Lihavuus pitää saada verolle. Se on niin iso kustannus yhteiskunnalle. Jos ihminen syö itellensä vaikka diabeteksen niin miksi mun pitää verorahoilla maksaa siitä. Sama juttu viinan ja tupakan aiheuttamat sairaudet, miksi muut joutuu ne maksamaan. Eikö olisi aika laittaa ihmiset vastuuseen omasta elämästä.
Lihavuus verolle
58
1010
Vastaukset
- Anonyymi
Lihalle pitäisi saada iso haittavero. Nyt lihantuotantoa tuetaan.
- Anonyymi
Vastaapa sitten itse omasta elämästäsi, kun tahallasi menet liikenteeseen ja päädyt onnettomuuteen, ja kun tahallasi hankkiudut raskaaksi, ja kun jäät työttömäksi valittuasi ihan itse huonon työnantajan, ja kun oma-aloitteisesti lähdet opiskelemaan ja ja ja...
- Anonyymi
Joo tuohan on sama asia kun kännätä, tupakoida tai syödä ittensä sairaaksi. Voisin kysyä sulta että miten sä oot noin aasi? Juonut ittes tyhmäksi? 😅
- Anonyymi
nuoret on nykyään tosi ylipainoisia, kun katselee telkkua vaikka
maajussille morsian, sohvaperunat, laulajia, räppärit, näyttelijät,
vyötäröt pursuaa, paksut reidet, löllyvät ahterit, nuorilla naisille allit roikkuu
mukavuus alueilla oleminen, syodään pikaruokaa ja juodaan energiajuomia ja alkoholia, mussutetaan karkkia ja sipsejä joita kaikkia kaupoissa kilometrikaupalla
lisäksi vedetään tupakka, vapea, mälli poskessa, kokaiinia ja muita huumeita käyttää ihan jo alaikäiset,
liikuntaa ei jakseta harrastaa, ei liikuta kuin moottorikäyttöisellä ovelta ovelle,
vanhemmat kuljettaa autolla kouluun kunnes on oma menopeli
kyllä niin sairas sukupolvi , diabetes suomessa tosi yleistä, rasvamaksa löytyy jo lapsilta, jaksaminen, mielenterveys ja päihdeongelmaisia valtava joukko, psykiatrisilla tungosta, suurin osa ei saa päästötodistusta ja jos saa niin yksilollisesti arvioitua eli ei suoriudu tavallisten arvioimisen mukaisesti. nykyään eienää osata päässä laskua, ei kirjoittaa suomen kieltä,- Anonyymi
No oisit kasvattanut lapsesi paremmin!
- Anonyymi
Tänään tuli kadulla vastaan kolme nuorehkoa naista, arvatenkin kaikki alle kolmekymppisiä. Veivät kaiken tilan.
Keskipaino luultavasti 110 kiloa eli laihin oli 100 kg.
Kauheaa katsoa! - Anonyymi
Silti voi olla monia syitä, miksi ihminen on lihava. Ei sitä nyt kaikkea voi suoralta kädeltä teilata. Pitäisi kyllä kannustaa terveisiin elämäntapoihin. Televisiokin syytää mainoksia, joista alttiimmat saa kimmoketta.
- Anonyymi
Toi oli hyvä huomio. Pääsiäinen, vappu, täs on kahden kaupan ruokamainoksia kateltu muutama viikko. Suorastaan oksettavia nuo ruokamainokset, no kohta on juhannus, eiköhän ala ensviikolla juhannusruokamainokset pyöriin?
- Anonyymi
Mulla on ylipainoa, niin jos nyt laihduttaisin itseni hoikaksi, niin saisinkohan sillä itselleni verovapaan loppuelämän...tuskinpa kuitenkaan...
- Anonyymi
Et saisi, koska läskit ovat tasaveroista kansaa hoikempien kanssa. Kohta 70 % kansasta on läskiä, se on uusi normaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et saisi, koska läskit ovat tasaveroista kansaa hoikempien kanssa. Kohta 70 % kansasta on läskiä, se on uusi normaali.
Läski on ihan eri asia kuin ylipaino tai lihavuus.
Läski on vain ymmärtämättömien ihmisten käyttämä ruma ilmaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läski on ihan eri asia kuin ylipaino tai lihavuus.
Läski on vain ymmärtämättömien ihmisten käyttämä ruma ilmaus.Läski on läskiä, turha sitä on kaunistella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läski on läskiä, turha sitä on kaunistella.
Sinulla on toki oikeus olla ihan sitä mieltä kuin itse haluat.
Toivottavasti voit hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on toki oikeus olla ihan sitä mieltä kuin itse haluat.
Toivottavasti voit hyvin.Kiitos antamastasi oikeudesta puhua läskistä.
Flunssa voi tehdä tuloaan, muuten kyllä hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läski on läskiä, turha sitä on kaunistella.
Totta. Sama asia kuin tyhmä on tyhmä, turha sitä kaunistella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Sama asia kuin tyhmä on tyhmä, turha sitä kaunistella.
Tämä oli hyvä.
- Anonyymi
Joutenolo- verolle.
Vasemmistolaisten selkä taittuu oitis. - Anonyymi
Turpa tukkoon muiden kropasta. Pidä huoli omista asioistasi.
- Anonyymi
Ei mua sun ruhos kiinnosta. Mua kiinnostaa terveydenhuoltoon lihavuuden takia menevät verorahat. Se läskivero tulee vielä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mua sun ruhos kiinnosta. Mua kiinnostaa terveydenhuoltoon lihavuuden takia menevät verorahat. Se läskivero tulee vielä.
Eiköhän siellä terveydenhuollossa mene rahaa paljon muidenkin kuin lihavien mahdollisten sairauksien hoitoon.
Typerää syyttää tai syyllistää yhtään ketään.
Tuletko itse ehkä joskus jostain syystä käyttämään terveydenhuoltoa ? Sitten voit miettiä asiaa omalla kohdallasi, syyttääkö joku ja miten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän siellä terveydenhuollossa mene rahaa paljon muidenkin kuin lihavien mahdollisten sairauksien hoitoon.
Typerää syyttää tai syyllistää yhtään ketään.
Tuletko itse ehkä joskus jostain syystä käyttämään terveydenhuoltoa ? Sitten voit miettiä asiaa omalla kohdallasi, syyttääkö joku ja miten.Täällä oli jokin tilasto, jossa lihavien hoito maksaa lähes 80 % enemmän kuin normaalien painoluokkien. Lihavuus ja lihavuuden hoito on yhteiskunnallinen ongelma, ja lihavuuden hoito on myös poissa kaikesta muusta sosiaali-, hoito- ja terveystyöstä.
Lihavaa ei pidä kuitenkaan syyllistää, sillä kohta 2/3 suomalaisista on lihavia tai merkittävästi ylipainoisia. Lihavuuteen kannustetaan vapaan valinnan ja tahdon mukaisesti.
Kauheaa on katsoa lihavia lapsia ja nuoria, joille ei anneta edes mahdollisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko, että läskivero tulee. Tiede tietää, että lihavuuteen vaikuttaa psyykkiset syyt, niinkuin alkoholismiinkin ym. huumehörhöilyyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuraskarjalla on ruho, ihmisillä ei.
- Anonyymi
Lihavuus on syntymävika. Kannattaa mennä takaisin biologian oppitunneille kertaamaan niitä monisolulihavuuden syitä, jos on unohtunut.
- Anonyymi
Olipa tuossa kamala valhe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa tuossa kamala valhe.
Niin olikin, ei se ole mikään syntymävika.
Toki solu- ym. systeemit geeneissä ym. voi vaikuttaa lihavuuteen, mutta ei se siltikään ole aina syntymävika.
Lihavuus ei muutenkaan ole vika ihmisessä, se on ihmisen ominaisuus, jotkut ovat lihavia, jotkut eivät.
Lihava ihminen ei ole käytökseltäänkään, eikä tavoiltaan yhtään kummoisempi kuin laihempikaan, psyyke vaikuttaa aika paljon ihmisessä riippumatta painosta.
Lihavia haukkuvat ja halveksivat voisivat miettiä itselleen jonkinlaista hoitomuotoa, jos kerran tekee muiden lihavuudesta itselleen ongelman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olikin, ei se ole mikään syntymävika.
Toki solu- ym. systeemit geeneissä ym. voi vaikuttaa lihavuuteen, mutta ei se siltikään ole aina syntymävika.
Lihavuus ei muutenkaan ole vika ihmisessä, se on ihmisen ominaisuus, jotkut ovat lihavia, jotkut eivät.
Lihava ihminen ei ole käytökseltäänkään, eikä tavoiltaan yhtään kummoisempi kuin laihempikaan, psyyke vaikuttaa aika paljon ihmisessä riippumatta painosta.
Lihavia haukkuvat ja halveksivat voisivat miettiä itselleen jonkinlaista hoitomuotoa, jos kerran tekee muiden lihavuudesta itselleen ongelman.Tekikö aloittaja lihavuudesta itselleen ongelman?Tämä suomi24 on kun some. Joko ihmiset ei osaa lukea tai sitten ne eivät ymmärrä lukemaansa. SE ON YHTEISKUNNALLINEN ongelma. Yritäppä tavata tuo!
- Anonyymi
Suomen kansasta on kohta alle 10% normaalipainoisia. Läskiä materiaalina katsotaan jatkuvasti suopeammin. Se on tosin hyödytön luonnonvara.
- Anonyymi
Noinhan se on ja sehän on ongelma. Se ei siitä miksikään muutu esim millään kehopositiivisuudella. Mutta näköjään jos joku puhuu lihavuudesta niin sehän on natsipaska. Mun puolesta jokainen voi syödä ittensä vaikka sellaseen kuntoon ettei liikkumaan pääse kun pyörimällä. Ei tullu sokeriveroa. VIELÄ!Mutta kohta on yhteiskunnan tehtävä jotain kun ei ihmisillä ole kykyä itse huolehtia itsestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se on ja sehän on ongelma. Se ei siitä miksikään muutu esim millään kehopositiivisuudella. Mutta näköjään jos joku puhuu lihavuudesta niin sehän on natsipaska. Mun puolesta jokainen voi syödä ittensä vaikka sellaseen kuntoon ettei liikkumaan pääse kun pyörimällä. Ei tullu sokeriveroa. VIELÄ!Mutta kohta on yhteiskunnan tehtävä jotain kun ei ihmisillä ole kykyä itse huolehtia itsestään.
Kehopositiivisuus ei tarkoitakaan ainoastaan ulkonäköä, vaan paljon laajemmin käsitystä omasta itsestä. Tutustu asiaan.
Mä liikun kesäisin pyörimällä, talvisin liukumalla...... Kyllä siinäkin sokeri, rasvat ja kalorit saa kyytiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehopositiivisuus ei tarkoitakaan ainoastaan ulkonäköä, vaan paljon laajemmin käsitystä omasta itsestä. Tutustu asiaan.
Mä liikun kesäisin pyörimällä, talvisin liukumalla...... Kyllä siinäkin sokeri, rasvat ja kalorit saa kyytiä.Lihavako liikkuu pyörimällä, ei niin lihava voi ollakaan. Jos kaatuu, voi liukua ja liukastua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavako liikkuu pyörimällä, ei niin lihava voi ollakaan. Jos kaatuu, voi liukua ja liukastua.
Olen nähnyt lihavan telkkarissa joka kirjaimellisesti pyöri,tosin alamäessä.Ei kai pystynyt alamäkeen kävelemään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt lihavan telkkarissa joka kirjaimellisesti pyöri,tosin alamäessä.Ei kai pystynyt alamäkeen kävelemään
Ihmisten laiskuus ja typeryys lisääntyy, sitä myöten myös läskisyys lisääntyy ja myös verot nousevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisten laiskuus ja typeryys lisääntyy, sitä myöten myös läskisyys lisääntyy ja myös verot nousevat.
Lihavatkäyvät hitaalla. Se on fyysinen ilmiö, joka johtuu veren sokerista ja heikentyneestä verenkierrosta mm. päässä.
- Anonyymi
Kehopositiivisuus (engl. body positivity) on sosiaalinen ja kulttuurinen liike, jonka tavoitteena on edistää kehojen moninaisuuden hyväksymistä sekä haastaa epärealistisia ja syrjiviä kauneusihanteita. Se korostaa, että kaikilla ihmisillä on oikeus arvostaa ja kunnioittaa omaa kehoaan, riippumatta kehon koosta, muodosta, painosta, iästä, ihonväristä, sukupuolesta, vammaisuudesta tai muista fyysisistä piirteistä.
Keskeisiä periaatteita:
Itsearvostus: Ihmisen arvo ei riipu kehon ulkoisista ominaisuuksista.
Syrjimättömyys: Vastustetaan kehoon perustuvaa syrjintää (esim. lihavuuteen, vammaan tai ihonväriin liittyvää).
Media- ja kauneusihanteiden kriittinen tarkastelu: Pyritään purkamaan ahtaita kauneusstandardeja ja tuomaan näkyviin kehojen moninaisuus.
Psyykkinen ja emotionaalinen hyvinvointi: Tuetaan kehosuhdetta, jossa kehoon suhtaudutaan myötätuntoisesti ja hyväksyvästi.
Kehopositiivisuus ei tarkoita, että kaikki elämäntavat olisivat automaattisesti terveellisiä tai toivottavia, vaan että jokainen ansaitsee tulla kohdelluksi arvokkaasti – riippumatta siitä, täyttääkö hän yhteiskunnan ihanteet tai lääketieteelliset normit.- Anonyymi
Lihavuus ei saa olla syrjimisen peruste.
Suomi on lihavien ihmisten maa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavuus ei saa olla syrjimisen peruste.
Suomi on lihavien ihmisten maa.Lihavuus ei itsessään ole syrjimisen peruste, mutta on asioita, joihin lihava ei pysty ja paikkoja, joita lihaville ei ole järkevä rakentaa.
On myös sairauksia, joita lihavalta ei kannata hoitaa koska syynä on kehopositiivisuus. Jos kehosta saadaan neutraali, niin sitten hoidotkin auttavat tai niitä ei tarvita enää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lihavuus ei itsessään ole syrjimisen peruste, mutta on asioita, joihin lihava ei pysty ja paikkoja, joita lihaville ei ole järkevä rakentaa.
On myös sairauksia, joita lihavalta ei kannata hoitaa koska syynä on kehopositiivisuus. Jos kehosta saadaan neutraali, niin sitten hoidotkin auttavat tai niitä ei tarvita enää.Ota selvää, mitä kehopositiivisuus tarkoittaa, ei ole kyse pelkästään painosta.
- Anonyymi
Kas kun ei ole hoksattu että alkoholi ja tupakka ovat vähintään yhtä paha asia.Ihmiset juovat itselleen maksakirroosin, tupakoivat keuhkonsa piloille
Juopot työllistää sairaanhoito resursseja.Sitten ne pelastetaan yhä uudestaan.- Anonyymi
On hoksattu!
Tupakka-askissa kulutusveron osuus on 90 % ja Koskenkorva-pullossa 83 % sekä oluessa 63 %.
Verot voisivat olla vielä kovemmat, mutta melko vapaa tuonti rajoittaa veron määrää. Ongelma on verosta ja hinnasta huolimatta riippuvuus. Osa käyttää hinnasta riippumatta,
Vero ei toki ole korvamerkitty keuhkosyövän tai maksakirroosin hoitoon, vaan sataa yhteiseen laariin. Kattaako kustannukset? Tuskin.
- Anonyymi
Lentolippujen hinnat olisi porrastettava matkustajan painon mukaan.
Ruumaan menevillä laukuilla on maksuttomuuden maksimin rajapaino.
Sama koskemaan myös henkilöitä!- Anonyymi
En kannata vaan lipun hinnan tulee kulkea porrastettuna kehopositiivisuuden mukaan. Lihavuus ei saa olla syrjimisen peruste, se on perustuslaissa kiellettyä kuten uskonto, mutta kehopositiivisuus saa olla positiivisen syrjimisen peruste.
Läskiä materiaalina arvostetaan tässä maassa koko ajan enemmän ja enemmän, vaikka se on luonnonvarana hyödytöntä. Arvostus näkyy katukuvassa ja jopa alakouluissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kannata vaan lipun hinnan tulee kulkea porrastettuna kehopositiivisuuden mukaan. Lihavuus ei saa olla syrjimisen peruste, se on perustuslaissa kiellettyä kuten uskonto, mutta kehopositiivisuus saa olla positiivisen syrjimisen peruste.
Läskiä materiaalina arvostetaan tässä maassa koko ajan enemmän ja enemmän, vaikka se on luonnonvarana hyödytöntä. Arvostus näkyy katukuvassa ja jopa alakouluissa.Määritä vertailukelpoisesti ja numeerisesti kehopositiiisuus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määritä vertailukelpoisesti ja numeerisesti kehopositiiisuus!
Syrjimistä? Kuskattavien kilojen laskuttaminen!
- Anonyymi
Diabetes ei ole ylipainosta johtuva sairaus vaan lähinnä aineenvaihduntasairaus jonka aiheuttajaksi näyttäisi sopivan siemenöljyjen lisääntynyt käyttö ihmisten ravinnossa liaallisen linolihapon muodossa aiheuttaen insuliiniresistenssiä elimistössä. Solutasolla mitokontriot eivät osaa käyttää näitä rasvoja hyödyksi eli energian tuotantoon vaan ne kertyvät elimistöön aiheuttaen myös ylipainon kertymistä. 1900 luvun alussa ihmiset saivat näitä linolihappoja noin 1-2 % energian tarpeestaan jolloin diabetes oli hyvin harvinainen tauti 1-3 tapausta 100000 ihmistä kohti kun nykyisin ihmiset saavat energiastaan yli 30 % näistä rasvoista on diabeteksen esiintymistiheys 13000 tapausta 100000 tuhatta ihmistä kohden eli moni tuhatkertainen lisääntyminen lyhyessä ajassa. Korrelaatio on varsin yhteneväinen siemenöljyjen käytön lisääntymisen ja diabeteksen lisääntymisen kanssa ajallisesti.
- Anonyymi
FinRavinto-tutkimuksen mukaan linolihapon keskisaanti oli miehillä vain 12,0 ja naisilla vain 9,4 grammaa päivässä.
- Anonyymi
Ilmeisesti pahasti höpöhöpöä. Lähdekin puuttuu. Oliko se sitaatti Kaiholan jostain tekstistä tai turpaduunarin kirjoituksesta?
FinRavinto 2017 -tutkimuksen mukaan linolihapon saanti oli keskiverrolla työikäisellä aikuisella vain 5,1 prosenttia energiasta.
Lähde: FinRavinto 2017, liitetaulukko 7.16 sivulla 209 https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/137433/Raportti_12_2018_netti uusi 2.4.pdf?sequence=1&isAllowed=y#page=210 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti pahasti höpöhöpöä. Lähdekin puuttuu. Oliko se sitaatti Kaiholan jostain tekstistä tai turpaduunarin kirjoituksesta?
FinRavinto 2017 -tutkimuksen mukaan linolihapon saanti oli keskiverrolla työikäisellä aikuisella vain 5,1 prosenttia energiasta.
Lähde: FinRavinto 2017, liitetaulukko 7.16 sivulla 209 https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/137433/Raportti_12_2018_netti uusi 2.4.pdf?sequence=1&isAllowed=y#page=210Edellinen linkki toimivana: https://tinyurl.com/muy736ep
- Anonyymi
Ravitsemusterapeutti KE kertoo, että peruna on hyvä ja terveellinen aterialisuke.
Perunan kulutus on laskenut Suomessa merkittävästi 1950-luvulta. Nykyään sitä syödään vuosittain noin 60 kiloa henkeä kohden.
Peruna on edullista lähiruokaa, joka sisältää C-vitamiinia, hieman proteiinia ja folaattia, ja on vähäenerginen valinta.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000011153623.html - Anonyymi
Ihan jos puhutaan sairauksista, itseaiheutetuista sellaisista, niin onhan urheilukin vaarallista ja voi aiheuttaa sairauksia.
Kuinkakohan paljon onkaan tuki- ja liikuntaelinvammoja ja sairauksia, jotka johtuvat urheilusta. Lenkkeily, kuntosali, joukkuelajit, ym ym. Ihminen itse harrastaa, ja jos sairastuu, on sekin itse aiheutettu, koska sattuu urheilemaan .
Iso kustannus yhteiskunnalle, että ihan turhaa syyllistää yhtään ketään esim. lihavuudesta.- Anonyymi
Läskit kärsivät toki itsekin syöpöttelystään, mikä oikein onkin!
- Anonyymi
Noin kykenee kirjoittamaan vain henkilö joka on valittu koulussa aina viimeisenä joukkueeseen. Ilmeisen katkera ja lihava henkilö, tai joka tapauksessa lihavalla sielulla matkustava henkilö.
- Anonyymi
Ja mites tuo urheilupuoli? Siitä oli kerran juttu, miten suuret kustannukset tulee, kun on käsiä ja jalkoja hajonnut, pitkiä saikkuja.
Ehkä kuitenkin on parasta, että kaikki istuu kotona. No kotonakin sattuu yllättävän paljon haavereita. Mitä pitäis tehdä? Auttaisko kaikkiin onnettomuuksiin se, että laihdutettaisiin? Eipä taida.
Tuo alkoholikin on jo menneen vuosikymmenen ongelma, nykyään vedetään huumeita. Tiesiks tätä? Lue uutisointeja, rattijuopotkin on huumehörhöjä, harvoin kännisiä. Ai ai, niinse maailma muuttui.- Anonyymi
"Noin kykenee kirjoittamaan vain henkilö joka on valittu koulussa aina viimeisenä joukkueeseen. Ilmeisen katkera ja lihava henkilö, tai joka tapauksessa lihavalla sielulla matkustava henkilö."
Kyllä liikunta ja urheilu on kokonaisvaltaisesti terveyttä edistävää, siis aivan toisin kuin sohvassa makoilu, alkoholin lipittäminen, tupakointi ja huumeet.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517083Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414844HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002748- 1472041
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321607Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171527
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231418Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111233