Onko kukaan keksinyt, miten jatkuvan löysän vatsan saisi kovemmaksi. Olen koko ikäni kärsinyt ummetuksesta ja nyt pari viimeistä vuotta ihan päin vastaisesta vaivasta. Ei uskalla lähteä minnekään kun saa pelätä että joutuu noloon tilanteeseen. Lääkkeet, joilla voi tilapäisesti pysäyttää ei sovi enää ja ovat myrkkyä ja huumeiden kaltaisia. Luulin että lääkärit pystyvät taltuttamaan ripulin kuin ripulin, joko antibiooteilla tai muilla melko lievillä lääkkeillä.
Jatkuva ripuli, löytyykö mitään apua ja vertaistukea, mikä kovettaisi vatsan?
8
179
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko kokeillut mitään kuituvalmisteita ?
Niistä saattaisi olla apua, tosin ei selviä kuin kokeilemalla.
Kannattaa kysellä apteekista ( täällä palstalla ei taida saada mainostaa ). - Anonyymi
Antibiootit ainakin pistää vatsan sekaisin. Kysymys oletko sairastanut koronan. Long covidissa voi olla mm.
ruuansulatuskanavan oireet kuten pahoinvointi ja oksentelu, löysävatsaisuus, ripuli - Anonyymi
netti on täynnä ohjeita ripulin hoitoon. lue netistä mitä kannattaa syödä ja juoda ripulin hoitoon.
- Anonyymi
Kiitos, vaikka vastauksista ei suoranaista apua. Apteekkien lääkkeitä ei saa käyttää kuin tilapäiseen ripuliin ja niillä on pitkään käytettyinä paljon pahoja sivuvaikutuksia. Antibioottiripuli on myös lyhytaikainen ilmiö, johtuen siitä että suoliston omat hyvät bakteerit kuolevat. Kuitenkin antibiootit myös parantavat ripulin, silloin kun ripulin syynä on bakteeri kuten salmonella tai shigella bakteeri. Odotin lukijoilta jotakin ruokaa jonka joku on itse todennut tepsivän ripulia lieventävänä. Onhan esim. kovaan vatsaan tepsiviä ravintotekijöitä useitakin tiedossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos, vaikka vastauksista ei suoranaista apua. Apteekkien lääkkeitä ei saa käyttää kuin tilapäiseen ripuliin ja niillä on pitkään käytettyinä paljon pahoja sivuvaikutuksia. Antibioottiripuli on myös lyhytaikainen ilmiö, johtuen siitä että suoliston omat hyvät bakteerit kuolevat. Kuitenkin antibiootit myös parantavat ripulin, silloin kun ripulin syynä on bakteeri kuten salmonella tai shigella bakteeri. Odotin lukijoilta jotakin ruokaa jonka joku on itse todennut tepsivän ripulia lieventävänä. Onhan esim. kovaan vatsaan tepsiviä ravintotekijöitä useitakin tiedossa.
eli sä et osaa googlettaa. minä googletan sulle ruokia ripulin hoitoon.
Sopivia nesteitä ripulin hoidossa ovat esimerkiksi laimeat mehut, vesi, mehukeitto, tee ja kasvisliemi. Liian sokeripitoiset nesteet voivat pahentaa ripulia, sillä sokeri sitoo nestettä suolistoon.
Mulla meni tuon tiedon etsimiseen korkeintaan pari sekuntia. eikö ihmiset osaa käyttää googlen hakukonetta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy apteekista kuituvalmisteita, ei lääkkeitä, ripulin hoitoon kokeiltavaksi.
Ne ovat erilaisia kun lääkkeet, pillerit, jotka ovat tilapäiseen ripulin hoitoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnetusti ranskanleipä, juusto ja tee kovettavat vatsan.
Itse olen saanut aika hyvän tasapainon ripulin ja kovan vatsan välille apteekista saatavalla Vi-Siblin tuotteella.
- Anonyymi
Juusto kovettaa vatsaa. Itse en voi käyttää juustoa lainkaan heti on vatsa juntturassa. Laita paksu viipale Edam tai emmental juustoa leivän päälle , kannattaa ainakin kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642