Pääseekö 11v osastolle?

Anonyymi-ap

Moikka! Haluaisin tietää et onko mahdollista että 11v-12v mahdollista päästä osastolle (ei laitokseen)? Mulla on aika tosikin paljon mielenterveys ongelmia 1lk asti ja tuntuu vaan et en oikeesti kestä enää. Oon yrittäny itsemurhaa jotain 4 tai 5 kertaa mut kukaan ei tiiä niistä mitään. Ja alotin itsetuhoisuudenkin jo aika nuorena. Mulla ei oo diagnosoitu mitään mutta minulla on hirmuisen paljon piirteitä aika monesta semmosesta massennuksesta ja aspergerista jne. Itken joka ikinen yö itteni uniin ja teen NIIN PALJON testejä esim masennuksesta ja kaikki ne sanovat että minulla on vakava/paha masennus. Tuntuu et kukaan ei ymmärrä. Ihmisetkin vihaavat minua. Rukoilen myös ennen nukkumaanmenoa etten herää seuraavana aamuna. Oon miettiny et mahtaisko mitenkään osasto auttaa? Tiiän et oon tosi nuori mut siis ihan oikeesti? Pääseekö minunlainen 11v osastolle?

15

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teoriassa kyllä, käytännössä osastoille on pitkät jonot.

• Anonyymi

Lastensairaalaan voi päästä, jos tarvetta on. Mutta sinne ei noin vain mennä. Sinun täytyy selvästi ilmaista hätäsi huoltajillesi. Täällä ei asialle mitään voida.

• Anonyymi

Kai olet jutellut sun pahasta olosta jonkun aikuisen kanssa? <3

• Anonyymi

Sori luin huolimattomasti. Olethan sä puhunut, mutta sua ei oteta vakavasti. Olen pahoillani. Oletko sä nyt jonkun hoidon piirissä ja millaista tukea olet saanut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori luin huolimattomasti. Olethan sä puhunut, mutta sua ei oteta vakavasti. Olen pahoillani. Oletko sä nyt jonkun hoidon piirissä ja millaista tukea olet saanut?

Itseasiassa ymmärsit tavallaan oikein, en ole kertonut siis vielä kenellekään edes alle puolia näistä minun ongelmistani. Olen kyllä käynyt kuraattorilla mutta en uskaltanaut avatua. Pääsin kuitenkin nyt turun steiner-kouluun tutustumaan viikoksi:) että se uusi koulu on nyt ollut ainoa "apu" jota hain. Mutta surullisesti, minä vieläkin kärsin:(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa ymmärsit tavallaan oikein, en ole kertonut siis vielä kenellekään edes alle puolia näistä minun ongelmistani. Olen kyllä käynyt kuraattorilla mutta en uskaltanaut avatua. Pääsin kuitenkin nyt turun steiner-kouluun tutustumaan viikoksi:) että se uusi koulu on nyt ollut ainoa "apu" jota hain. Mutta surullisesti, minä vieläkin kärsin:(

Tai siis vamhempani tietävät että minulla menee ihan p@skasti mutta niitä ei oikein kiinnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä olis pahinta mitä voisi tapahtua, jos kertoo kaiken kuraattorille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis vamhempani tietävät että minulla menee ihan p@skasti mutta niitä ei oikein kiinnosta.

Kyllä mä näen, että ainoa vaihtoehto on, että sä rehellisesti puhuisit kuraattorille sun olosta. Erityisesti, jos sun vanhemmat eivät ole kiinnostuneet. Kukaan ei pysty sua auttamaan, jos ei tiedä riittävästi sun olosta. Kuraattori voi auttaa myös sun vanhempia ymmärtämään tilanteen vakavuuden. Etkö sä ole im-yritysten jälkeen saanut mitään apua? Kuulostaa oudolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mä näen, että ainoa vaihtoehto on, että sä rehellisesti puhuisit kuraattorille sun olosta. Erityisesti, jos sun vanhemmat eivät ole kiinnostuneet. Kukaan ei pysty sua auttamaan, jos ei tiedä riittävästi sun olosta. Kuraattori voi auttaa myös sun vanhempia ymmärtämään tilanteen vakavuuden. Etkö sä ole im-yritysten jälkeen saanut mitään apua? Kuulostaa oudolta.

En oikein luota kuraattoriin koska se on tämmöne sossutyyppi ja sitku se tekee heti lastensuojelu ilmotuksen, mut pistetää laitokseen ja kun mä haluisin sinne osastolle enkä laitokseen. Mun pari kaverii ja siskoki oli laitettu laitokseen melkein samoista jutuista mistä mut vois laittaa sinne ku ne oli kertonu ongelmistaan tolle samalle kuraattorille...
        Ja myös kun kysyit sainko apua itsariyrityksestä, niin en. Kaikki yritykset ovat olleet vain sellaisia joista kukaan ei tiedä koska en halunnut myöskään mennä sanomaan yhtäkkiä vaa "hei mä just koitin itsemurhaa" joten pidin ne vaa salasena. Ihmiset kyllä tietää kuitenkin että haluan kuolla mutta heitä ei kiinnosta pätkääkään. En oikein tiedä mitä tehdä että pääsisin osastolle enkä laitokseen:/

• Anonyymi

Kyllä lapsen vanhemmat saa sitten tietää kun lapsi menee osastolle. Vanhemmille kuuluu kertoa missä heidän lapsi on.

• Anonyymi

Kyllä he saavat tietää aika paljon aikaisemmin kun kyseessä on alaikäinen. :D

• Anonyymi

En tiedä elämäntilanteestasi, mutta jos masennukselle ei ole mitään erityistä muuta syytä josta sen voisi luulla johtuvan niin ruokavalio voi olla yksi vaivihkainen syypää. Esimerkiksi Dr. Chris Palmer puhuu tästä aiheesta ja on ruokavaliolla hoitanut monia hankalia psykiatriapuolen potilaita. Suosittelen kuuntelemaan mitä hänellä on sanottavaa aiheesta ja tutkimaan ruokavalion vaikutusta muistakin lähteistä.

• Anonyymi

Mitä sulle kuuluu nyt?

• Anonyymi

Pääsee mut eri asia kuin nopeasti ja millanen osasto

• Anonyymi

Et ole tarpeeksi vanha Suomi24 sivustolle. Ala vetämään!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      437
      7489
    2. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      211
      6390
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      94
      6166
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      208
      5662
    5. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      38
      4522
    6. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      91
      4378
    7. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      3
      4115
    8. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      36
      3663
    9. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      116
      3600
    10. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      67
      3588
    Aihe