Pää jumissa

Anonyymi-ap

On se vaan jumissa. Siis vertauskuvallisesti. Joskus kakarana yksi lapsi työnsi päänsä ahtaaseen tilaan ja jäi fyysisesti jumiin. Olimme kahdestaan. Panikoin ja liukenin paikalta. Menin myöhemmin katsomaan oliko hän vielä siellä niin ei ollut. Hengissä taisi säilyä sentään siitä keissistä. Itse hän päänsä sinne työnsi, en pakottanut. Se ei ollut heitteillejättö sillä olin niin nuori että laki olisi suojellut minua. Samaan rakenteeseen liittyi eräs toinenkin tragedia. Yksi tippui korkealta ja kovaa. Onneksi en nähnyt sitä. Kyse oli siinäkin tapauksessa lapsesta. En tiedä kuinka hänelle kävi. Pää jumissa siis itselläni koska usein tuntuu kuin koomasta olisin herännyt aamuisin, vaikkei enää olekaan aamu. Sitä se ikä ja kuluttavat vuodet aiheuttavat. Sosiaalisen elämän harrastaminen voisi auttaa tähän. Työelämäkin voisi tuoda sisältöä elämään. Tällainen stoori tällä kertaa.

7

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No jopas. Onko sinulla aamuisin sellainen rutina kun kävelee vessaan. Mulla on.
      Sitä voi jo verrata sarjatuli-aseen paukkeeseen.

      Mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa vaimenee. Olettaisin, että sama pätee pääjumiin. Tai sitten se pahenee, mutta silloinhan yleensä vain naurattaa.

      >simiti<

      • Anonyymi

        Joskus polveni naksuu, lähinnä portaissa. Pitkittyneenä epätoivo muuttuu joko itkuksi tai nauruksi. Keväällä se muuttui minulla itsekseni nauramiseksi. Kilahdin myös. Viime kesänä oli sama juttu. Elämäni pärisi hetken kun meinasin jäädä junan alle - adrenaliiniryöppy oli kuin parhain huume.


    • Minä muistan että Emil tai Eemeli työnsi päänsä soppakulhoon. Sitä en muista mikä idea siinä oli. Mutta omaa lapsen tai lapsenmielisen huumorintajua kivasti puhutteli kun soppakulhosta vapauduttuaan sama piti vielä toistaa pelkästään sen demonstroimiseksi miten se ensimmäinen kerta oli tapahtunut. Vähemmästäkin sitä joutaa puu-ukkoja vuolemaan. Itsehän olen niin noheva, että olen pitänyt pääni pois turhasta ahtaudesta. Joskus voi oppia muutenkin kuin kantapään kautta. Ehkä.

      • Anonyymi

        Niiskuneidille kävi samoin. Tulikuuma soppa polttaisi kasvot irl. Tehokasta "kasvokuorintaa" siis. Jos aikuisena ei opi kantapään kautta niin silloin on lirissä. Kiipesin itse lapsena puuhun ja se sai minusta kuristusotteen. Minut pelastettiin mutta jatkoin silti samassa puussa kiipeilyä, eli en oppinut virheistäni silloin. En kuitenkaan kuristunut uudestaan, sillä tässä nytten kirjoittelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niiskuneidille kävi samoin. Tulikuuma soppa polttaisi kasvot irl. Tehokasta "kasvokuorintaa" siis. Jos aikuisena ei opi kantapään kautta niin silloin on lirissä. Kiipesin itse lapsena puuhun ja se sai minusta kuristusotteen. Minut pelastettiin mutta jatkoin silti samassa puussa kiipeilyä, eli en oppinut virheistäni silloin. En kuitenkaan kuristunut uudestaan, sillä tässä nytten kirjoittelen.

        Ei sentäs kuristumiseen liittynyt, mutta polkupyörän lukko oli tosi vaikee saada pois. Vaikka miten päin koitti sovitella, niin ei lähde ja saha siihen ei pystynyt. Palokunta sen sitten niillä saksillaan leikkas.


    • Anonyymi

      volle eli jou v olto niin ri aikaakaan kkun van BVolvodsta oretu... hinaaja tuler vsrmssn kohtrss videmän en

      • Anonyymi

        Vieläkö volvoja myydään? Suomessa on wanha autokanta ja vanhat tuotteet ovat kestäviä, eli onhan niitä yhä tien päällä. On minua autonkin avulla tähdätty, vaikkei ole osunut. Taidan olla Teräsmies 🦾.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      252
      18515
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3175
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2171
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1735
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1426
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1282
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1101
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe