pienestä tulosta ulosotto hämmentää

Anonyymi-ap

Kun kuukauden kokonaistulo on alle tuhat euroa, miksi ulosottaja ulosmittaa siitäkin suojaosuuteen saakka? Eikö Ulosottolaitos, valtion virastona, tajua että se perintäyhtiölle ulosmitattu summa korvataan sitten jatkossa Kelan toimeentulotuella? Ja jonka maksaa naapurin Pertti veroissaan.

Sain yllättäen uuden ulosmittauspäätöksen, jossa joudun maksamaan vanhaa velkaa taas (korkoja yms.) 35e kuussa. Olen ollut nollamaksuilla useamman vuoden, koska tulot ovat pienet ja kulut suuret.
Ulosottaja toimii siis naaman mukaan, koska aikaisemmat eivät ole mitanneet mitään vuosiin. Nyt tämä uusi nuori näin päätti. Onko muilla samoja kokemuksia?

40

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Köyhälle 35 euroa on iso raha. Itselle mm. koko kuun bensaraha. Tai nettiyhteys. Vakuutus kuussa tai viikon kahden ruokaraha.

      • Anonyymi

        Täällä tk lekurit pistää vahingon kiertämään eli lähettävät yliopistolliseen sairaalan päivytystykseen vittuilessaan.

        Lopputulema tuplamksu päivystyskäynnistä.

        Kun ep ylittyy samantien ulosottoon.

        Kenenkään perse ei tuollaista kestä.

        Nuukasti osaat elää jos 35 €riittää kahdeksi viikoksi;-).


    • Anonyymi

      Mikä on varattomuusraja vuonna 2024? Onko sitä siis muutettu, koska en enää olekaan varaton vaikka viimeiset vuodet olen ollut. Varattomuustodistus on.

    • Anonyymi

      Persuilua taas.

      • Anonyymi

        Just ja raha liikkuu, sanoisin että palaa. Tämä byrokratia työeläkeyhtiöön ja tulorekistereihin, Kelaan, ulosottajan kokouksiin ja sen lafkan paperinpyöritykseen syö jo sekunnissa sen 35 euron. Ei ihme ettei maan rahat riitä mihinkään, kun herrat pyörittää pallejaan.


    • Anonyymi

      Olen autismin kirjolla ja kaikki asioiden vekslaaminen aiheuttaa pelkoa selviytymisestä. Yksin asuvalle, joka ei saa mitään apua, jokainen taloudellinen muutos on hätätila. En pääse enää lääkäriinkään, koska kela ei korvaa terapiaa.

      • Anonyymi

        Kai sulla ny sukulaisia on ja asiainhoitajan kyllä saa. Ei niitä apuja osata sulle kotia tuoda, vaan sinun pitää itsenhakea sitä ja jos et kykene, niin pyydä joltain sukulaiselta apua asiointiin. Et tpdellakaan voi olla niin yksin, ettei ketään ole.


    • Anonyymi

      Suojaosuus on takuueläkkeen suuruinen. Jos 35 euroa on laskettu tämän mukaan niin on mahdollista ottaa ulosottoon
      Samahan se on meillä kaikilla pienituloisilla. Jos maksuvaraa on edes hiukan se otetaan. Olisihan sekin väärin, että jollakin olisi se 35 euroa "ylimääräistä" kun toisille se summa otetaan kuitenkin siihen suojaosuuden mahdollistamaan rajaan saakka. Kyllä se 35 euroa on kaikille köyhille arvokas raha. Ei sitä kukaan saa ylimääräisenä itselläään pitää kun on ulosotossa.
      Niin ikävää kun ulosotossa oleminen onkin niin kuitenkin pienituloisilla pitää olla samat suojaosuusrajat kaikilla. Tietysti niille jää isompi suma joilla on isommat tulotkin. Sillä tavalla emme ole tasa-arvoisia. Kuten ei ole elämässä koskaan.

      • Anonyymi

        Totta tämäkin. Jotenkin vain ihmettelen tätä ulosmittauskäytäntöä, jossa eri ulosottaja tekee omin päin erilaisia päätöksiä. Edelliset eivät ottaneet, koska varattomuustodistus oli "päällä". Nyt sitten uusi tekikin ulosmittauspäätöksen. Se hämmentää ja oudoksuttaa.
        Joo, kyllä tähän taas tottuu, mutta harmittaa alkaa tehdä niitä toimeentulotukihakemuksia taas. Kun Kelakin on varsinainen veivaava ja on väsyttävää toimittaa tilitietoja ja muita sinnekin. Talvea pelkään, jos sähkölaskujakaan ei enää korvata kuten viime talvena. On kylmää kyytiä tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta tämäkin. Jotenkin vain ihmettelen tätä ulosmittauskäytäntöä, jossa eri ulosottaja tekee omin päin erilaisia päätöksiä. Edelliset eivät ottaneet, koska varattomuustodistus oli "päällä". Nyt sitten uusi tekikin ulosmittauspäätöksen. Se hämmentää ja oudoksuttaa.
        Joo, kyllä tähän taas tottuu, mutta harmittaa alkaa tehdä niitä toimeentulotukihakemuksia taas. Kun Kelakin on varsinainen veivaava ja on väsyttävää toimittaa tilitietoja ja muita sinnekin. Talvea pelkään, jos sähkölaskujakaan ei enää korvata kuten viime talvena. On kylmää kyytiä tulossa.

        Jotkut ulosottomiehet eivät ole laskeneet tulopohjaan työmarkkinatukea ollenkaan eli ovat tehneet virkavirheen. Tuula Linnan Ulosottokaaren pääkohdat -kirjassa on tässä kohtaa virhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ulosottomiehet eivät ole laskeneet tulopohjaan työmarkkinatukea ollenkaan eli ovat tehneet virkavirheen. Tuula Linnan Ulosottokaaren pääkohdat -kirjassa on tässä kohtaa virhe.

        Minulla on tulopohja pienestä työeläkkeestä ja kansaneläkkeestä. Se siis alle tonnin.
        Mutta kummaa tosiaan, jos naaman mukaan tekevät päätöksiä. Mutta samahan se on voudeillakin, ihan puskista päättävät pakkohuutokauppojen summat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tulopohja pienestä työeläkkeestä ja kansaneläkkeestä. Se siis alle tonnin.
        Mutta kummaa tosiaan, jos naaman mukaan tekevät päätöksiä. Mutta samahan se on voudeillakin, ihan puskista päättävät pakkohuutokauppojen summat.

        Voit tarkistaa ulosoton maksukieltolaskurilla oikean ulosotettavan summan.

        Se löytyy täältä: https://asiointi.oikeus.fi/ulosotto/#/maksukieltolaskuri


    • Anonyymi

      Luulisi jo tänä armon vuonna 2024 ihmisten käsittävän niinkin yksinkertaisen asian, että velat on maksettava aina. Niin on ollut niin kauan kuin muistan. Perkele, että sakki on ääliötä. Jos et maksa laskujasi/velkojasi, niin vouti vie osan. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää??

      • Anonyymi

        Ei tässä ole kysymys velan maksusta, vaan Kelan tukiluukulle ajamisesta. Eli Sinä maksat jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole kysymys velan maksusta, vaan Kelan tukiluukulle ajamisesta. Eli Sinä maksat jatkossa.

        Yleensä toimeentulotukea ei anneta pelkästään ulosoton takia. Siinä on silloin mukana muitakin ylimääräisiä hyväksyttäviä menoa. Mutta köyhien ja vasemmistopoliitikkojen propagandassa toimeentulotukea annetaan jatkuvasti pelkästään ulosoton vuoksi. Propagandan mukaan oikeistohallitus ajaa kaikki köyhät toimeentulotukiluukulle ja kaikki leikatut summat joudutaan antamaaan takaisin toimeentulotukena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä toimeentulotukea ei anneta pelkästään ulosoton takia. Siinä on silloin mukana muitakin ylimääräisiä hyväksyttäviä menoa. Mutta köyhien ja vasemmistopoliitikkojen propagandassa toimeentulotukea annetaan jatkuvasti pelkästään ulosoton vuoksi. Propagandan mukaan oikeistohallitus ajaa kaikki köyhät toimeentulotukiluukulle ja kaikki leikatut summat joudutaan antamaaan takaisin toimeentulotukena.

        Toimeentulotuessa on tiukat säännöt ja niiden raameissa tukea myönnetään. Tänä vuonna tuen saamisen raja on 587,71 ja sitä kaavaa lasketaan. Tuo summa on se, minkä oikeusvaltio on säädellyt yksinasuvan minimiksi.
        Jos pakolliset menot ja ulosoton ulosmittaus ylittää tuon summan, tukea saa olet mitä mieltä tahansa. Yleensä saa jokainen köyhä hakija, koska liian ahtaalle ajettu on yhteiskunnalle iso riski. Jopa vaarallinen. Mietipä sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuessa on tiukat säännöt ja niiden raameissa tukea myönnetään. Tänä vuonna tuen saamisen raja on 587,71 ja sitä kaavaa lasketaan. Tuo summa on se, minkä oikeusvaltio on säädellyt yksinasuvan minimiksi.
        Jos pakolliset menot ja ulosoton ulosmittaus ylittää tuon summan, tukea saa olet mitä mieltä tahansa. Yleensä saa jokainen köyhä hakija, koska liian ahtaalle ajettu on yhteiskunnalle iso riski. Jopa vaarallinen. Mietipä sitä.

        Totta, raja on se mikä on, en ole sitä kiistänyt. Mutta yleensä pieneläkeläinen ei saa ulosoton takia toimeentulotukea. Pienimmätkin eläkkeet ovat sen verran isoja, etteivät toimeentulotuen edellytykset täyty. Täytyy olla muita isoja menoja, kuten kallis sähkölasku ja kalliit lääkkeet ennen kuin Kelalta saa toimeentulotukea.

        Jos esim. nettoeläke on suojaosuuden verran 976,80 euroa ja vuokra asumistuen vähentämisen jälkeen 300 euroa, niin netto on 676,80 euroa, jolla ei vielä mitään toimeentulotukea saa, vaikka miten paukuttelisi henkseleitä.

        Hyvin pienituloinen työssäkäyvä voi saada toimeentulotukea helpommin kuin pieneläkeläinen. Se johtuu siitä, että toimeentulotukihakemuksen laskelmassa jätetään työssäkäyvän palkkatuloista huomioimatta 150 ensimmäistä euroa. Lisäksi heiltä vähennetään tulojen yhteissummasta kohtuullisiksi arvioidut työmatkakulut.


    • Anonyymi

      eikö esim 900e auto saa olla.. mua ulosotto aluksi jokaviikko hiilosti hirveellä kirjemäärällä, mut kun näytin et oon varaton niin loppui eli tuo todistus eikä puhelin soi .. Uteliaana katsoin omaa Suomi.fi sivua, niin 77 sivua ulosoton lappuja ja lopussa teksti ei voida periä..

      • Anonyymi

        Jos huomaisin ulosottomiehenä jollain varattomaksi julistetulla 77 sivua ulosottotekstiä, niin minä ainakin ulosmittaisin auton varsin sutjakkaasti, vaikka siitä tulisi valtiolle kuluja enemmän kuin velkojille hyötyä. Eri asia jos autoa tarvitaan työmatkoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos huomaisin ulosottomiehenä jollain varattomaksi julistetulla 77 sivua ulosottotekstiä, niin minä ainakin ulosmittaisin auton varsin sutjakkaasti, vaikka siitä tulisi valtiolle kuluja enemmän kuin velkojille hyötyä. Eri asia jos autoa tarvitaan työmatkoissa.

        Sinunlaiset lähettäisin heti tykinruuaksi.
        Tai perämetsiin oppimaan sitä pitkää pöheikköä. Aapaa ja mätäksen arvaamattomuutta. Kolmenkympin pakkasella rämpimään metrin lumessa kauppaan, jonne on matkaa monta kymmentä kilsaa. Terveydenhoitopalveluista voit vain haaveilla, tosin hampaat kiskotaan köyhältä aina, neuvottelematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunlaiset lähettäisin heti tykinruuaksi.
        Tai perämetsiin oppimaan sitä pitkää pöheikköä. Aapaa ja mätäksen arvaamattomuutta. Kolmenkympin pakkasella rämpimään metrin lumessa kauppaan, jonne on matkaa monta kymmentä kilsaa. Terveydenhoitopalveluista voit vain haaveilla, tosin hampaat kiskotaan köyhältä aina, neuvottelematta.

        Tuskinpa olet asemassa, jossa ketään lähetetään yhtään minnekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa olet asemassa, jossa ketään lähetetään yhtään minnekään.

        Voit yllättyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit yllättyä.

        Enpä taida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä taida.

        Sinulla on suuruusharha ja kuvittelet, että kaikki velkaantuneet tai päähän potkitut ovat yhteiskunnan roskasakkia. Ehei, meillä on omat historiamme, yhteistyökumppanimme ja uramme. Me kerromme mitä koemme ja vääryydet tuomme julki.
        Vain siten maailmaa muutetaan. itsekin olen näin tehnyt.
        Viiskytluvun immeiset tietävät kanavat. Sodan kokeneet myöskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on suuruusharha ja kuvittelet, että kaikki velkaantuneet tai päähän potkitut ovat yhteiskunnan roskasakkia. Ehei, meillä on omat historiamme, yhteistyökumppanimme ja uramme. Me kerromme mitä koemme ja vääryydet tuomme julki.
        Vain siten maailmaa muutetaan. itsekin olen näin tehnyt.
        Viiskytluvun immeiset tietävät kanavat. Sodan kokeneet myöskin.

        En kuvittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on suuruusharha ja kuvittelet, että kaikki velkaantuneet tai päähän potkitut ovat yhteiskunnan roskasakkia. Ehei, meillä on omat historiamme, yhteistyökumppanimme ja uramme. Me kerromme mitä koemme ja vääryydet tuomme julki.
        Vain siten maailmaa muutetaan. itsekin olen näin tehnyt.
        Viiskytluvun immeiset tietävät kanavat. Sodan kokeneet myöskin.

        Selviytyjät :)


    • Anonyymi

      Rottamainen käytös ulosotossa vain yleistyy.

      Tiedossa on että ulosotto tehtailee toiminnallaan vain lisäkuluja yhteiskunnalle ajaessaan velalliset sossun ja Kelan luukulle.

      Häädön saanut työllinen ei saa nimittäin mitään tukia ja palkasta ei jää ulosoton jälkeen rahaa edes elossapysymiseen mielekkäästä elämästä puhumattakaan.

      Vankilat täyttyy.

      • Anonyymi

        Eikös vika viime kädessä ole henkilössä, joka ei ole maksanut velkojaan, eikä ulosottomiehessä. Ensin eletään lainarahoilla leveää elämää, sitten kun maksun aika koittaa, valitetaan ulosottomiehestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös vika viime kädessä ole henkilössä, joka ei ole maksanut velkojaan, eikä ulosottomiehessä. Ensin eletään lainarahoilla leveää elämää, sitten kun maksun aika koittaa, valitetaan ulosottomiehestä.

        Eihän nyt rikkaat ota lainoja pämppäämiseen. Köyhistä löytyy 99 prossaa ulosoton asiakkaista, koska he eivät saa mistään muualta lainaa kuin vippifirmoilta. Kun on asioinut oman pankin kanssa ensin ja saanut hylyn pienten tulojen vuoksi, alkaa tämän yhteiskunnan hyvävelikerho näyttää toimintansa. Itse sain hylkäävän päätöksen ikäni takia. Olin juuri täyttänyt 55 vuotta. Pankki sanoi, että kuolet ennen kuin olet lainasi maksanut. Hain kahden tonnin lainaa. Asiakassuhde pankkiin oli ollut jo lapsesta saakka.
        Härregyyd.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt rikkaat ota lainoja pämppäämiseen. Köyhistä löytyy 99 prossaa ulosoton asiakkaista, koska he eivät saa mistään muualta lainaa kuin vippifirmoilta. Kun on asioinut oman pankin kanssa ensin ja saanut hylyn pienten tulojen vuoksi, alkaa tämän yhteiskunnan hyvävelikerho näyttää toimintansa. Itse sain hylkäävän päätöksen ikäni takia. Olin juuri täyttänyt 55 vuotta. Pankki sanoi, että kuolet ennen kuin olet lainasi maksanut. Hain kahden tonnin lainaa. Asiakassuhde pankkiin oli ollut jo lapsesta saakka.
        Härregyyd.

        Ulosotossa on yllättävän tasaisesti velallisia kaikista kymmenestä tulodesiilistä.

        https://pxdata.stat.fi:443/PxWeb/sq/a95405ca-89ed-48f4-8f7d-c1a47352c292


    • Anonyymi

      90 luvulla ulosotto sikaili Suomessa.

      Koiviston konklaavin valtiopetos vietiin läpi viranomaisen ja poliitikkojen yhteistyönä.

      Sieltä saakka eräille kehittynyt vääristynyt minäkuva viranomaisina.

      Kerran eutanasiaa ei ole laillistettu on sen sijaan laillista viedä yksilöltä elossapysymisen edellytykset ulosotolla.

      Milloin avataan ulosoton eutanasia osasto jonne voi mennä lopetettavaksi?

      Nyt ihmiset tapetaan hoitojonoihin ja vastaaviin.

      Edes lääkäriin ei pääse ennenkuin liian myöhäistä!

    • Anonyymi

      Se menee maksukieltolaskurin mukaan se määrä, tuloista riippuen, eikä minkään naaman mukaan. Ei ne ota mitään ellei tulot ylitä sallittua rajaa.

      • Anonyymi

        Mutta aloittaja kysyy, miksi samoista tuloista ei mennyt pariin vuoteen, mutta uuden uo-henkilön jälkeen menikin. Kiinnostaa monia, koska vaikuttaa no. naaman mukaiselta peliltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta aloittaja kysyy, miksi samoista tuloista ei mennyt pariin vuoteen, mutta uuden uo-henkilön jälkeen menikin. Kiinnostaa monia, koska vaikuttaa no. naaman mukaiselta peliltä.

        Nimenomaan. Tosin lain mukaan ulosottoon vai antaa tilapäisesti tai toistaiseksi helpotusta, jos on sairautta tms niin kuin aloittajan tapauksessa on varmasti käynyt. Aiemman ulosottomiehen päätös sido myöhempää ulosottomiestä, jos päätös on annettu toistaiseksi. Olennaisesti alentunut maksukyky on tulkinnanvarainen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan. Tosin lain mukaan ulosottoon vai antaa tilapäisesti tai toistaiseksi helpotusta, jos on sairautta tms niin kuin aloittajan tapauksessa on varmasti käynyt. Aiemman ulosottomiehen päätös sido myöhempää ulosottomiestä, jos päätös on annettu toistaiseksi. Olennaisesti alentunut maksukyky on tulkinnanvarainen asia.

        Aloittaja on vanhuuseläkeläinen. Sama tulopohja on ollut jo useamman vuoden ilman muutoksia tai helpotuksia. Lain tulkinta taitaa olla naaman nyrpeyden mittarista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on vanhuuseläkeläinen. Sama tulopohja on ollut jo useamman vuoden ilman muutoksia tai helpotuksia. Lain tulkinta taitaa olla naaman nyrpeyden mittarista.

        Kyse ei ollut tulopohjasta vaan siitä hän lienee saanut aikoinaan lakisääteistä helpotusta ulosottoon toistaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ollut tulopohjasta vaan siitä hän lienee saanut aikoinaan lakisääteistä helpotusta ulosottoon toistaiseksi.

        Aloittaja tässä. Ei, en ole saanut mitään lakisääteistä helpotusta ulosmittaukseen. Olen maksanut samansuuruista summaa eläkepohjasta ulosmitattuna ennen kuin sain (jouduin) varattomuusmääritelmän alle. Silloinen ulosottomies teki omaisuusselvityksen perusteella päätöksen, etten ole ulosmittauskelpoinen alle tuhannen euron tuloillani. Uo lähetti velkojille varattomuustodistuksen ja ulosmittaus lopetettiin. Muutaman vuoden olin virallisesti varaton, mutta tämä uusi ja minulle tuntematon uo päättikin purkaa aiemmat päätökset ja nyt sitten olenkin "varakas" ja eläketulo on ulosottokelpoinen. Eihän se pikkusumma riitä velkojille jaettavaksi, ei riitä kuluihin eikä korkoon. Asia ei minua suuremmin haittaa enää, kun loppusuora on jo näköpiirissä. Siis hautuumaa.
        Mutta pärstäkerroin työtehtävässä ihmetyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä. Ei, en ole saanut mitään lakisääteistä helpotusta ulosmittaukseen. Olen maksanut samansuuruista summaa eläkepohjasta ulosmitattuna ennen kuin sain (jouduin) varattomuusmääritelmän alle. Silloinen ulosottomies teki omaisuusselvityksen perusteella päätöksen, etten ole ulosmittauskelpoinen alle tuhannen euron tuloillani. Uo lähetti velkojille varattomuustodistuksen ja ulosmittaus lopetettiin. Muutaman vuoden olin virallisesti varaton, mutta tämä uusi ja minulle tuntematon uo päättikin purkaa aiemmat päätökset ja nyt sitten olenkin "varakas" ja eläketulo on ulosottokelpoinen. Eihän se pikkusumma riitä velkojille jaettavaksi, ei riitä kuluihin eikä korkoon. Asia ei minua suuremmin haittaa enää, kun loppusuora on jo näköpiirissä. Siis hautuumaa.
        Mutta pärstäkerroin työtehtävässä ihmetyttää.

        Aiempi ulosottomies ei ehkä ollut osannut laskea tulopohjaasi oikein. Siihen lasketaan mukaan myös palkan sijasta maksettavat ulosottokelvottomat tulot. Muun muassa kansaneläke, takuueläke ja työttömän peruspäiväraha lasketaan mukaan tulopohjaan, mutta asumistukea ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja tässä. Ei, en ole saanut mitään lakisääteistä helpotusta ulosmittaukseen. Olen maksanut samansuuruista summaa eläkepohjasta ulosmitattuna ennen kuin sain (jouduin) varattomuusmääritelmän alle. Silloinen ulosottomies teki omaisuusselvityksen perusteella päätöksen, etten ole ulosmittauskelpoinen alle tuhannen euron tuloillani. Uo lähetti velkojille varattomuustodistuksen ja ulosmittaus lopetettiin. Muutaman vuoden olin virallisesti varaton, mutta tämä uusi ja minulle tuntematon uo päättikin purkaa aiemmat päätökset ja nyt sitten olenkin "varakas" ja eläketulo on ulosottokelpoinen. Eihän se pikkusumma riitä velkojille jaettavaksi, ei riitä kuluihin eikä korkoon. Asia ei minua suuremmin haittaa enää, kun loppusuora on jo näköpiirissä. Siis hautuumaa.
        Mutta pärstäkerroin työtehtävässä ihmetyttää.

        Oletko itse tarkistanut ulosoton maksukieltolaskurilla oikean määrän? Kumpi uo-mies oli oikeassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse tarkistanut ulosoton maksukieltolaskurilla oikean määrän? Kumpi uo-mies oli oikeassa?

        Luultavasti tämä viimeinen :) Hän käyttää titteliä ulosottoYlitarkastaja. Aikaisemmat olivat "vain" ulosottohenkilöitä. Toivottavasti eivät peri jälkikäteen vuosien ajalta maksamatonta summaa. Mutta edelleen se määritelmä varattomuudesta kiinnostaa, vaikka onhan se nyt pöheää olla varakas vaikka olenkin tulodesiilin alinta sakkia. Kun pieneläkeläisiä määritetään niissä, en mahdu edes käyrälle yksinasuvana alle tonnin tuloilla. Kun indeksitarkastuksia tehdään, saan roposia kun muut eläkeläisprofiilin alla olevat satasia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe