https://youtu.be/oNh6svLzXpU?si=voVR2HdfGXIP_XL8
Tässä tärkeää katsottavaa.
Tein tästä oman aloituksen, jotta tavoittaisi mahdollisimman monet. Ja kiitos hänelle, joka laittoi tämän linkin toiseen ketjuun.
Tämä video on Ruotsista, jossa tuulivoimaloiden lähellä asuvat sekä asiantuntijat kertovat kokemuksia ja tutkimustietoa tuulivoimasta.
Ja vastauksena otsikon kysymykseen, totean, että tuulivoima on lähinnä tuho nykymenolla, kun mitään ei suunnitella siten, että haittoja pyrittäisiin minimoimaan.
Tuulivoima - pelastus vai tuho?
204
2939
Vastaukset
- Anonyymi
heh heh näitä ms. asiantuntijoita riittää.
- Anonyymi
Heh heh vaan. Aivan varmasti nämä asiantuntijat tietävät tuulivoimasta enemmän kuin sinä, joka käyt täällä höperehtimässä joka välissä.
- Anonyymi
Onneksi Pihtiputaalla järki ratkaisee ja humppahenkilöt jäävät sivuun.
- Anonyymi
Toivotaan tälle ketjulle ja aloituskommentissa olevalle linkille paljon katselijoita, kuten on ollut myös tuossa Viitasaaren Luontopäivä -ketjussa. Kiinnostuksen suuri määrä kertonee siitä, että tuulivoiman runnominen metsiin huolestuttaa asukkaita.
- Anonyymi
Kumpikin ovat saman tasoisia eli tyyliin oopperalaulaja on asiantuntija. Viihdettä tuulivoima kammoisille. Kreml kiittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikin ovat saman tasoisia eli tyyliin oopperalaulaja on asiantuntija. Viihdettä tuulivoima kammoisille. Kreml kiittää.
Kuinka korkea koulutus sinulla on jos professorit eivät riitä sinulle. Vaadin sinun koulutodistukset linkkinä tänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka korkea koulutus sinulla on jos professorit eivät riitä sinulle. Vaadin sinun koulutodistukset linkkinä tänne.
Laulun professorit tietävät tuulivoimasta.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittamasi henkilö on perehtynyt ääneen. Ja paneelissa oli viisi muuta osallistujaa. Tapasi vääristellä totuutta on erittäin vastenmielinen ja jos olisi mahdollista, hankkisin sinulle bannin tähän ketjuun. Tosin kommenttisi voi hypätä yli, mutta ne kuitenkin turhaan tekevät ketjusta pitemmän..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota katso tämä ruotsalainen video ensin ja sitten tulet puhumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittamasi henkilö on perehtynyt ääneen. Ja paneelissa oli viisi muuta osallistujaa. Tapasi vääristellä totuutta on erittäin vastenmielinen ja jos olisi mahdollista, hankkisin sinulle bannin tähän ketjuun. Tosin kommenttisi voi hypätä yli, mutta ne kuitenkin turhaan tekevät ketjusta pitemmän..
Ehkä ne kuuluisi suoraan kaalisoppa osastoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ne kuuluisi suoraan kaalisoppa osastoon
Olet sitä mieltä, että tohtorin tutkinto on yhtä tyhjän kanssa. Kerropa, montako tohtorinhattua sinulla on kotonasi. Kai ymmärrät, että tuo toisten tietämyksen vähättely vaikuttaa todella omituiselta. Ymmärrän sinua hiukan, jos sinulla on itselläsi suoritettuna vaikkapa kolme tohtorintutkintoa.
- Anonyymi
Saksassa CDU ja CSU ovat muuttaneet kantaansa ydinvoimaan. Nyt monet puolueessa vaativat uusien reaktoreiden rakentamista. CDU:n johtaja Friedrich Merz on sanonut, että viimeisten reaktoreiden sulkeminen oli "musta päivä Saksalle".
Osapuolet sanovat myös, että vanhat reaktorit olisi liitettävä takaisin verkkoon. Merz sanoo, että maan pitäisi käynnistää uudelleen kolme viimeistä suljettua voimalaitosta - vedoten ilmastonsuojeluun sekä öljyn ja kaasun hintojen nousuun.- Anonyymi
Naapurin tyttö on vaatinut nukkea joululahjaksi. Saa nähdä saako. Puheita riittää,.
Hesarissa on hyvä juttu Kuopioon suunniteltavasta kaukolämpö pienydinreagtorista. Siis niillä ei mitään sähkötarvetta ratkaista. - Anonyymi
Näin se järki palaa maahan kuin maahan. Mutta mitä opimme Saksan tapauksesta: vihreä laita on aina valmiina iskemään, kun tilaisuus saapuu eli Saksan tapauksessa ydinvoimaonnettomuus Japanissa tsunamin johdosta vuonna 2011 sai Saksan ilman harkintaa tekemään päätökset ydinvoimaloiden sulkemisesta.
- Anonyymi
Jos tuulivoimaan liittyy niin paljon riskejä niin miksi Suomessa ei yksikään siis ei yksikään todellinen osaaja ei vastusta sitä?
- Anonyymi
Sinä ehkä luet vääriä lehtiä. Tietoa on paljon.
- Anonyymi
Mitä tarkoitat todellisella osaajalla? Nimittäin on paljon oikeasti todellisia osaajia, jotka vastustavat tuulivoiman kritiikitöntä rakentamista. Esimerkiksi kun seuraa Helsingin Sanomien juttuja ja kommentointia, niin siellä huolen tuulivoiman ongelmista on esittänyt jo hyvin moni.
Itse en pidä osaajina tuulivoimateollisuuden edistäjiä, koska heille vain tuotto on tärkeää, eikä luonnolla ja ihmisillä ole mitään merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat todellisella osaajalla? Nimittäin on paljon oikeasti todellisia osaajia, jotka vastustavat tuulivoiman kritiikitöntä rakentamista. Esimerkiksi kun seuraa Helsingin Sanomien juttuja ja kommentointia, niin siellä huolen tuulivoiman ongelmista on esittänyt jo hyvin moni.
Itse en pidä osaajina tuulivoimateollisuuden edistäjiä, koska heille vain tuotto on tärkeää, eikä luonnolla ja ihmisillä ole mitään merkitystä.Nimittäin öh, spede.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en pidä osaajina tuulivoimateollisuuden edistäjiä, koska heille vain tuotto on tärkeää, eikä luonnolla ja ihmisillä ole mitään merkitystä.Tuulivoiman ongelmia on sen satunnaisuus, johon ei oikeastaan ole ratkaisua, tuottoa tapahtuu satunnaisina vaihtelevina ilmavirtojen tuomina jaksoina, joiden välissä on niitä vähäisen tuotannon jaksoja.
Kulutuksessa yleensä ja sähkön käytössä on kuitenkin odotuksia jatkuvasta ja katkeamattomasta tuotannosta. Tämä voi toteutua jos tuulivoimaverkko on hyvin laajasti hajautunut, mutta silti senkään maksimikapasiteettia ei saavuteta.
Haitat ovat ympäristön kulutus ja n. 25v ajan käyttöikä,sekä rakentamisen jättämät ympäristön muutokset.
Käytön päättyessä purkamisen kustannukset ja alueiden entisöinti, mikäli käytössä ei ole ennakoivia rahastoratkaisuja tämän kustantamiseen.
Ympäristön käyttö satunnnaisen tuulihyödyn käyttöön voi kritisoida, hyöty on satunnainen eikä tuotto ole siten rakennetun maksimitehon mukaista kuin satunnaisesti.
Miten perustellaan siten kokonaisuuden hyötysuhde, joka tuskin on kovinkaan korkea ?
Onko kyse ns. ilmaisen tuulienergian hyödyntämisestä kuitenkin ympäristön haittojen ja rakentamisen kulutuksen kasvulla, vaikka saadun energian vastine onkin erityisesti talvisin vähäisempi jolloin sillä on eniten tarvetta ?
Vaikea tuulivoimaa on nähdä muuna kuin avustavana energialähteenä, primääristen muiden tapojen rinnalla, jotka nekään eivät täysin ympöristöä säästäviä ole tai ovat pitkällä ajalla haitallisia, kuten ydinvoimakin siinäkin on.
Energian säästö olisi, mikäli muita uusiutuvia kuten puuta käytettäisiin energian lähteenä.
Ympäristö ja energian tuotanto ovat kulutusta joka sitä ympäristöä kuluttaa, tavalla tai toisella.
Toistaiseksi uusiutuvia eivät ole kuin puu, olki, oksat ja vastaavat, jokaisen energiarvo on sen kasvuun sitoutuneen auringonvalon prosessi, joka puulla on korkeampi ja muilla siten vähäisempi.
- Anonyymi
Rikkoutuneesta merituulivoimalasta huuhtoutui rannoille valtava määrä terävää lasikuitumurskaa Nantucketin saarella Massachusettsissa Yhdysvalloissa. Tuulivoimalat on suljettu tapahtuneen laparikon jälkeen ja viranomaiset ovat perustaneet 500 metrin suojavyöhykkeen rikkoutuneen voimalan ympärille. Uiminen on kielletty saaren eteläisillä rannoilla ja rannalla liikkuvia varoitetaan isoista kelluvista roskista ja terävistä lasikuitusirpaleista.
- Anonyymi
Entä sitten?
Laita muuten linkki asiaan. Muuten en usko. koska olet järkiään valehdellut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten?
Laita muuten linkki asiaan. Muuten en usko. koska olet järkiään valehdellut.Ei sitä linkkiä koskaan tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä sitten?
Laita muuten linkki asiaan. Muuten en usko. koska olet järkiään valehdellut.Et sinäkään laita mihinkään linkkejä. Ja jos täällä laittaa linkin, kuten monet laittavat, niin siihenkin sinä tai joku kaltaisesi tulet jankkaamaan jotain että ei pidä paikkaansa.
Siis summa summarum: sinun tarkoituksesi on vastustaa. Aivan sama, mitä tänne kirjoittaa, niin sinun pitää vastustaa. Yhtään sellaista tiedon murusta et suostu ottamaan vastaan, joka on jotain muuta kuin jo luulet.
Keksipä tähänkin jokin vastustava kommentti:
Hauki on kala.
Jään odottamaan mielenkiinnolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sinäkään laita mihinkään linkkejä. Ja jos täällä laittaa linkin, kuten monet laittavat, niin siihenkin sinä tai joku kaltaisesi tulet jankkaamaan jotain että ei pidä paikkaansa.
Siis summa summarum: sinun tarkoituksesi on vastustaa. Aivan sama, mitä tänne kirjoittaa, niin sinun pitää vastustaa. Yhtään sellaista tiedon murusta et suostu ottamaan vastaan, joka on jotain muuta kuin jo luulet.
Keksipä tähänkin jokin vastustava kommentti:
Hauki on kala.
Jään odottamaan mielenkiinnolla.Jos minä olen väittänyt jotain niin olen laittanut linkit tai muun lähdeviitten.
Sinä et laita linkkiä, koska valehtelet. Minä en vastusta vaan kannatan tuulivoimaa ja sinun valheesi vahvistaa, että olen oikeassa.
Osaatko edes hävetä? Koska kaikki lukijat näkevät, että et pysty perustelemaan väitettäsi.
Onko kaalisopassa haukea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minä olen väittänyt jotain niin olen laittanut linkit tai muun lähdeviitten.
Sinä et laita linkkiä, koska valehtelet. Minä en vastusta vaan kannatan tuulivoimaa ja sinun valheesi vahvistaa, että olen oikeassa.
Osaatko edes hävetä? Koska kaikki lukijat näkevät, että et pysty perustelemaan väitettäsi.
Onko kaalisopassa haukea?Taas tuli siis nujerrettua yksi älyllisesti vähäinen.
- Anonyymi
Tuo kommentti, mihin vaadit linkkiä, ei ole minun. Minä uskon kommentin tekstin ilman linkkiäkin. On nimittäin helppo itsekin googlata, onko asia niin kuin jossain kommentissa väitetään.
Hauki on kala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas tuli siis nujerrettua yksi älyllisesti vähäinen.
Olisiko hyvä, että noin älykäs kirjoittelee mensan osastolla?
ei nyt tavallisten pulliaisten takia kannata sähköä tuhlata.
- Anonyymi
Sähkön hintavakaus toteutuu vasta silloin kun sähköä tuotetaan riittävästi riippumatta sää oloista .
- Anonyymi
Mitä enemmän meillä on tuulivoimaa sitä paremmin meillä asiat ovat.
- Anonyymi
Pellen valheita: Tuulivoimaonnettomuuksissa on kuollut yli 200 henkilöä. Ruotsiin tulee yhdeksässä vuodessa 2 uutta ydinreaktoria jne...
- Anonyymi
Olisi hauska kuulla mielipiteitä rehdisti tuulivoimaa vastustavilta. Hyväksyttekö suoranaisen valehtelun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hauska kuulla mielipiteitä rehdisti tuulivoimaa vastustavilta. Hyväksyttekö suoranaisen valehtelun?
Valehtelu on huono. Vaan osa ehkä lukee vain otsikot ja tekee siitä omat johtopäätökset.
Hyväksytkö sinä tuulivoiman kannattajana esim sitä, että kettukankaalle kunta suunnittelee edelleen myllyjä vaikka ELY keskus ei pidä sitä potentiaalisena tuulivoima alueena? Samoin sinne on työnnetty todella paljon veroeuroja, jotta saadaan sinne luontopolkuja. Mitä mieltä olet siitä, että joka nurkkaan tulee tuulivoimaa, jos tämän kunnanjohtajan haave toteutuu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu on huono. Vaan osa ehkä lukee vain otsikot ja tekee siitä omat johtopäätökset.
Hyväksytkö sinä tuulivoiman kannattajana esim sitä, että kettukankaalle kunta suunnittelee edelleen myllyjä vaikka ELY keskus ei pidä sitä potentiaalisena tuulivoima alueena? Samoin sinne on työnnetty todella paljon veroeuroja, jotta saadaan sinne luontopolkuja. Mitä mieltä olet siitä, että joka nurkkaan tulee tuulivoimaa, jos tämän kunnanjohtajan haave toteutuu?Siinä rajoilla. En tunne asiaa niin tarkkaan, että sanoisin mitään lopullista. Voipi olla, että saisi jäädä väliin. Toki nääs on, että voi niitä alueita jättää poiskin, kun ei vaan ole sanomassa aina ei ei...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä rajoilla. En tunne asiaa niin tarkkaan, että sanoisin mitään lopullista. Voipi olla, että saisi jäädä väliin. Toki nääs on, että voi niitä alueita jättää poiskin, kun ei vaan ole sanomassa aina ei ei...
Asiat eivät ole aina niin helppoja. Olen jättynyt toisaalla tekemättä sopimuksen, kun alueella on viirupöllön pesimäalue.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiat eivät ole aina niin helppoja. Olen jättynyt toisaalla tekemättä sopimuksen, kun alueella on viirupöllön pesimäalue.
Äärettömän hienoa.
- Anonyymi
Ruotsin hallituksen linjaus mahdollistaa uutta ydinvoimaa, jonka kokonaisteho on vähintään 2500 MW vuoteen 2035 mennessä, mikä vastaa kahta suurta tavanomaista reaktoria.
- Anonyymi
Mahdollistaa eli ei ole tiedossakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahdollistaa eli ei ole tiedossakaan.
Lue joskus lehtiä. Eli ruotsi haluaa vakaata sähköä , sinne on tulossa isoja firmoja. Siellä on joustavampi työväki kuin Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue joskus lehtiä. Eli ruotsi haluaa vakaata sähköä , sinne on tulossa isoja firmoja. Siellä on joustavampi työväki kuin Suomessa.
Olen lukenut ja olen lukenut Ruotsin kipuilustakin. Yhtään päätöstä ydinvoiman rakentamisesta ei ole tehty. Kuin muistaa miten kauan Suoemssa meni valmisteluissa meni niin ei vielä pitkään aikaan.... No nyt ei minullakaan ole linkkiä, mutta jossakin oli juttua miten Ruotsi uskoo oman sähkökulutuksen kasvavan niin paljon, että vientii nei ainakaan vähäisemmän tuoton aikana riitä. Me emme siis voi luottaa siihe, että sähkömme tehtäisiin jossakin muualla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen lukenut ja olen lukenut Ruotsin kipuilustakin. Yhtään päätöstä ydinvoiman rakentamisesta ei ole tehty. Kuin muistaa miten kauan Suoemssa meni valmisteluissa meni niin ei vielä pitkään aikaan.... No nyt ei minullakaan ole linkkiä, mutta jossakin oli juttua miten Ruotsi uskoo oman sähkökulutuksen kasvavan niin paljon, että vientii nei ainakaan vähäisemmän tuoton aikana riitä. Me emme siis voi luottaa siihe, että sähkömme tehtäisiin jossakin muualla.
Emme voi luottaa tuulivoimaankaan.
Olet varmaan perehtynyt kuinka vähän ne loppuissaan tuottaa. Rannikolla hiukan enemmän vaan täällä ei riitä tuuli.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/talous/art-2000010152792.html
https://katternodigital.fi/fi/article/ruotsin-energiajarjestelma-historiallisen-haasteen-edessa/
Tuossa pari.
Suomennettuna: Vaikka Ruotsi saisi tehtyä lisää ydinvoimaa se ei meitä auta. Lähivuosina erityisesti on tiukkaa.- Anonyymi
Suomea auttaa vain Suomeen rakennettu ydinvoima.
- Anonyymi
Ei niitä pysty minimoimaan, tuulivoiman tuottama värähtelyn taajuus jota ihmiskorva ei kuule ja joka läpäisee jopa Betoniseinän ja vaikuttaa 40 km säteellä ja jota suuripäinen Norsukin pakenee on hiljainen tappaja,,
- Anonyymi
Entäs jos ydinvoimala posahtaa tai kallioperän varastoidut ydinjätteet leviää vaikkapa tulvat tai muun luonnonkatastrofien tai terrorismin vuoksi.
Siinä vaiheessa toivoisin että olisipa tämä vaan tuulivoimalan värähtelyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs jos ydinvoimala posahtaa tai kallioperän varastoidut ydinjätteet leviää vaikkapa tulvat tai muun luonnonkatastrofien tai terrorismin vuoksi.
Siinä vaiheessa toivoisin että olisipa tämä vaan tuulivoimalan värähtelyä.Et sinä ehdi silloin miettimään mitään.
- Anonyymi
25 vuodessa sähköntuotannon on kaksinkertaistuttava Ruotsissa. Hallitus tekee lujasti töitä luodakseen edellytykset kaikille fossiilittomille energiamuodoille. Vesivoimaa ei kuitenkaan voida laajentaa suuressa mittakaavassa, ja tuuli- ja aurinkovoima ovat säästä riippuvaisia voimamuotoja, jotka eivät aina tuota sähköä tarvittaessa. Ydinvoima, joka on suunnitelmallista ja fossiilitonta sähköntuotantoa, on siksi tärkein osatekijä sellaisen vankan sähköjärjestelmän saavuttamisessa, joka pystyy toimittamaan sähköä kilpailukykyiseen hintaan silloin, kun sitä tarvitaan ja missä sitä tarvitaan.
- Anonyymi
Ydinvoima saastuttaa uraanikaivosten alueet asuinkelvottomiksi ikuiseksi. Siinä tuulivoimalan betonimöykky on pientä. No poissa silmistä poissa ajatuksista?
- Anonyymi
nythän on tulossa Geologinen lämpö, tarkoittaa maapallon ytimen sisäistä lämpöä joka kuumentaa lämminvesi putken´et, eikä sammuille kuin Olkiluoto ynm vastaavat mekaaniset reaktorit,,
- Anonyymi
Suomessa paras ratkaisu on tuulivoima, jota lisätään rutkasti.
- Anonyymi
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinainformaatio/tuulivoiman-tuotanto/
Ajanjaksolla 20.07.2023-20.07.2024 tuulimyllyt tuottaneet 25.85 % kapasiteetistaan.- Anonyymi
Ja joku kehtaa tuulivoimaa puolustaa. Hyi.
- Anonyymi
Tuulivoima lisää ja luontoa tuhoavat pienet vesivoimalat pois esim. Pyhäjoesta.
- Anonyymi
Eihän tuulivoimalla mitään tee. Ei tuota energiaa ollenkaan silloin, kun sitä eniten tarvittaisiin eli kovina pakkaspäivinä, energian tuotto muulloinkin olematonta. Turhakkeita!
- Anonyymi
Rarvitaan siis lisää säilöntämenetelmiä.
Ei saastuvalle ydinvoimalla tai jokia tuhoavalle vesivoimalle vaan tuulivoimaa!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rarvitaan siis lisää säilöntämenetelmiä.
Ei saastuvalle ydinvoimalla tai jokia tuhoavalle vesivoimalle vaan tuulivoimaa!!!Onko hyvä.sopimus kun noin harras toive on ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hyvä.sopimus kun noin harras toive on ?
on se alussa hyvä mutta loppupeleissä syntiä suu syytää,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko hyvä.sopimus kun noin harras toive on ?
Missä se toive on?
- Anonyymi
Täällä halutaa npilata luontoa uraanikaivoksilla.
- Anonyymi
Selkeästi et osaa kirjoittaa, etkä ymmärrä asiasta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selkeästi et osaa kirjoittaa, etkä ymmärrä asiasta mitään.
Kerro kumpi on pahempaa betonimökky metsässä vai kuolemaa levittävä uraanikaivos?
Venäläiset ovat raivoissaan, kun ssuomalaiset haluavat rajoittaa heidän kuolema kuoppia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro kumpi on pahempaa betonimökky metsässä vai kuolemaa levittävä uraanikaivos?
Venäläiset ovat raivoissaan, kun ssuomalaiset haluavat rajoittaa heidän kuolema kuoppia.Nyt olen anteeksi ilkeä. Sinun täytyy jo olla jonkun ikäinen koska selvästi lukihäiriö.
Oletko varmasti ymmärtänyt sopimuksen kaikki kohdat? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olen anteeksi ilkeä. Sinun täytyy jo olla jonkun ikäinen koska selvästi lukihäiriö.
Oletko varmasti ymmärtänyt sopimuksen kaikki kohdat?Olet siis sitä mieltä, että olen ilkeä kertoessani teikäläisten uraanikaivosten aiheuttamista ongelmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä, että olen ilkeä kertoessani teikäläisten uraanikaivosten aiheuttamista ongelmista.
Tuota en oikein ymmärtänyt, kun kirjoitusvirheitä paljon. Minä olen yksinkertainen ihminen en salapoliisi..
- Anonyymi
Helpoimpia kusetettavia.
- Anonyymi
huumetyypit ootte ihan sekasin
ite aloin maalaa jotai 96 - Anonyymi
olin jotai 9 vuotias
- Anonyymi
mikkelissä oli old school maalauksia
- Anonyymi
Tuulivoimasta luovuttiin kaupalliseen ja sotilaalliseen merenkulkuun yli 100 vuotta sitten.Se ei sopinut kuljettamaan modernia taloutta tai modernia armeijaa.
Miksi luulemme voivamme pyörittää maailmaa tuulimyllyillä tänään?- Anonyymi
Emme luule vaan tiedämme sen olevan osa energaitaloutta.
Rosatom on raivoissaan, kun Suomi ei jatkossa osta ainakaan niin paljoa uraania siltä. Taitaa keljuttaa sinua henkilökohtaisestikin?
- Anonyymi
Varokaa tuulivoiman vastustajat Setan agentti Tynkkynen voi ola lähempänä kuin arvaattekaan.
- Anonyymi
Tuurisähköä mainostetaan halvimmaksi tuottaa.Esmerkiksi sähköyhtiö Helenillä se
on kallimpaa kuin perussähkö.
Kusetusta alusta loppuun.- Anonyymi
Huomn tuuri Rosatomille nimen taustalla?
- Anonyymi
https://climate.nasa.gov/news/3251/nasa-space-mission-takes-stock-of-carbon-dioxide-emissions-by-countries/
Maat, joista poistettiin enemmän hiilidioksidia kuin päästettiin, näkyvät vihreinä syvennyksinä, kun taas maat, joissa päästöt ovat korkeammat, ovat ruskeita tai punaisia.
Tuuliuskovaiset Suomensyöjät valehtee meidän olevan saastuttajia.- Anonyymi
Niinpä. Suomi on vaaleanvihreä. Suuri osa Euroopan maista ruskean eri sävyjä. Suomalaisia kusetetaan tuhoamaan oma luontonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Suomi on vaaleanvihreä. Suuri osa Euroopan maista ruskean eri sävyjä. Suomalaisia kusetetaan tuhoamaan oma luontonsa.
Mitä häviätte Ukrainalle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä häviätte Ukrainalle?
Ahdistaako kovasti sinua ? Onko elämä menettänyt merkityksensä? Onko naapurien kanssa huono löytää yhteistä asiaa?
Tuo jankutus on tylsää.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahdistaako kovasti sinua ? Onko elämä menettänyt merkityksensä? Onko naapurien kanssa huono löytää yhteistä asiaa?
Tuo jankutus on tylsää..Varmaa teistä Igoreita se on tylsää, mutta faktaa on, että tuulivoiman vastustajat eivät menesty Ukrainan sodassaan.
- Anonyymi
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsa/1ebf19f5-0d4f-4698-8c32-b9fe6dcc7fa0
Keskisarja: Tuulivoima – maalaiselon ja metsien salakavala vihollinen?
Miksi muuten tuulivoimaloita ei nouse suurkaupunkeihin ja sähkön suurkuluttajien nurkan taakse? Kaiketi siksi, että ihmiset eivät kestä niitä nähdä ja kuulla.
Entä työllisyysvaikutukset? Voimalahankkeen alussa hommaa riittää projektipäällikölle, lausunnonantajille, kuntapäättäjille ja juristeille. Paikalliset koneyrittäjät pääsevät maanrakennukseen, jos pärjäävät tiukassa kilpailutuksessa. Lunastetusta läntistä onnekas saa hyvät massit ja onneton olemattomat. Kymmenien tuhansien työpaikkojen ilmaantuminen ja pysyminen lienee toiveunta. Huoltoteiden lumenaurauksella jotkut tienaavat leipänsä.- Anonyymi
Pitäisikin kirjoittaa Keskisarjalle ja pyytää häntä puhumaan eduskunnassa tuulivoiman ongelmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikin kirjoittaa Keskisarjalle ja pyytää häntä puhumaan eduskunnassa tuulivoiman ongelmista.
heh heh Natsisarja on tuulivoiman asiantuntija siinä kuin oopperalaulaja. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
heh heh Natsisarja on tuulivoiman asiantuntija siinä kuin oopperalaulaja. hih hih
Onko Keskisarjakin Rosatomin leivissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep tuollainen kielenkäyttö kertoo tuulivoimaan uskovien sivistystason..
- Anonyymi
Upiko riehuu asiattomasti alituiseen.
- Anonyymi
Hieman taustoja. Halla-ahon johdolla persut menivät venäjämielisten porukkaan EU:ssa. Ainoana meppinä Huhtasaari on äänestänyt Venäjän pakotteita vastaan. Joten ei ole ihme, jos Keskisarja vastustaa tuulivoimaa.
- Anonyymi
Taustoitus on yhtä uskottava kuin oireeton ripuli.
Tosin,nuo kyhäelmät paljastavat tuuliuskovaisten tason.- Anonyymi
Totta heidän puheensa perustuvat faktoihin ei säveltämiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta heidän puheensa perustuvat faktoihin ei säveltämiseen.
Tuulivoiman vastusjien osaamiseksi riittää kyky kirkua korkelta ja kovaa tai kirkkohistorian osaaminen. hih hih
- Anonyymi
Tuuliuskovaisuus nousee uudelle tasolle.Uskovaisen taustoitusta:
Huhtasaaren äänestyskäyttäytymisen vuoksi Keskisarja menee kirjoittamaan Maaseudun Tulevaisuuteen tuulivoimasta.
Parempaa analyysiä kuin a-studion asiantuntijoilta ikinä.Lisää tällaista.Ei tarvitse linkkejä;)
Putinkin saatiin sotkettua kaalisoppaan...- Anonyymi
No Igor tiedät hyvin, mistä on kyse. Itämaan ostamista tietäjistä.
- Anonyymi
Jostakin syystä luotan enemmän A-Studion asiantuntijoihin kuin teihin Russian Today seuraajiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jostakin syystä luotan enemmän A-Studion asiantuntijoihin kuin teihin Russian Today seuraajiin.
Näinpä. Kerro miksi tänäänkin tuulivoiman tuotto on viisi prossaa kapasiteetista. ?
Kerro mikä muu firma pärjää noin huonolla tuotto prosentilla ? Faktoja pöytään. Kiitos
- Anonyymi
https://www.satakunnankansa.fi/lukijalta/art-2000010570688.html
KHO päätti, että Espoossa kaatopaikalle ei saa rakentaa tuulivoimalaa, jotta lokit eivät törmäisi siihen...
Porissa kaatopaikka katsotaan erinomaiseksi rakennuspaikaksi, muuallakin tuulivoimalat saavat tappaa kotkia, joutsenia, lepakoita ja kaikki siipiin osuvat pörriäiset...
Vahingollinen tukijärjestelmä on maksanut valtiolle 2 miljardia euroa ja valtion velka vain kasvaa. Siirtolinjat, kaavoitustuet ja vuosittaiset sähkökaupan miljardiluokan tappiot köyhdyttävät kansaa ja näivettävät sähköä käyttävän yritystoiminnan.- Anonyymi
Miten saadut tulot köyhdyttävät kanssaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten saadut tulot köyhdyttävät kanssaa?
Tuulivoiman tukijärjestelmä on maksanut veronmaksajille jo miljardeja euroja. Ja mitä Suomen maaseudun ihmiset ovat saaneet takaisin noista tukee käytetyistä veroeuroista: he ovat saaneet raiskatut metsät, pilalle menneet maisemat, melusaasteen. Siis kurjuutta he ovat veroillaan saaneet.
- Anonyymi
Vanhaa tuulivoimaa poistuu syöttötariffin piiristä, sitä aletaan todennäköisesti purkamaan, kuten on jo tehtykin. Vanhat pienemmät voimalat eivät kata edes ylläpitokustannuksiaan,tuotto pienenee,huoltokustannukset nousevat.
Tukiautomaatin alasajo on alkanut.Viime vuonna tuen piiristä tippui neljä,tänä vuonna viisi voimalaa.
-Voimaloista loppui myös syöttötariffi eli takuuhintajärjestelmä tänä kesänä, jonka jälkeen käyttö ei ole ollut enää kannattavaa.Haminan Energian tuulivoimalat otettiin käyttöön vuonna 2010. Käyttöikä olisi pitänyt olla noin 25 vuotta. Elinkaari jäi vain noin puoleen suunnittelusta. - Anonyymi
B-luokan ooperalauja on todellinen asiantuntija. Kjieh Kjeih
- Anonyymi
Voi voi sinua..
On rakentavaa. Voisin jopa sanoa , että sinä ilmeisesti olet samaa lajia kuin yhden suuren maan presidenttiehdokas..
- Anonyymi
Olemassa olevien tuuli- ja aurinkovoimaloiden investoinnit perustuivat järjettömään syöttötariffin, nolla-korkoihin ja sähkön nykyistä/tulevaa korkeampaan markkinahintaan. Nyt nämä kaikki ovat pois, eikä uusia voimaloita enää rakenneta entisessä laajuudessa. Tämä vaikuttaa myös vihreän vedyn investointeihin ja niiden mahdollistamien teollisiin investointeihin.
Työeläkeyhtiö Varman toimitusjohtajaRisto Murto a-studiossa:
– Käytännössä kävi niin, että kun korot nousivat 2023 ja tuli kustannusten nousu, se tappoi ennen kaikkea tuulivoimainvestoinnit.- Anonyymi
Se, että tuulivoimainvestoinnit lopahtivat pieneen korkojen nousuun ja muiden kustannusten nousuun, kertoo, että kannattavuus on ollut kyseenalaista alunperinkin. Saa nähdä, miten käy niiden tuulivoima-alueiden, jotka perustettiin tariffituen siivittäminä. Lähivuosina kaikilta lähtevät nuo tuet, kun 12 vuotta tukea tulee täyteen. Ei ole vaikea arvata, että monen tuulivoima-alueen toiminta tulee loppumaan.
Vinkki: kannattaa harkita tuulivoimaloiden purkamiseen keskittyvän firman perustamista. Ja toinen vinkki: kannattaa alkaa painostaa kansanedustajia siitä, että tuulivoimaloiden perustukset tulee nostaa maasta. Siinä on sitten urakkaa firmoille, jotka ovat erikoistunert tällaisiin nostotöihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, että tuulivoimainvestoinnit lopahtivat pieneen korkojen nousuun ja muiden kustannusten nousuun, kertoo, että kannattavuus on ollut kyseenalaista alunperinkin. Saa nähdä, miten käy niiden tuulivoima-alueiden, jotka perustettiin tariffituen siivittäminä. Lähivuosina kaikilta lähtevät nuo tuet, kun 12 vuotta tukea tulee täyteen. Ei ole vaikea arvata, että monen tuulivoima-alueen toiminta tulee loppumaan.
Vinkki: kannattaa harkita tuulivoimaloiden purkamiseen keskittyvän firman perustamista. Ja toinen vinkki: kannattaa alkaa painostaa kansanedustajia siitä, että tuulivoimaloiden perustukset tulee nostaa maasta. Siinä on sitten urakkaa firmoille, jotka ovat erikoistunert tällaisiin nostotöihin.Kolmas vinkki: Suolattoman kaalisopan syöminen saattaa aiheutta ydinripulin. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmas vinkki: Suolattoman kaalisopan syöminen saattaa aiheutta ydinripulin. hih hih
aiheuttaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmas vinkki: Suolattoman kaalisopan syöminen saattaa aiheutta ydinripulin. hih hih
Eikö sinulla ollut se oma ketju?
Jos et oikeasti osaa asiasta kertoa asiallisesti kirjoita sinne omalle ketjullesi. Sinun faniclubisi löytää sieltä helposti sinun kirjoituksesi
- Anonyymi
Lasikuidun valtava uhka merielämälle.
"Unohda supermarkettien pussit tai muovipullot - tämä vaara on paljon suurempi."
Kuusi rantaa suljettiin tiistaina Nantucketissa USAssa.Rannoille ajautui "suuria kelluvia roskia ja lasikuitusirpaleita"
"Voit kävellä rannoilla, mutta suosittelemme, että käytät jalkineita rannoilla olevien terävien, lasikuitusirpaleiden ja roskien vuoksi", Nantucketin satamamestari sanoi.
Yksi tuulimyllyn hajonnut lapa aiheutti tämän.- Anonyymi
8:57 juttu ei pidä paikkaansa. Se on jo aikaisemminosoitettu. Mitä tuulivoiman vastusta voittaa toistamalla valheensa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8:57 juttu ei pidä paikkaansa. Se on jo aikaisemminosoitettu. Mitä tuulivoiman vastusta voittaa toistamalla valheensa?
Samaa juttua kerrottiin jo aikoja sitten. Nyt muka tiistaina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulivoiman puoltajat. Nyt tarkka analyysi miksi tuotanto on tällä hetkellä 237mw? Miksi se ei ole edes yli tuhat ettei tarvitsisi ulkomailta tuoda sähköä?
Nyt faktat pöytään eikä tuota tyhjänpäivästä nimittelyä. Se nimittely ei ole rakentavaa, ei tarvitse kaikkea mallia ottaa Amerikasta.
En ole nähnyt rakentavia kommentteja teiltä. Rahaa tulee tietyille tahoille, jees. Vaan entä muuta? Välillä mennään miinus tuotolla. Miksi?
Miksi tuhotaan ainutlaatuiset paikat? Niitä ei tule takaisin.
- Anonyymi
More debris has continued to wash up, with fiberglass shards being found on beaches as recently as July 22...
Lisää roskaa on edelleen huuhtoutunut, ja lasikuitusirpaleita löydettiin rannoilta vasta 22. heinäkuuta.
Siivousryhmät ovat poistaneet yli kuusi autokuormaa lasikuitua ja muuta roskaa Nantucketin etelärannalta tapahtuman seurauksena.- Anonyymi
Montako on kuollut vrt. Tšernobyl.
Veikkaa, että vähemmän kuolleita mitä Venäjällä kaalisopan aiheuttamiin ruokamyrkytyksiin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako on kuollut vrt. Tšernobyl.
Veikkaa, että vähemmän kuolleita mitä Venäjällä kaalisopan aiheuttamiin ruokamyrkytyksiin?Vastaa siihen miksi sähköä pitää näin kesälläkin tuoda ulkomailta. Tuulivoimakapasiteetti on riittävä.
Asiaa eikä tuota kaalisoppa termistöä. Vai pyöriikö tuulivoiman siivet sinun kaalisopalla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaa siihen miksi sähköä pitää näin kesälläkin tuoda ulkomailta. Tuulivoimakapasiteetti on riittävä.
Asiaa eikä tuota kaalisoppa termistöä. Vai pyöriikö tuulivoiman siivet sinun kaalisopallaMeillä ei ole tarpeeksi esim. tuulivoimaa ja säilöntäkykyä.
Miksi miksi minä sinun ruokavalioa käyttäisin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei ole tarpeeksi esim. tuulivoimaa ja säilöntäkykyä.
Miksi miksi minä sinun ruokavalioa käyttäisin?Ratkaisu ei siis ole kaukolämpöä tuottavat pienydinvoimalat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä ei ole tarpeeksi esim. tuulivoimaa ja säilöntäkykyä.
Miksi miksi minä sinun ruokavalioa käyttäisin?Tuulivoima kapasiteetti on 7200mw
Ja kuka tietää kuinka paljon kapasiteettia on valmisteilla, esim Lestijärvi.
Sitten aurinkovoimalat ovat tainneet kasvaa kuin sienet sateella. Ne saa huomattavasti nopeammin toimimaan kuin tuulivoimalat ja luultavasti ihmiset hyväksyy ne paremmin. Maisemahaitat eivät ole niin kauaskantoiset.
- Anonyymi
Pienydinvoimalat ovat todellisuutta jo muutaman vuoden päästä – selvitimme, millaisiin paikkoihin niitä voitaisiin Suomessa sijoittaa
Pienydinvoimalat tehdään sähkön, lämmön tai niiden molempien tuotantoon.
-Taas tuli jauhotettua kaalisoppahönö.- Anonyymi
Kuopioon suunitellaan pienydinvoimalaa, jonka käytännön tarkoitus on lämmöntuotanto.
-Taas tuli kerrottua faktoja. Jauhojen kanssa pelleillevillä yleensä tajuntaso heikkenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuopioon suunitellaan pienydinvoimalaa, jonka käytännön tarkoitus on lämmöntuotanto.
-Taas tuli kerrottua faktoja. Jauhojen kanssa pelleillevillä yleensä tajuntaso heikkenee.tajunnantaso meni jo minullakin kokkelijengin kanssa sekaisin.
- Anonyymi
Tuulivoiman tuotanto tällä hetkellä 2.85% kapasiteetistaan.
- Anonyymi
Tuuli- ja aurinkovoimaloista kiinteistöveroa määrättiin vuonna 2023 yhteensä 35,9 miljoonaa euroa, mikä on 1,6 % koko maan kiinteistöverotuotosta. Tuo 35,9 milj. € on 0,18 € päivässä per asukas.
- Anonyymi
35,9 miljoonaa euroa on kärpäsen kakan kokoinen summa, kun sitä veŕrataan siihen tuhoon, mitä varsinkin tuulivoimaloista maastossa aiheutuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
35,9 miljoonaa euroa on kärpäsen kakan kokoinen summa, kun sitä veŕrataan siihen tuhoon, mitä varsinkin tuulivoimaloista maastossa aiheutuu.
Tuulivoima pelastaa maailman. Muutama betoninokaren on pientä verrattuna ilmaston lämpenemisen aiheuttamaan tuhoon.
https://yle.fi/a/74-20101552 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulivoima pelastaa maailman. Muutama betoninokaren on pientä verrattuna ilmaston lämpenemisen aiheuttamaan tuhoon.
https://yle.fi/a/74-20101552Ydinonnettomuus tai maailmalaajuinen tuho on pientä naapurin samaan vuokratuloon verrattuna. Sen haitta on suurempi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://yle.fi/a/74-20101552Ydinvoima pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ydinvoima pelastaa.
Ei pelasta. Suomessa ei ole edes mietinnässä uutta ydinvoimaa. Ruotsissa ei tule ainakaan viiteentoista vuoteen. Siis pettymus Rosatomin trollille.
- Anonyymi
Kaikista kasvihuonekaasuista ihmisen tuottamaa hiilidioksidia on Maan ilmakehästä vain 0.000009%.
Kuitenkin, juuri tuon hiilidioksipäästöjen osan väitetään olevan pääsyy kaikkiin muutoksiin.- Anonyymi
Ooperalulajan tieteellistä tekstiä??? hih hih
Korkealta ja kovaa: Putin on Suuri - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ooperalulajan tieteellistä tekstiä??? hih hih
Korkealta ja kovaa: Putin on SuuriKatso tämä on ruotsalainen dokumentti.
En muista oopperalaulaja siitä. Vaan pitää katsoa uudestaan.. et ilmeisesti ole katsonut vaikka lauot kommentteja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso tämä on ruotsalainen dokumentti.
En muista oopperalaulaja siitä. Vaan pitää katsoa uudestaan.. et ilmeisesti ole katsonut vaikka lauot kommentteja.Saman tason "asian hih hi tuntijoita" siinäkin. Doku siellä kommentoi.
- Anonyymi
Ko. asiantutija vaihtaa miestä ja puoluetta useammin kuin monet sukkia. Kertoo olennaisen luonteesta.
- Anonyymi
Kerro mitä asiantutija merkitsee Suomeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro mitä asiantutija merkitsee Suomeksi?
Asiantuntemus, joka saavutettu koultuksen ja työn yhdistellä ei esim. Kirkumalla korkealta ja kovaa tai seuraamalla Ruotsin äärioikeiston kanavan videoita.
- Anonyymi
Tunnetun natsikanavan video ei paljoa vakuuta kuin Rosatomin porukkaa.
- Anonyymi
Onko kaalikeittoa kiehumassa?
Oli taas niin asiantuntija lauseita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kaalikeittoa kiehumassa?
Oli taas niin asiantuntija lauseita.Luultavasti kaalikeitto porisee harva se päivä. Eikös siellä kasvimaalla jo keriydy uuden sadon pienet keräkaalipallerot. Niitä ei ehkä kuitenkaan vielä pääse keittoon asti, joten Kaalisoppailija joutunee turvautumaan kaupan antimiin.
- Anonyymi
Ruotsin pankkien lainananto tuulivoima-alalle on noussut 29 miljardiin kruunuun. Samaan aikaan alan tappiot ovat kasvaneet 13,5 miljardiin ja puolet yrityksistä on tarvinnut (tappioiden kattamiseksi) osakkailta sijoituksia.
Ruotsin tuulivoiman kannattavuus on heikkoa. Ala on tuottanut viidessä vuodessa 13,5 miljardin kruunun tappiot. 69 % Ruotsin tuulivoimaloista on tappiollisten yritysten omistuksessa. Toistaiseksi omistajat ovat pelastaneet ne tappioilta lisäpääomilla.
Voimaloita ei voi siirtää muualle, ne voivat tuottaa sähköä vain kun tuulee ja mahdollisuus teknisiin parannuksiin on marginaalinen..
https://www.affarsvarlden.se/kronika/vindkraftens-skuldberg-vilka-banker-har-svarte-petter- Anonyymi
Onpa aika pahaenteinen juttu.
Juttu päättyy klassikkototeaman esille tuontiin, "This time is different" ja pohdintaan olisiko niin vai seuraako (tuulivoima)finanssikriisi. - Anonyymi
Kannattaakin hankki siirretävä ydinvoimala. Se kulkeen helposti Ladan perässä.
- Anonyymi
Muuten miksi käytätette kruunuja? Ettekö osaa muuttaa lukuja euroiksi, jolloin nähdään lukujen olevan mitättömiä.
- Anonyymi
Kruunujen käyttö on yksi tapa valehdella (suoraan Kremlin oppikirjasta).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ilmeisesti olet lukenut tämän kuuluisan kirjan? Kuvittelisin, että on huippusalainen, kun en ole ikinä kuullut siitä mitään..
Onko siinä kaalikeitto ohje? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis sinähän suoraan myönnät lukeneesi kirjan. Eli nyt tämä asia on selvä. tuulivoiman kannattajat lukevat tätä kirjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen osaa muuntaa kruunut euroiksi yhdellä katsomalla vai pitääkö sinulle sekin tehdö valmiiksi, huoh tätä sivistymättömyyttä.
- Anonyymi
Ai, sinulle yli 1 miljardi euroa on mitätön summa. Tuskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, sinulle yli 1 miljardi euroa on mitätön summa. Tuskin.
Tuulivoimalle on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen osaa muuntaa kruunut euroiksi yhdellä katsomalla vai pitääkö sinulle sekin tehdö valmiiksi, huoh tätä sivistymättömyyttä.
Ei osaa ja jos osaisi niin käyttäisi täällä. Huok. näiden vastustajien moukkamaisuuttaTuleeko kaalisopan litkimisestä?
Kaikki heidän kremlimäisyydet kertovat äärettömästä typeryydestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis sinähän suoraan myönnät lukeneesi kirjan. Eli nyt tämä asia on selvä. tuulivoiman kannattajat lukevat tätä kirjaa.
Heh heh Rosatomin tyttönen yrittää olla nokkela? Söit kuulemma vahingossa suojasi kaalisopan seassa? hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh Rosatomin tyttönen yrittää olla nokkela? Söit kuulemma vahingossa suojasi kaalisopan seassa? hih hih
Ei tuossa nokkeluutta tarvitse. Itse myönsit tietäväsi mitä kirjassa lukee, niin eikö se ole selvä tunnustus, että olet lukenut sen.
Lukisit tarkemmin sopimuksessa. Se on tainnut unohtua lukea.
- Anonyymi
Tuulivoimalan lapa on sekoitus polymeerejä kuten kertamuoveja, epoksia ja polyesteriä, balsapuuta, metallia sekä lasi- ja hiilikuituja.
Suomessa noin miljoona neliömetriä levittää noita myrkkyjä Suomen luontoon.- Anonyymi
Näin se on.
- Anonyymi
Myrkyllistä balsapuuta? No kyllä pelottaa. Kaikki noit aineita on miljardeja kertoja ennemmän muutenkin esim. liikenteenlevittämänä.
Miten uskallat kävellä kerrostalon ohi, jos pelkäät noita?
- Anonyymi
Hupaisaas nyt tuulivoman vastustajille Ruotsin äärioikeiston videotkin ovat suurta viisautta.
- Anonyymi
Miksi tuulivoiman vastustajat haluavat ilmaston lämpenemisen aiheuttaman valtava luontokadon?
- Anonyymi
Eivät he sitä tahallaan tee. Katsomalla esim. Viitasaaren paneelin osallistuneiden taustoja nii on helppo todeta, että ei heidän älynsä vaan riitä näin monimutkaisesten asioiden ymmärtämiseen.
- Anonyymi
Älä vääristele asioita. Tuulivoima on ok yhtenä osana energia palettia, MUTTA TUULIVOIMALAT TULEE SIJOITTAA VASTUULLISESTI, OIKEUDENMUKAISESTI SEKÄ YMPÄRÖIVÄ LUONTO ETTÄ IHMISET HUOMIOIDEN. Paina edellinen mieleen. Vielä lisää rautalankaa: Suomesta puuttuu lähes kokonaan harkinta, minne tuulivoimaloita rakennetaan. Se on mielivaltaa. Jokainen ajatteleva ihminen vastustaa mielivaltaa. Ja jos ilmaston haluaa pelastaa, ydinvoima on ratkaisu. Ymmärrätkö nyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät he sitä tahallaan tee. Katsomalla esim. Viitasaaren paneelin osallistuneiden taustoja nii on helppo todeta, että ei heidän älynsä vaan riitä näin monimutkaisesten asioiden ymmärtämiseen.
🤣🤣🤣🤣, hellanlettas tuota sun pöyhkeyttä. Mitä kouluja sinä olet käynyt, et varmaan mitään. Kyllä tohtoreiden äly kulkee niin korkealla, että sinulla menee siksikin varmaan kaikki ohi 🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🤣🤣🤣🤣, hellanlettas tuota sun pöyhkeyttä. Mitä kouluja sinä olet käynyt, et varmaan mitään. Kyllä tohtoreiden äly kulkee niin korkealla, että sinulla menee siksikin varmaan kaikki ohi 🤣🤣🤣🤣
Totuus taitaa satuttaa? Kerro Viitasaaren paneeliin osallistunueet tohtorit tuulivoima-alalta. Aivan. Ensimmäistäkään nimeä ei sinulla ole tarjota!
B-luokan ooperalaulaja osaa kirkua korkealta ja kovaa, mutta tuulivoimasta hänkään ei teidä mitään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus taitaa satuttaa? Kerro Viitasaaren paneeliin osallistunueet tohtorit tuulivoima-alalta. Aivan. Ensimmäistäkään nimeä ei sinulla ole tarjota!
B-luokan ooperalaulaja osaa kirkua korkealta ja kovaa, mutta tuulivoimasta hänkään ei teidä mitään?Et tule koskaan saamaan vastausta, mutta minä voi kertoa siellä ei ollut yhtään asiantuntijaa, jos itsensä asiantuntijoiksi ylentäneitä ei lasketa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
B-luokan ooperalaulaja osaa kirkua korkealta ja kovaa, mutta tuulivoimasta hänkään ei teidä mitään?Ei taida tulla yhtään nimeä, että pääsi tarkistamaan.
Hauskoja nämä tuulivoiman vastustajat, että he heittävät valheita ja luikkivat sitten karkuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
B-luokan ooperalaulaja osaa kirkua korkealta ja kovaa, mutta tuulivoimasta hänkään ei teidä mitään?Lue mikä aihe tässä ketjussa on. Suosittelen keskustelemaan siitä aiheesta mitä linkki koskee.
Oikeasti huomaa, että rupeaa joillakin pinna kiristymään. Tuulivoiman aloittamisen päätöksiä ei ainakaan viime vuonna tehty yhtään. Korkeat korot ja kalliit materiaalit teki sen. Eli saattaa mennä silti oma aikansa ennenkuin mitään tapahtuu . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue mikä aihe tässä ketjussa on. Suosittelen keskustelemaan siitä aiheesta mitä linkki koskee.
Oikeasti huomaa, että rupeaa joillakin pinna kiristymään. Tuulivoiman aloittamisen päätöksiä ei ainakaan viime vuonna tehty yhtään. Korkeat korot ja kalliit materiaalit teki sen. Eli saattaa mennä silti oma aikansa ennenkuin mitään tapahtuu .Jauhoitit itsesi? Näkyy selvästi, että et kestä faktoja?
Kerro kuka tohtori osallistui Viitasaaren paneliin? Taisi päästä valhe?
Vai ei tehyt yhtään? Niinkö Krelm käski sanoa? hih hih - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jauhoitit itsesi? Näkyy selvästi, että et kestä faktoja?
Vai ei tehyt yhtään? Niinkö Krelm käski sanoa? hih hihPaljon on menossa.
https://www.motiva.fi/ratkaisut/uusiutuva_energia/tuulivoima/tuulivoima_suomessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jauhoitit itsesi? Näkyy selvästi, että et kestä faktoja?
Vai ei tehyt yhtään? Niinkö Krelm käski sanoa? hih hihEi ole yhtään päätöstä tehty. Ne mitä aloitettu on jo aiemmin päätetty.
Ymmärräthän sinä, että tässä linkissä alkuun oli ruotsalainen dokumentti, joka käsittelee tuulivoiman hyvät ja huonot puolet tasavertaisesti.
Sinä et näymä tiedä faktoja tai halua ottaa selvää.
Vaan sinä olet sarjassa näitä joilla ei ole edes maita eikä mantuja, olet niin yksin, että täällä haluat keskustelua harrastaa.
- Anonyymi
Onko Pihtiputaalla jo tuulivoimaloita niin paljon, ettei ole enää maisemaa, jossa ei näkyisi myllyjä? Onko siis Pihtipudas tuulivoimaloille menetetty alue? Harmi. Oli kaunis paikkakunta.
- Anonyymi
Oletko joskus käynyt? Muuten se on paikallisten asia päättää ei Pietarin trollien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko joskus käynyt? Muuten se on paikallisten asia päättää ei Pietarin trollien.
Sinähän olet ystävällinen mahdollisille turisteille. Turisteille, jotka tuovat rahaa kuntaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän olet ystävällinen mahdollisille turisteille. Turisteille, jotka tuovat rahaa kuntaan
Tuulivoima tuo paljon enemmän kuin roskaavat turistit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuulivoima tuo paljon enemmän kuin roskaavat turistit.
No ei se silti poista sitä, että voi olla ystävällinen.
- Anonyymi
Vihreän muutoksen suunnitelmissa maailman merillä pyörii 10 vuoden kuluttua 100.000 tuuliroottoria eli 300.000 lapaa. Niistä rapautuu meriin vuosittain tuhansia tonneja muoveja. Tuhansia lapoja päätyy meren pohjaan, kun kovat tuulet ja myrskyt riepottelevat niitä.
Tuuliakstivisti ei pidä tuosta kirjoituksesta.Hänen oppiensa mukaan tuulimyllyt ovat päästöttömiä.
Siis materiaalittomia,äänettömiä,näkymättömiä.
Nuo pyhät toteemit ovat myös täysin tuulten jumalien suojelemia onnettomuuksilta
ja luonnon pilaamiselta.
Jos noita arvoja uskaltaa kyseenalaistaa alkaa kaalisoppaulina jossa tosin ei esitetä yhtään järkevää argumenttia missä nuo haitat kiellettäisiin.
Kaalisoppaulina jatkukoon,se avaa monet huomaamaan tosiasiat.- Anonyymi
Kerro mistä sait luvut? Oletko varma, että Kreml tietää oikean määrän. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro mistä sait luvut? Oletko varma, että Kreml tietää oikean määrän. hih hih
Ei hän tuohon vastaa. Juoksee aina pois, kun pitäisi kertoa faktoja. Kertoo hänestä, minkä taso tri on, kuten nämä huuhat yleensäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hän tuohon vastaa. Juoksee aina pois, kun pitäisi kertoa faktoja. Kertoo hänestä, minkä taso tri on, kuten nämä huuhat yleensäkin.
Tuo satatuhatta merituulivoimalaa on euroissa eli oikeasti tuhat myllyä. hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo satatuhatta merituulivoimalaa on euroissa eli oikeasti tuhat myllyä. hih hih
Anteeksi menin sekaisin siis on kruunuissa 100000 myllyä eli meidän luvuissa 1000.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fakta tuulivoiman tuotto tällä hetkellä on 435 mw.
toinen fakta on, että harvemmin tuulivoiman vastustajat solvaavat niin paljon ihmisiä kuin nämä tuulivoiman kannattajat.
Kolmas fakta on, että osa näistä vastustajista eivät ole ehdottoman kielteisiä tuulivoimalle vain ainoastaan näille paikoille mihin näitä suunnitellaan.
Ole hyvä ja kumoa muilla perusteilla kuin naapurimaan sanastolla. - Anonyymi
Kiitos, hieno, osuva kommentti!
Katsotaanpa, miten kaalisoppailija taas riehaantuu tästä 😎
- Anonyymi
Hauskoka nämä tuulivoiman vastustajat. He valehtelevat ilman värähdystäkään omassatunnossa. Kyse lie jonkinasteisesta luonnehäiriöstä. Siksi harvaa heistä edes kunnolla sidetään omissa yhteisöissään.
Toki jokin aivan kunnollinenkin joukossa on.- Anonyymi
siedetään
- Anonyymi
Kävin Itävallan , Saksan ja Slovakian rajalla olevassa tuulipuistossa jossa on satoja tuulivoimaloita.Puolet niistä ei toiminut, roottorin lapa katkennut, vaihdelaatikko rikki ym. oli myös heikkotuulinen päivä!Epäluotettava energiamuoto. Pohjois-Pohjanmaalalla ja muualla Suomessa on rootorinlapoja katkennut.Suomi on yhden totuuden maa enerergia-asioissa Kovilla tuulettomilla talvipakkaspakkaspäivillä se taas nähtiin.
- Anonyymi
Taas täyttä potaskaa. Tietysti linkkiä ei tule.
Mitä psykiatrisi sanoo näistä sinun jutuistasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas täyttä potaskaa. Tietysti linkkiä ei tule.
Mitä psykiatrisi sanoo näistä sinun jutuistasi?Et luen uutisia? Slovakian pääkaupungissa Varsovassa on kymmeniä ihmisiä loukaantunut Saksasta lentäneisiin tuulivoimalan perustuksiin.
- Anonyymi
Näinhän se on, Saksassa vanhoista myllyistä on tullut ongelma. Lapojakin on kuulemma valtavissa pinoissa, eikä mitään tietoa, miten niitä voisi kierrättää. Tyhmyys ja ahneus, siinä tuulivoiman määrittäjät ennen, nyt ja saa nähdä miten tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on, Saksassa vanhoista myllyistä on tullut ongelma. Lapojakin on kuulemma valtavissa pinoissa, eikä mitään tietoa, miten niitä voisi kierrättää. Tyhmyys ja ahneus, siinä tuulivoiman määrittäjät ennen, nyt ja saa nähdä miten tulevaisuudessa.
Eipä tule linkkiä keksittyyn juttuun näitä kuulemma "faktoja" riittää, vaikka oikea termi on sairaan luulema.
Tuntuu tyhmältä, kun vie Rosataomilta uraanikauppoja?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tule linkkiä keksittyyn juttuun näitä kuulemma "faktoja" riittää, vaikka oikea termi on sairaan luulema.
Tuntuu tyhmältä, kun vie Rosataomilta uraanikauppoja??Voisi saman vielä b-luokan oopperalulaja kirkua korkealta ja kovaa? hih hih
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu tyhmältä, kun vie Rosataomilta uraanikauppoja??Milloin tulee kommentit 12.37 esitettyihin asioihin.?
Eikö asiallinen kommentointitaito ole kohdillaan?
- Anonyymi
Tuulivoman vastustajan ropeli pyörii näköjään tyynelläkin.
- Anonyymi
Kuulemma taso faktoja vai oliko se kuitenkin luulema?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulemma taso faktoja vai oliko se kuitenkin luulema?
Ei väliä, kun vaan kirkuu ne korkealta ja kovaa....
- Anonyymi
Taitaa tuulivoiman kannattajien siivet pyöriä tyynellä. Jos ei ymmärrä järkevästi kuinka turhaa täällä on valtavia määriä rakentaa voimaloita joka paikkaan kun yksinkertaisesti täällä ei tarpeeksi tiuhaan tuule tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei väliä, kun vaan kirkuu ne korkealta ja kovaa....
Minä en niin pitkälle nähnyt tätä ruotsalaista dokumenttia, että olisin mokomaa nähnyt. Oliko missä osassa se kohta ?
Siis vai onko teillä niin kova hypetys ettette ole katsonut pätkääkään? Ruotsissa tuulivoimaa on todella ollut jo kauan. Ja siellä tiedetään hyvät ja huonot puolet. Vaan te teidän tekstistä päätellen seuraatte enemmän itänaapurin tiedonantoja..
- Anonyymi
https://www.world-nuclear-news.org/Articles/Further-Norwegian-town-signs-up-for-nuclear-studie
"Tulevaisuudessa olemme täysin riippuvaisia vähän maankäyttöä vaativista ja vähän kasvihuonekaasupäästöjä tuottavista energialähteistä, jotta voimme kohdata tulevaisuuden, tulevaisuuden, jossa tarvitsemme ennustettavuutta, vakautta ja kohtuullista sähköntuotantoa teollisuudelle ja kuluttajille.
Norja on tekemässä U-käännöstä energiapolitiikassa Ruotsin tavoin. Ruotsissa Ulf Kristerssonin (moderaterna ≈ kok) hallitus käynnisti U-käännöksen takaisin ydinvoimaan syksyllä 2022. Tidöavtalet-hallitussopimuksen luvussa Klimat och energi (Ilmasto ja energia) on siitä erinomainen kuvaus.
-Seuraavaksi kaalisoppaulinaa asian tiimoilta.- Anonyymi
Kiitos artikkelista. Kopioin pienen pätkän:
"Nuclear power is a sustainable energy source with very low greenhouse gas emissions. The energy source will be absolutely central to ensure the municipalities have enough electricity and at the same time ensure security of supply. We look forward to a constructive collaboration with the municipality." - Anonyymi
Kuten meillä tuulivoimasta. Sen viemällä maanmäärällä ei ole mitään merkitystä.
Rosatomin uraanikauppiaat ovat toki toista mieltä.
Miltä tuntuu hävitä Ukrainalle? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten meillä tuulivoimasta. Sen viemällä maanmäärällä ei ole mitään merkitystä.
Rosatomin uraanikauppiaat ovat toki toista mieltä.
Miltä tuntuu hävitä Ukrainalle?Joka tapauksessa Ruotsissa panostetaan ydinvoimaan. Koetapa hyvä Kaalisoppailija löytää jokin ruotsalainen keskustelufoorumi, että voit alkaa siellä suoltaa propagandaasi. Jos et osaa ruotsia, käytä Google-kääntäjää. Se osaa kyllä töräytyksesi kääntää 🤭
- Anonyymi
Kaikki teitävät miten suurta tuhoa luonnolle ydinvoima aiheuttaa jo uraaninkaivuuvaiheessa, joten luotoarvoilla sitä ei boi puolustaa. Syynä on muualla ja me teidämme sen: Venäjän halu kaupata polttoainetta. Ruplavetoiset tuulivoiman vastustajat ovat vauhdissa,
- Anonyymi
voi ( kuin kauhistella)
No ruplahemmot menikö teillä omat jauhot kurkkuun? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi ( kuin kauhistella)
No ruplahemmot menikö teillä omat jauhot kurkkuun?Edelleen odotetaan vastakommentit eiliselle 12.37 esitettyihin asioihin. Vai eikö ruplamiehet osaa vastata asiallisesti?
Te olette omiin faktoihin jo muutaman minuutin päästä huutelemassa vaikka mitä vaan ette asiallisesti.
No ei nyt kaikki ole asiattomia vaan täällä on kyllä tuota kaalisoppaa liikaa.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen odotetaan vastakommentit eiliselle 12.37 esitettyihin asioihin. Vai eikö ruplamiehet osaa vastata asiallisesti?
Te olette omiin faktoihin jo muutaman minuutin päästä huutelemassa vaikka mitä vaan ette asiallisesti.
No ei nyt kaikki ole asiattomia vaan täällä on kyllä tuota kaalisoppaa liikaa..Hauska väite ei vastusta tuulivoimaa kuin niille paikoille minne ne rakennetaan??? Ei kai niitä rakenneta paikoille minne niitä ei rakenneta? Miten voi sallia ne paikalle minne niitä ei rakenneta???
Meillä vastakkain ei ole tuulivoima ja ydinvoima vaan ei tuotantoa kyllä tuotantoa. Meillä ei ole edes alkeisajatusta seuraavasta ydinvoimalasta. Kaukolämpöpienydinvoimalat eivät ratkaisen sähkön tuotantoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska väite ei vastusta tuulivoimaa kuin niille paikoille minne ne rakennetaan??? Ei kai niitä rakenneta paikoille minne niitä ei rakenneta? Miten voi sallia ne paikalle minne niitä ei rakenneta???
Meillä vastakkain ei ole tuulivoima ja ydinvoima vaan ei tuotantoa kyllä tuotantoa. Meillä ei ole edes alkeisajatusta seuraavasta ydinvoimalasta. Kaukolämpöpienydinvoimalat eivät ratkaisen sähkön tuotantoa.Ilmeisesti hyväksyt esimerkiksi kettukankaalle voimalat. Alue mitä ELY keskus ei suositellut tuulivoima alueeksi. Nämä tietyt alueet pitäisi suoraan olla pois ehdotuksista.
Eikä minkään kylän asukkaiden pitäisi jäädä kahden voimala alueen väliin.
Nämä ovat niitä asioita mitä kyseenalaistan.
Tuulivoiman tuotto ei ole mikään huippu. Ja aivan mielenkiintoista olisi oikeasti tietää kuinka paljon ne nostavat Suomen sähkön kulutusta. Siis joskus tuulivoiman tuotto on ollut miinuksella. Eli sähköä kulutettu enemmän kuin tuotettu. Kuinka paljon on kulutettu se on hyvin tarkka salaisuus. Ilmeisesti eri kelit, eri tuuliolosuhteet vaikuttavat siihen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti hyväksyt esimerkiksi kettukankaalle voimalat. Alue mitä ELY keskus ei suositellut tuulivoima alueeksi. Nämä tietyt alueet pitäisi suoraan olla pois ehdotuksista.
Eikä minkään kylän asukkaiden pitäisi jäädä kahden voimala alueen väliin.
Nämä ovat niitä asioita mitä kyseenalaistan.
Tuulivoiman tuotto ei ole mikään huippu. Ja aivan mielenkiintoista olisi oikeasti tietää kuinka paljon ne nostavat Suomen sähkön kulutusta. Siis joskus tuulivoiman tuotto on ollut miinuksella. Eli sähköä kulutettu enemmän kuin tuotettu. Kuinka paljon on kulutettu se on hyvin tarkka salaisuus. Ilmeisesti eri kelit, eri tuuliolosuhteet vaikuttavat siihenMissä olen sanonut hyväksyväni ne? Sinulla on paha tapa esittää olettamuksia muista ja sitten toimia sillä pohjalla. Sama koskee tuulivoimaakin. Sinulla ei ole tietoa vaan olettamuksia ja luuloja.
Varmasti on paikkoja minne ei kannata rakentaa ja Kettukangas isolla Koolla kirjoitettuna voi hyvinkin olla sellainen. Sivistykseen kuuluu paikkojen kirjoittaminen isolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä olen sanonut hyväksyväni ne? Sinulla on paha tapa esittää olettamuksia muista ja sitten toimia sillä pohjalla. Sama koskee tuulivoimaakin. Sinulla ei ole tietoa vaan olettamuksia ja luuloja.
Varmasti on paikkoja minne ei kannata rakentaa ja Kettukangas isolla Koolla kirjoitettuna voi hyvinkin olla sellainen. Sivistykseen kuuluu paikkojen kirjoittaminen isolla.Kiitos oikaisusta. Ei tahdo aina muistaa tarkastaa kirjaimia..
Varmaan nämä tietyt tekstit eivät ole sinun kirjoittamia.
- Anonyymi
Sähkö oli Heinäkuussa halpaa kirjoittaa HS(Hamasinsanomat).Tuulivoiman tuotannon keskiarvo oli 1144MWh/h.
Kapasiteetti oli 7263MWh/h.Tuotti siis 15.75% kapasiteetistaan.Tuolla tuotolla sähkö siis oli halpaa.
Tästä pystyy päättelemään että kokonaan ilman tuurivoimaa sähkö tuskin maksaisi mitään.- Anonyymi
Rakentamaton eli haaveiltu ydinvoima tuottaa 0.
Kertokaa minne ja milloin uskotte Suomeen rakennettavan uutta sähköätuottavaa ydinvoimaa. Aiva, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakentamaton eli haaveiltu ydinvoima tuottaa 0.
Kertokaa minne ja milloin uskotte Suomeen rakennettavan uutta sähköätuottavaa ydinvoimaa. Aiva,Aivan po.
- Anonyymi
Nämä energia-asiat eivät ole uskonasioita.
Hallitus aikoo kaksinkertaistaa Suomen sähköntuotannon seuraavien 15 vuoden aikana.Ydinvoiman osalta on tarkoitus tehdä nykyistä sujuvampi ja sallivampi lainsäädäntö, joka houkuttelee Suomeen lisää ydinvoimainvestointeja, sanoo ympäristö- ja ilmastoministeri Kai Mykkänen (Kok.).
Tuulimyllyn palvonta on kylläkin enemmän epäjumalan palvontaa kuin oikeaa uskontoa,joka kuuluu kirkkoon.
Ottamalla asioista selvää ei tarvitse kysellä tyhmiä.- Anonyymi
Seuraavaan 15 vuoteen Suomeen ei saada uutta ydinvoimaa, vaikka ydinuskovaiset sanoisivat mitä. Siis kaksikertaistaminen vaatii runsaasti lisää tuulivoimaa, mikä on paha paikka Rosatomin lahjomille.
Ottamalla asioista selvää ei tarvitse näyttää tyhmyyttään eikä kirkua korkealta ja kovaa kuten b-luokan oopperalulaja ja muut Viitasaaren lahjotut amtöörit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraavaan 15 vuoteen Suomeen ei saada uutta ydinvoimaa, vaikka ydinuskovaiset sanoisivat mitä. Siis kaksikertaistaminen vaatii runsaasti lisää tuulivoimaa, mikä on paha paikka Rosatomin lahjomille.
Ottamalla asioista selvää ei tarvitse näyttää tyhmyyttään eikä kirkua korkealta ja kovaa kuten b-luokan oopperalulaja ja muut Viitasaaren lahjotut amtöörit.Yhtään ydinvoimalaa ei ole edes idullaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään ydinvoimalaa ei ole edes idullaan.
Sekos Rosatomin trolleja kiukuttaa vrt. Viitsaaren paneli.
Nyt kirkumaan korkealta ja kovaa Halle Lujaa Putinille.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990