Alaikäinen tytärpuoli syö lääkkeitä masennukseen. Mies ja minä olemme koko ajan vastustaneet lääkitystä. Meistä niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jokin aika sitten tytärpuoli yritti tappaa itsensä ottamalla yliannostuksen. Lääkitys laitettiin onneksi tauolle ja minä jo toivoin, ettei sitä enää jatkettaisi. Toisin kuitenkin kävi. Tytärpuolelle määrättiin uudelleen lääkkeet, ja vielä ne samat. Onko tuossa kovin paljon järkeä jos tytärpuoli on itsetuhoinen ja yrittää tappaa itsensä lääkkeillä niin silti hänelle annetaan niitä lisää?
Tytärpuolen masennuslääkitys
16
332
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä ongelma tämä nyt muka on. Ota se kotiis asumaan ja hyysää hänet kehdosta hautan, niin saat pidettyä hänet mieleisenäsi.
- Anonyymi
AP
Ei kuulemma halua jättää kavereitaan, he menevät oman hengen edelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP
Ei kuulemma halua jättää kavereitaan, he menevät oman hengen edelle.Ja sinä et saa kuria ja järjestystä alaikäiselle lapselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä et saa kuria ja järjestystä alaikäiselle lapselle.
Lääkkeillä vai ilman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä et saa kuria ja järjestystä alaikäiselle lapselle.
AP
Ei ole minun tehtäväni. Silti olen yrittänyt kaikkeni ettei hän tappaisi itseään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP
Ei ole minun tehtäväni. Silti olen yrittänyt kaikkeni ettei hän tappaisi itseään.Ja silti haluat asiaan muka täällä puuttua? Jos ei kerta ole tehtäväsi kuri ja järjestys , eli ei selvästikään myöskään kasvatus, välittäminen, rakkaus tai muutakaan sympaattista toimintaa, älä halveeraa toista täällä kuitenkaan kyselyilläsi, et selvästi tiedä edes puolta tarinasta, sitä puolisosi eksää siis haluat kyseenalaistaa, jos on lähipuoliso? Entä jos yrität vaikka siihen pakolliseen tytärpuoleesi saada oikean kontaktin, sitten voit sen jälkeen miettiä muita vaihtoehtoja. Nyt vain tiedät asiasta jotain, ja luulet kaiken osaavasi ja tietäväsi. Selvästi tyttö tarvitsee jotain lääkettä, joten älä leiki jumalaa.
Tytöllä todennäköisesti muutakin ongelmaa kuin vain yksi lääkeyliannostus. Paljon ei voi apua antaa kukaan, etenkään sinä, tietämättä kaikkea, eikä tuntemattoman kyselyihin täälläkään kukaan tietämättä mitään. Esim. söikö vaikka kunnolla aiemmin edes koko lääkettä, saiko jotain rinnalle, miksei syönyt aiemmin lääkettä, joka uudelleen määrättiin (masennus vai vaikka skitsofrenia kyseessä, iso ero noissa)... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP
Ei ole minun tehtäväni. Silti olen yrittänyt kaikkeni ettei hän tappaisi itseään.Kerro toki, mitä kaikkea olet tehnyt estääksesi itsemurhan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AP
Ei ole minun tehtäväni. Silti olen yrittänyt kaikkeni ettei hän tappaisi itseään.Se on juuri sinun eikä kenenkään muun tehtävä huolehtia alaikäisestä lapsesta.
Se on juuri sinun tehtävä päättää milloin kutsut ambulanssin, onko se ennen vai jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri sinun eikä kenenkään muun tehtävä huolehtia alaikäisestä lapsesta.
Se on juuri sinun tehtävä päättää milloin kutsut ambulanssin, onko se ennen vai jälkeen.Ja syyllistäminenkö on se paras juttu ?
Hei haloo.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja syyllistäminenkö on se paras juttu ?
Hei haloo....Voi kuule reppana, se on ihan tavallista arkea useille kymmenille tuhansille omaisille.
- Anonyymi
No on täällä aika tylyjä kommentteja.
Äitipuolen hädän pystyy ymmärtämään tuosta aloituksesta. Huomaahan siitä, että hänkin on tytöstä huolissaan.
Tietenkään täältä ei neuvoja saa tällaisessa asiassa, kommentoijat ovat niin monenlaista porukkaa.
Kaiken kaikkiaan ikävä tilanne, mutta kuten tuolla jo aiemminkin joku mainitsi, niin taustalla taitaa olla ongelmia vähän isommassa mittakaavassa, jos tilanne on noin pitkälle mennyt, että on yrittänyt itsemurhaa.
Onko vanhemmat, isä ja äitipuoli päässeet lainkaan mukaan tyttären hoitokuvioihin ?
Siitäkin voisi olla jotain hyötyä, että olisi koko perhe pohtimassa asioita.
Toivotaan tyttärelle parempaa vointia, ja vanhemmille jaksamista.- Anonyymi
"Onko vanhemmat, isä ja äitipuoli päässeet lainkaan mukaan tyttären hoitokuvioihin ?"
Onko potilas estänyt vanhempiensa pääsemisen hoitokuvioihin? Käytännössähän alaikäisen pitää oikein tietoisesti sitä estää, jonka jälkeen hänen ikätasoaan ja kykyään tehdä moisia päätöksiä arvioidaan.
- Anonyymi
Eiköhän taustalla ole ihan oikea syy lääkitykselle. Mutta sen lisäksi pitäisi saada asianmukaista terapiaa.
Ei ole hyvä, jos te vanhempina paheksutte tytön lääkitystä. Jos pelko liiallisesta lääkemäärästä, niin mt-toimistoon yhteys ja pyydätte että lääkkeet annetaan sieltä. Siis jos on vaarana, että yrittää lääkkeillä itsemurhaa.
Joskus ne lääkkeet ovat oikeasti tarpeen sen terapian lisänä ja tueksi.- Anonyymi
Voin toki olla väärässäkin, mutta eiköhän taustalla ole se sama trolli joka on tässä kesän aikana esiintynyt mummona ja hoitajana.
- Anonyymi
AP
Tytärpuolen ainoa itsemurhayritys ei ole lääkkeiden yliannostus. Aiemmin hän koitti vetää ranteet auki. Täällä hän ei ole kuitenkaan koskaan käyttäytynyt itsetuhoisesti tai ole muutenkaan masentuneen oloinen. Äidillänsä hän kuitenkin saa pari kertaa viikossa paniikkikohtauksia, lintsaa jatkuvasti koulusta eikä edes kykene poistumaan kotoaan ulkoiluttamaan koiraa.
Olen yrittänyt kysyä tytärpuolen tilasta mutta hän ei ole osannut kertoa siitä sen enempää. Mieheni ja hänen exänsä taas pitävät tapausta tuohon ikään kuuluvana normaalina asiana.
Mies on kutsuttu käymään tyttärensä terapiassa varmaan joskus loppukesästä tai syksyllä. Muuten emme tiedä yhtään mieheni kanssa missä mennään.- Anonyymi
Onko tuossa kovin paljon järkeä jos tytärpuoli on itsetuhoinen ja yrittää tappaa itsensä veitsellä niin silti hänet päästetään taloon joissa niitä on lisää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999