Savonlinnan venäläiset oopperajuhlat

Anonyymi-ap

SAVONLINNAN VENÄLÄISET OOPPERAJUHLAT

Savonlinnan Oopperajuhlat ovat pikku hiljaa siirtyneet venäläisen johdon alaisuuteen. Tämä on alkanut näkyä toiminnassa vuodesta 2023 alkaen. Vuonna 2025 tullaan esittämään venäläinen ooppera Boris Godunov ja tietysti venäjän kielellä.

Käsittämätön strateginen virhe.

Tällainen on mielestäni johtamassa Oopperajuhlia turmioon ja on ainutlaatuista nykyisenä maailmanaikana. Missään läntisellä pallonpuoliskolla tällainen ei tule varmasti kysymykseenkään.

Saamani tiedon mukaan 2024 Verdin Nabuccoon kiinnitetty ukrainalainen maailmankuulu tähtisopraano Oksana Dyka perui viime hetkellä esiintymisensä protestina oopperajuhlien venäläisyydelle. Moni odotti kovin hänen esiintymistään.

Olen ollut Oopperajuhlien kannatusyhdistyksen jäsen 80-luvulta, mutta nyt vakaan harkinnan jälkeen erosin. En voi olla tukemassa roistovaltio Venäjän toimia maailmalla.

16

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä, että tällainen tuodaan julkisuuteen.
      Itsekin olen suorastaan ihmetellyt, miten sulavasti venäläisyys ui eteenpäin kaikkialla Savonlinnassa. Ooopera ja Punkaharju ovat täysin venäläisten komennossa.

• Anonyymi

Savonlinna on käsittääkseni venäläistynein kaupunki Suomessa. Ei pärjää Imatra, ei Pohjois-Karjalan kaupungit.

Onhan itsestäänselvää, että tämä näkyy myös oopperajuhlilla.

• Anonyymi

Tuo solistimuutos Nabuccossa harmitti minuakin kovasti. Olisin halunnut kuulla Dykan jumalaista ääntä.

• Anonyymi

*humalaista

• Anonyymi
    • Anonyymi

Boris Godunov oopperaesitys on saksalaisen Nicola Raabin ohjaamana,,,
      "Tsaari Boris hallitsee kultaisessa häkissään sekä valtakuntaa että valheellista tarinaa, jota hän syöttää kansalleen."
      Tarina kuvaa hyvinkin osin nykyistä "tsaari" putinin nykyistä venäjää!!!
      "Lapsimurha, ovelat munkit ja tsaari, joka vaipuu hulluuteen"

Kyseistä oopperaa esitetään jossain päin maailmaa/eurooppaa joka vuosi koska on klassikko teos alallaan.

• Anonyymi

Eikä esitetä.
        Euroopassa korkeintaan Orbanin Unkarissa.

• Anonyymi

• Anonyymi
      UUSI

Lääkkeet!

• Anonyymi
      UUSI

Olen myös kuullut että Putin on painostanut Savonlinnan Oopperajuhlia olemaan ottamatta venäläisiä asiakkaita, minkä vuoksi kaupungissa kuulee nykyisin enää keskieurooppalaisia kieliä.

• Anonyymi
      UUSI

Helsingin Juhlaviikot esittää myös venäläisen oopperan Hovantshina ja Kansallisooppera venäläisen säveltäjän oopperan Animal Farm keväällä. Taitaa olla KGB soluttautunut voimalla suomalaiseen kulttuurielämään.

• Anonyymi
      UUSI

Ihan hauska stoori kun Dykan italialainen puoliso ”protestoi” esiintymällä Nabuccon pääroolissa vaimonsa ”protestista” huolimatta.

• Anonyymi
      UUSI

Tässäkin ketjussa korostuu koulupudokkaiden yksinkertaisuus monesta asiasta,,,
      putiinin venäjä on eri asia kuin vanhat venäläiset klassikot joita kunnioitetaan ympäri maailmaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kamala onnettomuus

Miten tällaiset mönkijäonnettomuudet yleensä tapahtuu? Liikaa vauhtia? Saako mönkijöillä ajaa lasten kanssa ja ilman kyp
      Suomussalmi
      186
      8305
    2. Mönkijäpnnettomuus

Harmillinen homma. https://www.hs.fi/suomi/art-2000010557170.html
      Suomussalmi
      43
      2379
    3. Tilitoimisto!!!

Mikä tilitoimisto jäi kiinni rikoksesta Rovaniemellä?
      Rovaniemi
      31
      1839
    4. Tietäisitpä miten haluaisin sinut kohdata

Vaikka vaan katsella ohimennen. Voisitko telepaattisesti lähettää viestiä, - löytyisikö kohtauspaikkaa?
      Ikävä
      73
      1646
    5. Kerro kaivatustasi jotakin mukavaa.

Itse aloitan: hyvännäköinen ja ahkera ❤️‍🔥
      Ikävä
      109
      1572
    6. Oon pahoillani sun puolesta

kun olit muuttunut niin paljon ulkoisesti. Ja huonompaan suuntaan. Koeta pärjätä. Naiselle mieheltä vuosien takaa
      Ikävä
      53
      1209
    7. Milloin oot nähnyt kaivattusi

ensimmäistä kertaa?
      Ikävä
      60
      1141
    8. Missä päin suomea kaivattusi asustelee?

Oma kaivattuni (mies(J) asuu Uudenmaan läänissä.
      Ikävä
      55
      1060
    9. Tiesitkös nainen että mulla on paljon vientiä?!

Sänkyseuraa riittää, valinnan vaikeus.
      Ikävä
      93
      1025
    10. Tikanmäen vastaus Haavistolle

Aika erikoinen puolustautuminen valtuuston puheenjohtajalla kaupunkilaisen kirjoitukseen. Haavisto ihmetteli niitä tunn
      Pyhäjärvi
      113
      912
    Aihe