IHMEITÄ TAPAHTUU

Anonyymi-ap

Miten on mahdollista, että niin harva kertoo kokemistaan ihmeistä. Jokainen, joka todella seuraa Jeesusta, kuullee häntä, tekee hänen opetustensa mukaan, on saanut kokea ihmeitä, jopa määrättömästi.

Itse olen kokenut ihmeitä niin, että en ole voinut kuin kiittää ja ihmetellä. Usein olen parantunut hetkessä mitä vaikeimmista sairauksista. Olen saanut olla terve lukuunottamatta niitä lyhyen aikaa kokemiani sairauksia, joista minun Herrani on minut yhtäkkiä parantanut lääkärien suureksi hämmästykseksi.

Luonteeni on muuttunut Jeesusta seuratessani. Ennen niin pelkurista kasvoi rohkea ja ilman kateutta ja kaunaa elävä ihminen. Elämä on lahja ja se on ilo.

34

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jeesus käski tehdä selväksi että uskovaisten on aloitettava uusi uskonpuhdistus. Uskovaisten on paljastettava joukoissaan olevat pedofiilit ja kaappihomot, vain näin he voivat ansaita taivaspaikan.

• Anonyymi

Oliko Stalin siis Jeesus?
        Ainaki se toimitti yli 20 miljoonaa suhteellisen syytöntä tuonpuoleiseen.

• Anonyymi

Jumala on pitänyt tuomiovallan itsellään ja antaa lopunaikana enkeleilleen vallan erottaa kuolevat elävistä.
        Olisi todella raskasta, jos uskovaisten pitäisi etsiä joukostaan toisen hengen täyttämät ihmiset. Usko syrjäytyisi ja tilalle tulisi eksytysen etsiminen ja tuomitseminen.

Matteus 13
        26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
        27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
        28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
        29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
        30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"

• Anonyymi

Veljeni ja hänen puolisonsa olivat yli kymmenen vuotta helluntaiseurakunnan jäseniä ja kertoivat, ettei yhtään ihmeparantumista tapahtunut sinä aikana.

• Anonyymi

Olen ketjun aloittaja. En ole helluntailainen, enkä mikään muu, kuin Jeesukseen uskova ja olen todella kokenut ihmeitä. Olen vuosikymmeniä kertonut niistä tälläkin palstalla ja saanut paljon pilkkaa osakseni. Vastustaja vie teiltä valtavan asian, kun saa teidät uskomaan, että Jeesus ei elä ja toimi omiensa keskuudessa tänään samoin kuin oli silloin, kun hän teki maallisen vaelluksensa. Hän todella vapauttaa ja parantaa.

• Anonyymi

Ne oli rehellisiä hellareita, harvinaista herkkua.

• Ihmeitä tapahtuu koko ajan ja niistä ei meteliä uskovat pidä.
      Kuten olemme tälläkin palstalla nähneet niin ...Ei helmiä jne.
      Ihmeistä saa kuulla ja ns arkiihmeistä, mutta sitä olen miettinyt, että ........ Jos kuolleet nousisi haudoistaan niin ei ne usko.
      Nyt olemme tuollaisessa ajassa ja sitten onko missä kohtaa taivaanportit kiinni ?
      Joillakin ihmisillä kyllä, mutta ....aika näyttää.
      Loputtomiin portit ei ole auki.

• Anonyymi

Usko tulee kuulemisesta ja jos ei ole julistajia, ei ole kuulijoitakaan. Kyllä uskovaiset kertovat ihmeistä vaikka saavatkin siitä pilkkaa osakseen. Uskovaisilla on tarve etsiä heidät, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksen elävän.

Monen usko on kuivaa ja he vaeltavat autiomaassa, koksa he eivät tiedä, että sieltä on tie vapauteen ja vihreille niityille. Jeesusta seurataan tutustumalla häneen. Monet saavat tutustua kuulemalla toisten julistusta, tai lukemalla itse Jeesuksen opetuksia.

Ei ihmeiden kertominen tuo ihmeen kokeneelle kunniaa. Päin vastoin se johtaa usein pilkan kohteeksi, mutta sisäinen ilo todistuksesta pysyy. Jumala tahtoo meidän julistavan elävää Jumalaa, ei mitään kuvaa.

Ketjun aloittaja

• Anonyymi

Aloitin ketjun ja kerron, että uskossa oleva ei ole koskaan välinpitämätön veljiensä ja sisariensa synnille. Hän ei kuitenkaan koskaan mene seurakunnan eteen syyttämään heitä, vaan hän menee henkilökohtaisesti varoittamaan tuota syntiä tekevää synnistä. Jos tuo ei kuule, ottaa hän vielä kaksi tai kolme muuta luotettavaa uskovaista mukaansa ja he yhdessä koettavat saada tuon syntiin langenneen tekemään parannuksen. Jos tuo julkisyntiä tekevä ei heitä kuule, vaan jatkaa synnin tekemistä, hän ei ole enää joukkoon kuuluva ja seurakunta saa siitä tiedon.

Täällä olen usin tavannut ihmisiä, jotka tuomitsevat ns. seurakunnan edessä ihmisiä, ottamatta yhteyttä noihin ihmisiin. Olen jopa lukenut täältä miten täällä pilkataan ihmisiä sen takia, että heillä on eri uskonkäsitys kun pilkkaajilla. Esim. käskyjen voimassa olosta on ollut kova taistelu ja me, jotka pidämme käskyt olemme saaneet tuomioita niskaamme. Pidämme käskyt ja näin seuraamme Jeesusta ja olemme onnellisia ja elämän iloisia.

Matteus 18

15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
      16 Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
      17 Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

• Anonyymi

"Eikö ole niin, että mitä vanhemmaksi tulemme ja mitä kauemmin Herran seurassa vaellamme ja pyrimme aina yhä lähemmäksi häntä ja sisäinen ihminen joutuu yhä kirkkaampaan taivaalliseen valaistukseen, sitä suuremmiksi syntiseksi tulemme omissa silmissämme? Kyllähän me aina olemme olleet samanlaisia, mutta emme ole aina sitä nähneet. Uskoon tullessamme olimme aivan yhtä kurjia kuin tällä hetkellä. Kyllä Herra sen jo silloin näki, mutta ei vielä paljastanut sitä meille. Vasta sitä mukaa kuin vaelluksemme kävi yhä kirkkaampaa valoa kohti, hän antoi meidän huomata, millaisia syntisiä hän oikeastaan oli seuraansa ottanut. Emme siis ole tuottaneet hänelle minkäänlaisia yllätyksiä. Hän tiesi meidät kutsuessaan, että hän kutsui suuria syntisiä, itsessään ihan kelvottomia"
        ( Urho Muroma, Jumalan hoidossa, 36).

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikö ole niin, että mitä vanhemmaksi tulemme ja mitä kauemmin Herran seurassa vaellamme ja pyrimme aina yhä lähemmäksi häntä ja sisäinen ihminen joutuu yhä kirkkaampaan taivaalliseen valaistukseen, sitä suuremmiksi syntiseksi tulemme omissa silmissämme? Kyllähän me aina olemme olleet samanlaisia, mutta emme ole aina sitä nähneet. Uskoon tullessamme olimme aivan yhtä kurjia kuin tällä hetkellä. Kyllä Herra sen jo silloin näki, mutta ei vielä paljastanut sitä meille. Vasta sitä mukaa kuin vaelluksemme kävi yhä kirkkaampaa valoa kohti, hän antoi meidän huomata, millaisia syntisiä hän oikeastaan oli seuraansa ottanut. Emme siis ole tuottaneet hänelle minkäänlaisia yllätyksiä. Hän tiesi meidät kutsuessaan, että hän kutsui suuria syntisiä, itsessään ihan kelvottomia"
        ( Urho Muroma, Jumalan hoidossa, 36).

s-seutulainen

En tunne Urho Muroman kirjoituksia, mutta tuossa en ole samaa mieltä hänen kanssaan.
        Jeesus todella antaa voiman omiensa muutokselle. Ihminen, joka ennen oli syntiä tekevä tekee parannuksen ja vapautuu orjuudesta.
        Totta on tuo, että mitä pidemmälle vaellamme Herran kanssa sitä selvimmin tunnistamme synnin ja saamme voiman välttää sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tunne Urho Muroman kirjoituksia, mutta tuossa en ole samaa mieltä hänen kanssaan.
        Jeesus todella antaa voiman omiensa muutokselle. Ihminen, joka ennen oli syntiä tekevä tekee parannuksen ja vapautuu orjuudesta.
        Totta on tuo, että mitä pidemmälle vaellamme Herran kanssa sitä selvimmin tunnistamme synnin ja saamme voiman välttää sen.

Ketjun aloittajan kirjoitin tuon Muromaa koskevan viestin.

Ihminen ei todellakaan jää orjuuteen saadessaan Jeesukselta vapautuksen.
        Käskyt ovat voimassa ja kaksi suurta käskyä pitävät sisällään kaikki kymmenen käskyä.

Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi estää meitä synnin tekemiseltä.

Ilman Jumalan voimaa emme kykene elämään vapaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketjun aloittajan kirjoitin tuon Muromaa koskevan viestin.

Ihminen ei todellakaan jää orjuuteen saadessaan Jeesukselta vapautuksen.
        Käskyt ovat voimassa ja kaksi suurta käskyä pitävät sisällään kaikki kymmenen käskyä.

Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä kuin itseäsi estää meitä synnin tekemiseltä.

Ilman Jumalan voimaa emme kykene elämään vapaudessa.

Syvenevä synnintunto uskovassa ihmisessä:

Room. 7

s-seutulainen

• Anonyymi

En tiedä ketään uskovaa joka olisi kuolleen herättänyt tai saanut raajan kasvamaan jollekin takaisin. On selvää että Jumala ei tee tänäpäivänä sellaisia ihmeitä joita hän on tehnyt menneisyydessä, joka muuta väittää taitaa olla eksyttäjä, tai ainakin haluaisin sitten nähdä todisteet siitä että jalka on kasvanut takaisin ym. Raamatun mukaan elämä maailmassa on kristityn huonointa aikaa, ei mitään jatkuvaa paranemista ja iloa. Kaikki uskovat nukkuvat pois ja ulkokultaisimmat ovat sitä mieltä että he elävät vanhoiksi koska ovat niin hyviä.

Paavalikin Pyhässä Hengessä sanoo, että juutalaiset odottavat merkkejä ja kreikkalaiset etsivät viisautta, mutta me (uskovat), saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta. Me emme saarnaa ihmeitä ja merkkejä emmekä viisautta, vaan Jeesusta ristiinnaulittuna, siis meistä ne, jotka tuota saarnaavat. Uskon kyllä että Jumala voi parantaa, mutta en näe että sitä tapahtuisi samalla tavalla kuin menneisyydessä. Voidaan tietysti sanoa että tällä sukupolvella ei usko riitä, mutta ei ylpeys omasta uskonmäärästä, saa aikaan ihmeitä, siitä olen varma, koska kyseessähän on synti, ylpeys on syntiä, ja Jumalako kuulisi syntisiä? Hän kuulee yksin Jeesusta. Hän ei kuule meidän itsekkäitä toivomuksia vaan niitä toiveita joita hänen Poikansa meissä esittää.

• Anonyymi

Kyllä monet voisivat kertoa paljonkin kaikista Jumalan teoista ja ihmeistäkin, omassa uskonelämässään.

Mutta miten ja missä? Koska Jeesuskin varoitti:
      - älkää heittäkö helmiä sikojen eteen, ja pyhää koirille.

Tämä palsta on in saastunut, kuin likatunkio. Että täällä hyvät ja iloiset asiat, Jumalan antamat asiat - jos niistä kertoisi? - On heti raatelevia susia, pilkkaavia herjaajia, likaista hyökkäystä.

Siksi, on asioita joita kerrotaan ja kirjoitetaan muuten, ja muualla!

• Anonyymi

Aivan totta. Joskus kerron täälläkin Jumalan teoista. Siksi jospa joku toivoton saisi toivon. Ihmettelen myös kuinka tälläinen palsta saa olla olemassa. Jos syytökset kohdistuisivat esim . somalialaisiin, kirjoittajat olivat olleet jo ajat sitten raastuvassa. Kaukana on yhdenvertaisuus Suomessa. Sama asia vuodenvaihteen ja ns, venetsialaisten pommittelussa. Esim. Klassa keskellä kaupunkia pommitellaan elokuun viimeisena lauantaina. Ja paljon. Tasa-arvo on kaukana Suomessa.

• Anonyymi

Olen itse nähnyt monia ihmeitä. Kaikki saarnaajat eivät ole olleet parantajaevankelistoja. Kyllä, ihmeitä tapahtuu edelleen. Det är sant.

• Anonyymi

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa perustettu 120 v. sitten josssain Amerikassa Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei kristinuskoa perustettu 120 v. sitten josssain Amerikassa Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulla.

Oikea usko ei perustu näkemiseen, vaan on sisällisesti ihmisessä.

Oikea usko on Kristittyjen yhdessä kasteessa saadun Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.

Käännyttämällä tehdään lahkolaisia.

Kastamalla tehtään Jeesuksen opetuslapsia eli kristittyjä. (kreikaksi "pistis)

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Helluntailaisuus on meluava joukko, joka hurmoshenkien voimasta saattavat ryömiä lattialla penkkien välissä sekavana etsimässä sitä "Jeesusta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea usko ei perustu näkemiseen, vaan on sisällisesti ihmisessä.

Oikea usko on Kristittyjen yhdessä kasteessa saadun Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus.

Käännyttämällä tehdään lahkolaisia.

Kastamalla tehtään Jeesuksen opetuslapsia eli kristittyjä. (kreikaksi "pistis)

Gal. 5:22

Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Helluntailaisuus on meluava joukko, joka hurmoshenkien voimasta saattavat ryömiä lattialla penkkien välissä sekavana etsimässä sitä "Jeesusta".

Suomi24 on tehnyt tarkoituksella ja määrätietoisesti helluntailaisuuspalstasta sivut, joissa avoimesti rikotaan Suomen lakeja ja joissa pilkataan ja herjataan Jumalaa ja joissa helluntailaisia vainotaan ja panetellaan. Suomi24 on tuhonnut keskustelun palstan aiheesta, helluntailaisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuonko huonosti tunnet kristinuskon ? Rippikoulusta, uskonnon tunneista et muista mittään.

• Anonyymi

Kerran taannoin Mäkkylässä jeesusta seuratessani kivikkoisella polulla minulta katkesi jalka kahdesta kohtaa. Uskokaa tai älkää, niin pelkällä kätensä heilautuksellä hän paransi jalan entistä ehommaksi, jopa samalla kertaa jalasta hävisi kivulias känsä taivaan tuuliin.
      T. Ikihellari.

• Anonyymi

On se kumma ettei ihmeistä ole todisteita eikä niitä esitetä, jos olisi. Ateistina uskoisin heti jos ihme tapahtuisi.

• Anonyymi

Vuosikymmeniä sitten ryhmä Jeesukseen uskovia oli matkalla Karjalassa. He näkivät pistorasian tolpassa ja laittoivat äänilaitteet ja muut sähköä tarvitsevat vermeen päälle ja pitivät kokouksen. Kaikki toimivat, mutta kootessaan kamoja ryhmä huomasi, että tolpassa oli pelkkä pistorasia eikä johto mennyt minnekään.

• Anonyymi

Ei kauankaan, kun tv:stä tuli ohjelma näistä asioista.

Kokenut oikeuspsykologi sanoi suoraan, että yhtään uskonnolliseen toimintaa liittyvää paranemisihmettä ei ole todistettavasti tapahtunut.

• Anonyymi

Lasten syöpäosaston lääkäri kertoi kuinka monta parantumattomasti sairasta potilasta heillä on. Kukaan ei ole vielä ilmestynyt sinne heitä rukouksillaan parantamaan. Kukaan ei ole parantunut ihmeellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lasten syöpäosaston lääkäri kertoi kuinka monta parantumattomasti sairasta potilasta heillä on. Kukaan ei ole vielä ilmestynyt sinne heitä rukouksillaan parantamaan. Kukaan ei ole parantunut ihmeellisesti.

Tarinoilla ihmeparantumisista lahkot houkuttelee uusia jäseniä liittymään lahkoon.

Vaikeasti sairaita houkutellaan mukaan ja kohta voi olla nimet testamentissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarinoilla ihmeparantumisista lahkot houkuttelee uusia jäseniä liittymään lahkoon.

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther Säätiön nettisivuilla otetaan perintöjä vastaan.

• Anonyymi

Jos tämä ohjelma on koskettanut sinua, niin lähetä rahasi meille ja paranet ihmeellisesti kaikista sairauksista.

• Anonyymi

Tämän ajan ihmeet ja tunnusteot tulevat henkimaailmasta, joka suoltaa niitä valeihmeitään ja valejeesuksia ja tosiuskovaisia.

Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi

"Miten on mahdollista, että niin harva kertoo kokemistaan ihmeistä. "

Ei-helluntailainen kommentti:

Ihmeitähän tapahtuu koko ajan. Maailman olemassaolo ja kaikki on ihmiselle kuin ihmettä, jos tällaisen näkökulman mukaan ajatellaan. Mutta itse olen sellainen kontrollifriikki, että mieluummin hallitsisin kaikkea, kuin kokea yllätyksellisiä ihmeitä.

• Anonyymi

Eihän pakkovauvakastetut usko vaikka kuollut heräisi. Näin Jeesus puhui!

• Anonyymi

Päivän Sana, oikeaa opetusta aiheesta tänään.
      "Päivän Sana
      12.07.24

Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme – vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli – hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. Gal. 1:7–9
      Kukapa ei uskoisi itse Jumalan puuttuneen asioihin ja elämään, kun ympärillä alkaa näkyä ihmeitä ja yliluonnollisia tapahtumia. Ihmeitä todellakin tapahtuu. Ihmisiä parannetaan ja he parantuvat. Yliluonnollisia asioihin puuttumisia ilmenee. Valitettavan usein oikeiden Jumalan ihmeiden sijaan ne ovat mielten hämmentäjien puuhia. Heidän opetuksensa pohjautuvat vääristyneeseen evankeliumiin ihmisen pelastumisesta. Paavali oli saanut opetuksensa itse Herralta Jeesukselta ja siksi hän saattoi sanoa hyvin varmasti, että vaikka enkeli taivaasta julistaisi jotakin muuta kuin mitä Paavali oli opettanut, hän olkoon kirottu. Tai vaikka Paavali itse lankeaisi julistamaan muuta, kuin mitä hän tähän asti oli opettanut, ei sitä oppia pitänyt ottaa vastaan. On vain yksi oikea evankeliumi, ei eri ihmisille sopivia erilaisia evankeliumeja. Samoin kuin on vain yksi usko, yksi kaste ja yksi Herra. Tämä koskee poikkeuksetta kaikkia kristittyjä kaikkina aikoina.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
      © Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      1956
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      1943
    3. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      293
      1755
    4. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1326
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1258
    6. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1117
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      14
      1106
    8. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      22
      1067
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1006
    10. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      36
      970
    Aihe