Koulutus ja parisuhde

Anonyymi-ap

Haluatko että sun kumppani on korkeasti koulutettu?

131

1380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole mulle merkitystä tuollaisilla asioilla. Henkilökemia on se ratkaiseva tekijä.

      • Anonyymi

        Monesti koulutuksella on positiivista merkitystä ihmiseen, tosin ei silloin jos koulutus on muokannut samalla hänen mieltään muita vähätteleväksi. Ylimielinen ihminen voi olla fiksu, mut mieleltään vähemmän arvostettu, koska mieltää asioita väärin perustein?

        Hyvänä esimerkkinä täällä käytetyt ytm/ atm? Ylemmän ja alemman tason ns .luokittelut. Maalaisjärki on monesti se arvostetumpi ominaisuus kuin kirja oppinut, joka ei käytännön asioita hallitse. Kyky käyttää käytännön järkeä puuttuu monilta ns. akateemisiltakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti koulutuksella on positiivista merkitystä ihmiseen, tosin ei silloin jos koulutus on muokannut samalla hänen mieltään muita vähätteleväksi. Ylimielinen ihminen voi olla fiksu, mut mieleltään vähemmän arvostettu, koska mieltää asioita väärin perustein?

        Hyvänä esimerkkinä täällä käytetyt ytm/ atm? Ylemmän ja alemman tason ns .luokittelut. Maalaisjärki on monesti se arvostetumpi ominaisuus kuin kirja oppinut, joka ei käytännön asioita hallitse. Kyky käyttää käytännön järkeä puuttuu monilta ns. akateemisiltakin.

        Moni kokee vieläkin asiat niin, että koulutustaso on geeneistä kiinni, että kaikista ei ole siihen ja kodilla tai vanhempien käytöksellä ei ole niin merkitystä sille, että menestyy koulussa. Minusta, kaikki joilla on tuki ja turva kotona ja annetaan hyvät mahdollisuudet kouluttautua onnistuu siinä paremmin, kuin he joilta nämä puuttuu.

        On perheitä, joissa ei korosteta riittävästi koulutuksen merkitystä/ tärkeyttä ja että kuinka kiitollisia ovat he, joille koulutuksen merkitys avaa silmät ja ymmärryksen sille. Nykyisin näille asioille annetaan enemmän painoarvoa kuin esim. 30-40+ vuotta sitten. Tänä päivänä on paljon enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa, kun yhteiskuntakin on läpinäkyvämpi.


    • Anonyymi

      Ei välttämättä tarvitse olla, fiksuja tyyppejä on yliopistojen ulkopuolellakin. Ei se toisesta välittäminen tutkinnon puutteeseen kaadu, mutta tietenkin tietynlaiset ihmiset sopivat paremmin toisilleen kuin toiset. Minulla on todennäköisesti enemmän yhteistä keskusteltavaa vaikka historian maisterin kanssa kuin automekaanikon kanssa. Se, että joku on elämässään tahkonnut yliopistokoulutuksen läpi kertoo kuitenkin jotain siitä ihmisestä, ja kaltaisensa kanssa on yleensä ottaen helpompi ja kotoisampi olla.

      Kaveriporukassa esim. on harmi, jos joskus vahingossa käyttää sivistyssanoja, jotka eivät ole heille tuttuja ja siinä saa sitten osakseen nälvimistä kun "puhuu liian hienosti ja muut ei ymmärrä". En halua joutua parisuhteessa varomaan sanojani, haluan olla juuri sellainen kuin olen ja kohdata toisen alueella, joka on molemmille tuttu ja mukava.

    • Anonyymi

      En.

    • Anonyymi

      Sama mikä lapiolasse on. Kunhan saa laskut maksettua, käy välillä pesulla, ei läträä liikaa alkon kanssa ja järjenjuoksu on normaalia.

    • Anonyymi

      En varsinaisesti. Sanotaan näin, että samanhenkinen kumppani voi hyvin olla helpompi löytää tietyn koulutuksen omaavista, mutta koulutus itsessään ei ole minulle kriteeri

    • Anonyymi

      Korkeasti kouluttautuminen ei takaa mitään. Ei välttämättä työllisty kuitenkaan. Lisäksi voi olla jo reippaasti yli 40 ja edelleen opiskelija. Joku ammattikoulun käynyt on perustanut siihen mennessä jo menestyvän yrityksen.

    • Ei ole yhtään mitään väliä.

      • Anonyymi

        12:47
        Kiinnittyi huomio muuhun.
        Miten olet pystynyt olemaan tuossa toispuoleisessa syväkyykkyasennossa kuvauksen ajan?
        Vilma
        Ihminen ihmisenä. Sekä että.


    • Ei kai sillä suurta väliä ole. Kunhan ei ole sitten ylimielinen kun on paremmin koulutettu ja maailman älykkäin. Ei sellaista jaksa. Henkilökemialla on enemmän merkitystä.

      • Anonyymi

        🤣..


    • Ton voi ajatella muutamallakin tavalla..
      Mutta juuh...
      Koulutuksella ei ole mitään merkitystä eikä vaikutusta mun mielestä ainakaan suhteen toimivuudessa.
      En kyllä oikeesti haluis sellaisen kans
      suhteeseen joka on käytännössä keskittänyt
      koko elämänsä lähinnä kouluttautumisiin ..

    • Anonyymi

      Mielummin kyllä, vuositulot pitäisi olla vähintäänkin 70000e.

      • Anonyymi

        Korkeakoulutus ei tarkoita automaattisesti kovaa palkaa. Monet vähemmän koulutetut luulevat virheellisesti, että noin on. 😉


      • Anonyymi

        Kyllä duunarinkin vuositulot voi olla noin suuret, esim ahtaajat ja paperimiehet/ naiset.
        Tai hyvin menestyvä yrittäjä.


    • Anonyymi

      Ei kiinnosta yhtään🥹

    • Anonyymi

      En jos on muuten symppis

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Eipä kiinnosta. Kunhan on järkeä enemmän pääsä kuin minulla, ja minä olen täys tollo joten rima ei ole korkealla. 🙄

    • Anonyymi

      Tämähän ei koske niitä jotka ovat jo suhteessa.

    • Anonyymi

      Ei korkeasti koulutettu henkilö ole aina käyttäytymiseltään fiksu ja toimi moraalisesti oikein. Siksi minulle riittää ihan hyvin minkä koulutuksen omaava henkilö tahansa, joka on fiksu ja toimii moraalisesti oikein.

      • Anonyymi

        Juuri näin👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin👍

        Ja myös fiksusta perheestä lähtöisin, jossa on ollut hyvä kasvatus, käytöstavat , toiset huomioon ottavat ja hyvät arvot, noita asioita ei kouluissa opeteta.


      • Anonyymi

        Hienoa, että toit tuon moraalin esiin. Tärkeää ja myös se, että arvostaa muita ihmisiä. Ei halveksi tai tee/puhu pahaa. Eikös tuo ole perushyvän ihmisen merkki aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja myös fiksusta perheestä lähtöisin, jossa on ollut hyvä kasvatus, käytöstavat , toiset huomioon ottavat ja hyvät arvot, noita asioita ei kouluissa opeteta.

        Ei valitettavasti vaan enemmänkin päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että toit tuon moraalin esiin. Tärkeää ja myös se, että arvostaa muita ihmisiä. Ei halveksi tai tee/puhu pahaa. Eikös tuo ole perushyvän ihmisen merkki aina.

        Käsitys moraalista on kummallisesti rajoittunut ja harhainen, kun sen näkee vain ihmisten hyvänä kohteluna. Jos ihminen syö esim lihaa, tämä aiheuttaa itsekkäällä toiminnallaan muille eläville kärsimyksiä ja tappamista. Sellaisella ihmisellä on alhainen moraali.


    • Anonyymi

      Hän on jo♥️

    • Anonyymi

      Ei väliä.

    • Anonyymi

      Ymmärrän senkin, että haluaa vielä aikuisopiskelijaksi.
      Kenties on syitä, ettei aiemmin ole voinut tai vaihtaa alaa.
      Minusta on kaikenkaikkiaan lukeminen hyvä juttu.
      Saa itseään kehittää tai hankkia sitä muodollista pätevyyttä.
      Jostain puusta leipä on revittävä.
      Vilma

    • Anonyymi

      Kirjoista voi kuka vaan lukea itsensä vaikka ja mihin, mikä ei korvaa luonnetta ja muuta yhteensopivuutta.

      • Anonyymi

        Samoin ajattelen, hyvänä esimerkkinä nykyinen elinkeinoministerimme, joka on joutunut myös luonteensa takia jonkinlaiseen mankeliin. Mistä lehdetkin joutuneet jopa vastaamaan julkituloistaan. Ehkä elämä opettaa häntäkin vielä, että osaa kunnioittaa myös heitä, jotka kokee alempiarvoisina?


    • Anonyymi

      Kyllähän se paljon kertoo ihmisestä, että on viitsinyt kuluttaa koulun penkkiä vaikkapa maisterin tutkinnon ajan. Jos on aina mennyt siitä, mistä aita on matalin, sekin kertoo paljon. Mieluummin siis tuon maisterin seurassa kuin nenänkaivelijapenan, jonka suurin saavutus on armeijan läpikäyminen.

      • Anonyymi

        Siinä ” nenänkaivajan” ja maisterin välissä on vaikka ja mitä.


      • Anonyymi

        Minä olen parisuhteessa upseerin kanssa , ja hän on ollut myös rauhanturvaajana.
        Mitä vikaa on, jos on armejan käynyt ja puolustusvoimissa töissä.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen parisuhteessa upseerin kanssa , ja hän on ollut myös rauhanturvaajana.
        Mitä vikaa on, jos on armejan käynyt ja puolustusvoimissa töissä.?

        Liian konservatiivinen arvomaailma sotilailla yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian konservatiivinen arvomaailma sotilailla yleensä.

        Sivusta totean, että ainakaan yksikään minun tuntemani sotilasuran valinnut, eivät ole erityisen konservatiivisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian konservatiivinen arvomaailma sotilailla yleensä.

        Ei minun puolisollani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että ainakaan yksikään minun tuntemani sotilasuran valinnut, eivät ole erityisen konservatiivisia.

        Etkö ole tiennyt, että armeijauran valinneilla on yleensä vietti, joka kohdistuu nuoriin poikiin, siksi näitä tyyppejä yleisesti halveksutaan ja pidetään iljettävinä, kun käyttävät hyväkseen puolustuskyvyttömässä asemassa olevia varuspoikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole tiennyt, että armeijauran valinneilla on yleensä vietti, joka kohdistuu nuoriin poikiin, siksi näitä tyyppejä yleisesti halveksutaan ja pidetään iljettävinä, kun käyttävät hyväkseen puolustuskyvyttömässä asemassa olevia varuspoikia.

        Sinussa on jotain mätää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole tiennyt, että armeijauran valinneilla on yleensä vietti, joka kohdistuu nuoriin poikiin, siksi näitä tyyppejä yleisesti halveksutaan ja pidetään iljettävinä, kun käyttävät hyväkseen puolustuskyvyttömässä asemassa olevia varuspoikia.

        Ai sulla on tollanen fetissi.

        Kuulostaa siltä, että sinun pitäisi tulla jo kaapista.

        Voi olla, että sinun iässäsi ei kyllä flaksi enää nuorten miesten suhteen käy.

        Älä kuitenkaan hakeudu puolustusvoimille töihin. Siellä et pysty ketään hyväksikäyttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole tiennyt, että armeijauran valinneilla on yleensä vietti, joka kohdistuu nuoriin poikiin, siksi näitä tyyppejä yleisesti halveksutaan ja pidetään iljettävinä, kun käyttävät hyväkseen puolustuskyvyttömässä asemassa olevia varuspoikia.

        Sinun sairaankieroutuneessa mielikuvituksessasi ehkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinussa on jotain mätää.

        Tuolla argumentillako yrität saada hyväksyntää sille, kun armeijauran valinneet saavat seksuaalista nautintoa nöyryyttäessään puolustuskyvyttömässä asemassa olevia nuoria varusmiehiä?

        Tuollaiset puolustelijat ovat yleensä itsekin jonkin sortin pedareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sulla on tollanen fetissi.

        Kuulostaa siltä, että sinun pitäisi tulla jo kaapista.

        Voi olla, että sinun iässäsi ei kyllä flaksi enää nuorten miesten suhteen käy.

        Älä kuitenkaan hakeudu puolustusvoimille töihin. Siellä et pysty ketään hyväksikäyttämään.

        Otit selvästi osumaa, kun jäit kiinni. Yrität nyt kömpelöllä tavalla saada huomion pois itsestäsi, syyttelemällä muita siitä, mitä itse olet ;DDDD

        Kirjoitit edellä, että sinulla on tuttavapiirissä enemmänkin näitä pervoja, jotka kiihottuvat kierolla tavalla seksuaalisesti nuorten poikien nöyryyttämisestä ja alistamisesta armeijassa. Kulut siis itsekin tuohon porukkaan, jolla on alistamis- tai alistusfetissejä, vähintäänkin fantasiatasolla, niitä ilmenee usein myös naisilla, jotka hinkuvat armeijaan.


    • Anonyymi

      En halua, koska minä olen koulutettu, niin minulle kelpaa ihan hyvin duunarikin, kunhan arvot ja luonne hyvät.

    • Anonyymi

      En välitä. Kunhan nainen on uskovainen ja rakastaa minua. Ihan toisarvoista on kaikki muu. Meitä pitää yhdistää suuremmat asiat kuin työ, koulutus, harrastukset jne. Nuo on kaikki muuttuvia ja katoavia asioita. Me ollaan ikuisia.

      • Anonyymi

        Ihan sama , kunhan puhalletaan yhteiseen hiileen ja tuetaan ,rakastetaan , arvostetaan, ja kunnioitetaan toisiamme ja käydään molemmat töissä yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat molemmat halutaan, talo, Volvo ja koira sekä ainakin yksi lapsi ja myöhemmin kesämökki, no nyt pikkusen velkainen rivarikolmio, Volvo ja koira , taloa haetaan ja kun sopiva löytyy niin lapsen tekoon.


      • Anonyymi

        No tiedänpä koulutettuna ateistina että en ole sinulle sopiva yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama , kunhan puhalletaan yhteiseen hiileen ja tuetaan ,rakastetaan , arvostetaan, ja kunnioitetaan toisiamme ja käydään molemmat töissä yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat molemmat halutaan, talo, Volvo ja koira sekä ainakin yksi lapsi ja myöhemmin kesämökki, no nyt pikkusen velkainen rivarikolmio, Volvo ja koira , taloa haetaan ja kun sopiva löytyy niin lapsen tekoon.

        Täällä toinen koulutettu ateisti. Kuvasit juuri painajaiseni! 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tiedänpä koulutettuna ateistina että en ole sinulle sopiva yhtään.

        Homo??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä toinen koulutettu ateisti. Kuvasit juuri painajaiseni! 😂

        Ateisti minäkin ole , vaikka vastasin tuon uskovaisen kommettiin.😂💀😂💀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama , kunhan puhalletaan yhteiseen hiileen ja tuetaan ,rakastetaan , arvostetaan, ja kunnioitetaan toisiamme ja käydään molemmat töissä yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat molemmat halutaan, talo, Volvo ja koira sekä ainakin yksi lapsi ja myöhemmin kesämökki, no nyt pikkusen velkainen rivarikolmio, Volvo ja koira , taloa haetaan ja kun sopiva löytyy niin lapsen tekoon.

        Minulle kelpaa puoluetaustaltaan samaa mieltä oleva , työssä käyvä ihminen, persuista en tykkää, olen politiikassa mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle kelpaa puoluetaustaltaan samaa mieltä oleva , työssä käyvä ihminen, persuista en tykkää, olen politiikassa mukana.

        Politiikka unohtui tuosta kommentistani. Politiikka on pääasiassa toisiaan vihaavien, kadotukseen menossa olevien sielujen, tyhjänpäiväistä lässytystä. Se on kansalle valehtelua suosion kalastamiseksi. Turhien lupausten antamista, joita poliitikoilla ei ole voimaa täyttää.

        Epäusko on esimerkiksi Ukrainan ja kaikkien muiden sotien taustalla. Jos Putinilla olisi usko Jeesukseen, hän ei kostaisi vihollisilleen, koska hän voisi luottaa siihen että Jumala kostaa. Muidenkin sotien taustalla on Jumalaan uskomattomien ihmisten kiistat oikeudesta, vallasta ja rahasta. Sille on syy miksi Raamattu opettaa ettei rahan ja vallan tavoittelusta seuraa mitään hyvää.

        Kun Suomen presidentti nyt vaatii Putinia vastuuseen, hän tekee sen vaatimuksen muiden ihmisten verellä. Eli länsimaisten ihmisten pitäisi lahjoittaa verensä Putinin vastuuttamiseen. Epäuskoisten ihmisten epäusko johtaa sotiin ja niiden eskaloitumiseen, koska heillä ei ole luottoa Jumalan oikeudenmukaisuuteen, siksi he vihaavat ja kostavat. Tämä soveltuu myös meihin taviksiin.

        Näistä seikoista nähdään miten hullua epäusko pn, ja kuinka se saa aikaan järkyttävän määrän pahaa.


      • Anonyymi

        Totisesti, aamen.


    • Anonyymi

      Mitä väliä sillä on? Ei korkeastikoulutussa ja duunarissa ole mitään koulutuksesta riippuvia eroja luonteessa. t. korkeastikoulutettu

      • Anonyymi

        Tosi TV on täynnä näitä sinulle sopivia 'luonteessa ei mitään eroa, ja koulutusta ei ole kuin yläasteen kasiluokkaan; ysiluokkahan sitten jo menikin penkin alle'- bros ja sisters sinulle. Take your pick.


    • Anonyymi

      Vähintään tohtorin tutkinto

      • Anonyymi

        Maisteri riittää minulle.


      • Anonyymi

        Italiaan.
        Yks sun toinen on doctor siellä.
        Kaikenkaikkiaan kirjoittaneet ovat aika joustavia ja suhtautuvat mahd.kumppaneihin avoimesti. Pidin lukemastani.
        Armeijasta ei ole mulla näkökantaa. Olen kuvitellut, että jotenkin sisäänpäin omassa piirissä eläviä. Ehkä emme tiedä ja hyvähän se on, että joku puolustautuu ja kertoo ja oikoo käsityksiä.
        Vilma
        Ihan lauantaifiilis. Harha.


    • Anonyymi

      En halua. Maajussit ja konemiehet on kovia.

    • Anonyymi

      Tätä mieltä- mitä enemmän on kouluttautunut niin sitä tyhmempi on! Siis osaa ja näkee vain sen millä alalla on, kaikessa muussa aivan täys idiootteja ja peukalo niin keskellä kämmentä että hyvä jos osaa perunan kuoria! Siis tavallinen duunari perus amis tai muu vastaava niin on vielä jotenkin oikeassa elämässä ja kaikessa tekemisessä kiinni.

      • No esimerkiks mulla, vaikka on inssin paperit ja kasvatustieteitä luen, niin siinä on 30 vuotta kirvesmiehen töitä ja ihan perutuksista vesikattoon, sekä remontteja aina hirsitalojen kengityksestä suuriin kouluremontteihin. Ettei se koulutus mitään ennen opittua nollaa. Kannattais sunkin lukee jotain tai selvitä ees konstruktivismi, niin ymmärrät oppimisesta ees jotakin.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi

        En kyllä kuori perunoita. Syön ne kuorineen. Niinkuin tekevät muutkin ruoka- ja ravintoasioita ymmärtävät.


    • Anonyymi

      Se ei kerro ihmisestä juuri mitään. Ihan muut asiat ratkaisevat.

    • Anonyymi

      Hän on käynyt korkeakoulun, minä vaan ammattikoulun.... Minua ei haittaa, toivottavasti ei häntäkään 😁🤯🤭

      • Anonyymi

        Olen käynyt apukoulun ja hyvin on pärjätty.Työuraa tehty 50v.eriammateissa.Onnellinen olen ..En tarvitse kehuskella itteeni.


    • Anonyymi

      Ei koulutuksella ole merkitystä, jakolinja menee toisaalla, mutta järkevä pitää olla, tyhmän kanssa menee hermot. Rahattomasta tulee myös helposti rasite.

      Kaupungissa kerrostalossa ikänsä asunut vaikuttaa jotenkin vajakilta, jonka kokemus ja tietotaso on suppea, vaikka ikääkin olisi. Sellaiselle joutuu selittämään käytännön asioita kuin pikkulapselle.

    • Anonyymi

      Valjenneiden hyväksikäyttötapausten johdosta tulee koulujen kesälomia jatkaa loppumaan elokuun jälkeen jatkossa.

    • Anonyymi

      Ei ole väliä. Muut asiat ratkaisee.

      • Anonyymi

        Ajatteletko että sun ääntä tarvitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatteletko että sun ääntä tarvitaan?

        Saan mä sitä käyttää, jos musta siltä tuntuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan mä sitä käyttää, jos musta siltä tuntuu.

        Mutta sun mielestä korkeampaan sivistykseen ja ihmisyyteen ei kuulu myös se että toisellakin ihmisellä on sama mahdollisuus kuin sulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sun mielestä korkeampaan sivistykseen ja ihmisyyteen ei kuulu myös se että toisellakin ihmisellä on sama mahdollisuus kuin sulla?

        Kyllä on ollut samat mahdollisuudet kuin minulla. Ilmainen peruskoulu, lukio ja edullinen korkeakouluopetus, johon saa yhteiskunnan tukia. Hyväksyn, että ihmiset ovat erilaisia. Ei kaikkien tarvi hankkia korkeakoulututkintoa.

        Mikä on ongelma?
        - alkuperäisen kommentin tekijä


    • Anonyymi

      Kunhan on älykäs. Älykäs voi olla ihan ilman koulujakin. Se on vaan fakta.😌 Tyhmää äijää ei enää ikinä.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä aika eri tavalla jäsentää maailmaa, jos on korkeasti koulutettu, hyvässä asemassa työelämässä, paljon matkustellut ja puhuu useita kieliä. Ei oikein ole mitään yhteistä pitkäaikaistyöttömän tai vaikkapa hanttimiehen kanssa, joka ei ole Tallinnaa pidemmällä käynyt eikä suju kuin suomen kieli ja sekin paksulla murteella.

      • Anonyymi

        Miksi paljon matkustellut olisi hyvä asia…?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi paljon matkustellut olisi hyvä asia…?

        Siksi, että perspektiivi laajenee huomattavasti, ja huomaakin, että moni ilmiö ei ole joko-tai yhtälö, vaan myös sekä-että. Ei ole tarvetta ääripäihin viedyille argumenteille, joiden jankkaajat paljastavat lähinnä sivistymättömyytensä i.e. persut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että perspektiivi laajenee huomattavasti, ja huomaakin, että moni ilmiö ei ole joko-tai yhtälö, vaan myös sekä-että. Ei ole tarvetta ääripäihin viedyille argumenteille, joiden jankkaajat paljastavat lähinnä sivistymättömyytensä i.e. persut.

        Ei toi liity matkusteluun ollenkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että perspektiivi laajenee huomattavasti, ja huomaakin, että moni ilmiö ei ole joko-tai yhtälö, vaan myös sekä-että. Ei ole tarvetta ääripäihin viedyille argumenteille, joiden jankkaajat paljastavat lähinnä sivistymättömyytensä i.e. persut.

        Tämä pitää niin paikkansa. 👏🏽


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että perspektiivi laajenee huomattavasti, ja huomaakin, että moni ilmiö ei ole joko-tai yhtälö, vaan myös sekä-että. Ei ole tarvetta ääripäihin viedyille argumenteille, joiden jankkaajat paljastavat lähinnä sivistymättömyytensä i.e. persut.

        Pitäis ymmärtää, että muissa maissa on eri kulttuuri ja onhan niissä hieno vierailla. Se ei tarkoita, että meidän pitää täällä hyväksyä kaikki koska jossain muualla on toisin. Sitä hienoa erilaista kulttuuria ei kohta ole enää missään, koska kaikki pitää tarkoituksella sekoittaa ja oman vaaliminen on melkeinpä rikos joidenkin silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toi liity matkusteluun ollenkaan

        Olen samaa mieltä. Se että astuu oman kuplan ja totutun ympäristön ulkopuolelle ei välttämättä vaadi matkustamista, ja toisaalta matkustaa voi myös aika silmät ummessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis ymmärtää, että muissa maissa on eri kulttuuri ja onhan niissä hieno vierailla. Se ei tarkoita, että meidän pitää täällä hyväksyä kaikki koska jossain muualla on toisin. Sitä hienoa erilaista kulttuuria ei kohta ole enää missään, koska kaikki pitää tarkoituksella sekoittaa ja oman vaaliminen on melkeinpä rikos joidenkin silmissä.

        Kaikkea ei pidä sallia eikä kaikkea pidä saada. Tämä pätee ihan yksilötasolla, niin miksei myös maktrotasolla. Lapsistakin tulee heikkoja, kun ne hemmotellaan ja mitään ei vaadita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis ymmärtää, että muissa maissa on eri kulttuuri ja onhan niissä hieno vierailla. Se ei tarkoita, että meidän pitää täällä hyväksyä kaikki koska jossain muualla on toisin. Sitä hienoa erilaista kulttuuria ei kohta ole enää missään, koska kaikki pitää tarkoituksella sekoittaa ja oman vaaliminen on melkeinpä rikos joidenkin silmissä.

        Tässäpä juuri tätä mainitsemaani polarisoitua joko-tai diskurssia, oppikirjaesimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että perspektiivi laajenee huomattavasti, ja huomaakin, että moni ilmiö ei ole joko-tai yhtälö, vaan myös sekä-että. Ei ole tarvetta ääripäihin viedyille argumenteille, joiden jankkaajat paljastavat lähinnä sivistymättömyytensä i.e. persut.

        Veit juuri itse argumenttisi ääripäähän, josta syytät muita ja jankkaat vasemmistoideologiaa. Paljastit sivistymättömyytesi lisäksi tyhmyytesi.

        Olet selvästi Li Anderssonin ja Marinin äänestäjäkuntaa, jotka molemmat ovat osoittautuneet pettureiksi äänestäjiään kohtaan. Hyväuskoista hölmöä on helppo vetää nenästä, et ole maailmalta vielä mitään oppinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veit juuri itse argumenttisi ääripäähän, josta syytät muita ja jankkaat vasemmistoideologiaa. Paljastit sivistymättömyytesi lisäksi tyhmyytesi.

        Olet selvästi Li Anderssonin ja Marinin äänestäjäkuntaa, jotka molemmat ovat osoittautuneet pettureiksi äänestäjiään kohtaan. Hyväuskoista hölmöä on helppo vetää nenästä, et ole maailmalta vielä mitään oppinut.

        En ole vassari enkä Marinin tai Anderssonin kannattaja. Haet riidanhaluisella ulostulollasi tyypillistä mustavalkoajatteluun perustuvaa retoriikkaa, joka puolestaan divisioisi ihmisiä kahteen leiriin syyttä suotta. Et onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vassari enkä Marinin tai Anderssonin kannattaja. Haet riidanhaluisella ulostulollasi tyypillistä mustavalkoajatteluun perustuvaa retoriikkaa, joka puolestaan divisioisi ihmisiä kahteen leiriin syyttä suotta. Et onnistunut.

        Tuli heti selväksi, että olet vasemmistolainen femakko, miksi kiistät itsesi, häpeät sitä mitä oikeasti olet?

        Epärehellisyys löyhkää sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi, että perspektiivi laajenee huomattavasti, ja huomaakin, että moni ilmiö ei ole joko-tai yhtälö, vaan myös sekä-että. Ei ole tarvetta ääripäihin viedyille argumenteille, joiden jankkaajat paljastavat lähinnä sivistymättömyytensä i.e. persut.

        Älyn käyttö puuttuu, jos matkustelee huvin vuoksi. Ilmaston lämpeneminen - jos muistat.

        Kirjoista / netistä voi lukea asioista. Sinunkin kannattaisi siksi kouluttautua, niin tietäisit, että matkustelu ei ole ensimmäinen tapa hankkia tietoa.

        Kansanedustajissa löytyy pitkä jono henkilöitä, joilla ei todellakaan ole mitään käsitystä työttömänä olevan arjesta. Ei auta, vaikka ovat opiskelleet ja saavat viimeiset lukemat Suomen työttömyystilanteesta. Tekevät silti täysin järjettömiä ratkaisuja, mikä ei edistä työllisyyttä.

        En tiedä ymmärrätkö, että työttömyys ei ole välttämättä henkilön oma syy. Työtön ei ole myöskään yhtä kuin kouluttamaton henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli heti selväksi, että olet vasemmistolainen femakko, miksi kiistät itsesi, häpeät sitä mitä oikeasti olet?

        Epärehellisyys löyhkää sinusta.

        Sinun kanssasi en viitsi edes lähteä debatoimaan; se, että argumentoinnissaan huutelee henkilökohtaisuuksia asiasisällön sijaan kertoo vain siitä, että on jäänyt ns, argumentoinnin anatomia luennot väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyn käyttö puuttuu, jos matkustelee huvin vuoksi. Ilmaston lämpeneminen - jos muistat.

        Kirjoista / netistä voi lukea asioista. Sinunkin kannattaisi siksi kouluttautua, niin tietäisit, että matkustelu ei ole ensimmäinen tapa hankkia tietoa.

        Kansanedustajissa löytyy pitkä jono henkilöitä, joilla ei todellakaan ole mitään käsitystä työttömänä olevan arjesta. Ei auta, vaikka ovat opiskelleet ja saavat viimeiset lukemat Suomen työttömyystilanteesta. Tekevät silti täysin järjettömiä ratkaisuja, mikä ei edistä työllisyyttä.

        En tiedä ymmärrätkö, että työttömyys ei ole välttämättä henkilön oma syy. Työtön ei ole myöskään yhtä kuin kouluttamaton henkilö.

        Työttömyys ei aina ole oma syy, mutta jos jää tuleen makaamaan, se taas on. Suomessa koulutus on ilmaista, aivan poikkeuksellista muuhun maailmaan verrattuna. Itse maksoin omasta työllätehdystä rahastani pari tutkintoa Amerikassa, ja ei, tutkintoa et voi ostaa, vaan oikeuden sitä opiskella. Where there is a will, there is a way. Koulun penkille, jos ei kyvyt muuhun riitä niin lähihoitajaopistoon, sinne pääsevät ihan kaikki oli tausta mikä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älyn käyttö puuttuu, jos matkustelee huvin vuoksi. Ilmaston lämpeneminen - jos muistat.

        Kirjoista / netistä voi lukea asioista. Sinunkin kannattaisi siksi kouluttautua, niin tietäisit, että matkustelu ei ole ensimmäinen tapa hankkia tietoa.

        Kansanedustajissa löytyy pitkä jono henkilöitä, joilla ei todellakaan ole mitään käsitystä työttömänä olevan arjesta. Ei auta, vaikka ovat opiskelleet ja saavat viimeiset lukemat Suomen työttömyystilanteesta. Tekevät silti täysin järjettömiä ratkaisuja, mikä ei edistä työllisyyttä.

        En tiedä ymmärrätkö, että työttömyys ei ole välttämättä henkilön oma syy. Työtön ei ole myöskään yhtä kuin kouluttamaton henkilö.

        Ei tuo sinun ’netistä luin’ koulutuksesi juuri työhaastattelussa riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys ei aina ole oma syy, mutta jos jää tuleen makaamaan, se taas on. Suomessa koulutus on ilmaista, aivan poikkeuksellista muuhun maailmaan verrattuna. Itse maksoin omasta työllätehdystä rahastani pari tutkintoa Amerikassa, ja ei, tutkintoa et voi ostaa, vaan oikeuden sitä opiskella. Where there is a will, there is a way. Koulun penkille, jos ei kyvyt muuhun riitä niin lähihoitajaopistoon, sinne pääsevät ihan kaikki oli tausta mikä tahansa.

        Hieman alentuva asenne. Ei muuten pääse lähihoitajaksi opiskelemaan kaikki. Sinne on psykologiset ja soveltuvuustestit. Toisin kuin lääkäriksi mennään opiskelemaan pelkästään arvosanoin. Siksipä moni onkin täysin soveltumaton kyseiseen ammattiin ja ihmisten kohtaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys ei aina ole oma syy, mutta jos jää tuleen makaamaan, se taas on. Suomessa koulutus on ilmaista, aivan poikkeuksellista muuhun maailmaan verrattuna. Itse maksoin omasta työllätehdystä rahastani pari tutkintoa Amerikassa, ja ei, tutkintoa et voi ostaa, vaan oikeuden sitä opiskella. Where there is a will, there is a way. Koulun penkille, jos ei kyvyt muuhun riitä niin lähihoitajaopistoon, sinne pääsevät ihan kaikki oli tausta mikä tahansa.

        Onko tuollaisista Amerikan pilipali nettitutkinnoista mitään hyötyä, ainakaan oikeasti elämää mullistavia töitä haettaessa? Itselle jäänyt sellainen kuva, että työnantajista suurin osa ei oikein noita osaa arvostaa, edes Amerikassa, ja ihan syystäkin.

        Eikä kyllä hirveän avaraa kuvaa sinusta anna, jos tosiaan kuvittelet esim. lähihoitajan työn olevan jotain yksinkertaista ja helppoa, johon jokainen ihminen kykenee. Ei todellakaan kykene. Tässä taas sen huomaa, kun on kirjasta luettu vain hienot teoriat mutta käytännönläheisyydestä ei hajuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kanssasi en viitsi edes lähteä debatoimaan; se, että argumentoinnissaan huutelee henkilökohtaisuuksia asiasisällön sijaan kertoo vain siitä, että on jäänyt ns, argumentoinnin anatomia luennot väliin.

        Kuitenkin haluat jatkaa typerää jankkaamista ja muiden solvailuyrittelyä.

        Olet tyypillinen vassarifemakko, hyökkäilet muiden kimppuun, kun sitten tulee vastapalloon takaisin, niin sitten ulistaan, kun muut on ilkeitä.

        Huvittava piirre sinussa, yrität antaa itsestäsi älykön vaikutelman viljelemällä sivistyssanoja. Tuo kikka on vanhentunut aikoja sitten ja tekee sinusta entistä nolomman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuollaisista Amerikan pilipali nettitutkinnoista mitään hyötyä, ainakaan oikeasti elämää mullistavia töitä haettaessa? Itselle jäänyt sellainen kuva, että työnantajista suurin osa ei oikein noita osaa arvostaa, edes Amerikassa, ja ihan syystäkin.

        Eikä kyllä hirveän avaraa kuvaa sinusta anna, jos tosiaan kuvittelet esim. lähihoitajan työn olevan jotain yksinkertaista ja helppoa, johon jokainen ihminen kykenee. Ei todellakaan kykene. Tässä taas sen huomaa, kun on kirjasta luettu vain hienot teoriat mutta käytännönläheisyydestä ei hajuakaan.

        Ai jaa. No miksiköhän ihan aktiivipäihdekäyttäjätkin pääsevät opiskelemaan lähihpitajaksi, ja lääkkeitä katoaa tämän tästä? Mitä luulet tapahtuvan tietyille lääkkeille, kun potilas nukkuu pois? Meneekö hävikkiin vai lähärin taskuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman alentuva asenne. Ei muuten pääse lähihoitajaksi opiskelemaan kaikki. Sinne on psykologiset ja soveltuvuustestit. Toisin kuin lääkäriksi mennään opiskelemaan pelkästään arvosanoin. Siksipä moni onkin täysin soveltumaton kyseiseen ammattiin ja ihmisten kohtaamiseen.

        Ongelmanuoret, jotka nippa nappa yläasteen ovat läpäisseet, yleensä päätyvät lähihoitajiksi, kun ei oikein enää muu ovi aukea. Tämän olen todistanut lähipiirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuollaisista Amerikan pilipali nettitutkinnoista mitään hyötyä, ainakaan oikeasti elämää mullistavia töitä haettaessa? Itselle jäänyt sellainen kuva, että työnantajista suurin osa ei oikein noita osaa arvostaa, edes Amerikassa, ja ihan syystäkin.

        Eikä kyllä hirveän avaraa kuvaa sinusta anna, jos tosiaan kuvittelet esim. lähihoitajan työn olevan jotain yksinkertaista ja helppoa, johon jokainen ihminen kykenee. Ei todellakaan kykene. Tässä taas sen huomaa, kun on kirjasta luettu vain hienot teoriat mutta käytännönläheisyydestä ei hajuakaan.

        Kyllä ne on samanvertaisia pilipalitutkintoja, kuin esim. Helsinging yliopistosta pilipaliopiskelijoille pilipaliopinnot onnistuneesti suorittaneet saavat. T. pilipalivalmistunut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuollaisista Amerikan pilipali nettitutkinnoista mitään hyötyä, ainakaan oikeasti elämää mullistavia töitä haettaessa? Itselle jäänyt sellainen kuva, että työnantajista suurin osa ei oikein noita osaa arvostaa, edes Amerikassa, ja ihan syystäkin.

        Eikä kyllä hirveän avaraa kuvaa sinusta anna, jos tosiaan kuvittelet esim. lähihoitajan työn olevan jotain yksinkertaista ja helppoa, johon jokainen ihminen kykenee. Ei todellakaan kykene. Tässä taas sen huomaa, kun on kirjasta luettu vain hienot teoriat mutta käytännönläheisyydestä ei hajuakaan.

        Nettitutkinnoista sen verran, että Lapin yliopistosta voi valmistua kandin ja maisterin tutkinnoilla sosiaalityöntekijäksi esim. lastensuojeluun ihan ilman päivääkään lähiopetusta, eli siis 'nettitutkinnolla'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmanuoret, jotka nippa nappa yläasteen ovat läpäisseet, yleensä päätyvät lähihoitajiksi, kun ei oikein enää muu ovi aukea. Tämän olen todistanut lähipiirissä.

        Aa mulla ei ole lähipiirissä ongelmanuoria onneksi . Eikö se nyt ole pääasia että kouluttautuvat. Kummallista väheksyntää.
        Moni päätyy lähihoitajaksi koska muualla ei ole töitä. Tekevät rankkaa työtä. Itselläni tuttavapiirissä jotka korkestikoulluttautuneet työttömäksi pitänyt ottaa töitä mistä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa. No miksiköhän ihan aktiivipäihdekäyttäjätkin pääsevät opiskelemaan lähihpitajaksi, ja lääkkeitä katoaa tämän tästä? Mitä luulet tapahtuvan tietyille lääkkeille, kun potilas nukkuu pois? Meneekö hävikkiin vai lähärin taskuun?

        Luuletko ettei lääkäreissä ole päihteiden väärinkäyttäjiä tai korkeakoulutetuissa muutenkin. Niitä on ihan jokaisessa yhteiskuntaluokassa.


    • Anonyymi

      No tuskin kukaan korkeakoulutettu musta olisi kiinnostunut. Eräs ihana insinöörikin on vaan päiväuni.

    • Anonyymi

      Oisko hän jääny riippumaan sinne. Menköön.

    • Anonyymi

      Koulutetut on kusipäisiä pönöttäjiä ja tärkeilijöitä jotka on viisaita ainoastaan suhteessa kouluttamattomiin. Kouluttamattomat taas liian yksinkertaisia. Kaikki on paskaa.

      • Anonyymi

        Korkeasti koulutettu ei sanoisi noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeasti koulutettu ei sanoisi noin.

        On sekin nähty että korkeasti koulutettu saadaan paljastamaan todellinen itsensä. Maailmassa ei ole milloinkaan ollut niin paljon "koulutettuja" kuin nyt ja hyvin kyseenalaisilla tieteenaloilla. Te olette sitä nykyajan "koska minä haluan" porukkaa. Kaikki maailmassa on vain teitä varten ja kaikki on saatava keinolla millä hyvänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sekin nähty että korkeasti koulutettu saadaan paljastamaan todellinen itsensä. Maailmassa ei ole milloinkaan ollut niin paljon "koulutettuja" kuin nyt ja hyvin kyseenalaisilla tieteenaloilla. Te olette sitä nykyajan "koska minä haluan" porukkaa. Kaikki maailmassa on vain teitä varten ja kaikki on saatava keinolla millä hyvänsä.

        Ei ole totta. Minäkin kouluttauduin jo nuorena tohtoriksi alalla, josta sinä ja läheisesi tänä päivänä hyödytte kirjaimellisesti. Olen viisikymppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole totta. Minäkin kouluttauduin jo nuorena tohtoriksi alalla, josta sinä ja läheisesi tänä päivänä hyödytte kirjaimellisesti. Olen viisikymppinen.

        Tohtori joka uskoo tietysti johonkin Apollo 11:sta. Näinhän se menee nykyisin. Tohtoreitakin joka lähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tohtori joka uskoo tietysti johonkin Apollo 11:sta. Näinhän se menee nykyisin. Tohtoreitakin joka lähtöön.

        Ei muuta kuin foliohattu päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin foliohattu päähän.

        Ei kun silinteri ja miekalla huiskimaan vääräuskoisia.


    • Anonyymi

      Ainakin yo-tutkinto, olen itsekin yo. Lisäksi käyn koko ajan kursseja, ammatillisia+ yliopisto. Ei kiitos peruskoulupohjaisia!

    • Anonyymi

      Rasittavia on ne jotka luulee olevansa viisaita,
      koska he ovat yleensä kaikista tyhmempiä.

      • Anonyymi

        Mitä enemmän tietää, sitä vähemmän tajuaa tietävänsä. Ne on niitä tietämättömiä, jotka yleensä julistavat fiksuuttaan. Ylivertaisuusvinoumasta on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä enemmän tietää, sitä vähemmän tajuaa tietävänsä. Ne on niitä tietämättömiä, jotka yleensä julistavat fiksuuttaan. Ylivertaisuusvinoumasta on kyse.

        Eiköhän ne suurimmat uhoajat ole juurikin ne, joiden tietopohja on hyvin kapea ja laukovat absoluuttisia totuuksia milloin mistäkin aiheesta.


    • Anonyymi

      Ei koulutuksella ole merkitystä.

      • Anonyymi

        🤦 Ompas! Koulutettu mies on yleensä sivistynyt, kohtelias ja osaa kunnioittaa naista, keskiverto duunari muuta kun piereskelee ja syljeskelee eikä osaa käyttäytyä, piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤦 Ompas! Koulutettu mies on yleensä sivistynyt, kohtelias ja osaa kunnioittaa naista, keskiverto duunari muuta kun piereskelee ja syljeskelee eikä osaa käyttäytyä, piste.

        Kiitos sinulle tästä. Menenpä tästä lapioimaan pskaa.


    • Anonyymi

      Kunhan ei ole aivan ääliö. Jaksa yhtään enää semmoisia kenopäitä sori.

    • Anonyymi

      ei ole väliä

    • Anonyymi

      Ei minkäänlaista merkitystä, rakkaus o semmonen juttu.

    • Anonyymi

      Haluaisin duunarin nyt.

      • Anonyymi

        Miksi ?!? Mene tinterii ja hae unelmiesi partneri !!!


      • Anonyymi

        Täällä mä olen 👋👋, mutta vain yksi mielessä.


    • Anonyymi

      Kyllä minä oikeastaan toivon, että naisella on korkeakouluopinnot takana.

      • Anonyymi

        Kuule taitaa ihan housuissas olla korkeakouluopinnot takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule taitaa ihan housuissas olla korkeakouluopinnot takana.

        Kuulostaa hyvältä.

        sivusta


    • Anonyymi

      Ei tarvitse olla, riittää ammatti ja työpaikka.

    • Anonyymi

      Ihan sama, kuhan ei ole henkisesti suppea ihminen ja näe esim vastakkaista sukupuolta jotenkin ihan päin sitä minne ei oo ns vertikaalitasolla ikinä menossa, myös romanttisuus olisi plussaa

    • Anonyymi

      Ei haittaa vaikka karkiasti jos elää ihmisiksi jatkossa. Tai vastaisuudessa. Tai muuten. hö

    • Anonyymi

      En pysty suhteeseen ilman vastapuolen riittävää koulutus- ja sivistystasoa. En ole löytänyt kouluttamatonta ihmishelmeä, mutta eihän se tarkoita, etteikö sellaistakin voisi olla olemassa.

    • Anonyymi

      Päätin opiskeluaikana löytää puolison. Tinder laulamaan ja parin vuoden päästä sieltä löytyikin sellainen, joka myös oli yliopistossa. Opiskelukaupunki oli täynnä yliopisto- tai amk-opiskelijoita, joiden kanssa pääosin tuli käytyä treffeillä, koska heidän kanssa tuntui olevan eniten yhteistä ajatusmaailman tasolla (ei esim. leveillyt ajaneensa ylinopeutta tai elävänsä yhteiskunnan tuilla vuosikausia). Nykyään jos etsisin puolisoa niin koulutuksen sijaan odottaisin kunnianhimoa omaan työhönsä, pitkäaikais- tai elämäntapatyötöntä en ottaisi.

    • Anonyymi

      30+ vuotta naimisissa luennolla tavatun henkilön kanssa. En tiedä onko syy mikä ja seuraus mikä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe