Tänään töytäisi pyörä auton eteen. Olisi katsonut ympärilleen. Hermot menee jo muutenkin, kun tietöiden takia joka paikka tukossa.
Polkupyörällä ei ajeta suojatiellä
60
684
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta autoa ajetaan muropaketista saadulla kortilla / pelkästää edelläajavan takavaloja seuraten.
- Anonyymi
en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!
Eiköhän kaikki ymmärrä, miksi kaikki on sinulle vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!
"SAMA LAKI KAIKILLE"
Eli on se kuitenkin autoilijan syytä, jos kääntyessään rullaa vierellä suoraan ajavan pyöräilijän. TLL 27 § 2, numeroitu kohta 1. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"SAMA LAKI KAIKILLE"
Eli on se kuitenkin autoilijan syytä, jos kääntyessään rullaa vierellä suoraan ajavan pyöräilijän. TLL 27 § 2, numeroitu kohta 1.Kääntymisen osalta pätee tieliikennelain 24 §.
Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä:
1) risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa; - Anonyymi
Antoiko pyöräilijä suunta merkin kun kääntyi autosi eteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"SAMA LAKI KAIKILLE"
Eli on se kuitenkin autoilijan syytä, jos kääntyessään rullaa vierellä suoraan ajavan pyöräilijän. TLL 27 § 2, numeroitu kohta 1.Antoiko pyöräilijä suunta merkin kun kääntyi eteesi ei barmaankan koska silloin ei boi ajaa lujaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kääntymisen osalta pätee tieliikennelain 24 §.
Ajoneuvolla käännyttäessä on väistettävä:
1) risteävää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa;Käännyttäessä on annaettava suunta merkki kun kääntyy pyörällä
Ja se ei ole mahdollista jos kaahaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en tiedä muropaketeista.MUTTA jos nää hemmetin idiootit pyöräjilät saataaisin kuriin jotka vetää pyörillään risteysalueelle täpönä.EI ole aina kääntyvän autoilijan vika. SAMA LAKI KAIKILLE olit pyöräilijä tai autoilija. terv :trimmaa niitä koipias muualla kuin liikenteessä pyöräilijä!
Oletko koskaan miettinyt että liikenteessä on muitakin kaltaisiasi
Suojatien käsite ehkä on sinulta vielä jäänyt oppimatta
ja suojatiellä ajamista ei ole missään kielletty
sama kuin sanoisi ettei autolla saa ajaa suojatiellä
mieti nyt uudestaan juttujasi
ohho - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käännyttäessä on annaettava suunta merkki kun kääntyy pyörällä
Ja se ei ole mahdollista jos kaahaaKyllä on. mahdollista Suuntamerkin voi näyttää myös jalalla. Ei ole pakko käyttää käsiä. Suuntamerkin näyttäminen ei kuitenkaan kumoa velvoitetta noudattaa väistämissääntöjä. Ne pitää osata ja tietenkin pitää myös noudattaa niitä.
Pyöräilijällä ei ole mitään oikeutta kääntyä suoraan etenevän autoilijan eteen, vaikka pyöräilijä näyttäisi miten paljon suuntamerkkiä tahansa. Esim. alla olevan kuvan tapauksessa pyöräilijä on väistämisvelvollinen ylittäessä ajorataa. Näin on vaikka hän näyttäisi miten paljon suuntamerkkejä tahansa.
https://maps.app.goo.gl/hnQhdaqg2HcfnJNt6
- Anonyymi
Ei noin hermoheikon pitäisi olla liikenteessä ollenkaan.
- Anonyymi
🥱🗣️🪴🌳🖕☝️🥱💒😱🖕🖕😁🗣️🥱💒🙆🖕😁😁🗣️🗣️
Mielenterveysongelmaisille on kai joku omakin foorumi...
- Anonyymi
Mitähän varten niitä, tietöitä tehdään.
- Anonyymi
Polkupyörällä saa ajaa suojatietä pitkin. Väistämissäännöt on sitten toisenlaiset kuin kävelijöiden osalta.
- Anonyymi
Niinhän se on, että pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Väistämissäännöt pitää osata, että kuka väistää ketäkin missäkin tilanteessa. Suojatie kun on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli siitä kohtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, että pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Väistämissäännöt pitää osata, että kuka väistää ketäkin missäkin tilanteessa. Suojatie kun on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli siitä kohtaa.
Kannattaisi sinunkin leikata muropaketista saatu leikkiajokortti kahtoa ja mennä oikeaan autokouluun.
- Anonyymi
Ei voi pakottaa pyöräilijää aina taluttamaan suojatiellä, vaan siitä ajaa silloin kun se näyttää sopivalta, eli hiljaisempaan aikaan ainakin. Talutus ja hitaus ovat pyöräilijän oman harkinnan varassa. Tietenkään ei saa järjettömästi auton eteen hyökätä pyörällä suojatiellä tai muuallakaan.
- Anonyymi
Pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Ei ole mitenkään kielletty. Väistämissäännöt pitää sitten osata, sillä ne ovat eri, kuin mitä jalankulkijoita koskee suojateillä. Suojatie on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijä saa pyöräilemällä ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Ei ole mitenkään kielletty. Väistämissäännöt pitää sitten osata, sillä ne ovat eri, kuin mitä jalankulkijoita koskee suojateillä. Suojatie on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä yli.
suojatie on kevyenliikenteen suoja aluetta
ja ihan sama kolaroida pyörän kanssa
auton liikennevakuutus maksaa
kummassakin tapauksessa
syy.... pyörissä ei ole vakuutusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suojatie on kevyenliikenteen suoja aluetta
ja ihan sama kolaroida pyörän kanssa
auton liikennevakuutus maksaa
kummassakin tapauksessa
syy.... pyörissä ei ole vakuutustaSuojatie on jalankulkijoiden käytettäväksi ajoradan, pyörätien tai raitiotien ylittämiseen tarkoitettu, liikennemerkillä tai tiemerkinnällä osoitettu tien osa. Suojatie on suojatie ainoastaan jalankulkijoille. Pyöräilijöitä se ei ole yhtään mitään, vaikka saakin pyöräilemällä ylittää ajorata suojatien kohdalla. Väistämissäännöt pitää pyöräilijän osata, kuten autoilijoidenkin pitää.
Pyörätien jatke voi sitten sijaita samassa kohtaa suojatien kanssa ja silloin pitää ajoradan ajoneuvoille olla osoitettu väistäminen liikennemerkeillä, että jatke saadaan maalata tiehen (voidaan käyttää kolme eri väistämismerkkiä). Autoilijat väistävät kuitenkin näiden liikennemerkkien perusteella pyöräilijöitä, ei sen tiemerkinnän perusteella.
- Anonyymi
Polkupyörällä on täysin sallittua ylittää ajorata suojatien kohdalta, eli ajaa suojatien yli. Väistämissäännöt ovat sitten eri asia. Ne tulee osata tilanteessa, että kuka väistä missäkin tilanteessa ketäkin.
Itse asiassa millä tahansa ajoneuvolla saa ylittää ajorata suojatietä käyttäen. Tieliikennelaissa lukee näin: Ajoneuvolla suojatiellä ajorataa ylitettäessä ei saa aiheuttaa vaaraa eikä haittaa jalankulkijalle.
Ihmisten kannattaisi perehtyä liikennesääntöihin, eikä horista ja kirjoitella valheita. Suojatiellä saa pyöräillä. Väistämissäännöt tulee osata. - Anonyymi
polkupyörällä saa ajaa suojatiellä ,ei ole kokonaan kielletty ,oletko idiootti persu
- Anonyymi
Tässä yksi video:
https://www.mtvuutiset.fi/videot/video/prog20838694#gs.cmejug
Helppo suojatien ylitys, mutta eipä näytä ihmiset tuntevan liikennesääntöjä.- Anonyymi
Aika heikosti ihmiset tunnistavat väistämissäännöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika heikosti ihmiset tunnistavat väistämissäännöt.
Suurin osa autolijoista osaa seurata edelläajavan takavaloja.
Siksi onkin ollut niin paljon itkua ja valitusta uusista autoista, joissa takavalot eivät aina pala....
Osa ei näytä tietävän edes kärkikolmion merkitystä ja n. puolet ei edelleenkään osaa ajaa liikenneympyröissä. Tässä sentään kehitystä, kun ympyröitä alettiin rakentaa suuremmassä määrin, niin alkuun lähes kaikki töpeksi niissä. Nyt enää puolet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa autolijoista osaa seurata edelläajavan takavaloja.
Siksi onkin ollut niin paljon itkua ja valitusta uusista autoista, joissa takavalot eivät aina pala....
Osa ei näytä tietävän edes kärkikolmion merkitystä ja n. puolet ei edelleenkään osaa ajaa liikenneympyröissä. Tässä sentään kehitystä, kun ympyröitä alettiin rakentaa suuremmassä määrin, niin alkuun lähes kaikki töpeksi niissä. Nyt enää puolet.Se alun töpeksintä johtui suureksi osaksi siitä, että säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulijaa. Se muuttui samaksi, kuin muuallakin maailmalla, eli tulija väistää ympyrässä ajavaa. Vilkuttaminen tuntuu olevan aika villiä vieläkin. Ujoimmat eivät vilkuta ollenkaan, kun eivät osaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se alun töpeksintä johtui suureksi osaksi siitä, että säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulijaa. Se muuttui samaksi, kuin muuallakin maailmalla, eli tulija väistää ympyrässä ajavaa. Vilkuttaminen tuntuu olevan aika villiä vieläkin. Ujoimmat eivät vilkuta ollenkaan, kun eivät osaa.
Tulija väistää liikennemerkin perusteella. Jos tulijalla ei ole kolmiota, niin sitten tilanne on toinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se alun töpeksintä johtui suureksi osaksi siitä, että säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulijaa. Se muuttui samaksi, kuin muuallakin maailmalla, eli tulija väistää ympyrässä ajavaa. Vilkuttaminen tuntuu olevan aika villiä vieläkin. Ujoimmat eivät vilkuta ollenkaan, kun eivät osaa.
> säännötkin muuttuivat päinvastaisiksi siitä mitä 60-luvulla minulle opetettiin. Vanha sääntö oli, että ympyrässä ajavat väistävät tulija
Kun dementikko unohtaa liikennesäännöt, niin tilanne korjataan keksimällä ihan omat säännöt.
60-luvulla ei väistämisvelvollisuudesta kertovia kolmioita vielä oltu keksitty? Joten jäänyt merkitys epäselväksi.
Nini, senhän jo kaikkki arvasi, että olet puolisokea kääkkä, joka ei enää edes liikennemerkkejä näe. Siksi haasteita liikenneympyröissä ja kaikkialla muuallakin. Kaltaisillasi jopa vaikeuksia muistaa, tarkoittaako punainen valo "saa ajaa" ja vihreä "pitää pysähtyä".
Huoli pois, et ole yksin puusilmiesi ja dementiasi kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa autolijoista osaa seurata edelläajavan takavaloja.
Siksi onkin ollut niin paljon itkua ja valitusta uusista autoista, joissa takavalot eivät aina pala....
Osa ei näytä tietävän edes kärkikolmion merkitystä ja n. puolet ei edelleenkään osaa ajaa liikenneympyröissä. Tässä sentään kehitystä, kun ympyröitä alettiin rakentaa suuremmassä määrin, niin alkuun lähes kaikki töpeksi niissä. Nyt enää puolet.Suurin isa pyöräiliöista syökyss eisteykeeen auton eten antamatta suunta merkkiä kun kääntyy risteykseen,
- Anonyymi
Älä keksi omia liikennesääntöjä!
Polkupyörällä saa ajaa suojatietä pitkin! Väistämissäännöt on sitten olemassa eli kumpi väistää autoilija vai pyöräilijä.- Anonyymi
Pakko keksiä omat säännöt, kun ei ole hajuakaan niistä virallisista säännöistä. Ajokortti on saatu muropaketista. Näin se useimmiten menee.
- Anonyymi
Väistämissäännöt autoilijan näkökulmasta
https://youtu.be/3nj4SmyEwII
Väistämissäännöt pyöräilijän näkökulmasta
https://youtu.be/nparGCTzSls - Anonyymi
Pitäisikö kouluissa opettaa liikennekäyttäytymistä, kun vanhemmista ei siihen ole?
- Anonyymi
80-luvulla opetettiinkin. Oli muutama tunti sitä.
- Anonyymi
Pitäisikö isovanhempien opettaa niitä vanhempia ensin?
Erityisesti opetettavaa tuntuu olevan siinä, että autoilijat tunnistaisivat ne tilanteet joissa heillä on väistämisvelvollisuus pyöräilijään nähden...ja se on aika usein se... - Anonyymi
Pyörä muista suuntamerkki kun käännyt eisteyksessä auton eteen
- Anonyymi
Just äsken. puolituntia sitten, vastaantuleva auto jarrutti ja pysähtyi ja kuski viittasi omalla puolellaan olevan nuoren miehen ajamaan suojatielle ja niinhän se lähti ja tuli suoraan eteeni. Juuri ja juuri pysähtyi, kun on autossa hyvät jarrut. Kauppakassi tosin jatkoi matkaansa takapenkillä, mutta tavarat löytyivät.
- Anonyymi
Liikenteessä kuuluukin olla tarkkana. Hyvin toimittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä kuuluukin olla tarkkana. Hyvin toimittu.
Pitäisi koskea myös pyöräilijöitä ja skuuttaajia!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi koskea myös pyöräilijöitä ja skuuttaajia!
Niin koskeekin. Se on täysin eri seikka, jos jotkut eivät suostu noudattamaan liikennesääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä kuuluukin olla tarkkana. Hyvin toimittu.
olipa säikähdys
olisiko hyvä ens kerralla
hyvä hiljentää suojatien kohdalla
ite ainaki ottasin neuvosta vaarin
- Anonyymi
Useat autoilijat ei tiedä es mikä on kärkikolmio , eikä anna es tietä polkupyöräilijälle kuka ylittää suojatietä. Onko kortti lotossa voitetut , tai onko niin kiire.
- Anonyymi
Vielä harvempi pyöräilijä tuntee kärkikolmion merkitystä, ajokortittomista tuskin kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä harvempi pyöräilijä tuntee kärkikolmion merkitystä, ajokortittomista tuskin kukaan.
Lapset, vanhukset ja eri tavoin vammaiset luetellaan erikseen laissa, mutta täysjärkisten aikuisten tulee osata liikennesäännöt, kun liikenteessä liikkuvat.
- Anonyymi
Eipä kaikilla edes ole sitä korttia. Eihän sitä kuulemma kortilla ajeta, hehheh... ja kun se autokoulukin on niin kallis muka. Kunhan vaan ei aja ylinopeutta niin kiinnijäämisriski on mitättömän pieni, ja jos kiinni jää, niin rangaistus on vaan joku pikku sakko, joka menee muiden ulosotossa olevien velkojen jatkoksi.
- Anonyymi
En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä kaikilla edes ole sitä korttia. Eihän sitä kuulemma kortilla ajeta, hehheh... ja kun se autokoulukin on niin kallis muka. Kunhan vaan ei aja ylinopeutta niin kiinnijäämisriski on mitättömän pieni, ja jos kiinni jää, niin rangaistus on vaan joku pikku sakko, joka menee muiden ulosotossa olevien velkojen jatkoksi.
Asennevammaisuudesta kertoo se, kun ei kykene noudattamaan yhteiskunnan lakeja ja sääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.
Liikenteessä ei pidä luulla, vaan pitää tietää. Esim. lapset ovat sitten seikka erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikenteessä ei pidä luulla, vaan pitää tietää. Esim. lapset ovat sitten seikka erikseen.
Ongelma on, että osa luulee tietävänsä, jolloin "tietää" 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.
Mikähän siinä on, että liikenneympyröissä on joillain autoilijoilla isoja vaikeuksia osata väistämissäännöt. Lähes aina, kun väistämisvelvollinen autoilija meinaa ajaa päälleni kun olen pyörällä liikkeellä, niin tapahtumapaikka on liikenneympyrä. Eikä ole väliä, onko autoilija tulossa kolmion takaa ympyrään vai kääntymässä pois ympyrästä, niin yhtä isoja ongelmia on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän siinä on, että liikenneympyröissä on joillain autoilijoilla isoja vaikeuksia osata väistämissäännöt. Lähes aina, kun väistämisvelvollinen autoilija meinaa ajaa päälleni kun olen pyörällä liikkeellä, niin tapahtumapaikka on liikenneympyrä. Eikä ole väliä, onko autoilija tulossa kolmion takaa ympyrään vai kääntymässä pois ympyrästä, niin yhtä isoja ongelmia on.
Samoja kokemuksia itselläni pyörällä liikkuessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En olis yllättänyt, jos osa autoilijoista luulee kärkikolmion tarkoittavan, että vain moottoriajoneuvoja väistettävä, ja polkupyöräilijä on ärsyttävä mitään sääntöjä osaava tauno, joka ei todellakaan mene ensin. Esim. kiertoliittymissä.
> En olis yllättänyt
Suurin ovat autoilijoista todellakin kuvittelee näin. Tästä syystä lähes joka ainoaan risteykseen on pääkaupunkiseudulla pitänyt laittaa kolmion alle "törmäävät polkupyöräilijät" lisäkilpi.
Ja nyt biomassa varmaan kuvittelee, että polkupyörää pitää väistää vain, jos risteyksessä on ao lisäkilpi.
Tosin biomassa ymmärrä sitäkään, että mm. liittymiskaistalta (=kolmion takaa) tulijan kuuluis väistää pääväylää ajavaa liikennettä. Täysin surutta poukataan eteen. Kaasupuljon löytyy vasta sitten, kun 100 rajotuksella 60 km/h nyhjäävää lähtee ohittamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän siinä on, että liikenneympyröissä on joillain autoilijoilla isoja vaikeuksia osata väistämissäännöt. Lähes aina, kun väistämisvelvollinen autoilija meinaa ajaa päälleni kun olen pyörällä liikkeellä, niin tapahtumapaikka on liikenneympyrä. Eikä ole väliä, onko autoilija tulossa kolmion takaa ympyrään vai kääntymässä pois ympyrästä, niin yhtä isoja ongelmia on.
Pääkaupunkiseudulla pieniä liikenneympyröitä on rakennettu jo 90-luvulta lähtien. 10 vuotta sitten oli vielä vaikeaa, mutta nyt suurin osa biomassasta on jo oppinut ajamaan näissä jotenkuten - tosin vilkun käyttö edelleen hukassa.
Eli sellainen 20 vuotta meni asian oppimiseen. Tai siis siihen, että pahiten töpeksineet "karvahatut" siirtyivät horsmaa puskemaan. Nyt alkaa jo olla aika vähän liikenteessä kuskeja, jotka eivät jo autokouluaikaan ole joutuneet liikenneympyrään törmäämään.
Pöndellä ympyrät vielä niin uusi ilmiö, ettei jengillä ole haisuakaan siitä, miten niissä kuuluisi ajaa. Eihän nyt kuskilla voi olla mitään velvollisuuksia, kuten pysytellä selvillä liikennesääntöjen ja ympäristön muutoksista tai opetella käyttämään autoaan (esim. miten takavalot laitetaan päälle vesisateella). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla pieniä liikenneympyröitä on rakennettu jo 90-luvulta lähtien. 10 vuotta sitten oli vielä vaikeaa, mutta nyt suurin osa biomassasta on jo oppinut ajamaan näissä jotenkuten - tosin vilkun käyttö edelleen hukassa.
Eli sellainen 20 vuotta meni asian oppimiseen. Tai siis siihen, että pahiten töpeksineet "karvahatut" siirtyivät horsmaa puskemaan. Nyt alkaa jo olla aika vähän liikenteessä kuskeja, jotka eivät jo autokouluaikaan ole joutuneet liikenneympyrään törmäämään.
Pöndellä ympyrät vielä niin uusi ilmiö, ettei jengillä ole haisuakaan siitä, miten niissä kuuluisi ajaa. Eihän nyt kuskilla voi olla mitään velvollisuuksia, kuten pysytellä selvillä liikennesääntöjen ja ympäristön muutoksista tai opetella käyttämään autoaan (esim. miten takavalot laitetaan päälle vesisateella).Pyöräilijöille liikenneympyrä on vaarallisin. Jos liikenneympyrää kiertää pyörätien ikään kuin liikenneympyrän uloimpana kaistana, on pyöräilijällä aina etuajo-oikeus niin liikenneympyrään tulevien kuin sieltä poistuvien autojen suhteen.
Poistuvat autot ovat yrittäneet tappaa minut useita kertoja ja liikenneympyrään tulevat muutamia kertoja. Väistämissäännöissä ei ole mitään epäselvää, mutta liikenneympyrään tuleva auto yleensä kyttää vain sitä autokaistaa, onko siellä väliä liittyä ja jättää koko pyörätien huomioitta. Ja liikenneympyrästä poistuva harvoin huomaa koko pyörätietä, eikä ainakaan huomaa katsoa sillä molemmista suunnista tulevaa liikennettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijöille liikenneympyrä on vaarallisin. Jos liikenneympyrää kiertää pyörätien ikään kuin liikenneympyrän uloimpana kaistana, on pyöräilijällä aina etuajo-oikeus niin liikenneympyrään tulevien kuin sieltä poistuvien autojen suhteen.
Poistuvat autot ovat yrittäneet tappaa minut useita kertoja ja liikenneympyrään tulevat muutamia kertoja. Väistämissäännöissä ei ole mitään epäselvää, mutta liikenneympyrään tuleva auto yleensä kyttää vain sitä autokaistaa, onko siellä väliä liittyä ja jättää koko pyörätien huomioitta. Ja liikenneympyrästä poistuva harvoin huomaa koko pyörätietä, eikä ainakaan huomaa katsoa sillä molemmista suunnista tulevaa liikennettä.Ei sinua autot ole yrittäneet tappaa, eikä edes niiden kuskit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijöille liikenneympyrä on vaarallisin. Jos liikenneympyrää kiertää pyörätien ikään kuin liikenneympyrän uloimpana kaistana, on pyöräilijällä aina etuajo-oikeus niin liikenneympyrään tulevien kuin sieltä poistuvien autojen suhteen.
Poistuvat autot ovat yrittäneet tappaa minut useita kertoja ja liikenneympyrään tulevat muutamia kertoja. Väistämissäännöissä ei ole mitään epäselvää, mutta liikenneympyrään tuleva auto yleensä kyttää vain sitä autokaistaa, onko siellä väliä liittyä ja jättää koko pyörätien huomioitta. Ja liikenneympyrästä poistuva harvoin huomaa koko pyörätietä, eikä ainakaan huomaa katsoa sillä molemmista suunnista tulevaa liikennettä.Sama huomio. On käsittämätöntä, miten liikenneympyröissä on niin monella autoilijalla suuria ja muille vaarallisia ongelmia toimia oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama huomio. On käsittämätöntä, miten liikenneympyröissä on niin monella autoilijalla suuria ja muille vaarallisia ongelmia toimia oikein.
Ei pitäisi olla ongelmallista kenellekään.
- Väistetään liikennemerkin (kolmion) perusteella risteysalueella muita, eli jalankulkijoita, pyöräilijöitä ja muita tien ylittäjiä sekä ympyrässä ajavia muita ajoneuvoja.
- Poistuessa liikenneympyrästä väistetään kääntyvänä jälleen jalankulkijoita, pyöräilijöitä ja muita tien ylittäjiä.
Jokainen liikenneympyrän tulo- ja poistumisliittymä on risteysalue. Tieliikennelaissa tarkoitetaan: liikenneympyrällä liikennemerkeillä osoitettua kahden tai useamman risteyksen muodostamaa kokonaisuutta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152101Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi812019- 1011357
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1221133Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771087Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen81012Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 60790
- 59741
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.241701