Sisäpiiriaiheet

Vähän ihmetytti, että Eki oli ottanut Seuran 29/2024 Suurnuotan aiheeksi Sanaseppojen järjestämän ristikonratkonnan SM-kisat (kuvat oli vuodelta 2003;
kuvissa on samat henkilöt, jotka löytyvät https://www.sanaristikot.net/artikkelit/?p1=sm2003tu ).

Tuntuu vähän sisäpiiriaiheelta, jonka ei suuremmin luulisi tavanomaisia ratkojia kiinnostavan. Voi toki olla piilomainontaa, jolla Eki pyrkii mainostamaan Sanaseppoja.

Joskus oli sanaristikkokritiikki (ilkeämielisesti toteutettuna) aiheena. Sen ymmärsi täysin vain pieni piiri.

Minusta Seuran tyyppisiin aikakausilehtiin ei sisäpiiriaiheet kuulu.

58

1038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo, laitoin tästä valitukset useisiin paikkoihin. Oppivathan.

• En noista lehtiin palautetta laittanut.

• Eki kertoi Seura-lehden aiheen syyn:

Ristikko on omistettu Seppo Rosenbergin muistolle.

Mutta onko Seura silti oikea paikka asiall?. Ristikon SM on kuitenkin varsin pienen piirin asia. Sanaseppo-lehteen kuuluisi mielestäni eikä Seuraan.

• Tämä oli hstken esillä:
        "Mutta mikä oli Ekiltä joskus täysin asiatonta, oli sanaristikkokritiikkiä koskeva teema. Ilkeällä tavalla Eki laittoi meikäläiselle tyypillisiä kirjoitusvirheitä puhekupliin. Ristikko koettiin sisäpiirin pilkkana minua kohtaan. Tästä kaipaisin Ekiltä julkisen anteeksipyynnön."

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tämä oli hstken esillä:
        "Mutta mikä oli Ekiltä joskus täysin asiatonta, oli sanaristikkokritiikkiä koskeva teema. Ilkeällä tavalla Eki laittoi meikäläiselle tyypillisiä kirjoitusvirheitä puhekupliin. Ristikko koettiin sisäpiirin pilkkana minua kohtaan. Tästä kaipaisin Ekiltä julkisen anteeksipyynnön."

Lähetin valitukset.

• Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

Tämä oli hstken esillä:

Tässähän tikahtuu nauruun, kun lukee häirikkö-Huuhaan anteeksipyyntöaneluita. Ekillä ei ole mitään anteeksipyydeltävää ihmiseltä joka terrorisoi pysyvän porttikiellon saatuaan Ekin palstaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähetin valitukset.

Huuhaa hyvä, kerrohan nyt sitten meille, onko tässä siis ristikossa jotain sisäpiirin tiedon tarvetta?

• Anonyymi

Sanasepossa onkin juttu. Kannattaa kuulua Sanaseppohin, jos ristkoista pitää. En ymmärrä miksi ei haluta kuulua Sanaseppoihin. Tuhatkunta jäsentä on. Harrastajia on monikymmen kertainen määrä.

Lehdessä on tehtäviä helpoista aivan h**vetin vaikeisiin. Nytkin on menossa Simbergin Samantekevää ja ei meinää tulla valmista millään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huuhaa hyvä, kerrohan nyt sitten meille, onko tässä siis ristikossa jotain sisäpiirin tiedon tarvetta?

Itse aihe on sisäpiiriaihe.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän tikahtuu nauruun, kun lukee häirikkö-Huuhaan anteeksipyyntöaneluita. Ekillä ei ole mitään anteeksipyydeltävää ihmiseltä joka terrorisoi pysyvän porttikiellon saatuaan Ekin palstaa.

On totisesti anteeksipyynnön paikka se eräs Seura-lehden Suurnuotta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No minä lähetin valitukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanasepossa onkin juttu. Kannattaa kuulua Sanaseppohin, jos ristkoista pitää. En ymmärrä miksi ei haluta kuulua Sanaseppoihin. Tuhatkunta jäsentä on. Harrastajia on monikymmen kertainen määrä.

Lehdessä on tehtäviä helpoista aivan h**vetin vaikeisiin. Nytkin on menossa Simbergin Samantekevää ja ei meinää tulla valmista millään.

Niistäkin voi tulla Sadun, minun ja Marcuksen kanssa pohtimaan. Ei tosin taata, että Iisakin Ristikot -lehden Simbergejä vaikeampia ristikoita kimpassakaan saadaan ratkottua. Jos olisin jäsen, olettaisin, että kimpparatkonnaksi menisi ainakin Simbergit.

En tosin ole niitä h***tin vaikeita kovin kiinnostunut ratkomaan ja ratkomatta jättäminenkin tuntuisi ikäväktä vaihtoehdolta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoin Seura-lehdelle:
        "Erkki Vuokila teki kerran Suurnuotta-ristikon aiheesta ristikoiden kritiikki.
        Keskeissnä kuvana oli kritisoiva henkilö. Hän teki minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

Suomi24:ssä ristikko koettiin julkisena pilkkaamisenani.

Haluaisin, että Vuokila tekisi julkisen anteeksipyynnön. Koin hänen toimintansa erittäin loukkaavana. Ketään yksityistä henkilöä ei pitäisi laittaa ristikossa tikun nokkaan. Ainakin osa ristikon ratkojista tiesi, kehen Vuokilan pilkka kohdistui"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoin Seura-lehdelle:
        Keskeissnä kuvana oli kritisoiva henkilö. Hän teki minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

Haluaisin, että Vuokila tekisi julkisen anteeksipyynnön. Koin hänen toimintansa erittäin loukkaavana. Ketään yksityistä henkilöä ei pitäisi laittaa ristikossa tikun nokkaan. Ainakin osa ristikon ratkojista tiesi, kehen Vuokilan pilkka kohdistui"

Kirjoitan tarvittaessa Seuran päätoimittajalle tai muulle lehden julkaisutoiminnasta vastaavalle. Asia olisi pitänyg aikanaan tehdä kantelu Julkisen sanan neuvostoon, mutta se ei ota yli kolme kuukautta vanhoja asioita käsittelyy kuin hyvin painavista syistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jopa Antti Skyttä pitää Alf Simbergin ristikoita äärimmäisen vaikeina ja monta päivää aikaa vievinä - kertoi asian Ristikkoakatemian palstalla. Hän toivoi muutamia helppoja kohtia ristikoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niistäkin voi tulla Sadun, minun ja Marcuksen kanssa pohtimaan. Ei tosin taata, että Iisakin Ristikot -lehden Simbergejä vaikeampia ristikoita kimpassakaan saadaan ratkottua. Jos olisin jäsen, olettaisin, että kimpparatkonnaksi menisi ainakin Simbergit.

En tosin ole niitä h***tin vaikeita kovin kiinnostunut ratkomaan ja ratkomatta jättäminenkin tuntuisi ikäväktä vaihtoehdolta.

"En tosin ole niitä h***tin vaikeita kovin kiinnostunut ratkomaan ja ratkomatta jättäminenkin tuntuisi ikäväktä vaihtoehdolta."

Tämä on erityisen mielenkiintoinen keissi. Mitä ikävää siinä on, että pystyy aika ajoin testaamaan omat rajansa eli kokee vaikkapa ristisanatehtävän mitä ei onnistu omin avuin ratkaisemaan?

Vaikuttaa siltä, että Huuhaa tavallaan pelkää tilanteita, missä ei omat kynnet pidä ja joutuu tunnustamaan jonkin tehtävän liian vaikeaksi.

• Anonyymi

Ekiltä on siis Seura-llehden Suurnuotissa kunnioittava pilkallinen sanaristikkoteemainen ristikko. Kovin eriarvoisesti Eki ihmisiä ristikoissaan kohtelee! Joillakin ihmisillä Ekillä ei ole mitään aroa vaan heitä saa kohdella miten lystää.

• Anonyymi

Laitoin asiasta s-posti Seuran päätoimittaja Erkki Meriluodolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitoin asiasta s-posti Seuran päätoimittaja Erkki Meriluodolle.

Laiton Erkki Meriluodolle seuraavan s-postin:

"Hei
        Viimeksi Vuokila teki sanaristikkoaiheisen ristikon Seppo Rosenbergin muistolle. Mietin, onko onko Seura silti oikea paikka Seppo Rosenbergin muistamiselle? Ristikon SM on kuitenkin varsin pienen piirin asia. Sanaseppo-lehteen kuuluisi mielestäni eikä Seuraan. Seppoa kyllä kunnioitettiin lehden ristikolla.
        Mutta minua kohtaan Eki toimi ilkeämielisesti. Ekiltä oli joskus täysin asiatonta, oli sanaristikkokritiikkiä koskeva teema Suurnuotassa. Ilkeällä tavalla Eki laittoi meikäläiselle tyypillisiä kirjoitusvirheitä puhekupliin, kuten "rustikko".

Ristikko koettiin Suomi24:ssä sisäpiirin pilkkana minua kohtaan. Taustoja tietämätön ei pilkkaa tajunnut pilkaksi, mutta varmaan ihmetteli tahallisia kirjoitusvirheitä. Toivon Ekiltä julkista anteeksipyyntöä Seura-lehdessä tai omalla foorumillaan. Kuten Eki toimi, niin ei pitäisi toimia kenenkään. Oli minusta törkeää toimintaa pilkata minua Seuran ristikon välityksellä.

Ekiltä on siis Seura-llehden Suurnuotissa sekä kunnioittava että pilkallinen sanaristikkoteemainen ristikko. Kovin eriarvoisesti Eki ihmisiä ristikoissaan kohtelee! Joillakin ihmisillä Ekillä ei ole mitään arvoa vaan heitä saa kohdella miten lystää.

Seura-lehdelle kirjoitin aiemmin:

Haluaisin, että Vuokila tekisi julkisen anteeksipyynnön. Koin hänen toimintansa erittäin loukkaavana. Ketään yksityistä henkilöä ei pitäisi laittaa ristikossa tikun nokkaan. Ainakin osa ristikon ratkojista tiesi, kehen Vuokilan pilkka kohdistui."

Asia olisi pitänyt aikanaan tehdä kantelu Julkisen sanan neuvostoon, mutta se ei ota yli kolme kuukautta vanhoja asioita käsittelyy kuin hyvin painavista syistä.

Toivon, että otatte Erkki Vuokilan puhutteluun aiemman ristikon vuoksi.

Tapio"

• Anonyymi

Laitoin väliaikaisssti esille

"Eki voi toki kieltää, että ei kerran Suurnuotassa viitannut minuun. Mutta kun Eki laittoi sanaristikkokritiikkiin MINULLE tyypillisiä kirjoitusvirheitä, kirjoitusvirheelliset puhekuplat koin ilkeänä piikittelynä. Sellaisena ne myös Suomi24:ssä tulkittiin. Ilman kirjoitusvirheitä Eki voisi väittää, ettei piikitellyt minua."

• Anonyymi

Teet Tapio törkeää työtä. On aivan käsittämätöntä miten Sanaris käyttää monopoliaan hyväksi. Mikään ei rajoita yrityksen valtaa ja fanikuoro laulaa mukana eliittipalstalla. Kaikki soraäänet saavat porttikiellon.

Jostain käsittämättömästä syystä Pike saa v**tuilla kaikille vuodesta toiseen. Mitähän sillä on vääntöruuvina Sanarista vastaan, että sen annetaan jatkaa? On varmaan joku Sanaseppojen kunniaylisanaseppo, jolla on touretten syndrooma. Vähän niin kuin entisaikoina joka kylässä oli oma kylähullunsa. Onkohan Tapio tämän kylän oma kylähullu vai onko se sittenkin rinnan mitalla HP?

• Anonyymi

Jos joku muu kuin Tapio tekee kirjoitusvirheitä, niin se on Tapion pilkkaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku muu kuin Tapio tekee kirjoitusvirheitä, niin se on Tapion pilkkaamista.

Siihen tämä on mennyt. Törkeä huomio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä viitsi - kyllä kirjiituspvirheellusen kritikiin olisi voinut laittaa ilman kirjiitusvirheitä.

Laitoin vielä Seuran päätoimittajalle:

"Ei voi olla mahdollista, että Eki laittaisi juuri minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä viittaamatta rivien välistä minuun. Jos ei olisi viittausta kritiikkiini, puhekuplien teksteissä ei olisi ollut minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

Jos ristikon puhekuplissa ei olisi ollut kirjoitusvirheitä, en ristikosta olisi loukkaantunut. Minulla on vaikeuksia kurjoittaa oikein kosketusnäytöllä. Tästä asiasta pilkkaaminen oli loukkaavaa."

• Anonyymi

Mutä Seppo Risenbergin muistoristikkoin, sen paikka olisi mielestänyt ollut Punainen Pelikaani, Passeli Pelikaani tai Sanaseppojen jäsenlehti, ei Seura tai Apu, joiden ristikot eivät ole suunnattu pienelle fanijoukolle (ristikkohan okisi voinut olla Avussa Mäkelän kuvittamana aukeamaristikkona tai lisäristikkona).

Mutta Sanarisin ydinporukka ylistää ristikkoa ottamatta huomioon juölkaisulehteä.

• Anonyymi

Entä henkivartiokaarti?

• Anonyymi

Sepon muistoristikosta ei mitenkään kä ilmi, että se kn tehty hänen muistokseen. Asia olisi pitänyt jotenkin lehdessä tulla ilmi.

• Anonyymi

Nämä oli vielä esillä.
        "
        10. tapioLainaa21.7.2024 klo 21:26
        Kiinnostaako tavanomaista Seuran ratkojaan menneet SM-kisat. Itse aihe on sisäpiirijuttu, sillä henkilöt tietää vain sisäpiiriiin kuuluva. Ulkopuolinen kyllä saa ratkottua, mutta taatusti ihmettelee, keitä on kuvissa.
        11. tapioLainaa21.7.2024 klo 21:30
        Vähän dama juttu oli Elin "muistoristikko" meikäläiselle.

Eki voi toki kieltää, että ei kerran Suurnuotassa viitannut minuun. Mutta kun Eki laittoi sanaristikkokritiikkiin MINULLE tyypillisiä kirjoitusvirheitä, kirjoitusvirheelliset puhekuplat koin ilkeänä piikittelynä. Sellaisena ne myös Suomi24:ssä tulkittiin. Ilman kirjoitusvirheitä Eki voisi väittää, ettei piikitellyt minua.

Jos minä koin kirjoitusvirheellisen kritikkin Ekiltä piikittelynä, Ekin tulisi pyytää anteeksi. Mainitsin ylläolevan myös Erkki Meriläiselle. Oasn ehkä asian esille Otava-media ylipiin päättäviin elimiin asti, jos Erkki Meriläinen ei asiaan reagoi.

Ei voi olla mahdollista, että Eki laittaisi juuri minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä viittaamatta rivien välistä minuun. Jos ei olisi viittausta kritiikkiini, puhekuplien teksteissä ei olisi ollut minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä.

Tavallinen ratkoja taatusti ihmetteli sisäpiirille suunnattuja pilkallisia kirjoitusvirheitä. Sisäpiirillehän kirjoitusvirheiden henkilö oli tiedossa."

• Anonyymi

Täytyy olla TODELLA sisäpiiriläinen tajutakseen, miksi ristikko saattaa olla lehdessä. Vaikka tunsin henkilöitä, en voinut millään päätellä Seppo Rosenbergin kuolleen ja että ristikko oli muistoristikko. IS:n Histis-ristikoisa kerrotaan ristikon luinnin syy. Vastaavan kertomisen tämäkin ristikko olisi kaivannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyy olla TODELLA sisäpiiriläinen tajutakseen, miksi ristikko saattaa olla lehdessä. Vaikka tunsin henkilöitä, en voinut millään päätellä Seppo Rosenbergin kuolleen ja että ristikko oli muistoristikko. IS:n Histis-ristikoisa kerrotaan ristikon luinnin syy. Vastaavan kertomisen tämäkin ristikko olisi kaivannut.

Laitoin väliaikaisssti esille:
        "Ristikon ratkaisemiseksi ei sisäpiiritietoa tarvita, mutta jos minä en yhtään kuvan henkilöä tietäisi entuudestaan, ihmettelisin kovasti, keitä kuvassa on ja miksi ylipäätänsä aihe on esillä. Kuvien sisältö avautuu vain sisäpiiriläisille. Mutta ei välttämättä edes heille täysin.

Sepon muistoristikosta ei mitenkään käy ilmi, että se on tehty hänen muistokseen. Asia olisi pitänyt jotenkin lehdessä tulla ilmi.

Täytyy olla TODELLA sisäpiiriläinen tajutakseen, miksi ristikko saattaa olla lehdessä. Jos asia on ollut Sanaseppojen jäsenlehdessä esillä, kyse on todella pienen piirin asiasta. Pienen piirin harrastelehtiin (Punainen Pelikaani, Passeli Pelikaani tai Sanaseppojen jäsenlehti)

Vaikka tunsin kuvan henkilöitä, en voinut millään päätellä Seppo Rosenbergin kuolleen ja että ristikko oli muistoristikko. IS:n Histis-ristikoissa kerrotaan ristikon luonnin syy. Vastaavan kertomisen tämäkin ristikko olisi kaivannut. Selityksen kanssa ristikkoa olisi voinut juuri ja juuri ajatella yleisluonteiseen aikakausilehtiin. Silloin ristikkoa olisi voinut verrata IS:n harvoja kiinnostavaan Histis-ristikkoon."

• Anonyymi

Erkki Meriläinen tuskin oli Seura -lehden päätoimittaja silloin kun se "rustikko" -siansaksa-aiheinen suurnuotta julkaistiin. Miksi Tapio ei maininnut viesteissään tarkkaa ajankohtaa siitä, milloin se kiistanalainen mutta omalla tavallaan ihan hauska ristikko julkaistiin? Onko siitä olemassa netissä kopiota?

• Anonyymi

Erkki Meriläinen ei ole koskaan ollut Seuran päätoimittaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erkki Meriläinen ei ole koskaan ollut Seuran päätoimittaja.

Meriluoto siis. S-posti meni kyllä Erkki Meriluodolle, mutta muistin nimen väärin.

Harmi, että en muista numeroa ja täältä on vaikea löytää aiempaa käsittelyä.

Diginä näkee vain yhden vuoden lehdet. Ristikosta pitäisi saada valokuva. Lehti pitäisi käydä katsomassa paikallisesta kirjastosta, mikäli kirjasto edelleen pitää lehtiarkistoja. Joskus oli isot lehtiarkistot. Jotenkin sain kuvan, että lehtiarkistossa ei ole entiseen malliin lehtiä. En välttämättä saa valokuvaa.

PS. 2024-07-23 10:36:32 on matkinta.

• Anonyymi

Yritin s-postilla ottaa yhteyttä Otava-konsernin toimitusjohtajaan Eeva Reenpäähän (s-postiosoitteeksi laitoin eeva.reenpaa(-at-)otava.fi ), mutta viesti pysäytettiin. En siis voinut ottaa yhtyttä konsernin yli mälle tasolle.

• Anonyymi

Tämä ei mennyt perille:

"Hei
        Seura-lehdessä oli joskus Erkki Vuokilan laatima pilkallinen ristikko. Koin, että Vuokila ristikossa pilkkasi minua ja asetti minua ristikkoihmisten sisäpiiriläisten kesken pilkan kohteeksi.

Ristikon teema oli ristikkokritiikki. Keskeisin ristikon mieshenkilö arvosteli ristikoita. Olen Vuokilan tuotantoa arvostellut. Mutta niin on tehnyt moni muukin. Arvostelu sinänsä ei tehnyt ristikosta minun pilkkaamisen. Osa kritiikin luonteesta oli sellaista, mikä ei ole minulle tyypillistä.

Syy, miksi koin Vuokilan ristikon ivana oli se, että Vuokila oli laittanut ristikon keskeisimmän henkilön puhekuplaan juuri minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä. Niistä sisäpiiriläinen tiesi, ketä Vuokila pilkkasi. Muille kuin sisäpiiriläisille ristikon henkilö saattoi olla vain huvittavan paljon kirjoitusvirheitä tekevä kommentoija.

Vuokila voi kiistää asian, jos sitä häneltä kysytään. Mutta jos Vuokila ei olisi halunnut pilkata juuri minua, hän ei olisi laittanut kuvan henkilön puhekuplaan minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä. Joka tapauksessa ristikko oli pilkallinen, sillä hän pilkkasi henkilöitä, joilla on vaikeuksia kirjoittaa nettiin kommentteja virheettömällä suomen kielellä.

Otin yhteyttä asian tiimoilta Erkki Meriluotoon, mutta hän ei vastannut. Koska Meriluoto ei vastannut, otan yhteyttä ylimpään johtoon. Minusta Seuran ristikot eivät saa olla sellaisia, jossa ns. rivien välissä joku henkilö joutuu pilkan kohteeksi.

PS. Tarkistin tekstin Oikofixillä. Ilman tarkistusta tässäkin viestissä olisi ollut useita kirjoitusvirheitä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei mennyt perille:

"Hei
        Seura-lehdessä oli joskus Erkki Vuokilan laatima pilkallinen ristikko. Koin, että Vuokila ristikossa pilkkasi minua ja asetti minua ristikkoihmisten sisäpiiriläisten kesken pilkan kohteeksi.

Ristikon teema oli ristikkokritiikki. Keskeisin ristikon mieshenkilö arvosteli ristikoita. Olen Vuokilan tuotantoa arvostellut. Mutta niin on tehnyt moni muukin. Arvostelu sinänsä ei tehnyt ristikosta minun pilkkaamisen. Osa kritiikin luonteesta oli sellaista, mikä ei ole minulle tyypillistä.

Syy, miksi koin Vuokilan ristikon ivana oli se, että Vuokila oli laittanut ristikon keskeisimmän henkilön puhekuplaan juuri minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä. Niistä sisäpiiriläinen tiesi, ketä Vuokila pilkkasi. Muille kuin sisäpiiriläisille ristikon henkilö saattoi olla vain huvittavan paljon kirjoitusvirheitä tekevä kommentoija.

Vuokila voi kiistää asian, jos sitä häneltä kysytään. Mutta jos Vuokila ei olisi halunnut pilkata juuri minua, hän ei olisi laittanut kuvan henkilön puhekuplaan minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä. Joka tapauksessa ristikko oli pilkallinen, sillä hän pilkkasi henkilöitä, joilla on vaikeuksia kirjoittaa nettiin kommentteja virheettömällä suomen kielellä.

Otin yhteyttä asian tiimoilta Erkki Meriluotoon, mutta hän ei vastannut. Koska Meriluoto ei vastannut, otan yhteyttä ylimpään johtoon. Minusta Seuran ristikot eivät saa olla sellaisia, jossa ns. rivien välissä joku henkilö joutuu pilkan kohteeksi.

PS. Tarkistin tekstin Oikofixillä. Ilman tarkistusta tässäkin viestissä olisi ollut useita kirjoitusvirheitä."

Minusta esitit asiasi hienosti. Pidä pintasi äläkä anna periksi ennen kuin olet saanut julkisen anteeksipyynnön. Ei tällainen voi jatkua.

• Anonyymi

Voisit yrittää lähettää hallituksen puheenjohtajalle Henrik Ehrnroothille. Luulisi häntä kiinnostavan yrityksen toimintatavat ja julkisuuskuva. Hallituksen varapuheenjohtaja on Jorma Ollila. Häntäkin voi koittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisit yrittää lähettää hallituksen puheenjohtajalle Henrik Ehrnroothille. Luulisi häntä kiinnostavan yrityksen toimintatavat ja julkisuuskuva. Hallituksen varapuheenjohtaja on Jorma Ollila. Häntäkin voi koittaa.

Kokeilen em. henkilöitä. Täydendin viestiä sillä, missä lehdessä ristikko oli ja mitä ouhekuplassa oli. Mainitsin myös, miten ristikko on koettu.

• Anonyymi

Mietihän tapio, miten paljon olet Sanaris-yritystä jankkaamisellasi ja orttikiellon rikkomi

• Anonyymi

[Tämän vastausketjun voi poistaa, lähti vahingossa keskeneräisenä]

• Anonyymi

Mietihän tapio, miten paljon olet Sanaris-yritystä mm. jankkaamisellasi sekä porttikiellon rikkomisella työllistänyt, ennen kuin alat puhua kunnianloukkauksesta. Oletan, että Vuokilan ristikossa ei suoraan käyty sinuun käsiksi, kunhan ehkä yleisluonteisesti purettiin höyryjä sinun käytöksen vuoksi, ehkä hieman kärjistäen. Yleisaiheena tämmöinen nettiöyhötysaiheinen ristikko varmasti sopii Seura-lehteen, tyyliin "Pata kattilaa soimaa".

Toki olisi mielenkiintoista tietää, mitkä tämän rustikko-ristikon pahamaineiset vihjeet sekä niistä muodostuneet ratkaisusanat ovat olleet.

• Anonyymi

Ensinnäkäön minä en käyttänyt sanaa "kunnuanloukkaus", se on

Anonyymi

"Joo, laitoin valitukset mnäkin. Miksihän sinua saa pilkata miten vaan ja missä vaan. Kunnianloukkauksen rajoja mielestäni lähestytään teemaristokoilla, joiden sinoa tarkitus on sinun pilkkaamisesi."

Vaikka miten minua syytetöön, Ekin toiminta oli väärin, mutta häntä ei saa asiasta anteeksi pyytämään.

Vuokika laittou kritisoijan sanaksi "rustikko" , joka on tyypillisimpiä tekemiäni kirjoitusvirhe. Myös muuta siansaksaa oli kritisoijan teksteissä. En muista mitä muita siansaksanoja oli.

Ristikon arvostelu paljoin kirjoitusvirhe ei voi olla sattumaa. Kirjoitusvirheitä oli useita.

Minä en Vuokilan toimintaa hyväksy koskaan. En löydä säiettä, missä on esillä pilkallisen ristikon maininta. Omaa säiettä ei oke eikä Suomi24 haulla ristikkoa käsittelevää säiettä löydä.

Ratkaisusanat eivät olleet pilkallisia vaan ainakin yksi puhekupla jos ei kaksi. Se joka tapauksessa pilkallinen. väitti kuka mitä tahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensinnäkäön minä en käyttänyt sanaa "kunnuanloukkaus", se on

Anonyymi

"Joo, laitoin valitukset mnäkin. Miksihän sinua saa pilkata miten vaan ja missä vaan. Kunnianloukkauksen rajoja mielestäni lähestytään teemaristokoilla, joiden sinoa tarkitus on sinun pilkkaamisesi."

Vaikka miten minua syytetöön, Ekin toiminta oli väärin, mutta häntä ei saa asiasta anteeksi pyytämään.

Vuokika laittou kritisoijan sanaksi "rustikko" , joka on tyypillisimpiä tekemiäni kirjoitusvirhe. Myös muuta siansaksaa oli kritisoijan teksteissä. En muista mitä muita siansaksanoja oli.

Ristikon arvostelu paljoin kirjoitusvirhe ei voi olla sattumaa. Kirjoitusvirheitä oli useita.

Minä en Vuokilan toimintaa hyväksy koskaan. En löydä säiettä, missä on esillä pilkallisen ristikon maininta. Omaa säiettä ei oke eikä Suomi24 haulla ristikkoa käsittelevää säiettä löydä.

Ratkaisusanat eivät olleet pilkallisia vaan ainakin yksi puhekupla jos ei kaksi. Se joka tapauksessa pilkallinen. väitti kuka mitä tahansa.

Miten koet, olisiko sinulla mitään anteeksipyydettävää Erkki Vuokilalta kaikkien näiden vuosien jälkeen? Oletetaan, että Vuokila purki kertyneitä paineita ja "kosti" sinulle yhden ristikon myötä, mutta sinun sairas terrori sanaristikot.net -palstaa kohtaan jatkuu vuodesta toiseen. Tämä yksi Suurnuotta-ristikko on hyttysenpaska kaikkeen siihen kuonaan verrattuna, jota itse olet toiminnallasi aikaansaanut. Olisiko sinun aika jo rauhoittua?

PS: Mitä sinä nyt tästä yhdestä ristikosta käyt ristiretkeä Vuokilaa kohtaan: jos et aikanaan ymmärtänyt asian ollessa akuutti toimia, niin eikö ole jo liian myöhä (ja jo tuolloin kyseisen Suurnuotta-ristikon julkaisun aikaan sinun syntilista sanaristikot.net -palstaa kohtaan oli jo melko mittava)? Minkä päähänpiston saanet seuraavaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten koet, olisiko sinulla mitään anteeksipyydettävää Erkki Vuokilalta kaikkien näiden vuosien jälkeen? Oletetaan, että Vuokila purki kertyneitä paineita ja "kosti" sinulle yhden ristikon myötä, mutta sinun sairas terrori sanaristikot.net -palstaa kohtaan jatkuu vuodesta toiseen. Tämä yksi Suurnuotta-ristikko on hyttysenpaska kaikkeen siihen kuonaan verrattuna, jota itse olet toiminnallasi aikaansaanut. Olisiko sinun aika jo rauhoittua?

PS: Mitä sinä nyt tästä yhdestä ristikosta käyt ristiretkeä Vuokilaa kohtaan: jos et aikanaan ymmärtänyt asian ollessa akuutti toimia, niin eikö ole jo liian myöhä (ja jo tuolloin kyseisen Suurnuotta-ristikon julkaisun aikaan sinun syntilista sanaristikot.net -palstaa kohtaan oli jo melko mittava)? Minkä päähänpiston saanet seuraavaksi?

Voin minäkin pyytää anteeksi, jos saan siihen tilaisuuden.

Toin Suurnuotasta mieleni pahoittamisen tiedoksi Vuokllalle 2021, mutta en saanut silloin Ekiltä julkista anteeksipyyntöä. Kun tuli toisentyyppinen ristikoita käsittelevä ristikko, menneet muistui mieleen.

Annoin vuonna 2021 Vuokilalle liian helpisti periksi. Nyt menen asian kanssa niin pitkälle kuin voin s-postin kautta. Soittamaan asiasta Otava-median johdolle en sentään mene.

• Anonyymi

Googlen haulla löysin

Mitä tapahtunut Sanaristikot.net sivustolle?

Seura 8/2021 SUURNUOTTA

Säikeessä on jopa rsillö pilkallinen teksti:

Vaikuttaa, että EV on ajankulukseen lukenut tätä foorumia ja irvailee kirjoitusvirheille eräässä ristikossa näillä pääkuvan puhekuplan "sanoilla":

"Rustikko on täys kuvotuksia, siis törkeä ilmoitus ja pitää ölystää joko hupa tai tupsi eikä mitiä tai hopsetta!"

"Rustikko" ja "kuvotuksia" ovat tyypillisiä kirjoitusvirheitä meikäläiselle (eikä niitä näy muilla), mutta ihan loppu on kyllä vähän överiä, sillä "sanojen" merkityksiä ei edes ymmärrä. Niin ei kukaan kirjoita. Mitä tästä EV:n ristikosta pitäisi ajatella?"

Saatuja kommentteja

"Luulen, että sinua pilkataan. Ehdotan, että lähetät palautetta, että ei saa pilkata, jos tabletilla kirjoitettu on. Toki tuli varmaan hyväkin mieli osaltaan, koska kirjoitteluasi luetaan korkeimmalla tasolla."

"No mutta tuohan on takuuvarma todiste siitä että palaute on mennyt perille. Säikähdin jo että Tapsa on juoru-Seiskassa, mutta turhaan onneksi säikähdin. Seurahan on kuitenkin suht normaali ja hyvämaineinen yleislehti. Sinne ristikkoon pääseminen pitää ottaa kunnia-asiana. Harva meistä voi kehua vastaavalla meriitillä ja sillä että on jo valtakunnan julkkis."

Muita kommentteja:

Punainen Pelikaani 5/2021

"Ei Tapsalla ole mitään syytä lähteä pois ristikkokeskustelusta, koska hän on joukosta ainoa joka on itse jo ollut ristikon teemana. Seura-lehdessä oli alkuvuonna Vuokilan laatima aukeama mikä osui maaliinsa kuin Puljujärven ylämummo. Siispä kaikki me muut jotka emme ole "ristikosta tuttu" leimalla varustettuja voimme tehdä täyskäännöksen vasempaan ja marssia sitten eteenpäin."

Ehdotukseni Lehdon korvaajaksi

"Jos E. Vuokila ei olisi sitä Seura-lehden Tapio-Huuhaa -teemaista suurnuottaa jo kertaalleen laatinut, niin tuon lentävän lauseen jälkeen se saattaisi hyvinkin nousta työlistalle."

Koottuja anonyymien trollauksia (2022)

"Moni muistanee että eräs erittäin aktiivinen ratkoja on ollut jo kertaalleen yhden aukeamaristikon teemana. Sellaista kunniaa ei kaikille jaeta."

Nuo kirjoittaneet pitivät Suurnuotan ristikkoa Ekin minunn kohdistamana kuten varmaan kaikki tämän sivuston lukijat, jotka ovat ristikon nähneet.

Vuokilan teko oli irvailua, mikä oli loukkaavaa. Täällä tunnutaan vain ylistettävän Vuokilan irvailua. Tekisi mieli soittaa Ykelke, että tämmlunen irvailija Ylellä oli Ylen Aamu -ohjelmassa.

• Anonyymi

Sanarisin ylläpito on blokannut normaalin ip-osoitteni käytön. Jollakin tavalla esti laittamasta myös pitkän kommentin VPN:lläkin.

"Henrik Ehrnrootille ja Jorma Ollilalle
      Hei
      Seura-lehdessä 8/2021 Erkki Vuokilan laatima pilkallinen ristikko. Koin, että Vuokila ristikossa pilkkasi minua ja asetti minua ristikkoihmisten sisäpiiriläisten kesken pilkan kohteeksi.

Ristikon teema oli ristikkokritiikki. Keskeisin ristikon mieshenkilö arvosteli ristikoita seuraavin sanoin:

"Rustikko on täys kuvotuksia, siis törkeä ilmoitus ja pitää ölystää joko hupa tai tupsi eikä mitiä tai hopsetta!"

Rustikko" ja "kuvotuksia" ovat minulle tyypillisiä kirjoitusvirheitä  (eikä niitä näy muilla), mutta ihan loppu on kyllä vähän överiä, sillä "sanojen" merkityksiä ei edes ymmärrä. Niin ei kukaan kirjoita.

Olen Vuokilan tuotantoa arvostellut. Mutta niin on tehnyt moni muukin. Arvostelu sinänsä ei tehnyt ristikosta minun pilkkaamisen. Osa kritiikin luonteesta oli sellaista, mikä ei ole minulle tyypillistä.

Otin yhteyttä asian tiimoilta Erkki Meriluotoon, mutta hän ei vastannut. Koska Meriluoto ei vastannut, otan yhteyttä muihin. Minusta Seuran ristikot eivät saa olla sellaisia, jossa ns. rivien välissä joku henkilö joutuu pilkan kohteeksi.

Näin kyseistä ristikkoa on Suomi24:ssä kommentoitu:

Mitä tapahtunut Sanaristikot.net sivustolle?

"Vaikuttaa, että EV on ajankulukseen lukenut tätä foorumia ja irvailee kirjoitusvirheille eräässä ristikossa näillä pääkuvan puhekuplan "sanoilla":

"Luulen, että sinua pilkataan. Ehdotan, että lähetät palautetta, että ei saa pilkata, jos tabletilla kirjoitettu on. Toki tuli varmaan hyväkin mieli osaltaan, koska kirjoitteluasi luetaan korkeimmalla tasolla."

"No mutta tuohan on takuuvarma todiste siitä että palaute on mennyt perille. Säikähdin jo että Tapsa on juoru-Seiskassa, mutta turhaan onneksi säikähdin. Seurahan on kuitenkin suht normaali ja hyvämaineinen yleislehti. Sinne ristikkoon pääseminen pitää ottaa kunnia-asiana. Harva meistä voi kehua vastaavalla meriitillä ja sillä että on jo valtakunnan julkkis."

Punainen Pelikaani 5/2021

"Ei Tapsalla ole mitään syytä lähteä pois ristikkokeskustelusta, koska hän on joukosta ainoa joka on itse jo ollut ristikon teemana. Seura-lehdessä oli alkuvuonna Vuokilan laatima aukeama mikä osui maaliinsa kuin Puljujärven ylämummo. Siispä kaikki me muut jotka emme ole "ristikosta tuttu" leimalla varustettuja voimme tehdä täyskäännöksen vasempaan ja marssia sitten eteenpäin."

Ehdotukseni Lehdon korvaajaksi

"Jos E. Vuokila ei olisi sitä Seura-lehden Tapio-Huuhaa -teemaista suurnuottaa jo kertaalleen laatinut, niin tuon lentävän lauseen jälkeen se saattaisi hyvinkin nousta työlistalle."

Koottuja anonyymien trollauksia (2022)

"Moni muistanee että eräs erittäin aktiivinen ratkoja on ollut jo kertaalleen yhden aukeamaristikon teemana. Sellaista kunniaa ei kaikille jaeta."

Nuo kirjoittaneet pitivät Suurnuotan ristikkoa Ekin minuun kohdistamana, kuten varmaan kaikki ristikoidenratkonnan sisäpiirin henkilöt, jotka ovat ristikon nähneet.

Vuokilan teko oli irvailua, mikä oli loukkaavaa. Toivon, että jollakin kanavalla, vaikka sanaristikot.net Vuokila esittäisi minulle anteeksipyynnön.

Ei kai Otava halua sitä, että Vuokilan tekemät ristikot loukkaavat jotakuta ratkojaa."

• Anonyymi

"Nuo kirjoittaneet pitivät Suurnuotan ristikkoa Ekin minuun kohdistamana, kuten varmaan kaikki ristikoidenratkonnan sisäpiirin henkilöt, jotka ovat ristikon nähneet."

Vaikka olisi noin (ei siis ole!), mahtaisivatko he vielä vuosien jälkeen muistella asiaa, ellet sinä sitä täällä taas pitäisi esillä? Uskallan sanoa, että olisi jo unohtunut ihan jokaiselta.

Nyt haluat kaikkia muistuttaa, että kukaan muu ei tee noin hölmöjä kirjoitusvirheitä ja että osaat kirjoittaa oikein vain Oikofixin avulla. Se koskee vain sanoja, ei näemmä lauserakenteita, jotka jättävät toivomisen varaa. Tiedätkö millaisen kuvan kirjoittajasta annat? Ilmeisesti et.

On tuossa Jorma Ollilalla ihmettelemistä.

• Anonyymi

Olipa hyvä ja jämäkkä kirjoitus. Toivottavasti saat vastauksen.

PS. Oikofix ei näköjään auta kaikkeen - ensimmäisestä virkkeestä puuttuu verbi.

PPS. VPN-yhteys on helppo tunnistaa, sillä VPN-servereiden IP-osoitteet ovat yleisesti tiedossa ja siten helposti estettävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Nuo kirjoittaneet pitivät Suurnuotan ristikkoa Ekin minuun kohdistamana, kuten varmaan kaikki ristikoidenratkonnan sisäpiirin henkilöt, jotka ovat ristikon nähneet."

Vaikka olisi noin (ei siis ole!), mahtaisivatko he vielä vuosien jälkeen muistella asiaa, ellet sinä sitä täällä taas pitäisi esillä? Uskallan sanoa, että olisi jo unohtunut ihan jokaiselta.

Nyt haluat kaikkia muistuttaa, että kukaan muu ei tee noin hölmöjä kirjoitusvirheitä ja että osaat kirjoittaa oikein vain Oikofixin avulla. Se koskee vain sanoja, ei näemmä lauserakenteita, jotka jättävät toivomisen varaa. Tiedätkö millaisen kuvan kirjoittajasta annat? Ilmeisesti et.

On tuossa Jorma Ollilalla ihmettelemistä.

"Vaikka olisi noin (ei siis ole!), mahtaisivatko" - kyllä ainakin täällä kirjoitetuista teksteistä sain vaikutelman, että kaikki asiasta kirjoittaneet pitivät ristikkoa ainakin yhden pääkuvan osalta minuun kohdistettuna.

Tarkoitus oli vain saada Ekiltä julkinen anteeksipyyntö, mutta sitä Ekiltä ei tunnu saavan mitenkään puristettua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vaikka olisi noin (ei siis ole!), mahtaisivatko" - kyllä ainakin täällä kirjoitetuista teksteistä sain vaikutelman, että kaikki asiasta kirjoittaneet pitivät ristikkoa ainakin yhden pääkuvan osalta minuun kohdistettuna.

Tarkoitus oli vain saada Ekiltä julkinen anteeksipyyntö, mutta sitä Ekiltä ei tunnu saavan mitenkään puristettua.

Nyt käsi sydämelle, Huuhaa. Uskotko tosiaan tämän mätäpalstan kirjoittajien sanoihin tässä asiassa? Ne kyllä kuulostivat ja yhä kuulostavat enemmän provosoivilta kuin aidoilta. Kun puhut kaikista täällä, niin aika vähän on kirjoittajia. Hekö ovat siis sitä sisäpiiriä? Tuntevatko pääpalstan kirjoittajatkin (sisäpiiriä hekin?) sinut kirjoitusvirheistäsi?

Aivan selvä vedätys on tämäkin: "Olipa hyvä ja jämäkkä kirjoitus. Toivottavasti saat vastauksen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa hyvä ja jämäkkä kirjoitus. Toivottavasti saat vastauksen.

PS. Oikofix ei näköjään auta kaikkeen - ensimmäisestä virkkeestä puuttuu verbi.

PPS. VPN-yhteys on helppo tunnistaa, sillä VPN-servereiden IP-osoitteet ovat yleisesti tiedossa ja siten helposti estettävissä.

"PPS. VPN-yhteys on helppo tunnistaa, sillä VPN-servereiden IP-osoitteet ovat yleisesti tiedossa ja siten helposti estettävissä."

Yleensä ip-blokkaus blokkaa sivulle pääsyn kokonaan, ei vain estä kommentin kirjoittamista.
        Käytin erään VPN-ohjelman oletuksena käyttämää ip-osoitetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt käsi sydämelle, Huuhaa. Uskotko tosiaan tämän mätäpalstan kirjoittajien sanoihin tässä asiassa? Ne kyllä kuulostivat ja yhä kuulostavat enemmän provosoivilta kuin aidoilta. Kun puhut kaikista täällä, niin aika vähän on kirjoittajia. Hekö ovat siis sitä sisäpiiriä? Tuntevatko pääpalstan kirjoittajatkin (sisäpiiriä hekin?) sinut kirjoitusvirheistäsi?

Aivan selvä vedätys on tämäkin: "Olipa hyvä ja jämäkkä kirjoitus. Toivottavasti saat vastauksen."

En koe kommentteja, joita pidät vedätykseksi, vedätyksinä. Kyllä jotkut voivat olla aidosti puolellani. Tarkastelet asioita ykdipuolisssti omasta näkökulmastasi käsin. Jonkun kamuni olen nähnyt minua puolustavan.

En kuitenkaan voi tietää, onko kyseessä vedätys vai ei, kun kommentti on esitetty anonyymisti. Varauksellisesti täällä tietenkin pitää kommentteihin suhtautua. En ole hyvä tulkitsemaan sitä, onko joku tosissaan vai ei, mitä koko ajan pyritään käyttämään hyväksi.

Ilmaisu "sisäpiiri" saattaa olla väärä, mikäli sisäpiirillä ajatellaan Sanarisin foorumia.  Sanarisin foorumin käyttäjiä täällä tuskin kovin montaa on, joten heistä harva tietää kirjoitusvirheistäni. Jotkut ilmiselvästi tuntevat myös Sanarisin foorumin ja ovat sinne kirjoittaneetkin. Sisäpiiriksi voi kyllä myös lukea tämän foorumin.  Sen väelle Eki ehkä kirjoitusvirheet laittoi ja ristikon välityksellä esitti oman ivailunsa.

Miten paljon täällä on väkeä, sitä on mahdoton tietää. Voi olla, että Vuokilan irvailu tavoitti hyvin pienen joukon.

PS. Oli pitkä aika kun tänne en voinut kurjoittaa mitään. Ei ole oma ip eikä VPN.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En koe kommentteja, joita pidät vedätykseksi, vedätyksinä. Kyllä jotkut voivat olla aidosti puolellani. Tarkastelet asioita ykdipuolisssti omasta näkökulmastasi käsin. Jonkun kamuni olen nähnyt minua puolustavan.

En kuitenkaan voi tietää, onko kyseessä vedätys vai ei, kun kommentti on esitetty anonyymisti. Varauksellisesti täällä tietenkin pitää kommentteihin suhtautua. En ole hyvä tulkitsemaan sitä, onko joku tosissaan vai ei, mitä koko ajan pyritään käyttämään hyväksi.

Ilmaisu "sisäpiiri" saattaa olla väärä, mikäli sisäpiirillä ajatellaan Sanarisin foorumia.  Sanarisin foorumin käyttäjiä täällä tuskin kovin montaa on, joten heistä harva tietää kirjoitusvirheistäni. Jotkut ilmiselvästi tuntevat myös Sanarisin foorumin ja ovat sinne kirjoittaneetkin. Sisäpiiriksi voi kyllä myös lukea tämän foorumin.  Sen väelle Eki ehkä kirjoitusvirheet laittoi ja ristikon välityksellä esitti oman ivailunsa.

Miten paljon täällä on väkeä, sitä on mahdoton tietää. Voi olla, että Vuokilan irvailu tavoitti hyvin pienen joukon.

PS. Oli pitkä aika kun tänne en voinut kurjoittaa mitään. Ei ole oma ip eikä VPN.

Jännittävällä tavavalla Tapio ei ole nostanut tätä asiaa esille sivuillaan lähellekkään sillä vimmalla mitä täällä. Ei varmaan halua hävetä. Ulkokultainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännittävällä tavavalla Tapio ei ole nostanut tätä asiaa esille sivuillaan lähellekkään sillä vimmalla mitä täällä. Ei varmaan halua hävetä. Ulkokultainen?

Puhuu anonyymeista. Kirjoittaa anonyyminä. Olettaa että kaikki tuntevat vaikka matkijoita on riittänyt. Selittää jos joku anonyymi on väärä. Keisari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhuu anonyymeista. Kirjoittaa anonyyminä. Olettaa että kaikki tuntevat vaikka matkijoita on riittänyt. Selittää jos joku anonyymi on väärä. Keisari.

Ruotsissa ilkutaan Suomen mitalittomille kisoille: "Historiallinen fiasko"

Ruotsalaislehti Expressen on huomioinut Suomen mitalittomat kisat. Lehti on julkaissut maratonilla pettyneen ja reittiä kritisoineen Camilla Richadssonin haastattelun.

Artikkelin lopussa käydään läpi Suomen kisoja Pariisissa.

"Tämän kesän olympialaiset eivät ole olleet itänaapurillemme kovin miellyttävä kokemus. Itse asiassa ne ovat historiallinen fiasko. Suomi ei voittanut yhtään mitalia", jutussa kirjoitetaan.

Expressenin juttu loppuu olennaiseen tietoon.

"Ruotsi voitti Pariisin olympialaisissa yhteensä yksitoista mitalia."

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      63
      3903
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3030
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2961
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      2055
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1163
    6. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1156
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      28
      983
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      50
      951
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      944
    Aihe