Onko kenenkään lähipiiri ollut huolissaan sinun mielenterveydestä?

Anonyymi-ap

Minulle sanottiin eilen että kannattaisi käydä juttelemassa lääkärille. Tuntuu niin pahalta, etten pysty edes vastaamaan kenenkään puheluihin tai viesteihin. Häpeän, ja mietin vaan että kuinka moni pitää mua sekopäänä.

46

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuttu tunne, kannattaa kuunnella läheisiä. Kaikki paranee aikanaan ja lääkärissä käyminen käynnistää sen prosessin.

      • Anonyymi

        Minkä prosessin käynnistää!


      • Anonyymi

        No varmaan kuten itselleen vastaileva gubbe juuri kertoi että kun menee lääkäriin, alkaa kartoitus. Kuulostaako tutulta?😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan kuten itselleen vastaileva gubbe juuri kertoi että kun menee lääkäriin, alkaa kartoitus. Kuulostaako tutulta?😉

        Kartoitus mitä varten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kartoitus mitä varten?

        No esim työterveydestä, että käykö vintillä vinkka onko stressiä ja näi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim työterveydestä, että käykö vintillä vinkka onko stressiä ja näi

        Ei ole tarvetta. Mitä sä tuet tässä?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarvetta. Mitä sä tuet tässä?!

        Ihan kojootin avautumisia ynnäillyt että kun lekuri ei päästä sorvin ääreen, no joku raja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä prosessin käynnistää!

        Hermojen keittämisen yleensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan kuten itselleen vastaileva gubbe juuri kertoi että kun menee lääkäriin, alkaa kartoitus. Kuulostaako tutulta?😉

        Tarvis lääkärinkin tehdä muutakin kun lukea kirjoja jotta tietää millaisia asiakkaita hoitaaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kartoitus mitä varten?

        Mielnterveydeyttä hän varmaan tarkoitti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esim työterveydestä, että käykö vintillä vinkka onko stressiä ja näi

        Ei auta jos kyseisellä lääkärillä itsellä viiraa vintillä pahemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tarvetta. Mitä sä tuet tässä?!

        Sua varmaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kojootin avautumisia ynnäillyt että kun lekuri ei päästä sorvin ääreen, no joku raja

        Se makaa kuulemma vuodepotilaana kun ei pääse sängystä edes ylös kojootti siis et se ainakaan enään vaaraksi kelleen ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sua varmaan

        No ei ainakaan mua koska mua ei ole olemassa. Silloin tällainen ei ole mitään


    • Anonyymi

      Mulle joku joskus sanoi, ett mikä sua muka vaivaa, oletko muka masentunut. Olin masentunut töitten loppumisen jälkeen. Ei mulla ole lähipiirissä ollut sellasta henkilöä, joka olis välittänyt tai ollut kiinnostunut mun henkisestä voinnista. Yhdelle sanoin olevani masentunut, hän vaan jauhoi omasta itsestään, ei häntä kiinnostanut mun vointi. Kun mulla oli läheinen kuollut muutama vuosi sitten ja nähtiin tuon entisen tutun kans pari kuukautta läheisen poismenon jälkeen, niin kuvittelin hänen olevan empaattisempi, mutt eipäs ollutkaan vaan hän rupesi haukkumaan miten kauhealta näytin, tuntui pahalta. Harva kovin freesiltä ja tyylikkäältä pystyy näyttämään lähiomaisen poismenon jälkeen, mutt mulle tuon tutun kommentit herätti huomaamaan miten itsekeskeinen hän oikeasti olikin.
      Olen itse miettinyt terapeutilla käymistä, mutt ajatellut eipä vanhojen asioiden läpikäymiset mitään paremmaksi muuta tai asioita paranna. On enempi auttanut, kun on ollut joku joka on oikeasti kuunnellut mua ja osoittanut empatiaa, välittämistä. Monikaan ei osaa kuunnella toista ihmistä, ei se mitään maksa, ett edes hetken osoittaa kiinnostusta toisen asioita kohtaan, se on iso asia sille toiselle.

      • Anonyymi

        Eikö teillä useimmilla ole kaverit tuollaisia kavereita ei kuunnella mu oma pahaolo kaadetaan kaverin niskaan toiset jopa kehtaa väittää että on kaverin syy kun itsellä on pahaolo


      • Anonyymi

        Voi olla mu kuinka monella on sellainen kaveri joka kuuntelee


    • Anonyymi

      Ei ole. Tässä on se ongelma, että olen muita terapoimassa, vaikka tarvitsisin itse apua.

      • Anonyymi

        Tsemppiä ja voimia sulle. Olet kiltti ja empaattinen, kun välität ja huolehdit muista. Harmi ettet saa vastavuoroisesti muilta apuja, se syö sun vointia, kun olet se tukihenkilö, jolle purkavat omaa oloaan. Ehkä voisit välillä ottaa aikaa itsellesi, sanoa muille, ett nyt on oma jaksaminen vähissä, tarvit vähän hengähdystaukoa.


      • Anonyymi

        Se on kyllä vaikea tilanne. Vaikka itsekin tarvitsen apua elämään, niin yritän myös jaksaa auttaa. Se on yleensä helpompaa, kuin itse avun pyytäminen. Toivottavasti sinäkin saat apua ja elämä näyttää taas valoisammalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä ja voimia sulle. Olet kiltti ja empaattinen, kun välität ja huolehdit muista. Harmi ettet saa vastavuoroisesti muilta apuja, se syö sun vointia, kun olet se tukihenkilö, jolle purkavat omaa oloaan. Ehkä voisit välillä ottaa aikaa itsellesi, sanoa muille, ett nyt on oma jaksaminen vähissä, tarvit vähän hengähdystaukoa.

        Millä tavalla on jaksaminen vähissä?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä ja voimia sulle. Olet kiltti ja empaattinen, kun välität ja huolehdit muista. Harmi ettet saa vastavuoroisesti muilta apuja, se syö sun vointia, kun olet se tukihenkilö, jolle purkavat omaa oloaan. Ehkä voisit välillä ottaa aikaa itsellesi, sanoa muille, ett nyt on oma jaksaminen vähissä, tarvit vähän hengähdystaukoa.

        Heippa, kiitos paljon tsempeistä. 😍 Olen liian kiltti ja empaattinen. Tänä päivänä on paljon erilaisia ongelmia. Yleinen meno on kylmentynyt. Yritän välillä sanoa, että tarvitsen hengähdystaukoa. Menen metsään kävelemään tms. Välillä kun on monta vaikeaa asiaa käsiteltävä samaan aikaan, niin on laitettava puhelin kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä vaikea tilanne. Vaikka itsekin tarvitsen apua elämään, niin yritän myös jaksaa auttaa. Se on yleensä helpompaa, kuin itse avun pyytäminen. Toivottavasti sinäkin saat apua ja elämä näyttää taas valoisammalta.

        On se vähän vaikea tilanne välillä. Ihmisillä on paljon ihmissuhdeongelmia, ei pystytä kommunikoimaan ja sitten on paljon ihan sairauksia. Siksi ilo tulee kaivaa vaikka kiven silmästä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla on jaksaminen vähissä?!

        Muista nyt epätoivoinen nettietsivää leikkivä leikkiä kun vielä ehdit ennen ku karma korjaa hoitoon tms. Sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa, kiitos paljon tsempeistä. 😍 Olen liian kiltti ja empaattinen. Tänä päivänä on paljon erilaisia ongelmia. Yleinen meno on kylmentynyt. Yritän välillä sanoa, että tarvitsen hengähdystaukoa. Menen metsään kävelemään tms. Välillä kun on monta vaikeaa asiaa käsiteltävä samaan aikaan, niin on laitettava puhelin kiinni.

        Täytyy vähän itseä kehua, kun muut ei sitä tee. Sniif.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vähän vaikea tilanne välillä. Ihmisillä on paljon ihmissuhdeongelmia, ei pystytä kommunikoimaan ja sitten on paljon ihan sairauksia. Siksi ilo tulee kaivaa vaikka kiven silmästä..

        Tänään tää on ihana hassutteleva hyvän mielen palsta😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tsemppiä ja voimia sulle. Olet kiltti ja empaattinen, kun välität ja huolehdit muista. Harmi ettet saa vastavuoroisesti muilta apuja, se syö sun vointia, kun olet se tukihenkilö, jolle purkavat omaa oloaan. Ehkä voisit välillä ottaa aikaa itsellesi, sanoa muille, ett nyt on oma jaksaminen vähissä, tarvit vähän hengähdystaukoa.

        No miten ihmeessä? Lapsilta tulee koko ajan viestiä, että on nälkä, tarvisi päästä kauppaan! Miten saa huostaanoton, koska lisäksi laskuja ja muita hakemuspapereita tulee ovista ja ikkunoista ja mä en kertakaikkiaan niitä pysty täyttämään. Olen täällä psykooseissa seinille puhumassa. :(


      • Anonyymi

        No eikö tuo liene sinun oma valinta ja iha itse valitsemasi ongelma että mielummin terapoit muita kun haet itsellesi apua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista nyt epätoivoinen nettietsivää leikkivä leikkiä kun vielä ehdit ennen ku karma korjaa hoitoon tms. Sivusta

        Yritätkö vihjata että olet tehny huoli-ilmoituksia kirjoituksista täällä si sun pitäs myös selvittää kirjoittaja tekstin takana että tekisvät asialle jotain kattos se on ongelma näissä anomuumi palstoissa ettet koskaan voi ol sata varma kirjoittajasta tekstin takana mu onnea sulle sun turhan ilmottelun kanssa


    • Anonyymi

      Silloin kun oli aloin kärsiä trauma oireista. Kyllä ne huomasi sen.

      • Anonyymi

        Ei ole mitään traumaoireita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään traumaoireita

        Mikäs on Traumaperäinen stressihäiriö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs on Traumaperäinen stressihäiriö?

        Kuukkeloimalla saat tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukkeloimalla saat tietää.

        Lähinnä kysyi ihmiseltä joka väittää ettei mitään trauma oireita ole.


    • Anonyymi

      Millainen on sekopää? Niitä on sellaisiakin ihmisiä jotka tykkää huutaa taakse poistua ja pommittaa ja ampua ihmisiä eikä heitä jostain kumman syystä luokitella sekopäiksi.

    • Anonyymi

      Kyllähän se hävettää vähän vieläkin näin pitkään masennusta sairastaneena. Nykyään onneksi ihmiset uskaltavat avautua enemmän ja myös jutella lääkärille ongelmista. Itse olen iloinen, jos joku hakee tarvitsemaansa apua, koska se kertoo myös halusta parantaa tilannetta.

      Voimia aloittajalle ja muillekin pahoinvoiville.

    • Anonyymi

      Ei ole, vaikka joskus olisi ollut syytäkin. Ekdäni piti naurettavana ja typeränä pelleilynä, kun aikanaan hakeuduin masennuksen vuoksi lääkäriin.

    • Mun läheiset on olleet huolissaan joskus,
      ja tavallaan vieläkin tietty...
      Ja täytyykin olla niin kauan kun elän...

      Mutta ei sentään ihan tollei että olisivat patistamassa lääkäriin...

      Tietty joutuvat seurailemaan mun vointia,
      mutta onneks läheiset tiedostaa ja huomaa,
      ja itekin tunnistan ennalta jo hyvin
      millon alkaa menee vaikeammaksi..

      Mutta juuh,
      ymmärrän ton mitä tarkoitat....
      Se että joskus on vaikeaa ei tarkoita
      et oisi sekopää tai tarttis lääkäriä.

      Ja vaikka tarttiskin niin siinä ei ole mitään häpeämistä!!!!

      Sellaisten sanomisista ei kannata välittää
      jotka ei tiedä ku murto-osan asioista
      ja sanoo silti et mee lääkäriin.
      Vielä vähemmän niitten sanomisista jotka
      ei oikeesti tiedä mitään.

      • Anonyymi

        Voi että kun sanoit hyvin.

        -Mies sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi että kun sanoit hyvin.

        -Mies sivusta

        Ai nyt sä olet vaan sivu mies.... ❤
        Mut kiitti...

        Ei tossa kummempaa ollut kyl ku
        se miten asia on...


    • Anonyymi

      On ollut ja on

    • Anonyymi

      On. Yleensä olen rauhallinen, kärsivällinen, suutun harvoin. Erossa huusin puhelimeen ja kaikki "viholliset" yritti kyykyttää, joten minut laitettiin mt-epäilynä, sanoivat tunnin keskustelun jälkeen että kaikki ok. En oikeastaan suutu koskaan, tämä touhu on saanut suuttumaan, ja olen huutanut ja riidellyt läheisten kanssa ja on ahdistanut todella. Ei siihen terapia auta vaan muutokset ja etäisyyden ottaminen, asioiden hoito ja ihan vaan lepo ja itsensä hoitaminen.

      Minun lapsetkin uskoivat että on se äiti hullu kun se huutaa, vieläkin kysyvät että oletko normaali jos korotan ääntä, aiheesta, teen sitä harvoin. Mutta kyllä on hermoja kiristänyt ja kyllä myös psyykettä. Se mikä ei tapa niin vahvistaa vaikka todellakin hajottaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt ainakin olin koska en ole aloittaja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Luultavasti moni mu miks sun pitäs heistä välittää en mäkään välitä tavalla taitoisella useimmat joita olen kohdannu pitää mua mielenvikasena yhdistävä tekijä heillä on että yksikään heistä ei tunne mua vähääkään siinä olen taitava valitsemaan ken annan edes oppia mut tuntemaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe