Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

Anonyymi-ap

Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuhdistajaa käyttäny. Lohkeilee palasina se pinttyny pois ja alta paljastuu osin jo uutta puhssta pintaa mut todella siis TODELLA kovaa joutuu hangata

122

745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harpic

      • Anonyymi

        Vaihda tilalle uusi pönttö.


      • Anonyymi

        Joo, varsinkin se valkaseva versio on todella tehokas.


    • Anonyymi

      Astiapesukoneen tabletti yöksi tai ruokasooda ja etikkaa. Seos alkaa kuplimaan ja todella tehokasta on.

    • Anonyymi

      Cocis

    • Anonyymi

      Ja opettele pesemään pytty päivittäin yleensäkin.

      • Anonyymi

        No olen just muuttanu tähän ettei ole minun vika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olen just muuttanu tähän ettei ole minun vika

        Saattaa olla maalia kaadettu pönttöön ja se kovettunut .


    • Anonyymi

      Prismasta tai K-Raudasta ViemäriRae -pullo.
      Varo silmiä ja hanskat käteen, se on 100% natriumhydroksidia.

      Sitten kun olet antanut sen liota yön yli, huuhdo pönttö kunnolla ja kippaa sinne pullollinen ihan tavallista ruokaetikkaa ja jätät yöksi.

      Aamulla on taatusti puhdas pönttö.

    • Anonyymi

      Tiskikoneen pesutabletti sinne yöksi ja aamulla on ihme tapahtunu.

    • Anonyymi

      Raapsuttelet vaan penin askelin kerrallaan. Viikottain. Kyllä lähtee.😄

    • Anonyymi

      Pitää olla jotain hyvin hapanta. 100 g sitruunahappoa kosteutetuille pinnoille. Anna vaikuttaa yön yli ja jynssää kunnolla. Toista koko homma, jos kaikki ei lähde.

    • Anonyymi

      Ota patavillaa, se on metallia, ja paa kumihanska käteen ja hankaa puhtaaks, puhistuu mut en takaa etteikö se porsliinipintaki ottas siipeensä

      • Anonyymi

        Ei patavillaa kun sitä metallista kovaa juttuu siis


      • Anonyymi

        EI IKINÄ ! emalia ei saa edes partakoneella koputella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EI IKINÄ ! emalia ei saa edes partakoneella koputella

        Niin mä sanoinki että sillä kyllä lähtee liat ja pskat, mut vastuuta en ota jos pinnoteki lähtee


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mä sanoinki että sillä kyllä lähtee liat ja pskat, mut vastuuta en ota jos pinnoteki lähtee

        Vastuuta et ota?

        Et tajua asiasta paskaakaan joten olisit vain hiljaa.

        Ei tuo ole mitään puhdistamista vaan sun pienen pippelin runkuttamista.


    • Anonyymi

      Ryyppää viikko jaloviinaa ja sitten tujautat sinne köntsät. Anna olla pöntössä vuorokausi. Kyllä lähtee.

    • Anonyymi

      Se on veden kalkkia. Hapan aine siihen niin lähtee. Kloriitti on emäksistä. Ph:n pitää olla jossai 2-4 välillä.

    • Anonyymi

      Tämä on sellainen aloitus johon voisi todeta että ei kuulu ikävä palstalle. Mukava miettiä sinun pinttynyttä kakkaa siellä pöntössä.

      • Anonyymi

        Ei ole minun kun muutin tähän kämppään vasta


    • Anonyymi

      Joskus ostin (puuilosta) Kalkin- ja ruosteenpoistoainetta (Teknoseesam, lila korkki). Lämmintä vettä pyttyyn (ei liian kuumaa) ja ko ainetta sekaan, anna vaikuttaa muutama tunti jos pahasti pinttynyt.. Lika irtoaa melkein pöntön vetämällä eli harjaakin on näytettävä.

      • Anonyymi

        Pitääpä koettaa
        Tuossa täytyy olla vuosien kalkkisaostumat niin sitkeässä on kyllä...palasina ja kovalla jynssäyksellä ja soodan ja etikan ja tiskitablettien avulla halerillu pikkuhiljaa irti siyä moskaa...toi on ruskean harmaan musta pohjastaan ja reunoista...paitsi nyt on valkeaaki jo näkyvissä


      • Anonyymi

        Ei ikinä lämmintä tai kuumaa vettä minkään puhdistusaineen kanssa. Aina viileää.


    • Anonyymi

      Konetiskitabletin voi antaa liota pytyssä yön yli. Se irrottaa hyvin likaa. Vähemmän kemikaalia on jos liottaa pytyssä desilitran apteekista saatavaa sitruunahappoa. Sitä voi löytää mys arketin hyllystä. Aamulla voi sitruunahapon perään heittää ruokasoodaa pari ruokalusikkaa, niin pöntössä alkaa kuplia ja lika irtoaa melkein itsekseen.

      • Anonyymi

        Nii nojuu sitruunahappoakaan en oo vielä kokeillu joten käyn tokmannilta kun siellä oli näköjään aika edullinen pullo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii nojuu sitruunahappoakaan en oo vielä kokeillu joten käyn tokmannilta kun siellä oli näköjään aika edullinen pullo

        Sitruunahappo on paras! Tokmannin muutaman euron pullo hyvää ainetta 👍 jos ei sillä lähde ei millään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitruunahappo on paras! Tokmannin muutaman euron pullo hyvää ainetta 👍 jos ei sillä lähde ei millään.

        Jooo no jos purkin ostaa ja lykkä koo purkillisenn pönttöön niin jospa se tepsisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo no jos purkin ostaa ja lykkä koo purkillisenn pönttöön niin jospa se tepsisi

        Mä pesin pesukoneen sitruunahapolla. Puhdasta tuli ja pyykit on taas raikkaat. Eikä mitää myrkkyjä mennyt vesistöön.

        Marttojen pönttöohjeessa on desi sitä sitruunahappoa mutta ei haittaa jos laittaa liikaakin.


    • Anonyymi

      Oletkos kokeillut ihan valkaisevat vessanpöntön pesuaineet. Ei aina tarvitse lähteä merta edemmäs kalaan. Niissä on ainakin muutama ERITTÄIN tehokas, joilla itse olen saanut vuosikausia pinttyneitä pönttöjä puhtaaksi niin pinttyneestä liasta kuin pahoista kalkkisaostumistakin. Joo, ei ehkä ekologisin vaihtoehto, eikä ehkä kaikkein halvinkaan, mutta helppo ja tehokas. Voi vaatia muutaman käsittelyn, mutta toimii.

      • Anonyymi

        Minkäs nimisiä niitä oisi?
        Joo ja se ja sama kun en oo mikään ekologian harrastaja muutenkaan


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkäs nimisiä niitä oisi?
        Joo ja se ja sama kun en oo mikään ekologian harrastaja muutenkaan

        Menet markettiin katselemaan. Valkkaat jonkun, jossa lukee esim. white. Ne ovat yleensä hyviä erityisesti pinttymille. Noissa yleensä saa hinnalla myös parempaa laatua, eli halvinta ei kannata ottaa. Normaaleissa, ei erityisesti pinttyneelle tarkoitetuissa, tiedän halvoissakin olevan hyviä, mutta kun ei näistä ole omaa kokemusta, niin en lähde suosittelemaan.


    • Anonyymi

      Pönttö kannattaa vaihtaa kokonaan. Vanhat museoikäiset on rumia ja huonosti toimivia.

      • Anonyymi

        Sivusta: Ei kai kukaan vuokrakämppän pönttöjä vaihtele.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta: Ei kai kukaan vuokrakämppän pönttöjä vaihtele.

        Vaihtaa vuokraisäntä kun se vanha halkeaa itsestään. Tai jos on liian likainen.


    • Anonyymi

      No nyt se pytyn vesiosa ihan punanen. Varmaan se finish tiskikonetabletin punanen pallura värjännyt
      No nyt lionnu 2t antaa olla aamun jos auttas ja kaadoin viel etikkaa

      • Anonyymi

        Noni. Ja jos se ei tepsi niin sitten sitä sitruunahappoa


    • Anonyymi
      UUSI

      Hauku pytty pystyyn, niin se puhdistuu sisäisesti tai ainakin olet tarjonnut mahdollisuuden

    • Anonyymi
      UUSI

      Etikka parasta.

      • Anonyymi
        UUSI

        No nyt oli yli yön siin konetiskitabletti ja soodaa ja etikkaa mut ei edelleenkää se irtoa paitsi ihan pikku palasina vähin erin kun hankaa todella kovaa

        Tossa on varmaan vuosien saostumat


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt oli yli yön siin konetiskitabletti ja soodaa ja etikkaa mut ei edelleenkää se irtoa paitsi ihan pikku palasina vähin erin kun hankaa todella kovaa

        Tossa on varmaan vuosien saostumat

        Koklaa vielä se sitruunshappo. Se on tymäkkää tavaraa. Broidi sai ruostuneen bensatankinkin sillä liottamalla puhtaaksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Koklaa vielä se sitruunshappo. Se on tymäkkää tavaraa. Broidi sai ruostuneen bensatankinkin sillä liottamalla puhtaaksi.

        Pitää käydä ostaan joo


    • Anonyymi
      UUSI

      Ihme touhua, kaikenlaista ihmetemppua tarjoillaan, vaikka kaupasta saa siihen tarkoitettua tehokasta ainetta valmiina.
      Vihreä pullo Domestos:ta, sitä yöksi pyttyyn ja aamulla huuhtelu. Ikinä ei ole harjaa wc tarvittu.

      • Anonyymi
        UUSI

        Samaa tossa auemmin vähän ihmettelin, että miksi ei voi käyttää ihan hommaan tarkotettuja aineita. Toki mä tajuan, että tässä hetkessä ihmiset tuntuu rakastavan kaikenlaisia life hack juttuja ja ihan vain pullollinen valmista juuri ko. hommaan kehitettyä ainetta, voi tuntua tylsältä vaihtoehdolta.

        Domestoksen vihreää pulloa en ole kokeillut. Mä olen käyttänyt pinttyneisiin pönttöihin domestoksen valkaisevaa ja se on hyvin tehokasta. Samoin harpicin valkaiseva on tosi tehokasta. Voi olla, että noiden molempien merkkien perusainekin olisi riittänyt, mutta ainakin noi valkasevat pesee pinttymän pois erinomaisesti ja tosiaan ilman jynssäämistä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Domestoa ei saa kaataa vessanpönttöön
        Wimiä tai tolua pitää olla


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa tossa auemmin vähän ihmettelin, että miksi ei voi käyttää ihan hommaan tarkotettuja aineita. Toki mä tajuan, että tässä hetkessä ihmiset tuntuu rakastavan kaikenlaisia life hack juttuja ja ihan vain pullollinen valmista juuri ko. hommaan kehitettyä ainetta, voi tuntua tylsältä vaihtoehdolta.

        Domestoksen vihreää pulloa en ole kokeillut. Mä olen käyttänyt pinttyneisiin pönttöihin domestoksen valkaisevaa ja se on hyvin tehokasta. Samoin harpicin valkaiseva on tosi tehokasta. Voi olla, että noiden molempien merkkien perusainekin olisi riittänyt, mutta ainakin noi valkasevat pesee pinttymän pois erinomaisesti ja tosiaan ilman jynssäämistä.

        Esimerkiksi jos luet sisällysluetteloa kalkinpoistoaineista niin siinä pääosan muodostaa sitruunahappo. Siihen saadaan miä hintaa päälle kun lisätään hajusteet.

        Ilmeisesti et ole pessyt pinttynyttä pönttöä jos kuvittelet sen puhdistuvan domestoksella.

        Jätevesistä poistetaan vain kökkäreet ja typpi sekä fosfori. Kaikki muu menee luonnon vesiin. Sulamattomat lääkkeet kemikaalit virukset ym. Koronaakin mitataan nyt jätevesistä. Haikaloista on löytynyt kokaiiniakin. Ne kun syö pikkukaloja niin täytyy sitä kokkelia olla pienissäkin kaloissa. Ja jos sitä on kaloissa niin tuleehan sitä ihmisiinkin kalaruuista. Sekä niitä myrkkyjä mlstä pesuaineissa on varoitus.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi jos luet sisällysluetteloa kalkinpoistoaineista niin siinä pääosan muodostaa sitruunahappo. Siihen saadaan miä hintaa päälle kun lisätään hajusteet.

        Ilmeisesti et ole pessyt pinttynyttä pönttöä jos kuvittelet sen puhdistuvan domestoksella.

        Jätevesistä poistetaan vain kökkäreet ja typpi sekä fosfori. Kaikki muu menee luonnon vesiin. Sulamattomat lääkkeet kemikaalit virukset ym. Koronaakin mitataan nyt jätevesistä. Haikaloista on löytynyt kokaiiniakin. Ne kun syö pikkukaloja niin täytyy sitä kokkelia olla pienissäkin kaloissa. Ja jos sitä on kaloissa niin tuleehan sitä ihmisiinkin kalaruuista. Sekä niitä myrkkyjä mlstä pesuaineissa on varoitus.

        Juu, ole sinä hyvä vain ja kehittele omat seoksesi. Kukaan ei kiellä sitä sulta. Mulla taas ei ole paskan vertaa mielenkiintoa moiseen ja ei, ne aineet joita käytän, eivät muodosta sitruunahappoa.

        Pinttyneitä pönttöjä olen pessyt ihan aiemman työni puolesta ja pinttyneitä pisuaarejakin ja kyllä ne puhdistuvat erinomaisen hyvin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi jos luet sisällysluetteloa kalkinpoistoaineista niin siinä pääosan muodostaa sitruunahappo. Siihen saadaan miä hintaa päälle kun lisätään hajusteet.

        Ilmeisesti et ole pessyt pinttynyttä pönttöä jos kuvittelet sen puhdistuvan domestoksella.

        Jätevesistä poistetaan vain kökkäreet ja typpi sekä fosfori. Kaikki muu menee luonnon vesiin. Sulamattomat lääkkeet kemikaalit virukset ym. Koronaakin mitataan nyt jätevesistä. Haikaloista on löytynyt kokaiiniakin. Ne kun syö pikkukaloja niin täytyy sitä kokkelia olla pienissäkin kaloissa. Ja jos sitä on kaloissa niin tuleehan sitä ihmisiinkin kalaruuista. Sekä niitä myrkkyjä mlstä pesuaineissa on varoitus.

        Ja juu mä olen kyllä kokeillut kaikkia just tollasia life hackeja, kuvitellen jonkun sitruunahapun pesevän ... eipä sillä tuollaiset pinttyneet mihinkään puhdistu. Siinähän hinkutat sitruunahappoinesi ha etikkoinesi, ole hyvä vaan. Aloittaja kuitenkin pyysi hyviä ja tehokkaita vinkkejä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi jos luet sisällysluetteloa kalkinpoistoaineista niin siinä pääosan muodostaa sitruunahappo. Siihen saadaan miä hintaa päälle kun lisätään hajusteet.

        Ilmeisesti et ole pessyt pinttynyttä pönttöä jos kuvittelet sen puhdistuvan domestoksella.

        Jätevesistä poistetaan vain kökkäreet ja typpi sekä fosfori. Kaikki muu menee luonnon vesiin. Sulamattomat lääkkeet kemikaalit virukset ym. Koronaakin mitataan nyt jätevesistä. Haikaloista on löytynyt kokaiiniakin. Ne kun syö pikkukaloja niin täytyy sitä kokkelia olla pienissäkin kaloissa. Ja jos sitä on kaloissa niin tuleehan sitä ihmisiinkin kalaruuista. Sekä niitä myrkkyjä mlstä pesuaineissa on varoitus.

        Aloittaja taisi myös jo todeta, ettei ole mikään ekologian harrastaja. Voit siis mennä muualle ulisemaan sitruunahappoinesi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ole sinä hyvä vain ja kehittele omat seoksesi. Kukaan ei kiellä sitä sulta. Mulla taas ei ole paskan vertaa mielenkiintoa moiseen ja ei, ne aineet joita käytän, eivät muodosta sitruunahappoa.

        Pinttyneitä pönttöjä olen pessyt ihan aiemman työni puolesta ja pinttyneitä pisuaarejakin ja kyllä ne puhdistuvat erinomaisen hyvin.

        Sitruunahappo on pesuaine. Siihen ei sekoteta yhtään mitään.

        Tuolla ylempänä kerrotaan että aloittaja on jo käyttänyt klooria mitä se sun hieno domestoskin sisältää. Ryypi sitä domestostas pullon suusta ihan itse äläkä juota sitä viattomille luontokappaleille. Domestos vaaratiedotteessa sanotaan:
        H290 Voi syövyttää metalleja
        H314 Voimakkaasti ihoa syövyttävää ja silmiä vaurioittavaa
        H318 Vaurioittaa voimakkaasti silmiä
        H400 Erittäin myrkyllistä vesieliöille
        H412 Haitallista vesieliöille
        pitkäaikaisia haittavaikutuksia


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitruunahappo on pesuaine. Siihen ei sekoteta yhtään mitään.

        Tuolla ylempänä kerrotaan että aloittaja on jo käyttänyt klooria mitä se sun hieno domestoskin sisältää. Ryypi sitä domestostas pullon suusta ihan itse äläkä juota sitä viattomille luontokappaleille. Domestos vaaratiedotteessa sanotaan:
        H290 Voi syövyttää metalleja
        H314 Voimakkaasti ihoa syövyttävää ja silmiä vaurioittavaa
        H318 Vaurioittaa voimakkaasti silmiä
        H400 Erittäin myrkyllistä vesieliöille
        H412 Haitallista vesieliöille
        pitkäaikaisia haittavaikutuksia

        Ihan turhaan sä siinä riehut. Mä en tule muuttamaan sitä mitä pesen ja millä pesen. Pesen sillä mikä TOIMII, vaikka sua kuinka ahdistaisi. Hinkuta sä sillä sitruunahapollasi ja juo siitä sitten loput. Tai sen verran sitruuna olet itekin, että purista ne hapammet mehut itsestäs sinne pönttöön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja taisi myös jo todeta, ettei ole mikään ekologian harrastaja. Voit siis mennä muualle ulisemaan sitruunahappoinesi.

        Meeppä kuule Martoille uhoamaan pesuaineittesi kanssa. Sitruunahappo on Marttojen ohjr pinttyneelle pöntölle. Sitä laitetaan desi pönttöön ja annetaan vaikuttaa yön yli.

        Domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut.

        Outoa muuten kiivastua jonkun vieraan ihmisen pöntönpesusta. Meitä on moneen lähtöön ja monet jää asemille.

        Pöntön puhdistus Martat:
        https://www.martat.fi/kodinhoito/siivous/wc-puhtaaksi/


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Meeppä kuule Martoille uhoamaan pesuaineittesi kanssa. Sitruunahappo on Marttojen ohjr pinttyneelle pöntölle. Sitä laitetaan desi pönttöön ja annetaan vaikuttaa yön yli.

        Domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut.

        Outoa muuten kiivastua jonkun vieraan ihmisen pöntönpesusta. Meitä on moneen lähtöön ja monet jää asemille.

        Pöntön puhdistus Martat:
        https://www.martat.fi/kodinhoito/siivous/wc-puhtaaksi/

        Miksi menisin? Ei mua kiinnosta vaikka hinkuttais hammastahnalla pyttyä puhtaaksi. Mä pesen sellaisella mikä toimii, sanoin sen jo. Muut pesköön tosiaan vaikka sillä hammastahnalla. Omahan on ongelmansa. Aloittaja kuitenkin pyysi hyviä ja tehokkaita vinkkejä, joten hänelle en ehdota hammastahnaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Meeppä kuule Martoille uhoamaan pesuaineittesi kanssa. Sitruunahappo on Marttojen ohjr pinttyneelle pöntölle. Sitä laitetaan desi pönttöön ja annetaan vaikuttaa yön yli.

        Domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut.

        Outoa muuten kiivastua jonkun vieraan ihmisen pöntönpesusta. Meitä on moneen lähtöön ja monet jää asemille.

        Pöntön puhdistus Martat:
        https://www.martat.fi/kodinhoito/siivous/wc-puhtaaksi/

        "Outoa muuten kiivastua jonkun vieraan ihmisen pöntönpesusta. Meitä on moneen lähtöön ja monet jää asemille."

        Hienoa, että itekin tajusit. Toi sun reuhaamisesi on kerrassaan kummallista. Mene vaikka ottamaan nokoset, jos toisten vessanpesut noin ahdistaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Meeppä kuule Martoille uhoamaan pesuaineittesi kanssa. Sitruunahappo on Marttojen ohjr pinttyneelle pöntölle. Sitä laitetaan desi pönttöön ja annetaan vaikuttaa yön yli.

        Domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut.

        Outoa muuten kiivastua jonkun vieraan ihmisen pöntönpesusta. Meitä on moneen lähtöön ja monet jää asemille.

        Pöntön puhdistus Martat:
        https://www.martat.fi/kodinhoito/siivous/wc-puhtaaksi/

        Omasta linkistäsi poimittua: "Lisää wc-puhdisaine. Voit kokeilla pinttyneeseen likaan myös sitruunahappoa jota ripotellaan altaaseen noin desi."

        Martatkin siis suosittavat OIKEAA WC-PUHDISTUSAINETTA. Voi kokeilla sitruunahappoa,eli eivät siis edes väitä sen toimivan, mutta kokeilla voi. No se siitä sitruunahaposta siis. Hanki aloittaja, marttojen ohjeiden mukaan, wc-puhdistusainetta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Outoa muuten kiivastua jonkun vieraan ihmisen pöntönpesusta. Meitä on moneen lähtöön ja monet jää asemille."

        Hienoa, että itekin tajusit. Toi sun reuhaamisesi on kerrassaan kummallista. Mene vaikka ottamaan nokoset, jos toisten vessanpesut noin ahdistaa.

        Mun käsittääkseni olen vastannut asiallisesti asiantuntijoiden tietoon perustuen. Sulla sensijaan polveilee nuo jutut muualle kuin pönttöön ja sen tehokkaaseen puhdistukseen.

        Niinkuin jo sanoin niin domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut tuloksetta. Miksi sitä pitäisi siis laittaa uudestaan?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsittääkseni olen vastannut asiallisesti asiantuntijoiden tietoon perustuen. Sulla sensijaan polveilee nuo jutut muualle kuin pönttöön ja sen tehokkaaseen puhdistukseen.

        Niinkuin jo sanoin niin domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut tuloksetta. Miksi sitä pitäisi siis laittaa uudestaan?

        Juu todella "asiallisesti", jos siis olet tämä tapaus: "Ryypi sitä domestostas pullon suusta ihan itse äläkä juota sitä viattomille luontokappaleille". Siinä on oikein asiallisuuden ilmentymä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun käsittääkseni olen vastannut asiallisesti asiantuntijoiden tietoon perustuen. Sulla sensijaan polveilee nuo jutut muualle kuin pönttöön ja sen tehokkaaseen puhdistukseen.

        Niinkuin jo sanoin niin domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut tuloksetta. Miksi sitä pitäisi siis laittaa uudestaan?

        "Niinkuin jo sanoin niin domestoksen vaikuttava aine on kloori ja sitä aloittaja on jo kokeillut tuloksetta. Miksi sitä pitäisi siis laittaa uudestaan?"

        Eipä ole sen Domestoksen, josta minä puhuin, ainoa vaikuttava aine. Mä en tajua mitä hittoa sä keuhkoat, kun et näy et tietävän mistä puhut. Harvassa pesuaineessa on vain yksi vaikuttava aine. Koeta nyt vaan ymmärtää, että toiset haluavat käyttää kunnollisia aineita, jotka toimivat. Sä saat vapaasti nysvätä sen sitruunahapposi kanssa. Martatkin sanoivat, että sitä voi kokeilla. Sulla on siis heidän lupansa, eli ole hyvä vaan. Ei sun tarvitse sekoilla sen happos kanssa.


    • Anonyymi
      UUSI

      No jos on oikein pinttyntyt pytty. Itse kevyesti hankaan patapatalla ja kloridilla, ja on kiiltävän puhdas pytty, lavuaari, keraaminen liesi ja keraaminen tiskiallas. Keittiö siis samalla lapulla, lavuaari ja pytty toisella tässä järjestyksessä, ja sitten patapatalappu roskiin.

      • Anonyymi
        UUSI

        On se. No kauttaaltaan se vesiosa on mustanruskea ja paksu ja kova se kerros. Pikku paloina lohkeillu irti


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On se. No kauttaaltaan se vesiosa on mustanruskea ja paksu ja kova se kerros. Pikku paloina lohkeillu irti

        Se on silloin maalia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on silloin maalia.

        Tuskinpa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on silloin maalia.

        Ei maalia vaan virtsakiveä


    • Anonyymi
      UUSI

      Harpic jo kerrottiin ekassa vastauksessa.

      Ei ole vielä pönttöä ollut joka ei olisi puhtaaksi sillä lähtenyt. Kannattaa pumpata sitä vettä siitä ensin pois (wcharjaa työntelet sinne viemäriä kohtia) ja laitat reippaasti yön yli vaikka sinne.

    • Anonyymi
      UUSI

      Klorite ei poista hapettumaa ainoastaan desifioi.

    • Anonyymi
      UUSI

      Konetiskiaineella liota yönyli.

      • Anonyymi
        UUSI

        Kokeilin jo mut eipä tuo auttanu


      • Anonyymi
        UUSI

        Pistin kaksiki konetablettii ja etikkaa ja likosi 15 t mut ei irronnu yhtään sillä


    • Anonyymi
      UUSI

      Joskus toimii ihan virtsa koska se tesinfioi. Eli jos virtsaa ja yön yli seisottaa sitten harjaa

      • Anonyymi
        UUSI

        Tämän täytyy olla vitsi..
        Kusi sen pöntön pintyttääkin


    • Anonyymi
      UUSI

      Suosittelen, että alotat nyt ihan ekana kunnollisilla ja tehokkailla vessanpytynpesuaineilla. Jos konetiskitabletit olis parhaita siihen tarkotukseen, niin niitä myytäis vessanpesutabletteina. Ne voi olla toimiva vaihtoehtoinen aine, jos ei muuta ole, mutta ne on suunniteltu ihan eri tarkotukseen. Jos siis etsit juuri vessanpyttyyn toimivaa ja hyvää, niin hanki siihen tarkotettua ainetta. Ihan mitä tahansa happoja ja tököttejä ei kannata sinne pyttyyn lykätä. Jos ne syövyttää sitä pinnotetta, niin jatkossa tarttuu aina vain tiukemmin.

      • Anonyymi
        UUSI

        Miyähän sinne pitäs laittaa ei näistä ympäripyöreistä vastaiksista oo apuja


      • Anonyymi
        UUSI

        Lisään, että kun sä nyt ensin saat sen pinttymän sieltä kunnollisella ja siihen hommaan tarkotetulla aineella pois, niin sitten sä voit jatkossa pitää sen puhtaana ihan millä tahansa kikkakolmosella. Kun pesee säännöllisesti, niin sinä toimii melkein mikä vaan, vaikka käsisaippua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miyähän sinne pitäs laittaa ei näistä ympäripyöreistä vastaiksista oo apuja

        Onhan tässä ketjussa jo useampikin aine mainittu. Harpic on ainakin saanut monta minusta ihan suoraa mainintaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, että kun sä nyt ensin saat sen pinttymän sieltä kunnollisella ja siihen hommaan tarkotetulla aineella pois, niin sitten sä voit jatkossa pitää sen puhtaana ihan millä tahansa kikkakolmosella. Kun pesee säännöllisesti, niin sinä toimii melkein mikä vaan, vaikka käsisaippua.

        Joo ja noi on entisen/entisten asukkaitten jälkiä en oo asunu tässä vasta kun 5 päivää


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja noi on entisen/entisten asukkaitten jälkiä en oo asunu tässä vasta kun 5 päivää

        Sellasia noi vuokrakämpät välillä on. Olen joskus itekin muuttanut sellaseen asuntoon, jossa ei varmasti oltu vuosiin pesty vessaa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Multa myös ääni harpicille. Se on hyvä toimiva aine, varsinkin pinttyneelle lialle. En tajua miksi joillakin on tarve tyrkyttää pinttyneeseen likaan jotakin muuta kuin oikeita pesuaineita.

      Mun harpic toimii tosi hyvin myös siinä pystypinnoilla olevaan pinttymään. Se on riittävän jämäkkää, että se ehtii vaikuttamaan. Edellisen vuokrakämppäni todella etova ja pinttynyt pönttö tuli kertapesulla putipuhtaaksi, ilman isompaa hankaamista.

    • UUSI

      Teknoseesamin kalkin- ja ruosteenpoistoainetta purkki sinne pöntön veteen. Anna liota tunnin ja harjaa huolellisesti joka kohta. On kuin uusi. Paitsi jos se ruskea on 💩 niin se lähtee sit muilla keinoin.
      Alle kympin puteli esim puu*lo kaupassa. 🙃🐼

      🐻

    • Anonyymi
      UUSI

      Se sitruunahappo toimii, eikä ole kallista.

      Ammattitason vinkki on tämä myrkky:
      Urea & kalkkikivi Poistaja Mellerud 1 l (sisältää muurahaishappoa). Saa joistakin rautakaupoista

      • Anonyymi
        UUSI

        Ja päivittäiseen pesuun Kiilto Sanitop hapan puhdistusaine 1l


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja päivittäiseen pesuun Kiilto Sanitop hapan puhdistusaine 1l

        Voi vttu ex asukas sanoo et 6 vuotta asunu ei olu koskaan puhistanut pyttyä


      • Anonyymi
        UUSI

        Sitruunahappo ei haisekaan pahalta niinkuin monet muut vessamyrkyt.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vttu ex asukas sanoo et 6 vuotta asunu ei olu koskaan puhistanut pyttyä

        Yökk!!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja päivittäiseen pesuun Kiilto Sanitop hapan puhdistusaine 1l

        Kiillot on parhaita. Kiillon wc pytyn hajuton puhdistusaine toimii myös kun pönttö on normaalilikainen tai keltaiseksi pinttynyt.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vttu ex asukas sanoo et 6 vuotta asunu ei olu koskaan puhistanut pyttyä

        Sivusta: ei kai sitä pestä jos äiti ei ole pyytänyt. Mun poika kun muutti pois kotoa niin hän valitti että siivous on raskasta ja siihen menee liikaa aikaa. Vähän helpotti kun sanoin ettei ikkunoita tarvi joka viikko pestä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiillot on parhaita. Kiillon wc pytyn hajuton puhdistusaine toimii myös kun pönttö on normaalilikainen tai keltaiseksi pinttynyt.

        Entäs sitten kun pönttö on mustanruskeasi pinttynyt


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten kun pönttö on mustanruskeasi pinttynyt

        No jotai vahvaa happoo varmaan


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten kun pönttö on mustanruskeasi pinttynyt

        Kokeilisin sitä sitruunahappoa, kun kerran broidikin sai sillä liotettua ruostuneen bensatankin puhtaaksi.


    • Anonyymi
      UUSI

      Sä voi terävällä puukolla jyrskyttää sen irti

    • Anonyymi
      UUSI

      Johan käy toiset kierroksilla vessanpesusta. Karseeta kiihkoilua jostain hapoista. Käy oikeesti ostaan joku kunnollinen pöntön pesuun tarkotettu aina, vaikka nyt se harpicki. Niissä voi olla happoa, mutta niissä on peseviäkin ainesosia, eli vaikutuskeino ei ole vain se liuttominen. Ne myös irrottaa. Saahan sitä tietenki kokeilla mitä nyt kotoa löytyykään, vaikka kokonaisia sitruunoita, mutta ei siitä nyt ihan slaagia kannata kehittää, että toiset käyttää valmiita pesuaineita. Varsinki jos se on pahasti likanen, niin ei kai se maailmaa kaada, jos sen pesee kerran kunnon aineilla. 🙄

      • Anonyymi
        UUSI

        Katoin että k kaupassa harpit oli 1,89 tokmannilla eiv ollu


      • Anonyymi
        UUSI

        No tää on pahasti likanen ei oo pesty vuosiin tai vuoskymmeniin veikkaan


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No tää on pahasti likanen ei oo pesty vuosiin tai vuoskymmeniin veikkaan

        Sehän selviää pesemällä, että miten hyvin toimii. Mä ainakin kokeilisin ensiksi, just tohon hommaan tarkoitetuilla ja vasta sitten tiskitableteilla. Varsinki jos se kerta on tosi likanen. Osa ihmisistä vissiin kuvittelee, että joka ainetta kannattaa köyttää ihan muuhun ratkotujseen kun se on suunniteltu. Pese vessanpönttö tiskitableteilla, tiskaa astiat ikkunanpesuaineella ja pese ikkunat vessanpuhistusaineella tai jotain. 🙄


      • Anonyymi
        UUSI

        Sitruunahappo on vamis pesuaine. Siihen ei sekoiteta mitään muuta.

        Happamuudensäätöaineena tunnettu sitruunahappo on loistava tuote kodin puhdistukseen sekä kalkkisaostumien poistamiseen. Monikäyttöinen sitruunahappo on ekologinen ja turvallinen aine, joka sopii veden- ja kahvinkeittimen puhdistukseen sekä palauttamaan kylpyhuoneesi kaakeleihin uutta vastaavan kiillon. Elintarvikelisäaineena sitruunahappo tunnetaan nimellä E330. Käyttäessäsi sitruunahappoa puhdistusaineena, muista varmistua, että puhdistettava pinta, laite tai tekstiili kestää käsittelyä voimakkaasti happamalla aineella. Voimakkaan happamuutensa vuoksi sitruunahappo saattaa vaurioittaa herkimpiä materiaaleja, kuten tekstiilejä. Käytäthän suojakäsineitä, kun käsittelet kaakelipintoja sitruunahappoa sisältävällä puhdistusliuoksella. Testaa sitruunahapon sopivuutta aina ensin huomaamattomaan kohtaan esimerkiksi puhdistaessasi laajoja alueita, ruostuneita esineitä tai ruostetahroja. Noudata pakkauksen annostelu- ja käyttöohjetta käyttäessäsi sitruunahappoa säilönnässä tai puhdistuksessa.

        Sitruunahapon käyttövinkkejä:


        pyykinpesukoneen puhdistus
        astianpesukoneen puhdistus
        kahvinkeittimen kalkinpoisto
        vedekeittimen puhdistus
        mehujen valmistus
        marjojen ja hedelmien säilöntä
        kaakeleiden puhdistus ja kiillotus
        suihkupään kalkkisaostumien poisto
        tahranpoisto vaatteista
        teräskattiloiden pesu ja kiillotus
        ruosteenpoisto
        metalliosien kiillotus

        https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-sitruunahappo-50-g-42510


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitruunahappo on vamis pesuaine. Siihen ei sekoiteta mitään muuta.

        Happamuudensäätöaineena tunnettu sitruunahappo on loistava tuote kodin puhdistukseen sekä kalkkisaostumien poistamiseen. Monikäyttöinen sitruunahappo on ekologinen ja turvallinen aine, joka sopii veden- ja kahvinkeittimen puhdistukseen sekä palauttamaan kylpyhuoneesi kaakeleihin uutta vastaavan kiillon. Elintarvikelisäaineena sitruunahappo tunnetaan nimellä E330. Käyttäessäsi sitruunahappoa puhdistusaineena, muista varmistua, että puhdistettava pinta, laite tai tekstiili kestää käsittelyä voimakkaasti happamalla aineella. Voimakkaan happamuutensa vuoksi sitruunahappo saattaa vaurioittaa herkimpiä materiaaleja, kuten tekstiilejä. Käytäthän suojakäsineitä, kun käsittelet kaakelipintoja sitruunahappoa sisältävällä puhdistusliuoksella. Testaa sitruunahapon sopivuutta aina ensin huomaamattomaan kohtaan esimerkiksi puhdistaessasi laajoja alueita, ruostuneita esineitä tai ruostetahroja. Noudata pakkauksen annostelu- ja käyttöohjetta käyttäessäsi sitruunahappoa säilönnässä tai puhdistuksessa.

        Sitruunahapon käyttövinkkejä:


        pyykinpesukoneen puhdistus
        astianpesukoneen puhdistus
        kahvinkeittimen kalkinpoisto
        vedekeittimen puhdistus
        mehujen valmistus
        marjojen ja hedelmien säilöntä
        kaakeleiden puhdistus ja kiillotus
        suihkupään kalkkisaostumien poisto
        tahranpoisto vaatteista
        teräskattiloiden pesu ja kiillotus
        ruosteenpoisto
        metalliosien kiillotus

        https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-sitruunahappo-50-g-42510

        Mitä hittoa sä tulet sen happos kanssa tähänkin keuhkomaan? Hus, mene pois. Mua ei kiinnosta sun happos.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitruunahappo on vamis pesuaine. Siihen ei sekoiteta mitään muuta.

        Happamuudensäätöaineena tunnettu sitruunahappo on loistava tuote kodin puhdistukseen sekä kalkkisaostumien poistamiseen. Monikäyttöinen sitruunahappo on ekologinen ja turvallinen aine, joka sopii veden- ja kahvinkeittimen puhdistukseen sekä palauttamaan kylpyhuoneesi kaakeleihin uutta vastaavan kiillon. Elintarvikelisäaineena sitruunahappo tunnetaan nimellä E330. Käyttäessäsi sitruunahappoa puhdistusaineena, muista varmistua, että puhdistettava pinta, laite tai tekstiili kestää käsittelyä voimakkaasti happamalla aineella. Voimakkaan happamuutensa vuoksi sitruunahappo saattaa vaurioittaa herkimpiä materiaaleja, kuten tekstiilejä. Käytäthän suojakäsineitä, kun käsittelet kaakelipintoja sitruunahappoa sisältävällä puhdistusliuoksella. Testaa sitruunahapon sopivuutta aina ensin huomaamattomaan kohtaan esimerkiksi puhdistaessasi laajoja alueita, ruostuneita esineitä tai ruostetahroja. Noudata pakkauksen annostelu- ja käyttöohjetta käyttäessäsi sitruunahappoa säilönnässä tai puhdistuksessa.

        Sitruunahapon käyttövinkkejä:


        pyykinpesukoneen puhdistus
        astianpesukoneen puhdistus
        kahvinkeittimen kalkinpoisto
        vedekeittimen puhdistus
        mehujen valmistus
        marjojen ja hedelmien säilöntä
        kaakeleiden puhdistus ja kiillotus
        suihkupään kalkkisaostumien poisto
        tahranpoisto vaatteista
        teräskattiloiden pesu ja kiillotus
        ruosteenpoisto
        metalliosien kiillotus

        https://www.yliopistonapteekki.fi/ya-sitruunahappo-50-g-42510

        Tokmannissa tais olla vajaat kympin
        Harpic on tosin vaan reilut pari euroa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Katoin että k kaupassa harpit oli 1,89 tokmannilla eiv ollu

        No ei ole kallis puteli.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole kallis puteli.

        Eioo.ei. plussakortilla sais ja kun plussa on kortissa valmiina niin..


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän selviää pesemällä, että miten hyvin toimii. Mä ainakin kokeilisin ensiksi, just tohon hommaan tarkoitetuilla ja vasta sitten tiskitableteilla. Varsinki jos se kerta on tosi likanen. Osa ihmisistä vissiin kuvittelee, että joka ainetta kannattaa köyttää ihan muuhun ratkotujseen kun se on suunniteltu. Pese vessanpönttö tiskitableteilla, tiskaa astiat ikkunanpesuaineella ja pese ikkunat vessanpuhistusaineella tai jotain. 🙄

        Aloittaja on jo kokeillut klooripesua ja tiskitablettia. Tiskitabletit toimii hyvin pinttyneessä vessanpöntössä mihin tavallinen wc pöntön puhdistaja ei tehoa. Aloittajalla on sellainen lika pöntössään, että tuskin kellään on moisesta kokemusta. Kuuden vuoden töhnät kivettyneet sinne pönttöön.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on jo kokeillut klooripesua ja tiskitablettia. Tiskitabletit toimii hyvin pinttyneessä vessanpöntössä mihin tavallinen wc pöntön puhdistaja ei tehoa. Aloittajalla on sellainen lika pöntössään, että tuskin kellään on moisesta kokemusta. Kuuden vuoden töhnät kivettyneet sinne pönttöön.

        Nii i. Etikkaa myös litran pullo tyhjätty...
        Noiden lisäks


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hittoa sä tulet sen happos kanssa tähänkin keuhkomaan? Hus, mene pois. Mua ei kiinnosta sun happos.

        Ei tarvi väittää, että se ei ole pesuaine, jos ei kerran tiedä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tokmannissa tais olla vajaat kympin
        Harpic on tosin vaan reilut pari euroa

        Kokeile sitä harpiccia enin. EIhän se rha hukkaan mene, kun voit sitä käyttää myöhemminkin kun saat ne töhnät pois pöntöstä,


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile sitä harpiccia enin. EIhän se rha hukkaan mene, kun voit sitä käyttää myöhemminkin kun saat ne töhnät pois pöntöstä,

        Joo käun huomen hakee pull8 ku ei kallis ollut


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi väittää, että se ei ole pesuaine, jos ei kerran tiedä.

        Se ei ole pesuaine ja se siitä. Mene johonkin toiseen kohtaan vetämään niitä happojasi, kiitos.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on jo kokeillut klooripesua ja tiskitablettia. Tiskitabletit toimii hyvin pinttyneessä vessanpöntössä mihin tavallinen wc pöntön puhdistaja ei tehoa. Aloittajalla on sellainen lika pöntössään, että tuskin kellään on moisesta kokemusta. Kuuden vuoden töhnät kivettyneet sinne pönttöön.

        Hitostako sinä tiedät millasiin kämppiin itse kukanenkin on joutunut joskus muuttamaan. Mene nyt jo keuhkoamaan johonkin muuhun kohtaan. Alota vaikka oma lanka ja mesoa siinä. Mua ei kiinnosta sun happos. Jos siitä tulee noin skitsoksi, niin en taatusti koskaan kokeile.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvi väittää, että se ei ole pesuaine, jos ei kerran tiedä.

        Tunge sinne vaikka suolahappoa. Ketään ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän selviää pesemällä, että miten hyvin toimii. Mä ainakin kokeilisin ensiksi, just tohon hommaan tarkoitetuilla ja vasta sitten tiskitableteilla. Varsinki jos se kerta on tosi likanen. Osa ihmisistä vissiin kuvittelee, että joka ainetta kannattaa köyttää ihan muuhun ratkotujseen kun se on suunniteltu. Pese vessanpönttö tiskitableteilla, tiskaa astiat ikkunanpesuaineella ja pese ikkunat vessanpuhistusaineella tai jotain. 🙄

        "Osa ihmisistä vissiin kuvittelee, että joka ainetta kannattaa köyttää ihan muuhun ratkotujseen kun se on suunniteltu. Pese vessanpönttö tiskitableteilla, tiskaa astiat ikkunanpesuaineella ja pese ikkunat vessanpuhistusaineella tai jotain."

        Siltähän tuo vaikuttaa. Ei pelkästään tässä ketjussa, vaan ylipäänsä joka paikka on täynnä just tollasia vinkkejä. Tulee juurikin tollanen tunne, että mitäön ei voi periaatteestakaan käyttää alkuperäseen tarkotukseensa. Eikä ne vinkit läheskään aina ole edes sellasia, että niissä säästäis, vaan sellasia, että käytä kalliimpaa ainetta halvemman tilalta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole pesuaine ja se siitä. Mene johonkin toiseen kohtaan vetämään niitä happojasi, kiitos.

        Käyppä kuule yliopiston apteekissa sanomassa farmaseuteille, että eivät saa kirjoittaa näin:
        "sitruunahappo on loistava tuote kodin puhdistukseen sekä kalkkisaostumien poistamiseen"

        Huomaa sana "loistava", joka lukee apteekin sivulla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä kuule yliopiston apteekissa sanomassa farmaseuteille, että eivät saa kirjoittaa näin:
        "sitruunahappo on loistava tuote kodin puhdistukseen sekä kalkkisaostumien poistamiseen"

        Huomaa sana "loistava", joka lukee apteekin sivulla.

        Kirjottakoon mitä tahtovat, kunhan eivät tule mulle kirjottelemaan. Hus pois jo!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyppä kuule yliopiston apteekissa sanomassa farmaseuteille, että eivät saa kirjoittaa näin:
        "sitruunahappo on loistava tuote kodin puhdistukseen sekä kalkkisaostumien poistamiseen"

        Huomaa sana "loistava", joka lukee apteekin sivulla.

        Voin luvata sulle sen, että yksikään heidän farmaseuteistaan ei ole tuota kirjoittanut. Sen sanamuodon on päättänyt joku markkinoinnista vastaava.


    • Anonyymi
      UUSI

      Dynamiittia pari pötköä ja lyhyt lanka niin kerkiät nähä kun kakka lentää..ennenvaan haisi..:)

    • Anonyymi
      UUSI

      Millä vaan trräaseella sen saat puhtaaksi myös, mut pinnoteki voi kärsii

      • Anonyymi
        UUSI

        Jos on sitkeään pinttyny niin kai se liotusta vaatii et ees teräaseella saa en oo kyl kokillu


    • Anonyymi
      UUSI

      käyt vuokraan Hiltin iskuporakoneen talttamainen terä siihen ja alat nakuttaan..kyllä lähtee..:)

    • Anonyymi
      UUSI

      Nooo nyt on puoö litraa lionnu kloriitti nelisen tuntii piklu kappalei taas irtoo sitä ku jynssää mut työläst on

      • Anonyymi
        UUSI

        Eli tepsii mutta heikosti. Onnistuu se noinki pikkuhiljaa


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli tepsii mutta heikosti. Onnistuu se noinki pikkuhiljaa

        Sun pitäs saada vuokrasta alennusta. Tsemppiä sen pönttös kanssa!👍


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitäs saada vuokrasta alennusta. Tsemppiä sen pönttös kanssa!👍

        Vois tuosta kyl isännöitijälle sanoo että melkone pytty


    • Anonyymi
      UUSI

      Joo kannattaa sitoa itsensä kiinni pyttyyn ja nuuhkaista syvään.

    • Anonyymi
      UUSI

      Sokeritautisen kusi liimaatuu tiukempaan

      • Anonyymi
        UUSI

        No teoriassa vois ollaki noin koska diabeetikon kusi on sokerista mut en usko onko merkitystä. Kyllä kaikkien kusi pintyttää


    • Anonyymi
      UUSI

      Soitat isännöinti palveluun että hakevat asianomaisen sottapytyn siistimään jälkensä. Asunto kuuluu jättää siistiin kuntoon lähtiessään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1250
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1085
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      970
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      175
      944
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      42
      800
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      122
      745
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      718
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      693
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      661
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      647
    Aihe