HOMOSEKSUAALINEN PARI PYYTÄÄ APUA

Hei.

Olen ranskalais-mies Helsingistä. Minulla on Suomen kansalaisuus. Olen parisuhdessa miehen kanssa, rakastetaan toisiaan. Olemme homoseksuaalinen pari. Minun poikaystävä on 18-vuotias, hän on Egyptiläinen mies ja asuu Kairossa Egyptissä.

Hän on egyptiläinen ja halutaan asua yhdessä Suomessa. Ilman (kausi)työpaikkaa me ei voida olla yhdessä, eikä voi tulla Suomeen. Halutaan ainakin tehdään kaikki Suomen lain mukaan. Olisiko mahdollista teille auttaa häntä löytämällä työpaikkaa tai tarjota hänelle (kausi)työpaikkaa ja niin hän voisi hakea työlupaa Suomessa. Rakastetaan toisiaan ja ilman apua jatketaan olla surullisia.

Onko yhteystietoluettelossanne henkilöitä, jotka voisivat suojella häntä tarjoamalla työsopimuksen Suomessa? Hän on valmis työskentelemään millä tahansa alalla koko Suomessa.

Kirjoitan tiedustellakseni menettelytavoista ja kuinka voitte auttaa meitä vaikeassa tilanteessani Egyptialaisen kumppanini kanssa.

Tällä hetkellä meillä on mahdollisuus avioitua samaa sukupuolta olevana parina, mutta Egyptissä se on mahdotonta, kuten tiedätte. Voitteko auttaa minua tässä prosessissa? Me halutaan olla yhdessä, mennä naimisiin Suomessa. Rakastetaan toisiaan.

Egyptissä hänet voidaan pidättää ja tuomita vankeuteen useiksi vuosiksi vain siksi, että hänella on erilainen seksuaalinen suuntautuminen, hän on homoseksuaali.

Kumppanini kanssa rakastamme toisiamme ja haluaisimme mennä naimisiin Suomessa, mutta Egyptissä se on mahdotonta. Olen työtön ja masentunut, tilanteeni on kriittinen. Kumppanini on vielä nyt Egyptiassa, kaipaan häntä.

Hän on kohdannut haasteita Egyptissä seksuaalisen suuntautumiseni vuoksi. Egyptissä, kuten tiedätte, on laitonta olla samaa sukupuolta olevassa suhteessa. Olen Suomen kansalainen ja yhdessä oleminen turvallisessa maassa, kuten Suomessa, antaisi meille mahdollisuuden virallistaa suhteemme ja elää yhdessä ilman vainon pelkoa.

Tavoitteenamme on elää yhdessä turvallisessa maassa Suomessa, mutta kumppanini tarvitsee apuanne ja tukeanne. Ymmärrän, että menettelyt voivat olla pitkiä ja hieman vaikeita, mutta olen ja kumppanini olemme valmiina tekemään kaiken tarvittavan teidän avullanne ja tukeanne.

Kumppanini on myös homoseksuaali, olemme molemmat täysi-ikäisiä ja haluamme jatkaa elämäämme yhdessä, mutta Egyptissä se on mahdotonta olla yhdessä. Rakastamme toisiamme ja haluamme olla ikuisesti yhdessä. Aloitimme suhteemme etäsuhteena 14.2.2024 ja tapasimme ensimmäisen kerran 26.4.2024.
Olimme yhdessä joka päivä 26.4.2024 alkaen Egyptiassa ja valitettavasti tulin takaisin yksin Suomeen 24.6.2024 koska en ole ollut turvassa Egyptissä.

Haluamme tutkia mahdollisuutta mennä naimisiin Suomessa ja jatkaa elämäämme yhdessä turvallisessa maassa, koska samaa sukupuolta olevien avioliitot ovat laillisia Suomessa. Mutta ennen sitä tarvitsemme apuanne ja tukeanne saadaksemme tietoa siitä, kuinka hän voi löytää helposti (kausi)työpaikkaa Suomessa teidän avun kautta ja noudattaa menettelyjä, jos voitte auttaa tässä asiassa.

Emme halua erota. Rakkautemme on rikkoutumaton, rakastamme toisiamme niin paljon.

Olemme rakastava homoseksuaalinen pari, ja elimme tuhansien kilometrien päässä toisistamme ja kumppanini on vaikea lähteä Egyptistä raskaan tuomion uhalla.

Olemme epätoivoisia ja niin surullinen nykyisestä tilanteestamme. Taloudellinen tilanteeni on melko rajallinen, olen työtön Suomessa. Olin masentunut ennen kuin tapasimme ja kuinka paljon rakastan poikaystävääni. Halutaan vain olla yhdessä.

Kumppanini ei voi hakea perheen oleskelulupaa Suomessa, koska poikaystävälläni ei ole rahaa ja olen työtön. Olemme jatkaa olla yhdessä ja emme voi erota rakkaudestamme toisiamme kohtaan.

Hän tarinan leimaa uskomaton rohkeus ja sinnikkyys vastoinkäymisten edessä. Heti kun poikaystäväni tiesi, että ei koskaan olisi kuten muut, koska romanttinen suhde samaa sukupuolta olevien ihmisten välillä on vakava rikos, josta voi saada monien vuosien vankeusrangaistuksen Egyptissä. Ei voi kuvitella jatkavaan elämään Egyptissä tässä kauheassa tilanteessa, joka voisi vain johtaa hänen kuolemaan vain siksi, että erilaisuutta ei siedetä Egyptissä. Miehiä pidätetään ja ankarasti rangaistaan vain heidän seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi. Heti kun hän hyväksyi itse sellaisena kuin hän on ja ei enää piilotellut todellista identiteettiäni, aloitti matkan täynnä haasteita ja huolia, koska itsensä hyväksyminen muiden toimesta on melkein mahdoton haaste... Kasvaminen Egyptissä, jossa sosiaaliset normit ja kulttuuriset odotukset voivat olla tukahduttavia, ei voi jatkaa epäoikeudenmukaista kärsimystä maassa, joka ei tue kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen rakkautta ja heidän ainoaa haluaan kukoistaa romanttisesti.

Sukupuoli-identiteettini paljastaminen hänen perheelle oli käänteentekevä hetki hänelle, täynnä sekä toivoa että pelkoa. Toivoi heidän ymmärrystään ja tukeaan, mutta heidän reaktionsa oli hylkääminen ja vihamielisyys. Oli vakavassa hengenvaara ja pelkonsa ovat ymmärrettäviä. Kuka voisi auttaa häntä ? 💚

0

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

        tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
        Ikävä
        129
        3267
      2. Melkein lähetin viestin.

        Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
        Ikävä
        109
        1311
      3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

        "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
        Maailman menoa
        267
        1285
      4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

        Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
        Ikävä
        65
        1096
      5. Nainen voi rakastaa

        Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
        Ikävä
        79
        1061
      6. Kalateltta fiasko

        Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
        Kuhmo
        14
        1056
      7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

        Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
        Sanaristikot
        57
        979
      8. Rakastan sinua

        Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
        Ikävä
        30
        976
      9. Ikävöimäsi henkilön ikä

        Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
        Ikävä
        42
        944
      10. Liikenne onnettomuus

        Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
        Orimattila
        46
        854
      Aihe