Uusi Tiquan III voittaa RAV4:n, Corolla Crossin ja C-HR:n

Anonyymi-ap

Ylivoimainen peli, koeajettu on. Jo 1, 5 eTSI:nä oli aivan omaa luokkaansa, saati nelivetoisena. Ostakaa mieluummin Tiquan.

53

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No tuo ei ole mikään uutinen, selviö.

    • Anonyymi

      Volkkari on hyva auto, kunnes hajoaa..

      • Anonyymi

        Mutta onhan siinä huima kahden vuoden käyttäjävirhe-takuu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta onhan siinä huima kahden vuoden käyttäjävirhe-takuu!

        On ostettu. Tulee syksyllä. Loppulasku latausaseman kanssa > 58,000 e. 272 hv. 3-vuoden tehdastakuu


    • Anonyymi

      Aikamoinen kiiltomuovitekele.

    • Anonyymi

      DSG-vaihteisto, ei kiitos.

      • Anonyymi

        Kytkin kestää 100000 km ja hybridiakku 150000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kytkin kestää 100000 km ja hybridiakku 150000 km.

        Kävimme nykyisellä Tiguanilla, 2 litranen, neliveto, Joensuussa utran kesäteatterissa, Kuhmossa Kamarimusiikki tapahtumassa ja Ilomantsissa. Auto on uskomattoman hyvä matkoilla, koko on oikea ja voimaa riittävästi. Olen aina ihmetellyt sitä kuinka hyvin Tiguan solahtaa kalliiden mersujen ja bemareitten rinnalle parkkipaikalla. Tigania ei tarvitse hävetä missään tilanteessa, sitävastoin joku tojotan rääpäle, no joo ... uusi Tiguan on tilauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävimme nykyisellä Tiguanilla, 2 litranen, neliveto, Joensuussa utran kesäteatterissa, Kuhmossa Kamarimusiikki tapahtumassa ja Ilomantsissa. Auto on uskomattoman hyvä matkoilla, koko on oikea ja voimaa riittävästi. Olen aina ihmetellyt sitä kuinka hyvin Tiguan solahtaa kalliiden mersujen ja bemareitten rinnalle parkkipaikalla. Tigania ei tarvitse hävetä missään tilanteessa, sitävastoin joku tojotan rääpäle, no joo ... uusi Tiguan on tilauksessa.

        Onnea vaan ostoksillesi. Sitä ainakin todennäköisesti tulet tarvitsemaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävimme nykyisellä Tiguanilla, 2 litranen, neliveto, Joensuussa utran kesäteatterissa, Kuhmossa Kamarimusiikki tapahtumassa ja Ilomantsissa. Auto on uskomattoman hyvä matkoilla, koko on oikea ja voimaa riittävästi. Olen aina ihmetellyt sitä kuinka hyvin Tiguan solahtaa kalliiden mersujen ja bemareitten rinnalle parkkipaikalla. Tigania ei tarvitse hävetä missään tilanteessa, sitävastoin joku tojotan rääpäle, no joo ... uusi Tiguan on tilauksessa.

        Meillä jäi Tiguan pihaan. Peruutus ylämäkeen. Jäi vaihteisto jumiin, hinausautolla korjaamolle. Meni auto vaihtoon, en jäänyt odottamaan seuraavaa laskua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä jäi Tiguan pihaan. Peruutus ylämäkeen. Jäi vaihteisto jumiin, hinausautolla korjaamolle. Meni auto vaihtoon, en jäänyt odottamaan seuraavaa laskua.

        Älä viitsi valehdella, Teropoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella, Teropoika.

        En niin, Tiguan vaihtui Mersuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävimme nykyisellä Tiguanilla, 2 litranen, neliveto, Joensuussa utran kesäteatterissa, Kuhmossa Kamarimusiikki tapahtumassa ja Ilomantsissa. Auto on uskomattoman hyvä matkoilla, koko on oikea ja voimaa riittävästi. Olen aina ihmetellyt sitä kuinka hyvin Tiguan solahtaa kalliiden mersujen ja bemareitten rinnalle parkkipaikalla. Tigania ei tarvitse hävetä missään tilanteessa, sitävastoin joku tojotan rääpäle, no joo ... uusi Tiguan on tilauksessa.

        Sinä et vaan ymmärrä hävetä sitä Tiguaanisia.


    • Anonyymi

      Ei vieläkään nelivetoista plugaria....

    • Anonyymi

      Kyllä Toyota on ykkönen. Katsokaa nyt kun jopa VW aloitukset tehdään Tojo palstalla.

      Kukaan ei lue volkkarin omaa palstaa.

      • Anonyymi

        Juu, Toyotan omapoika dissaa parempia kilpailijoita Toyotan palstaa ahkerasti.


    • Anonyymi

      7 vuoden iässä Tigu on loppuun ajettu, kun taas Toyota on vasta sisäänajettu. TSI't on korjaamokiitureita, joiden huollattaminen ja korjuuttaminen maksaa omaisuuksia.

      Omistin kerran uuteena kallihkon volkkarin. Hyvitystarjous 7 vuoden iässä VW-liikkeessä uuteen oli enää muutaman kk-palkan verran. Vikoja oli jatkuvasti. Viattomana volkkari ei ollut minulla koskaan. Ei enää koskaan VAG-kikotinta.

      • Anonyymi

        Kilometrit auton väsyttää, ei vuodet. Kauheasti sinulla on pelko ja huoli Toyotan ongelmista kun yrität kääntää juttuja toisaalle. Toyota hybrid, se tiellejättön kuningas ja akkujen hyytymisen prinsessa.


    • Anonyymi

      Toimiva kevythybridi, ei nouse teho eikä suorituskyky mutta ei laske kulutuskaan tavalliseen 1.5 Tsi verrattuna. Vain enemmän hajoavia osia.

      • Anonyymi

        Bensan kulutus on 95% kiinni kaasualan asennoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensan kulutus on 95% kiinni kaasualan asennoista.

        Huomenna Trafi vasta kertoo onko tikuaani jo ynnämuut-kerhossa ja kuinka pikkusinttinä takarivissä ja kyykyssä Toyotan näyttäessä mallia eturivin eriytyneestä etäisyydestä takarivin tuskaisiin taapertajiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna Trafi vasta kertoo onko tikuaani jo ynnämuut-kerhossa ja kuinka pikkusinttinä takarivissä ja kyykyssä Toyotan näyttäessä mallia eturivin eriytyneestä etäisyydestä takarivin tuskaisiin taapertajiin.

        Ei Tiguan voi olla listoilla. Vasta ensimmäiset ladattavat auto ovat saatavilla syyskuun lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Tiguan voi olla listoilla. Vasta ensimmäiset ladattavat auto ovat saatavilla syyskuun lopussa.

        Eikös noita tikuaaneja ole myyty jo vuosikaudet huonolla menestyksellä? Oliko niissäkin ne kaukaa kierrettävät, surullsen kuuluisat tsi ja dsg? Nytkö tullut jotain uutta ja särkyvää koekaniini- kuluttajien testattavaksi omaan piikkiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensan kulutus on 95% kiinni kaasualan asennoista.

        Pitääkö kaasujalan asentoa koko ajan miettiä. Yli 40 vuoden aikana en ole sitä tarvinnut tehdä.


    • Anonyymi

      Se joka on kerran tehnyt maantiereissun Volkkarilla, ei kusekaan enää Toyotaan päin koskaan. On nimittäin autolla ja ajoneuvolla eroa!

      • Anonyymi

        Voihan toki volkkarilla maantiereissun tehdä..vaikka vuokra volkkarilla, mutta ei sitä omistaa kannate..Leasing autona Saksalais merkki menee loistavasti.


      • Anonyymi

        Auton valinta on yleensä kompromissi. Pitää olla luotettava ja toimia joka osa-alueella, niinkuin Toyota. Ei kai sitä muuten niin ylivoimaisesti eniten ostettaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton valinta on yleensä kompromissi. Pitää olla luotettava ja toimia joka osa-alueella, niinkuin Toyota. Ei kai sitä muuten niin ylivoimaisesti eniten ostettaisikaan.

        Otanpa kantaa minäkin. nykyinen Tiguan vaihtuu syksyllä uuteen tiguaniin. Vaihdossa uuteen autoon, nykyinen on silloin yli 3 vuotta vanha, arvo oli laskenut 28 %. Kun vertailin paria muuta merkkiä, toinen oli Volvo XC60, loppulasku olisi ollut vajaa 80,000 euroa. Toinen merkki oli mersun c-sarjan all terrain, alle 80,000 euroa. Mersun osto pysähtyi liian pieneen maavaraan ja moottoriin. Volvo on kallis jonka arvo putoaa prosenteissa paljon enemmän kuin Tiguanin. Tiguaniin on tehty huolto ajallaan, ostettu pari patteria avaimeen. sinä ne sitten ovatkin. Eläkeläisillä, meillä pitää auton olla hyvä, soveltua myös matkoihin joita tehdään monia vuodessa ja pitää myös toimia hyvin. Tähän mennessä nämä ehdot ovat täyttyneet. Myös tehdastakuu on 3-vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otanpa kantaa minäkin. nykyinen Tiguan vaihtuu syksyllä uuteen tiguaniin. Vaihdossa uuteen autoon, nykyinen on silloin yli 3 vuotta vanha, arvo oli laskenut 28 %. Kun vertailin paria muuta merkkiä, toinen oli Volvo XC60, loppulasku olisi ollut vajaa 80,000 euroa. Toinen merkki oli mersun c-sarjan all terrain, alle 80,000 euroa. Mersun osto pysähtyi liian pieneen maavaraan ja moottoriin. Volvo on kallis jonka arvo putoaa prosenteissa paljon enemmän kuin Tiguanin. Tiguaniin on tehty huolto ajallaan, ostettu pari patteria avaimeen. sinä ne sitten ovatkin. Eläkeläisillä, meillä pitää auton olla hyvä, soveltua myös matkoihin joita tehdään monia vuodessa ja pitää myös toimia hyvin. Tähän mennessä nämä ehdot ovat täyttyneet. Myös tehdastakuu on 3-vuotta.

        Kyllä siinä ottaisi melkoisen riskin. Jos yli takuuajan Volkkaria alkaisi pitämään. Kallista siitäkin tulee jos joka kolmas vuosi pitää vaihtaa. Onhan se edistystä jo sekin jos takuu on vuodesta parantunut kolmeen vuoteen. Paremmilla merkeillä takuu on ollut aina vähintään kolme vuotta jo ties kuinka kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä siinä ottaisi melkoisen riskin. Jos yli takuuajan Volkkaria alkaisi pitämään. Kallista siitäkin tulee jos joka kolmas vuosi pitää vaihtaa. Onhan se edistystä jo sekin jos takuu on vuodesta parantunut kolmeen vuoteen. Paremmilla merkeillä takuu on ollut aina vähintään kolme vuotta jo ties kuinka kauan.

        Joo, mutta kait sen käytetyn Tiguan joku ostaa riesakseen?..tuskin se paaliin vielä menee?? Kyllä käytetty ja takuun päättäneen Volkkarin ostos on aikamoinen riski!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta kait sen käytetyn Tiguan joku ostaa riesakseen?..tuskin se paaliin vielä menee?? Kyllä käytetty ja takuun päättäneen Volkkarin ostos on aikamoinen riski!

        Puppua, niin moni muukin itseni lisäksi on ostanut käytetyn VW:n ja ajavat tyytyväisinä. Itselläni Golf GTE 2021. Loistava auto. Ei ikinä Toyotaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puppua, niin moni muukin itseni lisäksi on ostanut käytetyn VW:n ja ajavat tyytyväisinä. Itselläni Golf GTE 2021. Loistava auto. Ei ikinä Toyotaa.

        Onko toiminut hyvin? Pojan futisjoukkuueen perheissä oli kaksi GTE:tä, tosin Passateja, ja ne molemmat on viety lavetilla huoltoon. Toinen pihasta, toinen motarilta. Ja se pihasta hinattu on vaihdettu pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko toiminut hyvin? Pojan futisjoukkuueen perheissä oli kaksi GTE:tä, tosin Passateja, ja ne molemmat on viety lavetilla huoltoon. Toinen pihasta, toinen motarilta. Ja se pihasta hinattu on vaihdettu pois.

        Loistavasti on toiminut, ostin 2 v. vanhana ja 46 tkm ajettuna. Nyt itse ajanut n. 1,5 vuodessa 23 tkm ja viatonta ajoa. Golf on huippuhyvä ajettava, tunnokas ohjaus ja kiihtyvyys erinomainen. Bensankulutus vain reilu 2 litraa kun lataan aika usein kotona.


    • Anonyymi

      Hyviä autoja molemmat. Toki nykyinen CRV taitaa tuossa autoluokassa olla se ykkönen, varsinkin jos tarvitsee tilaa, mutta onkin ihan tikuaanin hinnoissa.

      • Anonyymi

        "Although the Toyota RAV4 has plenty of character and offers a wide variety of configurations to suit your personality, the Honda is the far more well-rounded choice. With its more spacious cabin, pleasant driving dynamics, and easy-to-use tech features, the CR-V is one of our favorite compact SUVs for a wide variety of reasons. We'd recommend the CR-V Hybrid even more highly than the nonhybrid due to its quieter driving experience and better fuel economy, but either version of the CR-V is a great choice." Car and Driver


    • Anonyymi

      Sakut osaa tehdä pienet ilmanvastuksetkin, uudessa Tiquanissa jotain 0,28 kun esim C-HR:ssä 0,31 vaikka päälle näyttäisi toisin. Uusi Audi A6 e-tron pistää alhaisen, 0,21. Ei japsi osaa!

      • Anonyymi

        Mitättömät erot ilmanvastuksissa, toisin on polttoaineen kulutuksen suhteen. Tikuaanit nielee japseihin verrattuna 50% enemmän.
        Lue TM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitättömät erot ilmanvastuksissa, toisin on polttoaineen kulutuksen suhteen. Tikuaanit nielee japseihin verrattuna 50% enemmän.
        Lue TM.

        Otin kantaa tuolla ylempänä arvon laskuun. Meidän Tiguan on pudottanut arvoaan vähän yli kolmen vuoden aikana 28 %. 353 euroa kk. Ajoa tulee vuodessa noin 17,000 km. Katselin huvikseni tojotan pikkuautoa, jarista liisattuna. Kuukausimaksu on huomattavasti suurempi kuin Tiguanilla ja kilometrejä saa tulla vuodessa korkeintaan 10,000. Kävimme reissussa, keskikulutus 2 litrasella, neliveto oli 5,9 litraa, Maantiellä nopeusrajoitusten mukaan ajettu noin, 5,7 litraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin kantaa tuolla ylempänä arvon laskuun. Meidän Tiguan on pudottanut arvoaan vähän yli kolmen vuoden aikana 28 %. 353 euroa kk. Ajoa tulee vuodessa noin 17,000 km. Katselin huvikseni tojotan pikkuautoa, jarista liisattuna. Kuukausimaksu on huomattavasti suurempi kuin Tiguanilla ja kilometrejä saa tulla vuodessa korkeintaan 10,000. Kävimme reissussa, keskikulutus 2 litrasella, neliveto oli 5,9 litraa, Maantiellä nopeusrajoitusten mukaan ajettu noin, 5,7 litraa.

        Siis Yaris on kalliimpi liisata kuin Tiguan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otin kantaa tuolla ylempänä arvon laskuun. Meidän Tiguan on pudottanut arvoaan vähän yli kolmen vuoden aikana 28 %. 353 euroa kk. Ajoa tulee vuodessa noin 17,000 km. Katselin huvikseni tojotan pikkuautoa, jarista liisattuna. Kuukausimaksu on huomattavasti suurempi kuin Tiguanilla ja kilometrejä saa tulla vuodessa korkeintaan 10,000. Kävimme reissussa, keskikulutus 2 litrasella, neliveto oli 5,9 litraa, Maantiellä nopeusrajoitusten mukaan ajettu noin, 5,7 litraa.

        Tuo varsin hyvä bensan kulutus. Dieseliksi se on isohko tuollaiseen matka-ajoon.

        RAV4 vie tuon verran hiukan vähemmän bensaa myös nelivetoisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo varsin hyvä bensan kulutus. Dieseliksi se on isohko tuollaiseen matka-ajoon.

        RAV4 vie tuon verran hiukan vähemmän bensaa myös nelivetoisena.

        Jatkan vielä että RAV4 arvonalenema taas on hirveä jos jos osti 2 vuoden sisään ja katsoo tilannetta parin viikon päästä kun Tojo on laskenut uuden neliveto RAVin hintaa 6000e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä että RAV4 arvonalenema taas on hirveä jos jos osti 2 vuoden sisään ja katsoo tilannetta parin viikon päästä kun Tojo on laskenut uuden neliveto RAVin hintaa 6000e.

        Mikäs huhu tää on että hinta laskee 6000 e?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs huhu tää on että hinta laskee 6000 e?

        Odota vaan ensi viikon loppuun niin tiedät. Tästä on toisila Tojo palstoilla jo jonkin aikaa spekuloitu. Myyjien mukaan ainakin tuo 6000e pitäisi paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odota vaan ensi viikon loppuun niin tiedät. Tästä on toisila Tojo palstoilla jo jonkin aikaa spekuloitu. Myyjien mukaan ainakin tuo 6000e pitäisi paikkaansa.

        No sehän lisää vaan ostajajonoja autoliikkeisiin, myynti kasvaa.


    • Anonyymi

      Joo just pistetään pikkukoneeseen ämpärin kokonen turbo niin kylä lähtee... ja kestää sen vajaa 100 tkm. VSSSSST... TSYHYHYHYHY! VSSSSSST... TSYHYHYHYHY!

      • Anonyymi

        Mikä pienemmässä iskutilavuudessa hajoaa tai kuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä pienemmässä iskutilavuudessa hajoaa tai kuluu?

        Lohko. Pannu halki 100 tkm kohdalla jos enempi ajelee koko perhe kyydissä ja suksiboksi katolla. Toinen on punasena puhkuva turbo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohko. Pannu halki 100 tkm kohdalla jos enempi ajelee koko perhe kyydissä ja suksiboksi katolla. Toinen on punasena puhkuva turbo.

        Millä perusteella yleistät että pieni iskutilavuus johtaa konee halkeamiseen?

        Turbot on nykyään vesijäähdytteisiä. Ei punaisena hehku. kerrohan vähän lisää siitä miksi pieni iskutilavuuksinen hajoaa. Tähän asti perustelusi on hiukan, sanoisko ontuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella yleistät että pieni iskutilavuus johtaa konee halkeamiseen?

        Turbot on nykyään vesijäähdytteisiä. Ei punaisena hehku. kerrohan vähän lisää siitä miksi pieni iskutilavuuksinen hajoaa. Tähän asti perustelusi on hiukan, sanoisko ontuvia.

        Myös kaali hajoaa turboautoilijoiden spedeilyyn! Bensaturbot, pienet mukaanlukien, aiheuttaa oheista mielisairautta:

        https://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E

        Ei jaksa kuunnella tollasta! Mieti ku naapuri tankilla jatkuvasti öyhötä pärisee sun korvan juureen YKSNELOSEN TURBO GOLFFI KOLMOSEN KAUTTA NELOSEN PUHALTIMELLA JÄTTÄÄ SEN VSSST-TSYHYHYHYHY! VSSSSST-TSYHYHYHYHY! Räkä vaan lentää ja koronat ym. mukavat kulkutaudit tarttuu! Hyi helvetti!


    • Anonyymi

      Jos ei ymmärrä tekniikasta mitään, niin sille ei voi mitään. Valistetaan hieman.
      Pienen moottorin tulee tehdä sama teho, kuin suuremman moottorin samassa autossa.
      Lämpö palotilasta johdetaan sylinterin seinämän kautta veteen. Sanotaan yleistäen pienessä moottorissa voivan olla kaksi kertaa pienempi seinämäpinta lämmön johtumiseen. Tarkoittaa kaksinkertaista lämpömäärää ja kuumempaa lämpötilaa.
      Materiaalit eivät tähän kykene kulumatta ja moottorivalmistajat tietävät tämän.
      Saattaa jopa toimia kylmänä käyvissä moottoreissa kevyellä ajamisella.
      Käytännössä pieni moottori ja pieni kilometrimäärä.
      Pienen auton pieni dieselmoottori voi olla ensimmäisen säädön tai osan vaativa
      300-400 tkm ajettuna. Ei venttiilin säätöä, vesipumppua, turboa, ketjun vaihtamista.
      Ei suuttimien vaihtamista ja alkuperäiset nesteetkin voivat olla kaikkia autossa.
      Yritä sama 1800 kg painavalla autolla, jolla saa hinata 1600 kg painavaa venettä, auto täynnä matkustajia ja matkatavaroita. Pikkukone pehmenee.
      Mersun 280 moottorikin pehmeni Vihdin mersukauppiaan ajamana Euroopan läpi.
      Juttelin hänen kanssa lentokoneessa tästä. 99 Saab ei kestänyt Italian matkaa ja oma Audi 100 samoin Italiassa käydessäni sulatti yhden männän. Olivat sentään suurempia moottoreita kaikki kevyellä kuormalla matkaa ajettaessa. Ilmanvastus riitti tähän.

      • Anonyymi

        "Lämpö palotilasta johdetaan sylinterin seinämän kautta veteen."
        Täyttä puppua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lämpö palotilasta johdetaan sylinterin seinämän kautta veteen."
        Täyttä puppua.

        Kävimme lauantaina 3.8 Tiguanilla, bensa, neliveto, hesassa Mustikkamaalla kesäteatterissa ja kun olimme yksissä liikennevaloissa näimme tilanteen joka oli kuin elokuvissa. Vierellämme oli kaksi Teslaa, musta ja punainen jotka kiihdyttivät rinnakkain seuraaviin valoihin. Seuraavissa, siis toisissa valoissa punainen Tesla nytkäytti autoaan, musta ampaisi liikkeelle ja painoi jarrua kun huomasi ettei valot olleet vielä vaihtuneet. Samalla kun musta Tesla pysähtyi, valot vaihtuivat ja punainen Tesla syöksyi eteenpäin, mustan jäädessä ihmettelemään mitä tapahtui. Mustassa Teslassa oli mies kulljettaja, punaisessa oli nuori naiskuski aurinkolasit päässä, juuri silloin ei satanut, vieressään mies. Naiskuski piti mustan Teslan kuskia pilkkanaan. Uutta Tiguania odotellaan, tulossa syyskuussa. Ja matka jatkuu. Jos ilmat ovat hyvät, lauantaina 10.8 Porvoon kesäteatteriin.


    • Anonyymi

      1.5 eTsi on kevythybridi, jonka akkutakuukin on vain 2 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe