Leipä lihottaa

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010497970.html
"Leipää vai ei?
Moni karsii ruokavaliostaan leivän turhien hiilihydraattien ja lihomisen pelossa. Onko se järkevää? Mitä oikeasti seuraa, jos lopettaa leivän syömisen? Ravitsemusterapeutti antaa nyt vastaukset kysymyksiin ja varoittaa riskeistä, joita moni ei hoksaa."

Tuokin on maksullinen artikkeli, ettei pääse lukeman, mutta se on selvä asia, että leipä lihottaa.
Myös peruna, pasta ja makarooni ovat ruoka-aineita, jotka lihottavat, koska sisältävät hiilihydraatteja, jotka kehossa muuttuvat sokeriksi ja rasvaksi.
Terveelliseksi kehuttu aamupuuro myös lihottaa, koska sisältää hiilihydraatteja.
Monella tulee aterian jälkeen väsynyt ja ramaiseva olo ja haluaisi ottaa päikkärit eli päiväunet.
Se ei johtu mistään muusta, kuin, että keho on saanut liikaa hiilihydraatteja.
Suomalaiset syövöt liikaa leipää, varsinkin vaaleaa leipää, perunaa, pastaa.
Ei ole mikään ihme, että suomalaiset ovat lihavia.

12

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täysjyväleipä, -pasta jne. kuituineen ovat hyväksi kaikelle terveydelle, jos vatsa vaan kestää eikä ole allergioita. Myös peruna on todella hyvä painonhallinnoijalle.

      Viljoista valkoisen vehnän voi jättää heti pois, se ei tuo mitään arvoa ruualle.

      • Leivässä on kyllä aina paljon energiaa. Kohta vuorossa 100 g täysjyväleipää ja päällä kebap-lihaa. 325 kcal. Tuo on minulla ateria mutta jos noita vetää 3 niin tuossa on jo 1000 kcal.

        Peruna on taasen oivaa ruokaa laihduttajalle. Litra broilerkeittoa 600 kcal.


      • Anonyymi
        UUSI
        hvp27 kirjoitti:

        Leivässä on kyllä aina paljon energiaa. Kohta vuorossa 100 g täysjyväleipää ja päällä kebap-lihaa. 325 kcal. Tuo on minulla ateria mutta jos noita vetää 3 niin tuossa on jo 1000 kcal.

        Peruna on taasen oivaa ruokaa laihduttajalle. Litra broilerkeittoa 600 kcal.

        Mitä tuo kepakko kuuluu aloitukseen. Kyse on leivästä.
        100g täysjyväleipää. Päälle 100g voita ja varmuuden vuoksi sentin siivut teemakkaraa.
        Kyllä leipä lihottaa! Tietenkin voi perustella siten, ettei noita energiapommeja tulisi syödyksi jos alla ei olisi leipää.
        Siis leipä on pääsyyllinen jokaiseen ihonalaiseen laardigrammaan! MOT!
        M = Mikä
        O = Oli
        T = Todistettavana


    • Anonyymi

      Ei lihota kun laittaa säännöllisesti jalkaa toisen eteen.

    • Anonyymi

      Kyllä aamupuuro pitää saada ja leipää kolme kertaa päivässä, minä kun en syö pullaa kahvin kanssa

    • Anonyymi

      Leipä ei sinällään lihota, mutta sen päälliset joka rasvaa...
      Itse lopetin leivän syömisen 5kk sitten ja nyt 12kg painosta pois!
      Kuitua saa aamupuurosta ja siihen ei lisätä leikkeleitä kuten levälle tehdään jotta se maistuu!

      • UUSI

        Näinpä. Voileivän energiasta tulee helposti 40% päällysteistä. Itse käytän kevytmajoneesia kalkkunaleikettä, tomaattia ja kurkkua.

        Japanissa syödään päivässä suunilleen 150 g riisiä ja ihmiset ovat hoikkia. Sooseissa ei ole paljoa rasvaa joten ruoka on hyvin kevyttä.


    • Anonyymi

      Mitä muuta köyhä voi syödä kun hiilareita? Erityisesti tämän hirmuhallituksen aikana? Hiilarit sattuvat olemaan se halvin vaihtoehto, tosin hinnat nousevat koko ajan.

      • Anonyymi

        "Mitä muuta köyhä voi syödä kun hiilareita?"

        Köyhän kannattaa syödä proteiinia. Kun kauppojen hinnat ja tuotteiden tuoteselosteet on tarjolla netissä, on helppoa löytää ne edullisimmat vaihtoehdot.

        Itselläni putosi ruokakulut 20 prosenttia kun ymmärsin että tulee syödä proteiinia ja lopetin turhien hiilihydraattien mussuttamisen.

        "Hiilarit sattuvat olemaan se halvin vaihtoehto, tosin hinnat nousevat koko ajan."

        Kilon sokeria saa eurolla ja öljypullo ei varmasti maksa paljoa enempää, mutta onko noiden asioiden käyttäminen pääasiallisena ravintona terveellistä?

        Jos rasva ja hiilihydraatti olisivat ne asiat mitä meidän tulisi syödä niin sokeria ja rasvaa ostamalla pärjäisi 30 eurolla per kuukausi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Laihduin ruisleipää syömällä. Enkä edes laskenut määriä enkä kaloreja.
      Ravintoni koostui sokerittomasta teestä ja ruisleivästä ilman mitään päällysiä. Siis EI MITÄÄN!
      Ruisleivän tuoteselosteesta puuttuvat suojaravinteet otin purkeista.
      En tuntenut nälkää kun en hakeutunut tilanteisiin joissa toiset söivät. Yhteisten päivällisten asemesta vaimo syötti tenavat ennen minun kotiin tuloani.

      • Anonyymi
        UUSI

        Itse laihduin näkkileivällä, joka toki on ruista. Näkkileipää sai syödä napansa täyteen.

        Levitteitä ja päällisiä oli niukalti joskus, tomaattia, kurkkua ja paprikaa päälle sai laittaa vapaasti.

        Paino laski huikeasti ja vatsa toimi ongelmitta, Kaikille ruis ei tietenkään sovi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse laihduin näkkileivällä, joka toki on ruista. Näkkileipää sai syödä napansa täyteen.

        Levitteitä ja päällisiä oli niukalti joskus, tomaattia, kurkkua ja paprikaa päälle sai laittaa vapaasti.

        Paino laski huikeasti ja vatsa toimi ongelmitta, Kaikille ruis ei tietenkään sovi.

        Näkkäreissä on rasvaa. Hyllyssäni olevassa täysjyvä ruisnäkkärissä sitä on 2,4% painosta.
        Vastaavasti protskua 10,1%, kuitua 18%, suolaa 1,4%.
        Vitskuista ei ole mainintaa mutta passaa rouskuttaa.
        Ilman päällysiä rouskutellessa joutuu pureskelemaan kunnolla jolloin syljen ptyaliini aloittaa hommansa eikä päälle kaipaakaan mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe