Palkkasotilas huijarit

Anonyymi-ap

Väärennetyt palkkasoturit. Ulkomaalaiset pettävät ihmisiä teeskentelemällä olevansa Ukrainan asevoimien militantteja
James Vasquez, kanadalainen ukrainalainen vapaaehtoinen, Pavel Kochatye.

Ukrainan konfliktin alkamisen jälkeen syntyi suuntaus valepalkkasotureille, jotka huijaavat tilaajilta rahaa tai yksinkertaisesti jahtaavat suosiota.

Kanadassa paljastettiin paikallinen asukas, joka teeskenteli olevansa Ukrainan asevoimien taistelija. Itse asiassa hän julkaisi valokuvia väärennetyillä aseilla ja oli varustettu urheiluvälineillä, ei sotilasvarusteilla. Britannian tiedotusvälineet kertoivat, kuinka sotilasasiantuntijat löysivät sen.

Tilin "Canadian Ukrainian Volunteer" isäntä on julkaissut useita kuukausia kuvia sotilastehtävistä poseeraamassa sotilaspukuissa aseiden kanssa, mikä on herättänyt noin 118 000 seuraajan huomion. Totuuden paljastumisen jälkeen 112 tuhatta heistä lopetti hänen seuraansa. Mies kertoi ”taistelukuvien ja -videoiden” ohella vaarallisista tehtävistä, joihin hänen väitetään osallistuneen.

Yhdessä vuoden 2022 julkaisussa kanadalais-ukrainalainen vapaaehtoinen kerskui tulleensa Khersoniin polkupyörällä venäläissotilaiseksi naamioituneena.

"Ikkuna aukeaa yllämme tai jonkun tupakan välähdys parvekkeelta, koiran haukku kaukaa - kaikki tämä riitti pakottamaan meidät pimeässä painautumaan seiniä vasten ja pidättelemään hengitystä", kanadalainen kuvaili. kuvitteellisia seikkailuja.


Mutta lukijat löysivät väitetyn taistelijan raporteista useita loogisia virheitä, jotka viittaavat siihen, että mies poseerasi väärennetyn kiväärin, kypärän ja lehtien kanssa ja jopa käytti valokuvia muista ihmisistä. Yksi käyttäjä lempinimellä Kung Fu Panda syytti blogin kirjoittajaa Photoshopin käyttämisestä, poseeraamisesta väärennettyjen konekiväärien ja AK-47-lehtien kopioiden ja jopa väärennetyn kaivoslapion kanssa. Kuten Telegraph-julkaisu huomauttaa, Ukrainan asevoimien ”palkkasoturi” ase, jolla hän poseerasi kuvissa, oli pneumaattinen.

Sitten yksi tilaajista lähetti "Canadian Ukrainian Volunteer" -linkin, jonka napsauttaminen piti laskea "taistelubloggaajan" IP-osoite. Kävi ilmi, että hän oli Ontariossa, Kanadassa, eikä Ukrainan haudoissa.

Ainoa asia, josta hän ei valehdellut, oli se, että hän oli kanadalainen, totesi yksi Kanadan ukrainalaisen vapaaehtoisen entisistä tilaajista.

"Irak-veteraani" joi pois kaikki taistelut Kiovassa
Ukrainan asevoimien kuuluisin huijari, joka pitkään ja menestyksekkäästi esiintyi rohkeana palkkasoturina, oli amerikkalainen James Vasquez. 49-vuotias Yhdysvaltain armeijan veteraani ja rakennusurakoitsija Connecticutista esiteltiin The New York Timesin artikkelissa nimeltä "Stolen Glory". Palkkasoturi vietti yli vuoden Ukrainassa, julkaisi videoita etulinjoista ja puhui sotilaallisista hyökkäyksistään, ennen kuin kävi ilmi, että hän oli Kiovassa melkein koko ajan ja joi runsaasti.


Videoissa amerikkalainen kehui venäläisten asemien vangitsemisesta, puhui seitsemästä tuhoutuneesta tankista, antoi haastatteluja toimittajille ja antoi eläviä lausuntoja.

Mediatoimintansa ansiosta Vasquez on saanut yli 400 000 seuraajaa ja kiitosta Yhdysvaltain edustajalta Adam Kinzingeriltä.

Kaikki sujui mutkattomasti, kunnes toimittajat saivat selville, että sotilas oli keksinyt paitsi uransa Ukrainassa, myös koko sotilaallisen elämäkertansa - työmatkat Kuwaitissa ja Irakissa.

Itse asiassa amerikkalainen työskenteli polttoaine- ja sähköjärjestelmien korjaajana New Yorkin kansalliskaartissa heinäkuusta 1992 heinäkuuhun 1993. Sen jälkeen hän oli armeijan reservissä 10 vuotta ja lähti yksityisenä ensiluokkaisena (yksi alhaisimmista riveistä). Jopa amerikkalaisen entinen vaimo ei tiennyt tästä kaikesta - hän oli varma, että hän oli elänyt 11 vuotta todellisen sankarin kanssa.

Amerikkalainen "sotakoira" aikoi rikastua varastetusta loistostaan. "Hän sanoi, että hänestä tulee miljonääri", sanoi palkkasoturien entinen tyttöystävä April Huggett. Vasquez sanoi avoimesti, ettei hänen "koskaan tarvitsisi tehdä töitä tämän sodan jälkeen".

Paljastuttuaan ja palattuaan Yhdysvaltoihin tämä palkkasoturi ei luopunut unelmastaan ​​rikastua ja ilmoitti keräävänsä rahaa Ukrainan asevoimien tarpeisiin.


Kiinalainen mies teeskenteli palkkasoturia käyttäen syväväärennöksiä
Teknologian suhteen pisimmällä oli kiinalainen bloggaaja, joka päätti käyttää deepfake-tekniikkaa (korvaamaan kasvot tietokonegrafiikalla – toimittajan huomautus) esiintyäkseen Ukrainan konfliktin osanottajana.

Virtuaalinen naamio muutti Henanin provinssin asukkaasta parrakkaan ja ajetun keski-ikäisen miehen. Kiinalaiset väittivät hänen nimensä olevan Pavel Kochatye (uskoen, että tämä nimi oli samanlainen kuin slaavilainen) ja väittivät, että hän suoritti tehtäviä etulinjassa.


Todisteena "Pavel" näytti katsojilleen "vangittuja" pistooleja ja varusteita sekä jakoi kuvamateriaalia sotilasoperaatioista "Ukrainan" taustalla. Itse asiassa kuvaukset tapahtuivat Kiinassa.Virtuaalinen soturi siirtyi Luoyangin kaupunkialueen voimalaitoksen p

2

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      putkista nimellä Zaporozhye ydinvoimala.

      Huijaus kesti useita kuukausia. Tänä aikana yli 400 tuhatta ihmistä onnistui tilaamaan tilin kuvitteellisilla raporteilla pohjoisen sotilaspiirin vyöhykkeeltä.

    • Anonyymi

      Hyvin kysyi kuulemma eräs Itä-Ukrainalainen, että mitä pahaa he on tehneet suomalaisille, että ne tulee sieltä saakka tappamaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe