Entiset ypäjäläiset

Anonyymi-ap

Mihin lienee Ypäjällä hävinnyt entiset koulukaverit. Oli ylösmäkiä, santamäkiä,haapasia ahgvisteja ym. Ei oo mitään heistä kuulunut. Muutamia olen nähnyt Loimaalla Ypäjällä oli paljon lapsia entisaikaan, miten mahtaa nykyään olla
Lajijasuris varmaan tietää

10

715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No enpä taida tietää, kun olen nuorempaa ikäluokkaa. Santamäkiä ja Ylösmäkiä tiedän, mutta en tiedä onko heistä kukaan hengissäkään. Olen ollut viime ajat tosi huonosti perillä mitä siellä tapahtuu

lajijasuris

• Anonyymi

...niin sen varmaan tiedät kyl itekin, että lapsia syntyy ympäri maan maaseutukunnissa paljon vähemmän kuin ennen. Jos nyt vaikka puhutaan nimien pohjalta (ahgvist vai ahlqvist ihan vieras) Aseman koulusta , niin mun aikaan kaikilla 6 luokalla oli yhteensä noin 30 oppilasta , kun sun aikaan oli yhdellä luokalla jo sama ja sitten oli ainakin Katinhännän koulu lisäksi.

En muute tiedän omanaikaisista koulukavereistaka juuri mitään, niinku en paljon mistään muustakaan enää, kun olen niin syrjäytynyt jo (ollut kauan)! Muutamista nyt vähän tiedän, osa asuu seutukunnalla ja osa muualla. Se olis kiva tietää onko joku jotenkin isosti ylittänyt itsensä tai miten sen nyt sanoisi sillai hyvällä tavalla. Keskimäärin paljon paremmin heillä ainakin menee kuin vaikka nettiaikana syntyneillä, kun silloinkin vielä ns. "jaksettiin", vaikka elämä monin tavoin vaikeempaa ja köyhempää, eikä oletetusti vauraammat helpolla päässet tai brassailleet.

lajijasuris

• Anonyymi

Tähän palatakseni niin eräs oman aikakauden (ei naapuri, ei sama luokka) pienoinen yllättäjä ja hyvällä tavalla on ehkä Poppamies. Onkohan muuten poppamies keitellyt liian sakeat chilisoosit sukulaiselleen, kun "veri vähän kiehahti"...😉No ei vaisinkaan, vissiin kai huono viinapää eli aggressioituu herkästi. Mutku sillon pitäs ymmärtää rajoittaa juomista.
        Poppamies ei ainakaan ole ollut pätkääkään aggressiivinen.

Tosin en ole itsekään ollut enkä dokaa, mutta piiloagressioo on jonkin verran, syynä lienee aivovammat, syrjäytyminen, ympäristön erittäin huono käytös. Kyllä minä pystyn tarvitatessa identifoituun kuitenkin muuksikin, jopa asiantuntijaksi.

lajijasuris

• Anonyymi

Mononen ainaki assuu iskän peräkamarisa ja joogaa, liekö flipannu

• Anonyymi

xD juu näin on käyny, raaka on maailma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xD juu näin on käyny, raaka on maailma

Sanos muuta😉🤔
        Onks tää sen fysterska/ps:n veli vai?

lajijasuris

• Anonyymi

Flippasi korkeintaan moottoripyörällä ja pisti elämänarvot uusiksi, kun jäi henkiin, mitä vikaa siinä on?

• Anonyymi

Vaikka ennen oli kaikki vaikeampaa ja raskasta ja kouluun kuljettiin pitkät matkat kävellen, niin ei me kyl tollasia oltu kuin nykyajan nuoret on. Ihan kakopäitä, me on toteltu vanhempia ja tehty mitä on pyydetty tekee.
      Itte oon muuten aloittanut katinhännän koulussa.joka oli pieni kiva koulu ja kivat opettajat. Mulla on joka koulussa ollut kivat opettajat

• Anonyymi

Hemmetin ryss.. puolustava moderaattori, kun piti poistaa, mutta...

Joo samaa mieltä, en tosin tiedä tuosta koulusta muuta kuin rakennuksen. Se vissiin suljettiin joskus -60-luvulla? Mutta omat opet on myös ollu mukavia, paitsi Niki, jonka vanhemmat venäläisiä - no tämä ei toki sillon ratkaissut vaan se armeijamainen, osin omituinen johtamis- ja opetustapa.

On kyllä kumma millaisia itkupillejä nuorehkoista aikuisista ja varsinkin miehistä on tullut, kun just tässä uutisoitiin, että noin 1/3 voimavaraongelmia ja mikä pöyristyttävintä niin katsovat oikeukseen käyttää väkivaltaa naisiin pelkän ulkonäön yms. ja käyttäytymisen mukaan mm. kunniasyistä😠 eli oikeesti siksi kun ärsyttää ja sitähän ei muka tarvi sietää, ja tämä kyllä näkyy ihan muutenkin vähän joka paikassa.
        No se on fakta, että känny&some ja ylipäänsä netti on laiskistuttanut ja helpottanut elämää sekä lyhentänyt pinnaa. Sitten ehkä ainakin kasvatus tekee ihmisistä pikkuganstereita sekä "mä haluun kaiken heti"-ajattelua. Rahaakin on aiempaa enemmän monella käytössä: kotoo, perintöjä esim. yli sukupolven, kelasossu-tuet tulee helpommin kuin ennen.
        Omallakin mittarilla ennen oli elämä selvästi vaikeempaa ja köyhempää, eikä koko ajan varottu ja pelätty jotain mutta toisaalta yhteisöllisempää

lajijasuris

• Anonyymi

Mun mielestä Niki oli kiva opettaja. Aina tervehti kun tavattiin vaikka en Ypäjällä enää asunutkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4070
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2091
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1395
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe