Leipä lihottaa

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000010497970.html
"Leipää vai ei?
Moni karsii ruokavaliostaan leivän turhien hiilihydraattien ja lihomisen pelossa. Onko se järkevää? Mitä oikeasti seuraa, jos lopettaa leivän syömisen? Ravitsemusterapeutti antaa nyt vastaukset kysymyksiin ja varoittaa riskeistä, joita moni ei hoksaa."

Tuokin on maksullinen artikkeli, ettei pääse lukeman, mutta se on selvä asia, että leipä lihottaa.
Myös peruna, pasta ja makarooni ovat ruoka-aineita, jotka lihottavat, koska sisältävät hiilihydraatteja, jotka kehossa muuttuvat sokeriksi ja rasvaksi.
Terveelliseksi kehuttu aamupuuro myös lihottaa, koska sisältää hiilihydraatteja.
Monella tulee aterian jälkeen väsynyt ja ramaiseva olo ja haluaisi ottaa päikkärit eli päiväunet.
Se ei johtu mistään muusta, kuin, että keho on saanut liikaa hiilihydraatteja.
Suomalaiset syövöt liikaa leipää, varsinkin vaaleaa leipää, perunaa, pastaa.
Ei ole mikään ihme, että suomalaiset ovat lihavia.

35

691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Täysjyväleipä, -pasta jne. kuituineen ovat hyväksi kaikelle terveydelle, jos vatsa vaan kestää eikä ole allergioita. Myös peruna on todella hyvä painonhallinnoijalle.

Viljoista valkoisen vehnän voi jättää heti pois, se ei tuo mitään arvoa ruualle.

• Leivässä on kyllä aina paljon energiaa. Kohta vuorossa 100 g täysjyväleipää ja päällä kebap-lihaa. 325 kcal. Tuo on minulla ateria mutta jos noita vetää 3 niin tuossa on jo 1000 kcal.

Peruna on taasen oivaa ruokaa laihduttajalle. Litra broilerkeittoa 600 kcal.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Leivässä on kyllä aina paljon energiaa. Kohta vuorossa 100 g täysjyväleipää ja päällä kebap-lihaa. 325 kcal. Tuo on minulla ateria mutta jos noita vetää 3 niin tuossa on jo 1000 kcal.

Mitä tuo kepakko kuuluu aloitukseen. Kyse on leivästä.
        100g täysjyväleipää. Päälle 100g voita ja varmuuden vuoksi sentin siivut teemakkaraa.
        Kyllä leipä lihottaa! Tietenkin voi perustella siten, ettei noita energiapommeja tulisi syödyksi jos alla ei olisi leipää.
        Siis leipä on pääsyyllinen jokaiseen ihonalaiseen laardigrammaan! MOT!
        M = Mikä
        O = Oli
        T = Todistettavana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tuo kepakko kuuluu aloitukseen. Kyse on leivästä.
        100g täysjyväleipää. Päälle 100g voita ja varmuuden vuoksi sentin siivut teemakkaraa.
        Kyllä leipä lihottaa! Tietenkin voi perustella siten, ettei noita energiapommeja tulisi syödyksi jos alla ei olisi leipää.
        Siis leipä on pääsyyllinen jokaiseen ihonalaiseen laardigrammaan! MOT!
        M = Mikä
        O = Oli
        T = Todistettavana

Ei todistettavana vaan TODISTETTAVISSA.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Leivässä on kyllä aina paljon energiaa. Kohta vuorossa 100 g täysjyväleipää ja päällä kebap-lihaa. 325 kcal. Tuo on minulla ateria mutta jos noita vetää 3 niin tuossa on jo 1000 kcal.

Kuidussa on energiaa 2 kcal grammaa kohden, rasvassa 9 kcal, ja proteiineissa ja hiiilihydraateissa 4 kcal.

Tavoitteeni on keskiverto 1 800 kcal:n dieetti, jossa proteiinia suositusten mukaisesti 20 E%, rasvaa suositusten mukaisesti 32,5 E%. Lisäksi 45 g kuitua. Kun nämä on määritelty, voidaan loput jättää imeytyville hiilihydraateille. Tässä tapauksessa:

Energiatavoite 1800 kcal:

prot. 20,0 E% = 90 g = 360 kcal
        rasva 32,5 E% = 65 g = 585 kcal
        kuitu 45 g = 90 kcal

Kun yllä olevat vähennetään 1800 kcal:sta, hiilihydraateille jää 765 kcal, joka vastaa 191,25 g:aa. Hiilihydraattien energiaosuudeksi tulee näin ollen ilman kuituja 42,5 E%.

• Anonyymi

Jos tavoitekulutus on 1800 kcal tarvitaan siihen noin 120 viipaletta leipää.
        Jo 4 kg leipää päivässä aivan varmasti lihottaa.

Siis erimerkiksi jos leivän määrä ylittää 7 pakettia Iso Paahto leipää päivässä lihoo, jos määrä on pienempi ollaan tasapainossa.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Vetää!!! Minne vedetään?

• Anonyymi

Ei lihota kun laittaa säännöllisesti jalkaa toisen eteen.

• Anonyymi

Jalkaa toisen eteen ei laihduta! 16 tuntia kävelyä kuluttaa 1kg, mutta sitä ei saa syödä takas jos haluaa laihtua...
        Se mitä syö on erittäin oleellinen asia kun paino alkaa putoamaan ja sekin tehtävä erittäin harkitusti eikä se kävely ole mikään huono asia tukemaan asiaa!

• Anonyymi

Kyllä aamupuuro pitää saada ja leipää kolme kertaa päivässä, minä kun en syö pullaa kahvin kanssa

• Anonyymi

Leipä ei sinällään lihota, mutta sen päälliset joka rasvaa...
      Itse lopetin leivän syömisen 5kk sitten ja nyt 12kg painosta pois!
      Kuitua saa aamupuurosta ja siihen ei lisätä leikkeleitä kuten levälle tehdään jotta se maistuu!

• Näinpä. Voileivän energiasta tulee helposti 40% päällysteistä. Itse käytän kevytmajoneesia kalkkunaleikettä, tomaattia ja kurkkua.

Japanissa syödään päivässä suunilleen 150 g riisiä ja ihmiset ovat hoikkia. Sooseissa ei ole paljoa rasvaa joten ruoka on hyvin kevyttä.

• Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

Näinpä. Voileivän energiasta tulee helposti 40% päällysteistä. Itse käytän kevytmajoneesia kalkkunaleikettä, tomaattia ja kurkkua.

Japanissa syödään päivässä suunilleen 150 g riisiä ja ihmiset ovat hoikkia. Sooseissa ei ole paljoa rasvaa joten ruoka on hyvin kevyttä.

Ei nyt ainakaan mitään MAJONEESIA !!!

• Anonyymi

Mitä muuta köyhä voi syödä kun hiilareita? Erityisesti tämän hirmuhallituksen aikana? Hiilarit sattuvat olemaan se halvin vaihtoehto, tosin hinnat nousevat koko ajan.

• Anonyymi

"Mitä muuta köyhä voi syödä kun hiilareita?"

Köyhän kannattaa syödä proteiinia. Kun kauppojen hinnat ja tuotteiden tuoteselosteet on tarjolla netissä, on helppoa löytää ne edullisimmat vaihtoehdot.

Itselläni putosi ruokakulut 20 prosenttia kun ymmärsin että tulee syödä proteiinia ja lopetin turhien hiilihydraattien mussuttamisen.

"Hiilarit sattuvat olemaan se halvin vaihtoehto, tosin hinnat nousevat koko ajan."

Kilon sokeria saa eurolla ja öljypullo ei varmasti maksa paljoa enempää, mutta onko noiden asioiden käyttäminen pääasiallisena ravintona terveellistä?

Jos rasva ja hiilihydraatti olisivat ne asiat mitä meidän tulisi syödä niin sokeria ja rasvaa ostamalla pärjäisi 30 eurolla per kuukausi.

• Anonyymi

Laihduin ruisleipää syömällä. Enkä edes laskenut määriä enkä kaloreja.
      Ravintoni koostui sokerittomasta teestä ja ruisleivästä ilman mitään päällysiä. Siis EI MITÄÄN!
      Ruisleivän tuoteselosteesta puuttuvat suojaravinteet otin purkeista.
      En tuntenut nälkää kun en hakeutunut tilanteisiin joissa toiset söivät. Yhteisten päivällisten asemesta vaimo syötti tenavat ennen minun kotiin tuloani.

• Anonyymi

Itse laihduin näkkileivällä, joka toki on ruista. Näkkileipää sai syödä napansa täyteen.

Levitteitä ja päällisiä oli niukalti joskus, tomaattia, kurkkua ja paprikaa päälle sai laittaa vapaasti.

Paino laski huikeasti ja vatsa toimi ongelmitta, Kaikille ruis ei tietenkään sovi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse laihduin näkkileivällä, joka toki on ruista. Näkkileipää sai syödä napansa täyteen.

Levitteitä ja päällisiä oli niukalti joskus, tomaattia, kurkkua ja paprikaa päälle sai laittaa vapaasti.

Paino laski huikeasti ja vatsa toimi ongelmitta, Kaikille ruis ei tietenkään sovi.

Näkkäreissä on rasvaa. Hyllyssäni olevassa täysjyvä ruisnäkkärissä sitä on 2,4% painosta.
        Vastaavasti protskua 10,1%, kuitua 18%, suolaa 1,4%.
        Vitskuista ei ole mainintaa mutta passaa rouskuttaa.
        Ilman päällysiä rouskutellessa joutuu pureskelemaan kunnolla jolloin syljen ptyaliini aloittaa hommansa eikä päälle kaipaakaan mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näkkäreissä on rasvaa. Hyllyssäni olevassa täysjyvä ruisnäkkärissä sitä on 2,4% painosta.
        Vastaavasti protskua 10,1%, kuitua 18%, suolaa 1,4%.
        Vitskuista ei ole mainintaa mutta passaa rouskuttaa.
        Ilman päällysiä rouskutellessa joutuu pureskelemaan kunnolla jolloin syljen ptyaliini aloittaa hommansa eikä päälle kaipaakaan mitään.

Mikä on vitsku ja protsku?

• Anonyymi

No itselläni 6kk kokemus asiaan eli lopetin leivänsyönnin helmikuun viimeisellä viikolla sen päällistenkin syystä, koska en syönyt koskaa pelkkää leipää!
      Rasvarasiat ja leikkeleet on jäänyt kaupanhyllyyn ja sitä on säästynyt jo useita kiloja!

Kuituja saan aamupuurosta ja nyt kokeilen jatkossa vaihteluna weetabixä joka ok kuitulähde.

No tällä hetkellä painoa pudonnut mukavasti -12kg ja ympäriltä lähtenyt 12 cm! Suunta on oikea ja tästä pidän myös kiinni eikä tee edes hankalaa!

Myös erityiset naposteltavat olen jättänyt ostamatta kuten nakit jääkaapissa jota tuli iltaisin haettua muutama...

Verenpainemittari tykkää, koska olen erittäin hyvässä arvossa ollut jo hyvänaikaa, sekä jaksaminen perusasioissa on muuttunut helpommaksi.
      Vaatteet on tosin muuttuneet hassuiksi joten päivitettävä ne!

Pidä uunileipäpäivä kerran viikossa (maks. "uunipellillinen" 4kpl) esim. lauantaina , se auttaa leivänhimossa ja lupa laittaa uunileiville mitä haluaa ja juustoa päälle... :D

Vältelkää burger mättöjen syömistä, tosin pari kertaa vuodessa ei suuri haitta!

• Komppaan tätä. Minulta putosi painosta parikymmentä kiloa kun jätin perunan, riiisin, leivän jas yliipäätään kaikki hiilaripommit.

• Anonyymi

Ainahan laihtuu, jos ruokavaliosta jättää pois osan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainahan laihtuu, jos ruokavaliosta jättää pois osan.

Tuokin on varmaan totta.

Toisaalta kaikki kalorit eivät ole syntyneet tasa-arvoisina. Jos mättää sisälleen 1000 kcal höttöhiilareita, verensokeri pomppaa taivaisiin, haima alkaa epätoivoisena pumpata vereen insuliinia, joka pakottaa sokerin rasvaksi rasvasoluihin. Pian verensokeri romahtaakin niin alas, että tulee uudelleen sudennälkä ja on pakko saada lisää nopeita mättöhiilareita jostain.

Sen sijaan jos syö saman verran proteiinia tai (varsinkin) rasvaa, niin vaikutus verensokeriin on pienempi ja hitaampi, eikä verensokeri myöskään romahda yhtä alas. Proteiini lisäksi tekee ihmisen kylläiseksi pidemmäksi ajaksi kuin hiilarit.

Minulla hiilarit tekivät noidankehän, jossa ensin verensokeri nousi ylös, ja sitten romahti taas alas, ja tuli hirveä nälkä, ja oli pakko taas syödä. Pääsin siitä noidankehästä irti kun karsin hiilarit ruokavaliosta. Minulla tahdonvoima ei olisi riittänyt painon pudottamiseen hiilaripainotteisella ruokavaliolla.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

Tuokin on varmaan totta.

Toisaalta kaikki kalorit eivät ole syntyneet tasa-arvoisina. Jos mättää sisälleen 1000 kcal höttöhiilareita, verensokeri pomppaa taivaisiin, haima alkaa epätoivoisena pumpata vereen insuliinia, joka pakottaa sokerin rasvaksi rasvasoluihin. Pian verensokeri romahtaakin niin alas, että tulee uudelleen sudennälkä ja on pakko saada lisää nopeita mättöhiilareita jostain.

Sen sijaan jos syö saman verran proteiinia tai (varsinkin) rasvaa, niin vaikutus verensokeriin on pienempi ja hitaampi, eikä verensokeri myöskään romahda yhtä alas. Proteiini lisäksi tekee ihmisen kylläiseksi pidemmäksi ajaksi kuin hiilarit.

Minulla hiilarit tekivät noidankehän, jossa ensin verensokeri nousi ylös, ja sitten romahti taas alas, ja tuli hirveä nälkä, ja oli pakko taas syödä. Pääsin siitä noidankehästä irti kun karsin hiilarit ruokavaliosta. Minulla tahdonvoima ei olisi riittänyt painon pudottamiseen hiilaripainotteisella ruokavaliolla.

Syyllinen ei siis ollutkaan hiilarit, vaan tahdonvoiman puute?
        Ei kaikkia hiilareita tarvitse karsia ruokavaliosta, eikä ruokavalio saa muodostua
        pelkästään niistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikkia hiilareita tarvitse karsia ruokavaliosta, eikä ruokavalio saa muodostua
        pelkästään niistä.

Ketodieetillä ei ole laihtumisessa mitään maagista vaikutusta, mutta monet sitä kokeilleet ovat sanoneet tulevansa kylläiseksi vähemmällä kalorimäärällä, josta vääjäämättä seuraa laihtuminen. Toisaalta ketodieetti kohottaa tyypillisesti veren apoB-pitoisuutta ja on haitallinen ilmastolle. Ketodieetti ei myöskään ole pätevä ratkaisu koko maailman ruokavalioksi, koska lihaa ei pystyttäisi silloin tuottamaan tarpeeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

pelkästään niistä.

Juurikin näin, syyllinen oli tahdonvoiman puute, ja ratkaisu oli hiilarien karsiminen. Uskon että tämä ratkaisu toimisi monelle ylipainoiselle. Enää en ole ylipainoinen.

Jos ihmisillä olisi tarpeeksi tahdonvoimaa niin moni asia maailmassa olisi toisin. Ihmisillä ei kuitenkaan ole paljonkaan tahdonvoimaa. Siksi täytyy tahdonvoiman sijasta käyttää järkeään, eikä hakata päätään seinään.

Oletko koskaan ollut hirveän nälkäinen? Useimmat ihmiset syövät, jos ovat hirveän nälkäisiä ja ruokaa on tarjolla. Useimmilla ihmisillä ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa vastustaa nälkää.

Itse uskon että minulla oli aineenvaihdunta sen verran rikki (metabolinen oireyhtymä), että hiilarit eivät kerta kaikkiaan sopineet minulle, aivan kuin laktoosi ei sovi laktoosi-intolerantille. Hiilareista tuli hirveä nälkä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketodieetillä ei ole laihtumisessa mitään maagista vaikutusta, mutta monet sitä kokeilleet ovat sanoneet tulevansa kylläiseksi vähemmällä kalorimäärällä, josta vääjäämättä seuraa laihtuminen. Toisaalta ketodieetti kohottaa tyypillisesti veren apoB-pitoisuutta ja on haitallinen ilmastolle. Ketodieetti ei myöskään ole pätevä ratkaisu koko maailman ruokavalioksi, koska lihaa ei pystyttäisi silloin tuottamaan tarpeeksi.

Ketodietti on rasvadietti, ei siinä proteiinia saa liikaa syödä eli ei kannata lihansyöntiä lisätä vaan rasvansyöntiä ja hiilareita tuskin ollenkaan. Ketossa pysyy kun hiilari ovat alle 70g päivässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketodietti on rasvadietti, ei siinä proteiinia saa liikaa syödä eli ei kannata lihansyöntiä lisätä vaan rasvansyöntiä ja hiilareita tuskin ollenkaan. Ketossa pysyy kun hiilari ovat alle 70g päivässä.

Höpö! Höpö! Pudottaessani painoani 6:ssa viikossa 16kg olin hiilareissa 0-linjalla.
        Siis ei mitään mikä saattaisi sisältää grammaakaan hilaria. Boikotissa mm. maustekastikkeet kuten sinappi ja ketsuppi.
        En laskenut enkä punninnut mitään.
        Söin vain "takuusapuskoita".
        Kaloja josta silakka alkoi tökkimään melko pian ja kulutus painottuin Kanadan savusiikaan.
        Lihoista eniten halvimpia kuten broileriin ja sian eri osiin.
        Söin sen verran jasilloin kun mieli teki.
        Olin aina vältellyt iltasyömistä kaikissa muodoissaan. Takaraja oli noin klo18.
        Nyt penskat ihmettelivät kun iskä esimerkiksi käristeli pannulla kyljyksiä vielä klo 20:n tienoissa.
        En ahminut rasvaa mutta sian lihojen, kasler ja ulko-ja sisäfileet, sitä tuli väistämättä.
        okonaiset broilerit ja tarvouskoivet valmistin uunissa ilman rasvaa.
        On turha laskea päivitäisiä hiilareita kun pysyy niistä TÄYSIN erossa.
        Tapa sopii lyhyehköksi kertakuuriksi kun on ennakkoon suunnitellut sen jälkeisen elintapansa ja kuurin aikana ottanut siitä puuttuvat suojaravinteet purkeista ja korvannut kuidut apteeki geeligranulaateilla.
        Haittavaikutuksina oli kuurin aikainen jaksamattomuus ja tilapinen kolestrolin nousu.
        Myönteisenä puolena se, että kertayrittämällä hakemani vapputunnelma kevys tissuttelun muodossa tuli erittäin halvaksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö! Höpö! Pudottaessani painoani 6:ssa viikossa 16kg olin hiilareissa 0-linjalla.
        Siis ei mitään mikä saattaisi sisältää grammaakaan hilaria. Boikotissa mm. maustekastikkeet kuten sinappi ja ketsuppi.
        En laskenut enkä punninnut mitään.
        Söin vain "takuusapuskoita".
        Kaloja josta silakka alkoi tökkimään melko pian ja kulutus painottuin Kanadan savusiikaan.
        Lihoista eniten halvimpia kuten broileriin ja sian eri osiin.
        Söin sen verran jasilloin kun mieli teki.
        Olin aina vältellyt iltasyömistä kaikissa muodoissaan. Takaraja oli noin klo18.
        Nyt penskat ihmettelivät kun iskä esimerkiksi käristeli pannulla kyljyksiä vielä klo 20:n tienoissa.
        En ahminut rasvaa mutta sian lihojen, kasler ja ulko-ja sisäfileet, sitä tuli väistämättä.
        okonaiset broilerit ja tarvouskoivet valmistin uunissa ilman rasvaa.
        On turha laskea päivitäisiä hiilareita kun pysyy niistä TÄYSIN erossa.
        Tapa sopii lyhyehköksi kertakuuriksi kun on ennakkoon suunnitellut sen jälkeisen elintapansa ja kuurin aikana ottanut siitä puuttuvat suojaravinteet purkeista ja korvannut kuidut apteeki geeligranulaateilla.
        Haittavaikutuksina oli kuurin aikainen jaksamattomuus ja tilapinen kolestrolin nousu.
        Myönteisenä puolena se, että kertayrittämällä hakemani vapputunnelma kevys tissuttelun muodossa tuli erittäin halvaksi.

6 viikossa 16 kg on kyllä hirmuinen tahti. Onnittelen.

Itse en mennyt noin tiukalle ketolinjalle. Karsin vain turhat hiilarit (perunan, riisin, leivän) ja söin sen sijaan itse valmistamaani kanaa, kalaa tai lihaa monipuolisen salaatin kanssa johon pilppusin kaikenlaista vihantaa, kunhan siinä ei ollut liikaa hiilareita. Paino putosi hitaasti parin vuoden aikana, mutta putosi kuitenkin.

Lakkasin myös käymästä ravintoloissa ja välttelen myös lounaspaikkoja, koska kaikki ruoka niissä yleensä ui sokerissa.

Olen painon putoamisen jälkeen pysynyt hiilareista erossa, koska havaitsin etteivät ne kerta kaikkiaan sovi minulle. Esim. vuosikymmeniä kestänyt krooninen närästys on nyt poissa, enkä tarvitse enää yhtään närästyslääkkeitä. Muutenkin olo on parempi. Luulen että jos alkaisin syödä taas leipää, saisin sen närästyksen takaisin.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

6 viikossa 16 kg on kyllä hirmuinen tahti. Onnittelen.

Itse en mennyt noin tiukalle ketolinjalle. Karsin vain turhat hiilarit (perunan, riisin, leivän) ja söin sen sijaan itse valmistamaani kanaa, kalaa tai lihaa monipuolisen salaatin kanssa johon pilppusin kaikenlaista vihantaa, kunhan siinä ei ollut liikaa hiilareita. Paino putosi hitaasti parin vuoden aikana, mutta putosi kuitenkin.

Lakkasin myös käymästä ravintoloissa ja välttelen myös lounaspaikkoja, koska kaikki ruoka niissä yleensä ui sokerissa.

Olen painon putoamisen jälkeen pysynyt hiilareista erossa, koska havaitsin etteivät ne kerta kaikkiaan sovi minulle. Esim. vuosikymmeniä kestänyt krooninen närästys on nyt poissa, enkä tarvitse enää yhtään närästyslääkkeitä. Muutenkin olo on parempi. Luulen että jos alkaisin syödä taas leipää, saisin sen närästyksen takaisin.

En edes harkinnut kaloreiden laskemista ja ilmeisenä "joko-tahi" miehenä valitsemani menetelmä oli helpoin ja yksinkertaisin.
        Painotan vielä kuurin jälkeisen elämäntavan merkitystä.
        Eräänä pienenä yksityiskohtana voin mainita vaimoni kuivakakut ja täytekeksit.
        Ne olivat kahvinkeittimen yläpuolisessa kaapissa kahvipaketin alapuolisella hyllyllä.
        Siirsin ne viereiseen kaappiin, etteivät ne olleeet silmissäni jokainen kahvinkeittokerta.
        Eihän tämän vertainen merkitse mitään ajattelu ei sovi minulle. Mihin sen rajan vetää? Siis "joko-tahi"!
        Näiden seuranneiden vuosikymmenten aikana en ole nähnyt vastentahtoista nälkää vaan ainoastaan ateriarytmiin kuuluvaa.
        Lähtöni 96 kilosta vedin 8-kymppiin. Nyt painoni on 77kg - 76kg. Lihaskatoa mutta on havavaittavissa lievää laardin lisääntymistäkin jota lekuri pitää ainoastaan hyvänä asiana ikääntyneelle ukolle.

• Anonyymi

Minun makrot olivat maananataina 5. elokuuta:
      kcal 2542
      prot 132 g
      hh 253 g
      rasva 101 g
      kuitu 35 g
      hinta 9,49 €
      suola 9,5 g

Tavoite oli 1 800 kcal. Lähinnä liikaa on tullut rasvasta, ei niinkään hiilihydraateista. Suolaa oli myös tuplasti liikaa. Minulla on verenpainetauti.

• Anonyymi

Ei kyllä tuolla hiilarimäärällä kyllä kovin helposti laihdu, iltakaudet pitää hölkkäillä jotta tuon sokerimäärän saa kulutettua.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä tuolla hiilarimäärällä kyllä kovin helposti laihdu, iltakaudet pitää hölkkäillä jotta tuon sokerimäärän saa kulutettua.

Ihmistä lihottaa energia eikä hiilihydraatti. Sattumoisin 100 g rasvaa sisältää suurin piirtein saman määrän energiaa kuin 250 g hiilihydraattia.

Tänään illalliseksi 100 g täysjyväleipää, 40 g tsatsikia ja 40 g kalkkunaleikettä. Alle 300 kcal.

• Anonyymi

Syön leipää tosi paljon, pituus 179 ja paino 68 pilkku jotain. Olen 75 v. Ihmistä lihottaa eniten se että aina kun katsoo telkkaria ei syö vaan "napostelee".

• Anonyymi

Totta. Suurin lihomisen syy on "laiduntaminen".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2214
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2190
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1456
    4. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1417
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      1302
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      147
      1216
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      254
      916
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      899
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      874
    Aihe