Sisäpiiriaiheet

Vähän ihmetytti, että Eki oli ottanut Seuran 29/2024 Suurnuotan aiheeksi Sanaseppojen järjestämän ristikonratkonnan SM-kisat (kuvat oli vuodelta 2003;
kuvissa on samat henkilöt, jotka löytyvät https://www.sanaristikot.net/artikkelit/?p1=sm2003tu ).

Tuntuu vähän sisäpiiriaiheelta, jonka ei suuremmin luulisi tavanomaisia ratkojia kiinnostavan. Voi toki olla piilomainontaa, jolla Eki pyrkii mainostamaan Sanaseppoja.

Joskus oli sanaristikkokritiikki (ilkeämielisesti toteutettuna) aiheena. Sen ymmärsi täysin vain pieni piiri.

Minusta Seuran tyyppisiin aikakausilehtiin ei sisäpiiriaiheet kuulu.

30

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, laitoin tästä valitukset useisiin paikkoihin. Oppivathan.

      • En noista lehtiin palautetta laittanut.


    • Eki kertoi Seura-lehden aiheen syyn:

      Ristikko on omistettu Seppo Rosenbergin muistolle.

      Mutta onko Seura silti oikea paikka asiall?. Ristikon SM on kuitenkin varsin pienen piirin asia. Sanaseppo-lehteen kuuluisi mielestäni eikä Seuraan.

      • Tämä oli hstken esillä:
        "Mutta mikä oli Ekiltä joskus täysin asiatonta, oli sanaristikkokritiikkiä koskeva teema. Ilkeällä tavalla Eki laittoi meikäläiselle tyypillisiä kirjoitusvirheitä puhekupliin. Ristikko koettiin sisäpiirin pilkkana minua kohtaan. Tästä kaipaisin Ekiltä julkisen anteeksipyynnön."


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä oli hstken esillä:
        "Mutta mikä oli Ekiltä joskus täysin asiatonta, oli sanaristikkokritiikkiä koskeva teema. Ilkeällä tavalla Eki laittoi meikäläiselle tyypillisiä kirjoitusvirheitä puhekupliin. Ristikko koettiin sisäpiirin pilkkana minua kohtaan. Tästä kaipaisin Ekiltä julkisen anteeksipyynnön."

        Lähetin valitukset.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä oli hstken esillä:
        "Mutta mikä oli Ekiltä joskus täysin asiatonta, oli sanaristikkokritiikkiä koskeva teema. Ilkeällä tavalla Eki laittoi meikäläiselle tyypillisiä kirjoitusvirheitä puhekupliin. Ristikko koettiin sisäpiirin pilkkana minua kohtaan. Tästä kaipaisin Ekiltä julkisen anteeksipyynnön."

        Tässähän tikahtuu nauruun, kun lukee häirikkö-Huuhaan anteeksipyyntöaneluita. Ekillä ei ole mitään anteeksipyydeltävää ihmiseltä joka terrorisoi pysyvän porttikiellon saatuaan Ekin palstaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin valitukset.

        Huuhaa hyvä, kerrohan nyt sitten meille, onko tässä siis ristikossa jotain sisäpiirin tiedon tarvetta?


      • Anonyymi

        Sanasepossa onkin juttu. Kannattaa kuulua Sanaseppohin, jos ristkoista pitää. En ymmärrä miksi ei haluta kuulua Sanaseppoihin. Tuhatkunta jäsentä on. Harrastajia on monikymmen kertainen määrä.

        Lehdessä on tehtäviä helpoista aivan h**vetin vaikeisiin. Nytkin on menossa Simbergin Samantekevää ja ei meinää tulla valmista millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa hyvä, kerrohan nyt sitten meille, onko tässä siis ristikossa jotain sisäpiirin tiedon tarvetta?

        Itse aihe on sisäpiiriaihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän tikahtuu nauruun, kun lukee häirikkö-Huuhaan anteeksipyyntöaneluita. Ekillä ei ole mitään anteeksipyydeltävää ihmiseltä joka terrorisoi pysyvän porttikiellon saatuaan Ekin palstaa.

        On totisesti anteeksipyynnön paikka se eräs Seura-lehden Suurnuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totisesti anteeksipyynnön paikka se eräs Seura-lehden Suurnuotta.

        No minä lähetin valitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanasepossa onkin juttu. Kannattaa kuulua Sanaseppohin, jos ristkoista pitää. En ymmärrä miksi ei haluta kuulua Sanaseppoihin. Tuhatkunta jäsentä on. Harrastajia on monikymmen kertainen määrä.

        Lehdessä on tehtäviä helpoista aivan h**vetin vaikeisiin. Nytkin on menossa Simbergin Samantekevää ja ei meinää tulla valmista millään.

        Niistäkin voi tulla Sadun, minun ja Marcuksen kanssa pohtimaan. Ei tosin taata, että Iisakin Ristikot -lehden Simbergejä vaikeampia ristikoita kimpassakaan saadaan ratkottua. Jos olisin jäsen, olettaisin, että kimpparatkonnaksi menisi ainakin Simbergit.

        En tosin ole niitä h***tin vaikeita kovin kiinnostunut ratkomaan ja ratkomatta jättäminenkin tuntuisi ikäväktä vaihtoehdolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totisesti anteeksipyynnön paikka se eräs Seura-lehden Suurnuotta.

        Laitoin Seura-lehdelle:
        "Erkki Vuokila teki kerran Suurnuotta-ristikon aiheesta ristikoiden kritiikki.
        Keskeissnä kuvana oli kritisoiva henkilö. Hän teki minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

        Suomi24:ssä ristikko koettiin julkisena pilkkaamisenani.

        Haluaisin, että Vuokila tekisi julkisen anteeksipyynnön. Koin hänen toimintansa erittäin loukkaavana. Ketään yksityistä henkilöä ei pitäisi laittaa ristikossa tikun nokkaan. Ainakin osa ristikon ratkojista tiesi, kehen Vuokilan pilkka kohdistui"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin Seura-lehdelle:
        "Erkki Vuokila teki kerran Suurnuotta-ristikon aiheesta ristikoiden kritiikki.
        Keskeissnä kuvana oli kritisoiva henkilö. Hän teki minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

        Suomi24:ssä ristikko koettiin julkisena pilkkaamisenani.

        Haluaisin, että Vuokila tekisi julkisen anteeksipyynnön. Koin hänen toimintansa erittäin loukkaavana. Ketään yksityistä henkilöä ei pitäisi laittaa ristikossa tikun nokkaan. Ainakin osa ristikon ratkojista tiesi, kehen Vuokilan pilkka kohdistui"

        Kirjoitan tarvittaessa Seuran päätoimittajalle tai muulle lehden julkaisutoiminnasta vastaavalle. Asia olisi pitänyg aikanaan tehdä kantelu Julkisen sanan neuvostoon, mutta se ei ota yli kolme kuukautta vanhoja asioita käsittelyy kuin hyvin painavista syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanasepossa onkin juttu. Kannattaa kuulua Sanaseppohin, jos ristkoista pitää. En ymmärrä miksi ei haluta kuulua Sanaseppoihin. Tuhatkunta jäsentä on. Harrastajia on monikymmen kertainen määrä.

        Lehdessä on tehtäviä helpoista aivan h**vetin vaikeisiin. Nytkin on menossa Simbergin Samantekevää ja ei meinää tulla valmista millään.

        Jopa Antti Skyttä pitää Alf Simbergin ristikoita äärimmäisen vaikeina ja monta päivää aikaa vievinä - kertoi asian Ristikkoakatemian palstalla. Hän toivoi muutamia helppoja kohtia ristikoihin.


    • Anonyymi

      Ekiltä on siis Seura-llehden Suurnuotissa kunnioittava pilkallinen sanaristikkoteemainen ristikko. Kovin eriarvoisesti Eki ihmisiä ristikoissaan kohtelee! Joillakin ihmisillä Ekillä ei ole mitään aroa vaan heitä saa kohdella miten lystää.

      • Anonyymi

        Laitoin asiasta s-posti Seuran päätoimittaja Erkki Meriluodolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin asiasta s-posti Seuran päätoimittaja Erkki Meriluodolle.

        Laiton Erkki Meriluodolle seuraavan s-postin:

        "Hei
        Viimeksi Vuokila teki sanaristikkoaiheisen ristikon Seppo Rosenbergin muistolle. Mietin, onko onko Seura silti oikea paikka Seppo Rosenbergin muistamiselle? Ristikon SM on kuitenkin varsin pienen piirin asia. Sanaseppo-lehteen kuuluisi mielestäni eikä Seuraan. Seppoa kyllä kunnioitettiin lehden ristikolla.
        Mutta minua kohtaan Eki toimi ilkeämielisesti. Ekiltä oli joskus täysin asiatonta, oli sanaristikkokritiikkiä koskeva teema Suurnuotassa. Ilkeällä tavalla Eki laittoi meikäläiselle tyypillisiä kirjoitusvirheitä puhekupliin, kuten "rustikko".

        Ristikko koettiin Suomi24:ssä sisäpiirin pilkkana minua kohtaan. Taustoja tietämätön ei pilkkaa tajunnut pilkaksi, mutta varmaan ihmetteli tahallisia kirjoitusvirheitä. Toivon Ekiltä julkista anteeksipyyntöä Seura-lehdessä tai omalla foorumillaan. Kuten Eki toimi, niin ei pitäisi toimia kenenkään. Oli minusta törkeää toimintaa pilkata minua Seuran ristikon välityksellä.

        Ekiltä on siis Seura-llehden Suurnuotissa sekä kunnioittava että pilkallinen sanaristikkoteemainen ristikko. Kovin eriarvoisesti Eki ihmisiä ristikoissaan kohtelee! Joillakin ihmisillä Ekillä ei ole mitään arvoa vaan heitä saa kohdella miten lystää.

        Seura-lehdelle kirjoitin aiemmin:

        "Erkki Vuokila teki kerran Suurnuotta-ristikon aiheesta ristikoiden kritiikki.
        Keskeissnä kuvana oli kritisoiva henkilö. Hän teki minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

        Suomi24:ssä ristikko koettiin julkisena pilkkaamisenani.

        Haluaisin, että Vuokila tekisi julkisen anteeksipyynnön. Koin hänen toimintansa erittäin loukkaavana. Ketään yksityistä henkilöä ei pitäisi laittaa ristikossa tikun nokkaan. Ainakin osa ristikon ratkojista tiesi, kehen Vuokilan pilkka kohdistui."

        Asia olisi pitänyt aikanaan tehdä kantelu Julkisen sanan neuvostoon, mutta se ei ota yli kolme kuukautta vanhoja asioita käsittelyy kuin hyvin painavista syistä.

        Toivon, että otatte Erkki Vuokilan puhutteluun aiemman ristikon vuoksi.


        Tapio"


    • Anonyymi

      Laitoin väliaikaisssti esille

      "Eki voi toki kieltää, että ei kerran Suurnuotassa viitannut minuun. Mutta kun Eki laittoi sanaristikkokritiikkiin MINULLE tyypillisiä kirjoitusvirheitä, kirjoitusvirheelliset puhekuplat koin ilkeänä piikittelynä. Sellaisena ne myös Suomi24:ssä tulkittiin. Ilman kirjoitusvirheitä Eki voisi väittää, ettei piikitellyt minua."

      • Anonyymi

        Teet Tapio törkeää työtä. On aivan käsittämätöntä miten Sanaris käyttää monopoliaan hyväksi. Mikään ei rajoita yrityksen valtaa ja fanikuoro laulaa mukana eliittipalstalla. Kaikki soraäänet saavat porttikiellon.

        Jostain käsittämättömästä syystä Pike saa v**tuilla kaikille vuodesta toiseen. Mitähän sillä on vääntöruuvina Sanarista vastaan, että sen annetaan jatkaa? On varmaan joku Sanaseppojen kunniaylisanaseppo, jolla on touretten syndrooma. Vähän niin kuin entisaikoina joka kylässä oli oma kylähullunsa. Onkohan Tapio tämän kylän oma kylähullu vai onko se sittenkin rinnan mitalla HP?


      • Anonyymi

        Jos joku muu kuin Tapio tekee kirjoitusvirheitä, niin se on Tapion pilkkaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku muu kuin Tapio tekee kirjoitusvirheitä, niin se on Tapion pilkkaamista.

        Siihen tämä on mennyt. Törkeä huomio.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku muu kuin Tapio tekee kirjoitusvirheitä, niin se on Tapion pilkkaamista.

        Älä viitsi - kyllä kirjiituspvirheellusen kritikiin olisi voinut laittaa ilman kirjiitusvirheitä.

        Laitoin vielä Seuran päätoimittajalle:

        "Ei voi olla mahdollista, että Eki laittaisi juuri minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä viittaamatta rivien välistä minuun. Jos ei olisi viittausta kritiikkiini, puhekuplien teksteissä ei olisi ollut minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

        Jos ristikon puhekuplissa ei olisi ollut kirjoitusvirheitä, en ristikosta olisi loukkaantunut. Minulla on vaikeuksia kurjoittaa oikein kosketusnäytöllä. Tästä asiasta pilkkaaminen oli loukkaavaa."


    • Anonyymi
      UUSI

      Mutä Seppo Risenbergin muistoristikkoin, sen paikka olisi mielestänyt ollut Punainen Pelikaani, Passeli Pelikaani tai Sanaseppojen jäsenlehti, ei Seura tai Apu, joiden ristikot eivät ole suunnattu pienelle fanijoukolle (ristikkohan okisi voinut olla Avussa Mäkelän kuvittamana aukeamaristikkona tai lisäristikkona).

      Mutta Sanarisin ydinporukka ylistää ristikkoa ottamatta huomioon juölkaisulehteä.

      • Anonyymi
        UUSI

        Entä henkivartiokaarti?


    • Anonyymi
      UUSI

      Sepon muistoristikosta ei mitenkään kä ilmi, että se kn tehty hänen muistokseen. Asia olisi pitänyt jotenkin lehdessä tulla ilmi.

      • Anonyymi
        UUSI

        Nämä oli vielä esillä.
        "
        10. tapioLainaa21.7.2024 klo 21:26
        Kiinnostaako tavanomaista Seuran ratkojaan menneet SM-kisat. Itse aihe on sisäpiirijuttu, sillä henkilöt tietää vain sisäpiiriiin kuuluva. Ulkopuolinen kyllä saa ratkottua, mutta taatusti ihmettelee, keitä on kuvissa.
        11. tapioLainaa21.7.2024 klo 21:30
        Vähän dama juttu oli Elin "muistoristikko" meikäläiselle.


        Eki voi toki kieltää, että ei kerran Suurnuotassa viitannut minuun. Mutta kun Eki laittoi sanaristikkokritiikkiin MINULLE tyypillisiä kirjoitusvirheitä, kirjoitusvirheelliset puhekuplat koin ilkeänä piikittelynä. Sellaisena ne myös Suomi24:ssä tulkittiin. Ilman kirjoitusvirheitä Eki voisi väittää, ettei piikitellyt minua.

        Jos minä koin kirjoitusvirheellisen kritikkin Ekiltä piikittelynä, Ekin tulisi pyytää anteeksi. Mainitsin ylläolevan myös Erkki Meriläiselle. Oasn ehkä asian esille Otava-media ylipiin päättäviin elimiin asti, jos Erkki Meriläinen ei asiaan reagoi.

        Ei voi olla mahdollista, että Eki laittaisi juuri minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä viittaamatta rivien välistä minuun. Jos ei olisi viittausta kritiikkiini, puhekuplien teksteissä ei olisi ollut minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

        Tavallinen ratkoja taatusti ihmetteli sisäpiirille suunnattuja pilkallisia kirjoitusvirheitä. Sisäpiirillehän kirjoitusvirheiden henkilö oli tiedossa."


      • Anonyymi
        UUSI

        Täytyy olla TODELLA sisäpiiriläinen tajutakseen, miksi ristikko saattaa olla lehdessä. Vaikka tunsin henkilöitä, en voinut millään päätellä Seppo Rosenbergin kuolleen ja että ristikko oli muistoristikko. IS:n Histis-ristikoisa kerrotaan ristikon luinnin syy. Vastaavan kertomisen tämäkin ristikko olisi kaivannut.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla TODELLA sisäpiiriläinen tajutakseen, miksi ristikko saattaa olla lehdessä. Vaikka tunsin henkilöitä, en voinut millään päätellä Seppo Rosenbergin kuolleen ja että ristikko oli muistoristikko. IS:n Histis-ristikoisa kerrotaan ristikon luinnin syy. Vastaavan kertomisen tämäkin ristikko olisi kaivannut.

        Laitoin väliaikaisssti esille:
        "Ristikon ratkaisemiseksi ei sisäpiiritietoa tarvita, mutta jos minä en yhtään kuvan henkilöä tietäisi entuudestaan, ihmettelisin kovasti, keitä kuvassa on ja miksi ylipäätänsä aihe on esillä. Kuvien sisältö avautuu vain sisäpiiriläisille. Mutta ei välttämättä edes heille täysin.

        Sepon muistoristikosta ei mitenkään käy ilmi, että se on tehty hänen muistokseen. Asia olisi pitänyt jotenkin lehdessä tulla ilmi.

        Täytyy olla TODELLA sisäpiiriläinen tajutakseen, miksi ristikko saattaa olla lehdessä. Jos asia on ollut Sanaseppojen jäsenlehdessä esillä, kyse on todella pienen piirin asiasta. Pienen piirin harrastelehtiin (Punainen Pelikaani, Passeli Pelikaani tai Sanaseppojen jäsenlehti)

        Vaikka tunsin kuvan henkilöitä, en voinut millään päätellä Seppo Rosenbergin kuolleen ja että ristikko oli muistoristikko. IS:n Histis-ristikoissa kerrotaan ristikon luonnin syy. Vastaavan kertomisen tämäkin ristikko olisi kaivannut. Selityksen kanssa ristikkoa olisi voinut juuri ja juuri ajatella yleisluonteiseen aikakausilehtiin. Silloin ristikkoa olisi voinut verrata IS:n harvoja kiinnostavaan Histis-ristikkoon."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe