehdä samoin.
        Nämä syntiset eivät enää ole SANASSA ja TOTUUDESSA ja eivät ikinä tunnusta kaikkia tekojaan.

        Mahdilla on vähintään 1/6 osa Totuudesta ja Sanasta. Hän ei ole luopunut ja sellainen kuin kirkko ja kansa jotka eivät Sanaa ja Totuutta enää voi vastaanottaa.

        Jehova sanoi Suomea koskee 2 vuotta suuruudenhulluutta ja 2 vuotta valehtelua.
        Mutta onhan tärkeämpiä asioita kuin Totuus.

        Koraani kertoo luomisen suorittaa aina Totuus, mutta luotuaan se tuhotaan niin että luomukset pääsevät rauhaan ja iloon.
        Totuus ei ole yhtä ikuinen ja pysyvä kuin USKO, TOIVO ja Rakkaus.

        Suomi saattaa olla suorittanut oman luomisensa jo totuudessa. Eikä aio luoda enää uutta. Olihan Suomi mukana esim. Kännyköiden luomisessa. Kun luotu on totuudessa niin koraanin mukaan Totuus tuhotaan jotta rauha ja ilo tms. Pääsee valtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdilla on vähintään 1/6 osa Totuudesta ja Sanasta. Hän ei ole luopunut ja sellainen kuin kirkko ja kansa jotka eivät Sanaa ja Totuutta enää voi vastaanottaa.

        Jehova sanoi Suomea koskee 2 vuotta suuruudenhulluutta ja 2 vuotta valehtelua.
        Mutta onhan tärkeämpiä asioita kuin Totuus.

        Koraani kertoo luomisen suorittaa aina Totuus, mutta luotuaan se tuhotaan niin että luomukset pääsevät rauhaan ja iloon.
        Totuus ei ole yhtä ikuinen ja pysyvä kuin USKO, TOIVO ja Rakkaus.

        Suomi saattaa olla suorittanut oman luomisensa jo totuudessa. Eikä aio luoda enää uutta. Olihan Suomi mukana esim. Kännyköiden luomisessa. Kun luotu on totuudessa niin koraanin mukaan Totuus tuhotaan jotta rauha ja ilo tms. Pääsee valtaan.

        Pääseekö Mahdi luomaan mitään uutta vai jääkö hän visioiden, näkyjen ja unelmien tasalle. Niin tuleeko hänestä väärä profeetta joka vain vihaa ja uhkaa Israelia ja sen uskomuksia eli Sanaa.

        Jotta Mahdi voisi luoda pitää hänen pysyä totuudessa ja muslimien pitää tunnustaa syntinsä, virheensä ja erehdyksensä.
        Yksin totuudessa voi tapahtua luomista.
        1/6 osa totuutta ei ehkä kelpaa kovin suuriin asioihin. Moskeijoita yms. rakennetaan mutta varsinainen luominen jää niiden varaan joilla on Totuus ja Sana täydellisempi.


    • Anonyymi

      Ajat ovat aikoja, mutta yhsilö on JULALALLE KAIKKI - KAIKESSA LUOMUS

      Vuntsikaas AIKAMME ON IKUISUUTTA

      50v- sitten mikäs oli suomen olemus, näitä islamin huuhailuista ei tajuttu yhtään mitään miksi nyt ovat levitäytyjinä ja PALJASTUNEET

      hävityksen kauhistusta näitenkautten ootelemme

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Presidentin rukous (Rukous kansamme puolesta)
        https://www.youtube.com/watch?v=158_Xp5Oyjs&pp=ygUha3nDtnN0aSBrYWxsaW9uIHJ1a291cyBsYXVsZXR0dW5h

        Nyt jos koskaan herätkäämme rukoilemaan, vastuu synnyinmaamme itsenäisyydestä on jokaisen asia.

        261 581 katselukertaa Ensiesitys 24.4.2021
        Rukous kansamme puolesta, mikä on uskottu olevan presidentti Kyösti Kallion kirjoittama teksti, on todistettu olevan Evankelisen Mariansisarten perustajan Basilea Schlinkin rukous kylmän sodan ajalta. Alkuperäinen "Das Gebet für Unser Volk" saksaksi.


      • Anonyymi

        70-luvulla pelättiin ydinsotaa oikein tosissaan. Tuli myös öljykriisi josta alkoi Arabien nousu talouden kärkeen. Silloin vietettiin vielä joulua ja juhannusta sekä vappua. Hieno vuosikymmen.
        Ihmetystä herätti lapsen silmissä jokakeväiset tulvajoet ja palkkaneuvottelut joissa sosialistit keräsivät valtavasti etuja.
        Euroviisut ja olympialaiset oli kohokohtia.
        Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        70-luvulla pelättiin ydinsotaa oikein tosissaan. Tuli myös öljykriisi josta alkoi Arabien nousu talouden kärkeen. Silloin vietettiin vielä joulua ja juhannusta sekä vappua. Hieno vuosikymmen.
        Ihmetystä herätti lapsen silmissä jokakeväiset tulvajoet ja palkkaneuvottelut joissa sosialistit keräsivät valtavasti etuja.
        Euroviisut ja olympialaiset oli kohokohtia.
        Jne.

        Ala-asteella uskallettiin myös mainita että tulevaisuudessa Uusi maailmanjärjestys vie Suomestakin kaikki tehtaat muualle.
        Sitä ei kukaan selittänyt mikä Uuden Maailmanjärjestyksen historia ja muu agenda on. Perustuuko se mahdollisesti Vapaamuurareiden ajatuksiin sillä ainakin eräät 1900-luvun alun Jehovan todistajien kirjaset viittaa siihen. JT johtajat tuolloin oli kai myös Vapaamuurareita. Tosin tuo JT kirjanen lupaa uudessa maailmanjärjestyksessä lapsille annettavan paljon poliittista valtaa.

        Se näkyy pohjoisessa perheiden suosimisesta. Etelässä lapsisotilaina. Yms. Pitkän linjan suunnitelma siis.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mailman ylläpivän voima on tuossa esitettynä näin käärmmein, elikkä kaiken LUOJA ON JA PYSYY KAIKEN HALLITSIJANA :

      Ja Mooses ja Aaron menivät faraon tykö , ja he tekivät niin kuin Herra oli käskenyt: ja Aaron heitti sauvansa alas faraon ja hänen palvelijoidensa eteen , ja siitä tuli käärme . Silloin farao kutsui myös viisaita ja velhoja: nyt Egyptin taikurit tekivät samoin loituksillaan . Sillä kukin heitti sauvansa alas, ja heistä tuli käärmeitä, mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.

      HOKSAA KELLÄ ON ELÄMÄN VALTA JA OIKEUS JÄRESTELMÄT HANSKASSAAN

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Luota korkeimpaan olet silloin LOYTÄNYT ELÄMÄN TAIVAAN KOSKETUKSIN

        - kaunistelematta sanottuna


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      ”Ihmettelen, eikö tällainen väkivaltaan kannustava opas pitäisi täällä lännessä julistaa kielletyksi ja sitä opettavat auktoriteetit panna syytteeseen? Vai onko kehotus hakkaamiseen ihan ok jos sitä tapahtuu vain vähän?


      Se on sallittua sekoilua, koska uskonto. Niin on päätetty, ja pätee moneen muuhunkin uskontoon. Toki islamilaisuus, kun ei ole kunnolla ”maallistunut” aiheuttaa reilusti enemmän ongelmia kuin useimmat muut uskonnot. Sen näkee monista eri tilastoista selvästi. Asioilta voi tietenkin sulkea silmänsäkin kuten monet haluavat omista syistään tehdä.

    • Anonyymi

      Sellaista meininkiä Yle toimittajan mukaan ihan tavallisen turvallisessa lähiössä Ringebyyssä !

      Valtamedia on täyttä valemediaa, kun kyse on maahanmuutosta, jos pitäisi ottaa tutkittavaksi haittamaahanmuutto ja sen seuraamukset vaikkapa koko Euroopassa.

      No hesarinkin on jo pakko kirjoittaa niinkuin asia on.

      Naamiomiehet hyökkäsivät rakenteilla olevalle poliisiasemalle Rinkebyssä, Göteborgissa poltettiin poliisiauto – turvattomuuden tunne on kasvanut ruotsalaisten keskuudessa

    • Anonyymi

      Niimmutta: Joe Bidenin varapresidentiksi Barack Obama.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        oli pääkokki - Osama bin Laden läpivalaisussa


      • Anonyymi

        Googlatkaas tuolla järkeviä näkemyksiä esiin

        >>> Petri Paavola Islam

        >>> Petri Paavola Osa 3. Islam ja Juutalaisuus

        Omalle mielelle näkemyksiä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe