Oonko trans poika

Anonyymi-ap

Oon 11-v tyttö ja asun Raahessa. oon tuntenu jo aika kauan että poika. mut en oo tehny asialle mitään nyr oon ailkanu tekee asialle jotain. Koska tyttönä oleminen ei tunnu itetä hyvälle. tykkään enemmän olla poikien seurassa ja tykkään olla meikkaamatta ja pukeutuu silleen sn "poikatavalla". oon miettiny tosi paljon sitä onks tää ohimenevä juttu. ja se ahistaa tosi paljon miettii sitä, ku tunnen itteni pojaks mutta oon siitä nii epävarma.... en haluu olla tyttökään niin luulen et oon sit sranspoika. en oo viel kertonu mun vanhemmille (vanhemmat eronnu) tai kertonu mun siskolle. mut niin en uskalla kertoo. ja sitku oon jo valmiiks bi nii tuntuu hölmölle olla bi ja transpoika. ja oon tehny mun huoneesta enmmän poikamaisen ja sit leikkaan mun hiukset. se tuntuu hyvältä mut mua ahistaa mikä oon... Oonks teidän mielestä transpoika sit vai mitäääääää... Ja jos toi tuntuu hyvälle poika aijjon vaihtaa kokonaan mun nimen ja identtiteetin... mut jos tää onki ohimenevä juttu mut en usko ku tää on kestäny jo jonki aikaa...

10

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      tuli kitjotusvitheitä kitjotin nii nopee ja oon väsyny :-)

    • Anonyymi

      Aloittajalle kylmä vesiämpäri niskaan. Kyllä järki päähän palautuu.

    • Anonyymi

      Anna ajan kulua. Sinun ei tarvitse vielä miettiä mikä olet. Murrosikä mylllertää ehkä mielessäsi eikä oma identiteetti ole vielä selvillä. Älä stressaa itseäsi turhaan asian takia. 11 vuotiaana ei tavitse meikata eikä milloinkaan meikata jos et halua. Pukeudu niinkuin haluat ja ole oma, ihana itsesi.

    • Anonyymi

      Hyvin sairas tapaus sinä olet

    • Anonyymi

      Mulla on lerssi otsassa mutta karvakolmio haaroissa. Mitä teen? Haenko kaupungille hommiin?

    • Anonyymi

      Hienoa, että mietit sukupuoltasi ja suuntautumistasi jo noin nuorella iällä, oman identiteetin tutkiminen on ihmiselle hyvin tärkeää. Pohjimmiltaan vain sinä voit lopulta tietää, mikä sukupuolesi on, mutta koitan antaa jonkinlaista neuvoa kuitenkin.
      Kuvittele esim. Miltä sinusta tuntuisi, jos sisaresi sanoisi sinua veljeksi ja vanhempasi pojakseen? Miltä kuvittelisit näyttäväsi tulevaisuudessa? Jos kuvittelisit, että pystyisit liikkumaan ajassa taaksepäin ja syntymään pojaksi, tekisitkö sen? Miltä sinusta tuntuu, kun sinua sanotaan tytöksi?
      Sinun kannattaa myös miettiä, mitkä asiat poikana olemisessa sinua vetävät puoleensa. On nimittäin myös täysin okei olla maskuliininen tyttö, sinun ei tarvitse tykätä "tyttöjen jutuista" tai olla naisellinen. Ei ole oikeaa tapaa olla nainen, eikä oikeaa tapaa olla mies. Tee niin kuin sinusta tuntuu oikealta. Ja ei, se ei ole ollenkaan hölmöä olla bi ja trans. Sukupuoli ja seksuaalinen suuntautuminen eivät oikeastaan ole yhteydessä toisiinsa ja todella monet transihmiset ovat esim. homoja.
      Tärkeää tuossa vaiheessa sukupuoli-identiteetin tutkimista on mielestäni se, ettet anna muiden ihmisten vaikuttaa siihen, kumpaankaan suuntaan. Älä kuuntele transfoobikoiden puheita, mutta toisaalta älä myöskään hakeudu ns. kuplaan, jossa kuulet vain yksipuolisia mielipiteitä aiheesta. (Tällä tarkoitan, että valitettavan moni nuori kokee olevansa trans, koska kaikki kaveritkin ovat ja sosiaalinen media on täynnä transinfluenssereita. On todella hienoa, että transsukupuolisuus hyväksytään nykypäivänä, mutta siitä on myös kehkeytynyt jonkinlainen muoti-ilmiö).
      Tärkein mielipide sinun sukupuolestasi, ja ainoa, jolla on väliä, on sinun omasi. Älä anna muiden vaikuttaa siihen.
      Sinuna etsisin lisää tietoa transsukupuolisuudesta ja sukupuoli-identiteetistä yleensäkin. Voihan olla myös, että et ole poika etkä tyttö, vaan vaikka ei-binäärinen.
      Jos mahdollista, hakeutuisin puhumaan psykologin kanssa. MUTTA ehdottomasti sellaisen, jolla on kokemusta transihmisten kanssa ja on valmis auttamaan sinua identiteettisi etsimisessä, eikä vain yritä tekemällä tehdä sinusta tyttöä.
      Jos päädyt siihen tulokseen, että olet trans, pääset halutessasi hakeutumaan TAYSin tai HYSin transpolille, missä voit saada transdiagnoosin ja halutessasi aloittaa transhoidot. (Monet transihmiset eivät halua hoitoja. Heille riittää, että he tietävät oman sukupuolensa.( Jos taas päädyt siihen tulokseen, että et ole trans, niin sittenpähän tunnet itsesi paremmin ja olet vahvempi.
      Onnekkaasti sinulla on tässä prosessissa aika puolellasi, koska olet vasta yksitoista. Sinuna keskittyisin oman identiteettisi tutkimiseen vielä vähän aikaa, mutta halutessasi voit jo hakeutua transpolille, siellä identiteettisi selviytyy vielä lisää.

      Onnea matkallasi, ja muista, että mihin ratkaisuun päädytkin niin tärkeintä on että olet onnellinen, eikä sukupuolella ja erinäisillä lokeroinneilla loppujen lopuksi ole juuri väliä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Ja aamulla nänniesi pihat puhuvat ääniä jolle puheet eivät riitä sen jälkeen kun olin jo unohtanut sinut viimeksi!


    • Anonyymi

      Olet murrosiässä ja silloin miettii kuka ja mikä on kun kehos sa ja mielessä myllertää. On identiteettikriisi ja se kuuluu asiaan. Anna ajan kulua ja ole oma itsesi. Ei sinun tarvitse ajatella meikkejä yms. Ei tarvi tehdä niinkuin muut vaan sitä mitä sinä haluat. Olet vielä hyvin nuori elä vaan tässä ja nyt ja nauti elämästäsi nuoruus ei kestä kauan. Siihen kuuluu itsetutkistelua. Hyvää kesää sinulle!

    • Anonyymi
      UUSI

      Toi on kyllä kerta kaikkiaan mittavin määrä paskapuhetta mitä oo kerta istumalta lukenut!

    • Anonyymi
      UUSI

      Heippa! Olen itse jo aikuinen, mutta teini-iässä tunsin että en ole normaali tai "oikea" tyttö vaan jotenkin vääränlainen. Siihen aikaan ei puhuttu mistään trans-asioista, vaan luulin että minusta tulee lesbo tms. Minun oli erittäin vaikeaa olla tyttö ja se ahdisti, oma kroppa ahdisti ja vielä vaikeampaa oli kasvaa naiseksi kaikkine kehon muutoksineen. Mutta en kasvanutkaan ihan "tavalliseksi naiseksi", vaan supernaiseksi, joka harrastaa ja on kiinnostunut monenlaisista asioista ja myös ns. "miesten jutuista" ja se on ihan ok! Ei naisen tarvi meikata, ei olla kiinnostunut meikkaamisesta, sisustuksesta tai lastenhoidosta. Meitä naisia on monenlaisia ja monenlaisuus on rikkaus! Naisena olemisen tila vähenee jos pitää olla riittävän naisellinen ollakseen nainen tai tyttö. Naisella saa olla enemmän munaa kuin monilla miehillä, nainen voi pukeutua maskuliinisesti ja kävellä epänaisellisesti... Tämä kaikki on OK! Iän myötä ihminen usein alkaa myös hyväksymään itseään sellaisena kuin on. Niinsanotut transhoidot on peruuttamattomia eikä myöskään ongelmattomia, mm. nukutus on aika riski ja operaatiot ja lääkitykset on todella rankkoja! Ylimääräinen vastakkaisen sukupuolen hormoni ei myöskään tee kehollesi hyvää vaan aiheuttaa monia terveysriskejä. Nämä täysin ymmärtääkseen ihmisen on oltava aikuinen. Suosittelen sinulle, että pidättäydyt niistä. Olisiko hyvä, että selaat vähemmän somes tai muita paikkoja, joissa naisena olemisesta näkyy vain tietty kulma...? Löytyykö elämästäsi naisia, jotka on kanssasi samaa maata, vietä aikaa heidän kanssaan! Raahe on aika landea, täällä on ympäristössä paljon naisia, jotka harrastavat mm. moottoriurheilua ja metsästystä ja voivat rikastuttaa kuvaasi naiseudesta, toivottavasti tunnet heitä. Uskon, että olet ihan oikea tyttö ja kasvamassa ihan oikeaksi naiseksi, mutta yhteiskuntamme vain on unohtanut että naisia on monenlaisia! Ei maskuliinisen naiset ole miehiä vaan he ovat maskuliinisia naisia! Aloittaja, olet arvokas, rakastettava, juuri oikeanlainen ILMAN, että sinun täytyy alkaa muuttamaan itseäsi ns. "hoidoilla"! Mahtavaa, että meitä "poikkeavia" naisia tulee lisää rikastuttamaan naiskuvaa :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe