Possopasasen talot.

Anonyymi-ap

Näin loruilee possopasanen "omasta" talostaan joulukuussa 2019.

"Eikä tätä nyt varsinaisesti voi sanoa kopiksi, ikkunoita on parisen kymmentä, neliöitä yli 200.... joten arviosi meni totaali pieleen."

54

418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi pojat, nyt ollaan kateellisia jopa ikkunoille, talossa on pelkästään makkareissa viisi ikkunaa ja makkareita on kolme, kaksi isoa ja yksi pienempi... lisäksi on vielä keittiö, iso olohuone ja varastohuone... 3 wc, ulkona kaasukeittiö, kuten tapana on, thai keittiö taloa kiertää noin 220cm aita joka ja kaikissa ikkunoissa on liiketunnistimet sekä metalliset murtosuojat yhtä ikkunaa lukuun ottamatta, joka on tarkoituksella jätetty asentamatta, ikkunasta pääsee katon kautta huoltaan neljää ilmastointilaitetta.

      • Anonyymi

        Melkoista kukkua. Niissä kuvissa joita olet laittanut, on yksi ja sama hämärä, siivoamaton ja törkyinen huone samalla ruokailutila, olohuone, kodinhoitohuone pyykkitelineineen ja varasto. Luonnonvalo näytti tulevan yhdestä ainoasta ikkunasta.
        Postimerkin kokoinen betonipäällysteinen piha on aidattu noin 120 senttiä korkealla betonimuurilla jonka päällä on 20 senttiä metalliaitaa. Ulkona on pari saviruukkua ja vanha kivijäljitelmäinen puutarhakaluste (pöytä ja penkki) ilman puutarhaa.
        Sanoisin että kyseessä on pienen paritalon puolikas, jossa on yksi makuuhuone, tasan yksi vessa ja keittokomero, jossa ei mahdu tekemään muuta kuin käyttämään mikroa ja jääkaappia.

        Mikä ihmeen neljä ilmastointilaitetta? Mistäs ne nyt tupsahti? Juuri kerroit että vain makuuhuoneessa on ilmastointilaite ja että se ei riitä viilentämään olohuonetta, joten et pitänyt sitä ollenkaan päällä vaan tuskailit kuumuudesta kuumaan aikaan.
        Sanoit myös että olisit hommannut ilmastoinnin, jos et olisi lähdössä Suomeen.
        Mitähän sinä mahdat suojella niillä murtohälyttimillä? Kirppikseltä hommattuja tavaroitako?

        On taas ollut megalomaanisen huikentelevainen hetki Hua Hinin vuokrakopissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoista kukkua. Niissä kuvissa joita olet laittanut, on yksi ja sama hämärä, siivoamaton ja törkyinen huone samalla ruokailutila, olohuone, kodinhoitohuone pyykkitelineineen ja varasto. Luonnonvalo näytti tulevan yhdestä ainoasta ikkunasta.
        Postimerkin kokoinen betonipäällysteinen piha on aidattu noin 120 senttiä korkealla betonimuurilla jonka päällä on 20 senttiä metalliaitaa. Ulkona on pari saviruukkua ja vanha kivijäljitelmäinen puutarhakaluste (pöytä ja penkki) ilman puutarhaa.
        Sanoisin että kyseessä on pienen paritalon puolikas, jossa on yksi makuuhuone, tasan yksi vessa ja keittokomero, jossa ei mahdu tekemään muuta kuin käyttämään mikroa ja jääkaappia.

        Mikä ihmeen neljä ilmastointilaitetta? Mistäs ne nyt tupsahti? Juuri kerroit että vain makuuhuoneessa on ilmastointilaite ja että se ei riitä viilentämään olohuonetta, joten et pitänyt sitä ollenkaan päällä vaan tuskailit kuumuudesta kuumaan aikaan.
        Sanoit myös että olisit hommannut ilmastoinnin, jos et olisi lähdössä Suomeen.
        Mitähän sinä mahdat suojella niillä murtohälyttimillä? Kirppikseltä hommattuja tavaroitako?

        On taas ollut megalomaanisen huikentelevainen hetki Hua Hinin vuokrakopissa.

        Jatkan vielä että halvoissa taloissa köyhillä alueille ikkunoiden määrä ja koko pidetään minimissä, jotta lämpöä ei tulisi niin paljon sisään jota on kallista jäähdyttää pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä että halvoissa taloissa köyhillä alueille ikkunoiden määrä ja koko pidetään minimissä, jotta lämpöä ei tulisi niin paljon sisään jota on kallista jäähdyttää pois.

        Voi pojat kiitos nopeasta vastauksesta, miksi edes vaivaudut...
        By NumBall HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pojat kiitos nopeasta vastauksesta, miksi edes vaivaudut...
        By NumBall HHN 63v.

        On toki otettava huomioon että kerroit edellisen talosi ulkomittojen olevan 30 x 28 metriä. Laskepas huviksesi laskukoneella paljonko se tekee neliöitä. Todennäköisesti laskit päässäsi että vajaat 90 neliötä, koska matematiikkasi on hajonneen helmitaulun tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On toki otettava huomioon että kerroit edellisen talosi ulkomittojen olevan 30 x 28 metriä. Laskepas huviksesi laskukoneella paljonko se tekee neliöitä. Todennäköisesti laskit päässäsi että vajaat 90 neliötä, koska matematiikkasi on hajonneen helmitaulun tasoa.

        Niinkö kerroin, voi kauheaa eikö se olekaan 90m2 se oli kyllä tontinpinta-ala, hieman vajaa 900 m2, talon pinta-ala oli 180m2 noin suunnilleen.. tämä nykyinen on vielä hieman suurempi... kirjoitin matikassa L kirjoituksissa, olen erittäin lahjakas matematiikassa, joka on yleistä pahalle lukihäiriölle, koska tietty heikommin toimiva aivojen alue korvataan paremmin toimivalla, toinen missä olen hyvin lahjakas on musiikki, samasta syystä, en tiedä onko absoluuttinen sävelkorva, kun ei sitä ole kukaan vaivautunut koskaan testaamaan. Hyvät matemaattiset taidot ovat olleet etuna ammatinvalinnassa, enkä oikeastaan ole työssä koskaan tarvinnut kirjoittaa paljoakaan, yleensä sanelin ja sihteeri kirjoitti... silloin se ei haittaa, luki mitään... minä luin ja allekirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö kerroin, voi kauheaa eikö se olekaan 90m2 se oli kyllä tontinpinta-ala, hieman vajaa 900 m2, talon pinta-ala oli 180m2 noin suunnilleen.. tämä nykyinen on vielä hieman suurempi... kirjoitin matikassa L kirjoituksissa, olen erittäin lahjakas matematiikassa, joka on yleistä pahalle lukihäiriölle, koska tietty heikommin toimiva aivojen alue korvataan paremmin toimivalla, toinen missä olen hyvin lahjakas on musiikki, samasta syystä, en tiedä onko absoluuttinen sävelkorva, kun ei sitä ole kukaan vaivautunut koskaan testaamaan. Hyvät matemaattiset taidot ovat olleet etuna ammatinvalinnassa, enkä oikeastaan ole työssä koskaan tarvinnut kirjoittaa paljoakaan, yleensä sanelin ja sihteeri kirjoitti... silloin se ei haittaa, luki mitään... minä luin ja allekirjoitin.

        Meidän tontti on 9 raita ja sen ympäri on aita, tolppien välin ollen 1,5 metriä.
        Laskeppa montako tolppaa meillä on?

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö kerroin, voi kauheaa eikö se olekaan 90m2 se oli kyllä tontinpinta-ala, hieman vajaa 900 m2, talon pinta-ala oli 180m2 noin suunnilleen.. tämä nykyinen on vielä hieman suurempi... kirjoitin matikassa L kirjoituksissa, olen erittäin lahjakas matematiikassa, joka on yleistä pahalle lukihäiriölle, koska tietty heikommin toimiva aivojen alue korvataan paremmin toimivalla, toinen missä olen hyvin lahjakas on musiikki, samasta syystä, en tiedä onko absoluuttinen sävelkorva, kun ei sitä ole kukaan vaivautunut koskaan testaamaan. Hyvät matemaattiset taidot ovat olleet etuna ammatinvalinnassa, enkä oikeastaan ole työssä koskaan tarvinnut kirjoittaa paljoakaan, yleensä sanelin ja sihteeri kirjoitti... silloin se ei haittaa, luki mitään... minä luin ja allekirjoitin.

        Mistä sinä tiedät millaisia taloja on köyhillä missä ne sijaitsee ja paljonko niissä on ikkunoita, oletko hakenut oppaasi näistä paikoista, yleensä thaimaan talot on valoisia ja ilmavia, paljon ikkunoita jossa on puiset luukut edessä, joka suojaa auringonvalolta, toinen rakentamistyyli on pitkät tai paremmin leveät katokset ympäri talon, jolla estetään suora auringon valo näin on juuri tässä talossa, tosiaan hienoa että kerrot millaisia asuntoja thaimaassa köyhillä on minä en tosiaankaan sitä tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät millaisia taloja on köyhillä missä ne sijaitsee ja paljonko niissä on ikkunoita, oletko hakenut oppaasi näistä paikoista, yleensä thaimaan talot on valoisia ja ilmavia, paljon ikkunoita jossa on puiset luukut edessä, joka suojaa auringonvalolta, toinen rakentamistyyli on pitkät tai paremmin leveät katokset ympäri talon, jolla estetään suora auringon valo näin on juuri tässä talossa, tosiaan hienoa että kerrot millaisia asuntoja thaimaassa köyhillä on minä en tosiaankaan sitä tiedä.

        Enkä oikein ymmärrä mikä on köyhien alue, kun todella hienon talon vieressä voi olla hyvinkin vaatimaton vuokratalo, tiedätkö mikä näissä vuokrarivareissa on hauskaa, et varmaan vaikka asiantuntija kuvitteletkin olevasi, tosiasiassa ne on rakennettu niin että ullko-ovi avautuu suoraan olohuoneeseen, makuuhuone on rakennettu talon keskelle, jokaisella puolella on huone, edessä olohuone, sivuilla pienet käytävät kummallakin puolella, jotka menevät keittiöön, ja niissä makkareissa on vitun kuuma, ja sinne on haastava rakentaa llmastointi muutakuin lattia tuulettimella, tiedän tämän kun vaimoni siskon tyttö asuu pranburissa sellaisessä, ja olen käynyt monasti... toinen hauskuus on vesivessa, niissä ei ole lainkaan vesisäiliötä, vaan vedet heitetään kauhalla tynnyristä...
        By Numball HHN 63v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät millaisia taloja on köyhillä missä ne sijaitsee ja paljonko niissä on ikkunoita, oletko hakenut oppaasi näistä paikoista, yleensä thaimaan talot on valoisia ja ilmavia, paljon ikkunoita jossa on puiset luukut edessä, joka suojaa auringonvalolta, toinen rakentamistyyli on pitkät tai paremmin leveät katokset ympäri talon, jolla estetään suora auringon valo näin on juuri tässä talossa, tosiaan hienoa että kerrot millaisia asuntoja thaimaassa köyhillä on minä en tosiaankaan sitä tiedä.

        Niin mutta Thaimaassa köyhillä on omat talot.

        Onkohan nekin köyhät katkeria ja kateellisia?

        Varmaankin myös ne köyhät myös syö rekkamieskuppiloissa.

        On se niin väärin että on köyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän tontti on 9 raita ja sen ympäri on aita, tolppien välin ollen 1,5 metriä.
        Laskeppa montako tolppaa meillä on?

        2010

        voi voi tuo olisi kannattanut jättää sanomatta, mitä luulet paljonko maksaa 1000m2 tontti 2.2 kilsaa hua hin keskustasta, päätien varresta, läheltä kuningattaen puistoa, kiinalainen liikemiesryhmä osti rannalta tontin pientä hotellia varten tiedän paikan, olisko ollut 120- 240 miljonaa bahtia, muutama rai, rannalla. riisipellon reunassa sukulaisten maalle rakennettu talo ei ole minkään arvoinen, siksi rakensimme talon tänne ostimme tontin vaimon nimelle... se on helppo myydä... maa on täällä erittäin kallista, ja talotontit pieniä, ihan normaali kysynnän ja tarjonnan laki, kuinkahan kalliit oppirahat joudut vielä maksamaan, tyhmyytesi takia. vaimoni kyllä ehdotti että pynkätään talo hänen maalleen lähellä lapsuuden kotia, en minä ole niin tyhmä että olisin lähtenyt asumaan jonnekin riisipellon reunalle, ei ikinä... tästä on näppärä hypätä mopon selkään ja mennä keskustaan muutamassa minuutissa, meinaatko että polttaisin hiiliä miilussa lopun elämäni... miten ne juhlat, kun vietät aikaasi palstalla, ettei vain puijaa, olet jossain vuokramökissä perseet olalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi voi tuo olisi kannattanut jättää sanomatta, mitä luulet paljonko maksaa 1000m2 tontti 2.2 kilsaa hua hin keskustasta, päätien varresta, läheltä kuningattaen puistoa, kiinalainen liikemiesryhmä osti rannalta tontin pientä hotellia varten tiedän paikan, olisko ollut 120- 240 miljonaa bahtia, muutama rai, rannalla. riisipellon reunassa sukulaisten maalle rakennettu talo ei ole minkään arvoinen, siksi rakensimme talon tänne ostimme tontin vaimon nimelle... se on helppo myydä... maa on täällä erittäin kallista, ja talotontit pieniä, ihan normaali kysynnän ja tarjonnan laki, kuinkahan kalliit oppirahat joudut vielä maksamaan, tyhmyytesi takia. vaimoni kyllä ehdotti että pynkätään talo hänen maalleen lähellä lapsuuden kotia, en minä ole niin tyhmä että olisin lähtenyt asumaan jonnekin riisipellon reunalle, ei ikinä... tästä on näppärä hypätä mopon selkään ja mennä keskustaan muutamassa minuutissa, meinaatko että polttaisin hiiliä miilussa lopun elämäni... miten ne juhlat, kun vietät aikaasi palstalla, ettei vain puijaa, olet jossain vuokramökissä perseet olalla.

        Tai dokaisin halvinta lientä mitä seiskasta saa, lopun elämäni katsellen riisinkasvua, auringon noususta sen laskuun, kiitos vaan ei kiinnosta, ja tietysti siellä riisipellon reunalla on turvallista, koska jos siellä liikkuu yksi traktori kerran tunnissa, vittukuin olisi elämä puuduttavaa, ja sinä 2010 olet vapaaehtoisesti hakeutunut moiseen, jos en olisi jo nyt hullu tulisin varmasti, pellonreunalla dokatessa 24/7 halpaa riisiviinaa...

        Nytkin tuossa tiellä näyttää menevän ambulanssi niitä menee joka päivä kymmeniä, itseasiassa perässä tulee vielä toinen lanssi, tuossa lähellä on taas jossain onnettomuus, muuten minun herjailustani on ollut apua, siihen kolaripaikalle mistä otin kuvia, on laitettu kyltti hiljennä nopeutta, ja se pikkuinen pollari moikkaa joka kerta kun tulee kylillä vastaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö kerroin, voi kauheaa eikö se olekaan 90m2 se oli kyllä tontinpinta-ala, hieman vajaa 900 m2, talon pinta-ala oli 180m2 noin suunnilleen.. tämä nykyinen on vielä hieman suurempi... kirjoitin matikassa L kirjoituksissa, olen erittäin lahjakas matematiikassa, joka on yleistä pahalle lukihäiriölle, koska tietty heikommin toimiva aivojen alue korvataan paremmin toimivalla, toinen missä olen hyvin lahjakas on musiikki, samasta syystä, en tiedä onko absoluuttinen sävelkorva, kun ei sitä ole kukaan vaivautunut koskaan testaamaan. Hyvät matemaattiset taidot ovat olleet etuna ammatinvalinnassa, enkä oikeastaan ole työssä koskaan tarvinnut kirjoittaa paljoakaan, yleensä sanelin ja sihteeri kirjoitti... silloin se ei haittaa, luki mitään... minä luin ja allekirjoitin.

        Meitin matemaattisesti nero DBA ;-)

        Joko paikka varattu flimmerihoitoon? Meinaat vuosien riittävän, ettet kupsahda ennen paikan aukeamista? Taitaa lekuri sanoa ekana, että painon pudotusta lujasti, ennenkuin tehdään mitään. Kyllä se krematoriossa putoaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meitin matemaattisesti nero DBA ;-)

        Joko paikka varattu flimmerihoitoon? Meinaat vuosien riittävän, ettet kupsahda ennen paikan aukeamista? Taitaa lekuri sanoa ekana, että painon pudotusta lujasti, ennenkuin tehdään mitään. Kyllä se krematoriossa putoaa!

        Pentu, että tämä alkaa olla naurettavaa, laiffila palstan heikoin lenkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pentu, että tämä alkaa olla naurettavaa, laiffila palstan heikoin lenkki.

        Laskeppa ne alat uudestaan, mittanauhalla. Ja jos kertolasku ei onnistu, niin väännät Commodorella ohjelmanpätkän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö kerroin, voi kauheaa eikö se olekaan 90m2 se oli kyllä tontinpinta-ala, hieman vajaa 900 m2, talon pinta-ala oli 180m2 noin suunnilleen.. tämä nykyinen on vielä hieman suurempi... kirjoitin matikassa L kirjoituksissa, olen erittäin lahjakas matematiikassa, joka on yleistä pahalle lukihäiriölle, koska tietty heikommin toimiva aivojen alue korvataan paremmin toimivalla, toinen missä olen hyvin lahjakas on musiikki, samasta syystä, en tiedä onko absoluuttinen sävelkorva, kun ei sitä ole kukaan vaivautunut koskaan testaamaan. Hyvät matemaattiset taidot ovat olleet etuna ammatinvalinnassa, enkä oikeastaan ole työssä koskaan tarvinnut kirjoittaa paljoakaan, yleensä sanelin ja sihteeri kirjoitti... silloin se ei haittaa, luki mitään... minä luin ja allekirjoitin.

        Paljonko neliöitä Malminiityssä? Osaatko laskea? Edes huone kerrallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laskeppa ne alat uudestaan, mittanauhalla. Ja jos kertolasku ei onnistu, niin väännät Commodorella ohjelmanpätkän.

        Vai pitäiskö tehdä pari Oraclen tietokantataulua, ja näkymä niiden välille? Taikka triggeri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko neliöitä Malminiityssä? Osaatko laskea? Edes huone kerrallaan

        kiitos kysymyksestä 108m2 , uusraja,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiitos kysymyksestä 108m2 , uusraja,

        Ettei kuitenkin Simonkylän puolella, 78 neliöö, kolmekymmentätuhatta. Vois kuvitella juuri ja juuri sinun budjettiin sopivaksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettei kuitenkin Simonkylän puolella, 78 neliöö, kolmekymmentätuhatta. Vois kuvitella juuri ja juuri sinun budjettiin sopivaksi!

        Se nyt on ihan se ja sama mitä sinä kuvittelet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se nyt on ihan se ja sama mitä sinä kuvittelet...

        Ei kait ylipainoisen sydänvikasen kannata tuon kalliimpaa, ei jää perikunnalle kuin velkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait ylipainoisen sydänvikasen kannata tuon kalliimpaa, ei jää perikunnalle kuin velkaa...

        Niinkuin sanoin se on se ja sama mitä sinä kuvittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin sanoin se on se ja sama mitä sinä kuvittelet.

        Mene nukkumaan, ja jos ei uni muuten tule, niin laske vaikka niitä neliöitä!


    • Anonyymi

      "kirjoitin matikassa L kirjoituksissa, olen erittäin lahjakas matematiikassa"

      Et ole koskaan ollut lukiossa, menit peruskoulusta suoraan töihin, itse kerroit ja olet todella surkea matematiikassa. Miljardi bahtia oli kertomasi mukaan "jotakin 260.000 euroa ja neliökilometrissäsi oli tuhat neliömetriä.
      Matematiikka on suhteellisuudentajua ja logiikkaa ja sinulla ei ole kumpaakaan. Matematiikkaa vaaditaan myös kasvojen tunnistuksessa ja kuvien erottamisessa toisistaan, kun sinä väität aivan selvästi eri ihmisiä samoiksi ja tunnistat paikkoja ja ihmisiä, jotka ei ole sinne päinkään.

      Olet myös kertonut monet kerrat että asut vuokralla etkä ole koskaan omistanut taloa etkä rakennuttanut taloa, niin mistä se talo nyt taas vaihteeksi ilmestyi vaimollesi, jolla on peliongelma ja tuulen huuhtoma takamus? Alkaako dementia vaivata kun vaihtuu nämä jutut koko ajan? Sitä paitsi tämä on ainoa kirjoitukseni tällä viikolla sillä olin mökillä maanantaista tähän iltaan saakka, vielä jäi viikko sisään palkallista lomaa.

      laiffila

      • Anonyymi

        Joku on kertonut minun kertoneen, yleensä 2010 tai sinä jos ette ole sama henkilö, sorry vaan poika.. alihankkijana toimiva yrittämällä ei ole palkallista lomaakaan, koska ei ole palkkaakaan, menee taas käsitteet sekaisin, palkkaa saa voin toisen palveluksessa, sinä olet kertomasi mukaan tmi yrittäjä, hei haloo taukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku on kertonut minun kertoneen, yleensä 2010 tai sinä jos ette ole sama henkilö, sorry vaan poika.. alihankkijana toimiva yrittämällä ei ole palkallista lomaakaan, koska ei ole palkkaakaan, menee taas käsitteet sekaisin, palkkaa saa voin toisen palveluksessa, sinä olet kertomasi mukaan tmi yrittäjä, hei haloo taukki.

        Laiffi alkas kurnuttamaan.
        Odotetaan seliselit, sitten täältä pesee.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku on kertonut minun kertoneen, yleensä 2010 tai sinä jos ette ole sama henkilö, sorry vaan poika.. alihankkijana toimiva yrittämällä ei ole palkallista lomaakaan, koska ei ole palkkaakaan, menee taas käsitteet sekaisin, palkkaa saa voin toisen palveluksessa, sinä olet kertomasi mukaan tmi yrittäjä, hei haloo taukki.

        Ei näköjään uni tullut, ei tainnu neliöt riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiffi alkas kurnuttamaan.
        Odotetaan seliselit, sitten täältä pesee.

        > § <

        Mitähän jos kyrvånsyylå nukkuisit edes öisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän jos kyrvånsyylå nukkuisit edes öisin.

        Laiffina seliseliä odotellen.

        Kun Fasu tekee sopimuksen yhtiön kanssa joka "Vuokraa" yhden henkilön tuotantolinjalleen toiselta yhtiöltä, niin tämän toisen yhtiön laskutukseen sisältyy luonnollisesti kaikki mainitun yhtiön kulut + katteet, muutenhan yritys toimii miinuksella.

        Ei Fasu erikseen mitään palkkoja maksa, vaan laskua vastaan mitä on sopinut kyseisen yhtiön kanssa.
        Mikäli kyseinen yhtiö ei esimerkiksi palvelujaan tuota yhtenä kuukautena, niin silloin ei myöskään laskuta.
        Ei Fasu siis maksa mitään kesälomapalkkoja, ym. kyseiselle yhtiölle.

        Tämä on erittäin hauska sammakko internetinsinööriltä joka kokee olevansa yrittäjä, jopa tuleva eläkeläismiljonääri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiffina seliseliä odotellen.

        Kun Fasu tekee sopimuksen yhtiön kanssa joka "Vuokraa" yhden henkilön tuotantolinjalleen toiselta yhtiöltä, niin tämän toisen yhtiön laskutukseen sisältyy luonnollisesti kaikki mainitun yhtiön kulut katteet, muutenhan yritys toimii miinuksella.

        Ei Fasu erikseen mitään palkkoja maksa, vaan laskua vastaan mitä on sopinut kyseisen yhtiön kanssa.
        Mikäli kyseinen yhtiö ei esimerkiksi palvelujaan tuota yhtenä kuukautena, niin silloin ei myöskään laskuta.
        Ei Fasu siis maksa mitään kesälomapalkkoja, ym. kyseiselle yhtiölle.

        Tämä on erittäin hauska sammakko internetinsinööriltä joka kokee olevansa yrittäjä, jopa tuleva eläkeläismiljonääri.

        On taas kyrvånsyylållå murheita, onhan se hauskaa kun on jotain mitä odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiffina seliseliä odotellen.

        Kun Fasu tekee sopimuksen yhtiön kanssa joka "Vuokraa" yhden henkilön tuotantolinjalleen toiselta yhtiöltä, niin tämän toisen yhtiön laskutukseen sisältyy luonnollisesti kaikki mainitun yhtiön kulut katteet, muutenhan yritys toimii miinuksella.

        Ei Fasu erikseen mitään palkkoja maksa, vaan laskua vastaan mitä on sopinut kyseisen yhtiön kanssa.
        Mikäli kyseinen yhtiö ei esimerkiksi palvelujaan tuota yhtenä kuukautena, niin silloin ei myöskään laskuta.
        Ei Fasu siis maksa mitään kesälomapalkkoja, ym. kyseiselle yhtiölle.

        Tämä on erittäin hauska sammakko internetinsinööriltä joka kokee olevansa yrittäjä, jopa tuleva eläkeläismiljonääri.

        Tuo alihankinta sopimus oli jo 90 luvulla kovasti käytetty menetelmä millä pyrittiin samaan toimeksiantajan kuluja alas, ne vyörytetään alihankkijan maksettavaksi, vaikka palkkio olisi suurikin niin on kulutkin, eikä yksikään toimeksiantaja tee moista sopimusta missä se joutuisi maksamaan enemmän kuin työntekijä saisi palkkaduunissa, mutta alihankkija on se joka häviää, työantajalla on suuri määrä kuluja joita se joutuu maksamaan, mm. eläke-etuudet, erilaiset vakuutukset, vuosilomat yms. mitä alihankkija joutuu itselleen hommaamaan, suurin ero on kuitenkin työehtosopimuslaissa, joka suojaa työntekijän irtisanomistilanteessa, alihankkija on helppo potkaista pihalle ei tarvitse tulla huomenna töihin, ja onhan monella sopimussanktiot, ja irtisanomisajat jos ne on sovittu alihankkijan ja toimeksiantajan välillä... mutta työsuhdeturva on alihankkijalla täysin olematon.


      • Anonyymi

        Kyllä kerroin mutta hullu joka tietää olevansa hullu ei yleensä ole sitä, mutta laiffila joka referenssit on päähän aijatut kattilat, ja osamaksu volvo, ei tiedä olevansa hullu, mikä on hullulle normaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo alihankinta sopimus oli jo 90 luvulla kovasti käytetty menetelmä millä pyrittiin samaan toimeksiantajan kuluja alas, ne vyörytetään alihankkijan maksettavaksi, vaikka palkkio olisi suurikin niin on kulutkin, eikä yksikään toimeksiantaja tee moista sopimusta missä se joutuisi maksamaan enemmän kuin työntekijä saisi palkkaduunissa, mutta alihankkija on se joka häviää, työantajalla on suuri määrä kuluja joita se joutuu maksamaan, mm. eläke-etuudet, erilaiset vakuutukset, vuosilomat yms. mitä alihankkija joutuu itselleen hommaamaan, suurin ero on kuitenkin työehtosopimuslaissa, joka suojaa työntekijän irtisanomistilanteessa, alihankkija on helppo potkaista pihalle ei tarvitse tulla huomenna töihin, ja onhan monella sopimussanktiot, ja irtisanomisajat jos ne on sovittu alihankkijan ja toimeksiantajan välillä... mutta työsuhdeturva on alihankkijalla täysin olematon.

        Kyllä minä tein koko ikäni konsulttihommia asiakkaiden organisaatioissa, joissa asiakkaan samaa työtä tekeviä myös mukana. Asiakkaan palkatut työntekijät sai alta puolet meikäläisen työnantajan maksamasta palkasta, asiakas maksoi konsulttifirmalle 150-250 euroa tunnilta. Konsulttisopimus paljon helpompi ja nopeampi purkaa kuin työsuhde, eikä lahjattomia lukihäiriöisiä tarvinnut katsella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tein koko ikäni konsulttihommia asiakkaiden organisaatioissa, joissa asiakkaan samaa työtä tekeviä myös mukana. Asiakkaan palkatut työntekijät sai alta puolet meikäläisen työnantajan maksamasta palkasta, asiakas maksoi konsulttifirmalle 150-250 euroa tunnilta. Konsulttisopimus paljon helpompi ja nopeampi purkaa kuin työsuhde, eikä lahjattomia lukihäiriöisiä tarvinnut katsella.

        Just just ja osaamisalue mitä myit 150-250 euroa tunti, avoviemäreiden alipaineistaminen ettei paska haise pattayalla, ja betonilitkujen tekeminen... toki täytyyhän osaamisesta maksaa, kun aletaan fysiikan lakeja rikkomaan, eiks oo kivaa olla kännissä, elämä tuntuu niin pumpuliselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just just ja osaamisalue mitä myit 150-250 euroa tunti, avoviemäreiden alipaineistaminen ettei paska haise pattayalla, ja betonilitkujen tekeminen... toki täytyyhän osaamisesta maksaa, kun aletaan fysiikan lakeja rikkomaan, eiks oo kivaa olla kännissä, elämä tuntuu niin pumpuliselle.

        Eipä ATK-hommissa oikeen avoviemärihommia ole, muuta kuin DBA:n hommat. Muutaman urvelon niissä työurani aikana nähnyt ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ATK-hommissa oikeen avoviemärihommia ole, muuta kuin DBA:n hommat. Muutaman urvelon niissä työurani aikana nähnyt ;-)

        Matikassa ei tullut kuin magna, äidinkielessä laudatur, siksi varmaan pystyi muuhunkin kuin Commodoren näpelöintiin ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matikassa ei tullut kuin magna, äidinkielessä laudatur, siksi varmaan pystyi muuhunkin kuin Commodoren näpelöintiin ;-)

        Älä pilkkaa Nepaa lähes kaikki aloittivat sillä, myös minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pilkkaa Nepaa lähes kaikki aloittivat sillä, myös minä.

        Mihin basic-konetta tarvitaan, jos ATK-suunnittelijana elantonsa tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin basic-konetta tarvitaan, jos ATK-suunnittelijana elantonsa tekee?

        Mihin tarvitsee basic konetta ?, en ymmärrä lainkaan kysymystä se on irrationaalinen, lähes kaikki it-alalla toimivat ostivat ensin kuusnepan, minä vic-20, parikymppisenä, muutaman vuoden kuluttua c64, sitten amigat, ja mulla oli vielä sinclar ql ja atari st... ensimmäinen pc oli bondwell. alan ensimmäinen duuni, otaniemen ilmoitustaululla oli duunin hakuohje, kaukaan paperitehtaalle, vax vms kuvioon, hain sinne ja päästin, opin tuntemaan Roosin Mikon, vuosi oli 80 lukua vuotta en muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tarvitsee basic konetta ?, en ymmärrä lainkaan kysymystä se on irrationaalinen, lähes kaikki it-alalla toimivat ostivat ensin kuusnepan, minä vic-20, parikymppisenä, muutaman vuoden kuluttua c64, sitten amigat, ja mulla oli vielä sinclar ql ja atari st... ensimmäinen pc oli bondwell. alan ensimmäinen duuni, otaniemen ilmoitustaululla oli duunin hakuohje, kaukaan paperitehtaalle, vax vms kuvioon, hain sinne ja päästin, opin tuntemaan Roosin Mikon, vuosi oli 80 lukua vuotta en muista.

        Höpö höpö, vain tulevalla DBA:lla voi olla käyttöä basicille. Uran alkuvuosina duuniin tuli kaveri, jolla Amiga-kokemusta takana, itsellä Commoroju kävi kääntymässä, kersojen pelikoneena. Basic-koodia nähnyt sen verran, että KOP:ssa yksi tiimin jäsen oli koodannut jonkun työkalun mikkisoftan tulkilla, toinen yritti sitä saada käännettävälle basicille, mutta eipä toi goto-viidakon purkaminen onnistunut. Goto lahottaa aivot, siksipä sitä ei edes Fortran-koulutuksessa opetettu, muuta kuin insinööreille, jotka ei muuten toimivaa koodia saaneet aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, vain tulevalla DBA:lla voi olla käyttöä basicille. Uran alkuvuosina duuniin tuli kaveri, jolla Amiga-kokemusta takana, itsellä Commoroju kävi kääntymässä, kersojen pelikoneena. Basic-koodia nähnyt sen verran, että KOP:ssa yksi tiimin jäsen oli koodannut jonkun työkalun mikkisoftan tulkilla, toinen yritti sitä saada käännettävälle basicille, mutta eipä toi goto-viidakon purkaminen onnistunut. Goto lahottaa aivot, siksipä sitä ei edes Fortran-koulutuksessa opetettu, muuta kuin insinööreille, jotka ei muuten toimivaa koodia saaneet aikaiseksi.

        Siis basicilla ole mitään merkitystä, se oli vain yksi monista vaihto-ehdoista, mutta commodore oli motivaation herättäjä, hyvin monelle, varsinkin hieman nuorempia kuin minä olen, olin silloin jo 20 kun nämä tulivat markkinoille, se nyt on sama mikä syntaxi on takana tietysti goto ja gosub tekee koodin debuggaamisesta vaikeaa, siksi mutta basic on vain yksi monien joukossa, ei tehokkain mutta ei huonoinkaan, pidän taas cobolia hyvin ikävänä kielenä, en fortrania, sitä paitsi nämä on mielipide asioita. Mutta kyllä minäkin ostin programming pet cbm computer kirjan joka oli de-facto joskus 70-80 lopulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin tarvitsee basic konetta ?, en ymmärrä lainkaan kysymystä se on irrationaalinen, lähes kaikki it-alalla toimivat ostivat ensin kuusnepan, minä vic-20, parikymppisenä, muutaman vuoden kuluttua c64, sitten amigat, ja mulla oli vielä sinclar ql ja atari st... ensimmäinen pc oli bondwell. alan ensimmäinen duuni, otaniemen ilmoitustaululla oli duunin hakuohje, kaukaan paperitehtaalle, vax vms kuvioon, hain sinne ja päästin, opin tuntemaan Roosin Mikon, vuosi oli 80 lukua vuotta en muista.

        hain sinne ja päästin... kurapasaset kellohameeseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis basicilla ole mitään merkitystä, se oli vain yksi monista vaihto-ehdoista, mutta commodore oli motivaation herättäjä, hyvin monelle, varsinkin hieman nuorempia kuin minä olen, olin silloin jo 20 kun nämä tulivat markkinoille, se nyt on sama mikä syntaxi on takana tietysti goto ja gosub tekee koodin debuggaamisesta vaikeaa, siksi mutta basic on vain yksi monien joukossa, ei tehokkain mutta ei huonoinkaan, pidän taas cobolia hyvin ikävänä kielenä, en fortrania, sitä paitsi nämä on mielipide asioita. Mutta kyllä minäkin ostin programming pet cbm computer kirjan joka oli de-facto joskus 70-80 lopulla.

        Entäpä RPG, oliko tuttu juttu ja pääsitkö siihen hyvin sisälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä RPG, oliko tuttu juttu ja pääsitkö siihen hyvin sisälle?

        Taikka PL/1? Tai Pascal, joka sekin oli ziljoona kertaa järkevämpi opettelukieli Basiciin verrattuna, varsinkin tuon Turbo-Pascal -kehitysympäristön myötä.

        Mahtoiko Posso koskaan olla reikanauhojen kanssa tekemisissä, entä reikäkorttien? Näihinkin joutui operaattorina tutustumaan. Ja Honeywellin nauha-asemiin, ja vaihtolevypakkoihin. Iltavuoron kesto oli neljä tuntia pidempi, jos et osannut ajoittaa levypakkojen vaihtoa oikein, vaan annoit H62:n pyytää pakkoja haluamassaan järjestyksessä. Opiskeluajan kesätöissä vanhassa duunipaikassa joutui tekemään kolme kuukautta iltavuoroa, kun uusia operoita ei voinut puolen vuoden jälkeen jättää yksin illaksi ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taikka PL/1? Tai Pascal, joka sekin oli ziljoona kertaa järkevämpi opettelukieli Basiciin verrattuna, varsinkin tuon Turbo-Pascal -kehitysympäristön myötä.

        Mahtoiko Posso koskaan olla reikanauhojen kanssa tekemisissä, entä reikäkorttien? Näihinkin joutui operaattorina tutustumaan. Ja Honeywellin nauha-asemiin, ja vaihtolevypakkoihin. Iltavuoron kesto oli neljä tuntia pidempi, jos et osannut ajoittaa levypakkojen vaihtoa oikein, vaan annoit H62:n pyytää pakkoja haluamassaan järjestyksessä. Opiskeluajan kesätöissä vanhassa duunipaikassa joutui tekemään kolme kuukautta iltavuoroa, kun uusia operoita ei voinut puolen vuoden jälkeen jättää yksin illaksi ;-)

        Reikäkortit oli sortterin "ruokaa" ja sen jälkeen riiderin. Ensin nuo lävistettiin tai punssattiin.


    • Anonyymi

      Nämä palstan ATK-velhot elää muinaisuudessa.

      Kirjoittelit:

      "alihankkija on se joka häviää, työantajalla on suuri määrä kuluja joita se joutuu maksamaan, mm. eläke-etuudet, erilaiset vakuutukset, vuosilomat yms. mitä alihankkija joutuu itselleen hommaamaan, suurin ero on kuitenkin työehtosopimuslaissa, joka suojaa työntekijän irtisanomistilanteessa, alihankkija on helppo potkaista pihalle ei tarvitse tulla huomenna töihin, ja onhan monella sopimussanktiot, ja irtisanomisajat jos ne on sovittu alihankkijan ja toimeksiantajan välillä... mutta työsuhdeturva on alihankkijalla täysin olematon"

      Ensinnäkin työsuhdeturvaa ei ole kellään yhtään sen kummemmin.
      Ketään ei ole pakko työllistää ja irtisanomiset tehdään irtisanomisaikojen puitteissa heti kun työntekijä tai alihankkija käy tarpeettomaksi tai tuottaa ongelmia tai on huono työssään.

      Terveydenhuolto, sosiaalikulut, verot ja veronkaltaiset kulut, kesälomarahat, sairaslomapäivät, eläketurva yms. Nämä kaikki on huomioitu laskutustunnin hinnoittelussa ja palkkioissa.
      Hinnoittelu menee suunnilleen niin että otetaan lähtökohdaksi ammattinimikkeen
      keskituntipalkka, joka vaihtelee alukohtaisesti hieman. Huomioidaan myös ikälisät, kokemus, luotettavuus ja joustavuus. Sitten kerrotaan se tuntiansio noin 1,75:llä, joka kattaa edellä mainitut kulurakenteet ja riskit. Päälle tulee vielä alv. Käänteistä alvia ei sovelleta ammatissani.

      Alallani PK-seudulla kokeneen automaatioinssin palkka on 5500 paikkeilla kuukaudessa. Sen kun kertoo 1,75 (alvia ei tarvi huomioida) saadaan kuukausilaskuun summa 9625 euroa. Siihen tulee sitten päälle erikseen sovitut kertoimet yölisille ja sunnuntailisille. Siirretyn työajan vuoksi ne eivät ole 50% tai 100% vaan vähemmän.
      Vuonna 2023 laskutin pyöreästi 143000 euroa sis alv. Käteen jäi noin 80000 euroa.
      Talon laina maksettiin loput pois maaliskuussa. YEL-maksut nousseet ja jäi vähän vähemmän käteen kuin viime vuonna.

      Mottoni on kopioitu JFK:lta. "Älä kysy mitä työnantaja on valmis tekemään eduksesi,
      vaan mieti sitä mitä sinä olet valmis tekemään työnantajasi eduksi"
      Tee itsestäsi korvaamaton. Kaltaisiani moniosaajia suunnittelusta ohjelmointiin ja huoltoihin sekä uusien linjastojen rakentamisiin ei ole kuin kourallinen Suomessa. Teen siis useiden henkilöiden työt mutta maksan vain yhden osaajan verran.

      Osakeyhtiö ei voi toimia pelkästään yhdelle työnantajalle samalla tavalla kuin palkkasuhteessa oleva yksityishenkilö. Siksipä jaamme laskut eri kustannusyksiköille ja eri yhtiöille ja täysin laillisesti. Teenhän töitä niille kaikille.

      • Anonyymi

        No miten tämä nyt liittyy aiheeseen että Fasu maksaa palkkaa tehtaan köyhälle hukkapalalle, joka väittää toimivansa Fasulle yhtiönsä kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten tämä nyt liittyy aiheeseen että Fasu maksaa palkkaa tehtaan köyhälle hukkapalalle, joka väittää toimivansa Fasulle yhtiönsä kanssa?

        Siten että köyhä hukkapala tienaa noin 70000 euroa enemmän vuodessa kuin sairaseläkeläinen Senssu tai Posso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siten että köyhä hukkapala tienaa noin 70000 euroa enemmän vuodessa kuin sairaseläkeläinen Senssu tai Posso.

        Et tienaa ei ne niin tyhmiä ole että maksavat enemmän kuin olisit työsuhteessa, se että kertomasi mukaan osaat tehdä kahdeksan ihmisen työt, yhden palkalla, olet silloin osaaja ja varmasti toimeksiantaja on valmis maksamaan sinulle palkkaa kunnollisilla ehdoilla.. yleensä näitä alihankintasopimuksia tehdään vähempi arvoisiin hommiin, vuosikorjauksiin yms.
        se on toimeksiantajan tapa säästää, sinä maksat itse sivukulusi, mutta mitä tienaat kun olet eläkkeellä, paljonko on eläkekertymäsi nyt ja silloin, sinun referenssit on kattiloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tienaa ei ne niin tyhmiä ole että maksavat enemmän kuin olisit työsuhteessa, se että kertomasi mukaan osaat tehdä kahdeksan ihmisen työt, yhden palkalla, olet silloin osaaja ja varmasti toimeksiantaja on valmis maksamaan sinulle palkkaa kunnollisilla ehdoilla.. yleensä näitä alihankintasopimuksia tehdään vähempi arvoisiin hommiin, vuosikorjauksiin yms.
        se on toimeksiantajan tapa säästää, sinä maksat itse sivukulusi, mutta mitä tienaat kun olet eläkkeellä, paljonko on eläkekertymäsi nyt ja silloin, sinun referenssit on kattiloissa.

        Minun osalta Hukkapala on oikeassa, minä en tienaa enää mitään.

        Olen tienestini aikanaan hankkinut ja nyt meidän perhe elää meidän perheen varallisuudella.

        Ei ole tarve "Nakitella" iltaisin ja viikonloppuisin, kuten tehdasköyhä yrittäjähaaveilija jolle palkan maksaa Fasu kuten kertonut.

        > § <


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun osalta Hukkapala on oikeassa, minä en tienaa enää mitään.

        Olen tienestini aikanaan hankkinut ja nyt meidän perhe elää meidän perheen varallisuudella.

        Ei ole tarve "Nakitella" iltaisin ja viikonloppuisin, kuten tehdasköyhä yrittäjähaaveilija jolle palkan maksaa Fasu kuten kertonut.

        > § <

        " meidän perheen varallisuus? Mikä perhe ja mikä varallisuus?

        Ei tiedä nämä pojat kyllä palkkauksesta eikä yrittäjän kulurakenteista mitään, jos kertoo että "ei ne niin tyhmiä ole että maksavat enemmän kuin olisit työsuhteessa".
        Ei ne maksakaan. Ne maksaa riskeineen ja kuluineen kesälomarahoineen suunnilleen sen saman aliurakoitsijalle yrittäjälle, kuin mitä työntekijä tulee kaikkine kuluineen maksamaan.

        Monissa yrityksissä osaajat alkavat työskennellä omiin nimiinsä yrittäjänä ja ottaa riskit ja vakuutukset ja eläkevakuutuksensa ja muut veronkaltaiset kulut lomarahoineen ja arkipyhäkorvauksineen itselleen maksettaviksi. Ne on kaikki laskettu mukaan laskutustunnin hintaan. PK-Seudulla varsin yleinen kaava menee niin että jos duunarin peruliksa oli 22 euroa brutto / tunti ja hän jatkaa yrityksellä niin hänen laskutustuntinsa on vähintään 40 euroa tunti plus alv, paitsi raksahommissa sovelletaan käänteistä alvia.

        Se on siis noin kaksi kertaa suurempi se laskutustunti kuin mitä oli bruttopalkka. Silloin se kattaa ne kulut jotka yrittäjä joutuu toiminnastaan maksamaan. Kun et tuon vertaa tiennyt, niin kehotan sinua lopettamaan viisastelun palkoista, eläkkeistä ja yrittämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " meidän perheen varallisuus? Mikä perhe ja mikä varallisuus?

        Ei tiedä nämä pojat kyllä palkkauksesta eikä yrittäjän kulurakenteista mitään, jos kertoo että "ei ne niin tyhmiä ole että maksavat enemmän kuin olisit työsuhteessa".
        Ei ne maksakaan. Ne maksaa riskeineen ja kuluineen kesälomarahoineen suunnilleen sen saman aliurakoitsijalle yrittäjälle, kuin mitä työntekijä tulee kaikkine kuluineen maksamaan.

        Monissa yrityksissä osaajat alkavat työskennellä omiin nimiinsä yrittäjänä ja ottaa riskit ja vakuutukset ja eläkevakuutuksensa ja muut veronkaltaiset kulut lomarahoineen ja arkipyhäkorvauksineen itselleen maksettaviksi. Ne on kaikki laskettu mukaan laskutustunnin hintaan. PK-Seudulla varsin yleinen kaava menee niin että jos duunarin peruliksa oli 22 euroa brutto / tunti ja hän jatkaa yrityksellä niin hänen laskutustuntinsa on vähintään 40 euroa tunti plus alv, paitsi raksahommissa sovelletaan käänteistä alvia.

        Se on siis noin kaksi kertaa suurempi se laskutustunti kuin mitä oli bruttopalkka. Silloin se kattaa ne kulut jotka yrittäjä joutuu toiminnastaan maksamaan. Kun et tuon vertaa tiennyt, niin kehotan sinua lopettamaan viisastelun palkoista, eläkkeistä ja yrittämisestä.

        Juuri noin se menee. Esimerkiksi putkimiehen keskimääräinen tuntilaskutus PK-seudulla on 60 euroa tunti plus arvonlisävero. Jos hän on itse yrittäjä, hälle jää käteen tuosta mukavat 35-38 euroa tunti ja jos hän on renki niin firma ottaa kympin välistä plus katteet materiaaleista. Kehä kolmosen ulkopuolella laskutushinnat alkaen 40 euroa tunti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " meidän perheen varallisuus? Mikä perhe ja mikä varallisuus?

        Ei tiedä nämä pojat kyllä palkkauksesta eikä yrittäjän kulurakenteista mitään, jos kertoo että "ei ne niin tyhmiä ole että maksavat enemmän kuin olisit työsuhteessa".
        Ei ne maksakaan. Ne maksaa riskeineen ja kuluineen kesälomarahoineen suunnilleen sen saman aliurakoitsijalle yrittäjälle, kuin mitä työntekijä tulee kaikkine kuluineen maksamaan.

        Monissa yrityksissä osaajat alkavat työskennellä omiin nimiinsä yrittäjänä ja ottaa riskit ja vakuutukset ja eläkevakuutuksensa ja muut veronkaltaiset kulut lomarahoineen ja arkipyhäkorvauksineen itselleen maksettaviksi. Ne on kaikki laskettu mukaan laskutustunnin hintaan. PK-Seudulla varsin yleinen kaava menee niin että jos duunarin peruliksa oli 22 euroa brutto / tunti ja hän jatkaa yrityksellä niin hänen laskutustuntinsa on vähintään 40 euroa tunti plus alv, paitsi raksahommissa sovelletaan käänteistä alvia.

        Se on siis noin kaksi kertaa suurempi se laskutustunti kuin mitä oli bruttopalkka. Silloin se kattaa ne kulut jotka yrittäjä joutuu toiminnastaan maksamaan. Kun et tuon vertaa tiennyt, niin kehotan sinua lopettamaan viisastelun palkoista, eläkkeistä ja yrittämisestä.

        Voi voi mitä järkeä on silloin toimia alihankkijana, jos joutuu itse maksamaan omat sivukulut, ainoa järkevä peruste on vyön kiristäminen, ja tehdä alihankkijana edullisemmin kuin työn teetättäminen duunarilla maksaisi... ainoa toimiva motivaatio on oman työn halpuuttaminen. Isoin ongelma on se että sinulla ei ole minkäänlaista oikeusturvaa, riitatilanteessa, näitä alihankkijoita käytetään vaan hyödyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi mitä järkeä on silloin toimia alihankkijana, jos joutuu itse maksamaan omat sivukulut, ainoa järkevä peruste on vyön kiristäminen, ja tehdä alihankkijana edullisemmin kuin työn teetättäminen duunarilla maksaisi... ainoa toimiva motivaatio on oman työn halpuuttaminen. Isoin ongelma on se että sinulla ei ole minkäänlaista oikeusturvaa, riitatilanteessa, näitä alihankkijoita käytetään vaan hyödyksi.

        Just just, pitäähän vielä tehdä tilinpäätökset, kirjanpidot... eikä se ole välttämättä kovinkaan pieni kustannus erä...


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe