Vakuutusalan palkat

Vanessa

Onko muita vakuutusalalla töissä olevia?

Itse olin reilu 10 vuotta kaupan alalla (tein siellä toimistotyötä), mutta sitten kyllästyin ilta ja v-lopputyöhön ja vaihdoin päivätyöhön; asiakasneuvojaksi vakuutusalalle. Silloin ajattelin että olen valmis tinkimään palkasta, kunhan saan mukavemmat työajat. Nyt 3 vuotta alalla olleena alan ymmärtämään miten surkeat palkat meillä on.. kk-palkka 1600€ bruttona.

Olen sellaisessa elämäntilanteessa, että en arvaa vaihtaa työantajaa, sillä yritämme raskautta, mutta heti jos/kun tulen raskaaksi ja äitiysloma alkaa olemaan loppusuoralla aion hakea muuta työtä, koska mielestäni tämä palkka on jo aliarvoista!!

Työmme on pääsääntöisesti asiakaspalvelua; teemme oikeastaan kaikkea vakuutuksiin liittyvää, paitsi emme tee vahinkokorvauspäätöksiä.

Työmme on todella monipuolista ja jos ajattelen edellistä työnantajaani,niin vastuu on suurinpiirtein samanlainen; palkka on vaan huonompi n. 500€/kk.


Kun tulin nykyiseen työpaikkaan, sain henkilökohtaisen lisän x summaa taulukkopalkkani päälle, mutta 09/03 kun tapahtui tupon palkankorotus, niin jotta meille työntekijöille ei nousisi palkka, otettiin henk.kohtainen lisä pois!


Olisi mielenkiintoista tietää mikä on esim.pankkialalla keskiarvopalkka tai esim.yksityispuolen toimistosihteerin!

5

15695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-vakuutusalalainen

      Olin toistakymmentä vuotta vakuutusalalla erilaisissa toimistotöissä ja ehdin saada kaikki sen aikaisen palkkausjärjestelmän mukaiset ikälisät. Palkka ei totisesti niidenkään jälkeen kummoinen ollut kun kuuli ja vertaili mitä muut saivat kutakuinkin samantasoisista toimistohommista muilla yksityisillä. Ja kun viimeinenkin ikälisä tuli täyteen ei sen jälkeen ihmeempiä korotuksia ollut enää odotettavissa... Vaihdoin sittemmin johdon assistentiksi yksityiseen yritykseen ja sen myötä palkka nousi samantien yli 400 €/kk ja ajan myötä vielä enemmän.

      Se on totta, että monet vakuutusalan hommat ovat monipuolisia ja vaativat paljon tietotaitoa. Varmaan ovat tänä päivänä vieläkin monipuolisempia kuin muutamia vuosia sitten kun on ollut fuusioita ja sen myötä tuotevalikoima on kasvanut. Vakuutusalan palkat ovat perinteisesti olleet matalia. Eikä kehitystä näytä tapahtuvan. Lisäksi saa olla tarkkana ettei nipistetä pienestäkin vielä enempää - kannattaa tiukasti pitää puolensa ja unohtaa vääränlainen kiltteys. Pluspuolena se, että isosta talosta on tosiaan hyvä jäädä vaikka äitiyslomalle ja työt ovat yleensä päivätöitä. Työpaikkana toki ihan hyvä muutamia vuosia mutta ei silti kannata vakuutusyhtiöön eliniäksi jämähtää koska jos/kun tulee yt:itä tai muita vähennyksiä on osaamisalue kuitenkin suppeahko.

    • vak.mies

      tuo on aivan normaalia tasoa. Vak.alan tes perustuu pisteytykseen, ja asiakaspalvelu ilman korvauspäätösten tuomaa lisävastuuta kuuluu tuohon palkkatasoon. Kaupan alalla ei palkat ole myöskään yleisesti sen paremmat, toimistotöistä tuota luokkaa, pitää olla erikoistuotteiden myyjä että yltää 2 tonniin. Vakuutusalalla parhaat palkat ovat matemaatikoilla (yli 3 tonnia), lakimiehillä (2,5-3,5 te) sekä myyntimiehillä ja yhteyspäälliköillä (vaativa myyntityö). Muilla ratkaisuvastuuta olevilla asiantuntijoillakin yleisesti vain 1,8-2,5 te.

    • olen

      Itse olen ollut vajaan vuoden vakuutusyhtiössä asiakaspalvelussa, ja peruspalkka (ilman ikälisiä) lounasedun kanssa on n. 1700 e, plus tämän lisäksi myyntipalkkio riippuen myynnistä, n. 200 e/kk, mikäli myyntiraja ylittyy. Minusta se on ihan kohtuullinen, mikäli tosiaan palkkioille yltää. Ensimmäisen kerran palkka nousee 2 vuoden kuluttua työsuhteen alkamisesta.
      Olen kyllä kuullut, että yhtiömme palkkaus on parempi (?) kuin muilla, vaikkei se minusta nyt mikään kovin huippu silti ole.. osaamista kun tarvitaan kuitenkin säästämisen ja sijoittamisen osaltakin.

    • palkka?

      Mitähän mahtaa saada vahinkoasijantuntija pääkaupunkiseudulla?

      • jaa-a....

        Tuntuu että joka alalla nyt on käynnissä palkkapoljenta ja uusille tulokkaille tarjotaan entistä vähemmän palkkaa...

        Raaka veikkaus: välillä 2400-3000 e/kk.

        Eläkevakuutusalalla ratkaisuhommissa saa paremmin kuin vahinkovakutuuspuolella, kolme tonnia ja yli on aika vakio, Kelaa lukuunottamatta jossa palkka huitelee alta 2500:n. Jotkut saavat esim. valtiosektorilla ratkaisuasiantuntijana jopa yli 3500 e/kk.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe