Ei ole mitään tunninjunaa. Se on 75 minuutin juna ja järjetön tappiollinen hanke

Anonyymi-ap

Sen nimi on muuttunut Länsiradaksi ja myös EU on todennut, ettei Länsirata ole
taloudellisesti elinkelpoinen.

60

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sirkkeli-Purra leikkaa pienituloisilta ja siirtää rahoja suurituloisille.
      Eikö tässä sirklaamistilanteessa neljällä miljardilla (!!!) ole parempaa
      käyttöä kuin hassata se tappiolliseen junahankkeeseen ???
      Aivan järjetön hanke.

      • Anonyymi

        Se on korruptiohanke, ns. rakenteellista korruptiota.


    • Anonyymi

      Onko hanke ns. rakenteellista korruptiota ?
      Vrt. "Turun tauti".

      "Turun tauti" on nimitys, jolla viitataan erityisesti Turussa 1960- ja 1970-luvuilla tapahtuneeseen vanhojen kulttuurihistoriallisesti merkittävien rakennusten purkuun uudisrakennusten tieltä ja siihen liittyneeseen korruptioon.

      "Turun tauti" termillä viitattiin rakentajiin, liikemiehiin ja vapaamuurareihin.
      Median mukaan Turkua johti vapaamuurarijoukko, johon kuuluivat kaupungin keskeiset liikemiehet, viranomaiset, arkkitehdit ja monet rakennusliikkeiden johtajat.

      Onko 75 minuutin juna" uusi "turuntauti" ?

      • Anonyymi

        osta polkupyörä ja pyöräiel turkuun
        parhaillaan menee ranskan ympäriajon vuoriosuus
        ota mallia

        voit myös vetääkäteen ottaalääkkees ja kirjoittaamukrapulassa
        eri vahtoehtoja lötyy kyllä


    • Anonyymi

      Nokia-menetelmällä

      Aikanaan Nokia rakennettiin Teknillisen korkeakoulun viereen
      jotta opiskelivat voivat pyöräillä sinne Espoossa vapaatunneilla töihin

      Tunnin juna kuljelttaa espoolais-salolais-turkulaiset eri paikkoihin
      opiskelemaan ja töihin korkeateknologiassa

      se ei kuljeta turisteja menköön jalan
      eikä prosessituotteita menköön Kotkaan

      tampere hesari stadi ovat peloissaan se on tietty

      • Anonyymi

        kiskot vievät etelään, entinen taakse jää....


    • Anonyymi

      finnair on tämän päivän romahtaja
      suomessa ei kannata lentää liian pieni maa
      siksi tunnin juna on tärkeä

      lentoala ei ollenkaan kannata
      vain tunnin juna

      syyt miksei kunnon yhtiöt ryanair jne tule tänne on
      suomi on kaukana
      pieni väestöpohja
      viltunkorkeat palkkakustannukset

      mutta tunnin juna jyrää

      finnariin kurssin laski tänhän mennessä tänään vajaa miinus 12 prosenttia
      ei kannata lentää

      • Anonyymi

        Lentäminen on saastuttaja, se on saatava kuriin.


    • Anonyymi

      Orpo poistaa sen hallitusohjelmasta.

      • Anonyymi

        Urpilaisella ei ole sananvaltaa hallituksessa lisäksi hän on muslimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urpilaisella ei ole sananvaltaa hallituksessa lisäksi hän on muslimi

        Sulla on sananvaltaa ja lisäksi olet hihhuli.


    • Anonyymi

      finnaira ei ole mahdollista poistaa pöristä
      sanoo Orpo

      • Anonyymi

        oma kommenttini on että se pitäisi poistaa pörssistä mutta
        jostain syystä Orpo ei nyt lämpene Finnairista. Vielä

        veikkaan että sekin päivä tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oma kommenttini on että se pitäisi poistaa pörssistä mutta
        jostain syystä Orpo ei nyt lämpene Finnairista. Vielä

        veikkaan että sekin päivä tulee

        Ei markkinataloudessa voi kuin yrittää.


    • Anonyymi

      Jos tuon tunninjunan kokonaiskustannukset jaetaan valmistuttuaan vuotuisilla arvioidulla matkustajamäärillä, matkalipun hinta satunnaiselle matkustajalle Tku- Hel olisi tähtitieteellinen.
      Halvempaa olisi ottaa taxi tolpalta ja ajaa Turusta Helsinkiin.

      • Anonyymi

        Tunninjuna-hanke peruutetaan, hallitusta lähellä olevat lähteet kertoivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunninjuna-hanke peruutetaan, hallitusta lähellä olevat lähteet kertoivat.

        Lulu "pimpo" Ranne kertoi juuri mediassa, että hanketta jatketaan, koska "se on kirjattu hallitusohjelmaan".

        Hallitusohjelmaan voi kirjata mitä vain älytöntä, se riittää älyttömyyksille
        perusteeksi, että ne on kirjattu hallitusohjelmaan.


      • Anonyymi

        Totta. Tunninjuna ei maksa koskaan itseään takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Tunninjuna ei maksa koskaan itseään takaisin.

        tottakai tamperetta vantaata stadia ja muuta sellaista viltuttaa mutta se ei tässä
        ole pääasia


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        tunninjunassa ei lasketa lipun hintaa jakamalla
        vaan radan ja uuden 16 kaupungin kehitysvoimaa Varsinais-Suomessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tunninjunassa ei lasketa lipun hintaa jakamalla
        vaan radan ja uuden 16 kaupungin kehitysvoimaa Varsinais-Suomessa

        Uuden16 kaupungin kehitysvoima ?!? Mitkä ne kaupungit ovat ?
        Ennen persuhallitusta ratarahat on kustannettu aina budjetista.
        Orpon hallitus yrittää nyt saada kuntia maksamaan noin puolet kustannuksista.
        Kuntien talous ei kovin hyvässä kunnossa muutenkaan ja tuskin rata tule e
        parantamaan asiaa, tuskin siitä kunnille tulee vastaavaa hyötyä.
        Rata on olemassa nytkin. Miksi "kehitysvoimaa" ei ole käytetty tähänkään asti ?

        Tunninjuna on Orpon "toivotaan, toivotaan" ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuden16 kaupungin kehitysvoima ?!? Mitkä ne kaupungit ovat ?
        Ennen persuhallitusta ratarahat on kustannettu aina budjetista.
        Orpon hallitus yrittää nyt saada kuntia maksamaan noin puolet kustannuksista.
        Kuntien talous ei kovin hyvässä kunnossa muutenkaan ja tuskin rata tule e
        parantamaan asiaa, tuskin siitä kunnille tulee vastaavaa hyötyä.
        Rata on olemassa nytkin. Miksi "kehitysvoimaa" ei ole käytetty tähänkään asti ?

        Tunninjuna on Orpon "toivotaan, toivotaan" ajattelua.

        tämä nykyrata on rakennettu isäntien peltoja kiertäen
        muinaisina aikoina 1800-luvulla

        sellaista rataa ei kannata korjailal moderniksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tunninjunassa ei lasketa lipun hintaa jakamalla
        vaan radan ja uuden 16 kaupungin kehitysvoimaa Varsinais-Suomessa

        Ei tunnin juna voi Tku Hki välillä pysähtyä millekään tuppukylien asemille, aika ei riitä. Siinä kunnanisät seisovat radan vieressä ja heiluttavat lapasiaan, sinne meni juna ja rahat.


    • Anonyymi

      Orpo sitoo seuraavatkin hallitukset aloittamaansa älyttömyyteen.

      • Anonyymi

        Mitenkä sitoo?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kyllä rahalle reikiä löytyy.


    • Anonyymi

      Orpo tulee kääntämään takkinsa, kun joutuu oppostioon.

      Orpo on sitouttanut seuraavatkin hallitukset katastrofiin nimeltä
      "Tunninjuna" ja sitten hän tulee oppositiossa haukkumaan seuraavaa
      hallitusta siitä, että tunninjunahanke on olemassa ja pitäisi
      myydä lisää valtion omaisuutta, jota Orpo vastustaa tietysti tiukasti,
      vaikka itse on pannut alulle koko korruptiojunan.

      • Anonyymi

        Purran tukemana. Kummallakaan ei ole mitään vääryyttä vastaan.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mahdoton hanke se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdoton hanke se on.

        Orpolle ei mikään ole mahdotonta, jos on pienikin mahdollisuus siirtää
        neljä miljardia rahaa hyvä-veli-verkostolle.
        Keitä lie muita taustalla, Sipiläkin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpolle ei mikään ole mahdotonta, jos on pienikin mahdollisuus siirtää
        neljä miljardia rahaa hyvä-veli-verkostolle.
        Keitä lie muita taustalla, Sipiläkin ?

        Älä viitsi, ei me olla venäläisiä, onneksi.


    • Anonyymi

      Kiireellä ja hosumisella ei tule kuin sutta ja sekundaa. Hitaampi juna, eli kolmen tunnin juna käyttöön.

      • Anonyymi

        3 tunnin junia on jo.


      • Anonyymi

        Helsinki - Hämeenlinna rata valmistui 1862. Matka kesti 6h per sivu.
        Kiire oli tuntematon käsite:)


    • Anonyymi

      Olisiko raideleveydestä pitänyt päättää ennenkuin edes suunnittelu alkoi ?
      Suunnitteluun on mennyt jo lähes 100 miljoonaa.

    • Anonyymi

      Huono hanke, sen EU onneksi tajusi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ratarahat Merenkurkun siltahankkeeseen, se olisi järkevämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratarahat Merenkurkun siltahankkeeseen, se olisi järkevämpää.

        Merenkulun siltahanke on järkevä ainoastaan niin, että keskellä menee junarata, jonka raideleveys on 1435 mm ja yhdistetään limikiskotuksella (kaksoiskiskotus) rautatiehen Suomessa Helsinkiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merenkulun siltahanke on järkevä ainoastaan niin, että keskellä menee junarata, jonka raideleveys on 1435 mm ja yhdistetään limikiskotuksella (kaksoiskiskotus) rautatiehen Suomessa Helsinkiin asti.

        EUn tuki on saatava, muuten sitä ei voi rakentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ratarahat Merenkurkun siltahankkeeseen, se olisi järkevämpää.

        Väylävirastosta kerrotaan, että yhteyden kannattavuusselvitys maksaa 200 000 euroa.

        Sitten todetaan ''unohtakaa koko juttu''


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väylävirastosta kerrotaan, että yhteyden kannattavuusselvitys maksaa 200 000 euroa.

        Sitten todetaan ''unohtakaa koko juttu''

        Väylävirasto ei päätä mitä tässä maassa rakennetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väylävirasto ei päätä mitä tässä maassa rakennetaan.

        Väylävirasto toteuttaa jos päätetään jotain kulkuväyliä rakentaa.
        Laskee kustannukset etukäteen.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EUn tuki on saatava, muuten sitä ei voi rakentaa.

        Sitten siihen on rakennettava se 1435 mm euroopassa standardina oleva (myös Ruotsissa) raidepari keskelle. Ainoastaan Suomessa ja Baltian maissa on jäänteenä Tsaarin vallan ajoilta 1524/1520 mm. Puolakin on jossain vaiheessa ottanut käyttöön 1435mm raideleveyden. EU-tuen ehtona on eurooppalaisen raideleveyden käyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väylävirasto toteuttaa jos päätetään jotain kulkuväyliä rakentaa.
        Laskee kustannukset etukäteen.....

        Virastoissaan tarkkana.


    • Anonyymi

      Orpon korruptiojunahanke meni myttyyn. Hyvä !!!

      • Anonyymi

        Maanteiden parannukseen satsataan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maanteiden parannukseen satsataan?

        Hallituksen tyyliin, vain hyväosaisten asuinalueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksen tyyliin, vain hyväosaisten asuinalueilla.

        Miksi väität tuollaista roskaa?


    • Anonyymi

      Varsinaista Tunnin junaa nykyisessä merkityksessä on suunniteltu vuodesta 2008. Maakuntakaavoihin rata naulattiin vuonna 2014.
      2014 oli Stubbin hallitus.

    • Anonyymi

      Vasemmistoliiton uusi johto kannattaa länsirata-hanketta

      • Anonyymi

        Osa kannattaa, osa ei. Monet vasurit vaativat itäsuomen junayhteyksiä parannettavaksi.


      • Anonyymi

        Kannattavat raideliikennettä.
        Länsirata jakaa mielipiteitä.


    • Anonyymi

      Hallituksen suunnitelma pienentää kotitalousvähennystä, yrittäjät tyrmää tämän se lisää työttömyyttä.

      Miten kansalaiset tähän suhtautuu, mitättömän korvauksen vuoksi teettävät mielummin hommat pimeenä, kyselyn tulos.

      Hallituksella varmaan armeijan verran työntekijöitä etsimässä säästö kohteita ettei mikään kohde jäisi leikkaamatta.

      • Anonyymi

        OrpoPurra leikkaa kaikilta....paitsi hyvätuloisilta. Helppo ratkaisu.


    • Anonyymi

      Turun Sanomat hehkutti perjantaina länsiradan tarpeellisuutta Tampereen esimerkillä.

      Tällä vuosituhannella 2000-2023 Tampereen väkiluku on kasvanut 60.000 asukkaalla. Heistä 37 % maahanmuuttajia.

      Turun väkiluku on samassa ajassa kasvanut 29.000:lla. Kasvusta 81 % maahanmuuttajia.

      Tampereen lähikuntien väestönkasvu on ollut yhteensä 40.000 ja heistä maahanmuuttajia vain 11 %.

      Turun lähikuntien väestönkasvu on ollut 23.000 ja heistä maahanmuuttajia 34 %.

      Jos moottoritiellä ja junaradalla on merkitystä, on se tuonut Tampereelle valtavan määrän maahanmuuttajia ja ajanut kantasuomalaiset asumaan lähikuntiin.

      Turku on ollut kehitysmaa-asukkaiden suuressa suosiossa. Myös turkulaiset ovat lähteneet pakoon lähikuntiin, mutta maahanmuuttajat ovat tulleet perässä erityisesti Kaarinaan ja Raisioon.

      Eli länsirata tulisi muuttamaan myös Turun Tampereen kaltaiseksi muslimikaupungiksi. Tällä hetkellä Turun asukkaista maahanmuuttajia on 15 % ja Tampereen 10 %.

      Kun kantasuomalaisten syntyvyys on romahtanut, tulee länsiradan myötä Turkuun vain kehitysmaalaisia. Mallia otetaan Vantaalta, joka alkaa olla romahtanut kaupunki. Vantaalla maahanmuuttajien määrä on 27 % asukkaista ja monissa kaupunginosissa jo puolet asukkaista on vieraita.

      TS: ”Turun kaupungin tutkimusjohtaja Timo Aro pitää toimivia liikenneyhteyksiä yhtenä kolmesta avaintekijästä kaupungin kasvulle koulutuksen, erityisesti korkeakoulutuksen, ja strategisten kehityshankkeiden kanssa.”

      Suomessa on jo nyt aivan liikaa korkeakoulutettuja ja jos heidän määräänsä lisätään, he eivät tule saamaan töitä, koska julkinen sektori ei voi enää työllistää akateemisia paperien pyörittämiseen.

      Strateginen kehityshanke – mitä ihmettä se on? Onko se sitä, että mitä enemmän miljardeja käytetään (kuten maahanmuuttoon), sitä strategisempaa se on..?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

      Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

      Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

      Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

      Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

      Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

      Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

      Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe