Polkupyörällä ei ajeta suojatiellä

Anonyymi-ap

Tänään töytäisi pyörä auton eteen. Olisi katsonut ympärilleen. Hermot menee jo muutenkin, kun tietöiden takia joka paikka tukossa.

60

684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta autoa ajetaan muropaketista saadulla kortilla / pelkästää edelläajavan takavaloja seuraten.

      • Anonyymi

        en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!

        Eiköhän kaikki ymmärrä, miksi kaikki on sinulle vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!

        "SAMA LAKI KAIKILLE"

        Eli on se kuitenkin autoilijan syytä, jos kääntyessään rullaa vierellä suoraan ajavan pyöräilijän. TLL 27 § 2, numeroitu kohta 1.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "SAMA LAKI KAIKILLE"

        Eli on se kuitenkin autoilijan syytä, jos kääntyessään rullaa vierellä suoraan ajavan pyöräilijän. TLL 27 § 2, numeroitu kohta 1.

        Kääntymisen osalta pätee tieliikennelain 24 §.

        Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä:

        1) risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa;


      • Anonyymi

        Antoiko pyöräilijä suunta merkin kun kääntyi autosi eteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "SAMA LAKI KAIKILLE"

        Eli on se kuitenkin autoilijan syytä, jos kääntyessään rullaa vierellä suoraan ajavan pyöräilijän. TLL 27 § 2, numeroitu kohta 1.

        Antoiko pyöräilijä suunta merkin kun kääntyi eteesi ei barmaankan koska silloin ei boi ajaa lujaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääntymisen osalta pätee tieliikennelain 24 §.

        Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä:

        1) risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa;

        Käännyttäessä on annaettava suunta merkki kun kääntyy pyörällä
        Ja se ei ole mahdollista jos kaahaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!

        Oletko koskaan miettinyt että liikenteessä on muitakin kaltaisiasi

        Suojatien käsite ehkä on sinulta vielä jäänyt oppimatta

        ja suojatiellä ajamista ei ole missään kielletty

        sama kuin sanoisi ettei autolla saa ajaa suojatiellä


        mieti nyt uudestaan juttujasi

        ohho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käännyttäessä on annaettava suunta merkki kun kääntyy pyörällä
        Ja se ei ole mahdollista jos kaahaa

        Kyllä on. mahdollista Suuntamerkin voi näyttää myös jalalla. Ei ole pakko käyttää käsiä. Suuntamerkin näyttäminen ei kuitenkaan kumoa velvoitetta noudattaa väistämissääntöjä. Ne pitää osata ja tietenkin pitää myös noudattaa niitä.

        Pyöräilijällä ei ole mitään oikeutta kääntyä suoraan etenevän autoilijan eteen, vaikka pyöräilijä näyttäisi miten paljon suuntamerkkiä tahansa. Esim. alla olevan kuvan tapauksessa pyöräilijä on väistämisvelvollinen ylittäessä ajorataa. Näin on vaikka hän näyttäisi miten paljon suuntamerkkejä tahansa.

        https://maps.app.goo.gl/hnQhdaqg2HcfnJNt6


    • Anonyymi

      Ei noin hermoheikon pitäisi olla liikenteessä ollenkaan.

      • Anonyymi

        🥱🗣️🪴🌳🖕☝️🥱💒😱🖕🖕😁🗣️🥱💒🙆🖕😁😁🗣️🗣️
        Mielenterveysongelmaisille on kai joku omakin foorumi...


    • Anonyymi

      Mitähän varten niitä, tietöitä tehdään.

    • Anonyymi

      Polkupyörällä saa ajaa suojatietä pitkin. Väistämissäännöt on sitten toisenlaiset kuin kävelijöiden osalta.

      • Anonyymi

        Niinhän se on, että pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Väistämissäännöt pitää osata, että kuka väistää ketäkin missäkin tilanteessa. Suojatie kun on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli siitä kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän se on, että pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Väistämissäännöt pitää osata, että kuka väistää ketäkin missäkin tilanteessa. Suojatie kun on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli siitä kohtaa.

        Kannattaisi sinunkin leikata muropaketista saatu leikkiajokortti kahtoa ja mennä oikeaan autokouluun.


    • Anonyymi

      Ei voi pakottaa pyöräilijää aina taluttamaan suojatiellä, vaan siitä ajaa silloin kun se näyttää sopivalta, eli hiljaisempaan aikaan ainakin. Talutus ja hitaus ovat pyöräilijän oman harkinnan varassa. Tietenkään ei saa järjettömästi auton eteen hyökätä pyörällä suojatiellä tai muuallakaan.

      • Anonyymi

        Pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Ei ole mitenkään kielletty. Väistämissäännöt pitää sitten osata, sillä ne ovat eri, kuin mitä jalankulkijoita koskee suojateillä. Suojatie on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Ei ole mitenkään kielletty. Väistämissäännöt pitää sitten osata, sillä ne ovat eri, kuin mitä jalankulkijoita koskee suojateillä. Suojatie on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli.

        suojatie on kevyenliikenteen suoja aluetta

        ja ihan sama kolaroida pyörän kanssa

        auton liikennevakuutus maksaa

        kummassakin tapauksessa

        syy.... pyörissä ei ole vakuutusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suojatie on kevyenliikenteen suoja aluetta

        ja ihan sama kolaroida pyörän kanssa

        auton liikennevakuutus maksaa

        kummassakin tapauksessa

        syy.... pyörissä ei ole vakuutusta

        Suojatie on jalankulkijoiden käytettäväksi ajoradan, pyörätien tai raitiotien ylittämiseen tarkoitettu, liikennemerkillä tai tiemerkinnällä osoitettu tien osa. Suojatie on suojatie ainoastaan jalankulkijoille. Pyöräilijöitä se ei ole yhtään mitään, vaikka saakin pyöräilemällä ylittää ajorata suojatien kohdalla. Väistämissäännöt pitää pyöräilijän osata, kuten autoilijoidenkin pitää.

        Pyörätien jatke voi sitten sijaita samassa kohtaa suojatien kanssa ja silloin pitää ajoradan ajoneuvoille olla osoitettu väistäminen liikennemerkeillä, että jatke saadaan maalata tiehen (voidaan käyttää kolme eri väistämismerkkiä). Autoilijat väistävät kuitenkin näiden liikennemerkkien perusteella pyöräilijöitä, ei sen tiemerkinnän perusteella.


    • Anonyymi

      Polkupyörällä on täysin sallittua ylittää ajorata suojatien kohdalta, eli ajaa suojatien yli. Väistämissäännöt ovat sitten eri asia. Ne tulee osata tilanteessa, että kuka väistä missäkin tilanteessa ketäkin.

      Itse asiassa millä tahansa ajoneuvolla saa ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Tieliikennelaissa lukee näin: Ajoneuvolla suojatiellä ajorataa ylitettäessä ei saa aiheuttaa vaaraa eikä haittaa jalankulkijalle.

      Ihmisten kannattaisi perehtyä liikennesääntöihin, eikä horista ja kirjoitella valheita. Suojatiellä saa pyöräillä. Väistämissäännöt tulee osata.

    • Anonyymi

      polkupyörällä saa ajaa suojatiellä ,ei ole kokonaan kielletty ,oletko idiootti persu

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Aika heikosti ihmiset tunnistavat väistämissäännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika heikosti ihmiset tunnistavat väistämissäännöt.

        Suurin osa autolijoista osaa seurata edelläajavan takavaloja.

        Siksi onkin ollut niin paljon itkua ja valitusta uusista autoista, joissa takavalot eivät aina pala....

        Osa ei näytä tietävän edes kärkikolmion merkitystä ja n. puolet ei edelleenkään osaa ajaa liikenneympyröissä. Tässä sentään kehitystä, kun ympyröitä alettiin rakentaa suuremmassä määrin, niin alkuun lähes kaikki töpeksi niissä. Nyt enää puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa autolijoista osaa seurata edelläajavan takavaloja.

        Siksi onkin ollut niin paljon itkua ja valitusta uusista autoista, joissa takavalot eivät aina pala....

        Osa ei näytä tietävän edes kärkikolmion merkitystä ja n. puolet ei edelleenkään osaa ajaa liikenneympyröissä. Tässä sentään kehitystä, kun ympyröitä alettiin rakentaa suuremmassä määrin, niin alkuun lähes kaikki töpeksi niissä. Nyt enää puolet.

        Se alun töpeksintä johtui suureksi osaksi siitä, että säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulijaa. Se muuttui samaksi, kuin muuallakin maailmalla, eli tulija väistää ympyrässä ajavaa. Vilkuttaminen tuntuu olevan aika villiä vieläkin. Ujoimmat eivät vilkuta ollenkaan, kun eivät osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se alun töpeksintä johtui suureksi osaksi siitä, että säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulijaa. Se muuttui samaksi, kuin muuallakin maailmalla, eli tulija väistää ympyrässä ajavaa. Vilkuttaminen tuntuu olevan aika villiä vieläkin. Ujoimmat eivät vilkuta ollenkaan, kun eivät osaa.

        Tulija väistää liikennemerkin perusteella. Jos tulijalla ei ole kolmiota, niin sitten tilanne on toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se alun töpeksintä johtui suureksi osaksi siitä, että säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulijaa. Se muuttui samaksi, kuin muuallakin maailmalla, eli tulija väistää ympyrässä ajavaa. Vilkuttaminen tuntuu olevan aika villiä vieläkin. Ujoimmat eivät vilkuta ollenkaan, kun eivät osaa.

        > säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulija

        Kun dementikko unohtaa liikennesäännöt, niin tilanne korjataan keksimällä ihan omat säännöt.

        60-luvulla ei väistämisvelvollisuudesta kertovia kolmioita vielä oltu keksitty? Joten jäänyt merkitys epäselväksi.

        Nini, senhän jo kaikkki arvasi, että olet puolisokea kääkkä, joka ei enää edes liikennemerkkejä näe. Siksi haasteita liikenneympyröissä ja kaikkialla muuallakin. Kaltaisillasi jopa vaikeuksia muistaa, tarkoittaako punainen valo "saa ajaa" ja vihreä "pitää pysähtyä".

        Huoli pois, et ole yksin puusilmiesi ja dementiasi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa autolijoista osaa seurata edelläajavan takavaloja.

        Siksi onkin ollut niin paljon itkua ja valitusta uusista autoista, joissa takavalot eivät aina pala....

        Osa ei näytä tietävän edes kärkikolmion merkitystä ja n. puolet ei edelleenkään osaa ajaa liikenneympyröissä. Tässä sentään kehitystä, kun ympyröitä alettiin rakentaa suuremmassä määrin, niin alkuun lähes kaikki töpeksi niissä. Nyt enää puolet.

        Suurin isa pyöräiliöista syökyss eisteykeeen auton eten antamatta suunta merkkiä kun kääntyy risteykseen,


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Älä keksi omia liikennesääntöjä!

      Polkupyörällä saa ajaa suojatietä pitkin! Väistämissäännöt on sitten olemassa eli kumpi väistää autoilija vai pyöräilijä.

      • Anonyymi

        Pakko keksiä omat säännöt, kun ei ole hajuakaan niistä virallisista säännöistä. Ajokortti on saatu muropaketista. Näin se useimmiten menee.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pitäisikö kouluissa opettaa liikennekäyttäytymistä, kun vanhemmista ei siihen ole?

      • Anonyymi

        80-luvulla opetettiinkin. Oli muutama tunti sitä.


      • Anonyymi

        Pitäisikö isovanhempien opettaa niitä vanhempia ensin?
        Erityisesti opetettavaa tuntuu olevan siinä, että autoilijat tunnistaisivat ne tilanteet joissa heillä on väistämisvelvollisuus pyöräilijään nähden...ja se on aika usein se...


      • Anonyymi

        Pyörä muista suuntamerkki kun käännyt eisteyksessä auton eteen


    • Anonyymi

      Just äsken. puolituntia sitten, vastaantuleva auto jarrutti ja pysähtyi ja kuski viittasi omalla puolellaan olevan nuoren miehen ajamaan suojatielle ja niinhän se lähti ja tuli suoraan eteeni. Juuri ja juuri pysähtyi, kun on autossa hyvät jarrut. Kauppakassi tosin jatkoi matkaansa takapenkillä, mutta tavarat löytyivät.

      • Anonyymi

        Liikenteessä kuuluukin olla tarkkana. Hyvin toimittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä kuuluukin olla tarkkana. Hyvin toimittu.

        Pitäisi koskea myös pyöräilijöitä ja skuuttaajia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi koskea myös pyöräilijöitä ja skuuttaajia!

        Niin koskeekin. Se on täysin eri seikka, jos jotkut eivät suostu noudattamaan liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä kuuluukin olla tarkkana. Hyvin toimittu.

        olipa säikähdys

        olisiko hyvä ens kerralla

        hyvä hiljentää suojatien kohdalla

        ite ainaki ottasin neuvosta vaarin


    • Anonyymi

      Useat autoilijat ei tiedä es mikä on kärkikolmio , eikä anna es tietä polkupyöräilijälle kuka ylittää suojatietä. Onko kortti lotossa voitetut , tai onko niin kiire.

      • Anonyymi

        Vielä harvempi pyöräilijä tuntee kärkikolmion merkitystä, ajokortittomista tuskin kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä harvempi pyöräilijä tuntee kärkikolmion merkitystä, ajokortittomista tuskin kukaan.

        Lapset, vanhukset ja eri tavoin vammaiset luetellaan erikseen laissa, mutta täysjärkisten aikuisten tulee osata liikennesäännöt, kun liikenteessä liikkuvat.


      • Anonyymi

        Eipä kaikilla edes ole sitä korttia. Eihän sitä kuulemma kortilla ajeta, hehheh... ja kun se autokoulukin on niin kallis muka. Kunhan vaan ei aja ylinopeutta niin kiinnijäämisriski on mitättömän pieni, ja jos kiinni jää, niin rangaistus on vaan joku pikku sakko, joka menee muiden ulosotossa olevien velkojen jatkoksi.


      • Anonyymi

        En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kaikilla edes ole sitä korttia. Eihän sitä kuulemma kortilla ajeta, hehheh... ja kun se autokoulukin on niin kallis muka. Kunhan vaan ei aja ylinopeutta niin kiinnijäämisriski on mitättömän pieni, ja jos kiinni jää, niin rangaistus on vaan joku pikku sakko, joka menee muiden ulosotossa olevien velkojen jatkoksi.

        Asennevammaisuudesta kertoo se, kun ei kykene noudattamaan yhteiskunnan lakeja ja sääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.

        Liikenteessä ei pidä luulla, vaan pitää tietää. Esim. lapset ovat sitten seikka erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä ei pidä luulla, vaan pitää tietää. Esim. lapset ovat sitten seikka erikseen.

        Ongelma on, että osa luulee tietävänsä, jolloin "tietää" 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.

        Mikähän siinä on, että liikenneympyröissä on joillain autoilijoilla isoja vaikeuksia osata väistämissäännöt. Lähes aina, kun väistämisvelvollinen autoilija meinaa ajaa päälleni kun olen pyörällä liikkeellä, niin tapahtumapaikka on liikenneympyrä. Eikä ole väliä, onko autoilija tulossa kolmion takaa ympyrään vai kääntymässä pois ympyrästä, niin yhtä isoja ongelmia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinä on, että liikenneympyröissä on joillain autoilijoilla isoja vaikeuksia osata väistämissäännöt. Lähes aina, kun väistämisvelvollinen autoilija meinaa ajaa päälleni kun olen pyörällä liikkeellä, niin tapahtumapaikka on liikenneympyrä. Eikä ole väliä, onko autoilija tulossa kolmion takaa ympyrään vai kääntymässä pois ympyrästä, niin yhtä isoja ongelmia on.

        Samoja kokemuksia itselläni pyörällä liikkuessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.

        > En olis yllättänyt

        Suurin ovat autoilijoista todellakin kuvittelee näin. Tästä syystä lähes joka ainoaan risteykseen on pääkaupunkiseudulla pitänyt laittaa kolmion alle "törmäävät polkupyöräilijät" lisäkilpi.

        Ja nyt biomassa varmaan kuvittelee, että polkupyörää pitää väistää vain, jos risteyksessä on ao lisäkilpi.

        Tosin biomassa ymmärrä sitäkään, että mm. liittymiskaistalta (=kolmion takaa) tulijan kuuluis väistää pääväylää ajavaa liikennettä. Täysin surutta poukataan eteen. Kaasupuljon löytyy vasta sitten, kun 100 rajotuksella 60 km/h nyhjäävää lähtee ohittamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinä on, että liikenneympyröissä on joillain autoilijoilla isoja vaikeuksia osata väistämissäännöt. Lähes aina, kun väistämisvelvollinen autoilija meinaa ajaa päälleni kun olen pyörällä liikkeellä, niin tapahtumapaikka on liikenneympyrä. Eikä ole väliä, onko autoilija tulossa kolmion takaa ympyrään vai kääntymässä pois ympyrästä, niin yhtä isoja ongelmia on.

        Pääkaupunkiseudulla pieniä liikenneympyröitä on rakennettu jo 90-luvulta lähtien. 10 vuotta sitten oli vielä vaikeaa, mutta nyt suurin osa biomassasta on jo oppinut ajamaan näissä jotenkuten - tosin vilkun käyttö edelleen hukassa.

        Eli sellainen 20 vuotta meni asian oppimiseen. Tai siis siihen, että pahiten töpeksineet "karvahatut" siirtyivät horsmaa puskemaan. Nyt alkaa jo olla aika vähän liikenteessä kuskeja, jotka eivät jo autokouluaikaan ole joutuneet liikenneympyrään törmäämään.

        Pöndellä ympyrät vielä niin uusi ilmiö, ettei jengillä ole haisuakaan siitä, miten niissä kuuluisi ajaa. Eihän nyt kuskilla voi olla mitään velvollisuuksia, kuten pysytellä selvillä liikennesääntöjen ja ympäristön muutoksista tai opetella käyttämään autoaan (esim. miten takavalot laitetaan päälle vesisateella).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudulla pieniä liikenneympyröitä on rakennettu jo 90-luvulta lähtien. 10 vuotta sitten oli vielä vaikeaa, mutta nyt suurin osa biomassasta on jo oppinut ajamaan näissä jotenkuten - tosin vilkun käyttö edelleen hukassa.

        Eli sellainen 20 vuotta meni asian oppimiseen. Tai siis siihen, että pahiten töpeksineet "karvahatut" siirtyivät horsmaa puskemaan. Nyt alkaa jo olla aika vähän liikenteessä kuskeja, jotka eivät jo autokouluaikaan ole joutuneet liikenneympyrään törmäämään.

        Pöndellä ympyrät vielä niin uusi ilmiö, ettei jengillä ole haisuakaan siitä, miten niissä kuuluisi ajaa. Eihän nyt kuskilla voi olla mitään velvollisuuksia, kuten pysytellä selvillä liikennesääntöjen ja ympäristön muutoksista tai opetella käyttämään autoaan (esim. miten takavalot laitetaan päälle vesisateella).

        Pyöräilijöille liikenneympyrä on vaarallisin. Jos liikenneympyrää kiertää pyörätien ikään kuin liikenneympyrän uloimpana kaistana, on pyöräilijällä aina etuajo-oikeus niin liikenneympyrään tulevien kuin sieltä poistuvien autojen suhteen.
        Poistuvat autot ovat yrittäneet tappaa minut useita kertoja ja liikenneympyrään tulevat muutamia kertoja. Väistämissäännöissä ei ole mitään epäselvää, mutta liikenneympyrään tuleva auto yleensä kyttää vain sitä autokaistaa, onko siellä väliä liittyä ja jättää koko pyörätien huomioitta. Ja liikenneympyrästä poistuva harvoin huomaa koko pyörätietä, eikä ainakaan huomaa katsoa sillä molemmista suunnista tulevaa liikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijöille liikenneympyrä on vaarallisin. Jos liikenneympyrää kiertää pyörätien ikään kuin liikenneympyrän uloimpana kaistana, on pyöräilijällä aina etuajo-oikeus niin liikenneympyrään tulevien kuin sieltä poistuvien autojen suhteen.
        Poistuvat autot ovat yrittäneet tappaa minut useita kertoja ja liikenneympyrään tulevat muutamia kertoja. Väistämissäännöissä ei ole mitään epäselvää, mutta liikenneympyrään tuleva auto yleensä kyttää vain sitä autokaistaa, onko siellä väliä liittyä ja jättää koko pyörätien huomioitta. Ja liikenneympyrästä poistuva harvoin huomaa koko pyörätietä, eikä ainakaan huomaa katsoa sillä molemmista suunnista tulevaa liikennettä.

        Ei sinua autot ole yrittäneet tappaa, eikä edes niiden kuskit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijöille liikenneympyrä on vaarallisin. Jos liikenneympyrää kiertää pyörätien ikään kuin liikenneympyrän uloimpana kaistana, on pyöräilijällä aina etuajo-oikeus niin liikenneympyrään tulevien kuin sieltä poistuvien autojen suhteen.
        Poistuvat autot ovat yrittäneet tappaa minut useita kertoja ja liikenneympyrään tulevat muutamia kertoja. Väistämissäännöissä ei ole mitään epäselvää, mutta liikenneympyrään tuleva auto yleensä kyttää vain sitä autokaistaa, onko siellä väliä liittyä ja jättää koko pyörätien huomioitta. Ja liikenneympyrästä poistuva harvoin huomaa koko pyörätietä, eikä ainakaan huomaa katsoa sillä molemmista suunnista tulevaa liikennettä.

        Sama huomio. On käsittämätöntä, miten liikenneympyröissä on niin monella autoilijalla suuria ja muille vaarallisia ongelmia toimia oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama huomio. On käsittämätöntä, miten liikenneympyröissä on niin monella autoilijalla suuria ja muille vaarallisia ongelmia toimia oikein.

        Ei pitäisi olla ongelmallista kenellekään.

        - Väistetään liikennemerkin (kolmion) perusteella risteysalueella muita, eli jalankulkijoita, pyöräilijöitä ja muita tien ylittäjiä sekä ympyrässä ajavia muita ajoneuvoja.

        - Poistuessa liikenneympyrästä väistetään kääntyvänä jälleen jalankulkijoita, pyöräilijöitä ja muita tien ylittäjiä.


        Jokainen liikenneympyrän tulo- ja poistumisliittymä on risteysalue. Tieliikennelaissa tarkoitetaan: liikenneympyrällä liikennemerkeillä osoitettua kahden tai useamman risteyksen muodostamaa kokonaisuutta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2101
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      81
      2019
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1357
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      122
      1133
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1087
    6. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      8
      1012
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      60
      790
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      741
    10. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      241
      701
    Aihe