Auton oikeapuoli tärisee ohjauspyörää oikealle kääntäessä, missä vika?

Anonyymi-ap

Omistan 2001 vm:n Honda Civic 1,4:n. Nyt kesänaikana tullut seuraava oire, joka tuli takajousten vaihdon jälkeen. Eli kun joudut autolla ajaessa kääntymään autolla oikealle, esim. risteyksessä tai muualla, niin autosta kuuluu samanlainen ääni kun mitä kuului silloin kun auton takajousi oli poikki.. Takajouset vaihdettiin hiljattain uusiin ja hetken aikaa tuo hankaava ääni jäi pois, kunnes kerran se kääntäessä tuli taas esille. Ja ainoastaan oikealle käännyttäessä, ei koskaan vasemmalle. Onko vika etupäässä autoa vai missä.. kun hankaava ääni tulee vain kääntyessä ja koko oikean puolen pituudelta, ainakin tuntuu siltä.. vai onko vika etupuolella, jossain ja se säteilee koko oikealle puolelle.. Suoralla tiellä ja vasemmalle käännyttäessä tuota ääntä ei kuulu..

8

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aja sillä vielä vähän aikaa, niin vika on helppo paikallistaa kävelemällä auton ympäri.

• Anonyymi

Lisäisin vielä, että esim. eilen.. kun ajoin yhdestä liittymästä, jossa kyseisen tahon pihalla piti autolla kääntyä kulkusuunnassa oikealle, niin alkoi kuulua kahina ja ohjauspyörää piti kääntää vasemmalle auton vielä liikkuessa jotta tuo kahina lakkaa .. No lakkasihan se kuten aina.. ajoin sen sitten parkkiin ja kävin eräässä paikassa. Lähdin sitten autolla ajamaan ja kun kiihdytin tuntui kuin eturenkaat olis olleet eri paria.. ratissa sen tunsi.. mutta matkaa jatkettaessa se eriparisuus tasoittua.. ja kun sitten pari kymmentä kilometriä ajettuani käännyin oikealle ei mitään ääniä kuulunut.. muuta kuin normi äänet, mutta ei mitään ylimääräistä.. eikä myöskään jälleen jonkin matkan päässä oikealle käännyttäessä.. ei mitään ääniä.. minä vain säikähdin että mikä on.. kun siellä kylillä erään tahon pihassa kuuluu sellainen ääni ja kahina.. ja sitten taas se on hiljainen.. mitä seuraavalla kerralla.. mistä voi vikaa alkaa etsimään,.. löytävätkö vian tulevassa katsastustarkistuksessa.. kun autolla painaa katsastus pian päälle..

• Anonyymi

Ihan ekana kannattaa käydä katsomassa että onko joku sisälokasuoja tms pois paikaltaan ja ottaa renkaaseen kiinni.

Olisko sulla ihan vaan vetoakseli lopuillaan. Ei liity mitenkään takajousien vaihtamiseen, mutta jossakin vaiheessa jokainen vika tulee. Sattumalta ilmeni nyt.

• Anonyymi

Edestä on myös jousi poikki ja ottaa kumiin kiinni?🧑‍🔧

• Anonyymi

jousi voi ottaa kumiin kiinni eikä aina sitäkään

• Anonyymi

Aloittaja vastaa.. Minä en todellakaan tiedä missä on vika.. tiedän vain nuo oireet ja minusta se on outoa.. mielestäni auton kuulu tuollaista tehdä.. joten joku syyhän siinä on että se noin tekee.. Katsastus painaa päälle.. jos tuo ei ennen sitä hajoa.. syy löytyy takuulla viimeistään katsastuksessa..

• Anonyymi

Vie auto asiantuntijalle, siellä syy selviää. Tämä on arvailu sivu.

• Anonyymi

Ajat nosturille ja tarkkailet liikkuvia osia käännellen.🧑‍🔧

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe