Itse pidän tärkeimpäni, että pyyhkijä pysyy varmasti paikallaan, eikä tipahda matkan aikana, toiseksi tärkeimpänä että se pyyhkii hyvin ja takaa turvallisen matkan. Vuosi sitten olin katsastanut autoni, eikä pyyhkijöissä todettu vikaa. Syksymmällä kuitenkin katselin että olivat kuluneet. Kestääkö talven lumipyryt? Päätin ostaa uudet ja asentaa ne itse. Luin hartaana Puuilon hyllyjä ja katselin mitkä hyllyn tuotteista on ilmoitettu sopivaksi autooni merkin ja vuosimallin mukaan ja myös autoni pyyhkijän varsiin, jotka olivat vanhaa klassista mallia.
Ongelmia syntyi, kun vanhat eivät tahtoneet irrota varsista ja odottelin aurinkopäiviä. Lopulta sain toisen pois ja uuden paikalleen, joka toimi hyvin. Kuskin puoleinen ei irronnut ja kun se loppujen lopuksi lähti, ei uusi pysynytkään kunnolla paikallaan. Molemmat olivat samaa merkkiä ja oikean pituisia ja ilmoitettu sopiviksi autooni. Pienempi 45cm ja toinen 60cm. Tuli yllättäen hyvin kylmiä sateisia päiviä ja talvi etuajassa, pyyhkijä hyvin epävarmasti kiinni. Lopulta päätin vahvistaa kiinni pysymisen teipillä. Laitoin päällimmäiseksi mustaa nauhaa, ulkonäkösyistä. Testasin sekä pysyvyyden että toimivuuden ja olin tyytyväinen. Pahinta olisi jos lumipyry tai ukkosmyrsky yllättäisi moottoritiellä ja pyyhkijä putoisi tielle.
Harmittaa kun katsastusmiehelle ei voi selittää mitään ennen katsastusta ja hänen luomaa raporttia. ja nuhtelua. Sain tuntea tehneeni isonkin rikoksen, kun hyvää materiaalia oleva toimiva sulkani oli edelleen paikallaan. Taisi pyyhkiä paremmin kuin mikään aikaisempi sulkani. Ei tosin enää katsastuksen jälkeen., kun sitä oli tarkasteltu vähän revitty.
Minulle selitettiin kuin lapselle kuinka se oli asennettu väärin päin ja laitettu teippiä joka näkyy ja jonka tarkoitus oli peittää virhe. En tiedä syytä miksi oikealla oleva sulka oli helppo asentaa ja vasen ei onnistunut , molemmat olivat saman merkkiset TricoExatFit ja lupasivat helpon asennuksen ja hyvän tuloksen. En kyllä odottanut että virhe oli raportin arvoinen kun toimi paremmin kuin se kulunut sulka. Lisäksi kai oletettiin että minä olin asentanut sen virheellisen ja oikealla ja takana oli ammattilaisen asentamat pyyhkijät.
Mikä on tuulilasin pyyhkijöiden tärkein tehtävä, näyttää hyvältä vai toimia hyvin?
Anonyymi-ap
2
90
Vastaukset
- Anonyymi
Niinpä. Vie ensi kerralla korjaamolle niin tulee oikein tehtyä.
- Anonyymi
Pyyhkimen irrotessa paikoiltaan, suurin ongelma on tuulilasin naarmuuntuminen. Pari pyyhkäisyä pyyhkimen varrella vasten lasia, ja lasi on vaihtokunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192420- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292112Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522099Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti191655Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3841560Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2721371
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm121356- 1301346