Mielihyvää ja tyytyväisyyttä, mistä

Anonyymi-ap

Keräsin hissukseen metsässä kävellen vähän mustikoita. Siinä mietin, mistä koen mielihyvää. Saan sen antamisesta tarvitsevalle. Olen antanut pieniä määriä mustikkaa pyörätuolilla kulkevalle, kiireiselle työssäkäyvälle perheenäidille. Laitoin jo jääkaappiin litran annettavaksi huomenna toiselle liikuntavammaiselle. Saan siitä itselleni tavattoman hyvän mielen.
Tuli mies koiran kanssa. Kerroin ettei tässä oikein marjaa ole mutten kauemmaksikaan arvaa lähteä. Hän katsoi kännykkänsä sovelluksesta lähellä olevat mustikkamestat ja neuvoi ne minulle. Uskon että hänkin koki mielihyvää siitä että sai auttaa. Menen niihin lähipäivinä.
Ja sitten mietin, mistä teostani olen elämässäni tyytyväinen. Ihme ja kumma, niistä kun olen antanut periksi riidassa. Jättänyt sikseen ja jatkanut arkea. Pari asiaa on sellaista ollut. Koen että olen tehnyt oikean ratkaisun. Rauha on parempi kuin riita.
Vähäisempiä ja lyhytaikaisempia hyvän mielen luojia ovat pidemmän kävelylenkin ja saunan jälkeistä tila, rakkaan lähellä tai hieronnassa olo, kun koti on siivottu tai jokin muu välttämätön työ tehty.
Saatko sinä jostain mielihyvää ja mistä?

27

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuule, sain mielihyvää tästä kirjoituksestasi, mukava lukea tälläistä.

      • Anonyymi

        🫠(selitys: sulava naama)


    • Anonyymi

      Kiitos että jaoit hyvän mielesi meille muille. Toivottavsti on muita jotka auttavat ja ilahduttavat muita ihmisiä kuten sinä.
      Ystävällisyys ja toisten huomioon ottaminen kannattaa aina. Pienikin ele saa vastaanottajalle hyvän mielen.

      • Anonyymi

        😊(selitys: hymyilevä naama, silmät sirrillään)


    • Anonyymi

      Elämäsi tärkein kysymys?

      Eikö ensimmäinen ja tärkein asia olisi tietää totuus ikuisuudesta! – Mitä Sinulle tapahtuu kuoleman jälkeen? Mihin silloin menet? On kaksi mahdollisuutta: Tuonela ja Paratiisi. Molemmat ovat väliaikaisia paikkoja, joissa odotetaan ikuisuutta:
      1. Uskoon tulleet pääsevät Paratiisiin, jossa odotetaan Jeesuksen takaisin tuloa. Paratiisi on onnen ja autuuden paikka, lopullisen Taivaan kodin esikartano.
      2. Jumalan armon hylänneet siirtyvät kuolemansa hetkellä Tuonelaan, jossa odottavat lopullista tuomiotaan. Se on kauhujen paikka, kadotuksen eli helvetin esikartano.
      Jeesus on sovittanut syntitilasi Goltatan ristillä. Hänen sijaiskärsimyksensä ja verensä kautta voit saada syntisi anteeksi. ”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.” Joh. 11:25

      www.Jeesuspelastaa.com

      • Anonyymi

        Noin en ole ajatellut vaan että kaikki vainajat ovat samassa välitilassa ja Jeesuksen toisessa tulemisessa vasta on valinta ketkä pääsevät Jumalan valtakuntaan. En tunne raamattua niin hyvin, että tietäisin asian siellä noin kerrottavan. Vaikuttaa oikealta ja uskottavalta versiosi maailmanlopusta.
        On tärkeää päästä ikuiseen iloon mutta sitä ennen elän, en kuin viimeistä päivää vaan jokaisen arkipäivän iloiten, surren, rakastaen, ärtyen, joskus vihatenkin, kaikki tunteet käytössä. Siunauksen voiman tunnen usein, sitä toivotan sinullekin. Rukouksista eniten uskon esirukoukseen. Sallithan että rukoilen sinulle mielihyvää ja tyytyväisyyttä myös matkallasi Paratiisiin. Ei vain päämäärään vaan myös tässä maanpäällisessä tilassa kaikenlaisten ihmisten joukossa.


    • Anonyymi

      Siitä, etten asu Kainuussa.

      • Anonyymi

        Minä taas siitä, että pääsin pois Raahesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas siitä, että pääsin pois Raahesta.

        No voi, toivon positiivista muuttoa teille.


    • Anonyymi

      Siitä, etten leiki savinukkien kanssa.

      • Anonyymi

        En ymmärrä?


    • Anonyymi

      En ainakaan siitä, että mielenhäiriössä tuntisin itseni "hyväksi ihmiseksi".

      • Anonyymi

        Toivon sinulle mieleesi tasapainoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon sinulle mieleesi tasapainoa!

        Aamen.


    • Anonyymi

      Viikko alullaan tiedä mitä tuo tullessaan, sen voi etukäteen todeta ei mitään mullistavaa. Terveydestä saa olla kiitollinen se on paljon.

      • Anonyymi

        Terveyskin on suhteellista, se on hyvä muistaa.


    • Anonyymi

      Mielihyvää tuo samanlaiset asiat kuin aloittajalla. Ne "pienet" asiat ovat juuri niitä joista elämän onni tulee.

    • Anonyymi

      Aika omahyväisen kuuloista itsensä kehumista.
      Ei kupillinen mustikoita äiti teresaksi tee.

      • Anonyymi

        No mikäs sinulle tuottaa mielihyvää. Siitä ketjussa on puhe. Tämä toisten mielihyväkerronnan mollaaminenko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs sinulle tuottaa mielihyvää. Siitä ketjussa on puhe. Tämä toisten mielihyväkerronnan mollaaminenko?

        Toisten mollaamisestakin voi kai saada mielihyvää, mut se on itsepetosta.


    • Anonyymi

      Ei ole enää aikoihin itse tullut poimittua, voi ostaa jos haluaa.

    • Anonyymi

      Puolukatkin alkaa olla kypsiä suurelta osin.

      • Anonyymi

        Supermarjoja ovat, syötiin jo lapsena metsässä.


    • Anonyymi

      Hyvä ruoka----->hyvä mieli.

    • Anonyymi

      Mielihyvää on; ulkona +22 upea lämmin elokuun lopun sää!

    • Anonyymi

      Jotkut kaukana mielihyvästä tällä palstalla, joka päivä ilkeilevät ja pottuilevat hallitusta vastaan. Mikä näitä paappoja OIKEASTI vaivaa?

    • Anonyymi

      Harvoin palstalla on mielihyvää ja tyytyväisyyttä, katkera tyyppi jaksaa mollata hallitusta joka päivä, täyttää palstan valituksillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe