Mikä rakennus/paikka?

Anonyymi-ap

Kun mennään k supermarkettiin s marketilta päin, niin siinä sillan oikealla puolella mustaksi maalatut metalliaidat, hieno rakennus. Nyt tiedän myös missä kehräämö sijaitsee, kävin tänään vähän kävelemässä.

11

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Hienoa olet Orimattilan keskustassa. Jos tiedät missä on Kehräämö niin mene ihmeessä tutustummaan sillä se on Orimattilan upein paikka. Hieno matkailu kohde.

    • Anonyymi
      UUSI

      Levitetäänkö sielläpäin nk. jälleensyntymisoppia.

      Raamatussa ei Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkästään sana 'syntyminen ylhäältä': [Jos ei joku synny ylhäältä, ei voi nähdä valtakuntaa Jumalan..] Novum.

      Sana uudestisyntyminen voidaan joskus käsittää virheellisesti jälleensyntymiseksi, joka on itämaisten uskontojen harhaa, ns. reinkarnaatio-oppi. Sen suuntaisesti ehkä ajatteli Nikodeemuskin kysellessään asiaa Jeesukselta. Joh. 3:1-8. Todellisesti tämä maanpäällinen elämämme on yksi ja ainutlaatuinen olemisemme täällä. Kukaan ei synny tänne toista kertaa.
      Mutta sana uudestisyntyminen on kyllä mainittu muualla Raamatussa. Mm. Tiit. 3. ja 1 Piet. 1:3. Se tarkoittaa syntymistä Jumalasta, joka myös on yksi ja ainutlaatuinen tapahtuma. Uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä on tulemista osalliseksi Jumalan elämästä. Hänestä syntynyt on tullut Hänen lapsekseen. – Joka on syntynyt ihmisestä, on ihmisen lapsi. Joka on syntynyt Jumalasta, on Jumalan lapsi. Ja vain Jumalan lapsi pääsee Jumalan taivaaseen.

      MITEN VOIT SYNTYÄ JUMALAN LAPSEKSI?

      Ensiksikin on vastattava, että Jumalan Elämä on maailmankaikkeuden ainoa oikea elämänmuoto. Ja vain Hänen elämästään osallinen on elävä Raamatun tarkoittamassa mielessä. [Liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa.] 1 Kor. 15:50. Jumalan elämästä erossa oleva ihminen on ”kuollut rikoksiinsa ja synteihinsä”. Efes. 2:1. Sellaisen pitää päästä irti synnin aiheuttamasta kuoleman tilasta ja tulla osalliseksi Taivaan elämästä. Tätä elämää ei kukaan ihminen voi saada aikaan millään teoilla ja uskonnollisilla seremonioilla.
      Synti pitää ihmisen erossa Jumalasta. Jes. 59:1-3.

      Ylhäältä syntymiseen tarvitaan Jeesus ja Hänen sijaiskuolemansa pois synnistä. Mutta tarvitaan myös ylösnousemuksen kautta ansaittu ELÄMÄ. Jeesus ei jäänyt kuolemaan.
      [Ja minä elän. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.] Ilm. 1:18.
      [Sillä minkä Hän kuoli, sen Hän kertakaikkisesti kuoli synnille, mutta minkä Hän elää, sen Hän elää Jumalalle.] Room. 6:10.
      [Minä olen ovi] Hän sanoo. [Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu.] Joh. 10:9.
      [Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.] Joh. 14:6.

      Jeesus on siis ainoa pelastava Elämä. Sinun pitää ottaa Hänet vastaan elämäksesi.
      [Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut ihmisille heidän rikkomuksiaan, ja Hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläitä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki meidän tähtemme synniksi, jotta me Hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. …
      Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan Hän:
      [Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.] Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.] 2 Kor. 5:19- 6:2.

      Tänään on mahdollisuus saada synnit anteeksi Jeesuksen veren kautta! Ja seuraavaksi kasteelle Jeesuksen nimeen. Apt. 2:38,41.

      Jeesus sovitti syntisi sijaiskärsimyksellään ja kuolemallaan Golgatan ristillä. Näin Hän ansaitsi sinulle kuoleman pois syntitilastasi ja antoi syntisi anteeksi. Ja Hän nousi ylös kuolleista ansaiten näin sinulle Taivaan Elämän. [Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä! Suuressa laupeudessaan Hän on Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon.] 1 Piet. 1:3.

      Tämän armon saat nyt ottaa vastaan katumalla syntejäsi ja hylkäämällä synnissä elämisen. Syntitilasi muuttuu armon tilaksi. Ja armo alkaa kasvattaa sinua. Tiit. 3:
      Ota siis vastaan Jeesus syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi. Näin synnyt Jumalan lapseksi, etkä joudu kadotukseen vaan pääset taivaan kotiin ajallisen elämäsi jälkeen.

    • Anonyymi
      UUSI

      Saattaa olla kyseessä joku "Taidelinna". Siellä on näyttelyitä, mutten ole koskaan siellä käynyt itse.

      (Kommentoin koska tänne tuli pari oudompaa muuta vastausta.)

    • Anonyymi
      UUSI

      https://www.visitorimattila.fi/fi-FI/page/5de7c9bac82e6a08818abb6d?count=24&sort=creationDate&reverse=true

      Soile Yli-Mäyryn taidelinna, avoinna sunnuntaisin klo 12-17.
      Kannattaa käydä katsomassa, hän on tehnyt kulttuuriteon kunnostaessaan
      rakennuksen.

    • Anonyymi
      UUSI

      Kehräämö on iso rakennus ja sieltä on kaupunki vuokraamassa tiloja. Hieno asija että tämä iso kulttuuri rakennus toimii.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kuulemma persut haluaapi että kaupunki vuokraa tiloja Kehräämöltä. Kepulit vatsustaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kehräämö on yksi Orimattilan upeimmista paikoista. Vien aina vieraani ja ystävät sinne tutustumaan. Paikan historia on kiehtova. Mukavaa jos Orimattilan kaupunki panostaa Kehräämöön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulemma persut haluaapi että kaupunki vuokraa tiloja Kehräämöltä. Kepulit vatsustaa.

        Onneksi joku ryhmä missä järkeä. Persut eivät ymmärrä mitään talousasioista. Maahanmuuttajien puolue ensisijaisesti.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi joku ryhmä missä järkeä. Persut eivät ymmärrä mitään talousasioista. Maahanmuuttajien puolue ensisijaisesti.

        Onko PS paikallistoimisto R - kioskin edessä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko PS paikallistoimisto R - kioskin edessä?

        Joo se siirty sinne. Hirvee röökin savu ja haju.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se siirty sinne. Hirvee röökin savu ja haju.

        Eikö poikaystäväsi anna enää kotona polttaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe