Pommisuojat

Anonyymi-ap

Kuinka paljon Lieksasta löytyy väestösuojia, vai ollaanko täälläkin vain dronen ruokaa, Ainakin juttujen mukaan Nurmeksesta näyttää suojat uupuvan kokonaan, mikä lienee rotuus.

18

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen noin 64-vuotias mies. Olen käynyt maan alaisessa pommisuojassa. Se oli tosi jännittävä ja kutkuttava kokemus. Sain siellä oman ääneni kaikumaan.

    • Anonyymi

      Jokaisella taloyhtiöllä on kai oma suoja jos on eikä sinnekään kaikki talon asukkaat mahdu?

      • Anonyymi

        Ja etenkin taloyhtiöiden väestönsuojat ovat romua täynnä. Ei niihin ihmisiä mahdu, vaikka sota tulisikkin. Mulla oli halkopino tontin reunassa, mutta sekin on huvennut ja viimeiset puut ovat liiterissä. Kaitpa se on sitten liiteriin mentävä, jos rytinä alkaa. Suomalaiset ovat olleet liian sinisilmäisiä pommisuojien suhteen. Suojia ei ole rakennettu omakotitalojenkaan yhteyteen, niinkuin jenkkilässä, jossa on ainaninen pelko kapitalistilla, että Venäjä, Kiina, tai Pohjois.Korea hyökkää. Tai kommunistita aloittaa vallankaappauksen. Suomen duunarikansa ei ole niin ollut vauhkoja, ja suojat on jäänyt rakentamatta.


    • Anonyymi

      Lieksassa ei ole väestönsuojia.

    • Anonyymi

      Viimeisiä purkivat rantalassa. Kuoppa vielä täyttämättä mutta täyttyy hiljalleen.

      • Anonyymi

        Itse kukin etsii pommisuojansa. Ei edes kaikissa kerrostaloissa ole mitään suojia jo kauan sitten niiden tekeminen lopetettiin, koska niitä ei enää tarvinnut tehdä.
        Sitäpaitsi jos jää kerrostalon raunioihin, onko se joku pelastus.
        Ne pommit eivät ole mitään pikku tussahduksia, kevyt elementtitalo on paperia pommille.
        Paras mennä aukealle paikalle, jos osuu, niin kuolee kerralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kukin etsii pommisuojansa. Ei edes kaikissa kerrostaloissa ole mitään suojia jo kauan sitten niiden tekeminen lopetettiin, koska niitä ei enää tarvinnut tehdä.
        Sitäpaitsi jos jää kerrostalon raunioihin, onko se joku pelastus.
        Ne pommit eivät ole mitään pikku tussahduksia, kevyt elementtitalo on paperia pommille.
        Paras mennä aukealle paikalle, jos osuu, niin kuolee kerralla.

        Näin on jämpti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kukin etsii pommisuojansa. Ei edes kaikissa kerrostaloissa ole mitään suojia jo kauan sitten niiden tekeminen lopetettiin, koska niitä ei enää tarvinnut tehdä.
        Sitäpaitsi jos jää kerrostalon raunioihin, onko se joku pelastus.
        Ne pommit eivät ole mitään pikku tussahduksia, kevyt elementtitalo on paperia pommille.
        Paras mennä aukealle paikalle, jos osuu, niin kuolee kerralla.

        Joskus aikoinaan pommisuojista oli tunneli jonnekkin syrjemmälle, jotta pääsi raunuoista pois, jos talo sortui päälle. Kerrostaloissa oli ns. yhdystunneleitakin talojen välillä.
        Tunnin junanrata on hallitukselle tärkeämpi, kuin joidenkin väestönsuojien rakantaminen kaupunkeihin. Voihan se olla että kun Ukraina häviää sodan, niin voisi olla meilläkin pommiuojat tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kukin etsii pommisuojansa. Ei edes kaikissa kerrostaloissa ole mitään suojia jo kauan sitten niiden tekeminen lopetettiin, koska niitä ei enää tarvinnut tehdä.
        Sitäpaitsi jos jää kerrostalon raunioihin, onko se joku pelastus.
        Ne pommit eivät ole mitään pikku tussahduksia, kevyt elementtitalo on paperia pommille.
        Paras mennä aukealle paikalle, jos osuu, niin kuolee kerralla.

        Kyll perunakuappa vissiin on paree.


    • Anonyymi

      Minä luotan siihen, että paikallisest metsästäjät pudottaa drooneja kuin sorsia. Vai pitäisikö sitten alkaa varata perunakuoppaat hernesoppaa ja näkkäriä.

    • Anonyymi

      Häpeänä on niin syvällä, toivon että minuun osusi vetypommi 🥺

    • Anonyymi

      Siellä, missä versoavi vilja,
      siellä kasvoi kaunis Katjusha.
      Katjushalla komiat on keuhkot,
      paska haisee Nevan rannalla.

      Isä Stalin, äiti Molotova
      iski silmää hieman hiprakas.
      Ai ai oisipa vodkaa ollut heillä,
      oisi isku käynyt alemmas.

    • Anonyymi

      Taitaa olla parasta toimiva rajanvalvonta, mikä uusittuna on nyt astumassa voimaan. Rajan tuntumassa olevat asukkaat ovat lisänä ilmoittelemassa ylimääräisistä liikkujista.

    • Anonyymi

      P-Koreasta tulee niitä kakkapommeja!

    • Anonyymi

      Venäläinen moottorivene on tänään ylittänyt Suomen rajan, näköjään testaillaan, kuinka valvonta toimii.

      • Anonyymi

        Olisivat pidättäneet tulijat ja takavarikoineet veneen, ja sitten urkkijat oikeuteen vakoilusta syytettynä. Sitten tuomioksi 16 vuotta vankeutta, kuten ryssillä on itsellä tapana jakaa tuomioksi yli 10 vuotta vankeutta.


    • Anonyymi

      Θρινακίην δ᾽ ἐς νῆσον ἀφίξεαι‧ ἔνθα δὲ πολλαὶ
      βόσκοντ᾽ Ἠελίοιο βόες καὶ ἴφια μῆλα,
      ἑπτὰ βοῶν ἀγέλαι, τόσα δ᾽ οἰῶν πώεα καλά,
      πεντήκοντα δ᾽ ἕκαστα.

    • Anonyymi

      Thrinakia ei saapunut, mutta
      Elioiossa laidunsi paljon härkiä ja vähän omenoita,
      seitsemän härkää ja lehmiä, niin monet heistä olivat terveitä,
      viisikymmentäyksi.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe