ON surkeuden surkeus,
kuolema lähestyy
ja jo ennen kuolemaa alkaa perintöstä riita
ja syyttely
jonkinlainen kummallinen taistelu,
syytellään joku saanu enemmän kuin toinen,
jota ei vanha ihminen jaksa ymmärtää
se on suuri s u r u
elämää pitäisi jaksaa jatkaa,
raskasta on selvitä sairaasta suhteesta vanhan ihmisen enään
tasapainoon.
siinäpä miettimistä ihmisyydestä !
PERINTÖ RIIDAT !
54
666
Vastaukset
- Anonyymi
Ihana aloitus! Kannattaa myös kurkata Nojatuolin ja KUOLEMAN viestiketjuja!!
- Anonyymi
Luulempa monessa perheessä jossa sairastetaan kuolemaan johtavaa vaikka muistisairutta,
usein muisti sairauteen liittyy myö psyykkisiä oireita,
vanhat pettymykset voi nousta pintaan
muistisairaus sekottaa vielä tapahtumia,
ja muistisairas pitää niitä tosina,
siinä on omaisilla kestämistä ja selittämistä,
koittaa kaiken vaikeuden keskellä selvityä vaan
päivästä toiseen,
onneksi suomessa on omaishoitajilla läkisääteiset hengähdystauto olemassa, jonka aika omainen voi hetken levätä, ja sairas on sairaalassa muutaman päivä hoidossa, tai ehkä palvelutalossa,
vanhan ihmisen loppuelämä on vaikeuksia täynnä
vaikka omat vaikeudet on nuoremmillaki, ne on vain erilaisia. - Anonyymi
Sitä mieltä,
jos terveenä ollessa ei ole oltu avoimia eikä kaikista asioita ole keskusteltu
niin vanhuksena puhumattomat asiat nousee pintaa
joskus suurina vaikeuksian
kun ei ole asioita terveenä ollessa puhuttu,
mykkäkoulu on paha oire avioliitoissa . - Anonyymi
Suuresti ihmetyttää
kun pariskunta on ollu naimisissa 40-60 vuotta
koko elämä eletty yhdessä normaalia ihmiselämän vuoristorataa, molemmat tehneettöitä kotona ja työpaikoilla,
omaisuutta on kertyny molempien rakentamisen ja ostovimman aikoina,
kuinka kuoleman lopulta tultua jommalle kumalle, niin suku nostaa kauhean perintöriidat,
väittämällä mitä ihmeelimpiä juttuja,
ja perilliset käy kauheeta riitaa joku on saanu enemmän kuin toinen,
huh,
kuinka sen toisen vanhuksen käy, lentääkö pihalle omasta kodistaan,
onneksi tietääksen laki jotenki suojelee jälkeen jäävää vanhusta, mutta suojeleeko riittävästi ? - Anonyymi
Riidaton jako.
Leskiäitini viime vuosina vanhempi "kultapoika" veljeni hoiti homman kotiin eikä ollut yllätys.
Yllätys oli vain se miten hän sai äitini kuoleman jälkeen Nordean konttorin viekailijan avaamaan äitini tallelokeron ilman minun paikallaoloani.
Irtaismisto hoitui myös tehokkaasti ml. harvat jalometalliesineet.
Omia penskojamme olemme sponssanneet täysin tasapuolisesti. Kun toinen on tarvinnut johonkin niin toiselle olemma antaneet täsmälleen saman verran ilman tarvettakin. Realisoituaan heille siirretyn asunnon niin sekin sujui käsittääkseni sopuisasti.
Espanjan asunto saattaa aiheuttaa näkemyseroa. Toinen käyttää sitä ja haluaa säilyttää. Toinen on jo ehdottanut sen siirtämistä ennakkoprinnön muodossa.
Selvittäkööt minun kuoltuani. - Anonyymi
Perintöriidat !
- Anonyymi
Jos perintö ei mene jakoon ilman riitaa
riita tuottaa varsinki leskelle suurta henkistä painetta kun jo puolison menetys ja hautajaisten järjestely yksistään on valtava paine vanhukselle,
onneksi nykyisin on firmoja joista voi ostaa hatauspalvelun
kahvi / ruoka tarjoiluineen,
se vaan maksaa ,
kaikkihan täällä maksaa,
hieman hirvittää se
että ihmisen kuolema tulee k a l l i i k s i
perillisille ja hautajaisten järjestäjälle.
jotenki tuntuu väärältä,- Anonyymi
Minä taas olen sitä mieltä, että ihmisen viimeiselle matkalle lähteminen on yhtä arvokas tapahtuma kuin muutkin juhlat hänen elämässään. Emme tuskaile ja valita muidenkaan sukutapaamisten hintoja, olemme varautuneet kustantamaan ne kykyjemme mukaan. Usein perheen ikänestorin vuosijuhlan kustannuksiin osallistuvat lapset ja muut läheiset, miksi ei sitten hautajaisiin?
Leskeksi jäänyt puoliso saattaa olla pulassa järjestelyiden takia, jo muistotilaisuuden pitämiseen löytyvän tilan hankkimisessa. Jätetäänkö lesket yksin näitä asioita hoitamaan ja perintöriidat kehitellään sillä aikaa vauhtiin, jo ennen hautajaisia?
- Anonyymi
Nyyttipeijaiset voisivat olla yksi vaihtoehto.
- Anonyymi
Haloooo,
miksi ei ymmärretä että 50 -60 vuotta pariskunnan omaisuus on kokonaisuus ja puolet automaattisesti kuuluu leskelle ja loput puolet jälkeläisten kesken jaettavaksi,
MIKSI jonkun pitää nostaa riitaa ja epäilyjä kuinka perintö jaetaan,
EIKÖ se ole ITSESTÄÄN selvyys,
MIKSI pitäisi nostaa riitaa itsestään selvyydestä,
sillä vanah pariskunnan omaisuus ON puhtaasti heidän vanhusten ja heidän oikeus ollu käyttää omaa omaisuuttaan kuin itse ovat parhaakseen nähneet,
jos joku jälekäinen on ollu heikoilla, tietenki vanhemmat ovat auttaneet parhaan kykynsä mukaan, se on sitä vanhempien rakkautta jälkeäistään kohtaan, vaikka ehkä elämässä menee huonommin kuin muilla,
mielestäni kaikki jälkeläiset on a i n a yhtä rakkaita vanhemmilleen, rakkauden suhteen ei taatusti ole eriarvoisutta , siitä olen varma,
mutta ei toisten pidä siitä olla kateellisia,
eikä nostaa jakotilanteessa riitaa.- Anonyymi
Miehelläni ja minulla oli hallintatestamentti, jonka mukaan leskeksi jäänyt puoliso halltsee koko omaisuutta kuolemaansa asti, jonka jälkeen perintö jaetaan.
Siitä myös seurasi, että olen maksanut kaikki kuolinpesän kulut tähän päivään asti, jälkikasvulla ei ole mitään menoja veroista eikä kesämökin kustannuksista, asunnon ylläpitomenoista puhumattakaan.
- Anonyymi
Perintöriita on yhdyssana. Myös monikossa.
- Anonyymi
22:13:46
EIKÖ sinulla ole muuta sanottavaa !!!! ????? HÖH !!!?????
MIKÄ SINUA VAIVAA ??????
Oletko vanha opettaja ja onko jääny " levy päälle "
etkä huomaa että olet jo eläkkeellä eikä sinun enään TARVITSE opettaa ketään ???? HÖH !!!!
- Anonyymi
Mun muistinsa aikana moni perintökaaren jäsen menetti henkensä ns. jäsenten välisissä "keskusteluissa".
On monien sukujen välienselvittelyissä edelleenkin tulikuuma aihe.- Anonyymi
Ehkä muistisi pettää yhtä pahasti kuin kirjoitustaitosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä muistisi pettää yhtä pahasti kuin kirjoitustaitosi.
Ketä nälvit? Yhdyssanat ovat oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Perintöriita/riidat on yhdysana.
Kantsii gogeloittaa, ellei polla enää sa, mikä on yhdysana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieliopissa on muitakin asioita kuin yhdyssanat. Mitä meinaa "mun muistinsa" ? Minun muistini ... / hänen muistinsa ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieliopissa on muitakin asioita kuin yhdyssanat. Mitä meinaa "mun muistinsa" ? Minun muistini ... / hänen muistinsa ...
Hyvä sopu sukulaisten kesken on kalliimpi kuin monet miljoonaeurot ja eihän Suomalaisilla miljoonia olekaa, ollaan niin lapsellisia, kuin teavat hiekkalaatikolla!
- Anonyymi
Mihin heimolaisiin kuulut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä sopu sukulaisten kesken on kalliimpi kuin monet miljoonaeurot ja eihän Suomalaisilla miljoonia olekaa, ollaan niin lapsellisia, kuin teavat hiekkalaatikolla!
joo siis viime lokakuussa 2023 oli tilaisuus vaurastua kun Manta lohkaistiin pörssiin
kehotin monta kertaa täällä harkittlaviksi
Posti-Pekka 1998 teki miljonääriksi suomalaisia kansallistamalla piensijoittajille Soneran
Soneran osakkeita sai valtiolta noin 900 kpl noin hintaan 7,5 euroa kappale
Jos myi ne esim. 90 eurolla (maksimi oli yli 95) kappaleelta voittoa tuli pariskunnalle vajaa 150 000 euroa eli vajaa miljoona markkaa runsaassa vuodessa
miettikää asetelmaa jos tämä hallitus myy jotakin piensijoittajille?
marraskuussa 2021 Marin myi 500 miljoonalla eurolla Sampoa pikakauppana mutta suursijoittajille ja elätti rahalla matuja ja Italiaa mutta piensijoittajat eivät päässeet mukaan kauppoihin. Sammon tulos tulee huomenna keskiviikkona - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAH HAH HAH HAAAAAA jatkahan oppituntiasi HAH HAH HAH HAAAAA
katos ,
kun nauru pidentää ikää,
nauru on lääke
jopa terveellistä vanhuksillekki, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HAH HAH HAH HAAAAAA jatkahan oppituntiasi HAH HAH HAH HAAAAA
katos ,
kun nauru pidentää ikää,
nauru on lääke
jopa terveellistä vanhuksillekki,Woi olla, mutku nauramalla ei opi kielioppia ja ilman sitä ei voi / osaa ilmaista itseään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Woi olla, mutku nauramalla ei opi kielioppia ja ilman sitä ei voi / osaa ilmaista itseään.
hah haha haaaa
jaaa olet sitä mieltä
kohta ysikympisen pitää vielä opiskella kielioppia ????
meinaatko ettei muuten hautaan pääse eikä mun luoja mua päästä mua taivaanporteista luokseen ????
perustele !!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hah haha haaaa
jaaa olet sitä mieltä
kohta ysikympisen pitää vielä opiskella kielioppia ????
meinaatko ettei muuten hautaan pääse eikä mun luoja mua päästä mua taivaanporteista luokseen ????
perustele !!!!sori tuo tauttofonia," mua"
vanha kun asiat ja mielipiteet esittää tautofoniana,,,, hahahhahzhaa !!!!????????
koita kestää !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Woi olla, mutku nauramalla ei opi kielioppia ja ilman sitä ei voi / osaa ilmaista itseään.
21:17:54
Ompa ikävä että olet vähemmän älykäs,
muinoin vähemmän älykkäistä sanottiin " tyhmä "
kaikille kun luoja ei ole antanu lukutaitoa
vielä vähemmän toisen teksin ymmärtämistaitoa,
meinaat siis ettei muu kansa ymmärrä muuta kuin kirjakielellä kirjoitettua tekstiä, höpsistä,
vähän sinäki tiedät,
kyllä tavallinen n o r m a a l i l a älyllä varustettu ihminen ymmärtää myös virheelistä tekstiäki,
mutta
tietenki on suotavaa että vaivautuu kirjoittamaan virheetöntä tekstiä,
onhan se osoitus että vaivautuu tarkistamaan kirjoitamansa tekstin,
me tavalliset vanhat tollukat emme enään useinkaan jaksa olla tarkkoja tekstin oikeinkirjoituksen suhteen,
monillaki on tärkeämpää ilmaista milelipiteensä ihan tavallisella puhekielellä, ilman kieliopillisia ISOJA kirjaimia alkutekstissä ja erisnimissä,
Saksan kielessähän on isoilla kirjaimilla paljon tekstiä lauseitten keskelläki
mutta
se sääntö ei ole suomen kielipopissa,
vaina lauseen alku ja erisnimet tulisi kirjoittaa isolla kirjaimilla,
noooooooh,,,,,,, jatka sinä meidän vanhojen tollukoitten moittimista,
sitäpaitsi
oma vikashan on jos et ymmärrä virheelisesti kirjoitettua tekstiä,
ä l ä yleistä siitä muita, normaalilla älyllä vaustettu kyllä ymmärtää näitä tämänki palstan kirjallisesti epätäydellisiä komentointeja, myös minä,
minulle ei koskaan ole ollu vaikeuksia ymmärtää virheelisesti kirjoitettuja kometteja,
hyvää päivän jatkoa,
otahan ne dementia lääkkeesi jotta jaksat keskittyä kielioppiin ja oikeinkirjoituksiin, sillä sehän on sinu elämän tehtäväsi ja rakkautesi,
ja jaksat opettaa vielä meitä vanhoja tollukoita oikein kirjoituksessa,
harmi kun sinulla ei koskaan ole muuta puheenaihetta kuin vain oikeinkirjoitus ja kielioppi, ja meidän tollukoitten virheet,
luulis opettajalla olevan elämässään muutaki tapahtumia kuin pelkkä kieliopin opetus vanhuksille,
onhan seki tietenki jotain kun kaikki mielenkiinto keskittyy tuijottamaan kieliopillisesti oikein kirjoituksia päivästä toiseen ja vuodesta toiseen,
kai se kielioppi on sinun elämäntehtäväsi myös vanhuuden päivinäsi ja rakkautesi,
onko sinulla normi elämä olenkaan,
noooo mutta,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kirijooooootellaan silti vaikka iliman kielioppia ihan tavallisella puhekielellä, mukava lukea ihmisten mielipiteitä ja elämän kokemuskia.
sori kirj. virheet. en jaksa korjata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
21:17:54
Ompa ikävä että olet vähemmän älykäs,
muinoin vähemmän älykkäistä sanottiin " tyhmä "
kaikille kun luoja ei ole antanu lukutaitoa
vielä vähemmän toisen teksin ymmärtämistaitoa,
meinaat siis ettei muu kansa ymmärrä muuta kuin kirjakielellä kirjoitettua tekstiä, höpsistä,
vähän sinäki tiedät,
kyllä tavallinen n o r m a a l i l a älyllä varustettu ihminen ymmärtää myös virheelistä tekstiäki,
mutta
tietenki on suotavaa että vaivautuu kirjoittamaan virheetöntä tekstiä,
onhan se osoitus että vaivautuu tarkistamaan kirjoitamansa tekstin,
me tavalliset vanhat tollukat emme enään useinkaan jaksa olla tarkkoja tekstin oikeinkirjoituksen suhteen,
monillaki on tärkeämpää ilmaista milelipiteensä ihan tavallisella puhekielellä, ilman kieliopillisia ISOJA kirjaimia alkutekstissä ja erisnimissä,
Saksan kielessähän on isoilla kirjaimilla paljon tekstiä lauseitten keskelläki
mutta
se sääntö ei ole suomen kielipopissa,
vaina lauseen alku ja erisnimet tulisi kirjoittaa isolla kirjaimilla,
noooooooh,,,,,,, jatka sinä meidän vanhojen tollukoitten moittimista,
sitäpaitsi
oma vikashan on jos et ymmärrä virheelisesti kirjoitettua tekstiä,
ä l ä yleistä siitä muita, normaalilla älyllä vaustettu kyllä ymmärtää näitä tämänki palstan kirjallisesti epätäydellisiä komentointeja, myös minä,
minulle ei koskaan ole ollu vaikeuksia ymmärtää virheelisesti kirjoitettuja kometteja,
hyvää päivän jatkoa,
otahan ne dementia lääkkeesi jotta jaksat keskittyä kielioppiin ja oikeinkirjoituksiin, sillä sehän on sinu elämän tehtäväsi ja rakkautesi,
ja jaksat opettaa vielä meitä vanhoja tollukoita oikein kirjoituksessa,
harmi kun sinulla ei koskaan ole muuta puheenaihetta kuin vain oikeinkirjoitus ja kielioppi, ja meidän tollukoitten virheet,
luulis opettajalla olevan elämässään muutaki tapahtumia kuin pelkkä kieliopin opetus vanhuksille,
onhan seki tietenki jotain kun kaikki mielenkiinto keskittyy tuijottamaan kieliopillisesti oikein kirjoituksia päivästä toiseen ja vuodesta toiseen,
kai se kielioppi on sinun elämäntehtäväsi myös vanhuuden päivinäsi ja rakkautesi,
onko sinulla normi elämä olenkaan,
noooo mutta,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kirijooooootellaan silti vaikka iliman kielioppia ihan tavallisella puhekielellä, mukava lukea ihmisten mielipiteitä ja elämän kokemuskia.
sori kirj. virheet. en jaksa korjata.Olikohan km:n tekstissäsi jotain asiaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan km:n tekstissäsi jotain asiaakin.
Mietippä sitä !
" tyhmä ei huomaa ja viisas ei virkkaa mitään " - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos huomaat ,
kieliopin opettaminen EI kuulu tähän ketjuu,
tässä ketjussa on kyse perintöriidasta ,
outoa , vanha opettaja keskittyy vain kieliopin o p e t a m i s e e n,
asia ei kiinosta
jooo uskotaan uskotaan tämä opettaja ei ymmärrä lukeemaansa
kuten hän i t s e sen ilmaisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos huomaat ,
kieliopin opettaminen EI kuulu tähän ketjuu,
tässä ketjussa on kyse perintöriidasta ,
outoa , vanha opettaja keskittyy vain kieliopin o p e t a m i s e e n,
asia ei kiinosta
jooo uskotaan uskotaan tämä opettaja ei ymmärrä lukeemaansa
kuten hän i t s e sen ilmaisi.Tässä ketjussa joku muukin huomautti sanasta. Taitaa olla paljon / muitakin opettajia liikkeellä. Miksi et noteeraa hänen huomiotaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa joku muukin huomautti sanasta. Taitaa olla paljon / muitakin opettajia liikkeellä. Miksi et noteeraa hänen huomiotaan?
kyllä se on yksi ja sama dementikko opettaja
hän elää menneisyydessä opettajan elämäänsä,
hän monittii ja keskittyy vain kirjakielen oikeinkirjoituksen virheisiin,
antakaamme se hänelle anteeksi, sillä onhan hän vielä elävänä keskuudessamme
ja elää loppuelemäänsä omalla tavallaan,
luoja meitä kaikkia armahtakoon virheinemme,
sillä olemme vain ihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sillä olemme vain ihmisiä.En tiedä kenestä mahdat kertoa, mutta minä en ole opettaja, en edes entinen eikä mulla ole dementiaa. Jokainen voisi keskittyä omansa elämiseen ja virheitten korjaajia pitäisi olla enemmän eikä siihen tarvitse sivullisten puuttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sillä olemme vain ihmisiä.Ja sinä jaksat olla dementoituneena oppilaana yhä ja taistella opetusta vastaan ja olla häirikköoppilas.
Kenenkä täytyy pyytää käytöstään anteeksi?
Mahtaa teillä olla hankalaa, vaikka pyydätkin luojaltasi armahdusta.
Ihmisiähän te. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kenestä mahdat kertoa, mutta minä en ole opettaja, en edes entinen eikä mulla ole dementiaa. Jokainen voisi keskittyä omansa elämiseen ja virheitten korjaajia pitäisi olla enemmän eikä siihen tarvitse sivullisten puuttua.
heh heh tuohan oli uutta,
nytkö et kehtaakkaa tunnustaa olevasi vanha dementikko opettaja,
noooh saahan sitä näytetää mitä milloinki, nyt jotain sivullista, heh heh, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
heh heh tuohan oli uutta,
nytkö et kehtaakkaa tunnustaa olevasi vanha dementikko opettaja,
noooh saahan sitä näytetää mitä milloinki, nyt jotain sivullista, heh heh,Ja mitähän hlvt:n sääntöjen vastaista poistetussa kommentissa oli? Prkl.
- Anonyymi
Jos levittää lehti otsikoita ja brobakandaa eikä osaa alkeitakaan kiroittaa niin miksipä ei kyllä sille voi keli oppi vihreistä vilttuilla
Mutta ei oikein muuten, ajan haaskausta
Haas kasta. Häirikölle sairas mieli tauti va lepukki kuitenkin voi sika usein vilttuila kunvain mustaa ettei haaskaa sikaansa eikä syötä sitä. Sikaa, haaskaa- Anonyymi
hyvä sinä
sinä sentään elät ja jaksat kirjoitella vaikka virhitä tulee, ne ei haittaa mitään juttu ja asia ovat aina mielenkiintoista luettavaa,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, - Anonyymi
Dementialääkkeet eivät lisää kysyä lukea ja ymmärtää virheellistä ja kieliopin vastaista tekstiä.
Ei ne myöskään auta omassa oikeinkirjoituksessa.
Kommentoija puolustautuu nyt ihan väärillä perusteilla, eli syyttää muita omista virheistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dementialääkkeet eivät lisää kysyä lukea ja ymmärtää virheellistä ja kieliopin vastaista tekstiä.
Ei ne myöskään auta omassa oikeinkirjoituksessa.
Kommentoija puolustautuu nyt ihan väärillä perusteilla, eli syyttää muita omista virheistään.auta
älä kuule vilttu rupea luehkimaan tyjhästä
otetaa tua AUTA
sanoppa enään lopuksi verbin
auttaa
POTENTIAALIN PREESENSIN PASSIIVIN KIELTOMUOTO
ja joset osaa vilttu lopeta kieliopi puhe jos se rajoittuu nomien tavitutukseen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
auta
älä kuule vilttu rupea luehkimaan tyjhästä
otetaa tua AUTA
sanoppa enään lopuksi verbin
auttaa
POTENTIAALIN PREESENSIN PASSIIVIN KIELTOMUOTO
ja joset osaa vilttu lopeta kieliopi puhe jos se rajoittuu nomien tavitutukseenAnalysoi KIITOS PALJON. Onko kieliopillisesti oikein?
- Anonyymi
Ei kanata hirveästi luenoida kieliopivirheistä henkilöille jotka eivät julistajotain
pskaa koska sellainen ei tiedä aiheestaan mitään kun ei osaa suomeakaan
kokemusasiantuntijan heikon suomen voi hyväksyä
jos joku kirjoittaa avoimesti omista asiositaan kieli opillisisesti väärin
niin mitäpä tuosta,
härikön ei
mutta omituisia pskanjulistuksia tekevän häirikön voi panna
koville siitä että mitä muka mistään tiedät kun et osaa alkeissuomea
muuten jos ei osaa suomea teoreettisesti oikein, vieraitten kielten opiskelu
Suomessa olematta ulkomailla
on hyvin vaikeaa koska ei voi peilata vieraan kielen ominaisuuksia
suomeen jos ei osaa suomena teoreettisesti
osaatko vastata kysymykseen
sana vihdoin voi lauseessa olla
a) adverbi
b) verbi
c) nomini- Anonyymi
halooo, miten tuo liittyy perintöriitaan ?????????????????????????????????????????????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
halooo, miten tuo liittyy perintöriitaan ?????????????????????????????????????????????
kuka on niin hullu että tappelee lusikoita ja kirjoittaa niistä täällä
en usko että sellaista on olemassakaan
- Anonyymi
ymmärrätekste ollenkaan
että sana vihdoin
sana vihdoin voi lauseessa olla
a) adverbi
b) verbi
c) nomini
kaikkea tätä siis kaikkea tätä kolmea
osaatekstevilttu ollenkaan suomea vaan neuvotteko vain suomen kieltä - Anonyymi
hesarissa luin artikkelin ensi kerran tässä kuussa en ole tilaaja
toimittaja k irjoittaa suuressa hädässä palkkansa etee keinosuomea
jolloin puu kykenee rakentaa piilosilmuista uudet yhteyttävät lehdet loppukesäksi. - Anonyymi
Ei Suomessa niin suuria omaisuuksia ole, että niistä pitäisi alkaa vihaa kantamaan.
Ystävyys loppupeleissä on tärkeintä. Kun me sisarukset tapaamme on meillä aina hauskaa, pelataan milloin mitäkin leikkipeliä ja muistellaan aidin ja isän aikaista elämää.
Onnitellaan ja halataan jokaisesta sukuun ilmestyneestä uudesta kansalaisesta.
Jotain niksejäkin toisiltamme opimme, hei, se on elämää.
Onneksi itselläni ei ole yhtään riitaista sisarta, no onha moni jo pois nukkunut, heitä kaipaan jokaista.
Mietin, koska minun vuoroni tulee sille viimeiselle matkalle? Olen kyllä valmis
lähtemäänkin, vaikka kaunis on luonto nytkin, kun ulos katson.
Mutta joskus se on kaikkien jätettävä, kukaan ei ole tänne jäänyt.- Anonyymi
Kateus ei vaadi suuria omaisuuksia. Ne uushopeiset lusikatkin ovat aarteita, jos ne odottavat noutajaansa mummovainaan keittiön laatikossa.
- Anonyymi
Sisariesi lapset kuuluvat perikuntaan, jakajia lusikoille riittää.
- Anonyymi
Sisar parveemme kuului varakkaita lapsettomia perheitä joista hyödyimme, otimme vastaan vaikka emme olleet sen puutteessa.
- Anonyymi
sisar parvenne oli enemmänkin puu seessä kuin sen puu teessa
Anonyymi kirjoitti:
sisar parvenne oli enemmänkin puu seessä kuin sen puu teessa
Oli lapsuudessa huussi huusollissa.
Kahden vuoden sisällä kaksi lapsetonta sisarusta kuollu, toiselta jäi lähes puolentoista miljoonan perintö, siirsin mulle tulevan perinnön suoraan tyttärelle koska en tarvitse.
Toisen sisaruksen perintö pitäisi olla valmis jaettavaksi syksyllä, minun osuus tytär saa senkin vaikka ei mikään köyhä ole.
Nuorena olisi rahalle löytynyt käyttöä, ei kannata lotota tiedä vaikka tulisi päävoitto.
- Anonyymi
Meidän perheen sisarten kesken ei ollu minkäänlaista riitaa kun vanhempamme kuolinpesä pantiin jakoon, vanhin veljeni hoiti kaiken ja kikki me sisarrukset olimmen tyytyväisiä jakoon,
alussa yhdessä hoidettiin hautaki,
mutta myöhemmin haudan hoito on jääny minun vastuulle, eikä yhtää haittaa vaikka yksin vastaan hoitokuluista,- Anonyymi
niin mutta tässä puhuvatkin perintö riidoista suomenkilen yhdys sanoja katselevat
omistajat joilla on pari alpakka lusikkaa jaossa
- Anonyymi
Akat riitelivät.
Kuollessaan äitini puolen mummo asui pienessä mökissä taajaman ulkopuolella, niityn keskellä.
Äitini ja hänen 6 sisarustaan joista ainakin 4 oli naisia, menivät perinnön jakoon.
Mummon ainoa omaisuus oli vuokramökin seinien sisäpuolella mutta siinäkin oli riittävästi sovittmattomien riitojen aiheita.
"Tuon huivin mie annoin äitienpäivälahjaksi 1952, ja niin edelleen.
Akat riitelivät räteistä. Kuka mitä milloin. Kenen luona mummeli oli ollut minäkin jouluna jne. Jne. Jne.
Ainakin äitini ja hänen paikkakunnamme asuva sisraensa riitautuivat lopuksi elämäänsä.
Lieneeköhän ainoa tapaus tasavaltamme historiassa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278