"Troolari" myytävänä

Anonyymi-ap

49

1654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On kyllä niin kevyt (100kg) että miten voi upota?

      • Anonyymi

        Toi on muuten harvinaisen totta,mutta näin kävi. Saattaa olla että puuttuu 3 nollaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on muuten harvinaisen totta,mutta näin kävi. Saattaa olla että puuttuu 3 nollaa..

        Saattaa myös olla että hinnassa on kolme nollaa liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa myös olla että hinnassa on kolme nollaa liikaa.

        Jos se maksaa ostajalle tuon summan että pääsee eroon tuosta arkista?


    • Anonyymi

      Tämä on hyvä projekti niille ukkomiehille jotka eivät halua erota mutta joiden pitää päästä kotoa pois aina kun mahdollista.
      Jos nyt vaikka jäis 55v eläkkeelle niin epäilen olisko valmis kun täyttää 75v. Mutta ei se päämäärä vaan matka mikä on tärkeä.
      Perikuntaa varten voi katsoa valmiiksi sytykkeitä ja pitkiä tulitikkuja.

      • Anonyymi

        Taitaa perilliset heti järkätä sinut edunvalvonnan piiriin jos kuulevat että olet polttanut 25keur tuollaiseen.


    • Anonyymi

      Olette kyllä erittäin ilkeitä ja olevinanne vitsikkäitä yksityishenkilön myynti-ilmoituksesta, jossa ei ole mitään vitsiä.

      • Anonyymi

        Jos olisit seurannut tuon veneen saagaa, et todellakaan puhuisi mistään ilkeydestä...


      • Anonyymi

        Niin, onhan se tragedia jos tuota tosissaan tuohon hintaan yrittää myydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onhan se tragedia jos tuota tosissaan tuohon hintaan yrittää myydä.

        Juuri näin. Jos yli vuoden pohjassa maannutta ja alkujaankin merikelvotonta, kerran jo tuleenkin syttynyttä paattia kauppaa 25000€:lla, kyseessä ei ole enää edes petos vaan kuivana kakkoseen lykkiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin. Jos yli vuoden pohjassa maannutta ja alkujaankin merikelvotonta, kerran jo tuleenkin syttynyttä paattia kauppaa 25000€:lla, kyseessä ei ole enää edes petos vaan kuivana kakkoseen lykkiminen.

        Tekevälle voi sellainenkin vahinko sattua.


    • Anonyymi

      Hiukan aikataulu venyi, mutta pisteet siitä, että omistaja sai paatin pois omin voimin... mahtoiko mennä 25keur edestä ikeakasseja?

      • Anonyymi

        Kyllähän tämä täytyy olla joku VEDONLYÖNNIN juttu. JOS tuosta joku maksaa yhdenkin (1) euron, on joku vedonlyönnin voittaja. 🤣


    • Anonyymi

      Hattua nostan omistajalle että sai aluksen kellumaan ja hinasi pois uppoamispaikalta. Mutta itse alus, onhan tuo aivan karmean näköinen. Kuka tuollaisesta jotain haluaa maksaa. Ja kunto lienee kamea sekin. Moottorilla on arvoa ellei ole kastunut.

    • Anonyymi

      Pahoin pelkään, että moottorikin on tuosta hoidosta ottanut pahasti siipeensä.

      Tässä on loistava esimerkki siitä perinteisestä kaupan käyntiin perustuvassa sanonnasta, jossa sanotaan, että yli hintaa pyytävä ei ole tyhmä, vaan se joka sen maksaa.

    • Anonyymi

      Hyvin yllättäen ei ole mennyt kaupaksi ja kuviakin on edelleen tasan tuo yksi. Se on otettu pinnalla olleesta puolesta. Miksiköhän ei ole kuvia toiselta puolelta ja sisätiloista...

      • Anonyymi

        Jonkun täytyy pyytää lisää kuvia, jotta pääsee arvioimaan kunnostus kustannuksia.
        Käsistään kätevä tekisi tuosta hulppean kesämökin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun täytyy pyytää lisää kuvia, jotta pääsee arvioimaan kunnostus kustannuksia.
        Käsistään kätevä tekisi tuosta hulppean kesämökin.

        Kustavissa Vuosnaisissa tämä komeus sijaitsee tällä hetkellä.

        Miten ihmeessä rungon saa kuivaksi? Liki pari vuotta makasi kyljellään pohjassa, reikä kyljessä. Vesi imeytynyt puurunkoon joka kuorrutettu lasikuidulla. Eihän tuo kuivu enää mitenkään vaan muuttuu kukkamullaksi.

        25 tonnia? Maksaako nykyinen omistaja tuon jos joku vie pois…?


    • Anonyymi

      Nyt taitaa kyseinen alus olla jumissa Rounklopissa. Tullu omistajalle kiire siirtää Vuosnaisten kalasatamasta ts jutun jälkeen. Mitä tulee merikelpoisuuten ennen näitä muutostöitä niin voin kertoa tuolla aluksella pari kesää töissä olleena, että merikelpoisuus oli kyllä todella korkealla tasolla niin kuin aikoinaan sisätilatkin. Tuohan oli muutettu risteilykäyttöön jo -80 -90 taitteesa ja tuolloin rakennettu vielä hyvällä maulla. Ilmeisesti viimeiset n. 10 vuotta tästä on rakennettu omaa unelmaa ja lopputulos nyt on mitä on. Ainakin kun katsoo lähtökohtaa, kuvia löytyy vielä netistä (Troolari Alfa)

      • Anonyymi

        Mitä sinäkin tiedät mitään merikelpoisuudesta. Moni ammattilaisaluskin on broutsannut ja uponnut kovassa tuulessa kun on vähän alkuperäisrungon päälle asenneltu yhtä sun toista kerrosta ja painopiste nousee ylemmäs ja tuulipinta-ala kasvaa. Mitään vakauslaskelmia ei tietenkään ole sitten tehty uudestaan. Tuskin tuollekaan alukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinäkin tiedät mitään merikelpoisuudesta. Moni ammattilaisaluskin on broutsannut ja uponnut kovassa tuulessa kun on vähän alkuperäisrungon päälle asenneltu yhtä sun toista kerrosta ja painopiste nousee ylemmäs ja tuulipinta-ala kasvaa. Mitään vakauslaskelmia ei tietenkään ole sitten tehty uudestaan. Tuskin tuollekaan alukselle.

        Olipa siinä taas ystävällinen vastaus toiselle kirjoittajalle.
        Mikä tuossa edellisessä oli sellaista, että piti tuollainen aloitus tehdä.

        ” Mitä sinäkin tiedät mitään merikelpoisuudesta. ”

        Kaverihan toteaa, että joskus ennen vanhaan tuo alus oli aivan asiallinen, mutta sittemmin on muutosta tullut.

        ”Ilmeisesti viimeiset n. 10 vuotta tästä on rakennettu omaa unelmaa ja lopputulos nyt on mitä on. ”

        Sinä lähdet suoralta päältä ampumaan viestin tuojaa, vaikka hän kirjoittaa aivan ymmärrettävää tekstiä.

        Eikö näitä keskusteluita voitaisi käydä toista kunnioittaen, vaikka se postaus ei miellyttäisi.
        Tuollaiset töksäyttelyt pilaavat keskustelu ilmapiirin harmonian.


      • Anonyymi

        Juu, tämähän se oli karille ajanut ja ihan reteästi keppien väärältä puolelta. Oli itse asiassa toinen keikka merivartiostolle tälle samalle karmeudelle : oli jo aiemmin saanut hinaamansa pienemmän veneen kippaamaan ympäri. Tsiisus sentään !!! Nyt ei muuta kuin tekemään se ainoa oikea teko : romuttaa paatti laillisesti ja ihan OMALLA kustannuksella, ei veronmaksajien rahoilla. Ja toiseksi kannattaa vaihtaa veneily johonkin rauhalliseen sisäharrastukseen, shakkiin, legojen rakentamiseen tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tämähän se oli karille ajanut ja ihan reteästi keppien väärältä puolelta. Oli itse asiassa toinen keikka merivartiostolle tälle samalle karmeudelle : oli jo aiemmin saanut hinaamansa pienemmän veneen kippaamaan ympäri. Tsiisus sentään !!! Nyt ei muuta kuin tekemään se ainoa oikea teko : romuttaa paatti laillisesti ja ihan OMALLA kustannuksella, ei veronmaksajien rahoilla. Ja toiseksi kannattaa vaihtaa veneily johonkin rauhalliseen sisäharrastukseen, shakkiin, legojen rakentamiseen tms.

        Legojen rakentaminen on vielä kalliimpi harrastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Legojen rakentaminen on vielä kalliimpi harrastus.

        Entä jos käyttää valmiita legoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos käyttää valmiita legoja?

        Myös legoilla rakentaminen on nykyään aika kallista, ellei kierrätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinäkin tiedät mitään merikelpoisuudesta. Moni ammattilaisaluskin on broutsannut ja uponnut kovassa tuulessa kun on vähän alkuperäisrungon päälle asenneltu yhtä sun toista kerrosta ja painopiste nousee ylemmäs ja tuulipinta-ala kasvaa. Mitään vakauslaskelmia ei tietenkään ole sitten tehty uudestaan. Tuskin tuollekaan alukselle.

        "Ammattilainen" heittää aina ammattitermit alkuun jotta kirjoitus vaikuttaa uskottavammalta. Lue aikaisempi viestini uudestaan ja koitappa ymmärtää minkä ajanjakson osalta merikelpoisuutta kommentoin? Tiedän yhtä sun toista tuosta kyseisestä aluksesta ja pysyn edelleen kannassani merikelpoisuudesta, ENNEN VIIMEISIÄ MUUTOKSIA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ammattilainen" heittää aina ammattitermit alkuun jotta kirjoitus vaikuttaa uskottavammalta. Lue aikaisempi viestini uudestaan ja koitappa ymmärtää minkä ajanjakson osalta merikelpoisuutta kommentoin? Tiedän yhtä sun toista tuosta kyseisestä aluksesta ja pysyn edelleen kannassani merikelpoisuudesta, ENNEN VIIMEISIÄ MUUTOKSIA.

        Täällä näkee usein tuollaisia vastauksia, jotka perustuvat siihen, että ei ole luettu kunnolla mitä on lähdetty kommentoimaan.
        Kaikkein omituisimpia ovat kahden sanan postaukset. Niistä ei ota selvää edes Aino Kassinen.


    • Anonyymi

      Tän veneen saaga rupeaa olemaan jo melkoinen farssi ja tragikomedia.

    • Anonyymi

      Kai siellä on messinkiä ja rosteria 25 000€ edestä.
      Mielenkiintoisia juttuja nämä.
      Minä asun 6m veneessä vaikka olen vain 1,8m pitkä.

      • Anonyymi

        No ei varmasti ole!


      • Anonyymi

        Meinaat, että 1,8m vene olisi riittävä, mutta panostat luksukseen?


    • Anonyymi

      Nyt tää kapine on tiettävästi jo Raumalla, ja aivan varmasti "luvallisesti". Käväisi välillä Ukissakin, mutta ajettiin sieltä heti pois. Ottakaa tästä tapauksesta oppia, jotka haaveilette ostavanne vanhan ison aluksen ja tekevänne siitä omasta mielestänne loistavan vekottimen. Tulee realiteetit helposti vastaan, näitä esimerkkejä on jo liiankin kanssa.

      • Anonyymi

        Onko siis yllättäen kuitenkin ajokuntoinen vai hinaamallako tuota viedään paikasta toiseen?


    • Anonyymi

      Joo, Raumalla hyvinkin merenkulkuoppilaitoksen kupeessa. Saa nähdä,kuin kauan saa siinä viipyä...

    • Anonyymi

      Ja nyt ehti jo ajaa ajoittain kelluvan ruumisarkkunsa Olkiluodon ydinvoimalan jäähdytysvesikanavallekin ja viranomaiset toki olivat paikalla. Tää ei voi olla enää tottakaan!

      • Anonyymi

        Reposaareen menossa (il.fi). Siellä muistaakseni ollut enemmänkin pöhinää erilaisten laivanraatojen kanssa. Luvialaisten kannattaa pistää laiturivartiot kunnes tuo hylky todistettavasti ilmestyy Räpsööhön tai uppoaa Outoorin edustalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reposaareen menossa (il.fi). Siellä muistaakseni ollut enemmänkin pöhinää erilaisten laivanraatojen kanssa. Luvialaisten kannattaa pistää laiturivartiot kunnes tuo hylky todistettavasti ilmestyy Räpsööhön tai uppoaa Outoorin edustalle.

        Onhan siellä ollut kuunari Koivisto ja hra Heik- olan kuviot sen ympärillä...


    • Anonyymi

      Toimii siinä ainakin kone ja pysyy pinnalla

      • Anonyymi

        Mutta peräsin ilmeisesti ei kun pitää laiturissa narujen kanssa kääntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta peräsin ilmeisesti ei kun pitää laiturissa narujen kanssa kääntää?

        Sprigeillä saa käänettyä helpommin, etkö tiedä sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sprigeillä saa käänettyä helpommin, etkö tiedä sitä?

        Jaa että millä?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sprigeillä saa käänettyä helpommin, etkö tiedä sitä?

        En tiedä mitä sprigi tässä kohtaa edes tarkottaa. Voitko avata vähän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitä sprigi tässä kohtaa edes tarkottaa. Voitko avata vähän?

        Hyvin pienellä selailulla löytyi seuraava tieto. Lue tämä odotellessasi keskustelukumppanisi vastausta.

        ” Mikä on springi?
        Springi on joidenkin veneilijöiden runsaasti käyttämä köysikiinnitysmuoto, toisille taas aivan vieras. Se on veneen keskiosasta tai keulasta takaviistoon laiturille tuleva köysi. Myös peräspringin voi tehdä, se on silloin veneen perästä etuviistoon laiturille menevä köysi.”

        Näillä springeillä käännetään tänäkin päivänä aluksia, joissa ei ole ohjailuun sopivia propulsio ratkaisuja.
        Springi laitetaan sopivaan laituripollariin kiinni ja aluksen koneella vedättämällä pakotetaan alus kääntymään.

        Ehkä netistä löytyy videoita tuosta toiminnasta, mutta jätän niiden etsimisen sinulle D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin pienellä selailulla löytyi seuraava tieto. Lue tämä odotellessasi keskustelukumppanisi vastausta.

        ” Mikä on springi?
        Springi on joidenkin veneilijöiden runsaasti käyttämä köysikiinnitysmuoto, toisille taas aivan vieras. Se on veneen keskiosasta tai keulasta takaviistoon laiturille tuleva köysi. Myös peräspringin voi tehdä, se on silloin veneen perästä etuviistoon laiturille menevä köysi.”

        Näillä springeillä käännetään tänäkin päivänä aluksia, joissa ei ole ohjailuun sopivia propulsio ratkaisuja.
        Springi laitetaan sopivaan laituripollariin kiinni ja aluksen koneella vedättämällä pakotetaan alus kääntymään.

        Ehkä netistä löytyy videoita tuosta toiminnasta, mutta jätän niiden etsimisen sinulle D.

        Springi onkin eri asia kuin sprigi, mutta peräsimellä ja potkur(e)illa se on käännettävä, tai jokaiseen karikkoon pitää rakentaa springille kiinnitykset. Springejä käytetään satamamanöövereissä, ei navigoidessa, ja tuo törttö navigoi ihan vikapaikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin pienellä selailulla löytyi seuraava tieto. Lue tämä odotellessasi keskustelukumppanisi vastausta.

        ” Mikä on springi?
        Springi on joidenkin veneilijöiden runsaasti käyttämä köysikiinnitysmuoto, toisille taas aivan vieras. Se on veneen keskiosasta tai keulasta takaviistoon laiturille tuleva köysi. Myös peräspringin voi tehdä, se on silloin veneen perästä etuviistoon laiturille menevä köysi.”

        Näillä springeillä käännetään tänäkin päivänä aluksia, joissa ei ole ohjailuun sopivia propulsio ratkaisuja.
        Springi laitetaan sopivaan laituripollariin kiinni ja aluksen koneella vedättämällä pakotetaan alus kääntymään.

        Ehkä netistä löytyy videoita tuosta toiminnasta, mutta jätän niiden etsimisen sinulle D.

        Kiitos, kun valistit palstan typeryksiä, kun menin kirjoittamaan tuosta springin käytöstä kääntymiseen.

        Kyllä you tube on pullollaan vinkkejä, miten pääsee vaikka laiturista koneen ja springin kanssa lähtemäön, jos vaikka tuuli sivulta painaa kiinni...

        Yllättävää oli useiden reaktio asiasta, herne nenässä välittömästi, kun eivät ole perillä perinteisistä manovereistä.

        Kannattaa opetella edes teoriassa, joskus voi olla tarvetta vaikka aluksessa olisi perä ja keulapotkurit ja kaksi konetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Springi onkin eri asia kuin sprigi, mutta peräsimellä ja potkur(e)illa se on käännettävä, tai jokaiseen karikkoon pitää rakentaa springille kiinnitykset. Springejä käytetään satamamanöövereissä, ei navigoidessa, ja tuo törttö navigoi ihan vikapaikkaan.

        Ääliö, tuo troolari oli laiturissa kiinni, kun viranomaiset saapuivat, omistaja antoi lehtihaasttattelun ja kertoi asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ääliö, tuo troolari oli laiturissa kiinni, kun viranomaiset saapuivat, omistaja antoi lehtihaasttattelun ja kertoi asian.

        Ääliötroolarikippari (sinä?) oli laiturissa kiinni, kun sen olisi kiinnittymisen sijaan pitänyt kääntyä jo aikaisemmin. Selityksiä tuolla tyypillä riittää aina... että piti sitten kiinnittyä laituriin jotta saisi laivan kääntymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, kun valistit palstan typeryksiä, kun menin kirjoittamaan tuosta springin käytöstä kääntymiseen.

        Kyllä you tube on pullollaan vinkkejä, miten pääsee vaikka laiturista koneen ja springin kanssa lähtemäön, jos vaikka tuuli sivulta painaa kiinni...

        Yllättävää oli useiden reaktio asiasta, herne nenässä välittömästi, kun eivät ole perillä perinteisistä manovereistä.

        Kannattaa opetella edes teoriassa, joskus voi olla tarvetta vaikka aluksessa olisi perä ja keulapotkurit ja kaksi konetta.

        Tää viisas kirjoitti vielä monikossa sprigeillä. Vastasi jollekin joka puhui narujen kanssa kääntämisestö niinkuin omistaja lehdessä kertoi. Eikö se "sprigix tässä tapauksessa mahda olla juurikin naru? Tuskin ainakaan vaijeri kun tämä omistajan mukaan "suuri" laiva on niin pieni.
        Kaikki osaa käyttää springiä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      142
      4615
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      93
      2189
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2081
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      80
      1978
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      143
      1566
    6. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1542
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      108
      1428
    8. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1337
    9. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      75
      1336
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      120
      1119
    Aihe