GALLUP:paras kestovaippa

mistä hankit?

Kestovaipat hankinnassa ja uteliaisuuttani kyselen, mikä kestovaippa on ollut suosikki ja mistä hankittuna?

36

14272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tytti

      Hurahdin noihin Minkin vaippoihin, jotka hankin täältä:
      http://www.vaippala.com/

      Meillä on käytössä Minkin fleecekuoria ja taskuvaippoja sekä Tots Botsin lisäimuja ja sisävaippoja ja yökäytössä on ollut pomminvarma Minkin Huggle-sisävaippa. Taskuvaipat on olleet suosikkeja reissun päällä ja jos joku on tullut tenavaa hoitamaan. Fleecekuoret on olleet käteviä siinä mielessä kun niitä ei tarvitse joka käytön jälkeen pestä.

      Olen ollut tosi tyytyväinen, hyvin ovat pitäneet ja ovat vielä mahdottoman söpöjäkin! Kestot tuntuvat hengittävän kertiksiä paremmin kun orastavat vaippaihottumat katosi.

      Villakuorista en ole innostunut kun ne pitää pestä käsin - laiska kun olen ;)

      • elviira

        että kuinka monet kappaleet noita ostit? Esikoisen la on elokuussa ja kestovaippailu kiinnostaisi, mutta tietämystä vielä tosi vähän..Eli minkäverran noita tarvitsee että tulee toimeen..?


      • vaihtokertaan
        elviira kirjoitti:

        että kuinka monet kappaleet noita ostit? Esikoisen la on elokuussa ja kestovaippailu kiinnostaisi, mutta tietämystä vielä tosi vähän..Eli minkäverran noita tarvitsee että tulee toimeen..?

        ...ainakin olisi hyvä olla varustautunut. Meillä aluksi harsovaippoja, sitten naruvaippoja, nyt popolinon two sizeja. Tosi hyviä olleet.

        Isi


      • Tytti
        elviira kirjoitti:

        että kuinka monet kappaleet noita ostit? Esikoisen la on elokuussa ja kestovaippailu kiinnostaisi, mutta tietämystä vielä tosi vähän..Eli minkäverran noita tarvitsee että tulee toimeen..?

        Riippuu vähän systeemistä, jonka valitsee.

        Jos käyttää kuorivaippoja, joista meillä on käytössä Minkin fleece-kuoria ja Tots Botsin kuoria, niin niitä ei tarvitse joka vaipanvaihdon jälkeen pestä, jos ei ole kakkatahroja. Riittää kun vähän tuulettaa ja sitten voi taas laittaa uudet täytteet samaan kuoreen. Nämä kuoret myös kuivuvat supernopeasti.

        Pienelle vauvalle riittää harsokin, mutta suosittelen esim. fleecekuivaliina ihoa vasten, jotta tuntuu mukavalle vauvasta eikä iho ärsyynny. Maitokakka myös tarttuu harsoon, joten kuivaliina helpottaa huomattavasti puhdistusta.

        Meillä on käytössä myös Minkin taskuvaippoja kyläilyreissuja tai mahdollisia lastenhoitajia varten. Ne voi niin helposti täyttää jo valmiiksi odottamaan vaipanvaihtoa. Ne tosin pitää pestä joka käytön jälkeen, kuivuvat nekin kyllä nopsaan.

        Tämmöinen setti voisi esim. toimia:
        - 3 kpl kuorivaippoja
        - 2 kpl taskuvaippoja
        - lisäimuja taskuvaippaan ja kuoreenkin, vaikka ens hätään 10, voihan aina varastoja aina täydentää
        - yökäyttöön muutama muotoon ommeltu sisävaippa, esim. tots botsin rainbow, niissä on kuivaliinakin jo valmiina pienessä koossa tai meillä ainakin pomminvarmana toiminut Minkin Huggle sisävaippa
        - harsoja tarpeen mukaan


      • into2004
        Tytti kirjoitti:

        Riippuu vähän systeemistä, jonka valitsee.

        Jos käyttää kuorivaippoja, joista meillä on käytössä Minkin fleece-kuoria ja Tots Botsin kuoria, niin niitä ei tarvitse joka vaipanvaihdon jälkeen pestä, jos ei ole kakkatahroja. Riittää kun vähän tuulettaa ja sitten voi taas laittaa uudet täytteet samaan kuoreen. Nämä kuoret myös kuivuvat supernopeasti.

        Pienelle vauvalle riittää harsokin, mutta suosittelen esim. fleecekuivaliina ihoa vasten, jotta tuntuu mukavalle vauvasta eikä iho ärsyynny. Maitokakka myös tarttuu harsoon, joten kuivaliina helpottaa huomattavasti puhdistusta.

        Meillä on käytössä myös Minkin taskuvaippoja kyläilyreissuja tai mahdollisia lastenhoitajia varten. Ne voi niin helposti täyttää jo valmiiksi odottamaan vaipanvaihtoa. Ne tosin pitää pestä joka käytön jälkeen, kuivuvat nekin kyllä nopsaan.

        Tämmöinen setti voisi esim. toimia:
        - 3 kpl kuorivaippoja
        - 2 kpl taskuvaippoja
        - lisäimuja taskuvaippaan ja kuoreenkin, vaikka ens hätään 10, voihan aina varastoja aina täydentää
        - yökäyttöön muutama muotoon ommeltu sisävaippa, esim. tots botsin rainbow, niissä on kuivaliinakin jo valmiina pienessä koossa tai meillä ainakin pomminvarmana toiminut Minkin Huggle sisävaippa
        - harsoja tarpeen mukaan

        Villavaippahousutkin voi pestä koneessa villapesuohjelmalla, niin me laiskemmatkin voimme niitä käyttää! :) Pesun jälkeen laitan lanoliiniin likoamaan, jotkut laittavat senkin koneeseen huuhteluainelokeroon liotettuna.


    • viikko kestoilua takana

      Parhaiten pitäviksi viikon ikäisen vauvan kanssa olen todennut Fuzzi Bunzit imuineen. Ostin käytettynä nettikirppikseltä. Lisäksi aion ruveta yövaippana käyttämään muotoon ommeltua sisävaippaa ja hahtuvavillahousuja (heti kun saan villanhoitoainetta käsiini).

    • Namiska

      Meillä on tykätään Tots Botsin PUL-kuorista ja samaisen valmistajan sisävaipoista. Fuzzeista en itse pidä, koska ne pitää joka käytön jälkeen pestä. Kuoret ja sisävaipat sopivat meikäläiselle paremmin.

      Ja me ostettiin täältä:
      http://www.vaippala.com/index.php?manufacturers_id=4

    • Tintti

      meillä parhaaksi on todettu Tsi eli itsetehdyt kestovaipat. http://www.myllymuksut.com ista löytyy hyvä valikoima kotimaisia vaippakäyttöön sopivia kankaita. Sisävaipat ovat meillä tsi vaippoja ja päällä käytän useinmiten villiksiä. Myllymuksuilla on joku uus villaneuloskin,joten sitä pitää tilata ja kokeilla villiksiä tehdä itse.

    • minnuli

      Hei,

      Kokeilin P'tits Desosus vaippaa bambuimulla, aikaisempiin hamppuimuihin verrattuna bambu oli aivan ihanan pehmeää ja tuntuu säilyttävän pehmeytensä vielä pesujenkin jälkeen.

      Kyseisen vaipan ostin Pikku-Aurinko nimisestä verkkokaupasta (www.pikku-aurinko.fi)

      • anu

        Minäkin ostin P'tits Dessousin taskuvaippoja, muutaman päivän olen ehtinyt käyttää ja olen hankintaani erittäin tyytyväinen.

        Pitänee laittaa nuo pesussa kovettuneet hamppuimut myyntiin, meillä kun imut kuivatetaan narulla.

        Onko täällä muita kyseisiä taskuvaippoja kokeilleita?


    • Jokunen

      Meillä on päädytty tällaiseen sisävaippa-kuori -systeemiin. (Jonkun verran on myös täyttövaippoja, ja niitä käytämme esim. yöllä ja reissussa, mutta jos yksi systeemi pitää sanoa niin se on tuo ensin mainittu.) Tarrakiinnitteisiä sisävaippoja olen aikaisemmin ostanut huuto.netistä ja nyttemmin ompelen itse. Kuoret ovat Kushies Wrap tai Bumpy. Kätevää kun ne on helppo pukea päälle ilman mitään taitteluja tai laitteluja, ja kuoria ei tarvi pestä kuin harvakseltaan. Sisävaippoja saa todella edullisesti käytettyinä, ja jos uutena ostaa, niin ne kestävät hyvin joten ne voi myydä eteenpäin kun omalle lapselle ei enää mahdu tai sitten periyttää seuraavalle vauvalle.

    • kestopimu

      Meidän suosikki on sckoon luomupuuvillavaippa!
      Juuri hankittu ja todella imukykyinen!

    • ihastunut**

      Me ollaan tykätty suomalaisista Niikki-merkkisistä kestovaipoista. Tosi huolellisesti tehtyjä ja suloisia, imukykyä ja istuvuutta riittää! Muita meille ei enää tulekkaan :)

      www.niikki.com

      • on kotimaisuutta

        Ja laadukasta käsityötä edustava Eemukka. Nykyään toimitusajatkin ovat vain muutaman arkipäivän luokkaa.. Suosittelen :)

        www.eemukka.net


    • Niina M.

      Mä ostin postikulutarjouksella Hilmuskasta HH villiksiä (on muuten ihan best of the best villikset!!!) ja samalla ostin kokeeksi yhden niiden oman tuotannon sisävaipan kun oli tarjouksessa nekin. Tosi imevä ja hyvin istui!

      • kestoilija

        Me käytettiin ekat 3kk äitiyspakkauksen imse vimse sisävaippoja ja kuoria bambu lisäimuja. Sen jälkeen siirryttiin taskuvaippoihin (joita oltais voitu käyttää alusta asti, on paljo kätevämpiä). Mä oon tilannu huuto.netistä belegant baby-merkkisiä taskuvaippoja (3-13 kg) ja loput taskut oon tehny ite. Hyvin on toiminu!

        Halvimmat uudet taskuvaipat taitaa olla juuri belegant baby tai babyland, molemmat saa alle 10 e/kpl!


    • sammakkoprinssi2
    • Taskuvaippa
      • pessi10

        Olen kokeillut monia vaippoja ja todennut, että meille parhaiten sopii taskuvaipat/ all-in-one vaipat, joissa imu mukana eli valmis paketti. Vauvalla on muutamia hoitajia joten heidänkin on niitä helppo käyttää.
        Ostin taskuvaipat Lasten vintistä (lastenvintti.com). Liike myös Helsingissä. Oli mukava, kun pääsin hypistelemään vaippoja. Lasten Vintin vaipoissa on leveät tarrat, eli käyttöikä on aika pitkä. Samoin kuminauna taipeissa on joustava, pullukka jalat eivät hiertyneet.
        Suosittelen!


      • tyytyväinen vaippa
        pessi10 kirjoitti:

        Olen kokeillut monia vaippoja ja todennut, että meille parhaiten sopii taskuvaipat/ all-in-one vaipat, joissa imu mukana eli valmis paketti. Vauvalla on muutamia hoitajia joten heidänkin on niitä helppo käyttää.
        Ostin taskuvaipat Lasten vintistä (lastenvintti.com). Liike myös Helsingissä. Oli mukava, kun pääsin hypistelemään vaippoja. Lasten Vintin vaipoissa on leveät tarrat, eli käyttöikä on aika pitkä. Samoin kuminauna taipeissa on joustava, pullukka jalat eivät hiertyneet.
        Suosittelen!

        mä ostin aika paljon erilaisia käytettyjä vaippoja. aluks meni äp:n imsevimset ja harsot, ja kun ne jäi pieneks mentiin hetki nauhavaipoilla lisäimun ja imsevimsen kuorien kanssa. sitten löytyi tots botsin sisävaippa bamboozle tms, jonka kopioin ja tein vanhoista pyyhkeistä ja uudesta joustofroteesta (isonukkaista puuvillaista eurokankaan palakopasta), näihin imuosia vanhoista pyyhkeistä. Näpsyllä kiinni ja hienosti toimii yöllä ja päivällä. Nyt oon aika tyytyväinen vaippatilanteeseen, etenkin kun on uusi isompi pesukone tehokkaalla lingolla. Aattelin seuraavaks jättää kertikset kyläilyiltä pois, tähän asti on niillä reissuilla ollut kertis.


      • /////////////
        tyytyväinen vaippa kirjoitti:

        mä ostin aika paljon erilaisia käytettyjä vaippoja. aluks meni äp:n imsevimset ja harsot, ja kun ne jäi pieneks mentiin hetki nauhavaipoilla lisäimun ja imsevimsen kuorien kanssa. sitten löytyi tots botsin sisävaippa bamboozle tms, jonka kopioin ja tein vanhoista pyyhkeistä ja uudesta joustofroteesta (isonukkaista puuvillaista eurokankaan palakopasta), näihin imuosia vanhoista pyyhkeistä. Näpsyllä kiinni ja hienosti toimii yöllä ja päivällä. Nyt oon aika tyytyväinen vaippatilanteeseen, etenkin kun on uusi isompi pesukone tehokkaalla lingolla. Aattelin seuraavaks jättää kertikset kyläilyiltä pois, tähän asti on niillä reissuilla ollut kertis.

        bumgenius ja fuzzi bunz. ja yhden koon taskuvaippoja. tosi helppoa ja sopii laiskalle ihmiselle, heh :)


      • kukkakepin äiti
        ///////////// kirjoitti:

        bumgenius ja fuzzi bunz. ja yhden koon taskuvaippoja. tosi helppoa ja sopii laiskalle ihmiselle, heh :)

        Juu, täälläkin on kovasti tykätty yhden koon Fuzzi bunzeista. Kuivuvat nopeasti, toivonmukaan ovat käyttökelpoiset pitkään ja on paljon säätövaraa -istuvat ainakin meidän rimppakintulle paljon paremmin kuin tavalliset S-koon Fuzzit, jotka tuppaavat vuotamaan reisistä. Yleensä "yhden koon" tarkoittaa sitä ettei malli sovi kenellekään, mutta näissä taskuvaipoissa tilanne taitaakin olla ihan päin vastoin! Hyvän säätövaran ansiosta ne on helpoimpi saada istumaan niin hoikalle kuin rotevammallekin vauvalle. Bumgeniuksesta ei omia kokemuksia ole, mutta kaverit kehuu...


    • 95

      Pienellä paras oli äitiyspakkauksen Imset ja harsot. Nyt kun tyttö on jo vuoden olen ostellut kirppareilta yhtä sun toista. Jos nyt pitäis hankkia pienelle ostaisin luultavasti huutonetistä paketin missä on useita erilaisia. Kaikilla kun ei välttämättä toimi samat. Tällä hetkellä yövaippana on R&R tuplaläppä ja päivällä myllymuksujen taskut jotka kyllä tahtoo falskata kun niissä ei ole ohivuotosuojaa.

      • Cesssii

        Kokeilin Äippäpakkauksen Imse vimseä ja jäin heti koukkuun kestoihin :D Aloitin kun poju alkoi syömään kiinteitä ja kun olin tottunut vauva-arkeen (olen Yh ja esikoinen kyseessä, niin ei heti jaksanut alkaa kestoja edes harkitsemaan..).
        Nyt sitten tilannut Royalkestojen sivuilta vaippoja, aika samaa hintaluokkaa kai niinkuin nämä muutkin vaippasivut. Imse Vimset tilannu yhdet, Popolinit oli kyllä , kun kuivuvat niin nopsaa ja mukavan tuntuista matskua! Itse olen tehnyt "taskuvaippoja" n.8 kpl:ta ja ne kyllä fuskaa helposti, kun en ole valmistanut niihin kunnon reunoja.. Vielä ois pari-kolme vaippaa tekemättä ja niihin sitten yritän osata ommella laidatkin :))


      • Cesssii
        Cesssii kirjoitti:

        Kokeilin Äippäpakkauksen Imse vimseä ja jäin heti koukkuun kestoihin :D Aloitin kun poju alkoi syömään kiinteitä ja kun olin tottunut vauva-arkeen (olen Yh ja esikoinen kyseessä, niin ei heti jaksanut alkaa kestoja edes harkitsemaan..).
        Nyt sitten tilannut Royalkestojen sivuilta vaippoja, aika samaa hintaluokkaa kai niinkuin nämä muutkin vaippasivut. Imse Vimset tilannu yhdet, Popolinit oli kyllä , kun kuivuvat niin nopsaa ja mukavan tuntuista matskua! Itse olen tehnyt "taskuvaippoja" n.8 kpl:ta ja ne kyllä fuskaa helposti, kun en ole valmistanut niihin kunnon reunoja.. Vielä ois pari-kolme vaippaa tekemättä ja niihin sitten yritän osata ommella laidatkin :))

        Ei tuolla Vau.fi:n puolella kulje oikein kunnolla mikään keskustelu kestoilusta. Pitänee palata enemmänkin tänne puolelle jutskailemaan :))


    • KerttuKoo

      Kotimaisista vaipoista Ipanat vaipat. Ne on kivan sirot. AIO- vaipat olivat käytössä päiväkodissakin, ne toimivat loistavasti ilman lisäimujen tarvetta.
      Ipanat vaippoja valmistaa ja myy GooGoo
      Kaikkein helpoimmalla vaipatuksessa olen päässyt kun olen hankkinut riittävästi samanlaisia vaippoja - tällöin satunnaisen hoitajan on helpompi vaihtaa vaippa kun kaikki on samanlaisia.

    • %%%%%%%%%%

      Alkuun käytin pakkauksen Imsejä ja tein niiden kaavalla lisää sisävaippoja ja niihin sopivia suorakaiteen muotoisia lisäimuja. Välissä kokeilin sitä sun tätä, suurimman osan hankin kirpparilta ja huutonetistä.
      Meillä on nyt (tyttö 1v7kk/82cm/12kg) yökäytössä Ronja&Roope tuplaläppä ja Popolinin sivunepillinen kuori. Päiväunilla, ulkoillessa, ja muiden hoitajien käytössä Close parentin pop-in aio. Kotona lyhyellä vaihtovälillä harsoja tai tsi sisävaippoja bummiksen kuoren kanssa.
      Parhaita on meillä olleet Ipanat ja Kushies aio-vaipat, niitä vaan ei isompia löytynyt käytettynä silloin kun tarvitsin enkä uusia raaskinut ostaa kun en kuitenkaan jaksa niitä ruveta kauppaamaan eteenpäin.
      Jos tällä kokemuksella aloittaisin alusta hankkisin aio-vaippoja, taskuvaippa imu ja sisävaippa kuori systeemejä muutaman erilaisen kutakin. Niistä se oma sitten löytyy.
      Nyt tuli haalittua vähän liikakin ja kaapissa on kasa sekalaisia vaippoja jotka on lähinnä varavaippoina. Onneksi suurin osa halvalla ostettu käytettynä.
      Meidän vauva on hoidettu osaimetyksellä ja osakestoilulla, kummastakaan en ole ottanut stressiä. 1 kesto päivässä on 352 kertistä vähemmän kaatopaikalla vuodessa.

    • omaa tyyliä..

      Ipanat aio on meillä jätetty käyttämättä sen purkautuvan/rispaantuvan täyttöaukon takia, ja kun se ylileveä imu on ommeltu kiinni vaippaan ei hyvä.. Hiukan liian kapea on myös siitä haarojen kohdalta eli Ipanat malli ei pojallemme sitten sovi. Säätövaraa saisi olla enemmän..

      Tykkään käyttää kuoret ja imut erikseen, kuivuu nopeammin ja täytettä saa oman maun mukaan.. Itse olen TSI(tee-se-itse) vaippojen kannalla, saa parhaat ja kauniit kun käyttää ne kierrätyskankaatkin kaapista vaippoihin! Kaavoja löytyy vaikka millä mitalla myös englanninkielisiltä sivuilta!

    • hiphej
    • piitu

      Bumgeniuksia meillä käytössä ja niissä maitokakkasiepparina Myllymuksujen kuivaliinoja. Lisäksi itsetehtyjä imuja Myllymuksujen bambuhamppufleecestä sekä Napaketun bambuhamppu lisäimuja. Hyvin toimii ja mieskin vaihtaa taskuvaipat ihan mielellään.

    • Marryland
    • ReynaldoMayette
    • kestovaippainfo-asdf
    • vaipatjakoon

      Rosterivaipat on parhaat! Kestää sen 500vuotta helposti :) jos haluaa keveämmät niin alumini. Kevlariset pitää luodit hyvin. Valitse itse.

    • Suosin_Kotimaista_Laatua

      Itse käytän muksuillani vain suomalaisia kestovaippoja. Meillä on ollut neljällä lapsella useita merkkejä käytössä, joista laadukkaimpia, vuosia käytössä kestäneitä on Onnikas Sulo yövaipat ja Toivo taskuvaipat. Nuorimmaisella on käytetty pikkuvauva-aikana Helmi taskuvaippoja Välkky-imuilla, jotka istuu hyvin vaippaan, vaikka on eri merkkiä. Nyt 7kk ikäisenä siirrytty täysin Tirsokas yhdenkoon vaippoihin ja Valtti yhdenkoon vaippoihin ja Toivo-taskuihin. Mikä parasta näihi myös sopii noi samat (M-koon Välkky) sekä Nokkela-imut kaikkiin vaippoihin! Linkkejä näihin kotimaisiin kauppoihin, josta oon shoppaillu ja kaikista saanu hyvää palvelua: http://www.onnikas.net/(tosi ystävällinen palvelu), http://www.hahtuvahullu.fi/ http://www.sadette.fi/ (toimittaa supernopeasti ja saa useita merkkejä) ja sitten vielä http://www.tirsokas.com/shop/cat/

      • Suosin_Kotimaista_Laatua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe