Veljeni

***Saara***

Tuntuu ettei veljeni välitä minusta... talvella olin kaverini kanssa luistelemassa ja isoveljeni kaveri sattui paikalle hän tuli tönimään minua jäälle ja kaatoi minut monta kertaa. Leikkikentällä (vieressä) oli ystävällinen nainen lapsineen, hän huusi veljeni ns. parhaalle kaverille että lopeta tytön kiusaaminen ja haukkuminen mutta hän ei lopettanut. Lähdimme kotia kerroin asiasta äidilleni ja isälleni isä sanoi että kerro isoveljellesi hän hoitelee asian, kerroin isoveljelleni hän vain sanoi tyyliin "voi voi" muutenkin veli kiusaa minua aina, hän v*ttuilee päin näköä ja on muutenkin ilkeä tuntuu ettei hän välitä minusta... :( Aina kun menen veljeni huoneen lähelle hän sanoo "häivy" minä sanon että "en häivy" sitten tulee äkkilähtö veljeni hakkaa minua muutenkin, minä en voi sille minkään veljeni on 2 vuotta vanhempi ja hänellä on suuret voimat, en voi hänelle minkään enää eikä äitinikään voi ainoa jota hän uskoo on isä ja häntäkin harvoin hän tunkee aina huoneeseeni kun minulla on kaveri, hän tulee ja sanoo että mitäs h*orat, koulukaverini ovat aina kauhuissaan mutta sanon että ei välitä hänestä muutenkin ylä-asteella kaikki tuntevat hänet, hän on mahtava hän on söpö ym. kuulen tuollaista joka päivä joltain tytöltä ja he puhuvat veljestäni nimellä (nimeä en mainitse) hän on aina ilkeä minulle... kerran ku hän joutui autokolariin ja hänen tyttöystävän veli soitti minulle ja sanoi että iina ja henkka (nimet muutettu) ovat joutuneet autokolariin, mibä sanoin äitille ja olin itsekin todella huolissani mutta jos minulle sattuu jotain,veljeni ei ole huolissaan... minulla menee muutenkin huonosti ja tuntuu että haluaisin kuolla mutta en pysty tekemään itsemurhaa... olen viillellyt ja olen lopettanut sen mutta välillä tuntuu että haluaisin purkaa vihaa itseeni... Tuntuu ettei veljeni oikeasti välitä minusta. Hän ei koskaan ole puolellani, hän ei puolusta minua ku minua kiusataan (Anteeksi jos toistan samaa asiaa) olisi kivaa jos veljeni puolustaisi minua kun minua kiusataan mutta EI hän ei välitä, tuntuu että kaikkien muiden veljet välittävät pienemmistä sisaruksistaan mutta minun ei... olen hänen ainoa sisarensa mutta hän ei kiinnitä yhtään huomiota minuun... :( itse olen 12 vuotias ja hän on 14 vuotias P.S en kerjää sääliä... kirjoitin vain totuuden (Anteeksi kirjoitusvirheet) Ilkkujat voivat olla kommentoimatta By : Saara

16

3213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tankero

      Kyllä se siitä rauhoittuu kunhan saa ekan kerran pimpsaa. Mutta jos se vielä kiusaa kävele rauhallisesti sen eteen ja reipas ja napakka isku vyön alle ja parit uhkaukset perään niin kyllä se siitä. Niin ja tietenkin voit kertoa koulussa kuinka pieni kalu sillä on ja sun muuta pikku jäynää. Ja ainakun kaveri käy fyysiseksi polvella keleksille niin kyllä se siitä.

    • 13wiiGöööööl :D

      On vaan murrosäissä. Kyllä mä uskon että se susta välittää.

    • dtiuiråou

      jos sun veli käy sua hakkaa niin potkase sitä joka kerta munille niin ei enään kauaan hakkaa....

    • valkoinen haukka

      Sisarussuhteet ei aina ole onnistuneita eikä onnellisia, ei edes suhteet vanhempiin. Yksin jääminen tuntuu samalta kuin minut olisi hyljätty ja hyljätty olettaa olevansa jotenkin ulkopuolinen ja vähintäänkin tarpeeton ihminen.

      Toisin on totuus. Jokainen ihminen joka tänne syntyy on tärkeä henkilö ensinnäkin itselleen, sillä jo ihminen itseisarvona on kallisarvoinen yksilö. Meidän tulee tässä murrosyhteiskunnassa kuunnella omaa positiivista dialogiamme ja pyrkiä aina kohti valoa ja selkeyttä. Jos joku ihminen ei ymmärrä meidän arvoamme, se olkoon hänen henkilökohtainen ongelmansa.

      Sanoisinpa sinulle, että lopeta negatiivisten ihmisten kautta itsesi peilaaminen, sieltä ei löydy mitään hyvää, vaikkakin sitten olisivat lähisukulaisia. Eivät lähisukulaisetkaan omaa täydellistä elämänymmärrystä, varsinkin kun ovat kasvuvaiheessa vielä itsekin. Mitä sitten sanovat tai tekevätkin, sinä nosta nenän nypykkäsi ylös ja ponnari heilumaan.

      Sinä olet suloinen ihmislapsi sinun ensimmäinen velvollisuutesi on pitää huolta itsestäsi niin henkisestä kuin fyysisestäkin puolestasi. Lopeta itsesi viiltely, se on negatiivista peilaamista. Katso päivän sineen, tulevaisuuteen, pian kuoriudut munankuorestasi ja opit lentämään, mutta ennen sitä sinun on siistittävä siipisulkasi kultaseni.

    • ei mikää kestä..

      se on siinä iässä..khyl se ohi menee..

    • 16wee

      Sun veljes on pahimmassa (ainakin melkein) murrosiässä. Mulla oli ihan samanlaista mun broidin kanssa. Meilläkin on kaks vuotta ikäeroa. Mutt oikeastaan sitten kun sä oot veljes ikänen, niin ite oot ihan samanlainen. Sitten vuoden päästä te taas käyttäydytte jo varmaan aika inhimillisesti....

    • ***Saara***

      Kiitos kaikille vastanneille...!! :) Mä koitan pärjätä senkaa :)

    • Fiona

      Toi on normaalii käytöstä 14 vuotiaalta. Kun pojalla alkaa murrosikä, niin voi olla pahemmassa tapauksessa sisaruksilla yhtä helvettiä... Ei kannata välittää siitä. Olen itse 14 vuotias tyttö. Mulla on 2 pikkuveliä. 10 vuotias....sitä haukun välillä, mut ei kannata välittää... se vaan esittää....ku on "jo" 14 wee! mut anna olla, kyl se siitä!!!! joos s´joos ...koita jaksaaa! okei ja moro ja hyvää kesää!!

    • .:MiiA:.

      mulla on suurinpiirtein sama homma.. mun velikään ei puolusta mua koskaan.. Meillä on sama huone(onnekksi veljeni lähtee opiskelemaan koulun alussa) joten se aina valittaa jne.
      ja jos mä en tee niinku se haluis nii se uhkaa hakata mut ja jotain muuta vastaavaa

      puhun varmaan täyttä sontaa mutta en voi sille mitäåän

    • mörkö

      Niin kuin on sanottu, ystävät voi valita sukulaisia ei. Minulle ainoat tärkeät perheen jäsenet ovat vanhenpani. Sisko on kuin kukatahansa tuttu. Edellisen kerran tapasin siskoni n.6kk sitten (asumme eri osoitteissa mutta samassa kaupungissa). Välillämme ei ole koskaan ollut mitää riitaa. Miksi pitäisi sellaisen ihmisen kyljessä nyhjätä joka ei herätä tunteita suuntaan tai toiseen. Tädeistä/seditä/serkuista en voisi vähenpää välittää.

      Jätä veljesi rauhaan ja ole niin kuin hän olisi ilmaa. luulisi tuolla keinolla helpottavan kiusaaminen.

    • e.e

      Minulla on sama tilanne kuin sinulla, ja olen vain vuoden sinua vanhempi. Veljenikin aina hakkaa minua, ja tänäänkin sain huomata se,(kuhmu takaraivossa)en kuitenkaan ole ainoa jota hä hakkaa ja kiusaa tässä perheessä. Koirammekin on joutunut hänen kohteeksi, ja alan jo harkita itsepuolustus kursseja. Olen kuiteenkin varma että, hän rauhoittuu ajan myötä, mutta nyt olen vain yrittänyt pysyö kaukana häänestä ja hokea itselleni, että hän on mielisairas tai vastaavaa, mutta sinulle sanon vain, että Tsemppiä, kyllä se siitä. :)

    • kikka.

      hanki poikakaveri, ei kukkakeppi, loppuu kiusaamiset.

    • puolellasi oleva

      älä välitä veljestäsi. yritä elää omaa elämää. ehkä veljesi pelkää sinua ja siksi käyttäytyy noin. anna vaan aikaa ja tee elämästäsi hyvä. vietä aikaa kavereidesi kanssa ja keksi joku harrastus

    • liisa

      ilmoittaka te sossulla, jos joku perheenjäsen hakkaa teitä

    • ...

      Ootteko sattunu huomaamaan et toi eka viesti on vuodelta 2005?

    • tietäjä

      Anna sille pilluu niin kyllä alkaa sua arvostaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe