Kouvola

Asuva

Kyllä Kouvolassa on mukava asua. Asukkaat ovat kivoja, palvelut lähellä. Pyörätiet ovat aivan loistavat. Baareja löytyy, jokaiselle jotakin. On monta apteekkia, terveyskeskus, kirkko, kirjastoja, erilaisia kauppoja, rautatie, linja-auto asema, listaa voisi jatkaa kuinka pitkälle. Miksi te aina moititten Kouvolaa? Mitä täältä puuttuu? Nautitaan elämästä.

23

2843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide

Tottakai Kouvolasta löytyy normaalit kaupunkipalvelut, kuten kirkko!

Mutta nämä asiathan ovat muissakin kaupungeissa.

Sen sijaan kouvolalaiset ovat ihmeellisen kateellista ja sisäpiirimäistä porukkaa, mistä EI tarvitse kärsiä muissa kaupungeissa!

• -x-

Siksi sieltä muutinkin jo vuosia sitten pois, tietysti joskus on ikävä takaisin, olenhan siellä ikäni asunut, mutta onneksi se menee nopeasti ohitse ja tuskin koskaan palaan takaisin.

• Sinulla

paljon kokemusta muista kaupungeista? Muuta pois, se on niin yksinkertaista. Tai istut neljän seinän sisällä. Mitä siinä valitat. Olen asunut Kouvolassa vuosia, enkä ole vielä huomannut "sisäänlämpiävää porukkaa". Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan....

• make

kokeilkaas palvelua sosiaalitoimisto, kela, työvoimatoimisto, kaupungin asuntotoimisto, parkkipirkot, poliisilaitos.... listaa voisi jatkaa... missään muuaalla ei paskempaa palvelua saa. näin pari kouvolaan asumaan jäänyttä tuttua kertoo kun omia asioitaan on yrittäny hoitaa kuntoon. onnekis itse tajusin muuttaa.

• viestin aloittaja
        Sinulla kirjoitti:

paljon kokemusta muista kaupungeista? Muuta pois, se on niin yksinkertaista. Tai istut neljän seinän sisällä. Mitä siinä valitat. Olen asunut Kouvolassa vuosia, enkä ole vielä huomannut "sisäänlämpiävää porukkaa". Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan....

Minulla todellakin on kokemusta muista kaupungeista, joten osaan tehdä vertailua.

Ja niin muutankin pois. Se on vain ajan kysymys. En aio pilata elämääni oudon ilmapiirin omaavassa sisäpiirikaupungissa nimeltä Kouvola.

Kovasti olen yrittänyt löytää jotain positiivista Kouvolastakin, mutta tiukkaa tekee...

• köyhät palvelut
        make kirjoitti:

kokeilkaas palvelua sosiaalitoimisto, kela, työvoimatoimisto, kaupungin asuntotoimisto, parkkipirkot, poliisilaitos.... listaa voisi jatkaa... missään muuaalla ei paskempaa palvelua saa. näin pari kouvolaan asumaan jäänyttä tuttua kertoo kun omia asioitaan on yrittäny hoitaa kuntoon. onnekis itse tajusin muuttaa.

Niin se on. Köyhän kaupungin köyhät palvelut...

• edellinen
        viestin aloittaja kirjoitti:

Minulla todellakin on kokemusta muista kaupungeista, joten osaan tehdä vertailua.

Ja niin muutankin pois. Se on vain ajan kysymys. En aio pilata elämääni oudon ilmapiirin omaavassa sisäpiirikaupungissa nimeltä Kouvola.

Kovasti olen yrittänyt löytää jotain positiivista Kouvolastakin, mutta tiukkaa tekee...

siis korjaus nimimerkkiin: ei siis viestin aloittaja, vaan viestiketjun jatkaja.

• Piko

Ja mistähän sitä pitäisi kateellisia olla? Itse olen Kouvolassa koko ikäni asunut,ja en kyllä koskaan ole kateellinen kenellekkään ollut! Oletko ostanut uudet lenkkitossut vai?? Toivottavasti olet muissa kaupungeissa päässyt sisäpiireihin ja sinulle ei olla kateellisia!!!

• Piko
        make kirjoitti:

Kannattaako asiansa hoitaa niin että joutuu asioimaan kyseisissä "konttoreissa"..eipä kannata ei.... Niin elämä on helpompaa!!

• make
        Piko kirjoitti:

Kannattaako asiansa hoitaa niin että joutuu asioimaan kyseisissä "konttoreissa"..eipä kannata ei.... Niin elämä on helpompaa!!

miten sen nyt ottaa... höh. en onnex joutunu mutta monia on jotka joutuu oikeesti. tahtomattaan

• vastaus
        Piko kirjoitti:

Ja mistähän sitä pitäisi kateellisia olla? Itse olen Kouvolassa koko ikäni asunut,ja en kyllä koskaan ole kateellinen kenellekkään ollut! Oletko ostanut uudet lenkkitossut vai?? Toivottavasti olet muissa kaupungeissa päässyt sisäpiireihin ja sinulle ei olla kateellisia!!!

"Toivottavasti olet muissa kaupungeissa päässyt sisäpiireihin ja sinulle ei olla kateellisia!!!"

Juuri niin on käynyt.

• missä

Ei kai ne apteekit, kirkko ja linja-autoasema tee kaupungista niin erityisen viihtyisää että niitä kannattaa erikseen luetella. Samaan listaanhan voidaan lisätä esim. liikennevalot, posti ja R-kioski. Eikö näitä ole muissakin kaupungeissa?

• V......

Ei teidän korvien välissä ole mitään. Pienet on murheet. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita, kun aina valittaa.

• missä
        V...... kirjoitti:

Ei teidän korvien välissä ole mitään. Pienet on murheet. Elämässä on tärkeämpiäkin asioita, kun aina valittaa.

Mihinkä meidän nyt pitää painua? Kyllä Kouvola on mukava en minä sillä sanonut mutta ei se nyt apteekeista ja kirkosta johdu.

• mielipide
        V...... kirjoitti:

Kyllä kotikaupunki vaikuttaa todella paljon omaan elämään...turha sitä tosiasiaa on vähätellä!

• matkamies
        mielipide kirjoitti:

Kyllä kotikaupunki vaikuttaa todella paljon omaan elämään...turha sitä tosiasiaa on vähätellä!

Tuo on totta. minäki olen käyny tukhomassa ja Göntteporissa ja isoja kapunkia nähny mutta ei kotikouvolan veroista mikä on syntymäpaikkana.

• öyk.
        matkamies kirjoitti:

Tuo on totta. minäki olen käyny tukhomassa ja Göntteporissa ja isoja kapunkia nähny mutta ei kotikouvolan veroista mikä on syntymäpaikkana.

No, omapahan on ongelmasi...

• matkamies
        öyk. kirjoitti:

No, omapahan on ongelmasi...

Mikä ongelma.

• kesä

Kyllähän täällä asuu...mut ei kauan.

Suuuuuri miinus Manskin kahviloille!!!!!

Menevät lauantaisin kiinni jo 15.00!!!!

Ajatelkaa nyt, lämmin kesäilta, haluaisit nauttia kahvin ja pullan terassilla ja olla vaan...eihän se nyt käy päinsä kun ihmiset häiriintyy kahvia juovien ihmisten mellastuksesta!!!!!!

Kyllä ottaa päähän!!!!!

• matkamies

No tuntikaupallako sinun pittää sitä yhtä pullaa ja kahvia jyystää. Kun kahvila menee kiinni on sitten vaikka amarillon terassi auki ja vaika se on kaljaterassi saa sieltä kahvia jos niin hirveesti siihen on hinku. ei ne tuola maailmallakan kahvin peräsää kiiku tuntikaupalla. ei niillä ole niin aikaa kuin täkäläislla vötkäleillä.

• varsinkin

Kouvola on ihan ok paikka ja paranee koko ajan, varsinkin kun 10-15v päästä Kuusankosken ja Anjalankosken paperitehtaat lakkautetaan koska Suomen paperiteollisuus siirtyy Kiinaan niin pääsee niistäkin ylihemmotelluista marisijoista eroon lopullisesti.

• hih.

Tuolle oli pakko nauraa.:)

• Joonas 10

Kuusankosken ratapiha, eihän siitä mihinkään pääse!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1058
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      972
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      883
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    Aihe