Windows Outlook (new) rupesi käynnistymään aina automaattisesti ja 1h väilein aina uudelleen.

Outlook (new) todellakin rupesi käynnistymään aina automaattisesti heti, kun windows 10 on käynnistynyt ja se tekee samaa, myös 1h tunnin välein. Ongelmasta pääsi eroon, vain klikkaamalla liukukytkintä Outlook (new) ikkunan oikeassa yläreunassa ja vastaamalla kysymyksiin, että asetuksen saa suoritettua loppuun. Tämä tarkoittaa vanhaan Windows Outlook sähköpostiin siirtymistä, mutta se ei enää toimi, koska Microsoftin asettama aikatakaraja on jo umpeutunut. Ongelmat hävisivät ja mikään ei muutu. Paitsi yhden kerran käynnistyy vanha Windows Outlook sähköposti, jonka voi sulkea. Irrotin jo tetäväpalkista vanhan Outlook kuvakkeen ja lisäsin sen tilalle Outlook (new) kuvakkeen. Lisäksi säädin oletus sähköpostiksi Outlook (new) sähköpostin, että windows ei automaattisesti tarjota vanhaa Outlook sähköpostia joka sammuu ja sitten vasta käynnistyy uusi Outlook (new) sähköposti. Oletus asetus löytyy valitsemalla Aloitus / Sovellukset / Oletussovellukset / Sähköposti, eli tuonne se Outlook (new). Tämä ongelma alkoi Heinäkuussa 2024 ja ainoat windows päivitykset mitä on asentunut Heinäkuussa on:
- 9. heinäkuuta 2024 – KB5040427 (käyttöjärjestelmän koontiversiot 19044.4651 ja 19045.4651)
- 9. heinäkuuta 2024 KB5041019 kumulatiivinen päivitys .NET Frameworkin 3.5-, 4.8- ja 4.8.1-versioille Windows 10-versiolle 22H2
Ehkä windows kylvi jonkun bugin tai miinan Windows käyttäjärjestelmään noiden mukana, koska ennen noita ei ollut mitään ongelmia tai jokin Microsoftin asettama ajastin on tikittänyt jo pidemmän aikaa käyttöjärjestelmän ohjelmakoodissa. Minulla sama tapahtui kahdessa Windows 10 Pro PC:ssä ja kummassakin heti kyseisten päivitysten jälkeen.

Useilla foorumeilla etsitään ratkaisua tähän samaan ongelmaan, jonka olen löytänyt ja niissä usein ehdotetaan katsomaan windowsin käynnistys asetuksia eripuolelta windowssia mikään niistä ei auta, eikä niistä löydy mitään windows Outlook sähköpostiin liittyvää. Tämä on selvä Microsoftin rakentama viritys joka lauksesi tässä kuussa.

4

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos löytyy muita tähän samaan ongelmaan vaikuttavia asetuksia tai vaihtoehtoja, niin niistäkin olisi hyvä saada tietoa. Microsoft on ainakin aiheuttanut Outlook sähköpostin käyttäjille selvää ärsyyntymistä ja turhautumista. Osa käyttäjistä ei ole ehkä vielä tajunnut koko ongelmaa ja ihmettelee vasta miksi Outlook käyttäytyy kuvaamallani tavalla, myös sillä on vaikutusta onko tietokone liitetty osaksi domain serverin alaista lähiverkkoa ainakin sähköpostiasetuksien ja toimivuuden kannalta. Olen tapellut, myös tuonkin asian kanssa, mutta kirjautuminen on helpompaa omaan domain serveriin, kuin microsoftin tilipalvelimen kautta, joka vaatii ensin toimivan internetyhteyden. On, myös mahdollista luoda paikallinen käyttäjätili tietokoneeseen, jonka luomista microsoft on yrittänyt huomattavasti vaikeuttaa ja se toimii ihan itse valitulla tavallisella salasanalla.

      • Anonyymi

        Outoluukki ei toimi koskaan!


    • Anonyymi

      Taattua MS--sontaa.

    • Anonyymi

      Olisko aika poistaa se toimimaton Windoosi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe