Mitä ajattelette

Anonyymi-ap

Mitä ajattelette bi/pan naisista jotka tekevät sateenkaariaktivismia ja paasaavat lesbohistorian tärkeydestä (hänen ilmaus), kun samaan aikaan tyyppi on sitoutunut mieheen ja on naimissa hänen kanssa? En mainitse nimeä tietenkään.
Toinen tapaus, nainen ränttää monogamiaa vastaan ja väheksyy miehiä, korostaa ns naisista pitämistään kaikin puolin (mun seurassa), mutta hän on sitoutunut pitkäaikaisesti vain mieheen, muita sukupuolisia edustavat heilat kyllä vaihtuvat tiuhaan tahtiin.

Häiritsee kaksinaisuus/-naamaisuus. Miksei puhuisi binaisten puolesta sen sijaan että esittää että on samassa leirissä lesbojen kanssa. Kun ei ole, asemaa ei voi edes verrata.

40

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos lähettäisiin liikenteeseen siitä, että sukupuolia on vain kaksi. Faktaa on myös se, että on olemassa intersukupuolisia. Sitten on olemassa sukupuolikokemuksia! On olemassa myös ihmisiä, joilla on kehodysforia.

    • Minusta kukin saa puhua mitä tykkää, kunhan keskittyy tietoon eikä mutuun. Mutuilijat vituttaa aina, kun esittävät faktana jotakin mistä ei ole edes jäljillä.

      • Anonyymi

        Ööö... Oletko puolesta vai vastaan edellisen kirjoittajan kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ööö... Oletko puolesta vai vastaan edellisen kirjoittajan kanssa?

        Sukupuolia voi olla enemmänkin, mutta sukuelimiä ulkoisia ja sisäisiä mm. suvun jatkamiseen on kahdenlaisia vielä variaatioin. Täsmentäisin asian noin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Sukupuolia voi olla enemmänkin, mutta sukuelimiä ulkoisia ja sisäisiä mm. suvun jatkamiseen on kahdenlaisia vielä variaatioin. Täsmentäisin asian noin.

        Luontoäiti ei tietääkseni osaa vielä ainakaan sukupuolielimistöä kehittää kuin kahdenlaisia toimivia. Epätoimivia sen sijaan varmasti aina ilmenee. Piru tietää mitä ihmisen metamorfoosi vielä mukanaan tuo joskus tulevaisuudessa. Voiko ihminenkin vaihtaa kuin eräät kalat fyysisen sukupuolen. 🤷🏼‍♂️


      • Ihmistä tarkastellaan vähän laajemmin kuin alapään kautta, kun mietitään sukupuolta nykyään. Minähän en toivo mitään, mutta jotka toivoo toivottavasti saa joskus tieteeltä vastauksia. Eikä ole mikään nykyajan juttu transsukupuolisuus. Historiakirjat esiin aiheen osalta ketkä ei tiedä sellastakaan.

        Naisten kohdalla on selityksiä löytynyt maskuliinisuudelle jo pcos kautta, miehistä en tiedä. Mutta hormoonit varmasti aivobiologian tasolla siinäkin takana. Mullakin on 3 sukupolvessa pcos, kyllä se hormooniheitto vähän ulkonäköönkin vaikuttaa, miksipä ei siihen miten esim. minun aivoni ovat maskuliinisoituneet?


      • Pitää muistaa myös kromosomit jotka voi olla miehen, vaikka naiselta näyttää ulospäin. Sukupuoli ei tosiaan ole niin läpihuutojuttu kun moni on olettanut ja yhä olettaa. Helpompaa toki olla ajattelematta niin monimutkaisia asioita ja todeta helpoimman kautta, tyttö.

        Psyykkistä laiskuutta.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Pitää muistaa myös kromosomit jotka voi olla miehen, vaikka naiselta näyttää ulospäin. Sukupuoli ei tosiaan ole niin läpihuutojuttu kun moni on olettanut ja yhä olettaa. Helpompaa toki olla ajattelematta niin monimutkaisia asioita ja todeta helpoimman kautta, tyttö.

        Psyykkistä laiskuutta.

        Lisään nyt vielä, että minusta olis outoa ajatella ettei aivot mitenkään "altistu" hormooneille koko kehityskaaren jo sikiöaikana. Eihän ne missää lasipurkissa erillään ole suojattuna, vaan juurikin käyvät läpi siinä missä koko keho monta prosessia matkalla yksilöksi jolla on omat ominaisuudet. Joillain hyvinkin erilaiset, kun verrokilla.

        Mulla on naisen kromosomit, ne on lapsettomuustutkimuksissa tutkittu, mutta androgeenejä liikaa, jotta olisin tullut raskaaksi, joten minua hoidettiin naishormoonilla. Lopulta vanhemmiten ilman mitään ulkopuolista manipulaatiota sain lapseni, keho sääteli itse kaiken sopivaksi raskautumiselle. Niin älykäs se ihmiskeho on vaikka ihminen ei aina ole.

        Näin päästään aihepiiriin hormonien merkitys ja vaikutus kehitykseen. 🙂


      • EivorCreed kirjoitti:

        Lisään nyt vielä, että minusta olis outoa ajatella ettei aivot mitenkään "altistu" hormooneille koko kehityskaaren jo sikiöaikana. Eihän ne missää lasipurkissa erillään ole suojattuna, vaan juurikin käyvät läpi siinä missä koko keho monta prosessia matkalla yksilöksi jolla on omat ominaisuudet. Joillain hyvinkin erilaiset, kun verrokilla.

        Mulla on naisen kromosomit, ne on lapsettomuustutkimuksissa tutkittu, mutta androgeenejä liikaa, jotta olisin tullut raskaaksi, joten minua hoidettiin naishormoonilla. Lopulta vanhemmiten ilman mitään ulkopuolista manipulaatiota sain lapseni, keho sääteli itse kaiken sopivaksi raskautumiselle. Niin älykäs se ihmiskeho on vaikka ihminen ei aina ole.

        Näin päästään aihepiiriin hormonien merkitys ja vaikutus kehitykseen. 🙂

        Muuten ihminen pitää helposti tyhmyyttään kaikkea vikana, sairautena minkä prosessia ja syyseseurausta ei ymmärrä, kaikki on normaalia ilmentymään luonnon mukaan, vain ihmisellä on pakkomielle määritellä omat normaalit.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Muuten ihminen pitää helposti tyhmyyttään kaikkea vikana, sairautena minkä prosessia ja syyseseurausta ei ymmärrä, kaikki on normaalia ilmentymään luonnon mukaan, vain ihmisellä on pakkomielle määritellä omat normaalit.

        Sen sijaan että etsitään vikaa, pitäisi aina etsiä syytä. Näin oppisimme enemmän ihan kaikesta.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Luontoäiti ei tietääkseni osaa vielä ainakaan sukupuolielimistöä kehittää kuin kahdenlaisia toimivia. Epätoimivia sen sijaan varmasti aina ilmenee. Piru tietää mitä ihmisen metamorfoosi vielä mukanaan tuo joskus tulevaisuudessa. Voiko ihminenkin vaihtaa kuin eräät kalat fyysisen sukupuolen. 🤷🏼‍♂️

        Me onkin mun hataran muistini mukaan joskus sivuttu tätä kaksneuvoisuutta. Kätevää hommaa.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Sen sijaan että etsitään vikaa, pitäisi aina etsiä syytä. Näin oppisimme enemmän ihan kaikesta.

        Itse ajattelen aina ensin syitä, en vikoja. Mikä on sinun syysi pyöriä lesbopalstalla? Olet lesbopalstalla selittelemässä raskaaksi tulemisesta, mikä taitaa olla monille lesboille vastenmielinen ajatuksen tasolla. Tiedetään, että jotkut naiset ovat eläneet miehinä aivan muista syistä, kuin kehodysforia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen aina ensin syitä, en vikoja. Mikä on sinun syysi pyöriä lesbopalstalla? Olet lesbopalstalla selittelemässä raskaaksi tulemisesta, mikä taitaa olla monille lesboille vastenmielinen ajatuksen tasolla. Tiedetään, että jotkut naiset ovat eläneet miehinä aivan muista syistä, kuin kehodysforia.

        Minua ei kiinnosta sun nutturakireen mielipide, asioista saa keskustella täällä muutkin kun pipokireät lesbot.


      • Ei mitään voi joo. Ja ne muokkaa ihmistä minkä muokkaa, hyväksyy muut tahi ei.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Me onkin mun hataran muistini mukaan joskus sivuttu tätä kaksneuvoisuutta. Kätevää hommaa.

        Luonto muovaa ihmistä viisaammin, ihminen vaan ei hyväksy kaikkea mikä on hänen täydellisyyskäsityksiään vastaan. Ja sitten seuraa sitä muitten väheksyntää ehkä kiusaamista, myös vähemmistöryhmissä.

        Olis kätevää vaihtaa tarpeen mukaan sukuelimiä. 🤣👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen aina ensin syitä, en vikoja. Mikä on sinun syysi pyöriä lesbopalstalla? Olet lesbopalstalla selittelemässä raskaaksi tulemisesta, mikä taitaa olla monille lesboille vastenmielinen ajatuksen tasolla. Tiedetään, että jotkut naiset ovat eläneet miehinä aivan muista syistä, kuin kehodysforia.

        Miksi on sitten sateenkaariperheitä, jos lesbot karsastaa raskautumista?

        Missään kohtaa en tainnut mainita perinteistä yhdyntääkään, mikä vissiin on se mikä joitakin oksettaa?


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Miksi on sitten sateenkaariperheitä, jos lesbot karsastaa raskautumista?

        Missään kohtaa en tainnut mainita perinteistä yhdyntääkään, mikä vissiin on se mikä joitakin oksettaa?

        Tiedät vastauksen varmasti ensimmäiseen. Oli helppo lukea se rivien välistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät vastauksen varmasti ensimmäiseen. Oli helppo lukea se rivien välistä.

        Niin eli yhdyntä oli kamala ajatys, vaikken mitään edes sellaisesta puhunut sanallakaan. Lapsettomuushoidoista puhuin ja hormooneista. Niitähän hekin käyttää.


      • Aiheena kyllä. Miten ihmeessä aiheesta saa laajan? En ymmärrä.


      • Etkö ole käsitellyt lesboutta sitten mitenkään ikinä vai mikä siinä sinusta on niin laajaa? Avaa nyt ihmeessä jos hiertää. Luulen ettet vain ymmärrä sanojani oikein ja loukkaannut siksi.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Etkö ole käsitellyt lesboutta sitten mitenkään ikinä vai mikä siinä sinusta on niin laajaa? Avaa nyt ihmeessä jos hiertää. Luulen ettet vain ymmärrä sanojani oikein ja loukkaannut siksi.

        priita ei ole panaalin terävin kynä;)


      • Kuten sanoin loukkaannut, kun et ymmärrä oikein. Jos ymmärtäisit tajuisit ettei kyse ole vähättelystä, sinä vain herkkänahkana haluat tulkita minut niin. Omapa on asiasi, loukkaannu vapaasti, jos et asiaa osaa muulla tavoin käsitellä. 🙂👍

        Enkä jaksa tosiaan kanssasi asiasta vääntää kun yhteistyön taso on tota luokkaa, suutun kun en ymmärrä. Ja minä kirjoittelen missä haluan. Piste.


    • Anonyymi

      Globalisaatiossa on psykiatri päättänyt unohtaa biseksuaalisuuden kokonaan. Psykiatri ihmettelee työkseen, onko nainen hetero vai lesbo. Jos tilanne on epäselvä, on nainen sekava. Koita kestää, koska monet elävät ja puhuvat ammatikseen. Suomen sisun politiikka aikoinaan perustui siihen, että ainahan sitä voi tyhmäillä ja siitä se aate lähti leviämään laajemmalle. Nuoriso luulee, että naisia on vain lesboja ja heteroja.

      • Mun nuoruusajan nuoriso tais kaikki luullakin. Mäkin olin sitten hetero, kun en lesboksikaan itseäni mieltänyt. No nykyään on vaikka ja mitä.


      • Niin vaikka valtaosa taitaa biseksuaaleja oikeesti ollakin.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Mun nuoruusajan nuoriso tais kaikki luullakin. Mäkin olin sitten hetero, kun en lesboksikaan itseäni mieltänyt. No nykyään on vaikka ja mitä.

        Meidän lapsuudessa kasvatettiin automaattisesti heteroksi. Eipä siinä paljon saanu vastaankaan sanoa.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Meidän lapsuudessa kasvatettiin automaattisesti heteroksi. Eipä siinä paljon saanu vastaankaan sanoa.

        Mä en ole ikinä kokenut seksuaalista himoa miessukupuolta kohtaan, romanttista rakkautta oon kyllä tuntenut kolmesti.

        Sitä on vaan edennyt ajatellen, että näin kuuluu elää ja mennä viis siitä haluttaako vai ei. Aseksuaaliksi joka miellyttää kumppania jota rakastaa oonkin itseni mieltänyt. Olihan se outoa miksi muut puhuu himosta ja minä en ymmärrä mitä mun pitäisi himoita. Automaatiolla elämä on maksanut mulle ison kriisinkin. Mutta ei se pakittaminen mitään auttaisi. Eikä koko elämän ylösalas muuttelu.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Mä en ole ikinä kokenut seksuaalista himoa miessukupuolta kohtaan, romanttista rakkautta oon kyllä tuntenut kolmesti.

        Sitä on vaan edennyt ajatellen, että näin kuuluu elää ja mennä viis siitä haluttaako vai ei. Aseksuaaliksi joka miellyttää kumppania jota rakastaa oonkin itseni mieltänyt. Olihan se outoa miksi muut puhuu himosta ja minä en ymmärrä mitä mun pitäisi himoita. Automaatiolla elämä on maksanut mulle ison kriisinkin. Mutta ei se pakittaminen mitään auttaisi. Eikä koko elämän ylösalas muuttelu.

        Tyttären kaveripiirissä on heteroita, lesboja ja bissejä, mikä tuntuu jännältä että ala-asteella jo he osaavat määritellä itsensä. En mä olis vaan osannu. Vasta aikuisena ylipäänsä aloin miettiä mitä mä oon. Se oli niin automaattista elää kuten perhe kasvatti.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Meidän lapsuudessa kasvatettiin automaattisesti heteroksi. Eipä siinä paljon saanu vastaankaan sanoa.

        Siis mistä vuosikymmenestä oikein puhutte?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mistä vuosikymmenestä oikein puhutte?

        80 ja 90.


      • EivorCreed kirjoitti:

        80 ja 90.

        Ja mä oon kuitenkin varttunut Lahdessa, en perähikiällä.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Ja mä oon kuitenkin varttunut Lahdessa, en perähikiällä.

        Okei. Heitä joku aforismi elämästä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei. Heitä joku aforismi elämästä?

        Ei kukkokaan käskien laula. 😊


        Cheek to Cheek.


    • Anonyymi

      Kelle sä Jasu oikein täällä kirjoittelet? Vastailet omiin väsyneisiin kommentteihis, menisit pois.

      • Anonyymi

        Läksynsä lukeneelle mallioppilaalle. Oli heitettävä.


      • Kelle sä kirjoittelet, aloittajalle kun kommentoit hälle vaikka mulle muka puhut? Kun käsketään pois, silloin ei varmasti lähde pois. Koitappa asiallisemmin.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Kelle sä kirjoittelet, aloittajalle kun kommentoit hälle vaikka mulle muka puhut? Kun käsketään pois, silloin ei varmasti lähde pois. Koitappa asiallisemmin.

        Iltaa! Ei saa litistää mua tähän väliin... Mistä jatketaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Iltaa! Ei saa litistää mua tähän väliin... Mistä jatketaan?

        En taida jaksaa nyt jatkaa. Tää on jotenkin nyrjähtäneitten suosiossa, eikä niitten kanssa pysty muut keskustelemaan kun toiset nyrjähtäneet. Syrjijät.


    • Anonyymi

      70-luvulla bitkin mahtui joukkoihin. Nykyään koko homoseksuaalisuus on identiteettinä mennyttä, kun queeriin mahtuu kaikki. Ja näin vanhempana ihmisenä identiteeteillä ei ole mitään merkitystä, vaan omalla elämällä, siis sillä mitä siinä tapahtuu. Identiteettikirkko on poltettu, vain elämä merkitsee ja lähisuhteet.

      • Niihän se on. Mitä enemmän identiteettiä pohtii eri tavoin, sen vähemmän sillä on enää merkitystä. Riittää että elää kuten hyvälle tuntuu. Ilman lokeroita.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuuluuko ehkäisy parisuhteessa molemmille

      Mieheni pelkää kovasti sitä, että minun käyttämä ehkäisy (pillerit) pettävät ja että tulisin raskaaksi. Hänellä on jo en
      Parisuhde
      62
      1214
    2. Suhun ihastuminen oli liikaa mulle ...

      Se meni jo sairauden ja sekavuuden puolelle. Oisin tehnyt melkein mitä vain, että saisin sut ja se ei ole tervettä. Vars
      Ikävä
      34
      1020
    3. Mihin ihastuit ensimmäisenä

      kaivatussasi? 💯
      Ikävä
      63
      1010
    4. Tänään valtuustossa

      Striimi rikki. Mennään saliin ja otetaan pussillinen mätiä omenoita mukaan. Popcornit valmiiksi kun Savola alkaa puhumaa
      Ähtäri
      26
      1007
    5. Miten paljon odotat hänen

      Kohtaamisia tai näkemistä? Kuinka hyvä keskusteluyhteys teillä on?
      Ikävä
      69
      955
    6. Onko kaivattunne puhelias

      Vai hiljainen hissukka.
      Ikävä
      46
      941
    7. Jiille kysymys

      Oletko kuitenkin mennyt eteenpäin ja sinulla joku uusi nainen kuvioissa? 🥹
      Ikävä
      73
      892
    8. Suomussalmen mustalaiset

      Uutena suomussalmelaisena mietin, että millasta porukkaa ovat?
      Suomussalmi
      17
      870
    9. Oletko mielestäsi kaivattusi

      ihannetyyppi ulkoisesti?
      Ikävä
      56
      852
    10. Minkälaiset hiukset

      kaivatullasi on? Miehellä Kenties ananas, puolikalju jne jne Naisella kenties vaaleat kiharat jne jne
      Ikävä
      27
      836
    Aihe