2-t pienkone ei edes hörähdä, vaikka antaa bensaa tulpasta.

Anonyymi-ap

Miten selittäisitte tämän, kun puola antaa ainakin jonkilaisen kipinän ja tulppa on uusi. Mistä syystä koneessa ei ole mitään eloa, kun kaikki turhat sammutuspiuhat on irti eikä kaasari nyt tähän vaikuta: eli jos syötät bensaa muuten ja kipinää löytyy, niin kyllä kone kuitenkin jotain elonmerkkejä antaa mutta nyt siis ei mitään. En käsitä miten tämä on mahdollista, koska b&s 4t-koneissa se on on off eli ei ihmettelemistä. Vanha partner-trimmeri on kyseessa ja 2-t kone ja teit mitä tahansa, ei inahda.
Perimmäinen syy, miksi näin käy, kiinnostaa, onko muilla kokemusta?

36

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Märkä tulppa tai puristuksia riittävästi.

    • Anonyymi

      Syytä nykäistä siitä narusta.

      • Anonyymi

        venttiili vika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        venttiili vika

        heh-heh. 2T kone, vanha. Älä täytä tätä keskustelua tuuballa.
        Mikä venttiili mielestäsi on kyseessä, kun ei sellaisia ole 2T moottoreissa.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh-heh. 2T kone, vanha. Älä täytä tätä keskustelua tuuballa.
        Mikä venttiili mielestäsi on kyseessä, kun ei sellaisia ole 2T moottoreissa.?

        Kaikissa 2-t koneissa on venttiili.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa 2-t koneissa on venttiili.

        Voi olla montakin!


    • Anonyymi

      Onko pytty naarmuilla tai männänrenkaat poikki puristukset karkaa

      • Anonyymi

        Sen huomasin puolaa testatessa, että nykäisy pitää olla rivakka jotta kipinöi . Verkkaisesti vetäessä ei kipinää lyö. Kun tulpan kiertää kiinni, kyllä jonkinlaista puristusta on, senhän tuntee vetäessä, että panee vastaan, ei pyöri löysästi.
        Tosin, joku kerta oli tilaisuus käyttää aivan uutta moottorisahaa (husqvarna) , niin sitähän sai vetää oikein voimalla, niin kovat oli puristukset vastassa.

        JA: välillä oli kyllä bensaa reilustikin, kun tulppakin kastui. Ja kaikkea siltä väliltä. Ei hörähdystäkään !

        Voisiko olla niin, että puola sittenkin on viallinen, ilmanpaineessa kipinää antaessaan mutta ei enää moottoritilassa.


    • Anonyymi

      Miten muka voit tietää että "antaa kipinää" -sylinteripaineessa?

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpilyöntitesti ei kerro mitään.

        Ei ehkä sinulle, mutta ne jotka ymmärtää niin ymmärtää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä sinulle, mutta ne jotka ymmärtää niin ymmärtää

        No sinä et ainakaan ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpilyöntitesti ei kerro mitään.

        Kertoo se läpilyönnistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpilyöntitesti ei kerro mitään.

        Mitähän oikein mahdat tuolla tarkoittaa?
        Tuo pätkähän vaan näyttää että tulpassa ei aina kipinä iske (-ainakaan oikeassa välissä) kun se on sylinteripaineessa vaikka irrallaan kokeillessa toimisikin eli tulppa irrallaan kokeillessa ei voi kuitenkaan varmasti sanoa että se on kunnossa vaikka kipinä kärkivälissä näkyisi, Melko yleistäkin on sitten sellainen että kuumettuaan tulppa lakkaa toimimasta -useampikin tälläinen tulppa tullut vastaan että kone sammuu hetken päästä startista, mutta lähtee heti uusiksi käyntiin, mutta sammuminen toistuu, sellainenkin viallinen tulppa on tullut vastaan että toimi muuten aivan ok, mutta jos halusi sammuttamisen jälkeen käyntiin niin piti olla nopea -minuutin pysähdyksen jälkeen saikin nykiä vaikka ja kuinka.
        Eli käyntihäiriöitä selvitellessä kannattaa aina kokeilla toisella tulpalla -mutta taaskin sitten on tullut muutaman kerran vastaan aivan uusi toimimaton tulppa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän oikein mahdat tuolla tarkoittaa?
        Tuo pätkähän vaan näyttää että tulpassa ei aina kipinä iske (-ainakaan oikeassa välissä) kun se on sylinteripaineessa vaikka irrallaan kokeillessa toimisikin eli tulppa irrallaan kokeillessa ei voi kuitenkaan varmasti sanoa että se on kunnossa vaikka kipinä kärkivälissä näkyisi, Melko yleistäkin on sitten sellainen että kuumettuaan tulppa lakkaa toimimasta -useampikin tälläinen tulppa tullut vastaan että kone sammuu hetken päästä startista, mutta lähtee heti uusiksi käyntiin, mutta sammuminen toistuu, sellainenkin viallinen tulppa on tullut vastaan että toimi muuten aivan ok, mutta jos halusi sammuttamisen jälkeen käyntiin niin piti olla nopea -minuutin pysähdyksen jälkeen saikin nykiä vaikka ja kuinka.
        Eli käyntihäiriöitä selvitellessä kannattaa aina kokeilla toisella tulpalla -mutta taaskin sitten on tullut muutaman kerran vastaan aivan uusi toimimaton tulppa...

        Älä sekoita itseäsi tarinoilla kuuskytluvun pappatuntureista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän oikein mahdat tuolla tarkoittaa?
        Tuo pätkähän vaan näyttää että tulpassa ei aina kipinä iske (-ainakaan oikeassa välissä) kun se on sylinteripaineessa vaikka irrallaan kokeillessa toimisikin eli tulppa irrallaan kokeillessa ei voi kuitenkaan varmasti sanoa että se on kunnossa vaikka kipinä kärkivälissä näkyisi, Melko yleistäkin on sitten sellainen että kuumettuaan tulppa lakkaa toimimasta -useampikin tälläinen tulppa tullut vastaan että kone sammuu hetken päästä startista, mutta lähtee heti uusiksi käyntiin, mutta sammuminen toistuu, sellainenkin viallinen tulppa on tullut vastaan että toimi muuten aivan ok, mutta jos halusi sammuttamisen jälkeen käyntiin niin piti olla nopea -minuutin pysähdyksen jälkeen saikin nykiä vaikka ja kuinka.
        Eli käyntihäiriöitä selvitellessä kannattaa aina kokeilla toisella tulpalla -mutta taaskin sitten on tullut muutaman kerran vastaan aivan uusi toimimaton tulppa...

        Läpilyöntitesti ei kerro mitään koska trimmerit ei koskaan tai juuri koskaan lyö läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpilyöntitesti ei kerro mitään koska trimmerit ei koskaan tai juuri koskaan lyö läpi.

        Vaikka löisi sen näkee kahdessa sekunnissa yleensä rikkinäisestä johdosta.


    • Anonyymi

      Tulppa kastuu heti.

    • Anonyymi

      Täm ä on taas niin jännää....

    • Anonyymi

      Eipä oo ikinä tullut testattua toimivalla 2t koneella hörähtääkö edes normaalisti jos laittaa tulpanreiästä bensaa. Tämähän pieni 25-30cc. Seos pitää olla jossain rajoissa optimi että edes käynnistyy.

    • Anonyymi

      tämähän on optimi aloituksen aiheena !

      • Anonyymi

        Jännäoptimi tuli jo housuun.


    • Anonyymi

      Onko siinä sellainen tutti, josta pitää painaa bensiiniä muutaman kerran?

    • Anonyymi

      Minkähän värinen siimapää on?

    • Anonyymi

      Sytyksen ajoitus persiillään.

      • Anonyymi

        Yskii.


      • Anonyymi

        Niin, onhan niitä tapauksia että kiila on pettänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yskii.

        2-t pienkone ei edes hörähdä, vaikka antaa bensaa tulpasta.
        Teit virheen kun kaadoit bensaa tulpalle tai pyttyyn ja moottori on nyt hukutettu .
        Jos haluat käyntiin, niin suhauta starttipolottia ilman putsarista niin hörähtää käyntiin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2-t pienkone ei edes hörähdä, vaikka antaa bensaa tulpasta.
        Teit virheen kun kaadoit bensaa tulpalle tai pyttyyn ja moottori on nyt hukutettu .
        Jos haluat käyntiin, niin suhauta starttipolottia ilman putsarista niin hörähtää käyntiin !

        Ei sitä tulpasta anneta vaan tulpan reiästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2-t pienkone ei edes hörähdä, vaikka antaa bensaa tulpasta.
        Teit virheen kun kaadoit bensaa tulpalle tai pyttyyn ja moottori on nyt hukutettu .
        Jos haluat käyntiin, niin suhauta starttipolottia ilman putsarista niin hörähtää käyntiin !

        Tulpalle ei kannata antaa bensaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulpalle ei kannata antaa bensaa.

        Siinä penaalin terävin kynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, onhan niitä tapauksia että kiila on pettänyt.

        Ei muuta vauhtipyörä irti ja löytyykö kiilan jäänteitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta vauhtipyörä irti ja löytyykö kiilan jäänteitä

        Ei tarvi, pyöräyttää magneetit puolaa vasten ja katsoo onko mäntä ylhäällä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      37
      2363
    2. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1352
    3. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      36
      1276
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1191
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      914
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      798
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      751
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      606
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      586
    Aihe