Minne katosi menneet hyvät ajat ja positiivisuus?

Anonyymi-ap

Kyllä oli hienoa aikaa kulkea yläasteelle 80-luvun lopulla kun siellä oli kova kuri ja Hilskan kauppa siinä matkalla. Koulumatkaa oli noin 3 kilometriä eikä minua viety sinne autolla. Itse kävelin adidas beckenbauer merkkisillä kengillä, tai ajoin Helkama Kulkuri merkkisellä kippurasarvisella vaihdepyörällä.
Vaatteet oli ajanmukaiset kivipestyt farkut, collegepaita ja farkkutakki. Varakkaampien kotien lapsilla oli nahkatakkeja joita me muut kadehdimme. Yläaste päättyi aikanaan suvivirren veisuuseen liikuntatalon urheilusalissa ja päättötodistus tuli pokattua reksiltä noin 6,5 keskiarvolla. Sillä ei lukioon ollut asiaa mutta en kyllä ollut sinne menossakaan. Tie vei amikseen LeHi linjalle. No se koulu kesti sen 2 vuotta enkä levyseppähitsarin hommia ole koskaan tehnyt.
Vuodeksi raksalle hommiin ja sitten Vekaranjärvelle 8 kk :ksi palvelemaan maata.
Intin jälkeen taas raksahommia, nyt pääkaupunkissa. Sinne kuljettiin porukalla ja niillä noin 40 markan tuntiliksoilla ei rikkaaksi tultu. Kaikki meni mikä tuli. Ja sitten tulikin se isolama jonka jälkeen ei ole enää mitään hyvää ollutkaan.

81

1031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hilskan kauppa oli parasta. Koulusta tultiin jamentiin juomaan olutta rappusille. Sitten tyttöjä kyytiin. Oi niitä aikoja silloin tytöt olivat positiivisia.

      • Anonyymi

        Olkoos ne niitä opiston naisia joita työ kyyititten ja riiasitte?


      • Anonyymi

        Hilskan kaupan rappusilla pussailin Erite-Mummon kanssa. Oi sitä aikaa ❤️


    • Anonyymi

      Ennen oli yhdet puheet ja ne piti.
      Nykyään ei voi luottaa mihinkään, säädetään, sovittut asiat / ajankohdat ei päde ja välttämättä ei edes ilmoiteta muutoksesta.
      Kyllä ennen oli jämpti ja Revon nakkari Kesoilin pihas.
      T: Keijo

      • Anonyymi

        Milloin " Keijo" on vaikuttanut kylillä? Olet ilmeisesti jo sen verta pitkään kattellut että muistat aikakaudet jolloin vaateteollisuus kukoisti, koripalloilijat pärjäsi ja nimismies Lasse Anderson laittoi hanttapulit kuriin?


      • Anonyymi

        "Nykyään ei voi luottaa mihinkään,"

        Samaa olen ihmetellyt. Mikään virasto ei ole jämpti. Järkytyin yksi toisensa jälkeen, mutta todellakin KAIKKI on p*skoja: Posti, Pankki, Poliisi, Tulli, Kela ja mitä kaikkea näitä nyt on. Ihan joka paikassa on puhuttu puutaheinää. Ei ole nettifirmaa mistä voisi tilata. Lopetin surkeimmat, muttei ole jäänyt luotettavaa. Kaikkien tiedot mättää eikä mitkään lupauksen pidä paikkaansa.

        En ole niin jämpti, mutta on ollut vaikea tajuta että minun käytöstapani on paremmat kuin Pankeilla ja minun kirjanpitokin pitää paremmin paikkansa. Mitä h*ttoa??? Eipä minua kiinnosta miten heidän laittoistonsa toimii, kun sen pitäisi TOIMIA ja olla aina OIKEIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykyään ei voi luottaa mihinkään,"

        Samaa olen ihmetellyt. Mikään virasto ei ole jämpti. Järkytyin yksi toisensa jälkeen, mutta todellakin KAIKKI on p*skoja: Posti, Pankki, Poliisi, Tulli, Kela ja mitä kaikkea näitä nyt on. Ihan joka paikassa on puhuttu puutaheinää. Ei ole nettifirmaa mistä voisi tilata. Lopetin surkeimmat, muttei ole jäänyt luotettavaa. Kaikkien tiedot mättää eikä mitkään lupauksen pidä paikkaansa.

        En ole niin jämpti, mutta on ollut vaikea tajuta että minun käytöstapani on paremmat kuin Pankeilla ja minun kirjanpitokin pitää paremmin paikkansa. Mitä h*ttoa??? Eipä minua kiinnosta miten heidän laittoistonsa toimii, kun sen pitäisi TOIMIA ja olla aina OIKEIN.

        ...Asiaan ihan varmasti liittyy se että niillä kaikilla (Poliisit, vankila, hesan palkat, sairaalat mitä kaikkea) on sysip*skat laittoistot/ohjelmistot. En itseasiassa tajua miksen ole juuri kertaakaan nähnyt silti äkäistä nettikirjoittelua koodaajista. Heidän vikahan tämä on. Ja kyllä, jokainen koodaajaa tietää että vika ON teissä. Joku haluaa palkkaa ja no, siksi laitteiden PITÄÄ olla rikki koko ajan. Ei sillä elä että tekee hyvän ja sillä sitten mennään seuraavat 10 vuotta.

        Lääkäri pystyy hoitaa puolet asiakkaista suhteessa entiseen. Itsekin huomaan samaa omassa elämässäni ja tietokoneen käytössä. Minä en tee evästeillä ja tekoälyllä yhtään mitään. Laittoiston piti auttaa ihmistä eikä niin että ihminen ei pääse mitään tekemään, kun se pitää ensin (ja jälkeen) saada sinne laitteistoon ja sitä laitetta taas enemmän vain kiinnostaa kaikki aiempi rekisteri, analysoida materiaali ja "kehittää palvelua" eli siis myydä lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Asiaan ihan varmasti liittyy se että niillä kaikilla (Poliisit, vankila, hesan palkat, sairaalat mitä kaikkea) on sysip*skat laittoistot/ohjelmistot. En itseasiassa tajua miksen ole juuri kertaakaan nähnyt silti äkäistä nettikirjoittelua koodaajista. Heidän vikahan tämä on. Ja kyllä, jokainen koodaajaa tietää että vika ON teissä. Joku haluaa palkkaa ja no, siksi laitteiden PITÄÄ olla rikki koko ajan. Ei sillä elä että tekee hyvän ja sillä sitten mennään seuraavat 10 vuotta.

        Lääkäri pystyy hoitaa puolet asiakkaista suhteessa entiseen. Itsekin huomaan samaa omassa elämässäni ja tietokoneen käytössä. Minä en tee evästeillä ja tekoälyllä yhtään mitään. Laittoiston piti auttaa ihmistä eikä niin että ihminen ei pääse mitään tekemään, kun se pitää ensin (ja jälkeen) saada sinne laitteistoon ja sitä laitetta taas enemmän vain kiinnostaa kaikki aiempi rekisteri, analysoida materiaali ja "kehittää palvelua" eli siis myydä lisää.

        ...Joku taustaväri on esimerkiksi todella surkea tekosyy analysoida digikuvani! On paljon puhuvaa että koneen käyttöönotossa se jumitti armottomasti, mikään ei toiminut ja sitten sain "hienon" analyysin kuvistani. Ne oli jo valmiiksi jaettu hienosti niin että missä kuvissa oli lunta ja missä kuvissa jollain oli aurinkolasit päässä. Ihan v*tun jees!! Voi sanoa etten IKINÄ ole tarvinnut kuvieni analyysia. En tarvitse tietää mitä kuvia katson usein ja missä kansioissa käyn usein. Ihan oikeasti! Itsepä tiedän sen jo. Ei sitä minulle itselleni tarvitse tulla kertomaan ja tämä nonstop analyysi todellakin jumittaa koko laitteen vain. Tämä ei ole mitään asiakkaiden palvelua, tämä on stalgerointia ja väkivaltaa. Se on kuin facebook (?) vaatii maksua siitä ETTEI tule mainoksia jne. Luodaan pakko ja sitten tulee rahastus. "Pakko" toisaalta, koska en käytä mitään v*tun Facebookia ja kun tätä en ole tehnyt tai hommannut "äly"puhelinta, niin minulla ei näköjään ole sitten oikeutta mihinkään muuhunkaan :/ Omapa on valintani ja valinnan olen tehnyt.

        ps. Noista koronarokotusasioista kun soittelin, niin mistään ei löytynyt tietoa ja kun vaivoin netissä kauan tapeltuani löysin lupaavasti "Rokotusneuvonnan" ja soitin sinne, niin meni hermo kun siellä neuvottiin vain kirjautumaan johonkin palveluun, josta en ollut koskaan kuullutkaan. Ihmettelin ääneen että MIKÄ edes on Päijät-Sote ja sitten ne nainen vain selitti että minun olisi pitänyt etsiä koronatietoa somesta!!! Se oikeasti sanoin "some"!!! Sieltä minun olisi pitänyt tietoni saada ja tämän siis sanoo PUHELIMESSA nainen minulle soitettuani rokotusneuvontaan! Toisaallakin vaivoin päästyäni puhelimessa juttelemaan jollekin siellä vain selitetään puutaheinää ja lopulta itse (käytännössä) löin luurin korvaank, kun tajuan että toinen oli koko ajan luullut että minulla on älypuhelin. Normaalilla puhelimella en siis pystynyt toimimaan... eli saamaan palvelua :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Asiaan ihan varmasti liittyy se että niillä kaikilla (Poliisit, vankila, hesan palkat, sairaalat mitä kaikkea) on sysip*skat laittoistot/ohjelmistot. En itseasiassa tajua miksen ole juuri kertaakaan nähnyt silti äkäistä nettikirjoittelua koodaajista. Heidän vikahan tämä on. Ja kyllä, jokainen koodaajaa tietää että vika ON teissä. Joku haluaa palkkaa ja no, siksi laitteiden PITÄÄ olla rikki koko ajan. Ei sillä elä että tekee hyvän ja sillä sitten mennään seuraavat 10 vuotta.

        Lääkäri pystyy hoitaa puolet asiakkaista suhteessa entiseen. Itsekin huomaan samaa omassa elämässäni ja tietokoneen käytössä. Minä en tee evästeillä ja tekoälyllä yhtään mitään. Laittoiston piti auttaa ihmistä eikä niin että ihminen ei pääse mitään tekemään, kun se pitää ensin (ja jälkeen) saada sinne laitteistoon ja sitä laitetta taas enemmän vain kiinnostaa kaikki aiempi rekisteri, analysoida materiaali ja "kehittää palvelua" eli siis myydä lisää.

        Lääkärit hoitavat piikkipotilaita, niitä riittää nyt vuosikausiksi. Meillä ei ole tutuilakaan ollut tarvetta lääkärille kun ei otettu tutkittuja, turvallisia ja tehokkaita.
        Toki ovat roska-aviisit hiljaa näistä kun kiihottivat ottamaan jopa kirkonmiesten vainotessa alamaisiaan solvaten ja panetellen. Eikä kirkko ole pyytänyt edes anteeksi erehdystään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit hoitavat piikkipotilaita, niitä riittää nyt vuosikausiksi. Meillä ei ole tutuilakaan ollut tarvetta lääkärille kun ei otettu tutkittuja, turvallisia ja tehokkaita.
        Toki ovat roska-aviisit hiljaa näistä kun kiihottivat ottamaan jopa kirkonmiesten vainotessa alamaisiaan solvaten ja panetellen. Eikä kirkko ole pyytänyt edes anteeksi erehdystään.

        No, minä otin lopulta kaksi koronarokotusta ja olen hengissä. Minun oireeni alkoi jo ENNEN kuin otin ne. Se oli itseasiassa aina vapauttavaakin :D Minä en siis kuulu mihinkään riskiryhmään, joten en saanut silloin kuin olisin vielä ollut ensimmäisten joukossa ottamassa. Siinä odotellessa sattui kaikenlaista ja minullakin oli fyysisiä oireita. Oli ilmeistä etten minä siis saanut niitä niistä rokotuksista!


    • Anonyymi

      Keijo kyllä muistaa Virkkeen, Kaitilan, Anderssonnin ja Hanttapulit lieveilmiöineen.
      Jymyllähän oli jenkkivahvistuksiakin ja tyttöjä käytiin opiston pihalla katsomassa.

      Kultaista aikaa, t: Keijo

      • Anonyymi

        Muistaakos Keijo ne puliremmit mitä etenkin 80-luvulla oli pitkin poikin kylää. Oli silloisen virastotalon vieressä, aisakellon edustalla, tullinmäessä?
        Muistakos sen valkoisen Lada merkkisen siviilipoliisiauton jolla Laine ajeli pitkin pitäjää kun selvitteli poikain kolttosia?


    • Anonyymi

      Etenkin 80-luvulla kaupoissa oli kahvitarjoilujaa munkkeineen. Nykyään niitä ei enää ole. Montako kertaa Keijolla on ennätys käydä saman päivän aikana kahvitarjoilussa?

    • Anonyymi

      Ovat menneet valuneet kusen mukana palojokeen.

    • Anonyymi

      Kävin Skidinä kattoo Tullinmäellä ku Olski vainaa aloitteli aamutoimiaan.
      Ei ole enää kunnon puliremmejä ja porukkaa.

      T: Keijo

      • Anonyymi

        S-marketin aidan takana yks pikku mies ja joku toinen yrittää jatkaa perinteitä. Vähiin on käynyt spurgut Orimattilasta kun huumeet valtaa alaa.


    • Anonyymi

      Oi niitä aikoja, kun veturi ville istuskeli bokaburkerin korokeella syöden toisten jämiä.
      Tai odotti tilipäivänä alkon aukeamista.
      Nisse hurjasteli teillä.
      Pilluralli kiersi viikkonloppisin rinkiä.
      Lahtea kohti lähti porukkaa.
      Vappuna oli soudut.
      Mustassa Orissa pääs käymään bissellä.
      Matin kellaria unohtamatta.
      Helttaan ei viitsinnyt mennä.
      Sopinkulmassa tuli välillä pyörähdettyä.
      Ei ole enää kuin kauniit kasari muistot!!

    • Anonyymi

      Saiko 80 luvulla helposti pimperoo? Ainakin muut jutut näyttää teillä eläkeläisillä olevan melkoisia.

      • Anonyymi

        Kyl mirrejä löyti opistolta sekä rundilta.
        Viikonloppuna oli vilskettä keskustassa.
        Jos ei keskustassa tärpännyt niin keula kohti lahtea.
        Pillurallia kiertämään, sielt löyty mirrejä joka sormelle.
        Auto hakkiksen parkkiin mirrejä kattelee.
        Paljon vapaampaa oli silloin.
        Lahden Keskusta täynnä jengiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyl mirrejä löyti opistolta sekä rundilta.
        Viikonloppuna oli vilskettä keskustassa.
        Jos ei keskustassa tärpännyt niin keula kohti lahtea.
        Pillurallia kiertämään, sielt löyty mirrejä joka sormelle.
        Auto hakkiksen parkkiin mirrejä kattelee.
        Paljon vapaampaa oli silloin.
        Lahden Keskusta täynnä jengiä.

        Eli ei saanu. Pyörittiin vaan poikaporukassa. Jo sillon.


      • Anonyymi

        Se 80-luvun pimpero oli paljon parempaa kun nykyinen, koska sitä ei jaettu kuten nyisin tekevät. Se oli siis paljon arvostetumpaa, ei kertakäyttöistä. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se 80-luvun pimpero oli paljon parempaa kun nykyinen, koska sitä ei jaettu kuten nyisin tekevät. Se oli siis paljon arvostetumpaa, ei kertakäyttöistä. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

        Arvostuksen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä, mutta eiköhän naiset ole ihan samanlaisia kuin ennenkin. Kyllä sitä ennenkin naisia raiskattiin, niistä ei vain kerrottu niin julkisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostuksen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä, mutta eiköhän naiset ole ihan samanlaisia kuin ennenkin. Kyllä sitä ennenkin naisia raiskattiin, niistä ei vain kerrottu niin julkisesti.

        ...Mutta tuosta arvostuksesta se että kun on opittu että kaikki miehet ahdistelee ja raiskaa, niin se MIESTEN arvostus on todellakin laskenut ainakin osalla... ehkä niillä nuorilla, kun ei tarvitse kantapään kautta oppia sitä... eli ei tule niin yllätyksenä :/


    • Anonyymi

      Oli T kauppa siltamarketti ja tinkari josta sai 1mk hillomunkkeja.
      Andelinin kauppa sieltä sai bissee jos osas pukeutuu ei kysynyt henkkareita.
      William sekä aisakello. Siwakin löytyi.
      Halpakellari sekä halpaitta josta sai lehtiä sekä Väyrysen päitä muitakin karkkeja sekä pilailu välineitä.
      Urheilu ja kone josta ostin ekan nokian luurin.
      Os sin kierrätyskeskus

      • Anonyymi

        Ei hääviltä vaikuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hääviltä vaikuta.

        Siellä ei myyty älypuhelimia.


    • Anonyymi

      Salmisen ja Revon nakkarit
      Kaitila, Virke, Selgren, Panpuu ....
      Toukola, Siltamarket, Tinkari, E-Kauppa, aisakello, andelin / Jalli, Ruokavarasto, Hilska ...
      Teboilin kahvila, Shellin baari, Kesoilin baari, Union, Esso ( Olkos essossa baari?)
      Vanha kunnon linja-autoasema nykyisen wurtin tontilla.
      Pilluralli erkontiellä ja koulutiellä.
      Opiston naiset, niin ihanaiset.
      Tujula ja sen elämää nähneet miehet & tullinmäki
      Sosiaalitoimisto pakaantiellä ja työkkäri siltamarketintalossa
      Sopinkulma, Heltta, Matinkellari, Orihovi, Hopeakannus
      Taavilan ja Moilasen rakennusliikkeet
      Poliisiasema ja sen putkat + hyvät poliisit.

      Siinä sellaisia hyviä asioita joista jäljellä on lähinnä muistot. Jos nämä kaikki olisi vielä olemassa niissä voimissa joissa ne aikoinaan oli niin moni pyörtyisi ..

    • Anonyymi

      Parasta koko 80-luvulla oli se Käkeläntien varrella ollut karkkikauppa jossa oli myynnissä myös lehtiä. Sitä piti sellainen ystävällinen vanhempi nainen.

      • Anonyymi

        "ystävällinen vanhempi nainen"

        Mäkin tykkäsin siitä. Sitä alettiin jostain syystä boikotoida jossain vaiheessa, enkä koskaan saanut tietää miksi. Minullekin (teininä) tuli ohjeistus (=käsky) ettei siellä sitten saa enää käydä. Minua on ikuisesti jäänyt harmittamaan tämä :'(


    • Anonyymi

      Halpa-aitta, sarjakuvalehtiä pystyi viemään vaihdossa.

      T: Keijo

      • Anonyymi

        Keijolla muisti pelaa vielä hyvin. Tosiaan Halpa-aitta sen nimi oli.


      • Anonyymi

        Hirveän moni tuntuu tykänneen paikasta, minäkin rakastin sitä. Mikä ihme siinä on että sitä sitten piti boikotoida? Jos lapsille mennään sanomaan ettei sieltä saa ostaa karkkia enää, niin se ei kai hirveästi rahallisesti vaikuta, mutta tuskin lapset itse tällaista keksii eli joku aikuinen varmaan taas simputtaa. Oikso nainen aiemmin kertonut jotain poliisille???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveän moni tuntuu tykänneen paikasta, minäkin rakastin sitä. Mikä ihme siinä on että sitä sitten piti boikotoida? Jos lapsille mennään sanomaan ettei sieltä saa ostaa karkkia enää, niin se ei kai hirveästi rahallisesti vaikuta, mutta tuskin lapset itse tällaista keksii eli joku aikuinen varmaan taas simputtaa. Oikso nainen aiemmin kertonut jotain poliisille???

        ...Kaikenkaikkiaan hirveän MUKAVIA tässä on kuullut vainottavan. Omituinen boikottilogiikka. Sitä kanahäkeistä paasannutta en tiedä, mutta lukiossa oli kiva tyttö, jota "piti" vältellä. Ei mitään pahaa sanottavaa ainakaan minulla :/

        Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Kaikenkaikkiaan hirveän MUKAVIA tässä on kuullut vainottavan. Omituinen boikottilogiikka. Sitä kanahäkeistä paasannutta en tiedä, mutta lukiossa oli kiva tyttö, jota "piti" vältellä. Ei mitään pahaa sanottavaa ainakaan minulla :/

        Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ.

        ...Ps. Sinä, haluat ehkä tietää että minulle soitettiin kerran ja kyseltiin sinun puhelinnumeroa ja yritettiin kauttani löytää sinua. Se oli omituista ja onneksi en todellakaan edes tiennyt missä luuraat nykyään. Oli paljon helpompi vian (rehellisesti) hokea etten tiedä yhtään missä olet tai mikä on numerosi.

        En silloin vielä ajatellut asiaa niin syvällisesti, mutta nyt parhaillani kun mietin niin karmivaa että sinua silti siis etsittiin. Ja mitähän varten? Sairasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Kaikenkaikkiaan hirveän MUKAVIA tässä on kuullut vainottavan. Omituinen boikottilogiikka. Sitä kanahäkeistä paasannutta en tiedä, mutta lukiossa oli kiva tyttö, jota "piti" vältellä. Ei mitään pahaa sanottavaa ainakaan minulla :/

        Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ.

        "Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ."

        Onko ideana ollut jotenkin aina valita pedofilian uhreja? Hmmm? Kenellähän voisi olla jotain kaunaa heitä kohtaan? Jaa-a?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ."

        Onko ideana ollut jotenkin aina valita pedofilian uhreja? Hmmm? Kenellähän voisi olla jotain kaunaa heitä kohtaan? Jaa-a?

        "Minne katosi menneet hyvät ajat ja positiivisuus?"

        ...ja minne katosi E-M-trolli. Ihan ihmettelin, kun ei hänen v*ttuilujaan kuulunut pariin päivään ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Kaikenkaikkiaan hirveän MUKAVIA tässä on kuullut vainottavan. Omituinen boikottilogiikka. Sitä kanahäkeistä paasannutta en tiedä, mutta lukiossa oli kiva tyttö, jota "piti" vältellä. Ei mitään pahaa sanottavaa ainakaan minulla :/

        Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ.

        "Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ."

        ...ja miksi kilttejä ja viattomia? Onko se vain k**hottavaa niin, yritetäänkö tässä puhdistaa itseään johtain (aina kerrotaan legendaa että AIDS:ia yritettiin parantaa r*iskaamalla neitsyitä) vai onko nimenomaan se että tulee niin överihurja olo itsestä? Halutaankin olla mahdollisimman hirveitä ja pahoja??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ."

        ...ja miksi kilttejä ja viattomia? Onko se vain k**hottavaa niin, yritetäänkö tässä puhdistaa itseään johtain (aina kerrotaan legendaa että AIDS:ia yritettiin parantaa r*iskaamalla neitsyitä) vai onko nimenomaan se että tulee niin överihurja olo itsestä? Halutaankin olla mahdollisimman hirveitä ja pahoja??

        "tulee niin överihurja olo itsestä? "

        ...Nää on niin sairaalloisen ujoja että vaatii todellakin vaivaa ja joukkovoimaa että saa aikaiseksi jotain. Hiiriä sanoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Alkaa tuntua jotenkin nämä kun ne on aina olleet KILTTEJÄ."

        ...ja miksi kilttejä ja viattomia? Onko se vain k**hottavaa niin, yritetäänkö tässä puhdistaa itseään johtain (aina kerrotaan legendaa että AIDS:ia yritettiin parantaa r*iskaamalla neitsyitä) vai onko nimenomaan se että tulee niin överihurja olo itsestä? Halutaankin olla mahdollisimman hirveitä ja pahoja??

        ...Kyllä mä vaan luulen että on ollut kaupungin TAPA. Näin nämä on ollut tapana hoitaa täällä.

        Minä olen useammankin kerran elämäni aikana (Orimattilassa kaikki) saanut uhkailuja eri muodoissaan niin että niihin on ujutettu poliisit mukaan. Raiskaustyyppisiä uhkauksia ne on pääasiassa olleet.

        Kai tässä yritetään saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli koitetaan vaientaa uhri ja samalla luoda negatiivista käsitystä poliiseista, vaikka se on nimenomaan ne poliisit, jotka auttaisi hyväksikäytönuhreja. Pahis poliiseista tehdään kanteluita ja heistä hommaudutaan eroon. Heitä pitää siis ilmiantaa eikä vain voivotella että poliisit nyt on tällaisia. Hoidellaan pois ne "sellaiset", jos sieltä niitä löytyy :) <3 Parempaan huomiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Kyllä mä vaan luulen että on ollut kaupungin TAPA. Näin nämä on ollut tapana hoitaa täällä.

        Minä olen useammankin kerran elämäni aikana (Orimattilassa kaikki) saanut uhkailuja eri muodoissaan niin että niihin on ujutettu poliisit mukaan. Raiskaustyyppisiä uhkauksia ne on pääasiassa olleet.

        Kai tässä yritetään saada kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli koitetaan vaientaa uhri ja samalla luoda negatiivista käsitystä poliiseista, vaikka se on nimenomaan ne poliisit, jotka auttaisi hyväksikäytönuhreja. Pahis poliiseista tehdään kanteluita ja heistä hommaudutaan eroon. Heitä pitää siis ilmiantaa eikä vain voivotella että poliisit nyt on tällaisia. Hoidellaan pois ne "sellaiset", jos sieltä niitä löytyy :) <3 Parempaan huomiseen.

        "Raiskaustyyppisiä "

        eli hyväksikäyttö, alistaminen jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raiskaustyyppisiä "

        eli hyväksikäyttö, alistaminen jne.

        ...Ei mennyt tarkentamiseni vieläkään ihan tiptop, mutta meni hiukan vaikeaksi todellakin määritellä näitä vain yhdellä sanalla -.-

        ...joo :/ Jäin tähän tosi pitkäksi aikaa miettimään miten jatkaisin, muttei oikein sanoja tullut. Luulin silti lapsena että hyvyys voittaa, mutta näin lähes 40-vuotiaana sanoisin että se hyvyys vain vetää puoleensa SADISTEJA, jotka todellakin siis nauttivat siitä 1. hajottamisesta 2. likaamisesta ja 3. häpäisemisestä. Se on se koko jutun pointti.

        Sitten kuten Michael Jackson, niin kun uhrit kuitenkin puhuvat, niin ne yritetään vaientaa tällaisella käänteisellä syyllistämisellä, kuin vika olisi uhrissa tai UHRI olisi nyt jotenkin tehnyt rikollista, josta poliisi tuomitsisi TAI sitten että poliisit ovat tässä hommassa mukana, jos yrität jotain tehdä, "niin poliisit...".

        Jotenkin ihan liikaa vedotaan tällaiseen "poliisit-shittiin". Ei ollut aiemmin sanomani raiskaustyyppinen, mutta Supermarketista minua oltiin häätämässä pois (Mitään järjellistä selitystä tällä minun poistamiselleni ei ollut!!) ja uhkailtiin että soittaa poliiseilla ja minä todellakin toivoin ja pyysin monesti että hän soittaisi. Pliis! Ja lopussa lupasikin kertoa tapahtuneesta poliisille. Kiitos, jos kertoi. Minä ainakin kerroin. Tää oli se kivoin vartija/järkkäri ja todellinen poikkeus Orimattilassa! Hämmentävää eikä meillä alun hässäkän jälkeen mielestäni ollut ongelmia ja minulle jäi mielikuva että hänet oli todellakin lähetetty kimppuuni valheellisin tiedoin.

        Mieleeni on silti jäänyt se UHKAILU että hän ottaa poliisiin yhteyttä. Minua niin raivostuttaa tuollainen. Ei minulla siinä ollut mitään miksi poliisit olisi ollut ongelma. Ongelma selkeästi oli kaupan väellä! Olenpa kyllä itsekin uhkaillut samalla tavalla sitä läppäri"korjaajaa", joka tuhosi tiedostoni. Hänen kanssaan se auttoi ja hän suostui lopulta palauttaa koneeni. En ilmoittanut poliisille tästä, koska sain todellakin koneeni takaisin, mutta kerroin koko jutun sitten myöhemmin. En edes vielä silloin kun toinen tyyppi varasti sitten koko koneen, mutta näiden jälkimainingeissa. Minulla alkoi todellakin mennä hermo kaikkiin näihin k*sipäihin ;(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Ei mennyt tarkentamiseni vieläkään ihan tiptop, mutta meni hiukan vaikeaksi todellakin määritellä näitä vain yhdellä sanalla -.-

        ...joo :/ Jäin tähän tosi pitkäksi aikaa miettimään miten jatkaisin, muttei oikein sanoja tullut. Luulin silti lapsena että hyvyys voittaa, mutta näin lähes 40-vuotiaana sanoisin että se hyvyys vain vetää puoleensa SADISTEJA, jotka todellakin siis nauttivat siitä 1. hajottamisesta 2. likaamisesta ja 3. häpäisemisestä. Se on se koko jutun pointti.

        Sitten kuten Michael Jackson, niin kun uhrit kuitenkin puhuvat, niin ne yritetään vaientaa tällaisella käänteisellä syyllistämisellä, kuin vika olisi uhrissa tai UHRI olisi nyt jotenkin tehnyt rikollista, josta poliisi tuomitsisi TAI sitten että poliisit ovat tässä hommassa mukana, jos yrität jotain tehdä, "niin poliisit...".

        Jotenkin ihan liikaa vedotaan tällaiseen "poliisit-shittiin". Ei ollut aiemmin sanomani raiskaustyyppinen, mutta Supermarketista minua oltiin häätämässä pois (Mitään järjellistä selitystä tällä minun poistamiselleni ei ollut!!) ja uhkailtiin että soittaa poliiseilla ja minä todellakin toivoin ja pyysin monesti että hän soittaisi. Pliis! Ja lopussa lupasikin kertoa tapahtuneesta poliisille. Kiitos, jos kertoi. Minä ainakin kerroin. Tää oli se kivoin vartija/järkkäri ja todellinen poikkeus Orimattilassa! Hämmentävää eikä meillä alun hässäkän jälkeen mielestäni ollut ongelmia ja minulle jäi mielikuva että hänet oli todellakin lähetetty kimppuuni valheellisin tiedoin.

        Mieleeni on silti jäänyt se UHKAILU että hän ottaa poliisiin yhteyttä. Minua niin raivostuttaa tuollainen. Ei minulla siinä ollut mitään miksi poliisit olisi ollut ongelma. Ongelma selkeästi oli kaupan väellä! Olenpa kyllä itsekin uhkaillut samalla tavalla sitä läppäri"korjaajaa", joka tuhosi tiedostoni. Hänen kanssaan se auttoi ja hän suostui lopulta palauttaa koneeni. En ilmoittanut poliisille tästä, koska sain todellakin koneeni takaisin, mutta kerroin koko jutun sitten myöhemmin. En edes vielä silloin kun toinen tyyppi varasti sitten koko koneen, mutta näiden jälkimainingeissa. Minulla alkoi todellakin mennä hermo kaikkiin näihin k*sipäihin ;(

        ...Joku ärsyttävä tyyppi oli TAAS nostanut jehovantodistajista kertovan ketjun, kun minä olen kirjoittanut pedofiliasta ja noista poliisien käytöstä uhkailumielessä. Joku yksittäinen kerta vielä menee, mutta liian usein joku konee tarvetta aina mennä sinne heti minun juttujeni jälkeen.

        En ole itse eikä minua hyväksikäyttäneet tavalliset, kantasuomalaiset miehet todellakaan ole olleet jehovantodistajia. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Lopeta yrittämästä harhauttaa.


    • Anonyymi

      Orimattila eli parhainta aikaansa 80 luvulla. Muistaakseni 1982 presidentti Koivisto kävi tutustumassa Virkkeen tehtaalla.
      Erikois-Elektroniikkakin eli silloin kultaisia aikojaan.
      Nyt on kaikki toisin. Ei ole paljonkaan. Kehräämökin on vain varjo entisestä ajastaan.
      T: Ilkka

      • Anonyymi

        Silloin 80-luvulla idänkauppa veti ja se vaikutti Orimattilaankin, esim juuri tuo Virke hyötyi siitä. Täällä oli silloin kaasuputkenrakentajiakin Neuvostoliitosta. Majailivat nykyisen lämpölaitoksen lähellä.
        Monikin yritys eli kulta-aikojaan 80-luvulla. Oli Panpuu, Kromipinta, Doraprint, Saha ym. joita ei enää ole. Juuri tuollaiset firmat työllisti paljon väkeä joilla ei juurikaan koulutusta ollut.
        Työttömät työllistettiin velvoitetöihin ja työstä maksettiin palkkaa joka kerrytti eläkettäkin. Työttömät pääsi noin 6 kk:n pesteihin ainakin kunnalle, VR:lle ja TVH:lle.
        Lisäksi oli paljon liikkeitä erkontien katutasossa. Ei juuri tyhjiä liiketiloja ollut.
        Orimattilalaisten ikärakennekin oli niin toisenlainen. Suuret ikäluokat oli noin 30-40 vuotiaita. Nykyisin keski-ikä lienee jo lähellä viittäkymppiä.
        Nuoret lähtee sankoin joukoin paikkakunnalta.


    • Anonyymi

      Palojoki on ainoa mikä on ja pysyy. Orimattilan oma joki.

      • Anonyymi

        Palojokikin kaipaisi pikaisesti kunnostusta. Se olisi ruopattava kuten tehtiin 90-luvun alussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palojokikin kaipaisi pikaisesti kunnostusta. Se olisi ruopattava kuten tehtiin 90-luvun alussa.

        Palojoki on keskustan kaunistus. Luonnonvarainen joki joka virtaa puhtaana. Vettä voi juoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palojoki on keskustan kaunistus. Luonnonvarainen joki joka virtaa puhtaana. Vettä voi juoda.

        Se on kuin tunturipuro, vesi kirkasta ja kimmeltää niin että Raybanit on oltava silmillä.


    • Anonyymi

      No kyllä se aloittajahyvä alkoi vauhdilla kadota kun koronapiikkilöille terveys tuhottiin ja kuolemaa kylvettiin - ainoa näkyvä muutos, että vanhojen kuollessa eläkkeet nousivat ja raha sama raha taisi riittää mitä meni ennenkin.

      Toinen veto oli kiihottaminen vaihteen vuoksi ei kuolemanpelolla vaan venäläisvihalla...moni retkathi tähänkin ikävään roskalehdistönkin innostamaan toimintaan herkkäuskoisia ja sisuttomia suomalaisia.

      Nyt sitten kun vanhemmat voivat pahoin yritysten massakaatumisellakin ja työttömyydellä, on lapsienkin paha olla...he jopa tappavat toisian, ei enää pelkkää tappelua ja nujakointia, sekä oolttavat asuinrakennuksia ym.

      • Anonyymi

        Kovasti on mennyt konkurssiin vanhuksia hoitavia yrityksiä - ainoa mieleen tuleva selitys tuli heti mieleen, että vanhukset ovat radikaalisti vähentyneen tehokkaitten, turvallisten ja tutkittujen toimiessa.
        Vanhukset olivat turvattomimpia huijaukseen, kielitaidottomia ja mediamafian hallinnassa, kilttejä ja uskovaisia ihmisten hyvyyteen, mikä osoittautui kyllä pahaksi.


      • Anonyymi

        "kun koronapiikkilöille terveys tuhottiin"

        Toi on kumma kun ensin rokotettiin riskiryhmät, minä en niinhin kuulunut ja sain vasta loppuvuonna rokotteen, mutta minullaKIN alkoi ne rokotuksen sivuvaikutukset. Melkein mun lääketieteen taidoilla väittäisin että ne oireet ei siis johtuneet rokotuksesta :P Kyllä me kaikki tässä oireiltiin ja todennäköisesti juuri sen koronan takia.


    • Anonyymi

      Suuret ikäluokat eivät elä ikuisesti. Ne ovat nyt noin 70 - 80 vuotiaita. Kun mennään ajassa eteenpäin 10 - 15 vuotta niin ovat suurelta osin siirtyneet jo tuonpuoleiseen.
      Silloin terveydenhuolto pääsee helpommalla ja hoivakotibisnes on vaikeuksissa.
      Ikäluokat on pienempiä ja hoidettavia on vähemmän.
      Voi vaan arvailla miltä orimattila näyttää vaikkapa 20 vuoden kuluttua?
      Suuret ikäluokat on kirkkomaassa. Ei ole niistä R-kioskin edessä päivystävistä monikaan enää silloin rivissä.
      Nyt pelotellaan että mikään raha ei riitä sote menoihin, mutta kohta tosiaan helpottaa kun väki vähenee luonnollisen poistuman kautta.

      • Anonyymi

        Luonnollisen poistuman eli ylilääkityksen kautta väki poistuu. Se on fakta. Ärrän edessä olevat ukkelit eivät elä 20 vuotta vaan niittäjä saapuu muutaman vuoden sisällä. On sen verran huonossa hapessa olevia. Ovat niitä ihanne 1980 luvun nuoria.


    • Anonyymi

      Oriontornien elämänmeno oli kasarilla kuin suuri seikkailu. Niistä taloista saisi kirjoitettua paksun kirjan. Ykköstornin kutosen parvekkeelta putosi Urppi joka ihmeen kaupalla ei saanut kovin pahoja vammoja. Taisi Nykyposti tai Hymy tehdä siitä tapauksesta jutunkin. Niissä taloissa todellakin sattui ja tapahtui. Nykyisin ne ovat kun jotakin vanhustentaloja.

      • Anonyymi

        Samat heput siellä asuu edelleen. Osa makaa kirkkomaalla ja osa ajelee kela taksilla.


    • Anonyymi

      Orimattilan parhaat vuodet on eletty. Ennää muutamat vielä rimpuilee ja uskoo kaupunkin vetovoimaan. Totuus on että Orimattila umpisolmussa omien hölmöjen päätöstensä takia.

      • Anonyymi

        Totta turiset.

        Totuus on se ettei Orimattilalla ole vetovoimaa, mutta täytyy muistaa ettei ole edes pitovoimaa, eli aktiivi-ikäinen väki muuttaa pois.

        Suunnitelmat epärealistisia.
        Henna on hyvä esimerkki siitä mitä ei koskaan saisi päästä tapahtumaan. Rakennetaan umpikorpeen infraa miljoonilla, ostetaan maata miljoonilla ja kuvitellaan että sinne muuttaa väkeä tuhansittain. Henna on nähnyt hyviä ja huonoja aikoja eikä minkäänlaista kysyntää ole ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. Kymmenisen ok-taloa mitkä sinne on saatu tuossa ajassa todistaa ettei kysyntää ole.

        Orimattila näki parhaat aikansa 80-luvulla. 90-luvun lama teki tuhoa, mutta moni muu pieni paikkakunta säilytti silti elinvoimansa, Orimattila ei.
        Jotakin on mennyt pahasti poliittisissa päätöksissä pieleen jo 90-luvulta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset.

        Totuus on se ettei Orimattilalla ole vetovoimaa, mutta täytyy muistaa ettei ole edes pitovoimaa, eli aktiivi-ikäinen väki muuttaa pois.

        Suunnitelmat epärealistisia.
        Henna on hyvä esimerkki siitä mitä ei koskaan saisi päästä tapahtumaan. Rakennetaan umpikorpeen infraa miljoonilla, ostetaan maata miljoonilla ja kuvitellaan että sinne muuttaa väkeä tuhansittain. Henna on nähnyt hyviä ja huonoja aikoja eikä minkäänlaista kysyntää ole ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. Kymmenisen ok-taloa mitkä sinne on saatu tuossa ajassa todistaa ettei kysyntää ole.

        Orimattila näki parhaat aikansa 80-luvulla. 90-luvun lama teki tuhoa, mutta moni muu pieni paikkakunta säilytti silti elinvoimansa, Orimattila ei.
        Jotakin on mennyt pahasti poliittisissa päätöksissä pieleen jo 90-luvulta lähtien.

        Hyvä kirjotus. Samaa mieltä.
        T: Kimmo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset.

        Totuus on se ettei Orimattilalla ole vetovoimaa, mutta täytyy muistaa ettei ole edes pitovoimaa, eli aktiivi-ikäinen väki muuttaa pois.

        Suunnitelmat epärealistisia.
        Henna on hyvä esimerkki siitä mitä ei koskaan saisi päästä tapahtumaan. Rakennetaan umpikorpeen infraa miljoonilla, ostetaan maata miljoonilla ja kuvitellaan että sinne muuttaa väkeä tuhansittain. Henna on nähnyt hyviä ja huonoja aikoja eikä minkäänlaista kysyntää ole ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. Kymmenisen ok-taloa mitkä sinne on saatu tuossa ajassa todistaa ettei kysyntää ole.

        Orimattila näki parhaat aikansa 80-luvulla. 90-luvun lama teki tuhoa, mutta moni muu pieni paikkakunta säilytti silti elinvoimansa, Orimattila ei.
        Jotakin on mennyt pahasti poliittisissa päätöksissä pieleen jo 90-luvulta lähtien.

        Entäpä mahdollisesti tulossa oleva munaus joka olisi vielä estettävissä. Nimittäin Kehräämöön satsaaminen kaupungin rahoilla. Se pitää saada estettyä heti alkuunsa.

        Jokainen joka asioista vähänkin ymmärtää tajuaa ettei kyseiseen rotiskoon pidä satsata latiakaan. Rakennus on erittäin suurten remonttien tarpeessa ja voi vain miettiä riittäisikö mikään raha sen saattamiseen siihen kuntoon että rakennus kelpaisi kirjastolle ja muille joita sinne on suunniteltu.
        Omistaja ei varmaan ala satsaamaan omiaan moiseen rötisköön. Vain julkisin varoin siitä saisi liiketaloudellisesti kannattavan. Kaupungin mukaanmeno on saatava estettyä.
        Yhtäkään järkisyytä kaupungin mukaan lähtemiselle ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä mahdollisesti tulossa oleva munaus joka olisi vielä estettävissä. Nimittäin Kehräämöön satsaaminen kaupungin rahoilla. Se pitää saada estettyä heti alkuunsa.

        Jokainen joka asioista vähänkin ymmärtää tajuaa ettei kyseiseen rotiskoon pidä satsata latiakaan. Rakennus on erittäin suurten remonttien tarpeessa ja voi vain miettiä riittäisikö mikään raha sen saattamiseen siihen kuntoon että rakennus kelpaisi kirjastolle ja muille joita sinne on suunniteltu.
        Omistaja ei varmaan ala satsaamaan omiaan moiseen rötisköön. Vain julkisin varoin siitä saisi liiketaloudellisesti kannattavan. Kaupungin mukaanmeno on saatava estettyä.
        Yhtäkään järkisyytä kaupungin mukaan lähtemiselle ei ole.

        Nythän puuhataan Orimattilaan monitoimitaloa. Se tullee liian kalliiksi rakentaa joten kaupunki vuokraa ne tilat Kerjäämöltä. Sanokaa mun sanoneen.


      • Anonyymi

        "Orimattilan parhaat vuodet on eletty. "

        Puhut selkeästi jostain vanhoista paapoista. Aina... aina voi tehdä muutoksen parempaan.

        Kyllä siellä on nyt ongelmana jollain vain SALATA jotain. Vain sellainen on tuhon tie, jolta ei ole paluuta. Asiat tulee julki.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä, täällähän on tolkun miehiä.

      T: Keijo

      • Anonyymi

        Myös naisia. Samoilla linjoilla ollaan. Henna on jättimunaus.
        T: Irkku


    • Anonyymi

      "Orimattilan parhaat vuodet on eletty. "
      "Puhut selkeästi jostain vanhoista paapoista. Aina... aina voi tehdä muutoksen parempaan".

      Kyllä muutoksen tekeminen voi onnistua. Se vaatisi kaikkien nykyisten valtuutettujen vaihtamisen uusiin sekä kaupungin tärkeimpien johtajien irtisanomisen. Uutta ja vastuullista porukkaa tilalle on ainut ratkaisu.

    • Anonyymi

      Nuoret alle 35 vuotiaat päättäjiksi, niin alkaa nousukausi. Yli 50 vuotiailla ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Liian radikaalia, mutta alle 45 vuotiaat. Niillä on näkemystä. Nykyisestä valtuutosta tippuisi iän perusteella 80 prosenttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian radikaalia, mutta alle 45 vuotiaat. Niillä on näkemystä. Nykyisestä valtuutosta tippuisi iän perusteella 80 prosenttia.

        Vastahan siellä vaihtui vaikka miten monta ihmistä.
        Persut vouhkasivat ennen vaaleja tekevänsä vaikka mitä ja uudistavansa kaiken.
        Hyväuskoiset hölmöt heitä äänestä ja miten on käynyt? Suuri hiljaisuus ja lähes kaikki lupaukset rikottu. Kannattiko niitä edes tehdä ja kannattiko uskoa? Lainsäädäntö sanelee aika paljon, onneksi.
        Mitkä on ne mullistavat teot, jotka alle 45- tai 30-vuotiaat tekisivät laillisesti? Kunnilla on myös velvollisuuksia meitä veronmaksajia kohtaan.


      • Anonyymi

        Kyllä ne nyt viä paskaa lykkää, maapallon tuhoksi.


    • Anonyymi

      Hyvät ajat katosi, kun Osmo jätti kapteenin hommat. Nyky kaveri on varjo Osmosta.

    • Anonyymi

      Aaltosen Aulis kun jäi eläkkeelle ja Orimattilasta tuli kaupunki niin alamäki alkoi.

    • Anonyymi

      Onnen Aikaa. OA kamppanja toimii hienosti. Kiitos myös persuille kuin ovat niin positiivisia ja yhteistyössä.

    • Anonyymi

      Aika entinen ei koskaan enää palaa. Noin lauloi Juha Watt Vainio aikanaan. Tiesi mistä lauloi.
      Sama koskee Orimattilaa. Koskaa ei enää päästä 1980-luvun tunnelmaan ja tapahtumiin, ihmisiin. Edessä on nyt vaikea tie, jota persut eivät todellakaan osaa johdattaa Gallen kanssa. Paitsi syvemmälle skutsiin.

      • Anonyymi

        Minä kaipaan 80-luvulta sitä kovaa menoa, nakkareita, opiston naisia, Opel Asconaa, hilskan kauppaa ja ringin ajoa.


    • Anonyymi

      Oioi, Opel Ascona ja 1,9 kone. Takatuuppari.
      Ennen oli autotkin rautaa miehistä puhumattakaan.
      T: Keijo

      • Anonyymi

        Se Asconan A malli oli kyllä huipputuote. Eräs Jussi rakensi omastaan todella upean silloin 80-luvun puolessa välissä.


    • Anonyymi

      Positiivisuus katosi Orimattilasta kun persut alkoivat räyhäämään joka asiasta. Nyt ovat kusi sukassa kun joutuvat vastuuseen kunta päättäjinä.

    • Anonyymi

      Orimattilan onni on Lahdessa johon on pian pakko liittyä. Kirstun pohja paistaa pahasti tyhjyyttä

      • Anonyymi

        Mikä ongelma siinä voi olla että id*ootit vain lakkaisi olemasta id*ootteja? Mitään pakkoa ei ole jatkaa samalla turmantiellä.


      • Anonyymi

        Jos rahaongelmat johtuu narkeista, niin narkit menee vain hoitoon. Heippa!


      • Anonyymi

        "pakko liittyä"

        ja epäilen siis että jotkut orimattilalaiset HALUAA liittyä sinne eli haluaa Lahden maksavan ja siivoavan omat sotkut. Nyt ryhti liike ja lopetetaan se ääl*ömäisyys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "pakko liittyä"

        ja epäilen siis että jotkut orimattilalaiset HALUAA liittyä sinne eli haluaa Lahden maksavan ja siivoavan omat sotkut. Nyt ryhti liike ja lopetetaan se ääl*ömäisyys!

        "ääl*ömäisyys!"

        Yhtään laillisesti toimivaa firmaa ei ole ja/tai kaikista firmoista löytyy rikollisia, niin eihän se nyt p*rkele voi todellakaan toimia!! Mitä te luulette??!
        Hirveä määrä jos-ei-muutoin-niin bensarahaa menee minunkin seuraamiseeni ja muuhun p*skaan. Siivoillaan vain omia rikoksia eikä aikaa jää oikeaa työhön ja oikeiden asioiden hoitamiseen. Kaikki jätetään kuin koira p*skansa ja energia kulutetaan vain todistajien vaientamiseen. Miten h*lvetissä tuollaiset firmat nyt mitenkään voisi edes toimia?!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe