Varokaa palstan ravut

Anonyymi-ap

🦞 Ravustuskausi alkaa sunnuntaina!🦞

Ootteko ajatelleet rapujuhlia?🎈

52

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole ajatellut yhtään. Ei ole kuulunut lähipiiriin yhtään nämä kekkerit, että on jäänyt paitsioon siitä kulttuurista. Eikä tätä rapua ole koittanut kukaan pyydystää...

      • Anonyymi

        Kai se juhla tarttee jonkun rapakon lähelle mistä niitä rapuja voi pyydystää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai se juhla tarttee jonkun rapakon lähelle mistä niitä rapuja voi pyydystää.

        No ei kai niitä nyt siinä samalla juhliessa pyydystetä? Vaan on käyty jossain rapakossa tonkimassa niitä ämpäriin, sitten kotona kattilaan kiehumaan ja vasta sitten kekkerit pystyyn... Näin olen ymmärtänyt. Mutta en edes pidä rapujen syömisestä. ei maistu hyviltä ja on sotkuista hommaa.


      • mustasusi kirjoitti:

        No ei kai niitä nyt siinä samalla juhliessa pyydystetä? Vaan on käyty jossain rapakossa tonkimassa niitä ämpäriin, sitten kotona kattilaan kiehumaan ja vasta sitten kekkerit pystyyn... Näin olen ymmärtänyt. Mutta en edes pidä rapujen syömisestä. ei maistu hyviltä ja on sotkuista hommaa.

        Ja on jotain ihme hienostelua muutenkin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No ei kai niitä nyt siinä samalla juhliessa pyydystetä? Vaan on käyty jossain rapakossa tonkimassa niitä ämpäriin, sitten kotona kattilaan kiehumaan ja vasta sitten kekkerit pystyyn... Näin olen ymmärtänyt. Mutta en edes pidä rapujen syömisestä. ei maistu hyviltä ja on sotkuista hommaa.

        Aloittaja on keitellyt rapuja tilli-merisuolavedessä. Suuhun en niitä laita, kun ne keitetään elävältä. Katkarapu on ainoa rapu mitä olen syönyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on keitellyt rapuja tilli-merisuolavedessä. Suuhun en niitä laita, kun ne keitetään elävältä. Katkarapu on ainoa rapu mitä olen syönyt.

        ok... Olen joskus lapsena nähnyt niitä pyydystetyn ja on muisti kuva keittämisestäkin... Mutta en ole itse missään juhlissa ollut mukana. Ei ole köyhien juttuja.


    • Anonyymi

      En harrasta kliseisiä rapujuhlia :D ym.. Olen kasvanut pikkusen eri ympyröissä

    • Anonyymi

      Sairasta jatkaa kidutus-perinnettä vain sen takia, että ennenkin on näin tehty.

    • Anonyymi

      Merisuola on vähemmän epäterveellistä.

      • Anonyymi

        "Merisuolaa erehdytään joskus pitämään terveellisempänä kuin ruokasuolaa, mutta koostumukseltaan sekin on lähes täyttä natriumkloridia. Merisuolassa on luontaisesti hyvin pieni määrä jodia eikä sitä yleensä enää jodioida, joten jodinsaannin kannalta ruokasuola on parempi vaihtoehto."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Merisuolaa erehdytään joskus pitämään terveellisempänä kuin ruokasuolaa, mutta koostumukseltaan sekin on lähes täyttä natriumkloridia. Merisuolassa on luontaisesti hyvin pieni määrä jodia eikä sitä yleensä enää jodioida, joten jodinsaannin kannalta ruokasuola on parempi vaihtoehto."

        Sarvikuononsarvisuolassa on radioaktiivisuutta.


      • Anonyymi

        No olet turvassa. Uskaltaako tähän naisena kirjoittaa, että olen vesimies. Tulee se mieheksiluulija taas kommentoimaan./Aloittajalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olet turvassa. Uskaltaako tähän naisena kirjoittaa, että olen vesimies. Tulee se mieheksiluulija taas kommentoimaan./Aloittajalta

        Voisit naisena esiintyvä mies olla vähän vähemmän läpinäkyvä, mutta kai olet perso jopa sille huomiolle, niin ei tarvitse aina yksin kirjoitella


    • Anonyymi

      Olen ennemminkin meat lover .. Niihin pilleisiin päin voisin olla menossa

    • Anonyymi

      Ei mua kukaan pyydystä

    • Anonyymi

      Ravut rapujuhliin merroilla ja rapusyöteillä.
      Kiehuvaan veteen yksi kerrallaan ja keitä isommat ensin sitten pienemmät.
      Parina vuonna laskettu takaisin järveen pienen koon vuoksi.
      On oltu mökillä rapuilloissa ja porukalla istuttu pitkälle iltaan mut itse en pysty keittämään niitä. Elävänä kiehuvaan veteen.

      • Anonyymi

        En pidä normaalina, elävänä kiehuvaan veteen. Ja oikeasti kynnyskysymys suhteelle. En voisi olla naisen kanssa joka hyväksyy tämän asian. En edes "hänen".

        m38


      • Anonyymi

        Kuulostaa kivalta! Olis mukavaa päästä vieraaksi rapujuhliin. Osaakohan kaivattu keitellä rapuja?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä normaalina, elävänä kiehuvaan veteen. Ja oikeasti kynnyskysymys suhteelle. En voisi olla naisen kanssa joka hyväksyy tämän asian. En edes "hänen".

        m38

        Sama täällä. 👍🏼


    • Anonyymi

      Kuulostaa vähän sadistiselta

    • Anonyymi

      Eläinrääkkäystä!!!

      • Anonyymi

        Ei kaikki edes ymmärrä omaa osuuttaan tapahtumissa. En tie onko se kuva mullakin vinoutunut. Usein mietin, että kyllä tää niin paskaa elämää on, että olisimpa onnistunut.

        Saman jakson aikana yritin myös lähteä alasti ovesta ulos. En päässyt. Siitäkin ois tullut kiva tarina kerrottavaksi. :/ Oisin se talon viuhahtaja, jos vielä lapsia ois ollut paikalla, niin tie miks pedariks ois kuviteltu.


    • Anonyymi

      Onko lobsteri sama kuin rapu

      • Anonyymi

        Lobsteri on isompi rapu eli hummeri. Rapujuhlien rapu on pienempi jokirapu.


    • Anonyymi

      Jossain videossa ainakin Gordon Ramsay pisti semmoisen iso ravun kylmäksi veitsellä, eli ei laittanut kiehuvaan veteen elävänä. Myös muiden suosittujen kokkien olen näin nähnyt nykyään tekevän, yrittävät kai että muut ihmiset alkaisivat tekemään samalla lailla. Toki esim. Aasiassa ei taideta hirveästi ruoaksi joutuvien eläinten kivuista välittää. Itseäni ei ole nämä rapujen maistelut toistaiseksi vielä kiinnostaneet.

      • Anonyymi

        Kai sillä elävänä keittämisellä on haluttu varmistaa, että ravut ovat tuoreita. Niistä voisi muuten saada vakavan myrkytyksen, kun ne erittävät ammoniakkia kuollessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sillä elävänä keittämisellä on haluttu varmistaa, että ravut ovat tuoreita. Niistä voisi muuten saada vakavan myrkytyksen, kun ne erittävät ammoniakkia kuollessaan.

        Siis jotain 30 sekuntia ennen siis tappoi sen ravun, että saako sen myrkytyksen jo siitäkin sitten, en ole perehtynyt. Mielestäni nämä kaikki rapujutut, pallokalat ja muut niljakkeet voi hyvillä mielin jättää lautaselta pois. En usko mitään suuria makuelämyksiä missaavani.


      • Anonyymi

        Aasialainen laittaa koiranki suoraan kuumaan veteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jotain 30 sekuntia ennen siis tappoi sen ravun, että saako sen myrkytyksen jo siitäkin sitten, en ole perehtynyt. Mielestäni nämä kaikki rapujutut, pallokalat ja muut niljakkeet voi hyvillä mielin jättää lautaselta pois. En usko mitään suuria makuelämyksiä missaavani.

        Aloittaja on samaa mieltä pallokaloista, käärmeistä, simpukoista, etanoista, mustekaloista, raa'asta kalasta, sushi pöperöistä yms. Maailma on pullollaan erilaisia ruokia, ei kaikkia outouksia tarvitse syödä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aasialainen laittaa koiranki suoraan kuumaan veteen

        Jotkut syö eläviä ostereita. Onko se sen parempi, kuin elävältä keittäminen?/Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aasialainen laittaa koiranki suoraan kuumaan veteen

        Minä boikotoin kiina-tuotteita.


    • Anonyymi

      Jep, tietysti..

      • Anonyymi

        Kivaa rapujuhlaa sinne!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Syökää rapuja, syökää rapuja...🐷

      • Anonyymi

        Luulisi, että ravuista ei hiilidioksidipäästöjä synny ilmakehään kun ne kasvavat veden alla.


    • Anonyymi

      Olen ollut 2 kertaa käymässä rapujuhlissa. Kaikista pahinta on se, kun ravut heitetään tulikuumaan veteen. Rapulyhdyt ovat kauniit. Rapujen syöminen on aikaa vievää ja niissä ei ole paljon syötävää.

      • Anonyymi
        UUSI

        Lisukkeet hyviä ja illan tunnelma.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tarinan mukaan Pakarisen biisin ihmiset on oikeita ihmisiä rapujuhlista, joissa Pakarinen on itse ollut mukana.


    • Anonyymi

      Syön vain grillimakkaraa

      • Anonyymi

        Joo, oon huomannut👍


      • Anonyymi

        Natriumglutamaattia kannattaa vältellä ja jotakin kuitupitoista kannattaa syödä makkaran lisäksi.


    • Anonyymi

      Ei ole kesämökkiä, joten en ole pitänyt rapujuhlia.

      En pystyisi keittää elävänä elävää olentoa, ihan kuten en kykene kalaakaan tappamaan tai en teurasta sikoja tai kanoja nylje.

      En myöskään syö rapuja, kanaa enkä sikaa. Katkarapuja olen syönyt joskus, samoin syön jonkun muun valmiiksi tappamaa ja perkaamaa kalaa. Jokirapuja en.

      Yritän olla tuottamatta muille turhaan kipua.

      • Anonyymi

        Onneksi ei tarvi noita miettiä kun silakoita ja jauhelihaa saa kaupasta.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ravut on kaikki iljettäviä olentoja, meren hämähäkkejä. En haluaisi syödä. 🤢

      Kerran illanistujaisissa lautaselle iskettiin kokonainen taskurapu. Vähän ilkenin etusaksen sisältä syödä lihaa, mutta muuten jäi syömättä. Vierustoveri söi rapuni.

      • Anonyymi
        UUSI

        Tuollaisessa tilanteessa kannattaa sanoa että on kalalle alkerginen niin saa tilalle muuta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisessa tilanteessa kannattaa sanoa että on kalalle alkerginen niin saa tilalle muuta.

        Ei ollut tarjolla muuta tuossa tilanteessa (minut kutsuttiin pöytään ex tempore enkä tiennyt mitä tarjottavana oli).


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut tarjolla muuta tuossa tilanteessa (minut kutsuttiin pöytään ex tempore enkä tiennyt mitä tarjottavana oli).

        No se oli ikävää sun kannalta kun jouduit vain katselemaan myiden syömistä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Kauheaa kidutusta rapu raukoille. Ihmiset on hulluja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe