On kuultu että Tinderpäällikkö on käynyt yliopiston hankkien itselleen otsikon ammatin ja myös jo 27 vuotiaaksi tullessaan rakennuttanut omakotitalon.
Mitä lienee opetetun yliopistossa hänelle, kun työpaikan päällikön ei tule olla tietoinen muiden ammattien perustiedoista?
Rakennusalalla on monta ammattikuntaa jotka jotka yhdessä rakentavat kokonaisuuden.
Tytön hyvä ystävä TT kertoi rakentaneensa omakotitalon ja että hänellä kuten säännökset edellyttää oli työmaallaan henkilökohtaisesti vastuunalainen rakennusmestari.
Hän kertoi että mestarin tarkoitus oli vain, että hänelle luovutetaan suunnitelmat, piirustukset, detaljit sekä lukuisat muut asiakirjat joita kukaan ei kuitenkaan tulkitse muuta kuin, että niistä otetaan mittoja.
Tyttö itse on 17 vuotiaana ollut valtion avustuksella ongelmatyöttömänä koulunsa lopettaneena työllistettynä, jota hän kutsuu oppisopimukseksi, joka kuitenkaan ei sisältänyt teoriaopetusta ammattikoulussa lainkaan.
Ennen kuin Tyttö ryhtyi markkamiljonääriksi, niin hän rakensi itse omakotitalon isäpuolensa avustamana, mutta ei ole tietoa kyseisen kohteen lain edellyttämän vastaavan mestarin toimista.
Tuohon aikaan Tyttö lienee voimakas kun on, alkaneen kantamaan olkapäillään raskaita mattorullia ja liimaten niitä lattioihin.
Sitten Tyttö päätti kartuttaa ammattitaitoaan siirtyen opiskelemaan iltaopistossa rakennusteknikoksi ja mitä ilmeisimmin samaan aikaan opettelemaan liippaamaan lattioita betoniliemillä ja rakensi myös toisen omakotitalon omatoimisesti.
Tuossa vaiheessa hän myös jo oli merkittävä rakennusalan alaurakoitsija yhtiönsä kanssa jossa palkattuna ammattitaidoton henkilökunta perusteena kaveruus ja ajoivat Lahden ja Helsingin välillä päivittäin.
Samaan aikaan kun myös pressanlinnan parketteja asenteli mitaten ensin betonin vetolujuuksia, niin toi maahan parketteja ja paljon muuta joihin ei millään tavalla kuulunut arvonlisävero, kuten ei mihinkään muuhunkaan hänen liiketoimintaansa.
Iso päällikkö havaitsi Tytön omaavan aivan ylivertaista sosiaalista käyttäytymiskykyä ja ammattitaitoa, joten hän sai tehtäväkseen kaiken mahdollisen projektien johtamisesta hankintoihin ja kohteiden etsintäänkin saaden tuolloin ja edelleenkin samasta toiminnastaan huikeita korvauksia ja myös kohteiden myyntivoittojen provikoita.
Tyttö rakennusteknikko omasta mielestään ei ole rakennusmestari sekä, että rakennusteknikot jotka vastaavat henkilökohtaisella vastuullaan rakennuskohteista ollen läsnä työmaalla eivät edes harjoita laadunvalvontaa, koska sitä varten on palkattuna toiset henkilöt.
Tyttö on projektipäällikkö mutta hänkin tarkkailee laatuja etänä huikeita korvauksia nauttien.
Tyttö on kertonut että rakennusmestarit eivät tiedä eivätkä voi tietää valvovien ammattikuntien töiden perustietoja, vaan mestarit on työmaalla vain sitä tarkoitusta varten, että …. niin, se on jäänyt hieman epäselväksi.
Minä olen käynyt ammattikoulun rakennusteknisen puolen ja se kesti kaksi vuotta.
Koululla oli jatkuvina kohteina samaan aikaan kaksi omakotitaloa jotka olivat eri vaiheissa ja niitä rakensimme molempina vuosina.
Teoriaopetuksessa oli perustiedot erittäin monista aiheista, mutta kädentaidoistahan oli pääasiassa kyse.
Töissä harjoittelimme siis kaiken mitä sisältyy yhden omakotitalon rakentamiseen, eli perustukset viemäreineen ja salaojineen ym.
Muottien teot, raudoitukset, valamiset jne.
Runkorakenteet, kattotuolit, levytykset, ulkovuoraukset, ikkunoiden ja ovien asennukset, jopa lukkojen asennukset oviin joissa ei ollut lukoille valmista lovea ym.
Avotakan ja julkivisun muuraukset ja laastit valmistimme itse perusaineena ollen kalkki-hiekkaseos, sekä saumaukset erikseen värillisillä.
Lämpöeristeet, höyrysulut, jne-rakenteet ja vesikatot.
Saunojen paneloinnit ym. näpräämiset.
Teoriapuolella luonnollisesti noita asioita opetettiin ennen käytännön harjoittelua.
Amiksen kesälomalla olin töissä Vaasan silloisen KOP-Pankin rempassa ollen apuna asentamassa kalusteita ja Kauppatorin kupeessa asentamassa vieläkin siellä olevat kiinteistön nurmikon ja kadun väliset reunakivetykset luokkatoverini kanssa.
Amiksen jälkeen olin mittamiehen nollapäänä ja erittäin taitavan kirvesmiehen työparina silloisella Rautian pääkonttorin uudisrakennuksella.
Tuolloin opin mittaamisen perustiedot, hakitelineiden rakentamisen, ontelolaattojen asentamisen raudoituksineen ja saumavaluineen, seinien raudoittamisen, suurmuottien asentamisen sekä niiden valut ja paljon muuta kuten koko rakennuksen seinien ulkovuorauksen muovipinnoitetulla alumiinipellillä.
Olin onnekas, pääsin alaikäisenä 17 vuotiaana tekulle amispohjalla kaiken muiden luokalla olevien ollen valkolakkeja, minua vanhempia ja jopa perheellisiä.
Heillä oli perustietoina mitä lukioissa opetetaan minun ollen täysin pihalla niistä vaikkapa matematiikan tasoista, mutta minulla sen sijaan oli kokemus josta edellä kerroin.
Ravintolapäällikön koulutus Thaimaassa.
25
317
Vastaukset
Tekulla ei ollut käytännön koulutusta rakennustyömailla, mutta todistuksen saannin edellytyksenä oli kuitenkin käytännön työkokemuksen hankinta.
Teoriaopetus oli kertakaikkisen tarkkaa ja kokonaisvaltaista lujuuslaskelmista ja lujuussuunnitelmista lukien, että täytyi suunnitella kerrostalojen perustuksista lukien jokaisen raudoituksen merkitys, sijainti ja vetolujuudet, kuin vastaavasti myös betonien puristuslujuudet ja ns. “Betoniliemien” koostumukset.
Täytyi oppia ja käytännössä selvityksin ja piirroksin laatimaan täydelliset rakennus- ja rakennesuunnitelmat kokonaisesta kerrostalosta kaikkinensa, myös julkisivukuvineen ja kaikkine mittoineen.
Se edellytti hankintaa kotiin erinäisille välineille, eikä silloin työvälineenä ollut tietokone missään muodossa.
Tuli oppia myös perustiedot kaikesta mitä kuuluu LVIS asioihin.
Tekun jälkeen toimin rakennusalalla noin 40 vuotta ja tuona aikana opin kyseisestä alasta todella paljon lisää koulun antaen kuitenkin käytännössä vain perustiedot.
Minun työelämäni aikaan sisältyy lukuisia eri toimintoja, ei ainoastaan omien ja muiden kohteiden vastuunalaiset työnjohdot, on siis muutakin joka läheltä liippaa alaa.
Siltojen betonirakenteiden uudistamisia ja vahvistamisia.
Saaristorakentamista majakoiden kunnostamisista lähtien.
Ilmanvaihdon osalta hupia aiheuttaen olen myös ollut erittäin läheisessä yhteistyössä sisäilmojen parantamisprojekteissa joissa laitteina sähkösuodattimet pekästään sisäilman kierrättämisessä mutta myös ulkoilman puhdistamisessa ennen sisään puhaltamista, jonka johdosta tämä Tytön keskusilmastointijärjestelmä ilman ainuttakaan ilmanvaihtikanavaa on hauska babla sen ohessa, että mittasi vesijohtopaineensa lorottamalla aikaa ottaen kauanko kesti lorottaa 16 millin vesiletkusta ämpärillinen vettä hänen ylivertaisen poikansa ollen putkimies.
Tyttö se on siis kouluttanut itsensä rakennusteknikoksi selitellen että ei ole koskaan ollut rakennusmestari ja sen johdosta hän ei ole tietoinen mistään mikä on sisältynyt hänen väittämäänsä opiskeluun, joka osoittaa minulle yhden asian varmuudella.
Huuhaa, ei mitään muuta.
Kukaan rakennusalan ammattilainen, on hänen ammattinsa sitten mikä tahansa, niin ei sukittele, alipaineistele, läträä betoniliemien kanssa, eikä terveaivoinen ammattilainen ryhdy edes haaveilemaan saatika bablaamaan olevansa isolle päällikölle vuosikymmenien korvaamaton etäavustaja tähtitieteellisin tienestein ja myyntivoittojen provikkojen saaja, puhumattakaan kerrostaloläävien päivittämisellä läävien omilla vuokratuotoilla.- Anonyymi
Puoli kolmelta Chiang Main aamuyössä valvoo levoton sielu rakentaen huikeita koosteita rakkaastaan vastaten itse itselleen, sytyttää sikarin ja menee kitaran muotoisen viereen nukkumaan ja pian väliin tulee motocrossipoika suoraan mäkkäristä yövuorosta nukkumaan väliin. Isä vielä kertoo pojalle iltasadun ihmeellisestä burinamin pojasta ja opastaa viemärien sukittamisessa käsiään havainnollisesti heiluttaen.
Sitten he kaikki nukahtavat ihanaan uneen ja parin tunnin päästä jo kukko kiekuu ja on aika aloittaa uusi päivä suomikaksnelosella.No hei, joo tässä on meneillään ns. yötön yö kun valmistelen viikonlopun hieman kattavampia kinkereitä.
En mene nukkumaan mutta kyllä Lilliputtit käryää ja Kuksassa on jalojuomaa.
Missä kohden mahdoin vastata itse itselleni?
Mutta mukava että ajattelet minua laittaessasi poskesi omaan tyynyysi, niin voit siitä sitten jatkaa tapasi mukaan ensimmäisellä aamun ajatuksellasi.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
No hei, joo tässä on meneillään ns. yötön yö kun valmistelen viikonlopun hieman kattavampia kinkereitä.
Mutta mukava että ajattelet minua laittaessasi poskesi omaan tyynyysi, niin voit siitä sitten jatkaa tapasi mukaan ensimmäisellä aamun ajatuksellasi.Luulenpa että se olet sinä sekopää, joka jatkat (NumBallina) lätinääsi aamulla nukuttuasi nelisen tuntia.
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
No hei, joo tässä on meneillään ns. yötön yö kun valmistelen viikonlopun hieman kattavampia kinkereitä.
Mutta mukava että ajattelet minua laittaessasi poskesi omaan tyynyysi, niin voit siitä sitten jatkaa tapasi mukaan ensimmäisellä aamun ajatuksellasi.Vai on siellä kyrvånsyylån "chiang maissakin" yöytön yö.
- Anonyymi
Hei tyttö, esitän kiinteistökysymyksen:
"Kerroin tarkkaan miksi kunnat myy kiinteistöjään. Heillä on rahapula eikä heillä ole aikaa odotella että remontti maksaa itsensä takaisin."
Kerroppa tarkkaan myös millä perustein Vantaan kaupunki ei olisi voinut remontoida itse kohdettaan jossa vuokratuotoilla on mahdollista rempata läävä?
Miksi ei ole vuosien saatossa sitä tehnyt mitä sinä huis vuis teet sen pikaisesti ja nyt se jo tuottaa pelkkää tuloa sinulle?
> § <- Anonyymi
Tämähän on sinulle pallomahaiselle läskisilmälle jo kerrottu, mutta sinulla taitaa olla joku vamma tai sairaus, minkä johdosta et ymmärrä, mitä sinulle on rautalangasta vääntäen kerrottu.
- Anonyymi
Tarkennan vielä hieman:
"Viime vuosi oli ennätys kun tuli vuokratuotot vielä parin realisoituneen projektin rahojen päälle.
Tosin sijoitin ne omaan projektiini, mutta remontit valmistui maaliskuussa.
Nyt napsuu sieltä vuokratuottoja 18000 euroa kuukaudessa."
Siis ostit 35 asuntoa alle 2 miljoonaa ja sitten vuokratuotoilla remppasi kerrostalon remonttien valmistuen maaliskuussa.
Nyt kohde tuottaa sulle 18.000 euroa kuukaudessa.
Mikä mahtanee olla 35 asunnon myyntihinnat yhteenlaskettuna kun ostohinta 2 milj. ja rempat käytännössä 0 euroa sinulle?
Mitkä oli Vantaan nettovuokratuotot kuukaudessa, aikana kun eivät rempanneet?
Miksi et myy muutamia asuntoja nyt edes sen verran, että saisit takaisin 2 milliäsi vaikkapa ostaaksesi ylivertaisille lapsillesi omat kerrostaloläävät jne. vuoron perään.
Voisithan jopa myydä hieman useammankin asunnon ja ostaa omat Korealaisillesikin, niin kaikkien lapsiesi talous olisi simppelisti hoidettu heidän koko elämänsä ajaksi.
Samalla kun tyttäresi ryhtyy lääkäriksi hän voisi isännöidä kaikki kohteet ja putkimies-sijoittajapoikasi voisi hoitaa kaikki sukitukset ym.
Vantaa olisi hyvää seutua koska voisit palkata myös projekteihisi teknisesti ajattelevan Laiffin niin varmistuisi myös hänen osaltaan eläkeläismiljonäärin kohtalo.
> § <
- Anonyymi
Kerro sinä majuri lentokapteeni
- millainen paine tulee olla 16 millin vesiletkussa että vesi nousee kolmanteen
kerrokseesi maan tasolta?
- millainen tulee olla pumpun tyypiltään ja teholtaan että se jaksaa nostaa veden
kolmanteen kerrokseesi?- Anonyymi
Kun nettovuokratuotot 35 asunnosta kesällä on 18.000 euroa, niin paljonko lämmityskautena?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun nettovuokratuotot 35 asunnosta kesällä on 18.000 euroa, niin paljonko lämmityskautena?
Varsin tietämätön kommentti jopa Pasasen mittapuussa. Ei taloyhtiöiden vastiketta muuteta sitä mukaa onko mikä vuodenaika kyseessä. Se tarkistetaan kerran vuodessa.
Vastiketta kerätään juuri sen verran, että sen lasketaan riittävän taloyhtiön kuluihin, kuten lämmitykseen, veteen, sähköön, huoltoon jne. Kassassa tulee olla aina vähän ylimääräistä yllätysten varalle, vakuutusten omavastuisiin jne. Osakkeenomistajalle jää joka kuukausi sama summa, aina vuoden ajan, kunnes tarkistukset tarvittaessa tehdään.
Eikö Senssullakaan ole koskaan ollut osaketta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsin tietämätön kommentti jopa Pasasen mittapuussa. Ei taloyhtiöiden vastiketta muuteta sitä mukaa onko mikä vuodenaika kyseessä. Se tarkistetaan kerran vuodessa.
Vastiketta kerätään juuri sen verran, että sen lasketaan riittävän taloyhtiön kuluihin, kuten lämmitykseen, veteen, sähköön, huoltoon jne. Kassassa tulee olla aina vähän ylimääräistä yllätysten varalle, vakuutusten omavastuisiin jne. Osakkeenomistajalle jää joka kuukausi sama summa, aina vuoden ajan, kunnes tarkistukset tarvittaessa tehdään.
Eikö Senssullakaan ole koskaan ollut osaketta?Ahaa ok, siis kun tyttö osti läävänsä niin hän määräsi itselleen erikseen yhtiövastikkeen ja rahoitusvastikkeen, koska Vantaan kaupungilla ei sellaista käytäntöä ole.
Sitten on tarkistellut kerran vuodessa, jep ok, ymmärretty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa ok, siis kun tyttö osti läävänsä niin hän määräsi itselleen erikseen yhtiövastikkeen ja rahoitusvastikkeen, koska Vantaan kaupungilla ei sellaista käytäntöä ole.
Sitten on tarkistellut kerran vuodessa, jep ok, ymmärretty.Niin ja sitten kun on rempannut läävää vuokratuotoilla, niin yhtiölle on muodostunut velkaa Tytölle, jota tyttö sitten on maksanut takaisin itselleen rahoitusvastikkeen muodossa tarkistellen tilannetta vuosittain vaikka maksanut remppakustannuksia laskujen eräpäivinä, laskujen joissa jopa on ollut arvonlisävero, hienoa, Tyttö todellakin tarvitsee kloonin avukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö Senssullakaan ole koskaan ollut osaketta?Vuokrallahan tämä köyhä on ikänsä asunut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olin onnekas, pääsin alaikäisenä 17 vuotiaana tekulle amispohjalla kaiken muiden luokalla olevien ollen valkolakkeja, minua vanhempia ja jopa perheellisiä.
Heillä oli perustietoina mitä lukioissa opetetaan minun ollen täysin pihalla niistä vaikkapa matematiikan tasoista, mutta minulla sen sijaan oli kokemus josta edellä kerroin."
"Tuli oppia myös perustiedot kaikesta mitä kuuluu LVIS asioihin."
Olit siis matematiikan TASOISTA pihalla.
Vaikuttaisi siltä, että olet vieläkin. Kaikesta mitä kuuluu LVIS perustietoihin olet vieläkin ilmeisen pihalla.
Mitäpä jos kysyisit apua isäntähenkilöltäsi NumBallilta noiden varsin helppojen tehtävien ratkaisuun?
NumBallihan on kertonut, että hänellä on korkeamman TASON yliopisto tutkinto matematiikasta(kin). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sitten kun on rempannut läävää vuokratuotoilla, niin yhtiölle on muodostunut velkaa Tytölle, jota tyttö sitten on maksanut takaisin itselleen rahoitusvastikkeen muodossa tarkistellen tilannetta vuosittain vaikka maksanut remppakustannuksia laskujen eräpäivinä, laskujen joissa jopa on ollut arvonlisävero, hienoa, Tyttö todellakin tarvitsee kloonin avukseen.
Kinkerimies! Vuokratuotot on se joka jää vastikkeiden ja verojen jälkeen. Taloyhtiön kassa on taloyhtiön kassa jota hoitaa yleensä isännöintitoimisto. Sitä ei sekoita osakkeenomistajan kassaan kuin kaltaisesi toope. Sieltä taloyhtiön kassasta ei nostella huvikseen rahoja vaikka omistaisi koko yhtiön. Sieltä maksetaan taloyhtiöön kohdistuvia laskuja, kuten isännöitsijän palkkio jne. Toki jos on ainoa omistaja, voi ohjata remontteja ja palkkioita omalle yhtiölleen mutta ilmaista rahaa se ei reppana ole, sillä se tulee osakkeen omistajalta ja on pois vuokratuotoista. Putositko lapsena päällesi vai pudotettiinko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kinkerimies! Vuokratuotot on se joka jää vastikkeiden ja verojen jälkeen. Taloyhtiön kassa on taloyhtiön kassa jota hoitaa yleensä isännöintitoimisto. Sitä ei sekoita osakkeenomistajan kassaan kuin kaltaisesi toope. Sieltä taloyhtiön kassasta ei nostella huvikseen rahoja vaikka omistaisi koko yhtiön. Sieltä maksetaan taloyhtiöön kohdistuvia laskuja, kuten isännöitsijän palkkio jne. Toki jos on ainoa omistaja, voi ohjata remontteja ja palkkioita omalle yhtiölleen mutta ilmaista rahaa se ei reppana ole, sillä se tulee osakkeen omistajalta ja on pois vuokratuotoista. Putositko lapsena päällesi vai pudotettiinko?
No siinäpä tyttärellä onkin ollut isännöimistä koko rahan edestä.
No onkos isännöitsijä taloyhtiön kassasta paljonkin maksellut taloyhtiölle kuuluvia remontteja kuten talvella parkkipaikan asfaltointeja, uusia ikkunoita, ym. ja jne?
Miten arvonlisäverot? Onko viemärien paineet hallinnassa?
Onko siis ymmärrettävissä että koska omistaja on ohjannut rahojaan remontteihin ja ne rahat on pois vuokratuotoista, niin silti nettovuokratuotot kuukausittain on 18.000 euroa.
Valtavan hyvää haaveilluusiobisnestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siinäpä tyttärellä onkin ollut isännöimistä koko rahan edestä.
No onkos isännöitsijä taloyhtiön kassasta paljonkin maksellut taloyhtiölle kuuluvia remontteja kuten talvella parkkipaikan asfaltointeja, uusia ikkunoita, ym. ja jne?
Miten arvonlisäverot? Onko viemärien paineet hallinnassa?
Onko siis ymmärrettävissä että koska omistaja on ohjannut rahojaan remontteihin ja ne rahat on pois vuokratuotoista, niin silti nettovuokratuotot kuukausittain on 18.000 euroa.
Valtavan hyvää haaveilluusiobisnestä.Luoja paratkoon tietämättömyyttäsi... Näin se on kaikissa taloyhtiöissä. Sen takia vuosikokouksia pidetään, että osakkaat tietää että heidän vastikkeet ei ole pöllitty tai maksettu liikaa jonnekin isännöitsijän kavereille. Siellä käydään vuoden kulut läpi.
Isännöitsijä on vain töissä taloyhtiön hallitukselle. Se on luottamustoimi ja jos hallitus epäilee isännöitsijän pätevyyttä tai rehellisyyttä, he voi antaa hänelle heti potkut.
Mutta jos olet yhtiön suuromistaja ja ainoa osakas, voit tehdä mitä vaan mutta se mitä kuppaat taloyhtiöstä, sen maksat vastikkeina. Tärkeintä on siis vaalia taloyhtiön arvoa ja kuntoa. Se on sama kuin että omistat yksin vanhan töllin. Sinä yksin päätät mitä sille teet. Anonyymi kirjoitti:
Luoja paratkoon tietämättömyyttäsi... Näin se on kaikissa taloyhtiöissä. Sen takia vuosikokouksia pidetään, että osakkaat tietää että heidän vastikkeet ei ole pöllitty tai maksettu liikaa jonnekin isännöitsijän kavereille. Siellä käydään vuoden kulut läpi.
Isännöitsijä on vain töissä taloyhtiön hallitukselle. Se on luottamustoimi ja jos hallitus epäilee isännöitsijän pätevyyttä tai rehellisyyttä, he voi antaa hänelle heti potkut.
Mutta jos olet yhtiön suuromistaja ja ainoa osakas, voit tehdä mitä vaan mutta se mitä kuppaat taloyhtiöstä, sen maksat vastikkeina. Tärkeintä on siis vaalia taloyhtiön arvoa ja kuntoa. Se on sama kuin että omistat yksin vanhan töllin. Sinä yksin päätät mitä sille teet.Kyllä, näin on normaaleissa taloyhtiöissä.
Nyt on kyse haaveilluusiotaloyhtiöläävästä joka ennen myyntiä alle 2 miljoonaa euroa tuotti aivan älyttömästi nettovuokratuloja ja kun tyttö sen osti, niin vuokratuotoilla hän haaveilluusioremppas läävänsä ja siitä huolimatta nauttii nettovuokratuloja.
Anteeksi aivan valtavasti tietämättömyyteni, mutta kun nyt kuitenkin satun olemaan rakennusmestari ja aihe ei ole minulle epäselvä.
Kyllä, töllien yksin omistajat päättävät tölleistään ja sattumoisin on muutamia töllejä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt korkki kiinne Törppötenttusaari.
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Kyllä, näin on normaaleissa taloyhtiöissä.
Nyt on kyse haaveilluusiotaloyhtiöläävästä joka ennen myyntiä alle 2 miljoonaa euroa tuotti aivan älyttömästi nettovuokratuloja ja kun tyttö sen osti, niin vuokratuotoilla hän haaveilluusioremppas läävänsä ja siitä huolimatta nauttii nettovuokratuloja.
Anteeksi aivan valtavasti tietämättömyyteni, mutta kun nyt kuitenkin satun olemaan rakennusmestari ja aihe ei ole minulle epäselvä.
Kyllä, töllien yksin omistajat päättävät tölleistään ja sattumoisin on muutamia töllejä.Kinkerimies paahtaa! Miten on jatkaako lentokapteeni tästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kinkerimies paahtaa! Miten on jatkaako lentokapteeni tästä?
Siinäpä sulla taasen ajateltavaa ... jopa loppuelämäsi ajaksi päivittäin.
- Anonyymi
Don Quijote on kouluttanut sancho panzan rottaburgeri ravintolansa ravintolapäälliköksi.
Rottaburgerit ovat erittäin maukkaita.- Anonyymi
Burgerissa pittää olla kunnon ketchubia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Burgerissa pittää olla kunnon ketchubia.
Sancho Panzan burgereihin saa tilauksesta nyljetyn rotanhännän lisukkeeksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389